ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 23:12
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PETRA411 schreef:
Ik ken die boeken flowerfull , verdiep me er ook in.en begrijp waar je het over hebt, wees eerlijk,als je met ex 20 jaar geleefd hebt, heb je een bepaalde band met elkaar, met me kinderen heb ik ook een bepaalde zielsband,met een eventuele nieuwe partner ook. Zie er niets verkeerds in. Tenzij ik met een verkeerd iemand een zielsband heb.

flowerful: Ja, je hebt idd een zielsband met je ex vanaf het moment van sex (2 zullen 1 vlees zijn). Ik hoop dat je die inmiddels verbroken hebt en dat wat van jouw ziel naar hem is gegaan bevolen hebt terug naar jouw te komen en omgekeerd. De band die je nu met je ex hebt is een vriendschapsband( is ook ziels) ook hebben jullie een band omdat jullie kinderen hebben. Maar die zijn anders. Je bent niet meer 1 vlees met hem als het goed is. En idd met je kinderen heb je ook een zielseband maar die is ook anders dan wanneer je man en vrouw bent en sex met elkaar hebt. Samengevat: de zielse band tussen man en vrouw met sex maakt ze tot 1 vlees of te wel 1 lichaam. En dat is niet het geval met vrienden of kinderen of familieleden.

wat betreft hoereerders, wat ik probeer duidelijk te maken is dat het over hoer eerders gaat, mensen uit de kerk niet te snel hoeren moeten veroordelen zonder het hoe of wat van hun te weten.
tuurlijk is hoererij zondig, en ja ook de gedwongen hoeren hebben ongewild deel aan die zonde,en door gemeenschap met allerlei mannen,verkeerde bindingen via hun. Ik heb de indruk dat veel cristenen ze allemaal nog veroordelen, vandaag de dag. teksten lezen van hoererij is zondig,dus die mensen denken houd me ver daar van. terwijl ik het idee heb dat jezus heel blij zou zijn als we ons iets meer inzette om die mensen te helpen,

flowerful: Ik denk niet dat mensen die deze citaten proclameren dit doen om de hoeren te veroordelen. Ik idg niet. Er zijn idd onder de christenen die dat misschien wel doen. Maar hoe je het ook draait of keert het staat in de bijbel geschreven dat hoererij zondig is. Het staat er geschreven om mensen bewust te maken van waar ze mee bezig zijn zodat zij zich kunnen bekeren en het op Gods manier kunnen gaan doen, Want het doet God geen plezier om mensen verloren te zien gaan. En als mensen het niet citeren dan wordt het niet gehoord en worden ze er ook niet bewust van. En er zijn genoeg mensen en kerken die zich voor deze mensen inzetten zover ik weet. In idg wel in de pinkster kringen. Je moet er voor geroepen zijn om deze mensen te kunnen helpen want het zijn zwaar emoitioneel beschadigde mensen.

maar das een hele afdwaling van het originele onderwerp.
wat zielsbanden betreft; stel je hebt een zielsband waardoor je gebondenheid hebt met zonde, dan kan je die in jezus naam verbreken.

flowerful: En idd als je bekeerd hebt dan kunnen die banden in de naam van Jezus verbroken worden mits je het daarna op Gods manier gaat doen.

om op de kern terug tekomen,stel ik word verliefd, de relatie groeit,we beginnen aan sex,natuurlijk ook met godszegen daarbij gevraagd. terwijl we niet getrouwd zijn,maar wel serieus met elkaar verder willen,zonde of niet? ik denk het niet. verkeerde zielsband? Nee een mooie denk ik.

Flowerful: Zoals ik al eerder had geschreven God zegent sex voor het huwelijk niet al vraag je hem zijn zegen erover. Waarom: omdat het buiten het verbond van een huwelijk plaats vindt dus is het zondig en niet in overeenstemming met Zijn wil. God is een God van verbond. Hij heeft sex voor in het huwelijk bestemd. Daar heb ik ook al eerder wat over geschreven. Zoals je ook al eerder over die samaritaans vrouw schreef: waar Jezus tegen haar zei dat zij 5 keer getrouwd was maar de man waar zij nu mee is is niet haar man. Dus God maakt duidelijk onderscheidt als het je man is of niet.

Hoe komt het verbond tot stand?: doordat de overheid er is zijn er wetten in het land ingesteld die wij beter kunnen gehoorzamen, zegt Paulus. God kan niet om de overheid heen omdat die in dienst staat van God, staat geschreven. 1. Dus is men pas getrouwd als het bij de wet (bij de overheid) is vast gesteld. 2.En we krijgen de zegen als we voor de troon van God komen om het verbond (huwelijk) te voltrekken en 3.door elkaar de eed af te leggen waarna door de dienaar van God men man en vrouw wordt verklaart. Voor de wet (overheid) en voor de troon van God door de eed af te leggen, verklaart worden man en vrouw door dienaar God dan zijn we legaal voor God getrouwd en kan Hij de sex in dit legaal verbond zegenen.

Wijkt men hiervan af en men doet sex voor het huwelijk is sex buiten het verbond om dan voldoet men niet aan het gehoorzamen van de overheid (God), Het niet voor de troon van God de eed afleggen naar elkaar, de dienaar God niet verklaart man en vrouw te zijn dan schept men een illegaal verbond en daarmee een ongeoorloofde onreine band. Niet gehoorzamen is zondig.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 11 juni 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 17:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
PETRA411 schreef:
hebr. 13:4 het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbedoezeld,want hoereerders en echtbrekers zal god oordelen
God had mijmogen veroordelen alsik mijn kinderen niet had gered uit een huwelijk met een vader die negatief veranderde,die kinderen afbrak en dan zwijg iknog over mezelf, het zou onrechtvaardig zijn geweest als ikniet was ogestaan om te vechten voor me kinderen voor een beter leven voor ze. hoereerders, veroordeelt hij hier trouwens, geen hoeren,das ookzoiets, de meeste hoeren doen het niet uit vrije wil,god zou ze niet veroordelen, wat veel cristenen wel doen.
Die woorden worden zo verschillend gelezen, goed bedoeld worden mensen veroordeelt door cristenen.

over vloeken gesproken ,komt jezus niet uit een generatie waarbij een bastaard werd geboren? als we terug kijken na zijn voor,voor ouders etc.
over ziels banden gesproken,tja als ikweer trouw heb ikeen zielsbandmet menieuwe man en met me exman. Daar ga ik nu mee om als vrienden,en blijf een bepaalde band met hem houden die gezegend is,want hij is veranderd en vergeven.

Zo simpel is alles niet met zinnen uit de bijbel uitteleggen, wat god goed vind en niet. liefs

Wat zal ik zeggen Petra. Ik weet waar ik het over heb mbt zielse banden, het geestelijke dus. De geestelijke wereld is heel complex. Dat is een hele studie op zich. Te complex om in een note dop te schrijven. God heeft genade, Satan niet. Gezien de bijbel voor ons best wil is geschreven en ons als voorbeeld is gegeven ligt het aan ons wat we ermee willen doen.

Er zijn boeken te vinden over zielse banden als je erin wil verdiepen bv Zielse banden. De onzichtbare (verkeerde) bindingen door david cross. Bevrijd van banden door wilken van de kamp zie www.bevrijdingspastoraat.nl Wilken van de kamp is een pastoor die heel veel mensen pastoraal begeleid heeft. Hij weet dus waar hij het over heeft. Hij trekt het hele land door om mensen te informeren. kijk of je een keer een bijeenkomst van hem kan bijwonen. Altijd goed om te doen.
Zijn boeken zijn ook goed en leerzaam.

God oordeelt hoererdeers, ongelovigen etc mits zij zich bekeren, Jezus aannemen en een leven in gehoorzaamheid aan Christus leven. Daar is de bijbel ook heel duidelijk in. Let wel, ik zeg niet dat jij hoereert. Het is algemeen bedoeld opgeschreven vanuit bijbels oogpunt. het is ook niet geschreven om iemand te veroordelen. Ik hoef dat niet te doen dat heeft de bijbel al gedaan. Ik citeer alleen.

Hoe vloeken werken en hoe ze hun ingang in iemands leven vinden dan zou men zich meer in het geestelijk van de bijbel gaan verdiepen. Ook een hele studie op zich die ook niet in een note dop te schrijven is. Voor mij is het een jarenlange studie geweest en nog is. Er valt heel heel veel te leren over de geestelijke wereld vanuit de bijbelse verhaaltjes maar ook van degene die ervaring daarin hebben door hun boeken te lezen. Ook de boeken van wilken van de kamp zijn mij tot zegen geweest.

Ik zou zeggen ga je verdiepen in het geestelijk dan kom je er vanzelf wel achter. Ik heb dat ook gedaan en ben nog steeds mee bezig.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:07
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Een verschil van een christen en een niet christen zit er oa in dat een christen de bijbel leest en daarna probeert te denken,spreken en te leven denk ik
De bijbel leert mij heel duidelijk dat ‘Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.” Ik leg dat uit als wat het belangrijkste is in je leven dat je daar met je gedachten woorden en daden mee bezig bent.En als dat Sex of zelfbevrediging is dan is de bijbel daar voor mij duidelijk over En dat kan voor iedereen iets anders zijn. Zoals iemand hier al eens aangaf bv. Cariere maken, autos, kleding, vakantie, eten/drinken, enz enz. Het is van belang denk ik om persoonlijk te weten van je zelf wat en wie er in je leven op de 1e plaats staat. En vandaar uit Gods plan met jou leven volgen. En die weg is naar mijn idee uniek! Dus niet voor iedereen hetzelfde. Na de vele reacties te hebben gelezen kom ik tot de conclusie dat mensen de bijbel op verschillende ,mannieren lezen en toepassen in het leven. Dan lijken bijbel gedeelten soms in tegenspraak met elkaar te zijn. Ik denk dat dat juist het mooie is aan de bijbel. Dat het dus alle twee waar is wat er staat. En dat we in onze persoonlijke relatie met Hem daar onze weg in vinden. Dan kan iets wat jij doet of laat (Met God) voor een ander iets zijn dat naar zijn idee van God of de bijbel niet zou mogen. De bijbel en Jezus is er voor ons allemaal. Maar Zijn weg met ons is niet precies dezelfde als die van een ander. En dan kunnen we over het doen of laten van een ander denken en vinden wat we willen. Hij kent ons en weet waarom we dingen doen of laten. En dan bedoel ik niet alleen Sex voor het huwelijk. Maar ook Carrière maken, auto’s, kleding, vakantie, eten/drinken, zelfbevrediging enz enz Ik denk dat het sexuele vaak overbelicht kan worden. en er van daaruit op een hele verkeerde mannier mee om kunnen gaan! Als of God verschil heeft in dingen. Wat staat er bij ons op de 1e plaats??!! wat zijn onze gedachten woorden er werken en wat vind God dan van jou en mij hoe we daar mee omgaan. zowel diegenen die voorgaande wel in praktijk brengen en voor hen die dat niet doen blijft dat denk ik heel persoonlijk en is dat niet aan ons om dat te plaatsen in hokjes van als zijnde goed of fout maar meer van respecteren en leren van elkaar. Zo kunnen wij(christenen) denk ik ook veel leren van anderen (niet christenen)

verschil christen en niet christen: dat een christen gelooft. bid en leest de bijbel, ernaar leeft, te handelen, te spreken, te denken, te kijken. En idd waar het hart vol van is vloeit de mond van over. Waar vullen we ons hart mee? Waar kijken en luisteren we naar? Aan de vruchten van de boom kan men zien welk een boom het is.

de bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje. Wij dienen onze manier aan een kant te zetten en het met zn allen op God zn manier te gaan doen en te bekijken. Staat niet geschreven dat de bijbel door de HG geinspireerd is. Zo we hebben de HG nodig om de bijbel op Gods manier te gaan begrijpen en te bekijken, maar ook zijn kracht om naar de bijbel te gaan leven en handelen. Het is een proces en niet iedereen is zo ver en idd hebben wij onze persoonlijk weg met Hem daarin te vinden. Vooral als iemand net christen is, dan praat ik hier uit ervaring, dan heeft hij dingen af te leren die die voorheef deed voordat die christen werd, te denken valt aan zelfbevrediging, liegen, roken, vrije sex, sex voor het huwelijk etc. Het is wel de bedoeling dat wij steeds meer op Christus gaan lijken en dat geldt voor iedereen. En hoe dichter bij christus we komen en hoe meer wij op Christus gaan lijken, hoe minder wij zullen zondigen.

1john3:1-8-> Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent. 2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. 3 En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. 4 Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. 5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. 6 Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. 7 Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; 8 wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou.
9 Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar: een ieder, die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als wie zijn broeder niet liefheeft.

Indien wij zeggen bekeerd te zijn of een christen te zijn maar we leven op dezelfde manier als de heiden(vrije sex, sex voor het huwelijk als levenstijl,etc) dan houden we onszelf voor de gek.

rom 12:2->Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.

1tim5:6 wordt geadresseerd aan weduwen maar is een geestelijke realiteit voor iedereen. 1 tim5:6-> doch zij, die een los leven(vrije sex, hoererij, sex voor het huwelijk als levenstijl) leidt, is levend dood. (Dood in de zin van afgesneden zijn van God.)

De bijbel is duidelijk dat sex bestemd is voor na het huwelijk. Onder sex voor het huwelijk als levensstijl bedoel ik dan de ene vriendin na de andere maar het komt nooit tot een huwelijk valt dan onder hoererij. Door de ongeoorloofde zielse binding (2 zullen 1 vlees zijn) die tot stand komt vindt er zo wie zo van elke partner een demonische overdracht plaats waarvan satan gebruikt maakt. Tevens doet met schade aan eigen lichaam want sex heeft met het lichaam te maken. 1kor6:18-> Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.

Het is anders als een stel daadwerkelijk met elkaar trouwen maar sex vooraf met elkaar hebben gehad. [u]Waarom niet sex voor het huwelijk[/u]: 1.Sex vooraf aan het huwelijk heeft een minder intensiteit na het huwelijk. 2.Er wordt een ongeoorloofde zielse band tot stand gebracht (2 zullen 1 vlees zijn) voor het huwelijk omdat dat in zonde plaats vindt, waardoor het een opening wordt voor satan om vloeken op het stel te leggen. Indien men zich vooraf aan het huwelijk niet van bekeerd zullen de vloeken door werken in het huwelijk en in de meeste gevallen leiden tot een scheiding. 3.God zegend sex vooraf aan het huwelijk niet. Indien men zich bekeerd wil God dat nog wel zegenen, maar de zegen van God is groter als men sex na het huwelijk heeft want dan handelen we in overeenstemming Zijn wil. Hebr13:4

God heeft ons een vrije wil gegeven om zelf te kunnen kiezen of wij Hem willen gehoorzamen of niet.

spr16:19->16 Wie het gebod bewaart, bewaart zijn leven; maar wie niet let op zijn wandel, zal sterven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 11 juni 2012, 00:38
BerichtOnderwerp: Veertig dagen
 
WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe doe je dat dan met je werk? Als ik werk moet ik toch echt wel wat meer eten dan wat jij nu schrijft.........anders kan je me echt oprapen......

Als ik werk gaat het gewoon op dezelfde manier door. Met 1 sneetje brood of zonder. Maar ik doe zittend werk. Misschien een appeltje of een bakje mixed fruit als lunch inlassen is een optie.

Bij herman boon doen ze het nog strenger voor 10dgn.

zie http://www.hermanboon.nl/bidden-en-vasten

Ik hoor wel goede berichten over die meetings van kennissen van mij die daaraan mee hadden gedaan.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 11 juni 2012, 00:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 7 juni 2012, 22:29
BerichtOnderwerp: dance-praise 29 juni Den Haag
 
WILLEKE228 schreef:
Zijn er nog meer dance-liefhebbers die vrijdag 29 juni dit event willen meemaken? www.dance-praise.com Misschien kunnen we iets afspreken?

Nou willeke ,ik laat maar weten dat ik er ook naar toe ga, dan kan ik uit mn dank gaan, hahah. lekker dansen op dance gospel! ben benieuwd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 7 juni 2012, 22:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 21:17
BerichtOnderwerp: Veertig dagen
 
MANNA420 schreef:
Veertig is in de Bijbel het getal van opvoeding, beproeving en regering. Bijbelse voorbeelden genoeg: 40 jaar in de woestijn, Jezus veertig dagen in de woestijn.

De vastentijd duurt als vanouds veertig dagen. Je kunt op diverse manieren vasten. Het hoeft niet altijd met eten te maken te hebben.

Sinds maandag heb ik mijn Facebook-account op non-actief gesteld. Ten eerste omdat ik belangrijkere dingen heb te doen dan de hele dag op Facebook hangen. Het zal voor iedereen anders zijn maar bij mij stond het de ganse dag aan en reageerde ik ook overal op. Ergens las ik eens dat dit soort sites als een drug kunnen zijn. Een like of een reactie op je post is als een shot van de drug. Met andere woorden het werkt verslavend.

Ik was van plan om tot vrijdag geen facebook te gebruiken, wat voor mij dus al heel lang is gezien ik er de ganse dag op zat. Nu wil proberen om met behulp van Gods leiding het veertig dagen uit te houden. Ik heb voor dat getal gekozen omdat het in de Bijbel ook de tijd is van vasten.

Het zal niet makkelijk zijn om vol te houden. Dat weet ik nu al. Daarom vraag ik jullie om jullie gebeden. Mocht het niet lukken om het veertig dagen vol te houden dan is dat niet erg. Wie weet houd ik het de volgende keer wel langer uit. Morgen verloopt ook mijn abonnement hier. Ik zal hier ook voorlopig niet zijn. Ook tenminste voor veertig dagen.

Hebben jullie wel eens gevast? En waarvoor? En wat was je uiteindelijke motief? Is het je gelukt? Hoe heb je het ervaren?

de 1e keer dat ik vaste was een vaste van 40dgn met 1 vegetarische maaltijd per dag na 17:00 uur, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, door de dag heen water, geen suiker. Ik drink geen koffie dus dat scheelt. Ik voelde me heel goed en voelde Gods tegenwoordigheid sterk. Het slankt natuurlijk ook af, maar daar deed ik het niet voor.

Aan het begin van elk jaar al 5keer denk ik, in januari vast ik voor 21dgn of 40dgn. Ik doe dan 1 snee brood in de ochtend en dan na 17:00 een vegetarische maaltijd, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, water, vers geperste sinas voor de weerstand. Het is met de tijd een beetje mijn eetpatroon geworden.

Het is goed om te vasten in crisis perioden of/voor tijdens geestelijke oorlogsvoering. Het is ook een manier om je voor God te verootmoedigen. Ik prefereer vegetarisch vasten want dan kan het lichaam ook ontgiften. Belangrijk bij het vasten is ook veel met het Woord van God bezig te zijn,te bidden, christelijke meetings,zang etc. Dan gaat het werken.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 6 juni 2012, 21:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 14:53
BerichtOnderwerp: Wat heb je geluisterd naar de preek?
 
Tip: Lachende smiley

Voor hun die engels verstaan dan de link hieronder is een
goeie preek om naar te luisteren, onderwerp: belt of truth.

http://www.streamsministries.com/video/?utm_source=MailingList&utm_medium=email&utm_campaign=Product+Reminder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:29
BerichtOnderwerp: Christelijke films
 
SHANITA130 schreef:
Het kleine Huis Op De Prairie.

EEn serie van 9 seizoenen. Je ziet de spelers ook gewoon 9 jaar ouder worden.

Over een Poiniersfamilie in amerika, in de 19de eeuw.

Zo echt, zo liefdevol, zo leuk, zo spannend, alles wat positief is en toch ook met spanning.
Een heerlijke serie, op dvd en blue ray Lachende smiley

Die ken ik, vroeger als kind altijd naar gekeken. soms was het best wel zielig. Een leuke familie serie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 22:43
BerichtOnderwerp: Christelijke films
 
PAULUS636 schreef:
Ik deel graag met jullie welke christelijke films ik mooi vind en
eel graag wil zien of al gezien heb.

Hierbij de eerste welke mij mooi lijkt om te zien:

The Secrets Of Jonathan Sperry

http://www.gospel.nl/films/secrets-of-jonathan-sperry-the-dvd.html

Een goede familie film!

Enkele endtijd films die wat mij betreft heel goed zijn:

Left Behind (thriller):
http://www.gospel.nl/films/catalogsearch/result/?order=relevance&dir=desc&q=left+behind

The moment after (thriller):
http://www.gospel.nl/films/catalogsearch/result/?order=relevance&dir=desc&q=The+moment+after

Six (heel goed volgen):
http://www.gospel.nl/films/six-the-mark-unleashed.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 21:53
BerichtOnderwerp: ZORGEN LOSLATEN
 
HENDRIKA148 schreef:
Ik bracht mijn zorgen bij de Heer
om ze aan Hem te geven
Ik bad voor wat moeilijk was
Ik wilde graag blij leven

Maar toen ik daarna verder ging
en alles had beleden
Toen voelde ik een groot verdriet
mijn last was niet verdwenen

Waarom nam U mijn zorg niet weg?
Heer, wilt U niet verhoren
wat ik vroeg in mijn gebed?

Toen hoorden ik deze woorden:


Ik wil je helpen,o,Mijn kind
je last mag je Mij geven
Al je zorgen neem ik op Mij
Op heel je weg door het leven

Maar weet een ding,onthoud het goed
Jouw tobben zal niet baten
Jouw lasten kan ik dragen slechts
als jij ze los wil laten

Waarom wil ik altijd zelf mijn weg kiezen,
terwijl U veel beter weet
Waarom luister ik niet gewoon naar U
U die het beste met mij voor heeft

Alles moet op mijn manier lopen
Maar dat kan vaak niet
Op mijn manier loopt alles naar de knoppen,
Maar dat zie ik schijnbaar niet

Ik wil niet meer mijn eigen zin doen,
Ik wil niet meer luisteren naar wat mij het beste lijkt
Ik wil doen wat U het beste vind,
Zodat ik eenmaal kan leven in Uw heerlijkheid

Ik laat mijn lasten los
Ik geef ze geheel aan U
Niet morgen of straks
Maar NU!

Verder wil ik U danken
U danken voor alles wat U al heeft gedaan
Dat U telkens zo goed voor mij zorgt
Want daar denk ik niet vaak aan

Terwijl U altijd al voor mij zorgt
De dingen die U doet zie ik vaak niet
Ik zie alleen de nieuwe zorgen
De angst en het verdriet

Maar ik wil juist op de mooie dingen letten
Zodat ik kan zien wat U voor mij doet
De zorgen in Uw Handen leggen
Want ik weet dan komt het goed

Vader daarom wil ik U nu danken,
Danken voor alles wat U heeft gedaan
Mijn zonden gedragen,
Zodat ik een schone weg op kan gaan

Leven zonder zorgen en pijn,
Dat bestaat op aarde niet
Hier is nog oorlog
Hier is nog lijden en verdriet

Maar U komt snel terug Heer
Eenmaal komt die tijd
Dan zijn er geen zorgen en verdriet meer
Dan leef ik in Uw Eeuwigheid

Ik leef uit naar die dag
En die dag komt snel
Geen verdriet meer
Dat wil ik wel!

Kom snel Heer Jezus
Kom vlug!
Ik wil U zien Heer
Ik wil naar huis terug!

Heel mooi, wat een talent! En ooo, zo toepasselijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ZEELAND736 schreef:
Ik heb er bewondering voor, maar vind je tevens moedig...
Maar het is God die je kracht geeft...
Het staat er niet voor niets...de wereld zal je haten...(versta me goed)
Je zult vervolging en verdrukking ondervinden omdat je God wil volgen...
Maar hebt goede moed...Hij heeft die wereld overwonnen...

idd God geeft mij de kracht en de moed om op deze manier te leven. Engeltje smiley Ik leef deze manier eigenlijk voor mn eigen belang met alle gevolgen van dien hier op aarde. Het heeft geen zin de wereld te winnen en Hem te verliezen. Waarachtige christen zullen zeker wel verdrukking ondervinden, zij die geen compromie sluiten. Het zal moeilijker worden voor waarachtige christen om Jezus te volgen in komende tijden. En zijn er niet die dat ondervinden hedendaags tot de dood. In de toekomst zullen ze zelfs onthoofd worden en zelfs verraden worden door zo called broeders in christus. Maar is Hij het niet waard? Of nog beter, is mijn eigen belang id de eeuwigheid het niet waard?


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 20:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 19:21
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
Ik heb je al eens aangegeven dat jou mening over hoererij en ontucht in een ander kader zitten dan mijn interpretatie.
Zijn wet, de 10 geboden in het kader van naastenliefde, boeit me meer.
En dat in toepassing van Kor 13
Voeg daar nog een vers aan toe zoals 1 Petrus 4vers 8
(heb bovenal bestendige liefde jegens elkander, want liefde bedekt tal van zonden) en dan is men al een heel eind op het "smalle pad"

Ik vroeg je alleen maar... als je jezelf zo kan "heiligen" en je uit eigen werk en prestatie het "smalle" pad kan bewandelen, waarom Jezus dan heeft moeten sterven. Je kan het blijkbaar zelf.
Jezus stierf aan het kruis als losprijs voor allen die in Hem "geloven" en Hem volgen. Wat een verlossing.
zijn juk is sturing,
een juk dient dat een sterkere os de zwakkere steunt en mede stuurt op weg. zo stuurt de Heilige Geest ons op onze weg.
Met Hem, door Hem

Ik heb best respect voor ieders mening over seksualiteit, maar als je jou interpretatie als norm gaat stellen voor het behouden zijn, en nog erger, uit eigen verdienste... je kan me daarin echt niet overtuigen.
Voor mij blijft het hoogmoed als je denkt de hemel te "verdienen"
Jezus komt toe alle eer.

Jammer dat je bij Kol 3 stopt bij vers 10, net de verzen die erna komen kunnen jou interpretatie verruimen

Ik hoef je ook niet te overtuigen dat is niet aan mij om te doen. Dat het een smal pad is zie tekst:

mat 7:13 ->Ingaan in het Koninkrijk der hemelen ->
13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:58
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match
 
PAULUS636 schreef:
Ik vroeg mij af wie heeft zich al leden van Christian Match op hadden gegeven voor het wandel en pannenkoek single evenement georganiseerd door Christian Match? Zou het druk worden? Ik denk wel dat het heel gezellig zal worden die dag.
Ik heb mij gisteren opgegeven hiervoor.
Ik vind het vooral leuk omdat ik zelf veel van wandelen houd en uit eten gaan.
Deze combinatie, speciaal voor christelijke singles wilde ik zelf ook al eens organiseren, maar het is er tot nog toe nog nooit van gekomen.
Ik zie er naar uit om er naar toe te gaan.

Groeten van Paulus

Ik ben daar ook. voor de gezelligheid!. ben benieuwd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 13:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.


MAt 11:28
28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.


Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen.

Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.

Krampachtig is het niet, hoor!. En je kan zeer zeker je leven in het hiernamaals verspelen. Daar ik mij daar bewust van ben, kies ik ervoor om dat smalle pad te bewandelen waar niet alles kan, door de bijbelse principes toe te passen in mijn leven en de bijbel als voorbeeld voor ogen te houden.
Het is net als in een huwelijk. Als men getrouwd is houdt men rekening met elkaar bv waar die wel en niet van houdt, verantwoording aan elkaar te geven, elkaar gelukkig te maken etc.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
Behoorlijk grof oordeel met zulke teksten.
Laat dit nu toevallig men dooptekst ook nog zijn (Rom8: 38-39) waarop ik dan ook geoordeeld zal worden...
Lieve zus, als ik jou interpretatie zou moeten volgen dan heb ik nieuws voor jou, dan kom je'r zelf ook niet. Niemand dus, dan is de situatie terug even hopeloos als voor Golgotha.
Niemand zal kunnen roemen op eigen werken.
Als je je alleen maar heilig kan noemen op basis van je "prestaties"???
Als je denkt het eeuwig leven te kunnen "verdienen", wil je me dan uitleggen waarom Jezus aan het kruis moest?

Wel om verschillende redenen is hij aan het kruis voor ons gegaan. Heel veel om daarover uit te leggen. Belangrijkste rede is dat wij door zijn bloed verzoend konden worden met God en wij zijn redding in Christus konden accepteren door onze bekering en zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.
Paulus spreekt in hieronder tot gelovigen:

1tes4: 1-12-> 1 Broeders en zusters, in naam van de Heer Jezus vragen we u met klem te leven zoals wij het u hebben geleerd, dus zo dat het God behaagt. U doet dat al, maar wij sporen u aan het nog veel meer te doen. 2 U kent de voorschriften die wij u op gezag van de Heer Jezus hebben gegeven. 3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen 5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft.

kol3:1-6-> Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid.

Het nieuwe leven (=in Christus, na bekering)

5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,

God zal ons niet dwingen te leven zoals de bijbel ons als richtlijn geeft. De bijbel is ons tot voorbeeld gegeven om [u]indien
wij dat willen na te volgen en toe te passen in ons leven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
en dus?

einde discussie ms?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:36
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?

jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima..............
(maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels) Knipoog smiley

Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 5 juni 2012, 00:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:28
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer.....
Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven.....

Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.

Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
flowerful...................,
nogmaals; ik ken je denk-wijze;
maar;
"de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.

ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.

zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.

zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften.
ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.

probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!!
- stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam..........
- stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn.......
- stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou.........
dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar?
een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.

als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................?
- stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............?
dan was je slechts een "iets" zonder emotie!
- stel dat je geest niet meer geestelijk was?
dan was je dierlijk..............!
- stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn?
door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.

nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat!
wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.

je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc
er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.

daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET."
God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel;
en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel.
God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!

Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Wat maak je het jezelf ontzettend moeilijk als ik je verhaal zo lees......
Staat bijna gelijk aan een moord zo lees ik het.....
Het is een geschenk Flowerfull, ook van jouw God en denk je nu werkelijk dat jij in de hel (als die al bestaat) terechtkomt omdat jij jezelf bevredigt?
Wat een angstgeloof heb je dan terwijl we zo'n liefdevolle God in ons midden hebben.......
Is het niet veel belangrijker dat je een goed mens probeert te zijn en al die regeltjes van wat wel of niet zonde is eens goed bekijkt......
En, met alle respect, wat zul jij een moeilijk leven hebben........want je doet het nooit goed en dat kan ook niet.......
geloven in de Eeuwige houdt niet alleen regels en zonden in, het is ook een naar binnen gaan waar je Gods Geest kan en wil ervaren.......
Ik geloof in liefdevolle relaties en daar hoort sex ook bij, en dat is heel wat anders dan lichtzinnig ermee omgaan......om weer even on topic te blijven......en ja, ik geloof ook wel in liefdevolle relaties tussen twee mannen of vrouwen.....Zie het als een geschenk van God en inderdaad het kan een keus zijn om dat te bewaren tot na je huwelijk maar veroordeel mensen niet die daar wat andere-niet minder waardevolle- gedachten over hebben.....

idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:21
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
er staat nergens in de bijbel dat je niet aan zelfbevrediging mag doen.....

Wel, ik ben het ook nog niet tegengekomen. Maar ik denk dat als ik een beetje logisch denk, dan is masturbatie een vorm van bevredigen van de sexuele verlangen die men dan ook heeft als men die het bevredigt dmv een partner. Het is precies eender alleen bij mastrubatie doet men het zelf en niet de partner. toch? Dan valt het in dezelfde categorie van sex. Zeg maar, sex met éénzelf met ms wat fantasie denken erbij.

Nogmaals ieder moet het voor zichzelf weten. Ik verplicht niemand tot iets. Het is maar een onderwerp van bespreking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:10
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MANNA420 schreef:
Wat me opvalt is dat met met name bij de Pinkstergemeente elke kwaal of ''slechte'' gewoonte een geest noemt. Zonder te ontkennen dat er geestelijke machten werkzaam zijn in deze wereld en we ons er voor moeten wapenen zou ik ook willen zeggen: Wees nuchter en waakzaam :)

idd wees nuchter en waakzaam. Maar ik denk dat het niet zo zeer met de pinkstergemeente te maken heeft, het is maar een benaming. Het heeft meer met de persoonlijke geestelijke ontwikkeling te maken waar een persoon in verkeerd. Maar in de pinkstergemeente zijn ze wel meer bezig met het geestelijke aspect van het evangelie. Er is diepte en dat verschilt dan ook weer per gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:04
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
FLOWERFUL304 schreef: citaat
Ik heb me inmiddels bekeerd, de matrubatie geest van mn vlees afgebeden en vecht er tegen

Ok dus als ik het goed begrijp dan heb jij je gevoelens,lusten,verlangens,inbedwang, en uit staan? Wat doet dat met je denken? En kan dat “zomaar weer aan”mocht je een relatie krijgen?

Ben bezig in bedwang te krijgen. Mijn denken: niet aan denken. Je kan het denken stoppen als je dat wilt door erover te bidden, te zingen, aan iets anders te denken. Verzin maar iets om je denken aan iets anders toe te zetten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:55
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
okay, geen schuldgevoelens... maar kennelijk wel een schreeuw van andere gevoelens. Naar mijn idee staat het gevoel/idee verwijderd te raken van God los van het feit of je dit via de masturbatie een uitweg gaf... jouw focus hierin was dat het zonde zou zijn... terwijl al je pijn en ellende bij God voorop stonden om maar bij je te zijn...

Het is wat ik heb ervaren. En ik denk dat wat ik heb ervaren mij wel duidelijk is en dat heb ik geschreven. En wat ik heb ervaren kan jij niet ervaren en omgekeerd natuurlijk. We zijn allemaal verschillend en ervaren het allemaal verschillend. En gaan er allemaal verschillend mee om.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Zolang je strijd voert, is het een vijand... soms moet je leren dat die \"vijand\" een naam heeft: Verlangen.
Jij masturbeerde uit reactie op frustraties en zo vond je blijkbaar een uitlaatklep... maar door schuldgevoelens beladen. Maar kijk es naar wat er achter je reden zat om het te doen: verlangen naar geborgenheid en vrede....

Het was idd ook een vorm van frustraties uiten zoals kwaadheid, troost, eenzaamheid etc maar schuldgevoelens had ik niet. De reden voor mij om er niet meer aan toe te geven, is dat ik merkte dat ik steeds meer verwijderd van God raakte, het weten dat het zonde is en het mij geestelijk steeds meer ongevoelig maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Zolang je strijd voert, is het een vijand... soms moet je leren dat die "vijand" een naam heeft: Verlangen.
Jij masturbeerde uit reactie op frustraties en zo vond je blijkbaar een uitlaatklep... maar door schuldgevoelens beladen. Maar kijk es naar wat er achter je reden zat om het te doen: verlangen naar geborgenheid en vrede....

Het was idd ook een vorm van frustraties uiten zoals kwaadheid, troost, eenzaamheid etc maar schuldgevoelens had ik niet. De reden voor mij om er niet meer aan toe te geven, is dat ik merkte dat ik steeds meer verwijderd van God raakte, het weten dat het zonde is en het mij geestelijk steeds meer ongevoelig maakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:23
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
Inderdaad weer eens over nadenken...
waar begint de begeerte des vlees Knipoog smiley
want als je oog...
Ik moet ook vaak aan dat vers denken, dat je dan maar moet trouwen, ipv branden
Wat als je die ene nu ook net niet tegenkomt, hoe lossen jullie dat dan op?
Twijfelende smiley Engeltje smiley

Alleen God kan je hierbij helpen maar voor Hem om dat te doen vraagt het dat wij de strijd aangaan door er niet aan toe te geven. Na een tijdje, voor mij was dat na 1 jaar strijd, dan komen je hormonen in de rust als van toen je een kind was en zolang je die gevoelens niet prikkelt blijven ze in de rust. Dat is mij ervaring geweest in al die jaren dat ik dat niet deed.

En wat de mannen betreft is dit ook mogelijk. Na onderzoek heb ik ondekt dat mannen die niet mastruberen en niet aan sex doen (maagd) spontaan een lozing krijgen meestal in hun slaap. Geloof het of niet maar ze bestaan die mannen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Daarom denk dat nu wel duidelijk is dat Bijbelteksten die voorbij komen verschillend gebruik/uitgelegd worden. En dat we daar eindeloos mee door kunnen gaan.

Mij lijkt het waardevol om te horen hoe we/jullie/jij er in de praktijk van elke dag mee omgaan. Hoe doe je dat? Praktische voorbeelden) Hoe hou je je gedachten zuiver,en je daden rein? Mbt tot de onderstaande 4?

Tuurlijk krijg je dan een dialoog net af en toe een Bijbeltekst die jij voor je zelf gebruikt in jou leven en dat is heel mooi, maar ik mis de persoonlijke praktische uitwisseling van ervaringen uit het dagelijks leven in veel reacties

Verder valt het me op dat er in verhouding veel vrouwen reageren. Mannen ??? kloppen de statistieken over ons niet??

1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE ER VAN VIND DAT ANDEREN DAT WEL DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN DINGEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)

Zelfbevrediging: wel, Ik zal het vertellen. Toen ik pas tot bekering kwam in mijn 1ejr deed ik zoals ieder uit de wereld aan zelfbevrediging. Ik wist wel dat niet helemaal goed was maar nam het niet zo serieus. Een keer waarschuwde God mij en gaf mij de passage ....hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

Ik wist dat God tot mij gesproken had. Kort daarna, ging ik dus toch weer mastruberen, de waarschuwing negerend. Terwijl ik steeds dichter tot het hoogte punt (orgasme) kwam ervaarde ik in de geest een dikke duisternis die langzaam naar beneden kwam. Ik schrok er zo van dat ik acuut stopte.

Ik ben toen de strijd aangegaan tegen dat mastruberen en had het overwonnen voor 11 jr, ik deed het dus niet meer. Totdat ik dankzij de kerkleider in een diep gat terecht kwam en eigenlijk uit kwaadheid, teleurstelling in God het een een keer weer eens deed na 11jr. Maar toen was het effect nog niet zo erg en vond het eigenlijk niets. Daarna gaf ik er niet meer aan toe voor 2,5jr. Maar niet zo lang terug gaf ik weer eens een paar keer aan toe omdat ik weer eens een diepe teleurstelling te verwerken kreeg. Ik kwam in contact met iemand die dat deed. En ik merkte dus dat ik daardoor beinvloed werd. Ik begon er dan ook weer wat makkelijker over te denken. Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid.

Maar sinds een paar weken ben ik weer de strijd ertegen begonnen want ik weet het is zonde, ik weet de gevolgen en ik kwam tot het besef dat ik alleen mezelf daarmee kwaad doe. Ik heb gemerkt doordat ik dat deed mijn geestelijke gevoeligheid steeds minder werd elke keer als ik het deed. Mastruberen is het voeden van het vlees. En tja het vlees pleased God niet. En doordat ik geestelijk minder gevoelig werd, werd ik ook minder gevoelig voor God om zijn tegenwoordigheid te ervaren.

Masturbatie uit mijn ervaring kan ik zeggen is een zonde. Het is het pleasen van het vlees. Voor mij was het ook een vorm van geestelijke zelfvernietig. Ik heb me inmiddels bekeerd, de matrubatie geest van mn vlees afgebeden en vecht er tegen. Ik merk, dat als ik er ieder keer niet aan toegeef, ik beetje bij beetje weer geestelijk gevoeliger word. Het is een langzaam herstelend proces en een zware strijd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 19:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:10
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HENK393 schreef:
Het valt me op dat FLOWERFUL aardig in de vuurlinie ligt...
Blijkbaar is het een gevoelig punt voor velen!
Het is ook niet leuk om op punten gewezen te worden die voor jezelf gevoelig liggen.

idd, maar ik doe niet aan sex voor het huwelijk en dat al sinds mijn christen zijn. Daarvoor ken ik de geestelijke consequenties maar al te goed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 16:01
BerichtOnderwerp: Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
 
MICHAELT930 schreef:
De Mormoonse "kerk" is een WERK VAN DE DUIVEL!! Ik zal een paar feiten noemen die dit bewijzen. De oprichter van de Mormoonse organisatie genaamd Joseph Smith is een bewezen valse profeet met vele valse profetieën. Zwarte/donkere mensen waren niet toegestaan in de "priesterschap" van de Mormoonse kerk, omdat ze geloofden dat God die mensen had vervloekt met "een donkere huidskleur en platte neus". In het boek van Bruce McConkie "Mormon Doctrine" staat dat de mens zelf ook tot "God" kan worden. Brigham Young, 2e (valse!)profeet van de mormonen geloofde dat er wezens in de zon zouden wonen en dat er grote reuzen op de maan zouden wonen. En dat God op een planeet genaamd "Kolob" zou wonen. En zelf had hij meer dan 60 vrouwen(!). Een hoop kolder dus en absoluut een misleiding door Satan.

Ik ben zelf ook op onderzoek gegaan, persoonlijk. Heb hun "kerkdiensten" bezocht en alles onderzocht. En op vele vragen die ik stelde wisten ze geen of geen goed bijbels antwoord. Waaronder, hoe het kan dat het volgens Joseph Smith goed was dat Adam en Eva zondigden(!)

Meer informatie, hier http://carm.org/is-mormonism-christian

Helemaal gelijk heb je. Waar de bijbel stopt gaan de mormonen door dat is daardoor vervloekt zoals paulus zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 6 van 7