ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 15:53
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik ben er weer.....

Om even een nieuwe draai aan de discussie te geven, hoe zien de mensen dat voor ogen eigenlijk? Stel je bent net zoals ik voorganger van een gemeente. Op het moment dat ik zal verkondigen dat homofilie net zo acceptabel is als heterofilie, houdt de verkondiging nl. op. En er zijn veel gemeentes, waar men het niet meer zo nauw neemt met het evangelie. Wat wil dan het begrip zonde zeggen, als ik een levensstijl goedkeur die volledig indruist tegen het evangelie?
En stel, dat ik deze levensstijl zou accepteren, zou ik met twee normen moeten gaan werken. Eentje voor homo's, en eentje voor hetero stellen. Bij homo's zou ik moeten goedkeuren dat ze sexualiteit bedrijven zonder huwelijkse vormgeving, bij hetero's zou ik deze eis wel moeten verkondigen.
Met deze dingen maak ik mezelf ongeloofwaardig, zet ik mijn bijbelse principes aan de kant en kan ik wel ophouden met verkondigen van het evangelie...

Nou, succes pastor! Ik hou het voor gezien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:05
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
CHRISTIANMATCH schreef:
Herman en Beun zijn niet van CM af wegens klachten van andere leden. Wij constateren zelf ontoelaatbaar gedrag, geven waarschuwingen af en moeten stappen ondernemen wanneer hier niets mee gedaan wordt. Dat is jammer, maar onvermijdelijk.

ontoelaatbaar gedrag is wederzijds geweest, wat wordt dan daarmee gedaan? onrechtvaardig als er maar 1 aangepakt wordt en niet allemaal.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 12 juli 2012, 12:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 15:03
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...
[quote=SHANITA130]

succes met discussieren. wij hebben in vorige topics genoeg gediscussierd. ik weet hoe jij ertegen aan kijkt en de meeste hier op het forum en omgekeerd. Er wordt eigenlijks niets nieuws gezegd van wat ik alllemaal al te horen heb gekregen. Het draait maar in een cirkeltje en weer het cirkeltje om. phhfff.

Ik sta ervan te kijken hoe men de bijbel gebruikt om alle zonde wat volgens de bijbel zonde is, maar geen zonde is voor de meeste op dit forum, goed praten. tja. Gefrustreerde smiley

Ik ga mezelf niet verdedigen met bepaalde opmerkingen die jij of anderen maken, heeft geen zin en verder ga ik er ook niet op in want Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Ik zou zeggen, maak er maar wat moois van.

Dus als je het niet erg vindt laat ik het hierbij, zoals ik al aangaf ben ik aan het afsluiten. het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:11
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 14:38
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
HARALD940 schreef:
Als je denkt dat sommige mensen nu blij worden als jij weggaat......

Je geeft je mening zwart wit, alleen is de wereld is niet zwart wit, en God weet dat ook, God heeft Zijn wet gegeven, maar weet ook dat wij die niet kunnen houden, wat we ook doen, Daarom gaf Jezus Zijn leven voor ons.
Als God rekening houd met onze plus en minpunten, zouden wij dat dan ook niet naar elkaar doen?
Dat betekent niet dat wij alleen maar lief tegen anderen moeten zijn, maar soms ook de woorden hard uitspreken, maar wel met de intentie dat het ze duidelijk word.
Maar door mensen zwart wit te zeggen wat wel mag en niet, dat helpt niemand, en voor je met mensen over hun minpunten kun spreken, zul je ze eerst moeten kennen.

Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley idd is mijn menig zwart wit, en vlgs de pastor is dat goed, hoort bij het profetische (=geestelijk). De geestelijke wereld is zwart wit, het is hel of hemel. zie de aarde maar als de middenweg, na het leven hier op aarde wordt er geen rekening gehouden met onze min of plus punten.

en voor de rest ga ik er niet op in, want Gefrustreerde smiley . en verder laat ik het discussieren maar voor wat het is, whatever, maak er maar wat moois van, zou ik zeggen. Ik ben aan het afsluiten, het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 15:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:58
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
hebben wij nog wat goed te maken,voor je ga? [quote=HEIDE115]


Verraste, verbaasde smiley zou het. maakt niet uit! Engeltje smiley het ga je goed heide, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 00:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 23:05
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
[quote=FLOWERFUL304][quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?

Welke Bijbel lees jij ik vind in alle vertalingen geen Sodom en Gommorra er bij staan
Jakobus 4. 4 Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld vijandschap met God betekent? Wie met de wereld bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God

Welk recht hebben wij om eigen interpretatie toe te voegen aan Gods woord?

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley aaaaahhhhhhhh! maak er maar wat moois van. ik voer geen discussie meer zoals ik al aangaf ben aan het afsluiten. het ga je goed, doei!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 11 juli 2012, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:30
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
PETRA944 schreef:
sorry flowerfull, dan begrijp je me woorden verkeerd, ik leer wat over jou schrijven dat ik begrijp warom mensen zo denken, wil niet zeggen dat ik het ermee eens ben.

ok, dan zie die woorden dan als niet geschreven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 21:23
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
PETRA944 schreef:
Zat effe nate denken over je tekst, het niet op de persoon gericht want die wilgod redden,maar op het praktiseren ervan, met andere woorden je hebt de homo,s wel lief, maar de zonde niet Smiley die vol vragen zit komt wat liever over als somsje woorden overkwamen in het andere topic. Tenminste zoals ik het lees. enfin ik heb nu echt genoeg gelezen en geschreven hier.

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.

De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan ook af te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Nog even geduld! Knipoog smiley succes.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 10 juli 2012, 23:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
PETRA944 schreef:
flowerfull, de reden dat die verwijderd zijn is niet het anders denken,de manier warop ze met sommigge omgingen.
zo zie ik het en ik vind dat cm goed heeft gehandeld,gisterentwijfelde ik ook over het beheer,maar ze hebben een topic opgeschoond, vorige over deze discussie verwijderd.
We kunnen leren van onze fouten, verschillende gingen in de fout met communiceren. dus ik wens dit topic succes toe , bedenkde dat we allemaal er wat van geleerd hebben.
jij denkt anders over homo,s, dan mij,we hebben ook veel dingen gemeen. Maar heb besloten jouw mening te accepteren, ik lees hoe jij denkt, en dat leert me weer wat over mensen. liefs

wow, petra, ik vind het een zeer wijs besluit van je om mijn mening over homofielie praktijken vanuit bijbels perspectief (ik neem aan dat je dat bedoelt) over te nemen. Geweldig! Zoals je wel weet is het niet op de persoon gericht want die wil God redden, maar op het praktiseren ervan.

God weet, was ik dan voor jouw alleen hier op het forum. En ja, soms gaat het dan ook alleen om één bij God. Dat dit zo is dan denk ik aan mat 18:12. God zegene je voor je besluit, laat het niet van je roven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59
BerichtOnderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
 
[quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?[quote=YES356][

Wel, yes, als je het mij vraagt is het niet mogelijk om met zn allen een respectvolle discussie te voeren over homo sexualiteit, tenzij de "veroordelende christen" zoals sommige mensen mij en anderen bestempelen, die een andere kijk hebben en/of op een andere manier comminiceren, uit dit forum toppic blijven.

Maar zoals ik gisteravond heb ontdek is herman968 uit cm gegooid zo ook beun656. De mensen die een klacht tegen deze 2 mensen hebben ingediend zijn misschien zelf eerst begonnen met 1 van deze 2 mensen te beledigen maar die blijven dus wel in cm zitten. Dit onrechtvaardig handelen van cm redactie is niet juist naar mijn mening. Dit zegt ook wel iets over cm redactie zelf en waar ze voor staan. Ze kunnen net zo goed dat "christian" weg laten want het is hier niet anders dan het was in sodom en gommorra (=de wereld). Als ze 1 eruit gooien moeten ze ook die klacht hebben ingediend eruit gooien want allebei heeft fout niet één. Kon het niet onder elkaar uitgewerkt worden wat ook de rede van de klacht mocht zijn geweest, zijn we kinderen onder elkaar?

nogmaals, het is triest te moeten ervaren en dan spreek ik ook namens anderen, hoe men hier in het forum op een niet respectvolle, onsportieve en zelfs kinderachtig manier met elkaar omgaat. Dat sommige mensen zover gaan om een klacht indienen tegen anderen die niet dezelfde kijk hebben op het toppic en/of op een andere manier communiceren, zodat deze uit het forum en zelfs uit cm verwijderd worden. Verdraagzaamheid hier op het forum is ver te zoeken!

Dan wil ik dit hieronder nog meegeven:

jak 4:4>Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld(=sodom en gommorra) vijandschap met God betekent? Wie met de wereld (=sodom en gommora) bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra
Sodom en Gomorra lagen in Kanaän en waren - volgens de Bijbel en Koran - berucht vanwege de "verdorvenheid" van de inwoners. De naam Sodom heeft geleid tot de term sodomie, een uitdrukking voor 'zondige', verboden seksuele contacten. Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden.

En dan wens ik jullie veel succes met de discussie over dit topic.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 10 juli 2012, 15:39
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:23
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
Wist u dat een lauw hart aan 5 kenmerken te herkennen is?

Kopie:

The lukewarm heart. Het lauw hart.-door Gary Wilkerson

What does a lukewarm heart look like? Hoe ziet een lauw hart eruit?

A heart that is no longer on fire for God, or perhaps never has been on fire for God, has distinctive characteristics. Een hart dat niet langer in vuur en vlam voor God is of misschien wel nooit in vuur en vlam voor God is geweest, heeft vijf (5) onderscheidende karakteristieken/kenmerken.

First, a lukewarm heart is a prayerless heart, one that has no desire to pray, no desire to come into the presence of God.

1. een lauw hart is een hart die niet bid, één die geen verlangen heeft om te bidden, geen verlangen om in de tegenwoordigheid van God te komen.

Second, a lukewarm heart is unawakened by anything in the Word. It finds parts of the Word interesting and sometimes emotionally moving but does not grasp the power of God’s Word to transform hearts.

2. een lauw hart is niet wakker te maken voor ook maar iets in het Woord van God. Het vindt delen in het Woord van God interessant and soms emotioneel gegrepen maar pakt de kracht van het Woord van God niet om het hart te veranderen.

Third, a lukewarm heart is disobedient to the Word. When the lukewarm heart begins to respond to the Word and the Holy Spirit breaks through and reveals a truth, this heart is like the man spoken of by James: “He is like a man who looks intently at his natural face in a mirror . . . and goes away and at once forgets what he was like” (James 1:23-24, ESV). The lukewarm heart is not a doer of the Word.

3.een lauw hart is ongehoorzaam aan het Woord van God. Wanneer het lauw hart begint te reageren op het Woord van God en de HG breekt door en een waarheid begint te openbaren dan is dit hart als die van de man in jakobus: "Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag."(jakobus 1:23-24 nbg). Het lauw hart doet niet wat het Woord Gods zegt m.a.w. handelt niet naar het Woord van God.

Fourth, a lukewarm heart has little or no passion for souls, and little or no desire to pray for or reach out to the lost.

4. een lauw hart heeft weinig of geen passie voor zielen en weinig of geen verlangen om te bidden voor of uitreiken naar de verloren zielen.


Fifth, a lukewarm heart only comes to church when it’s convenient. Even though the Word speaks very clearly that we are not to neglect gathering together, the lukewarm heart just doesn’t feel that it is significant (see Hebrews 10:25).

5. een lauw hart gaat alleen naar de kerk wanneer het hem uitkomt. Ondanks dat het Woord erg duidelijk spreekt that we samenkomsten niet moeten missen, is het voor het lauw hart niet veel betekenend (zie hebr 10:25> Wij moeten onze eigen bijeenkomst niet verzuimen, zoals sommigen dat gewoon zijn, maar elkander aansporen, en dat des te meer, naarmate gij de dag ziet naderen. )

Sixth, the lukewarm heart has grown emotionally dull, it is unmoved. The lukewarm heart will read this message and hear this truth, yet will not care. It becomes emotionally dull to the things of the Spirit, to the Word, to prayer and to the lost.

6. een lauw hart is emotioneel stomp geworden, het is onbewogen. Het lauw hart zal deze boodschap lezen en deze waarheid horen, maar geeft er niet om. Het wordt/is emotioneel dood voor de dingen van de Geest, voor het Woord, voor gebed en voor de verlorene.


But there is good news for the lukewarm — Jesus is calling you out of your lukewarm state! He is saying, “Yes, I am knocking on the door of your house. I want to come in and have dinner with you and I want to see the fire of God once again brought into your heart and life.”

Maar er is goed nieuws voor het lauw hart.- Jezus roept het uit tot jouw lauw hart waar die zich bevindt. Hij zegt:"ja ,ik klop aan de deur van jouw huis. Ik wil binnen komen en warme maaltijd met je hebben en ik wil het vuur van God opnieuw zien branden en terug brengen in jouw hart en leven.

“Behold, I stand at the door and knock. If anyone hears my voice and opens the door, I will come in to him and eat with him, and he with me” (Revelation 3:20, ESV).

"Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij (openb 3:20)."

vertaling door: flowerful304


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 10 juli 2012, 15:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 23:23
BerichtOnderwerp: Humor
 
INGE721 schreef:
Er was een atheist die wandelde langs op een bergpad, langs een kabbelend riviertje...Hij dacht bij zichzelf, oh wat is dat toch prachtig uit zichzelf ontstaan......Plotseling hoorde hij geritsel in de struiken.
Hij keek naar waar het geluid vandaan kwam en zag daar een enorme beer.....

OH GOD....

riep hij uit.
Plotseling was de zon weg, de struiken ritselden niet mee, het riviertje stroomde niet meer.....en plotseling daverde de stem van God door de lucht. Altijd heb je mijn bestaan ontkend en nu roep je Mij om hulp?????

Ja dacht de atheist, dat kan eigenlijk niet. Dus hij zei tegen God, oke, U heeft gelijk, ik zal niet vragen of ik een christen kan worden maar misschien kan die beer er een worden???

De zon ging weer schijnen, de struiken ritselden weer, het beekje stroomde vrolijk en de beer viel voorover, op zijn poten.
Nou dacht de atheist, dat is goed gegaan.

Totdat hij de beer hoorde zeggen: Here zegen deze spijze....


leuk. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 22:54
BerichtOnderwerp: Humor
 
CARMEN073 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=omk6TAxJYOg&feature=related

hahahaha, ik heb me gelachen bij deze tot tranens toe!!! LEUK, LEUK!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 22:49
BerichtOnderwerp: Humor
 
JOL252 schreef:
Ik zet het maar even hierbij... even iets luchtigs tussendoor

aanstekelijk...

http://youtu.be/2n00zO_DTI0


my waffely eh lovely wife whihi...

lachen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Humor
 
VISSER278 schreef:
Neefje van 10 was er weer eens om te eten en visser moest zijn mop weer es aanhoren:

Man van rond de 60 zegt tegen zn vrouw, ik moet nog even de stad in . Morgen moeten we weer gaan jagen en m'n kogeltjes zijn bijna op . Prima zegt z'n vrouw , als je dan toch gaat , neem voor mij dan gelijk even een doosje slaappilletjes mee van de apotheek.
Komt goed zegt de man.
Zo gezegd zo gedaan , de man haalt bij Brammetje Dump een doosje kogeltjes en bij de apotheek een doosje slaappillen .
Op de terugweg naar huis , daar gebeurt het he ...... meneer wordt bijna aangereden door een auto en komt ten val . Gelukkig niks ernstigs alleen de kogeltjes en de slaappillen vliegen wel over straat. Alles bij elkaar geraapt samen met nog een paar behulpzame mensen en toen naar huis.
Afijn , de volgende dag gaat de man met een paar vrienden op jacht .
Komt hij 's avonds thuis vraagt zijn vrouw hoe het gegaan was die dag.
De man vertelt .... vrouwtje , vandaag heb ik nog es wat meegemaakt .......ik schiet een fazant overhoop en wat denk je? Dat beest is niet dood maar ging snurken , snurken , niet normaal . En wakker maken? Dat lukte helemaaaaal niet.
Goh zegt die vrouw ... en ik heb wat meegemaakt vandaag joh , dat geloof je nooooooooit . Ik lag vanmiddag even een tukje te doen op de bank en ik laat me daar een scheet joh ...... Wat denk je? De kat morsdood.

hahahha, deze is leuk!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op vrijdag 6 juli 2012, 22:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 22:06
BerichtOnderwerp: Wist u datjes
 
wist men al dat wij spannende tijden tegemoet gaan.
Openbaring 13 reeds vorm begint te krijgen.

http://biochip666.blogspot.nl/p/chip-in-2013.html

chip inplantatie is reeds begonnen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 22:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 21:06
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
FLOWERFUL304 schreef:
God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen, zoals julie zelf zeggen, in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.

SHANITA130 schreef:
Hai Flowerful, ja zo denk ik er ook over ;)

Halleluja, iemand die het begrijpt wat ik bedoel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 15:10
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
SHANITA130 schreef:
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20


Hoi Flowerful,

Ik vind je tegenstrijdig, jou niet, maar wat je schrijft in deze post van jou. Ik denk dat je eerder niet zo goed begrijpt wat ik probeer te vertellen. maar goed.
Kijk, eerst schrijf je: " Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. ".

Daarna: "Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval.."
ok, ook zij die het wel gaat worden soms ook wel ziek hetzij griep of erger , waar of niet? Ook zij die het wel gaat gaan ook een keer dood, waar of niet? Ook zij die een goede business hebben, doen ook welles een misser waardoor ze wat geld verliezen, waar of niet? We hebben soms niet alles in de hand, situaties of zo, waar of niet? We hebben bv andere mensen niet in de hand, waar of niet? Wel, sommige proberen dat dan wel door dominatie en manipulatie afen. Snap je wat ik bedoel? Wat jouw was overkomen had je dat zelf in de hand? Had je erom gevraagd? waarom gebeurde het dan? Was je dan zo slecht? Heb je het nooit afgevraagd? Ik idg wel. En ik heb het antwoordt gevonden die mij voldoening gaf maar hoeft voor een ander niet zo te zijn en hoeft door een ander ook niet geaccepteerd te worden.

Als iemand pas tot bekering komt kan tie hierdoor in de war raken. kan, die zullen het later wel weer begrijpen als ze groeien in het geloof. Maar er zijn er ook die niet in de war raken maar het juist begrijpen. Het hangt van hun geestelijke ontwikkeling af waar ze op dat moment zijn. We zijn niet allemaal het zelfde of op de zelfde geestelijke ontwikkeling of golflengte om het even zo te zeggen.

Eerst kom je met een wealth and health evangelie, daarna dat het ook kan zijn als je wel gehoorzaam bent dat je toch tegenslagen krijgt door de zondeval.... o.a. de duivel is altijd bezig God voor zij troon uit te dagen om zijn kinderen op de proef te stellen, kijk maar naar job 1:6-12, wat gebeurde er met job/ Vul maar aan.

Ik zat in een groep die de wealth and health evangelie predikten.(ja, heb in meerder groepen gezeten..)

Nou, als je dan tegenslagen had, zeiden 'ze' dus dat je wel zonde in je leven zou hebben, je geloof niet groot genoeg was...erg schadelijk denk ik, zulke dingen. Ik denk dat ik niet alleen maar zonde heb genoemd maar ook andere dingen. maar zo-wie-zo zullen we ook wel een bijdrage in hebben. In mijn geval was het mijn heidens levenstijl, vloeken misschien ook wel ergens een leugen om bestwil verteld of stiekem iets doen, jezus naam in uiting van vloek noemen, of verzin maar iets. Voor onze bekering is niemand zonder zonde toch.

Toen ik naar de traditionele Gereformeerd Vrijgemaakt ging, leerde ik, dat ziekte, tegenslagen etc, nu eenmaal voorkomen in deze gebroken wereld, dat is ook zo alleen zit er een geestelijke demonische wereld (>Efez6:12) achter die dit veroorzaakt heeft en die nog steeds actief is in deze wereld en in mensen.

en dat het juist de kunst is om met God's hulp ermee om te gaan, het te kunnen dragen Alleen met Gods hulp kunnen we stand houden tegen deze geestelijke demonische wereld daarom hebben wij de HG (die men krijgt door wedergeboorte) zo hard nodig want Hij is de enige die opgewassen is tegen deze geestelijke demonishce machten. Als mens hebben we beperkte geestelijke kracht die uitgeput kan raken, kan, hoeft niet maar die is niet opgewassen tegen die van de duivel en dan heb ik het hier over onbekeerden.

Ja, deze hoorde ik zo vaak in de groepen. Nou, ik kan je een ding vertellen en da's natuurlijk weer mijn mening, dat narigheid ook kan komen door trauma's in de kindertijd en dus te verklaren is (psychologisch.) trauma's is zeer zeker ook een optie

Dan kunnen ze bidden en bidden en vloeken verbreken, maar dingen gaan dan niet weg. Er kan ook voor de trauma's gebeden worden wat God dan soms doet tijdens zo een sessie dan gaat hij met die persoon de trauma in om degene te genezen, dan wordt er gebeden dat Jezus in die trauma en pijn komt dan vindt echte genezing plaats in de ziel.

Dan raak je als christen alleen ontmoedigd, dan denk je wat is er mis, ze bidden steeds en ik blijf angst enzo houden. Kan ik me voorstellen dan je ontmoedigd raakt maar niet iedereen weet hoe te bidden of pastoraat te geven bij beschadigde mensen. Daarom geef ik ook aan dat alleen bekwame mensen met profetische gaven die weten hoe ze God hierin moeten volgen mensen zoals jij en ik kunnen helpen. Ik heb ze idg gevonden in maasdijk [url]www.wonderfulfreelifeministrie.nl[/url]. Ik was er dinsdag nog voor een gebedsessie geweest en heb in mn ziel verandering ervaren. Ik heb het ook jaren zelf met God moeten doen maar hoe deze bekwame mensen mij hebben geholpen zou mij weer nog meer jaren hebben gekost om erachter te komen wat God via deze mensen heeft geopenbaard.

Net zoals je je been verbrijzeld bij het skieen tegen een boom, dan kan je ook bidden, maar je hebt toch een stalen pin in je been nodig en je blijft een halfjaar in het ziekenhuis.

Dan kan je als je psychische problemen hebt ook naar een psycholoog in die gevallen. een psycholoog helpt het probleem tot een bepaalde hoogte te analyseren of bewoorden of je hij/zij is een luisterend oor. Een psycholoog keur ik zeker niet af, het helpt tijdelijk maar zal weer opspelen als het weer getriggerd wordt. Een christelijke psycholoog die na mn verhaal ook met me bad had ik meer aan maar die overleed helaas aan kanker. maar goede HG vervulde pastoraal bidders zoals ik hierboven aangaf helpt ook,die gaan veel dieper met God in het probleem en bidden dan ook voor wat speelt waardoor echte genezing van de ziel plaats vindt.

Ja, ik ben zelf bang dat psychische problemen dat daar nogal eens de schuld wordt gegeven dat dat een vloek is.... ik zou het niet zo zeggen maar eerder bijvoorbleed: mijn psychische problemen zijn een gevolg van de dingen die ik heb meegemaakt doordat de vloek werkzaam was in mn leven. De vloek die ik vanuit het voorgeslacht overgedragen kreeg toen ik op deze aardbol kwam, zorgde ervoor dat het mijn leven bemoeilijkte en ik daardoor veel met afwijzing te maken kreeg die weer wonden sloeg in mn ziel en daardoor na jarenlange afwijzing psychische problemen kreeg zoals angst, minderwaardigheid of noem maar op. Ja, sorry met schrijven is het lastiger om iets uit te leggen..

En nu...ben ik werken Knipoog smiley
ok, werk ze!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 13:47
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
TINK100 schreef:
baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.( quote flowerful)


eh.....ons doopformulier zegt dat onze kinderen in zonde ontvangen engeboren worden.......logische gevolgtrekking is dus: zij gaan dus naar de hel......echter...daar is Gods liefhebbende vaderwoord: zij worden gedoopt in Gods, Jezus'en geestes naam om behouden te worden!!!


maar je hebt gelijk, wij begrijpen je niet.....wees dan duidelijker in wat je wel bedoelt en gelooft....

God, hoe moet ik dit uitleggen! idd worden kinderen zoals julie zelf zeggen in deze vervallen wereld ontvangen en soms zelfs in zonde verwekt. Maar zij leven in een andere wereld met hun bewust zijn. Zij zijn zich nog niet bewust van de wereld om zich heen en hoe die in elkaar zit etc. Zij zijn nog puur, onbevlekt, zonder rimpel. Maar wij volwassenen kunnen hun puurheid helpen vervuilen. sorry moeilijk te verwoorden.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 13:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:49
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
WILLEM618 schreef:
En toch vind ik het moeilijk om te lezen dat je het geleerd hebt van de HG.
Wie bekeerd is, is gekocht. En in principe kan die mens niet verloren gaan, wat je ook doet. Ik geloof er niet in, dat een mens dan niet meer zondigd, maar ook niet dat een mens zondenvrij is. Maar, die zonden zijn betaald.
Is dat dan een vrijbrief om maar raak te leven? Nee, maar wil je dan zo graag iets doen wat je Liefste pijn doet dan? Vanuit dat perspectief ga je de zonde haten, maar niet uit angst om je Liefste kwijt te raken, of om de zaligheid te verliezen. Wat Jezus gekregen heeft, van Zijn Eigen Vader, heeft Hij duur betaald met Zijn Eigen bloed. Dat raakt Hij dus ook niet meer kwijt.

Je kan op de school zitten van de mensen of je kan op de school zitten van de HG. Een hemels breed verschil zit daarin. moeilijk uit te leggen.

Ook zij die zich christen noemen gaan verloren daar is de bijbel ook heel duidelijk over als je het mij vraagt en dan denk ik aan de 10 maagden, 5 wijs en 5 dwaas. De 5 dwaas gingen niet naar binnen.

Wij hebben zeker niet een brief om maar raak te leven. maar als wedergeboren christen wordt men steeds meer gevormd naar de image van christus totdat we zonder vlek of rimpel voor Hem komen te staan.
We gaan dus steeds minder en minder zondigen. Het is een proces.

Gezien 1john3:9. Ik geloof niet dat een wedergeboren christen maar kan blijven zondigen en zn geweten spreekt hem niet aan. Onmogelijke zaak als je het mij vraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:38
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
PETRA944 schreef:
ik geloof ook in de geestelijke wereld flowerfull en sommigge dingen die je schrijf zijn zeker waar,
inderdaad,je drukt je ongelukkig uit,in mijn ogen dan he
zoals ik het lees is het alsof je zegt, ben je ziek, ligt aan een vloek of een zonde zoals bitterheid etc.
en dat is het punt waar ik het moeilijk mee had, ik vind dat het veroordelend overkomt.en heftig voor mensen die ziek zijn en dan kunnen denken?
maar dit is mijn denken,mijn mening he,het komt op mij zo over,met de nadruk op mij.
en natuurlijk lees ikmetmijn bril,ik denk,daar heb je weer zo,n gelovige...
zo,n gelovige die in naamvan jezus zeggen tegen mensen met een ernstig ziek kind: het komt door zonde in je leven, hoeveel mensen zijn daar niet meegekwetst al met zulk soort gelovigen? afgekeerd van de kerk? dus als je over zulk soort dingen schrijft of praat, weeg je woorden goed af.
liefs



eerlijkheid naar onszelf is soms moeilijk om te doen en te accepteren.

Ik overweeg zeker wel mn woorden maar soms kan ik de dingen niet anders schrijven dan ze zijn, helaas. En idd kan het soms mensen laten stijgeren en anderen ook weer niet, om het zo te zeggen. Het is net hoe die persoon in elkaar zit en ermee omgaat.

Maar ja we zijn niet allemaal het zelfde,hé en ieder reageert anders op wat ik zeg. Het vraagt dus respect en verdraagzaamheid van elkaar, en niet gelijk zoals hier op het forum aan toe gaat elkaar te beledigenen en voor alles en nog wat uit te maken.! Dat is kinderlijk gedrag. Maar goed, ook dat went!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:08
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
PETRA944 schreef:
nee zeeland, jouw schrijven was nou net heelmooi,
mijn schrijven was voor flowerfull bedoeld, heb haar naam er al voor bijgezet.
maar flowerfull, het was een mooi topic over gehoorzaamheid,lees ik het nou echt goed, of begrijp ik je woorden verkeerd die je schrijft?
het komt in mijn ogen nog al heavy over voor josina

knuffel voor je josina en laat je antwoord maar zitten flowerfull , hoef het niet te lezen hoe mensen soms denken over mensen die ziek zijn Kotsende smiley
beter terug naar topic onderwerp en beter ikminder op het forumlezen,
want flip echt op jouw schrijven. Je zal het wel weer goed bedoelen,maar wat geloof jij toch veroordelend, eng,moet medenken aan gelovigen die denken als ze een baby verliezen en die is nog niet gedoopt dat ze echt denken dat het kindje dan naar de hel gaat. eng geloof, verkeerd geintrepeert van de bijbel, Kotsende smiley



wel petra, men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen zo ook jij als je het mij vraagt. Het is moeilijk uit te leggen en het kan zijn dat ik het misschien niet zo goed uit leg. Praten is beter dan schrijven.

En ik denk eerder dat jij hier in het forum op je plaatst bent en ik niet. Dus blijf maar gerust. Want ik begin in te zien dat het geen nut heeft dat ik bepaalde dingen hier opschrijf want men begrijpt het niet, gezien de reacties. Geeft niet. Knipoog smiley

baby en kinderen gaan niet naar de hel die zijn puur.


En voor de duidelijkheid: dus wat jij daar zegt over babies,kinderen naar de hel, dat zijn jouw woorden, niet de mijne!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 12:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 12:02
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
er werd een keer een man bij Jezus gebracht, ik dacht dat hij blind was...kan ook verlamd zijn hoor, maakt niet veel uit....( zoek maar even op) de farizeen vroegen aan Jezus: wie heeft er gezondigd, de man of zijn ouders, of miss zijn familie, opa en oma's......want er moet een reden voor zijn dat deze man niet kan zien......wie is de schuldige?
Doch Jezus zei niks tegen de farizeen, keek de man vol MEDELIJDEN aan en zei, gaat heen, u kunt zien.......
Het gaat er niet om OF en Wie er gezondigd heeft.......
God schiep de mens en zag dat het goed was..... [quote=TINK100]


Ik snap niet waarom jullie zo focussen op dat ongehoorzame cq zondigen. ik heb vlgs mij wel meer geschreven dan alleen dat. Maar dat die man blind geboren is is wel te verklaren. maar ik zal jullie dat maar besparen want men begrijpt niet wat ik probeer uit te leggen gezien de reacties op wat ik schrijf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:48
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
PETRA944 schreef:
en dan denk ik weer aan het gebod, heb elkander lief,
hoe verschillend we ookzijn, toch elkander lief hebben,
flowerfull benook niet boos op jou, maar op de manier van geloven zoals je denkt en dat heb jij ook weer van iemand geleerd. en ja word er misselijk bijna van,mensen die zo denken, maar niet van de mensen zelf,het enge geloof,wat in mijn ogen dan eng is. liefs



Nee die heb ik niet van iemand geleerd, wel van de HG.

Ik heb het geleerd vanuit mijn levenservaring en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld welke voor mn bekering begon en mijn confrontale ervaringen met de geestelijke wereld in mijn christen zijn en die ik nog steeds heb. Sorry, een beetje moeilijk uit te leggen.

Ik kan me voorstellen dat het eng overkomt voor jouw. Dat wat het in het begin ook voor mij en soms nog steeds. Ik wist niet wat het was totdat ik tot bekering kwam en dat heeft mij ertoe gedreven om me te gaan verdiepen in het geestelijke achter/van de bijbel.

Maar, ieder voor zich en hoe die voor geroepen is.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 11:55
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:42
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
JOSINA022 schreef:
Lieve mensen, hieronder even mijn antwoord die ik al eerder gegeven had op het verhaal van Flowerful:

"Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ik ga hierin niet met je mee. Ik geloof nl niet in dingen als een vloek etc.
Maar stel (let wel: stel!) dat het wel zo zou zijn...Jezus heeft al die dingen op zich genomen toen Hij aan het kruis hing, ik hoef daar niet meer bang voor te zijn.
Ik weet dat ik dicht bij God leef, zonder Hem zou ik niets kunnen, ben ik helemaal niets en daar kan geen vloek tegenop!"

Ik geloof dat mijn antwoord heel duidelijk is...



Je hoeft er ook niet in mee te gaan hoor. niets verplicht. maar, je gelooft niet in een vloek: dat is raar want God zelf verteld over vloeken. Hij laat ons weten dat er vloeken komen als we Hem ongehoorzaam zijn (let wel, hiermee zeg ik niet dat jij ongehoorzaam bent).

Geesten of de demonische wereld is/zijn verbonden aan uitgesproken vloeken. Zelfs vodoo, hekserij, santanisten etc weten heel goed hoe dat zit en uiten elke dag vloeken naar mensen, in principe sturen ze demonen op mensen af. En ze weten heel goed ermee te werken. Vooral satanisten uiten elke dag in de nachtelijke uren vooral, vloeken over christenen. Door het uitspreken van vloeken worden geesten uitgezonden om christenen te vernietigen. Ze kunnen mensen/christenen zodanig vervloeken dat die ziek worden en/of dood gaan.

Sorry maar in mijn cultuur en ook andere is het zo normaal hoe mensen met de geestelijke wereld spelen en hoe ze mensen zelfs de dood in vervloeken. Voor mn bekering heb ik dat zelfs met mn eigen ogen gezien hoe ze dat doen. vloeken, geesten of demonische wereld zijn realiteit of men dat wil geloven of niet.

Maar er staat dan ook geschreven een ongegronde vloek treft geen doel> spr26:2. Als we in gehoorzaamheid aan God leven, dicht bij Hem, dan treft het ons niet. Maar als er nog open deuren vanuit het verleden zijn en vanuit voorouders of vanuit ons levenstijl dat niet in lijn is met de bijbel, dan vindt zo,n geest wel ingang. Zelfs christenen kunnen soms nog in gebondenheid verkeren zonder dat ze het zelf weten. Maar ik denk dat ik het ms het een beetje ongelukkig uitleg, kan.

Maar goed, ieder voor zich.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 12:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:48
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
PETRA944 schreef:
God heeft ons ook geboden gegeven voor ons eigen best wil,die ons beschermen. tenminste zo denk ik erover.

juist! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: donderdag 5 juli 2012, 00:35
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Ok, dit antwoord had ik idd verwacht en ja, heb zeer veel tegenslagen gekend in mijn leven.
Alleen al afgelopen jaar: ben al ruim een jaar ziek, complicatie op complicatie en volgens jou zou dat dus zijn omdat ik ongehoorzaam aan God geweest ben?
En ik zou dan verkeerde dingen gezaaid hebben en nu ziekte oogsten?

Pfft...heftig...
[quote=JOSINA022]

Ik kan niets over jouw leven en levenswijze met God zeggen. Dat kan jij het beste zelf beoordelen., toch. Maar het kan zijn dat een vloek werkzaam is die vanuit het voorgeslacht toeslaat. Kan ook onvergevingsgezindheid zijn waar we niet bewust van zijn, bitterheid dus. Maar kan ook zijn dat iemand je vervloekt heeft met vodoo of zo. Het vraagt een openbaring van God daarin.

Zoals ik al eerder aangaf ken ik tot nog toe niets anders dan tegenslag in zowel werk, financiën, gezondheid en relaties. Vanaf de moeders-schoot erven we al een geestelijke vloek of/en zegen van ouders en voorouders. En dan komt nog bijkijken de vloek van de zondeval. Afhankelijk van de keuzes die wijzelf maken in ons leven is bepalend of wijzelf zegen of vloek bewerken. Bijvoorbeeld een kleine leugen om best wil vertellen is dus liegen en is al ongehoorzaamheid aan God. Het geeft nog een open deur voor de vloek die zich versterkt. bv niet geloven in God is al ongehoorzaam zijn.

Bijvoorbeeld, het kan zijn dat in de geslachtslijn de voorouders corrupt zijn geweest wat dus een erfenis van de vloek van armoede over iemans leven in werking zet bv iedere keer geld gebrek, iedere keer verlies van werk, iedere keer slechte relaties, slechte gezondheid etc. Armoede werkzaam op elk gebied. In mijn geval doordat ik niet christelijk ben opgegroeid en een heidens leven had heeft dat met de tijd de vloek alleen maar sterker laten werken in mn leven. En zonder eigenlijk te weten waar ik tegenaan liep (dat het een vloek was) vechte ik om toch nog te overleven, zeg maar, raakte ik dus uitgeput lichaamelijk en geestelijk. Ik zag het leven niet meer zitten maar Jezus kwam.

Is er een herhalend bepaald patroon dan kan daar een vloek werkzaam zijn.

Ja, sorry het is moeilijk uit te leggen. Maar misschien heb ik een beeld kunnen geven van wat ik bedoel uit te leggen, hoop ik.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op donderdag 5 juli 2012, 00:52
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Weer terug dus naar de vraag die ik Flower stelde: hoe zij jij die harde manier van leren? [quote=JOSINA022]

De slagen van het leven voor de ene erger dan de andere! Zijn die je niet bekend??

Het kan zijn op het vlak van financiën, ziekte, werk, relaties etc etc. Behalve door de zondeval en wat ons geestelijke wordt doorgegeven van de vorige generatie en mede door onze keuzes die we maken in dit leven zoals xabia al aangaf, kunnen we nog meer de vruchten van de vloek oogsten in ons leven.

maar zoals roelande al aangaf: wat men zaait zal men oogsten.

Zaait men gehoorzaamheid aan God, oogst men de zegen en de voorspoed. Helaas ondervinden ook wel zij die in gehoorzaamheid aan God leven wat tegenslag of ziektes, welke te wijten is aan de vervallen wereld dankzij de zondeval zoals Xabia ook aangaf maar kan ook wel een generatie overslaan.

Maar de tegenslagen of/en ziektes zijn veel sterker aanwezig en veel meer bij hun die in ongehoorzaamheid aan God leven. Want ongehoorzaamheid aan God brengt ons onder de vloek aangegeven o.a. in deutr 28. Helaas worden de geestelijk vloeken doorgegeven aan de generatie daarna die dat dan ook weer veel sterker ervaren mede ook door hun eigen ongehoorzaamhied. Ook hier geldt kan ook een generatie overslaan.

Deze geestelijke vloeken kunnen pas verbroken worden als men tot Jezus komt en in gehoorzaamheid aan Hem gaat leven. Het is een proces en vraagt ook wel hulp van bekwame broeders en zusters in de Heer met bepaalde gaven. En dit heb ik in mn eigen leven ervaren, mijn leven is nooit over rozen gegaan, ik weet dus wel degelijk waar ik het over heb.

En ja, deutr 28 is wel in het OT maar is nog steeds van kracht als je het mij vraagt. Ik heb het idg wel ervaren in mijn leven.

mat 5:18>Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 4 juli 2012, 00:39
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Sentimentele uitingen? Je bedoelt gevoelens van mensen?

Tov bijbelse waarden. Ja, maar dáár wordt nu verschillend over gedacht,
over die bijbelse waarden.

God heeft gevoelens gegeven, niet om die uit te schakelen, maar om je menselijk te voelen.

En soms is het voor ons eigen best wil, om God tegen alle gevoelens in te gehoorzamen. En dat is een strijd die niet gemakkelijk is. Geloof me.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 4 juli 2012, 00:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:52
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Daar ligt ook een stuk de spanning van meningsverschillen die hier soms oprijzen... Waarden en normen worden je mee gegeven, soms zijn teksten ook gewoon een bevestiging van wat er bijvoorbeeld komen zal, of wat bijvoorbeeld een gevolg is van de zondeval, een opmerking in welke situatie we zijn... we leren uit ondervinding ook vaak veel meer dan uit een gewone tekst, waar we meestal alle kanten mee uit kunnen gaan.
Gods Woord geeft wijsheid en door Zijn Geest kan je alleen de geheimenissen ontdekken en kennen.

[quote=XABIA794]


Wat ik altijd zeg"wie niet wil horen zal voelen". M.a.w. als we het niet op de makkelijke manier willen leren dan zullen we het op de harde manier leren. wat je zegt door ondervinding.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 7 Volgende
Pagina 1 van 7