ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Psalm 139, een bijzondere psalm.
De Heere weet alles. U doorgrondt en kent mij...
Deze psalm citeer je voor het ontvangen van de HG door gehoorzaamheid?
Een psalm die David schreef om duidelijk te maken dat God alles weet. Hierin staan geen voorwaarden om de Geest te ontvangen. Maar gewoon één van de mooiste psalmen om aan te geven dat God ALLES weet en stuurt. En ja, Hij weet wie Zijn kinderen zijn. (Maar over prédestinatie is het laatste woord nog niet gesproken.)
Hier rijst me ineens de vraag op of Zijn kinderen, waarvan Hij al weet wie ze zijn, al voor ze gevormd zijn, of zij al Heilige Geest hebben ontvangen... daar heb je dus ergens wel een punt, maar dan is de vraag of je dat vanuit gehoorzaamheid ontvangt of doordat je een kind van Hem bent
[quote=XABIA794]


Nee, ik bedoel aan te geven met ps 139 dat God alles al weet van te voren, welke beslissing we zullen nemen, alles staat al vast afhankelijk van de beslissing die we nemen. Hij houdt met alles rekening. Zoals je zelf ook zegt hierboven.

ps139: 1-4+16>1HERE, Gij doorgrondt en kent mij; 2 Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, Gij verstaat van verre mijn gedachten;3 Gij onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, met al mijn wegen zijt Gij vertrouwd. 4 Want er is geen woord op mijn tong, of, zie, HERE, Gij kent het volkomen; +16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin; in uw boek waren zij alle opgeschreven, de dagen, die geformeerd zouden worden,toen nog geen daarvan bestond.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 23:47
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:28
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
NICKY298 schreef:
hahahahahahaha Knipoog smiley


fouten blijven we maken , maar deze fout waar jij op doel die maak ik niet.

wel de fout dat ik mot heb met mijn pubers en uitval. omdat ik niet duidelijk ben
en zij te ver gaan. Ik neem mij steeds voor om eerder mijn mening te geven.en te zeggen waar het op staat.


En wij maken het altijd wel weer goed met elkaar.

ik vind dat ook een zonde! je hoort in hamonie te leven .


dit vind ik eerder een goed voorbeeld van onze tekortkomingen, maar voor jouw is het een zonde. mag ook natuurlijk.

tekortkoming: in de zin van temperament en dat heeft met ons karakter te maken denk ik dan. En dan is het een trainen of het oefenen om ons temperament te beheersen in situaties als die je hierboven noemt. Ik oefen me er ook in maar is best moeilijk te beheersen.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 23:18
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
[quote=FLOWERFUL304](Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

Psalm 139, een bijzondere psalm.
De Heere weet alles. U doorgrondt en kent mij...
Deze psalm citeer je voor het ontvangen van de HG door gehoorzaamheid?
Een psalm die David schreef om duidelijk te maken dat God alles weet. Hierin staan geen voorwaarden om de Geest te ontvangen. Maar gewoon één van de mooiste psalmen om aan te geven dat God ALLES weet en stuurt. En ja, Hij weet wie Zijn kinderen zijn. (Maar over prédestinatie is het laatste woord nog niet gesproken.)
Hier rijst me ineens de vraag op of Zijn kinderen, waarvan Hij al weet wie ze zijn, al voor ze gevormd zijn, of zij al Heilige Geest hebben ontvangen... daar heb je dus ergens wel een punt, maar dan is de vraag of je dat vanuit gehoorzaamheid ontvangt of doordat je een kind van Hem bent
[quote=XABIA794]


We zijn allen Gods creatie maar een kind van God wordt men als men geboren wordt uit de baarmoeder Gods = de wedergeboorte= geboren worden uit Gods Geest=de doop in de HG=de HG in je komt wonen= de Geest van Jezus Christus ontvangen.

rom8:9>Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 23:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:48
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Inderdaad, het mooie is dat God met ieder uniek aan het werk gaat, naargelang ieders identiteit en uniek zijn.
Dat maakt Zijn Woord juist bijzonder, dat dit toepasselijk is op ieder naar zijn omstandigheden.
alleen al in welk land je leeft, kan het verschil uitmaken.
Hier is de bijbel geen boek dat je zomaar op de hoek van de straat kan tegen komen. Misschien zijn wij Belgen nog meer afhankelijk van de Heilige Geest in de eerste instantie...
God was bij mij al aan het werk, al voor mijn "bekering" Klopt, is hoe die werkt bij iedereen.
bij het vloeken heb ik niet het gevoel dat ik dat zelf overwonnen heb, eerlijk vind ik zelfs dat ik het niet zelf heb afgeleerd, het kwam gewoon..
Grapig hé, bij mij was het bewust stoppen om het te doen. Ik ging er op letten om het niet te doen. Mezelf dus trainen, oefenen. Dus ook hier werkt het anders bij een ieder.
Dan kunnen we weer de vraag stellen, of men dan al de Heilige Geest kan hebben Voor de bekering niet zo ik in de bijbel kan nagaan.
[quote=XABIA794]


Voor mn bekering was God bij me
Na mn bekering kwam God in me en is die bij me.
En tijdens de dienst komt hij op me, is die bij me en in me.
Het is een mysterie


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:38
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
NICKY298 schreef:
Mooi, maar als je toch in de fout gaat , perongeluk .
Mag je toch weer terug hoor! Lachende smiley


Blijven oefenen tot het je lukt Knipoog smiley

Wel de bedoeling om de overwinning voor zn dood te behalen anders....want dat haal ik uit zoals geschreven staat in

hebr 10: 26>dnb 26 Wanneer we willens en wetens blijven zondigen nadat we de waarheid hebben leren kennen, is er geen enkel offer voor de zonden meer mogelijk,

maar goed daar zal je wel niet mee eens zijn, denk ik.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:18
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
NICKY298 schreef:
En waarom ik dat denkt.

omdat God het een gruwel is.

en om deze zin
Staat uit te kijken naar ons tot we naar Hem terug komen.
En als je terug komt , dan zegt hij ook , ga heen en zondig niet meer.


Maar sorry mijn gedachten.

helemaal met je eens in deze. het is een gruwel en zegt keer op keer"ga heen en zondig niet meer" Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 22:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 22:02
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES

Psalm 133
Vers 1
Ai ziet, hoe goed, hoe lief'lijk is 't, dat zonen
Van 't zelfde huis, als broeders, samen wonen,
Daar 't liefdevuur niet wordt verdoofd;
't Is als de zalf op 's Hogepriesters hoofd,
De zalf, waarmee hij is aan God gewijd,
Die door haar reuk het hart verblijdt.
Vers 3
Waar liefde woont, gebiedt de HEER den zegen:
Daar woont Hij Zelf, daar wordt Zijn heil verkregen,
En 't leven tot in eeuwigheid.

Ik weet niet waarom ik dit schrijf maar terug lezend diverse pagina’s kwam dit in mij boven en moest ik dit ff posten
SHANITA130 schreef:
Ontroerend Yes! Prachtig! een mooi tegenwicht voor de veroordeling die niet uit God is!!!


sorry, ps 133 heeft niets met homo's van doen, als je het mij vraagt, uit welke vertaling is bovenstaand psalm? Met broeders wordt mensen hetzij man en vrouw bedoeld. Liedesvuur staat voor eenheid in de HG, harmonie, of wel in overige vertalingen eendracht, eenheid, eensgezind, Een voorbeeld van deze eenheid van met elkaar wonen is te vinden in hand 2:40-46 . Ik heb verschillende vertalingen bekeken. waarvan vlgs willibrord vertaling is psalm 133 als volgt:

Psalm 133:1-3>
1 Een bedevaartslied, op naam van David.
Wat is het toch goed, wat is het heerlijk,
om als broeders en zusters eendrachtig samen te wonen.
2 Als kostelijke olie is het op Aärons hoofd,
die neerdruipt in de baard
en van de baard op de kraag van zijn kleed.
3 Als dauw is het, dauw van de Hermon,
die neerdruipt op de Sionsberg.
Ja, daar schenkt de HEER zijn zegen:
leven voor altijd.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 4 juli 2012, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Liegen en bedriegen zijn natuurlijk gegeven uit de 10 geboden.
Naar naastenliefde ook zondig om te doen... duidelijk
Als je dat bedoeld uit je oude levenswandel dan kan ik hier in mee gaan.
ik had het "voor" mijn bekering zelfs. In mijn zoekperiode kreeg ik het al moeilijk met het vloeken. (In Belgie lijkt vloeken een 2de natuur bij mensen in hun dagelijkse spreken. In alle lagen van de bevolking. Zelfs in tv series komt het voor alsof het stopwoorden zijn.)
Ik ben wel van overtuigd dat de Geest me hierop al attent begon te maken, en ik daardoor pas besefte dat ik toen vloekte.
De Geest maakt je duidelijk wat goed en kwaad is en helpt je met die gewoonte af te leren.
[quote=XABIA794][color=8B0000]

Bij mij kwam het door het Woord. Ik wist wat er in het Woord stond. Zo zie je maar weer God heeft niet 1 manier van spreken. Bij jouw kwam het door zijn Geest en bij mij door Zijn Woord. vloeken, werken van het vlees, één van de eerste dingen die ik heb afgeleerd en overwonnen toen ik tot bekering kwam.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:31
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
joh3:33-36>Wie zijn getuigenis wel aanvaardt, bevestigt daarmee dat God betrouwbaar is. 34 Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed. 35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen. 36 Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen (dit betreft christenen) zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

Waarop interpreteer je dat dit om christenen gaat?
Allereerst schreef Joh naar het volk Israël toen. En de oproep was tot bekering. Ofwel kies je voor Jezus de Messias, ofwel (ongehoorzaam) kies je niet om een volgeling van Jezus te zijn.
Het begin va dit vers spreekt voor zich... Wie Zijn getuigenis wel aanvaardt.
[quote=XABIA794]

ook, mee eens, heeft ook te maken met zijn getuigenis wel of niet aanvaarden maar de zin "wie de Zoon niet wil gehoorzamen zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten." vertelt mij ook dat er christenen zijn die hem niet gehoorzamen of doen wat God van ons vraagt. Men kan de Zoon niet gehoorzamen als men hem kent of hebt gekend maar ook als men Hem niet kent.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 21:10
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Ik heb het gevoel dat we ergens wel overeenkomsten hebben, maar de kern voor dit topic had ik graag over wat je letterlijk verstaat onder het woord gehoorzaamheid.
[quote=XABIA794]

Gehoorzaamheid versta ik doen en leven naar, in mijn geval, wat Gods Woord aangeeft. Of bevelen van mn vader opvolgen of doen. Het respecteren en gehoor geven aan mn vaders zeggen of Gods Woord. Bereid te doen wat van me gevraagd wordt. toewijding, getrouwheid,etc etc
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:56
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
De Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. Ik heb wel mijn twijfel bij jou uitleg dat God pas de Heilige Geest geeft aan hen die gehoorzaam zijn,

(Zoals ik al eerder schreef en je hebt kunnen lezen wat Paulus zegt, het staat geschreven geeft Hij de HG aan wie hem gehoorzaam zullen zijn en Hij weet precies wie dat zullen zijn. ps139, dus staat ook vast wie de HG ontvangen. )

terwijl juist de Heilige Geest overtuigt van goed en kwaad. (idd de HG getuigt van goed en kwaad maar dat ook door het kennen van zijn Woord. En dan denk ik aan"door gebrek aan kennis gaat het volk verloren. Welke kennis? als je het mij vraagt is dat de kennis van zijn Woord. Want in zijn Woord geeft God ook aan wat goed en kwaad is. En het is de HG die zijn Woord in onze gedachten brengt waar nodig. Wijsheid Gods komt door het lezen van zijn Woord en een wandel in gehoorzaamheid Gods. Ze gaan hand in hand, als je het mij vraagt.

joh 14:23-26> Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen. 24 Wie Mij niet liefheeft bewaart mijn woorden niet; en het woord, dat gij hoort, is niet van Mij, maar van de Vader, die Mij gezonden heeft, 25 Dit heb Ik tot u gesproken, terwijl Ik nog bij u verblijf; 26 maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb. )


Doordat de geest je daarin overtuigt kan je wel gehoorzaam zijn naar Zijn wil, omdat je dan ook Zijn wil verstaat. juist en om zijn wil te verstaan is het ook nodig om zijn Woord te kennen. HG en Gods Woord gaan samen of/en gehoor geeft aan zijn stem. God heeft niet 1 manier van spreken. We hebben alles te toetsen aan zijn Woord zoals Paulus zegt in 1tes5:21

God weet wel wie Zijn kinderen zijn, en die hebben de Heilige Geest,Mee eens. maar niet onder voorwaarde. De voorwaarde is dat je in Hem blijft, zie john 15. Als je het mij vraagt heeft de hele bijbel voorwaarden. Het is net als auto rijden. Als men zich niet aan de verkeerregels houdt maakt men ongelukken waaraan men zelfs dood kan gaan. Zo ook met de bijbel, als je het mij vraagt.

Nogmaals vraag ik jou waaraan je verder dan je gehoorzaamheid toetst Nogmaals, aan het Woord van God toets ik mijn gehoorzaamheid. En wat paulus allemaal verteld zijn normen, waarden en geestelijke principes die nog steeds van kracht en van toepassing zijn, als je het mij vraagt.
[quote=XABIA794]


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 21:00
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 20:11
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Wat begrijp je onder verleidingen?
Als je inderdaad het woord "kastijding" gebruikt moet je ergens toch een gevoel hebben dat je je vlees zelf in bedwang moet hebben.
Weer de vraag waaraan?
Voor mij zijn de 10 geboden heel duidelijk.
Maar ik hoor vaak dat vele zaken onder verleiding worden geplaatst als zijnde niet "mogen"
[quote=XABIA794][color=8B0000]

Wat versta ik onder verleiding? Alles wat in strijd is met God's Woord o.a. de 10 geboden is één maar ook toegeven aan de vleeselijke begeerten (zie gal 5) bv van sex tot eten tot liegen tot stelen etc etc.

kastijding: idd het vlees in bedwang krijgen en houden en dat gaat idd soms tegen al mn gevoelens in. klopt. Waaraan je vlees in bedwang houden? Dat het vlees niet de overhand krijgt over menzelf, om geen slaaf van de zonde te worden, denk ik.

john 8:34> Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: iedereen die zondigt is een slaaf van de zonde

De 10 geboden is een niet mogen als je het mij vraagt. Gij zult niet stelen m.a.w. mag niet stelen etc etc


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 20:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
Hierin versta ik dat men niet hoeft te zondigen omdat Hij je heeft vernieuwd. Gehoorzamen zou ik hierin ook interpreteren dat je een keuze maakt voor God of voor de tegenstander.
maar dat is dan bepalend voor je bekering. Bij je bekering krijg je vernieuwing door Hem toch.
Maar waaraan moet je gehoorzaam zijn volgens jou?
[quote=XABIA794][color=8B0000]

idd hoeft men niet te zondigen als christen. zondigen is een keuze en een ongehoorzaam zijn aan God, dit haal ik uit o.a. 1pet4:18

1pet4:18> Als zij die rechtvaardig leven al ternauwernood gered kunnen worden, hoe moet het dan gaan met hen die zondigen doordat ze God niet gehoorzamen?

Zo-wie-zo, is men voor zijn bekering altijd ongehoorzaam en rebels aan God, kent men God niet en weet men dus eigenlijk niet wat gehoorzaam zijn aan God is. Na de bekering wordt men wedergeboren uit God, wat een geestelijke vernieuwing is wat het begin is van de vernieuwing van ons zijn en leven. Vernieuwing van het denken, kijken, horen, praten, doen en laten, het zijn, levensstijl door het lezen en horen van Gods Woord en een gehoorzaamheid aan de HG.

Wij mogen gehoorzaam zijn aan de HG en aan Gods Woord. De HG en Gods Woord gaan samen. Gods Woord gehoorzaam zijn is het toepassen van het Woord in ons leven. God weet precies wie Hem gehoorzaam zullen zijn en wie niet. Die hem gehoorzamen geeft Hij de HG. Het is de HG die ons het Woord Gods openbaart want Hij is de schrijver ervan.

joh3:33-36>Wie zijn getuigenis wel aanvaardt, bevestigt daarmee dat God betrouwbaar is. 34 Hij die door God gezonden is, spreekt de woorden van God, en God schenkt de Geest in overvloed. 35 De Vader heeft de Zoon lief en heeft alle macht aan hem overgedragen. 36 Wie in de Zoon gelooft heeft eeuwig leven, wie de Zoon niet wil gehoorzamen (dit betreft christenen) zal dat leven niet kennen; integendeel, Gods toorn blijft op hem rusten.’

hand 5: 32> Daarvan getuigen wij, en daarvan getuigt ook de heilige Geest, die God geschonken heeft aan wie hem gehoorzamen.’

2tim3:16> Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:30
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ZEELAND736 schreef:
Ja...dat bedoelde ik ja....
Maar nu eerst maar even een tukkie doen...Welterusten...

ja, welterusten Slapende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:28
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Flower zullen we samen een paar paginas terug gaan en dan de bril op zeten van een christen jongen/meisje van 14 jaar. Met homosexuele gevoelens?

dan loop ik met jou mee naar hetzelfde punt en mag jij zeggen welke bril ik op mag zetten.


Weet je Yes, zoals ik al zei, ik heb niet een persoonlijke mening over dit topic en wil me er ook niet over uitspreken. Welke bril jij wil opzetten is aan jouw, niet aan mij om dat te zeggen. We hebben allemaal ons kruis te dragen, zij is geen uitzondering! En als je het niet erg vindt laat ik het hierbij.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:29
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:20
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
ZEELAND736 schreef:
Is dit....onze oudere natuur afleggen ...en in een nieuw zalig leven wandelen???

als je bedoelt de oude mens uit doen en de nieuwe mens aandoen. dan hebben we denk ik dan dat we het over hetzelfde hebben, ja.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 01:14
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
Sorry Flowerful,
ik begrijp niet goed waarom je die tekst hier aanhaalt naar aanleiding van Paulus uitspraak over strijd tussen vlees en geest.
De tekst die je aanhaalt meen ik niet ergens te hebben geciteerd, ik zou hem ook niet gebruiken in deze context.
Bedoel je hiermee dat we ons moeten trainen in het niet zondigen?
Deze tekst maakt deel uit van hoe Paulus ten opzichte van het evangelie staat.
Bijvoorbeeld vers 22 is hierin prachtig...
Ik ben voor de zwakken geworden als een zwakke, om de zwakken te winnen. Voor allen ben ik alles geworden, om in ieder geval enigen te behouden...
Het oefenen, van zijn lichaam is ter wille van het evangelie.
En vers 21 is waard om te overdenken

Ik ben wel heel benieuwd hoe je zelf staat ten opzichte van het woord "gehoorzaamheid". Wat je daarin verstaat en waarin je onderscheid maakt wat letterlijk is of naar omstandigheden?

En ook interessant vind ik hoe men dat zelfs toepast.
Gewoon zonde negeren? kastijding? oefenen tot men het kunt?



Naar mijn inziens geeft God ons een keuze om hem te gehoorzamen of niet. Hem gehoorzamen is kiezen voor het leven, hem niet gehoorzamen is kiezen voor de vloek. Hij wil liever dat we kiezen voor het leven. Maar hij heeft ons een wil gegeven en die respecteerd Hij. Hij zal ons nooit dwingen Hem te gehoorzamen want dat is geen liefde. Liefde geeft een keus. Dit baseer ik op:

deut 30:19> Ik neem heden de hemel en de aarde tegen u tot getuigen; het leven en de dood stel ik u voor, de zegen en de vloek; kies dan het leven, opdat gij leeft, gij en uw nageslacht.

Het is voor mij de strijd aangaan (kastijding) tegen bv die verleiding totdat ik die ook overwonnen heb, door de kracht die ik daarvoor van Hem ontvang. Soms is dat ook tegen mijn eigen gevoelens ingaan om God te gehoorzamen. En dat is best moeilijk.

Trainen in het niet zondigen, ja. Bijvoorbeeld: als men gewend is te liegen of bedriegen (wat bij ons oude mens of vroegere levenswandel behoort). Dan is het aan ons om te stoppen met liegen en bedriegen. En dat gaat dan wel met vallen en opstaan totdat we het hebben afgeleerd, zeg maar, en we dat niet meer doen (overwinning over behalen). En dat is een training, oefenen totdat men het kan (overwinning over heeft). zie efez 4:20-31.

Efe 4:20-31> Maar zo hebt u Christus niet leren kennen! 21 U hebt toch over hem gehoord, u hebt toch onderricht over hem gekregen? Door Jezus wordt duidelijk 22 dat u uw vroegere levenswandel moet opgeven en de oude mens, die te gronde gaat aan bedrieglijke begeerten, moet afleggen, 23 dat uw geest en uw denken voortdurend vernieuwd moeten worden 24 en dat u de nieuwe mens moet aantrekken, die naar Gods wil geschapen is in waarachtige rechtvaardigheid en heiligheid.

Het nieuwe leven

25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. 28 Laat wie steelt niet meer stelen, maar eerlijk de kost verdienen door zelf hard te werken om iets weg te kunnen geven aan wie het nodig heeft. 29 Laat geen vuile taal over uw lippen komen, maar alleen goede en waar nodig opbouwende woorden, die goeddoen aan wie ze hoort. 30 Maak Gods heilige Geest niet bedroefd, want hij is het stempel waarmee u gemerkt bent voor de dag van de verlossing. 31 Laat alle wrok en drift en boosheid varen, alle geschreeuw en gevloek, en alle kwaadaardigheid.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 01:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:41
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
okay ik dacht dat je straks zei "wat ik wel weet" en ik heb hele andere ervaringen van dichtbij meegemaakt.
misschien en dat hoop ik dat je dat zou willen doen. Google er maar eens op

homo haat! christen haat! christenen die elkaar verraden! christenen die elkaar bevechten. islam haat. joden haat. etc etc wat voor haat is er nog meer. tja, ze zijn geen uitzondering op de regel als je het mij vraagt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:36
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt! deze zin van je flower.

mag ik je vragen eens te googelen op persoonlijke verklaringen van christen homos?
of homo haat?

of begrijp ik je verkeerd? dat ik uit je woorden lees. dat zij zich er niet zo druk over maken?

Zover ik weet en dat heb ik van een lesbienne maakt zij zich niet druk om wat men van haar denkt. En ze zegt zelf dat ze elke dat zondigt alles wat God verboden heeft. Tja, misschien is ze wel een uitzondering!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:31
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ik weet welk antwoord je wilt horen maar ik ga er niet op in......
ik ben unmiddels iets teveel uitgemaakt voor dingen die niet kloppen.....
ik heb alleen het topic terug op onderwerp willen helpen na geklooi met smileys.....meer niet
laat het ( mij) verder rusten......oke? doe ik dat ook bij jou [quote=TINK100]

Het was niet alleen maar 1 antwoordt. Meerdere zoals je wel zelf weet. Maar beter om idd niet verder mee te gaan. Ik trek me terug uit dit topic want is niet een topic waar ik me over wil uitlaten. Ik heb ook niet echt een persoonlijke mening over, dus tja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:23
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
moordenaars......???[quote=TINK100]


ook. en nog meer. laat maar gaan tink, want dit is bijbels onderwerp over homo's. Is niet waar dit topic over gaat.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 3 juli 2012, 00:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:20
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PETRA411 schreef:
ik denk dat wij ons het niet kunnen voorstellen hoe het echt voelt voor deze mensen als ze dit topic lezen, ik denk dat er mensen ernstig gekwetst worden met sommigge woorden hier.

stel je voor flowerfull,je staat voor in de kerk,met een microfoon en je ziet de mensen kijken en daartussen op de voorste rij zitten tien homo,s
zie je ze zitten?
1 jongen van 14 die worstelt met gevoelens
2 die een stel zijn al jaren samen en die een lieve relatie met elkaar hebben
oke misschien ook 2 die overgeven aan lusten, net zoals die tussen hetero,s tussen zitten
ah en 1 tje die al 20 jaar getrouwd is en niet uit de kast durft te komen
vul de andere 4 maar zelf in
en ze zijn na de kerk gekomen op zoek naar jezus.
wat ga jij ze zeggen? dezelfde woorden als hier?
Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen



Zoals ik al eerder aangaf petra. Ik probeerde bijbels waarheden hier in dit topic te plaatsen wat dus niet de bedoeling van dit topic is maar eerder gaat dit topic dus over persoonlijke meningen over christelijke homo's.

Enige persoonlijke uiting die ik wil doen is 'laat ieder in zn waarde". En wat ik er persoonlijk voor de rest van vind, daar wil ik me niet over uitlaten. Ik wens ze in idg succes.

Wat ik wel weet, is dat zij zich niet zo druk maken om wat men wel of niet van ze vindt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 3 juli 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=TINK100]ik denk dat ze dieven waren...of echtbrekers....of ze waren witwassers en verduistereraars...... Knipoog smiley Knipoog smiley

ook! maar er is nog meer. maar ik laat het hierbij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:57
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
Nog even deze gedachte erbij: Abraham pleitte voor het behoud van de stad en God besloot te luisteren en overlegde met hem over Sodom. Als ik dit vergelijk met de houding van een aantal christenen tegenover onze homoseksuele broer en zus .... ....

Zoals ik het al eerder aangaf jol, denk ik dat de insteek van de andere christenen waar je het over hun houding hebt, dat hun insteek vanuit bijbelse waarheden is en niet hun persoonlijke houding naar die christelijke homo's. Er wordt dus langs elkaar heen gesproken waardoor men elkaar niet begrijpt en de andere dan voor veroordelend en etc uitmaakt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:53
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
YES356 schreef:
auw zeiden de betrokkenen(homosexulele christenen) die dit aangaat en er mee worstelen
en dit lezen

Ik wilde je een vraag stellen maar ik denk dat ik het wel voor me hou.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:51
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
zie antwoord Roelande... als er meer dan 10 rechtvaardigen hadden bestaan in die stad was deze gered geweest op voorspraak van Abraham. Mét al die mensen die voor het huis stonden te roepen om seks te hebben met de gasten.

dat is 1 van de gruwelijkheden, er zijn er nog meer. Maar er wordt hier op het forum langs elkaar gepraat als je het mij vraagt. En ik denk dat wat ik hier probeer uit te leggen niet in de topic past. Dus ik laat het maar voor wat het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:45
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
dan krijg ik iemand over me heen (zie het hot topic wat pas werd afgesloten) dat je dit soort zaken niet zomaar op het forum kan schrijven dus daar waag ik me niet aan.


ok ik begrijp het. Dan laat ik het ook maar voor wat het is. Men mag zelf invullen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:43
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Ik zit niet op de zondagsschool bij jou hoor.....

Vragen staat vrij, je bent niet verplicht om het te beantwoorden hooorrr!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:42
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ROELANDE345 schreef:
De topic opener schreef: 2012 Christen homo's zijn overal, wat vinden wij ervan

ok, dan zitten de partijen langs elkaar te praten.

sentimentele uitingen (persoonlijke bevinding) t.o.v. bijbelse waarheden

Geen wonder dat de partijen met elkaar botsen!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 23:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
Extreem. Niet zoals trouwe liefde en diepe genegenheid.

extreem? sorry, nu ben je me kwijt. Kan je dat omschrijven wat je onder extreem bedoeld?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 7 Volgende
Pagina 2 van 7