ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 15:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
1 Joh 1:8

8 Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.

Kijk je kan wel allemaal teksten zoeken, of die zijn voor je opgezocht, kan ook, dat je niet zondigt. zie hierboven, 1 Joh 1:8

Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Hebr 10:26-27.>(nbg)Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over, 27 maar een vreselijk uitzicht op het oordeel en de felheid van een vuur, dat de wederspannigen zal verteren.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Om te illustreren wat ik bedoel en hoeft niet zo te zijn, maar het gebeurd, bijvoorbeeld: een vrouw gaat naar bed met een man voor de sex. Zij raakt zwanger. De man was uit op sex en verlaat haar. Ze kan 2 dingen doen. Abortus plegen of de baby houden. Allebei zijn het gevolg uit haar daad sex met die man. Indien zij hieruit leert (=dat ze niet weer hetzelfde gaat doen), dan kan God haar gebruiken om andere vrouwen te informeren om ze te behoeden voor dezelfde fout die zij gemaakt had. Het kan ook zijn dat ze geslachtziekte of iets oploopt. God geneest haar en ze kan getuigen hierover.
Maar ja, sommige mensen kost het wat meer tijd om te leren en ook dat weet God. Dus geeft hij ons genade om te leren en het af te leren. Maar bij een levenstijl komen we er pas achter als het te laat is, als we alle waarschuwingen die God ons geeft negeren.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 15:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 14:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Die basis is voor mij te smal om met iemand te trouwen Flowerful.......ik mag hopen voor jou ook......

willemijn232. sex na het huwelijk voor mij. Ik ben hem nog niet tegengekomen in de 15jr in mn christen zijn.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 4 juni 2012, 15:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Luisteren naar je eigen lichaam?????

Dan dringen en paar vragen zich aam me op?

Is het ons lichaam?

God heeft ons sexueel geschapen met gevoelens gedachten

Moeten we daar niet naar luisteren?

En moeten we iets wat God in ons gegeven heeft dat negeren?

En er niets mee doen?

Ook niet in bidden opzien naar Hem die dat zo bedacht en gemaakt heeft?

We hebben het van Hem gekregen toch?

Doen mensen die hun gedachten zo zuiver mogelijk proberen te houden door dat wel te doen iets verkeerd in Zijn ogen?

zie 1 kor 7:1->U zegt dat het goed is dat een man geen gemeenschap met een vrouw heeft. 2 Maar om ontucht te vermijden moet iedere man zijn eigen vrouw hebben en iedere vrouw haar eigen man.

1 kor7: 8-9->Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik. 9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.

maw paulus zegt indien wij branden van verlangen of begeerte we beter kunnen trouwen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 23:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
HANNAH810 schreef:
Gods Woord killed geen mensen harten, herman!
ook deze tekst uit hebreen 4, die je nu aanhaalt, pas je niet correct toe.

http://www.statenvertaling.net/bijbel/hebr/4.html

'Gods Woord gaat door de geest, ziel, het hart, etc.............; deze tekst geeft op deze manier aan dat God door Zijn Woord toegang heeft tot elke vezel van ons mens-zijn.

dát is de strekking; geen vernietigende God, maar een God die in ons wonen en werken wil!!
met als extra toevoeging in vers 15 de conclusie van het betoog van Paulus dat we een God hebben die met ons mee kan voelen, barmhartig,
genadig en behulpzaam is.

hannah......is gelukkig dat God haar niet aan mootjes snijdt!!

psalm 103 ; 5 Barmhartigen genadig is de HEERE, lankmoedig en groot van goedertierenheid!!!

idd licht en duisternis komen altijd met elkaar in botsing. Wat een liefde hebben jullie toch! Het ga julie goed. God bless.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 17:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 17:31
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
HANNAH810 schreef:
flowerfull, ik lees met verbijstering je bijdrage's.
ten eerste wil ik je gerust stellen; wanneer je je leven aan de Heere Jezus toevertrouwd hebt, en Hij je in genade heeft aangenomen, zal niets of niemand je ooit uit Zijn hand rukken;
dit betekent dat je dus niet je leven lang op je tenen hoeft te lopen om "je best te doen de hemel niet te verspelen" zoals je zei dat je daar bang voor bent.

weet je, het doet me echt (bijna letterlijk) pijn te lezen hoe je je geloof beleeft. het lijkt namelijk zo enorm op de geloofsstijl waar ik in ben opgevoed.

weet je, flowerfull;
je hoofd kan veel bijbelteksten bevatten, maar het laat je hart zo koud, en dat is zo enorm triest!!
ik hoop dat je Gods liefdevolle hart mag leren kennen; dat je een God mag zien die je liefheeft; onvoorwaardelijk, no mather what!
een God die als een vurige muur om je heen is, om je te beschermen en te verwarmen.
een God die je vast houd, wanneer jij dreigt te vallen.
een God die weet waar jij mee worstelt; waarover je misschien 's avonds in je bed ligt te huilen, of zelfs niet meer in staat bent om erom te huilen.
een God die het verdriet in de afgelopen 15 (?) jaren met je meebeleefd heeft, en begrijpt waarom mensen hun hart afsluiten, zodat er geen liefde meer IN of UIT kan, en zij koud en liefdeloos achterblijven en die koude doorgeven aan mensen om zich heen; zelfs dát begrijpt Hij.

daarnaast wil ik ook aangeven, dat je de rol van God onze Vader lijkt over te nemen door medemensen naar de hel te verwijzen; iets dat de Heere Jezus naar mijn weten nooit heeft gedaan, hoewel hij wel de mindere kanten in iemands leven durfde te benoemen.
en dat vind ik echt erg.

- laat al uw woorden als met zout beprenkeld zijn.
- lijd niet als iemand die zich met eens anders doen bemoeit. (je hoeft je niet "op te offeren" door iedereen neer te sabelen omdat God dat zou willen en je anders ook in het vuur zou verbranden..........dat is je wellicht zo geleerd met de bijbeltekst die je noemde onjuist uit te leggen, maar God wil geen liefdeloosheid maar barmhartigheid zien in ons leven)


hannah........hoopt oprecht dat je ogen open mogen gaan

Gefrustreerde smiley Weet je Hannah, Jij bent met het geloof opgevoed. Ik niet. En het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Geloof me ik ben niet de enige die zo leeft. Ieder moet het zelf weten hoe die wil leven. En de manier hoe er dan op mij gereageerd wordt dan denk ik van" als jullie zoveel liefde in jullie hebben waarom raken ze dan zo snel geagiteerd en beledigd"? Ik citeer alleen wat in de bijbel staat geschreven.

Ooo, en omdat ik dan jullie mening niet deel, goed keur of hoe je je het ook wil benamen, over jullie sex voor het huwelijk doen dan is er volgens jouw en anderen gelijk iets mis met mij of mijn levenstijl en dan ben ik volgens jullie gelijk aan het oordelen! Sorry maar nogmaals ik citeer wat in de bijbel staat. Ik verwijs jullie door naar de bijbel.

Qua levenstijl is er geen vershil tussen de heidenen en zij die zich christenen noemen, die sex voor/buiten het huwelijk doen. Ze doen precies hetzelfde. Want de heidenen noemen sex voor/buiten het huwelijk ook wel liefde en dat doen doen jullie ook. Tja.

En idd wat doe ik nog in dit forum. Ik verdoe mijn tijd hier. Jullie willen alleen maar horen wat in jullie straatje past! Wel, succes ermee!

PS. je kan uitgeschreven worden uit het boek des levens. Ook dit staat in de bijbel geschreven.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 17:37
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:44
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
wat je zaait zal je oogsten. Je hebt in korte tijd twee, drie mensen aardig veroordeeld en met hen nog veel meer mensen terwijl je niet weet hoe hun leven er werkelijk uit ziet voor het oog van God. Dat noem ik schande. En verder houd ik het hierbij...

Ik zaai alleen het Woord van God. En nogmaals, ik citeer alleen de bijbel. En voor de rest intresseert het mij niet hoe mensen willen leven of leven . We zullen allemaal zelf verantwoording moeten afleggen, ook ik.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 16:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:27
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
SHANITA130 schreef:
Lees jij dat Smiley die vol vragen zit

Huilende smiley, smiley in tranen

Jill krijgt nog het voordeel van de twijfel van mij. Haar ken ik niet.

ja, ik lees die boeken. heel erg diep. zeker een aanrader. alles staat erin geschreven van masturbatie, orale sex, cybersex, echt alles.

Dan heb ik het vooral over het boek: Gods waarheid over sex door jill southern.
Te bestellen bij:
http://www.boekenroute.nl/gasten/gtn1Boek.aspx?BoekID=20099


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 16:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Kennelijk voel jij dus niet erg aan vanuit welke kwinkslag iemand op je reageert.

Ik ervaar jouw houding als vreselijk aanmatigend. Ben ook benieuwd wat jou nog hier houdt.

Goh, ik wist niet dat je het zo persoonlijk aantrok. relax. Het is maar een discussie.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 16:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 16:03
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:

Kan het mis hebben maar als iemand zegt dat hij dan naar de hel op mijn zeggen dan is dat wel duidelijk en trouwens ik zei indien. Wil nog niet zeggen dat hij die levenstijl op na houdt.

en je te pas en te pas opmerking: waar maak je druk om? we zeggen allemaal wat we te zeggen hebben hier in het forum. En dat heb ik gedaan, niets mis mee. Wanneer we het allemaal zover is komen we er vanzelf achter hoe of wat. Leef je leven zoals je het zelf wilt. Let maar niet op wat ik zeg!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 16:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 15:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
ROELANDE345 schreef:
Wow let ik even niet op in het forum en schijn ik opeens naar de hel te gaan Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Maar onze God is oneindig veel groter dan wij mensen.
En gelukkig hebben we Romeinen 8 vers 38 en 39 ook nog
38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst,
39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.
I

Het is zelf zo erg dat ik niet eens met jouw mag omgaan roelande 345. staat in 1kor 5:11. Sinds sex buiten het huwelijk toegeven aan begeerte is dus toegeven aan het pleasen van het vlees en dat als een levenstijl op na houdt dan kom je op:

Rom 8:5->Want zij, die naar het vlees zijn, hebben de gezindheid van het vlees, en zij, die naar de Geest zijn, hebben de gezindheid van de Geest. 6 Want de gezindheid van het vlees is de dood, maar de gezindheid van de Geest is leven en vrede. 7 Daarom dat de gezindheid van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich niet aan de wet Gods; trouwens, het kan dat ook niet: 8 zij, die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

Er zijn nog meer teksten die dat kunnen onderbouwen. En idd dat de liefde, de genade van God in deze situatie waar je je nu in verkeerd je niet kan scheiden van zijn liefde klopt. Maar de genade is dat je nog in leven bent, je ervan kan bekeren en het naar de maatstaven God's kan gaan doen. Want indien je deze levenstijl tot je dood aanhoudt dan is het idd hel. De bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Liever dat ik herhaal wat er in de bijbel erover staat want dan kan je als je voor de troon van God (opb 20:12) komt te staat niet zeggen dat niemand je dat ooit heeft verteld. En als ik het niet vertel wordt ik ook nog verantwoordelijk voor gehouden als jij in deze situatie overlijdt. Nu ik het vertel wordt ik daar niet verantwoordelijk voor gehouden. We hebben elkaar te helpen het pad van God te bewandelen en het is een smal pad. Dit staat ook in de bijbel.

En nogmaals ik citeer alleen de bijbel. En ik citeer dat wat ik ook zelf in mijn eigen leven uit werk. 15 jaar bekeerd, 15 jr geen relatie en sex gehad. Ik ken ook 40+jr mannen die nog maagd zijn. Het is niet onmogelijk. Het begint met een keus. God's manier of je eigen. En God's manier is sterven aan je vlees, sterven aan je ik, je kruis dragen hoe je het ook allemaal wil noemen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 15:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 14:59
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEONARD480 schreef:
Ik bedoelde in de zin van het huwelijk voor de staat of het verbond met God. Is een wezenlijk verschil en natuurlijk moet je de overheid dienen die boven je werd gesteld, maar anderzijds is het huwelijk nu veelal een verworven traditie die nog niet eens zolang bestaat.

Het laatste vat ik ook niet persoonlijk, maar weet als geen ander dat vrouwen ook net zo schuldig kunnen zijn dan het mannelijk deel.

Het huwelijk bestaat vanaf Adam en eva alleen werd het nog niet zo benaamd. Het komt veel voor in het OT, alleen niet onder het mom van huwelijk. meer onder verbond, aanhangen etc

bijvoorbeeld: melachi 2:14->(nbg) Omdat de HERE getuige geweest is tussen u en de vrouw uwer jeugd, aan wie gij ontrouw geworden zijt, terwijl zij toch uw gezellin en uw wettige vrouw(ook wel verbond genaamd in de wilibord vertaling) is

en omdat de overheid er is, zijn we dan ook pas getrouwd als we voor de overheid en voor de troon van God die daad voltrekken. We dienen de overheid te gehoorzamen en God.

En idd de vrouwen kunnen er ook een potje van.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 15:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:48
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Amén to that.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:38
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Mooi... Toch hebben we ook de geest van God nodig om het Woord van God uit te leggen en te verstaan. Als het allemaal zo duidelijk was zou er geen bijbelschool nodig zijn, geen verschillende kerken zijn opgericht en zouden er ook geen verwonde mensen buiten lopen die het gehad hebben met christenen die menen het woord recht te snijden.

Met het Woord van God in de hand zijn er de grootste fouten gemaakt in de geschiedenis.

on topic maar weer.

idd hebben de HG van God nodig om zijn woord uit te leggen of anders gezegd om zijn Woord te kunnen te begrijpen. Er zijn genoeg bijbelscholen met dit onderwerp in verwerkt, ook boeken geschreven door HG vervulde pastors en etc. zie bijbelschool www.nehemia.nl en andere.

De bijbelscholen en boeken bevestigen oa wat je al door God is geopenbaard maar we kunnen ook nog van leren. We moeten ook wel goed uitkijken, wat er zijn er ook die ons op een verkeerd spoor brengen. Om daarachter te komen dienen we het te toetsen aan God's Woord.

Zelfs heb ik genoeg bijbelstudies gevolgd en ik lees veel boeken die met pastoraal en bevrijding te maken hebben. Waarom doe ik dat. Ik wil weten hoe het zit. Ik wil het geestelijke achter die bijbelverhaaltjes begrijpen. De zware kost. En ik toets ze allemaal aan het Woord van God.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:05
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEONARD480 schreef:
Kan heel ver met je mee in de discussie Flowerful, soms is het heel zwart/wit. De vraag rijst in mij althans boven... kun je het hedendaagse huwelijk per definitie altijd zien als een verbond van God, maar dat zal wel een andere discussie opleveren ben ik bang.
Nog een opmerking over de mannen, waarom krijgen wij altijd de schuld?

Het hedendaagse huwelijk is nog steeds een huwelijk dus nog steeds een verbond door God ingesteld. En idd brengt het ons af van het onderwerp sex voor het huwelijk.

wat dat mannen kiezen betreft: Ik sprak vanuit een vrouwelijk oogpunt op dat moment. Neem het niet persoonlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 13:03
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
LEONARD480 schreef:
Kan heel ver met je mee in de discussie Flowerful, soms is het heel zwart/wit. De vraag rijst in mij althans boven... kun je het hedendaagse huwelijk per definitie altijd zien als een verbond van God, maar dat zal wel een andere discussie opleveren ben ik bang.
Nog een opmerking over de mannen, waarom krijgen wij altijd de schuld?

Het hedendaagse huwelijk is nog steeds een huwelijk dus nog steeds een verbond door God ingesteld. En idd brengt het ons af van het onderwerp sex voor het huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 12:30
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HERMAN968 schreef:
Mooi waardevol geloof Flowerful. Maar ervaar je ook dat het soms moeilijk is om in het spoor van God te blijven. Deze morge betrapte ik mezelf op "een leugentje om bestwil". Gefrustreerde smiley En ik die het zo dikwijls goed wil doen en uit het Woord leef Huilende smiley, smiley in tranen . God geef mij kracht om Verliefde smiley te geven, dag aan dag want zonder U .... ik kleingelovige. Engeltje smiley

Het is zeer zeker moeilijk om in het spoor van God te blijven. Zegt de bijbel niet dat het een smal pad is. En geloof me smal is het zeker. Ik betaal de prijs om dat te doen al 15jr sinds ik een wedergeboren christen ben. En makkelijk heb ik het zeer zeker niet en ik doe mijn uiterste best om mijn redding voor het hiernamaals niet te verspelen.

math 7:13-14->Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 12:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:49
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:

De waarheid zoals God dat bedoeld heeft. Wij mensen moeten leren om het op zijn manier te interpreteren. Wanneer we dat gaan leren zal alles in ons protesteren. God's wegen en gedachten zijn hoger dan de onze Is55:9->Want zoals de hemelen hoger zijn dan de aarde, zo zijn mijn wegen hoger dan uw wegen en mijn gedachten dan uw gedachten.

Dat God de echtscheiding haat is een feit. Sorry, het staat geschreven in de bijbel. Maar er staat ook nog meer over echtscheiding in de bijbel geschreven o.a dat dat is toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Ik heb dat genoemd om aan te geven dat God het huwelijk heeft ingesteld,niet om jouw aan te vallen op waar je doorheen bent gegaan. Sorry, als je je aangevallen voelt. Maar het onderwerp is sex voor het huwelijk en niet echtscheiding.

Wat 1kor 9 betreft: de wedloop lopen: het leven die we hier op aarde hebben is de wedloop die we lopen. Sexualiteit is een onderdeel van het leven van de wedloop die we lopen hier op aarde. In een verbond is sex gezegend door God. En we hebben ons het te ontzeggen als die buiten een verbond plaats vindt.

Wat de rest betreft heb ik alleen maar geciteerd wat er geschreven staat. Zegt de bijbel niet dat je eigen overtuigen moet volgen. Hoe ik de bijbel interpreteer en hoe jij dat, zo zijn er die ook allebei onze interpretaties delen. Niks mis mee, mag. Ieder is zelf verantwoordelijk voor hoe hij met God wil wandelen. Op God's manier of je eigen. God's manier dan zijn de richtlijnen duidelijk aangegeven in de bijbel.

God is idd liefde vol maar is ook een God van toorn. Als we zeggen bekeert te zijn dan is het niet de bedoeling dat we Jezus aannemen als verlosser en op de zelfde voet door gaan met leven zoals de heiden dat doen of zoals we dat voorheen deden. Zoals paulus dat zo mooi zegt hebben we de oude mens uit de doen en de nieuwe mens aan te trekken.

efez 4:22-23>dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid.

En tja, ik ben niet uit op mijn gelijk. Het staat allemaal in de bijbel en de bijbel is duidelijk.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 12:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:40
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
wow Verraste, verbaasde smiley ik mis de boot

Jouw keus, maar er is hoop. En daar komt dan de genade van God te pas.

Bekeer je en zondig niet meer anders zal er iets ergers je overkomen zoals Jesus dat zei tegen die man in de tempel en die vrouw die op overspel was betrapt.

joh 5:14->Daarna vond Jezus hem in de tempel en zeide tot hem: Zie, gij zijt gezond geworden; zondig niet meer, opdat u niet iets ergers overkome.

joh 8:8->Ook Ik veroordeel u niet. Ga heen, zondig van nu af niet meer!]


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 12:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:29
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOSINA022 schreef:
God is zwart/wit, dat klopt, je kiest voor of tegen God. Maar de Bijbel is niet zo zwart/wit, omdat God ons ook verstand gegeven heeft, een keus en een eigen wil.
Dus ook de mogelijkheid de Bijbel te bestuderen en te interpreteren. Uiteraard NA gebed, de vraag of dat Gods Geest onze ogen en hart wil openen.

Hoe anders moet je alle visioenen lezen, alle gelijkenissen, het boek Openbaringen? De Bijbel staat vol geheimenissen...open voor allerlei interpretaties.
Jezus liet, hier op aarde, heel duidelijk mensen nadenken door gelijkenissen te vertellen en ipv antwoord te geven, wedervragen stellen.

En idd moet je teksten niet uit hun verband halen, daar doe je Gods Woord pas echt mee tekort.

Sorry, maar ik geef geen andere betekenis aan de teksten. Het is niet hoe wij het interpreteren, het is hoe God dat heeft bedoeld. Ik vind de teksten heel duidelijk want ik ben niet uit om mezelf te rechtvaardigen of wat ik doe te rechtvaardigen met het Woord. En ieder moet het zelf weten hoe men de bijbel interpreteert. God is een heilig God dus wees ook heilig. Hoe je het ook draait of keert sex voor het huwelijk of sex zonder huwelijk is niet naar God's maatstaf. De bijbel is daar heel duidelijk over.

Er bestaan goede boeken over dit onderwerp. een aanrader is:
Gods waarheid over seks door Jill southern,
valstrikken rondom seksualiteit van bert de haan en
bevrijd van banden door wilkin van der kamp.
Allemaal goed om te lezen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 11:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
JOL252 schreef:
Nou ful power... Een mes maakt het eind aan alle discussie die er tot zover in alle respect en openheid is gevoerd. Je gaat hiermee ook voorbij met het Woord als dolk aan alles wat hier in alle openheid (en kwetsbaarheid) al de revue is gepasseerd.

By the way: het woord hoererij komt van het Griekse woord: porneia, porneu. Letterlijk betekend dit woord: "om te verkopen", "prostitutie". Ik vind het nogal wat... hoe jij deze term gebruikt... Daarnaast trek je verschillende teksten volledig uit de context door er je eigen invulling aan te geven en het te plakken op deze discussie. Ik neem dan bijvoorbeeld jouw invulling van 1 Kor 9... de wedloop lopen. Hoe kom je erbij om hier zo zwart wit de seksualiteit in te plakken? Het kan een onderdeel zijn in je relatie met God dat hier ook de seksualiteit aan bod komt en hoe God je hierop aanspreekt.

Het citeren van bijbelteksten en er vervolgens ook de houding bij aan te nemen dat je dus het recht en gelijk aan jouw kant hebt staan is een killer in relatie en discussie. Succes.

Jo (beetje zat van alle zwart wit stellingen in haar levensloop als kind van God)

Wat het respect en openheid betreft: de waarheid is soms niet leuk om te horen. Leuk of niet leuk het dient verteld te worden zoals het is.
En dat kan best wel hard aankomen. Maar ja, wat heb je liever: de leugen of de waarheid?

hoererij is ook betaald dat klopt, maar het is niet in een verbond (huwelijk). En dat andere sex voor het huwelijk is ook niet in een verbond(huwelijk) en wordt niet betaald. We zeggen dan: mannen kies tussen betaald sex en gratis sex. Hoererij en sex voor het huwelijk is allebei niet in een verbond. Het verschil is de ene is betaald en de andere is gratis. Allebei buiten het verbond en dat valt allebei onder hoererij.

Wat de teksten betreft: ik citeer ze alleen maar, ik heb ze niet verzonnen. Wat de context betreft: ik vind ze heel duidelijk.

Wat dat zwart wit betreft: de bijbel is zwart wit. Het is hel of hemel. Er is geen middenweg in het hiernamaals.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 11:20
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 3 juni 2012, 10:22
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
THOMAS968 schreef:
Flowerful:

Sex voor het huwelijk is toegeven aan de begeerte en daaraan toe te geven verspeel je je eeuwigheid in het hiernamaals. De bijbel is heel duidelijk daarover:


Thomas, gaat naar de hel volgens Flowerful.

Gelukkig is God wat groter dan jij bent. Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld zult worden. Dat geldt ook als je oordeelt met Gods Woord in je hand.

Helaas moet ik je teleurstellen Thomas 968. Ik, flowerful304, ben niet degene die oordeelt, maar het geschreven Woord van God heeft dat al gedaan. Het enige wat ik doe is het citeren van het geschreven Woord van God. Dus je moet naar God toe hiermee. Ben je niet tevreden met hoe Hij oordeelt dan heb je een probleem.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 23:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
YES356 schreef:
Luisteren naar je eigen lichaam?????

Dan dringen en paar vragen zich aam me op?


Is het ons lichaam?

God heeft ons sexueel geschapen met gevoelens gedachten

Moeten we daar niet naar luisteren?

En moeten we iets wat God in ons gegeven heeft dat negeren?

En er niets mee doen?

Ook niet in bidden opzien naar Hem die dat zo bedacht en gemaakt heeft?

We hebben het van Hem gekregen toch?

Doen mensen die hun gedachten zo zuiver mogelijk proberen te houden door dat wel te doen iets verkeerd in Zijn ogen?

Sex voor het huwelijk is toegeven aan de begeerte en daaraan toe te geven verspeel je je eeuwigheid in het hiernamaals. De bijbel is heel duidelijk daarover:

Paulus zegt: 1 kor 9:24-27 (NBG) vooral vers 27 ->Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang, om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.
1 thes 4:3-8->Want dit wil God: uw heiliging, dat gij u onthoudt van de hoererij, 4 dat ieder uwer in heiliging en eerbaarheid zijn vat wete te verwerven, 5 niet in hartstochtelijke begeerlijkheid, zoals ook de heidenen, die van God niet weten, 6 en dat men zijn broeder niet slecht behandele of bedriege in deze zaak, want de Here is een wreker van dit alles, zoals wij u ook vroeger gezegd en nadrukkelijk betuigd hebben. 7 Want God heeft ons niet geroepen tot onreinheid, maar in heiliging. 8 Daarom, wie dit verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u immers ook zijn heilige Geest geeft.

jacobus 1:14-15->Maar zo vaak iemand verzocht wordt, komt dit voort uit de zuiging en verlokking zijner eigen begeerte. 15 Daarna, als die begeerte bevrucht is, baart zij zonde; en als de zonde volgroeid is, brengt zij de dood voort.

1 joh2:16->Want al wat in de wereld is: de begeerte des vlezes, de begeerte der ogen en een hovaardig leven, is niet uit de Vader, maar uit de wereld. 17 En de wereld gaat voorbij en haar begeren, maar wie de wil van God doet, blijft tot in eeuwigheid.

En zo zijn er nog vele passage die het verduidelijken. De bijbel is richtlijn voor dit leven. je past het toe of je past het niet toe. De richtlijnen zijn er voor ons eigen best wil. En we kunnen allerlei excusjes bedenken en zelf rechtvaardiging. Als jouw denken en leven niet in lijn is met de bijbel dan zul je wel de boot missen aan het eind zie

hebr 12:14->Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging (=toegwijd leven aan God in reinheid), zonder welke niemand de Here zal zien
hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

1john3:6-> Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend.

Sex voor het huwelijk is hetzelfde als hoererij, alleen onbetaald. Alle sex buiten/zonder een huwelijk(=verbond) betaald of onbetaald is hoererij. Sex zonder het verbond (huweliljk) is zondigen tegen je eigen lichaam.

1kor 6:18->Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 3 juni 2012, 10:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:20
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap....
Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is.....
Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent....
Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande.....

Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
WILLEMIJN232 schreef:
Als jij dat zo vindt is dat toch prima? Wie is een ander om dat dan te bekritiseren maar het is jouw visie-en die van jou geloofsgemeenschap....
Ik denk er wat anders over-zie bovenstaande stukjes- en daaruit blijkt maar weer dat er nooit een eenduidige mening over vast te stellen is.....
Ik denk alleen niet dat het een verkeerde leer is en dat je verkeerd gaat denken als je er een andere visie over hebt, dan doe je de ander tekort.....Hou je mening bij jezelf en oordeel niet over de ander die er anders over denkt en zeker niet minder christen is dan jij dat bent....
Dat wil ik toch even kwijt nav bovenstaande.....

Het gaat er niet om hoe wij erover denken, het gaat erom hoe God erover denkt. En hoe Hij erover denkt staat duidelijk geschreven in de bijbel. Zo onstaat alle verwaring want die denkt zo en die denkt zo. Nee, als jezelf een christen noemt dan behoort je denken in lijn met die van God te komen, dus in lijn met de bijbel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 juni 2012, 22:02
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARIANNE378 schreef:
Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.

God heeft sex idd voor het huwelijk bedoeld. Zijn bedoeling was dat man en vrouw beiden het huwelijk als maagd (=rein) zouden ingaan. Het huwelijk is een verbond wat men met elkaar aangaat. Het huwelijk wordt dan op de 1e nacht bezegeld met het bloed van de ontmaagding en tijden daarna is het een intieme uitting van de liefde, die als bedoeling heeft om het echtpaar dicht bij elkaar te houden en te binden. Sex wordt dus binnen het huwelijk gezegend en geheiligd door God. Daar buiten is het niet gezegend. God is een God van verbond. Zo heeft God het nieuwe verbond met ons aangegaan en die bezegeld met het bloed van Jesus Christus op het kruis. Tevens spreekt God over dat wij zijn bruid zijn, over het bruidsmaal dat wij met hem zullen hebben. God heeft het huwelijk ingesteld. God haat echtscheiding (maleachi 2:16b)
Helaas weet de duivel dit heel goed en is hij doet hij zijn uiterste best om hierover ieder in de misleiding te brengen wat hem goed lukt. Zo rooft hij ons van de maagdelijkheid en brengt veel verkeerde leer en denken. Maar God is ons genadig. Hij geeft ons inderdaad een 2e kans mits wij het op zijn manier gaan doen nl sex na het huwelijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7
Pagina 7 van 7