ChristianMatch
 


Forum

Wat heb je geluisterd naar de preek?
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 15 april 2012, 21:51
 
Het lijkt me misschien wel een goeie vraag.
Normaal gesproken gaan we op zondag naar de kerk, maar hier op de topics praten we nooit over de preek.
Is dat een goed idee? Dat is toch leerzaam, liefdevol en respect.


Vanmorgen ging de preek over de opstanding van Christus naar aanleiding van 1 Korinthe 15 vers

12 Als nu van Christus gepredikt wordt dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe kunnen sommigen onder u dan zeggen dat er geen opstanding van de doden is?
13 En als er geen opstanding van de doden is, dan is Christus ook niet opgewekt.
14 En als Christus niet is opgewekt, dan is onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENKWAL969





Berichten: 194

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 14:45
 
HERMAN388 schreef:

12 Als nu van Christus gepredikt wordt dat Hij uit de doden is opgewekt, hoe kunnen sommigen onder u dan zeggen dat er geen opstanding van de doden is?
13 En als er geen opstanding van de doden is, dan is Christus ook niet opgewekt.
14 En als Christus niet is opgewekt, dan is onze prediking zonder inhoud, en zonder inhoud is ook uw geloof.

Dat is nou precies wat ons geloof onderscheid van de rest van de religies.

Zonder de opstanding van Jezus, zou ons geloof weinig waarde hebben en in niets verschillen van de rest van de religies.
Maar juist in Zijn opstanding, laat Jezus volgens mij duidelijk zien dat Hij de dood overwonnen heeft.
Meerdere religies hebben profeten of bijzondere personen, maar ze zijn allemaal dood of van steen.
Maar Jezus is opgestaan en zit nu aan de rechterhand van de Vader. Hij leeft en is Overwinnaar.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 7 mei 2012, 23:38
 
[quote=HERMAN388]Het lijkt me misschien wel een goeie vraag.
Normaal gesproken gaan we op zondag naar de kerk, maar hier op de topics praten we nooit over de preek.
Is dat een goed idee? Dat is toch leerzaam, liefdevol en respect.


Vanmorgen ging de preek over:

opstaan. sta op. 4 mei. dodenherdenking, 5 mei bevrijding en 6 mei, opstaan. ga, maak discipelen, verkondig het Woord.

er werden verschillende getuigenissen verteld.

verder hoorden we dat er in de wereld verschillende profetieen uitgesproken worden over Nederland. er werd niet ingegaan op de inhoud daarvan, dus kan daar jammer genoeg niets over zeggen. de preken van onze gemeente staan online. (voor degene die er belangstelling voor hebben, shelter-haarlem.nl).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 20:50
 
De leukste preek die ik het laatst heb gehoord was van mel tari,(met twijfel of ik zijn naam goed schrijf) .Hij vertelde dat hij de leiding over de kerk had,omdat de leider weg was en het was een gereformeerde kerk.Een kerk waar iedereen rustig stil zit. Ineens zag hij bij iedereen vlammetjes op de mensen zijn hoofden en dachtword ik nu gek? En het werd nog erger, de mensen gingen staan en hielden hun handen in de lucht en begonnen in verschillende talen te praten hard op in de kerk. Een geweldigge uitstorting van de heilige geest op een klein eiland van indonesiee, vervolgens hoorde hij de bel luiden van het politie burue aan de overkant, want die zagen vlammen boven de kerk, dus brandalarm. Er was geen brand,maar het vuur van de heilige geest zagen ze.
de manier warop hij het vertelde was zo komisch dat ik bijna in me broek plaste van het lachen en snel na de wc moest,gelukkig was het niet in een gereformeerde kerk,dus minder genant om op te staan en door de kerk te lopen. hIj heeft drie dagen gepreekt en heb enorm gelachen en genoten, van goede preken,vol humor ook van een man die dicht bij jezus staat. Voor wie het wil nahoren kun je het naluisteren via mp3, effe googelen natrin harderwijk, bij revialweek, spreker mel tari de andere preken in die weken zijn trouwens ook zeer goed om te luisteren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 13:22
 
Vandaag over buigen of barsten!
daar ging onze preek over.

Jezus waste de voeten van zijn disiepelen.

Dat wij het goed moeten maken met elkaar , ookal vinden wij dat de ander schuld heeft.
vinden wij dat ook niet altijd.

Wij zelf niet op de troon moeten zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 13:24
 
NICKY298 schreef:
Vandaag over buigen of barsten!
daar ging onze preek over.

Jezus waste de voeten van zijn disiepelen.

Dat wij het goed moeten maken met elkaar , ookal vinden wij dat de ander schuld heeft.
vinden wij dat ook niet altijd.

Wij zelf niet op de troon moeten zitten.

Klinkt goed Nicky
onze preek ging over bidden wanneer en hoe was ook goed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 13:36
 
1 Johannes 4 ging de preek over

19 Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst liefhad.

20 Als iemand zou zeggen: Ik heb God lief, en hij zou zijn broeder haten, dan is hij een leugenaar. Want wie zijn broeder, die hij ziet, niet liefheeft, hoe kan hij God liefhebben, Die hij niet gezien heeft?

21 En dit gebod hebben wij van Hem, dat wie God liefheeft, ook zijn broeder moet liefhebben.

Hebben wij dat ook?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 14:32
 
Zal straks goed luisteren er worden tien mensen gedoopt denk dat het een mega dienst zal zijn de Hemel open gaat en iedereen zal dansen juichen springen want God doet grote dingen

Feest hier voor de mensen die gedoopt worden maar ook voor de troon van God Hij neemt de zijne aan die met hem een eeuwig verbond aan gaan
En ik moet zo gaan fijne zondag veel zegen gewenst


Anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388





Berichten: 2124

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 17:34
 
ANITA695 schreef:
Zal straks goed luisteren er worden tien mensen gedoopt denk dat het een mega dienst zal zijn de Hemel open gaat en iedereen zal dansen juichen springen want God doet grote dingen

Feest hier voor de mensen die gedoopt worden maar ook voor de troon van God Hij neemt de zijne aan die met hem een eeuwig verbond aan gaan
En ik moet zo gaan fijne zondag veel zegen gewenst


Anita

Hoe gaat de hemel openen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 18:59
 
ROELANDE345 schreef:
Klinkt goed Nicky
onze preek ging over bidden wanneer en hoe was ook goed


Hoe? Ik ben best benieuwd?

wil je ons er over vertellen? Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 13 mei 2012, 19:04
 
Bij ons ging het ook over angst!

Mensen kunnen dingen doen en ook zeggen, waar je best angstig van kunt worden!

Onze voorganger zei dat als je er wakker van word dat je dan moet gaan denken aan de goede dingen van de persoon ! ook dat je moet bidden voor hem en hem moet zegenen.

Ook werd ons verteld dat als we elkaar "vermaanen " we eerst de goede dingen van de ander moeten vertellen voordat je voorzichtig het mindere nieuws brengt.

Een goede les vandaag Verlegen lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA695





Berichten: 184

BerichtGeplaatst: maandag 14 mei 2012, 12:47
 
mooi nicky ik denk dat je alles mag zeggen alleen als het in balans is als je boos bent te wachten tot je rust hebt gevonden altijd een gesprek hebben ergens op terug komen en denk eerst biddend vragen heer wat wilt u dat ik doen zal en er staat ergens in de bijbel zo mooi dat je je nooit zorgen hoeft te maken als Christus in je woont en jij geheel van HEM bent dan hoef je niet bang te zijn voor iets te zeggen tegen anderen
Hij is je leider en daar mag je om vragen voor je in gesprek gaat of de ander ergens op wil wijzen waarvan jij denkt dat het beter is .
Maar anderen in de waarde laten in zijn haar denken en alleen je mening geven is genoeg om de ander te laten denken en als Hij zij er op terug wil komen dan kan er iets moois ontstaan de persoon moet toch zelf keuzes maken in het aannemen of niet van mensen die anders denken of het met goed bedoelen aangeven .
Iedereen is uniek in zijn haar doen toch ??

En even de vraag gekoppeld aan De Hemel open De Heer is blij dat mensen zich overgeven aan Hem zich laten dopen en een leven met Hem willen gaan in alle dingen .
Een keuze bewust voor de Heer te leven zijn weg te gaan en niet meer je eigen ding te doen je eigen IK Hij wil zo graag leiding geven aan mensen leven maar wij zijn mens eigenwijs soms en doen onze eigen dingen dat is niet van de HEER HIJ wil ons helemaal overgave totaal en dan als je kiest voor Jezus Zijn weg wilt volgen alle dagen van je leven zelfs door de diepste pijn als alles je word afgenomen dan nog te geloven dat HIJ koning is Heerser voor altijd machtige God
Ik kan er niet genoeg van krijgen HIj leidt mij elke dag elke stap elk moment van mijn leven in voor en tegen spoed aan bid ik HEM mijn Jezus zo is het goed .
En ik denk dat als iemand zich lat dopen de hemel open gaat de Heer blij is met zijn volk dat Hij leidt

groet anita
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 14 mei 2012, 19:46
 
Je hebt helemaal gelijk Anita. Alleen vaak in het heetst van de strijd loopt dat vaak mis.

En dit is bij veel mensen , vanwaar er zoveel ruzie is he.


Laatst aangepast door
NICKY298
op zaterdag 19 mei 2012, 04:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519





Berichten: 1146

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 10:28
 
" God ziet jou zitten. "

Dit was het thema van afgelopen zondag in de dienst..
Hij haalde hierbij Zacheüs aan die door Jezus bij de naam genoemd werd en in wiens huis Jezus ging...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 13:48
 
NICKY298 schreef:
Hoe? Ik ben best benieuwd?

wil je ons er over vertellen? Lachende smiley

Hoi Nickey, had je vraag niet gezien Kan er eigenlijk kort over zijn. De hele dag door in contact met God. Hem dankend en met Hem overleggend het leven door.
Bidden als een soort geestelijk ademhalen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 16:37
 
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 16 mei 2012, 16:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619





Berichten: 5057

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 17:31
 
PIETER619 schreef:
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist
vind je? Ik vind het daar nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Schreeuw om leven is niet om aan te zien..droge saaie studies over de eindtijd, of over-emotionele diensten van Afrikanen...af en toe zijn er leuke programma's zoals Homecoming, of leuke films...maar die studies en preken vallen me eigenlijk allemaal tegen. De laatste keer lieten ze een preek door een vrouw doen, die gekleed was als man...geen getuigenis vond ik.


Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 16 mei 2012, 19:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: woensdag 16 mei 2012, 19:22
 
CHATULIEM619 schreef:
vind je? Ik vind het daar nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Schreeuw om leven is niet om aan te zien..droge saaie studies over de eindtijd, of over-emotionele diensten van Afrikanen...af en toe zijn er leuke programma's zoals Homecoming, of leuke films...maar die studies en preken vallen me eigenlijk allemaal tegen.


Misschien vind de 'leek'ze wel goed he? Het is natuurlijk voor een algemeen publiek....En in ieder geval wel gevarieerd als ik jou zo lees.......net een gewone zender, voor een ieder wat wils als ik jou verhaal zo lees.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 13:21
 
ROELANDE345 schreef:
Hoi Nickey, had je vraag niet gezien Kan er eigenlijk kort over zijn. De hele dag door in contact met God. Hem dankend en met Hem overleggend het leven door.
Bidden als een soort geestelijk ademhalen

Dankje Roelande, Lachende smiley eigenlijk weten wij het wel.
Maar vaak moeten wij de dingen vaker horen .
Om het je eigen te maken. Verlegen lachende smiley

wij zijn zo vaak met aardse bezigheden bezig.
Dat we alles weer vergeten.

Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk elke dag het onze vader bid, als gewoonte en omdat het een goed gebed is waarbij ik mij goed voel.
Alles staat er in om dicht bij god te komen en blijven.


Laatst aangepast door
NICKY298
op zaterdag 19 mei 2012, 04:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:44
 
PIETER619 schreef:
voor goeie preken, c.q. verkondigingen moet je bij Family7 zijn en dan bij uitzending gemist

ik heb geen tv dus kon family 7 niet ontvangen. heb nooit aan uitzending gemist gedacht. grappig.

sommige preken komen van het vrij-zijn weekend. andere programma's ken ik er niet van, maar ga eens kijken, zo via de computer dan Lachende smiley

bedankt voor de vermelding Pieter.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: donderdag 17 mei 2012, 14:46
 
aankomende zondag komt Jan Sjoerd Pasterkamp bij ons preken (Shelter Haarlem).
het is minstens 12 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gehoord heb. ben heel benieuwd naar wat hij gaat zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356





Berichten: 469

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 12:38
 
De Boodschap in de dienst van deze zondag tussen hemelvaart en pinkstieren!


‘Al heeft Hij ons verlaten
Hij laat ons nooit alleen
Wat wij in Hem bezaten
is altijd om ons heen.’


Amen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 13:14
 
Bij ons ging het vandaag over ... verander je denken...

Alles gaat en heeft te maken over wat wij denken.
wat een ander denkt.

Maar Jezus heeft alles op het kruis volbracht.
Wij mogen alles achter ons laten .

OPnieuw beginnen . het goede doen en het goede Denken.

Dat brengt genezing.

Onze oude denken is als in een pc een vierus die steeds je pc vast laat lopen.

Dit is wat ik als mijn toekomst wil! Lachende smiley leven van uit zijn woord en het oude achter mij laten. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 14:31
 
TINEKE986 schreef:
ik heb geen tv dus kon family 7 niet ontvangen. heb nooit aan uitzending gemist gedacht. grappig.

sommige preken komen van het vrij-zijn weekend. andere programma's ken ik er niet van, maar ga eens kijken, zo via de computer dan Lachende smiley

bedankt voor de vermelding Pieter.

Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.

Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket.
Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 20:07
 
PIETER619 schreef:
Zelf kijk ik via de stream van hun, vergoeding die ze vragen is 3 euro/maand, omdat ze zelf voor die stream moeten betalen aan een provider of zo iets. Voordeel via PC heb je dus uitzending gemist erbij. Bij uitzending gemist staan heel veel goede zaken zoals diensten, films, documantaires, maar ook kinderseries.

Als er een van de kids thuis is doe ik het via de laptop met een kabeltje naar de TV. Vroeger had ik de PC op de vliering en had een netwerkkabel omgebouwd en kon dan zo onder op TV Family7 zien. Wat mij betreft kwam deze zender overal in het basispakket. Ik heb nu All In One van KPN, maar dan moet ik om alleen Family7 zien 10 euro extra betalen, voor aanvullend pakket.
Voor de liefhebber van o.a goede preken die wat meer wil weten hier een link http://www.family7.nl/

mijn dochter heeft ook zo'n alles in 1 pakket. de pc gebruik ik meestal Lachende smiley (in de huiskamer) terwijl mijn dochter op haar kamer tv kijkt.
mijn dochter heeft een flinke kamer waar ze ook een zitgedeelte heeft en dus een tv. dan heb ik er "geen last" van het punt dat zij tv kijkt Lachende smiley.

bedankt voor de link. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 17:18
 
Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!

Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat.
geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.

Wat vinden jullie hier?

Want ook hier hebben er mensen vooroordelen.
Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. Clown smiley
misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is.
Lachende smiley Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!


Laatst aangepast door
NICKY298
op zondag 27 mei 2012, 17:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: zondag 27 mei 2012, 21:24
 
NICKY298 schreef:
Vandaag ging het over hoe je omgaat met je mede christenen!

Dat de kerk groeit als je liefde vol met elkaar omgaat.
geen vooroordelen heb , en elkaar help met alles.

Wat vinden jullie hier?

Want ook hier hebben er mensen vooroordelen.
Ik vind alleen dat je soms iets verkeerd kunt lezen of schrijven waardoor je een voor oordeel kunt hebben . Niet iedereen kan zich goed verwoorden op papier he. Clown smiley
misschien als je de persoon tegen komt er achter komt dat de persoon heel anders is.
Lachende smiley Hij of zij wel eens heel leuk kan zijn in de omgang!

als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval Knipoog smiley )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.

2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. Lachende smiley het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.

wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed Verlegen lachende smiley ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.

de boodschap was gericht naar onze gemeente.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 08:26
 
TINEKE986 schreef:
als je leest wat je eigenlijk allemaal bent, o.a. een uiting van het leven van Christus omdat Hij mijn leven is (Kol.3:4) dan word ik daar toch wel even stil van. want hoewel ik mijn ogen zoveel mogelijk op de Heer gericht probeer te houden, het leven leiden zoals de Heer het deed. niet oordelen, niet roddelen, niet klagen, niet twisten, geen stemverheffing, zachtmoedig etc man. (vrouw in dit geval Knipoog smiley )gelukkig hoeven we niet volmaakt te zijn en weet de Heer dat wij ook nog onwillig vlees hebben, maar is er een willen, dan doet Hij het werk. al wat wij hoeven te doen is onze ogen op Hem gericht te houden en Hem lofzang en aanbidding geven.

2 Kronieken 20. (hele hoofdstuk) was onze preek. Lachende smiley het woord was dat God voor ons strijd omdat het Zijn strijd is als iets ons ten strijde trekt.

wat mij op viel was het vers 9. (werd ook genoemd in de preek en onze aandacht op gevestigd maar zag het thuis pas goed Verlegen lachende smiley ) Indien ons een onheil overkomt: zwaard, gericht, pest of honger, dan zullen wij ons voor dit huis en voor uw aangezicht stellen, want Uw naam is in dit huis; wanneer wij in onze benauwdheid tot U roepen, zult Gij horen en helpen.

de boodschap was gericht naar onze gemeente.

Mooi om te horen tinneke.

Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:04
 
Bij ons was er vandaag nog een kerkdienst...
25 jonge mensen deden belijdenis van hun geloof....
Dat op zich was al heel mooi...
Bovendien was dit de laatste dienst voor onze dominee, die hij hier hield i.v.m zijn vertrek naar Canada....
Daarbij.. zaten we toch nog in Pinksteren...
Welk een mooie tekst voegde hij samen...
Belijdenis...een afscheid en Pinksteren...Handelingen 2:42
EN ZIJ WAREN VOLHARDENDE IN DE LEER DER APOSTELEN> EN IN DE GEMEENSCHAP,EN IN DE BREKING DES BROODS, EN IN DE GEBEDEN....

Tegen de jonge mensen zei hij...Denk niet dat het ophoud bij het doen van belijdenis...Zoek de Heere dagelijks...Zoek de gemeenschap op!!!!
Zoek God maar veel, zoek God maar vroeg...want wie God vind, die vind GENOEG!!! Die vind het LEVEN...een Leven tot in eeuwigheid!!!
Bij het geven van hun jawoord...moest ik ook veel denken aan mijn eigen belijdenis...ons trouwen...en de doopbelofte van de kinderen..
Wat kunnen dan de gedachten vermenigvuldigen...
Dat ja-woord uitgesproken....maar er dan maar meteen aan toe te voegen..NIET IN EIGEN KRACHT!!! God Almachtig wilt U ons daarbij helpen!!!
Ook wees hij erop dat nu de gemeente HERDERLOOS is...
Maar wees ons erop maar op te zien naar die OPPERHERDER!!!
Die God is hetzelfde...hier en in Canada...Hij gaat met ons mee, maar blijft ook hier bij u als gemeente!!!
Blijf volharden in het geloof...in de kerkgang...ook als er geen dominee is...Bid maar veel om een andere herder....
Een ontroerende dienst...


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 28 mei 2012, 12:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINEKE986





Berichten: 123

BerichtGeplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:55
 
NICKY298 schreef:
Mooi om te horen tinneke.

Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente!

dat denk ik ook wel Nicky. dat het voor alle gelovigen geldt die Jezus volgen. maar op het moment is het ook heel actueel naar de gemeente toe waar ik heen ga en was het in antwoord op wat mijn senior voorganger voor de dienst aan de spreker aangaf. namelijk dat satan in zijn eigen zwaard zal vallen.

en ook dat geldt voor alle gelovigen die Jezus volgen.

op zich zijn alle boodschappen in het groot te bezien maar in dit geval was het ook specifiek gericht, dus aan onze gemeente. vandaar. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2