ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:35
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
HEIDE115 schreef:
Wat voelt het veilig hiiiiieeeeerrrrrr

Lachende smiley

ha ha ha jaaa heavy he die backdrafts enzo,helpt wel goed tegen spinnen die op het plafond zitten.haha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:30
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. de 5 dwaas konden niet meer binnen.

ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
bij brand,je moet naar een andere kamer,daar ligt help jekind bv
voorzichtig voelen of de deur warm is,dan weet je hoe erg de brand is,altijd laag blijven, laag heb je meer zuurstof en is het koeler
is de deur heeeel warm,gebruik hem als schild als je de deur openmaakt

als er veel rookvorming is laag blijven er kunnen backdraft flasover,rollover komen. Dus ga bukkend laag de kamer in.
want jij doet de deur open en dan komtdaar misschien die flasover rollover of backdraft.
houd je trui voor je mond bij veel rook,daar kunnen je longen door weg branden

en natuurlijk niet vergeten de brandweer te bellen haha
jaaaaaaaa komt intelligent over,me zoon zit bij de jeugdbrandweer Knipoog smiley
leer veel van hem over brand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:11
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ik geef het op...ik kan niet meer...ik ga me inschrijven op een Russische datesite. Ik zal daar wel een lieve Olga of Svetlana vinden, hoop ik. Iemand die eens met wilt wokken... Boze smiley

blijf nou maar gewoon hier,dat russchisch is een erg moeilijke taal hoor.
En wil je dat wel echt wokken met een vrouw die een badmuts op heeft?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:01
BerichtOnderwerp: Ik denk anders over sex!
 
heeeeeele mooie reactie anita, van mij ook bedankt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:42
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
ik ervaarde jouw vraag ook niet als een aanval, petra. Als ik het als een aanval had ervaren dan had je dat ook wel gemerkt. Je vraagt het en ik heb het voor je opgezocht. klaar toch.

Ik zeg altijd zolang er leven is is er hoop. God zal niet los laten zolang we hier op aarde zijn, maar wij zijn het die Hem loslaten. Als we de HG hebben ontvangen kunnen we hem ook wel verliezen (in extreem geval). Als Hij komt weet men dat, want het is een ervaring die iemands leven verandert. Maar als Hij zich terug trekt uit ons lichaam doet hij dat stilletjes en dan komen wij er pas achter in het leven hierna. Maar God blijft dan wel in ons omgeving, blijft aan ons trekken om weer tot Hem te komen.

Toen ik nog niet echt bekeerd was, was hij bij mij, in mn omgeving/ in de buurt. Toen ik mij bekeerde kwam die in mn lichaam wonen (wedergeboorte/doop in de HG), een ervaring die mn leven en persoon heeft veranderd. Als ik hem in mn binnenkamer zoek (stille tijd hou) of in de dienst ben komt hij ook nog op me, omgeeft hij mij wat ik kan ervaren. Sorry, ik kan het wat moeilijk uitleggen.

Maar, zo ik uit de bijbel kan halen is het wel de bedoeling om steeds meer op Jezus te gaan lijken. Hij is ons als voorbeeld gegeven. Dus hoe meer men naar Jezus toe wordt gevormd door de HG en onze gewilligheid om te leven naar zijn wil in lijn met de bijbel, hoe minder men gaat zondigen. Want Jezus komt terug voor een bruid zonder vlek of rimpel. Het is een proces. Bij de één gaat het wat sneller en bij de andere kost het wat meer tijd afhankelijk hoe wij willen meewerken met God.

Het is ook belangrijk wat men onder zonde verstaat. Bijvoorbeeld: ik zie sex voor huwelijk of homofielie als zonde. Jij ziet sex voor het huwelijk niet als zonde. Hoe jij homo praktijken ziet, weet ik niet en ga ik ook niet voor je invullen. Het is om een voorbeeld te gegeven hoe men zonde zelf wil invullen. Maar wat zegt de bijbel daarover, dat is de vraag? God hoe kijkt u hier tegen aan? Gaan we dat onderzoeken? Willen we wel accepteren wat de bijbel als zonde bestempeld, is de vraag? Of houden we vast aan wat we willen dat zonde is? etc etc

Er staat ook geschreven weersta de duivel en hij zal van je vlieden. Net zo ook bij kain en abel. Kain hoefde abel niet te vermoorden als hij niet had toegegeven aan de drang om abel te vermoorden. God zei hem ook dat hij dat kon weerstaan als hij wilde. Dus zondigen is een keus die wij hebben te maken. We kunnen zondigen als we dat willen maar we kunnen het ook weerstaan als we niet willen zondigen. En als we het willen weerstaan dan komt de kracht Gods ons hierin te hulp. Het is vallen en opstaan totdat we dan uiteindelijk staan en de overwinning over de zonde of onze zwakheden behalen.

flowerful ik vind dit stuk van je mooi geschreven en ben het met alle dingen die hier staan eens.
ik zie sex voor het huwelijk in bepaalde gevallen niet als zonde ja. en over homofili denk ik zo mijn dingen er over, maar of het zo is, of ikhet goed zie?? Wijselijk probeer ik me uit deze discussie te houden, maar lees de meningen van anderen. ben nog moe van de discussie sex voor het huwelijk Knipoog smiley

Jezus houd van alle mensen,wij hoeven zijn liefde niet te verdienen met daden enhoe we zijn of hoeveel werken we hebben,(wilniet zeggen dat we ermaar oplosmogen leven) dat is allemaal genade.Hij heeft het kruis gedragen voor zondaren.
En iedereen is welkom bij jezus, ook homo,s
Ik ben er wel van overtuigd dat als ik zondig ik daardoor minder vervuld ben van de heilige geest,gelukkig is jezus daar om me zonden te vergeven. vond de regel uit debijbel effe moeilijk, dat god zijn geest geeft aan wie hem gehoorzamen, dacht hoe moet ik dat opvatten? want zonder zonde ben ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:38
BerichtOnderwerp: kreet van de week
 
HEIDE115 schreef:
Zouden er in 2020 nog discussies nodig zijn;))?

die van sex voor het huwelijk wel denk ik Knipoog smiley
zou je vraag niet een nieuwe discussie starten, dan over eindtijd theroieen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:24
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HEIDE115 schreef:
zelf ben ik ook totaal niet voor al het oordelen
anders was mijn eerste reactie hier ook niet..voorzichtig!
Maar het is niet zo. dat dat betekend dat iedereen maar
een antwoordtje mag verzinnen..niet gebaseerd op Gods woord.

God is geen lieveheersbeesje..
die altijd alleen maar zachtjes zegt..niet doen hoor?
ja..de weg is nauw ik weet het,maar neem het niet zo nauw!

en anders had paulus rustig op zijn paardje verder gereden

En wanneer we Jezus zien..hij joeg de kooplieden eve de kerk uit
en daar gingen al die vredes duiven..fladder de fladder..

dankje ook mooi gezegd heide
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 20:07
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
Als we nou es eraf halen dat mensen "persoonlijk" reageren.. en niet steeds in de aanval of de verdediging... hoe open zou een gesprek dan worden?

Wb gehoorzaamheid: gehoor geven aan het grootste wat ons is gegeven: verzoening en heling van de kloof tussen God en mens. 100 procent genade is wat Jezus voor ons heeft volbracht. Daar mag niemand iets van roven of afdoen. 100 procent is 100 procent. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen terug schrikken van heel wat uitspraken hier en onzeker worden over hun relatie met God die ons zoveel autonomie heeft gegeven en de mogelijkheid om in vrijheid en onbevangen vertrouwen te wandelen en te leven. Niet als argument om dan ook maar een losbandig leven te leiden. Maar in vertrouwen leven met Hem die jouw leven zeker weten leidt en Gods genoeg is om je in liefde, en niet in aanklacht en verwijt, bij te sturen en te schaven... Zijn stem is liefdevol, Zijn klank uitnodigend en vrij van manipulatie en dwang. Als Hij binnenkomt zegt Hij allereerst: vrede zij jou.

Dankje Jol,mooi geschreven,
en sorry het is offtopic en bedoel mijn vraag niet als aanval flowerful hoor,
maar het zette me tot denken,gods geest alleen voor mensen die hem gehoorzamen?
ik doe me best , maar zonder zonde ben ik niet,toch merk ik dat god met me mee gaat, me niet los laat.en dan lees ik die zin uit de bijbel en dacht ik??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:25
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
stel je bent cristen, je groeit in geloof, doet werken die god graag wil we doen, maar zoals velen mensen heb je zo je dingen, je strijd en soms je fouten, en dan trekt gods geest zich terug?
lijktmij van niet, wie blijft er dan nog over omgodsgeest te ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
Even voor je opgezocht.

hand 5:30-32> 30 De God van onze voorouders heeft Jezus weer tot leven gewekt, nadat u hem had vermoord door hem aan een kruishout te hangen. 31 God heeft hem een plaats gegeven aan zijn rechterhand, hem tot leidsman en redder verheven om de Israëlieten tot inkeer te brengen en hun zonden te vergeven. 32 Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

Dankje, vraag me af hoe moet je het begrijpen,aan wie hem gehoorzamen,
geneen cristen is volmaakt,zonder zonde. moeilijke tekst....zet me tot denken.
wat bedoelt god precies met wie hem gehoorzamen? want ik zelf denk dat god niet verwacht dat we zonder zonde zullen zijn op deze aarde , bedoelt god wie hem gehoorzamen,omkijken naar medemensen in nood etc. of wie zonder zonde is?
ik zelf denk eigenlijk het eerste.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 19:05
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FLOWERFUL304 schreef:
het kan een proces van jaren zijn maar God kan dat ook wel in 1 klap doen. Het is net hoe God dat wilt doen en wat de persoon nodig heeft of aan kan. God is soverein maar houdt wel rekening met wat wij aankunnen. Terugval kan maar hoeft niet.

En als dat niet verandert (in zijn homo praktijken?) dan is dat toch ook wel duidelijk als je het mij vraagt. Maar iemand die wedergeboren is kan nooit meer hetzelfde blijven. Maar God weet precies wie Hem zullen gehoorzamen en wie niet. Daarom geeft hij ook zijn Geest alleen aan hen die Hem zullen gehoorzamen, staat geschreven.

En voor de rest gaat God idd met ieder zn weg.

god geeft de geest alleen aan hen die hem zullen gehoorzamen? Waar staat dat flowerful?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:33
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ANNA415 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Trouwens azijn werkt ook voor veel dingen, maar niet voor zondagse maandagschoenen

houd op over azijn, is wel heel verleidelijkalser ergens een spin in een slaapzak ligt te slapen om gewapend met azijn, en boek... ghe ghe

azijn helpt om te ontkalken
goed ook voor je wasmachine 1 keer per jaar met fles azijn aanzetten
koffiezetapparaat ontkalken

wat is een huisvrouw zonder azijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:24
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
[quote=PETRA411]Volgens mij heeft yes een talent om te schrijven,als je ooit een boek uitgeeft,meld het effe yes,ga ik het kopen[/quote

En mocht het boek tegenvallen,kan ik er mooi wat wezens mee vermoorden,heide als uitzondering uitgesloten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:21
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
HEIDE115 schreef:
Suuuper toch!!..k'vindt geweldig van hem..thanks voor dit Yes!

Volgens mij heeft yes een talent om te schrijven,als je ooit een boek uitgeeft,meld het effe yes,ga ik het kopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 17:17
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
Lachende smiley ha ha ha geweldig,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 15:44
BerichtOnderwerp: God zoekt mens
 
HENK710 schreef:

dit vind ik mooi om te lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 12:11
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.
 
toch es effe melden dat ze mooi zijn om te lezen,iedere dag die dagelijkse bemoediging die je schrijft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:09
BerichtOnderwerp: Cm voor wie?....
 
HEIDE115 schreef:
Bedankt voor je reactie..

graag gedaan, ook al ben je een spin Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:28
BerichtOnderwerp: afscheid nemen...
 
Ik hoop dat je een lieve partner vind waarmee je samen met jezus verder kan in het leven en dat je nog veel mooie momenten mee mag maken waarbij je je dicht bij jezus mag voelen.
En in de moeilijke momenten ,dat je je gedragen mag voelen door hem, net zoals toen je bang was voor het water, dat je je niet meer bang laat maken, maar vertrouwend erop dat jezus je helpt ,sterk door moeilijke momenten heen komt.
liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:33
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
HEIDE115 schreef:
Trouwens ik ben spin van sterrebeeld Smiley met dichtgeplakte mond

Hoe gaat het ooit gekome in mijn leven Knipoog smiley Lachende smiley Boze smiley Clown smiley Kussende smiley Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Kwijlende smiley Gefrustreerde smiley Verliefde smiley Kotsende smiley Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond Verlegen lachende smiley Zieke smiley Woedende smiley Coole smiley met zonnebril Verraste, verbaasde smiley Duiveltje smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Slapende smiley

ha ha ha ha getsie... en je komt nog wel zo aardig over Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:23
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
HEIDE115 schreef:
precies,alst ff kan LATEN LEVEN.. Knipoog smiley

en dan legt hij buiten tig eitjes en komen er over een jaar nog meer spinnen? kleine laat ik wel leven,maar grote dikke zwarte enge neeee
enfin ben maar weg hier voor ik metmijn woorden dit topic verziek, volgens mij heb ik een aanleg voor miscommunicaties, zokomt er heel gedoe nog ik spinnen vermoord en na spygiater moet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:14
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
HEIDE115 schreef:
Ga is praten met ......dat vindt ik wel een hele grove zet.
hopelijk bedoel je het niet zo!..(was even niet tege jou bedoeld Petra).

ik lees het niet verkeerd hoor heide.
Het is ook maf bang zijn voor een klein beestje,maar.... ha ha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:12
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
PETRA411 schreef:
het is ook een tip voor vrouwen he, niet voor mannen.


En ik vind het al heel dapper dat ik ze durf te vermoorden,bewapend met badmuts en me sla er spinnen mee dood boek.
Iemand moest het toch doen op een dag toen ik geen man meer had en me dochters aan het gillen waren om een spin in hun slaapkamer.
ha ha dus ben ze liever gaan bekijken, de laatste monsterspin in huis was ongrijpbaar, rende iedere keer weg onder een bed en kwam weer te voorschijn ha ha. niemand durfde onder het bed. ik heb hem toen een naam gegeven en doosje genoemd en als ons nieuwe huisdier geaccepteert.
heb er zelf ooit een man voor gevraagd die heel dapper zei, ik sla hemwel dood,tot hij hem zag. ha ha
gelukkig ben ik inmiddels verhuisd,doosje hebben we achtergelaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
GERRIT084 schreef:
Bang voor spinnen in ons land?! Ga toch fietsen, die doen niets en vangen vliegjes en ander klein grut.
Waar vrouwen ook bang voor zijn, of vies vinden, ben je nog bang voor spinnen, klein en iets groter, en duizenden cmters kleiner dan ons mensen!!
De meest voor de hand liggende optie, ga eens praten met een psychiater.
En dan nog, ik heb liever een spin, dan die stank van azijn of haarlak in mijn slaapkamer.

het is ook een tip voor vrouwen he, niet voor mannen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 10:53
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
 
ha ha ha, leuk topic omte lezen.
effe serieuze tip voor vrouwen die bang zijn voor spinnen.
Ze houden niet van azijn.
Doe azijn in een plantensuit,spuit het bij je raam kozijnen en je kan de hele nacht slapen met het raam open en er komt geen spin na binnen.
Spuit maar es wat azijn bij een spin,hij rent er heel hard vandoor.

En nog een tip, zit er een grote griezel, voor ik hem doodsla, spuit ik eerst haarlak op hem, dan is hij al wat verdoofd en gaat niet zo eng hard rennen of erger,je slaat door zijn bewegingen mis en hij valt in je haar.

bij gebrek aan haarlak, doe een badmuts op,voor je ten aanval gaat dan kan hij niet in je haar vallen. je wilt toch niet dat het monster op het plafond in je haar valt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HEIDE115 schreef:
VERGEEF ONS GOD WAT WIJ ALS CHRISTENEN ELKAAR KUNNE AAN DOEN HIER
GEEF DAT WE IN ALLE EERLIJKHEID NIET ONS ZELF BLOOT GEVEN TOT SCHANDE
BEWAAR ONS VOOR MEER SCHADE,BIJ WAT WIJ AL ALS SCHADE DRAGEN

ALS WE WAARSCHIJNLIJK DOOR GAAN HIER.
GEEF U EEN ONS DAN EEN NIEUW BEGIN.

NIET ONS ZELF ZOEKEND,MAAR ALS KINDEREN DOEN..... ELKAAR.

amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 00:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HEIDE115 schreef:
Ik was hier al weg,maar kom jou Petra toch eve steunen.

wauw wat lief van je,wou zelf ook niet reageren,maar moest carmen effe antwoorden.
en dat terwijl ik nog wel miscommunicatie met jou heb gehad heide.

carmen ik zelf heb niets tegen mensen die geen sex voor het huwelijk doen,heb erzelf respect voor, kan het zelf niet denk ik en probeer hier serieus erover van gedachten te wisselen,jij leest het als neersabelen van mensen die tegen geen sex voor het huwelijk zijn,
ik lees het anders,mensen die tegen de manier warop herman met yes omgaat zijn. en dat wilniet zeggen dat ze tegen mensenzijn die geensex voorhet huwelijk doen, ze zijn tegen de manier van hermans reacties op yes. liefs en pffffffffff als niemand me wat vraagt,hoef ik niet meer te reageren,wil weg van dit negative topic
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:36
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
CARMEN073 schreef:
Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'

Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie?

Toen ik hier begon te schrijven, ben ik bijna weggegaan van cm,want wat gebeurde er,iemand herman begon dingen over me te schrijven,neer te zetten die niet waar waren.
Er van uit gaande dat het goed bedoeld wel was heb ik het vergeven.
Wat zie ik daarna gebeuren, hoe hij daarna yes veroordeelt, blijft doorgaan, geen discussie,gewoon pesten,recht over de gevoelens van yes heen.
Eh goed bedoeld van herman? Misschien zit er ergens een goede bedoeling van zijn kant,maar ik kan het niet meer geloven na de manier te hebben gezien hoe hij met yes omgaat.
dus wat doe ik,kijk ik toe hoe iemand zo met anderen omgaat?
ga ik me heeeel boos maken?
Nee , ik trap effe terug met wat galgen humor. onder de gordel? het is mijn manier om ertegen in te gaan, het lijkt wel of je op cm gewoon voor de lol mensen kan kwetsen.
en wij accepteren dat allemaal? ik niet.
degene die hier bewust mensen kwetst,kan er van mij eentje terug krijgen.

hoe ik het zou vinden als je tegen mij zoiets zou zeggen in een discussie?
Oh heb erger met herman meegemaakt,hij schreef leugens gewoon over me neer hier, nadat ik hier net lid was, de man kon me nog ge neens niet, dus weet hoe het voelt en vind het walgelijk zoals hij daarna op yes reageerde.
eerst dacht iknog,hij zal het wel goed bedoelen, en heb hem ook geschreven daarover, nee hoor hij ging gewoon door,zalniet nadenken, ben ik mensen aan het kwetsen?
En we zijn verschillend in ons denken,jij mag zeker denken dat het onder de gordel is, ikleg het uit warom en als je meniet aardig vind, maakjeniet druk, tot 10 juli loopt me abbo en dan ga ik
denk ik weg, waarom?????
Omdat ikhet niet aan kan zien hoe 1 persoon bewust een ander probeert te breken, wat hem trouwens niet lukt, maar vind het walgelijk, en het irriteert me en heb geen zin ommachteloos toe tekijken,het gewoon te accepteren. en ik vraag me af hoeveel mensen door dit gedoe niet durven schrijven of misschien zelfs weggaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411 (58)





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord.

je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost. Knipoog smiley

ha ha ,meen het niet serieus hoor.
mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom.
Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA411
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
Pagina 4 van 8