ChristianMatch
 


Forum

Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:33
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
MIEKE364 schreef:
Deze bijdrage kan ik volledig onderschrijven......hierin verwoordt Thomas exact waar het om gaat als je de Bijbel goed gelezen hebt en praktiserend christen wilt zijn en dat wil zeggen in alles proberen te zijn zoals Christus is. We zijn niet perfect en het is niet de gemakkelijkste weg en dat weet je als je ervoor kiest Zijn volgeling te zijn.
Hardvochtig wetticisme staat lijnrecht tegenover wat Jezus ons leert in de bijbel en de kern daarvan is: het eerste gebod is hebt God lief met heel uw hart, met heel uw ziel en heel uw verstand en hebt uw naaste lief gelijk uzelf.
Stel dat je blijkt homofiel of lesbiënne te zijn: hoe wil je door je medechristenen worden benaderd en behandeld?
Genadeloos worden afgewezen of worden aanvaard als broeder, zuster, schepping Gods? Christus vraagt mededogen van ons en geen oordelende houding.


vlgs mij is de topic: christelijke homo's kan dat bijbels of niet. Tenzij ik me vergis?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:30
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
Mooi!!!!

sorry, verkeerde


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 23:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:21
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
dat de mensen uit het huis werden geroepen om zich te laten gebruiken voor de lusten van de stadbewoners en dus geen veiligheid en gastvrijheid genoten in die stad.

ook, m.a.w. 1. toeristen(vreemdelingen) waren niet veilig in de stad omdat zij dus gebruikt werden voor de lusten van de stadbewoners. Heb je er nog meer? En wat waren de lusten van de stadbewoners?


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 23:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
SHANITA130 schreef:
Ja Petra, en ik dacht dus ook hetzelfde.

Lappen tekst neergooien zonder te weten dat het homo's betreft...... Twijfelende smiley

Een vraag aan jullie:

Wat waren de zonden die hoogtij vierden in Sodom en Gommorah, die in Gods ogen een gruwel zijn, waardoor hij Sodom en Gommorah vernietigden.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 23:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 2 juli 2012, 21:28
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JANE336 schreef:
Ik wil even reageren op beide citaten
Zonde tegen het 7-de gebod wordt door ons inderdaad vaak snel als een zwaarder wegende zonde gezien dan bijvoorbeeld liegen.
Vanzelfsprekend zijn alle geboden gelijk, en als je zondigt allemaal tegen Gods eer in.
Toch zie ik gevoelsmatig wel verschil tussen een leugen en iemand die bijvoorbeeld vreemd gaat.
Ach... en zonde rond het 7-de gebod zijn natuurlijk ook smeuïger om te vertellen aan je naaste.....Smiley met dichtgeplakte mond

Wat betreft de vraag of een homo gedoopt mag worden of de vragen die Tink stelt....
Ik denk dat er een groot verschil zit tussen de persoon en/of de levenstijl van de betreffende persoon.
Maar dat is bij hetro's ook zo!
Bijvoorbeeld: Iemand kan homoseksueel geaard zijn maar een keurig leven lijden. Dan lijkt me er niets mis. (evenals hetro's)
Een homoseksueel kan ook een huwelijk of relatie aangaan met een andere homo. Dan lijkt er mij wel een probleem. Evenals een hetro die samenwoont...
Naar mijn mening is dit tegen Gods Woord en daarom zijn doop, een kerkelijk ambt vervullen ed (op dat moment) niet mogelijk.
(lees nog eens de geschiedenis van Sodom en Gomorra)


judas 1:1-17> Geliefden, ik was volop bezig u te schrijven over de redding waaraan u en ik deelhebben, toen ik mij genoodzaakt zag u deze brief te sturen, met de aansporing het geloof dat eens en voorgoed aan de heiligen werd overgeleverd, krachtig te verdedigen. 4 Want bepaalde mensen, van wie het vonnis allang staat opgeschreven, zijn erin geslaagd heimelijk uw gemeente binnen te dringen; goddeloze mensen zijn het, die de genade van onze God misbruiken als voorwendsel voor losbandigheid, en die zowel de enige meester als onze Heer Jezus Christus verloochenen.

5 Ofschoon u dit alles al weet, wil ik u er toch aan herinneren, dat de Heer het volk wel eens en voorgoed bevrijd heeft uit Egypte, maar later hen die weigerden te geloven, verdelgd heeft. 6 Ook de engelen die hun waardigheid niet bewaard hebben en hun hemels verblijf verlieten, houdt God met onverbrekelijke boeien gevangen in het duister van de onderwereld, in afwachting van het oordeel op de grote dag. 7 Denk ook aan Sodom en Gomorra en de naburige steden: evenals die engelen hebben zij ontucht bedreven en zijn ze achter wezens aangelopen met een andere natuur; nu liggen zij daar voor het oog van allen als een afschrikwekkend voorbeeld, gestraft met een eeuwig vuur. 8 Maar dit alles belet die lieden met hun droomgezichten niet om precies hetzelfde te doen: zij bevlekken het lichaam, verachten de heerschappij en lasteren de hemelse machten.9 Zelfs de aartsengel Michaël heeft het niet gewaagd om een smadelijk oordeel tegen de duivel uit te spreken, toen hij met hem een woordentwist had en streed om het lichaam van Mozes; hij zei slechts: ‘ De Heer moge u straffen.’ 10 Maar deze mensen lasteren wat zij niet begrijpen, en wat zij met het instinct van redeloze dieren wél begrijpen, wordt hun ondergang. 11 Wee hun! Ze zijn de weg van Kaïn opgegaan. Net als Bileam hebben zij zich voor geld overgegeven aan bedrog, en evenals Korach hebben zij zich door hun weerspannigheid in het verderf gestort.12 Die mensen zijn een schandvlek op uw liefdemaaltijden, waaraan zij zich schaamteloos te goed doen terwijl ze alleen voor zichzelf zorgen. Wolken zijn het, door de wind voorbijgejaagd, die geen regen geven; bomen zonder vruchten in de herfst, tweemaal gestorven, ontworteld; 13 woeste golven van de zee, die hun eigen schande opschuimen; dwaalsterren, voor wie het diepste duister is weggelegd voor eeuwig.
14 Over hen ook heeft Henoch, de zevende na Adam, geprofeteerd, toen hij zei: ‘Zie, de Heer is gekomen met zijn heilige tienduizendtallen, 15 om over allen recht te spreken en alle goddelozen te straffen voor al de goddeloze daden die zij in hun goddeloosheid bedreven hebben, en voor al de drieste woorden die de goddeloze zondaars tegen Hem hebben gezegd.’ 16 Zij zijn het die morren en mokken om hun lot; zij leven naar hun lusten; hun mond is vol grootspraak, terwijl zij de machtigen vleien om voordeel te behalen. 17 U echter, geliefden, denk aan wat door de apostelen van onze Heer Jezus Christus voorspeld is, 18 toen zij u zeiden: ‘Op het einde van de tijd zullen er spotters zijn, die leven naar hun eigen goddeloze begeerten.’ 19 Dat zijn de mensen die scheuring veroorzaken, in de wereld opgaan en de Geest niet bezitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 1 juli 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: gehoorzaamheid
 
XABIA794 schreef:
Heb je groot gelijk in...
Al denken dat we Zijn Woord vanzelfsprekend kunnen toepassen, lijkt me ook een illusie. Daarin hebben we juist Zijn leiding en sturing nodig.
Daarom vind ik het ook zo openhartig dat Paulus niet alleen mooie woorden geeft, maar ook dat hij aangeeft dat hij ook maar mens is die zelf ook strijd had.
Wat ik wil doen, doe ik niet, en wat ik niet wil doen, doe ik wel...
Zo werkt het bij ons ook vaak...
We willen het allemaal zo goed doen, en we denken zelfs dat we't best goed doen... maar de praktijk is vaak anders.

Ben met je eens xabia dat Paulus ook idd strijd had dat gaf hij ook toe zoals je hierboven vermeld maar hij vermeld ook in 1 kor9:27 dat hij zichzelf hard en dat hij zichzelf oefent (traint) in zelfbeheersing. Het is niet onmogelijk dat te doen wat hij in 1kor9:27 schrijft. Wat zeggen ze ook alweer: "oefening baart kunst". Het wordt met de keren steeds makkelijker om te doen totdat de overwinning daarin behaald wordt.

1kor9:27>Weet gij niet, dat zij, die in de renbaan lopen, allen wel lopen, doch dat slechts één de prijs kan ontvangen? Loopt dan zó, dat gij die behaalt! 25 En al wie aan een wedstrijd deelneemt, beheerst zich in alles; zij om een vergankelijke erekrans te verkrijgen, wij om een onvergankelijke. 26 Ik loop dan ook niet maar in den blinde en ik ben geen vuistvechter, die zo maar in de lucht slaat. 27 Neen, ik tuchtig mijn lichaam en houd het in bedwang, om niet, na anderen gepredikt te hebben, wellicht zelf afgewezen te worden.

Sorry, xabia ik zie net dat je deze tekst ook al had genoemd in een eerder reactie van je. oeps dan vermeld ik het maar ook nog een keer.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 2 juli 2012, 21:08
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:59
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
[quote=HEIDE115]discussie apart?
Het gaat hier alleen maar over gebreken van wel willen,niet willen
het hoort wel,het hoort niet..ik denk van wel,ik denk van niet.

wat versta jij onder gebreken?

Onder gebreken versta ik onze tekortkomingen, onze normen en waarden, kan ook wel gebruikt worden voor zonde, afhankelijk van welke hoek men het wilt bekijken. Ik bekijk het vanuit normen en waarden dus zaten we niet op één lijn.

defenitie Zonde:
Zonde
[religie] - De zondaar, William Blake, ca. 1800 zie ook steniging In verschillende religies is een zonde een ernstige of minder ernstige handeling tegen de morele wetten van de godsdienst. De term impliceert ongehoorzaamheid aan God en wordt gebruikt in het jodendom, christe...
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Zonde_(religie)


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op woensdag 27 juni 2012, 22:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: woensdag 27 juni 2012, 21:19
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
Beste ....., ik heb geprobeerd in het forum uit te leggen en onderbouwd wat ik concludeer uit de Bijbel en tevens geciteerd wat in de Bijbel staat geschreven over sex voor het huwelijk en over christelijke homofilie dat dit als zonde wordt benoemd.

Hierdoor werd ik persoonlijk door sommigen mensen bestempeld als beledigend naar individuen die aan sex voor het huwelijk doen en als liefdeloos bestempeld naar christelijke homofilie. Er werden sentimentele oproepen gedaan om de homo's te helpen in hun worsteling, daarmee suggereerde deze mensen dat ik daarop tegen ben terwijl ik me daar helemaal niet over hebt uitgelaten zover ik heb kunnen nagaan en heb laten nagaan.

Ik wordt dus door sommige mensen van beschuldigd dat ik zou vinden dat homo's direct zonder pardon, ook al worstelen ze oprecht met hun geaardheid, zonder genade de kerk uit zouden moeten gestuurd terwijl ik dit nergens heb beweerd of mij erover heb uitgesproken.

Deze personen die zich zo over mij hebben uitgelaten hebben behalve dat ze mij ook nog persoonlijk hebben beledigd, mij daardoor ook nog in een kwaad daglicht geplaatst. Tevens werd ik ook met oneigenlijke argumenten bestreden wat een onsportieve en kinderlijke manier van discussie voeren en stemmingmakerij is geweest.

Gezien er enkelen voor mij zij geweest die met dezelfde Bijbelse waarheden discussieerden hebben zij ook deze manier van discussie in het forum ervaren. Door deze onsportieve en kinderlijke manier en gekleurde emotionele uitingen worden andersdenkenden geen ruimte gegund op het forum, maar worden persoonlijk afgebrand en weggepest van het forum.

Ook heb ik gemerkt dat een aantal niet recht voor hun mening uit komen, niet eerlijk hun standpunt innemen misschien vanwege gezichtsverlies en ook niet daarbij blijven. Ik vind het heel jammer dit op een christelijke datingsite te hebben meegemaakt. Ook heel jammer te moeten ontdekken dat de meeste "christenen" hier in christian match voorstanders zijn van sex voor het huwelijk en die ook praktiseren. Ik had meer sexuele reinheid verwacht onder de chistenen zoals de Bijbel ons daartoe oproept, maar het is hier niet anders dan het in het wereldse.

Jak 1:14-15> 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

rom12:1-2> Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:29
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
ERIKA129 schreef:
Ik kan me hier wel een eind in vinden Xabia, idd God maakt ons naar zijn beeld, en door de zondeval is er veel verkeerd gegaan.
Maar hoe moet ik het dan rijmen dat een jongen die ik ken opgevoed in een goed christelijk liefdevol gezin met de normen en waarden van de bijbel toch homo blijkt te zijn???Daar blijf ik in steken!



ik ben wel benieuwd naar je antwoordt hier op de vraag van die christelike jongen, xabia794?


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 11:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 10:17
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
TINK100 schreef:
je snapt het echt niet hè??

tegen domheid kan ik niet op......

snap het niet, pardon, domheid. het wordt steeds erger!
maakt niet uit. MAAR, EHM, DE POT VERWIJT DE KETEL!

mijn complimenten. Je doet het heel goed, toppie christen ben je. Je mag jezelf een schouderklopje geven en van mij krijg je nogmaals Knipoog smiley Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
MARSJG370 schreef:
Sorry jane, maar het ging mij veel te ver dat flowerful, iedereen afzeek en homo's in een kwaad daglicht zette. ze was niet te stoppen met haar vervelende opmerkingen, en waarschijnlijk nu nog niet. volgens mij heeft ze echt een bord voor haar hoofd.

idd, mijn visie is zeker niet veranderd!!!
En mijn complimenten, wat ben jij toch een top christen! Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
TINK100 schreef:
mijn soort....wat is mijn soort dan???

Zij die persoonlijk worden in een discussie. En anders zn mening duidelijk niet in de juiste perspectieven kan zien dan in het negatieve.

Haatdragend nee, dat ben ik niet, integendeel....eerder intens verdrietig dat er een groep (lees= homo's) mensen veroordeelt word.......dan vraag ik me af, waar blijft Jezus'opdracht: heb uw naaste lief???
Mening oke, die mag je van mij hebben maar om zo te reageren naar je MEDEMENS, die ook geschapen is door God en dus ook recht heeft om er te zijn......dat gaat veel en veel te ver!!! geirriteerd??? dat is dan actie-reactie....van mijn/ onze kant maar ook zeer zeker die van jou......
Ik sla mezelf niet op de borst dat ik een goed christen ben...dat zou erg hoogmoedig zijn, nietwaar......??!!
Maar als jij vind dat je jouw ongezouten mening kan en mag/moet geven op/ over anderen, ga vooral daar mee door....jaag je nog meer mensen tegen je in het harnas.....en zul je nog veel meer reacties krijgen dan je nu al hebt. En die zullen dan steeds minder positief zijn.....heel jammer, maar zo help je een goed topic, met een redelijke gedachtewisseling mooi om zeep...dank je wel
Sorry, maar hier heb je ook je eigen bijdrage aan. jij ook bedankt!

En voor de rest, nogmaals tink, Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 23:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 17:49
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
... zucht... wat een boosheid... dit was niet bedoeld als schop. En nee ik ben niet beter maar dat is de discussie niet wie hier beter is of gelijk heeft. Als je het gaat zien als actie/(en dus) tegenreactie en geen inhoudelijke discussie komen we niet verder.

Dan had je je erbuiten moeten houden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:42
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
JOL252 schreef:
Flowerful zegt:




Verraste, verbaasde smiley wowowow dit zegt me alles... wat vind ik dit erg.... Zieke smiley
wat een verachting.. shocking... spreekt hieruit de Geest van God?

Even een shop erna hé jol. Sorry, maar ik begin goed geirriteerd te raken. Dat is wel te merken, hé. En ik merk dat jij of moet ik jullie zeggen alleen zien hoe de ander reageert maar hoe men zelf reageert op de ander, dat ziet men blijkbaar niet.Het is de één na de andere. En dan gelijk bij springen om nog even een shop achter aan te geven. Jij of jullie zijn goed bezig. Knipoog smiley Zoveel beter ben jij of jullie ook niet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 16:22
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
TINK100 schreef:
als het je dan helemaal niks interesseert, waarom reageer je dan elke keer weer en, steeds heftiger en ook wel agressiever naar de anderen?? > Niks interesseert, duidelijk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Jij vindt dat ik steeds heftiger + ... reageer. Wel, wat zal ik zeggen: actie -reactie. Dacht dat het forum voor iedereen was om te reageren of is het maar voor een bepaald klein groepje van jouw soort,hé.

Waar in dit hele verhaal, topic, blijkt enig mededogen, naaste lief hebben als je zelf, of compassie voor de ander? De ander die worstelt met zijn homo-zijn en zijn geloof, wetende dat het niet kan??? > Vlgs mij gaat het onderwerp daar niet over!!

Ik vind het beschamend om te moeten lezen en te bedenken dat ik mezelf ook een christen mag noemen als ik de bijdragen lees die je neerzet....... Smiley met dichtgeplakte mond
> Dan lees ze dan ook niet als je beschamend over bent? Want ik denk dat je het niet zo goed begrijpt wat ik probeer uit te leggen maar doe ook geen moeite. En zo ik heb gemerkt is het respecteren van anders mans mening bij jouw ver te zoeken.

En als je over mij begint zou ik als ik jouw was maar even naar je zelf kijken want de manier hoe jij vanaf de eerste keer en ieder keer daarna op mij reageert is niet bepaald vriendelijk en liefde vol. Eerder haatdragend. Dus vind je het gek dat ik wat geirriteerd erdoor raak? Wat een goede christen ben jij zeg! Je verdient een grote pluim! Ga vooral zo door!
Knipoog smiley


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 16:24
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 14:18
BerichtOnderwerp: Humor
 
(Gekopieerd)

Liefdevol .....

Een ouder echtpaar ligt in bed en de man valt bijna in slaap als zijn vrouw ineens zegt:

"Vroeger hield je mijn hand altijd vast als we gingen slapen".
De man pakt heel even de hand van zijn vrouw en draait zich
vervolgens weer om om te gaan slapen.

Even later zegt zij: "En je kuste me altijd als we gingen slapen".
De man draait zich weer om en geeft een vluchtige kus op haar wang.
30 seconden later zegt ze vervolgens: "En je beet me altijd heel liefdevol in mijn nek".
De man slaat de dekens weg en stapt zuchtend uit bed.

"Wat ga je doen?" vraagt ze aan haar man..

Waarop hij antwoordt:

"Ik ga even mijn tanden pakken".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 13:32
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
WILLEMIJN232 schreef:
Ben ik helemaal niet met je eens.....ook voor God zijn dingen onmogelijk en dat weet een ieder....Sommige ziektes en aandoeningen heb je door aanleg om door familieverbanden.....
Het is juist zo'n zin die mensen tot wanhoop brengt als ze het onmogelijke voor mogelijk gaan houden bij God......
Als jij een kind hebt met een beperking-ik noem maar even wat- moet je er toch mee leren omgaan dat dat niet zal veranderen en niet denken niets is onmogelijk bij God dus misschien wordt ze nog wel een keer wakker en dan is de beperking weg.....
Dat is geen reel beeld wat je schept en maakt mensen ook in verwarring en geeft ze dat eeuwige schuldgevoel.....
Hier in dit aardse leven zijn zelfs voor God zaken onmogelijk.......
Vergeet het psychisch effect ook niet, in Lourdes zit iedere dag de wachtkamer van de arts vol van mensen die denken genezen te zijn.......maar als dat werkelijk genezing was was er ook geen ziekte meer.....Hetzelfde heb ik ook ervaren in zo'n evangelische genezingsdienst.......er wordt zo op de mensen ingepraat en ik denk dat je daar erg voor op moet oppassen......Nog erger vind ik het als ik zie dat mensen grif voor die wonderen betalen........
En als laatste: niet gelovige mensen denken als ze genezen dat het allemaal mee is gevallen, christenen denken dat ze door God genezen zijn.........
mijn motto blijft: Vertrouw op God maar zet je fiets op slot......dus ook aandacht voor het aardse leven......en enige realiteitszin......


Oeps, off topic, het ging over homo"s....... Engeltje smiley



het staat in de bijbel geschreven zie, zelfs voor ons kinderen Gods is niets onmogelijk zegt de bijbel. Ik heb het niet verzonnen hoor!

jerm 32:14>Ach HEER, mijn God, u hebt met uw grote kracht, met uw machtige arm, de hemel en de aarde gemaakt. Voor u is niets
onmogelijk.


mat 17:20>Hij antwoordde: ‘Vanwege jullie gebrek aan geloof. Ik verzeker jullie: als jullie geloof hebben als een mosterdzaadje, dan zullen jullie tegen die berg zeggen: “Verplaats je van hier naar daar!” en dan zal hij zich verplaatsen. Niets zal voor jullie onmogelijk zijn.’

luc 1:37> want voor God is niets onmogelijk

Ik geloof wel dat bij God niets onmogelijk is, het staat in de bijbel daarom geloof ik het. Waarom bijvoorbeeld de ene van aids of een handicapt geneest en de andere niet is voor mij af en toe een raadsel. Ik heb genoeg gezien in de genezingsdiensten waar mensen van geboren blindheid of doofheid genezen, dat geboren verlamde mensen genezen. Of van aids genezen etc Het wordt ook allemaal nagegaan of het wel echt is en niet fake. En idd soms is het een show. Maar ik weet dat God wel degelijk nog steeds geneest, zelf heb ik ook genezingen van God ontvangen.

Waarom bij de één wel en de andere niet? Alleen God weet dat antwoordt als je het mij vraagt. Heeft het met de persoons zn geloof te maken? kan, hoeft niet. Heeft het met geestelijke blokkades te maken? kan, hoeft niet. Waarom gaat de één dood aan dezelfde kanker maar God geneest de andere? Zover ik weet heeft alles een rede die wij als mensen niet altijd weten maar God wel. Maar hoe dan ook, dood gaan is een overwinning voor een wedergeboren christen, ze gaan naar een betere plaats.

En idd we hebben God te vertrouwen en ons deel daarin te doen, zoals je bij de fiets op slot doen zegt. Ik weet wel dat voor God niets onmogelijk is. Hij heeft tenslotte de hele schepping en mensheid geschapen en dat doet Hij nog steeds. Elke baby van mens, dier en plant is Hij nog steeds aan het scheppen want vanzelf gaat dat niet. Zijn hand zit daarin. Dan zijn er de waarom niet gebeuren? Soms krijgen we antwoordt daarop en soms niet. We moeten maar doen met wat we wel weten en wat we niet weten in Gods handen leggen en Hem vertrouwen zoals je zelf ook schrijft. Zo is dit leven op aarde. En idd we gaan off topic.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 13:33
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:37
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
HEIDE115 schreef:
discussie apart?
Het gaat hier alleen maar over gebreken van wel willen,niet willen
het hoort wel,het hoort niet..ik denk van wel,ik denk van niet.

wat versta jij onder gebreken?

In jou stukje waarop ik antwoordt gaf.
Schrijf je dingen,die in het leven van een christen tot uiting mogen en komen.
dat is nog steeds iets persoonlijks tegen over God zelf!
Waar niemand over te oordelen heeft.

Hier zijn mensen die bepaalde dingen niet willen als christen
maar spreek niet zo jij doet over hun.
het is laag,wanneer je daar Herman voor nodigt hebt
Om je dan hierbij goed te voelen

pardon heide, er is een vlgs mij wel een verschil tussen zondigen en onze gebreken. Herman? wat heeft Herman met mij goed voelen te maken? Ik vind het zeer onvolwassen om herman voor mij voelen te gebruiken.

Ik deel hier in dit forum de visie die ik heb over homo sex die dus jouw en vele anderen dus blijkbaar niet bevallen en blijkbaar dus niet op een volwassen en respectvolle manier met elkaars meningen kunnen omgaan zonder dat ze de andere persoonlijk kleineren met zeer onsportieve en kinderachtige opmerkingen zoals die jij hierboven beschrijft in het gezicht te gooien. Het staat jullie netjes, hoor!!

Ik hoop dat jij en de anderen die dat ook hebben gedaan zich dan maar veel beter christen voelen dan ze mij voor uitmaken! Wel, Proficiaat!!

Jullie weten niet te discussieren als je het mij vraagt. Succes verder!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FRANKT627 schreef:
Als we nu eens de Bijbel effe negeren en ons als mensen gedragen alsof we de Bijbel nooit hebben gelezen, tevens werden opgevoed in een menslievende en verdraagzame omgeving met alle begrip voor anders denkende, anders-geaarde. Waarom zouden we de homo's dan niet alle liefde, geluk, genegenheid, lichamelijke affectie en zo veel meer toewensen?

Is liefde omgezet in daden alleen maar bestemd voor de hetero's? Zijn we dan niet aan het discrimineren? Ons alle geluk en affectie toewensen en mensen met een andere seksuele geaardheid niets gunnen. Is dat liefde en begrip voor onze medemens? We zijn hier in die zogenaamde beschaafde westerse wereld maar een stapje verwijderd van wat ze in de Arabische wereld doen met homoseksuelen. Of erger nog: een stapje verwijderd van dat enge korporaaltje dat 70 jaar geleden een jaagt maakte op de zogenaamde 'untermensch'. Mooie christenen, mensen, zijn jullie. Bravo...moest er een Nobelprijs zijn voor de domste onmenselijkste gedachten zouden vele christenen (?) in aanmerking
komen.

Vlgs mij gaat het in dit forum over christelijke homo wat staat daarover in de bijbel en niet over wat jij hierboven allemaal schrijft. Tenzij ik me vergis?

Maar persoonlijk zoals ik al vaker heb geschreven: mij maakt het allemaal niets uit hoe iemand wil leven en waar die voor kiest om met zn lichaam te doen als ik er maar geen last van heb. Dan doet die maar, whatever! Het intresseert mij helemaal niet! Het is ieder zn eigen verantwoordelijkheid.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 11:10
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
FRANKT627 schreef:
Dat ze kiezen om alleen te blijven, al dan niet door de domme vooroordelen, kan ik nog begrijpen. Maar een homo, een rechtgeaarde homo, wordt geen hetero hoor. Zo'n 100 jaar geleden dachten ze ook dat goede therapieên iemand van zijn of haar 'verkeerde' geaardheid kon verhelpen. Ik vind het gek dat sommigen in deze moderne tijd nog steeds van die kromme gedachten hebben.

idd kunnen goede therapieën niemand van zijn/haar verkeerde geaardheid helpen maar God wel. Bij Hem is alles mogelijk staat geschreven. Hij is de enige die alles kan verhelpen bij de mens daarvoor is hij ook de enige die de prijs ervoor op het kruis heeft betaald.

Niets en dan ook niets is onmogelijk bij God!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:55
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
WILLEMIJN232 schreef:
De eerste en laatste keer dat ik naar zo'n gebedsleider ben geweest werd het een dure grap voor me........mijn sleutel brak af in mijn slot toen ik terug kwam......dus mij niet gezien........
En daarbij vind ik het nogal wat dat men blijkbaar zo graag een leider wil worden...........het komt bij mij een beetje sektarisch over......kijk eens wat wij kunnen......
Maar is natuurlijk heel persoonlijk......maar als goed hervormd meisje is mij altijd geleerd dat je nooit de dominee achterna moet lopen maar dat het om het Woord gaat.......

het is voor wie ernaar toe wil gaan, voor belangstellenden dus. Als jij niet wilt gaan moet je dat zelf weten. En gelukkig denkt iedereen er verschillend over. Het één en ander is al daarover gezegd. Ik ga niet herhalen en ook verder niet in discussie hierover, als je het niet erg vindt.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op maandag 25 juni 2012, 10:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:51
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
"ECHT VRIJ" seminar

"Omgaan met ziekte, lijden en sterven"

Fathers Heart Ministries


Zondag 24 juni 2012 - 15u30-18u + 19u-21u

adres:
Louis Strausstraat 3 - 2020 Wilrijk (Antwerpen) BE
Zijstraat Volhardingstraat: vlak naast de Kristus Koningkerk te Wilrijk

http://www.fathersheartministries.nl INFO - fhm@dds.nl

Meer informatie Nederland :
Alje en Anne Korfker: +31 (0)653 44 22 37

Meer informatie Nederland :
Rose Nieuwendijk- Toisuta: + 32 (0)484 36 60 73

Kosten: GRATIS
Voor wie kan bijdragen in de onkosten is er een collecte.

FHM organiseert regelmatig conferenties die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken. Dit werk heeft een specialisatie in bevrijding en innerlijke genezing waar al veel mensen hulp door vonden. Ook in België zijn zij een aantal keer geweest en nu opnieuw dus voor iedereen bereikbaar.

Waarom dit seminar?
Er zijn veel mensen die worstelen met vragen omtrent ziekte, pijn en sterven: Waarom ben ik ziek? Hoe ga ik ermee om? Wat betekenen de beloften die in de bijbel staan? Wat gebeurt er als je sterft? Waar ga ik naar toe als ik sterf?

Allemaal vragen die we regelmatig tegenkomen. Vragen waar we zelf ook in ons leven veelvuldig tegen aan zijn gelopen. Aan de ene kant de beloften die toch overduidelijk in de Bijbel staan en het offer wat Jezus gebracht heeft op het kruis: "door Zijn striemen zijn we genezen", aan de andere kant de dagelijkse praktijk.

Alje heeft drie keer met kanker te maken gekregen: prostaatkanker, leukemie en lymfklierkanker. En een keer zelfs de mededeling gehad dat hij slechts vijf maanden te leven had omdat hij uitzaaiingen door zijn hele skelet had.

Daarin zijn we door veel strijd en vragen gegaan en hebben heel wat afgeworsteld. Van de uitzaaingen is hij genezen, waar we God nog elke dag dankbaar voor zijn. De prostaatkanker is na behandeling verdwenen en hij hoeft daar alleen nog maar 1 x per jaar voor naar de arts om het te laten controleren.

De leukemie is onder controle door chemo middelen die hij elke dag moet nemen. Afgelopen december heeft hij er nog lymfklierkanker bij gekregen ... dit was natuurlijk een grote schok voor ons. Maar na de eerste schok zijn we verder gegaan Daar hebben we mee leren omgaan. Niet door kracht of geweld maar door de Geest.

Ook Anne heeft heel wat, zij het niet dodelijke ziekten en lijden doorgemaakt waar zij op haar eigen manier door bergen en dalen en door veel pijn en teleurstelling maar ook overwinning, doorheen is gegaan. Ze kan vertellen hoe je kunt worstelen als mens maar hoe God daar altijd bij is en werkelijk je leven in Zijn hand heeft.

Je kan worstelen als mens maar God is er altijd bij en heeft werkelijk je leven in de hand! We denken dat veel mensen dit proces herkennen. Wat moeilijk is, is dat je, wanneer je door lijden en ziekte gaat, vaak zoveel verschillende adviezen krijgt. Adviezen waar je vaak weinig mee kunt en die in het ergste geval nog meer verwarren.

We horen van mensen die steeds 'in de overwinning' wilden blijven staan en daardoor geen afscheid van hun geliefde hebben kunnen nemen, maar ook van mensen die de moed en hun geloof opgaven. Maar hoe vind je een evenwicht tussen die twee?

Op genezingssamenkomsten worden mensen genezen en mensen niet genezen, dat is elke keer zo. Mensen vragen zich af:
Waarom werd ik niet genezen? Is mijn geloof te klein? Is genezing voor mij, niet Gods wil? Heeft God de ziekte gestuurd? Laat God deze ziekte toe?

Vragen waar je als mens behoorlijk mee kunt worstelen, helemaal als je leven in het geding komt. Verder zijn er veel vragen over sterven en dood. Sommige mensen denken er niet over na, maar als je te maken krijgt met ziekte, in de familie of vriendenkring of bij jezelf, komen er veel vragen op. Soms zelfs angsten: Ga ik wel naar de hemel als ik sterf? Waar ga ik eigenlijk naar toe?

PRAKTISCH:
Er zal tijdens deze seminar voldoende gelegenheid zijn om vragen te stellen. Ook zal er door het gebedsteam voor de zieken gebeden worden en ook worden zieken, als ze dit willen, gezalfd.

Wij kunnen ons voorstellen dat, wanneer je zo'n seminar bezoekt, je vaak al met vragen/zorgen zit, en je behoefte hebt om door te praten of te bidden.

Daar willen we graag de tijd voor nemen en die tijd is er tijdens deze seminar helaas niet. Daarom zullen we een schrift neerleggen, waarin je je naam, woonplaats en emailadres of telefoonnummer kunt achterlaten. Wij nemen dan contact met je op om desgewenst een afspraak te maken.

[u]Speciale FAMILIE DAG![/u]
Zaterdag 7 juli 2012, 10-17u - Breda - Nederland
Door FHM & RFN ism HOP

Unieke FAMILIEDAG door Nederlandse en Belgische bedieningen
voor iedereen en makkelijk te bereiken vanuit heel België en Nederland!

Een gezellige dag met allerlei activiteiten voor jong en oud, we gaan ook God prijzen op een originele wijze en er is gelegenheid voor persoonlijk gebed voor de zieken en profetie met teams.

Zorg dat je dit niet mist want het wordt heel goed! Ook voor jou Lachende smiley

Verplichte inschrijving ivm organisatie: schrijf je nu al in! fhm@dds.nl

Anne & Alje Korfker en hun team zijn geroepen om naar veel plaatsen te gaan om mensen te helpen in ware vrijheid te komen. Daarom deze conferenties. Het is opmerkelijk hoeveel wonderen er gebeuren en hoe mensen veranderen en er geholpen worden.

Veel mensen leven in moeilijkheden en gebondenheden en weten niet hoe daaruit te komen. Jezus is gekomen om ons "leven in overvloed" te geven zoals Hij zegt in Johannes 10:10: "Ik ben gekomen om hun het leven te geven in al zijn volheid" God is onze Vader en Hij wil ons ECHT dat leven en die overvloed geven.

God geeft mensen aan Zijn gemeente, Zijn lichaam, om ze te helpen dichter bij Hem te komen en werkelijk te worden wie Hij ze gemaakt heeft. Neem deze gelegenheid met beide handen aan als je hulp nodig hebt.

Hun werkwijze is volledig gericht op de instructie van de Heilige Geest met merkwaardige resultaten als gevolg. Opvallend is de nauwkeurigheid waarmee de Heilige Geest hun toont wat het probleem en de sleutel is van de mensen waarvoor ze bidden. God heeft hen ook veel autoriteit gegeven en er zijn sterke en snelle doorbraken als ze met mensen bidden.

Word TOEGERUST om zelf mensen te helpen:

Als God jou geroepen voor pastoraat en bevrijding - dus om zelf mensen te helpen - is dit ook een buitenkans om te leren en getraind te worden. Op deze conferenties kan je veel leren en geholpen worden om zelf verder te komen in je roeping.

Eén van de doelen van "Fathers Heart Ministries" is velen op te richten en te trainen om dit te gaan doen. God gebruikt hen ook voor het vrij zetten van bedieningen.Het gebedsteam bestaat uit geroepen mensen die oa in het werk van FHM getraind zijn.

FHM werkt met mensen die zelf een roeping hebben voor bevrijding en pastoraat en helpt mensen hierin verder te komen. Daarvoor bieden ze lesdagen en praktijkgelegenheden aan. Deze conferentie is daar een onderdeel van.

Heb je interesse in vorming & training? Kom dan naar deze conferentie en NEEM CONTACT: fhm@dds.nl

http://www.fathersheartministries.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: maandag 25 juni 2012, 10:31
BerichtOnderwerp: seminars en conferenties voor belangstellenden.
 
25, 27 & 28 juni 2012 - 18u30 tot 22u00

Seminar met Franz Lippi:

onderwerp: "Het mosterdzaad team"

TEAMBUILDING in het Koninkrijk!

adres: Duinstraat 84 - 2060 Antwerpen BE


Voorregistratie: €20 per seminar
Bij de inkom: €30 per seminar

INFO: Koinonia Ministries: +32 (0)497 43 64 84

http://www.koinonia.be - info@koinonia.be

Franz Lippi is een Internationaal gebedsleider en apostel. God gebruikt hem in veel landen om gebedsdoorbraken te bereiken en te investeren in leiders en teams. Hij leidt een internationaal gebedsteam en organiseert oa gebedsacties: "prayerstrikes".

Doorheen jaren van ervaring leerde hij veel over gemeentebouw en leiderschap. Hij leidt een krachtige gemeente in Graz, Oostenrijk en heeft daar veel vd principes die hij onderwjst in de praktijk zien functioneren.

Dit seminar toont je hoe je met de juiste mensen grote dingen kan realiseren!

De gemeente wordt geleid door mensen. Mensen die in relatie staan tot elkaar. Het koninkrijk van God wordt gevestigd door relaties. De kern van grote overwinningen, zoals in de Schriften gezien, bestaat niet uit aantallen maar teams van een bepaalde soort.

Abraham, David, de apostelen en vooral Jezus zelf onderwezen principes die wij in acht moeten nemen wanneer wij ons team bouwen. Zo kunnen wij begrijpen: het verbond, de leiderschap, de discipelschap, de rang, de eenheid, de visie en de mosterdzaad die altijd tot een grote boom ontwikkelt.

KOM naar dit seminar als je een leider bent of God je geroepen heeft tot leiderschap. KOM als je wil groeien en de gemeente mee wil bouwen doorheen jou leven en inzet. KOM als je goed onderwijs wil!

ENGLISH
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:14
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
zo lees jij het, en zo lees ik het niet.
Ik heb respect voor jou mening, maar je ziet jou versie als de enige waarheid.
weet je, ik ben hier echt niet bezig voor een welles nietes debat te houden.
een forum dient om elkanders mening "onderbouwd" te delen.
van enkelen hoor ik hier grote kreten van
HET STAAT ER... PUNT UIT
maar degelijke teksten die stralen vanuit liefde voor je medemens Smiley die vol vragen zit Ik wacht nog steeds
uitspraken, dat het geen bal uitmaakt wat een ander denkt of voelt Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
neeeehhh, het is belangrijker dat je je kan beheersen op alle gebied.

en het ergste van al is, dat die paar hier niet eens WETEN hoe anderen er mee omgaan. Als men echt wil weten waarom iemand een bepaalde keuze maakt, getuigt het van liefde iemands verhaal eerst aan te horen alvoor men iemand naar de hel verwijst



Ik heb jou versie toch niet ontkent??? Welles nietes debat??? En dan boos??? Ik sta hiervan te kijken. Mag ik dan niet schrijven dat jouw schrijven over dat overspel mij juist vertelt dat sex voor het huwelijk bedoelt is??? En dan gelijk weer dat jouw versie de enige........ Tjee!!

Sorry , maar ik denk dat ik iets gemist heb. Maar goed, maakt niet uit. Ieder moet het voor zichzelf weten, hoor!! Maakt mij helemaal niet uit!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 23:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 23:04
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PETRA411 schreef:
we denken inderdaad verschillend,maar hebben ook veel denken gemeen met elkaar,net zo als al die andere cristenen op dat sexvoorhuwelijk topic, het is jammer dat het communiceren zo moeilijk gaat met elkaar.
we horen niet tegenover elkaar te staan maar met elkaar.
ondanks we op verschillende punten van mening verschillen.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:56
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
MARSJG370 schreef:
Flowerful, zo te zien heb jij niet hard genoeg gebeden, het is van je gezicht af te lezen, dat het bij jou nog steeds niet snor zit.

Het is dat ik toevallig op het sex forum had gelezen waar jij voor staat. Het is wat jij snor noemt, zou ik zeggen!!


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 22:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:50
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PETRA411 schreef:
ja daar ben ik van overtuigd,alleen zie sommigge dingen anders als jij,het punt sexvoorhet huwelijk bv, nou zou ik dat alleen doen als ik al een relatie heb uit liefde en het zelfs metj ezus overleggen, heb daar tig stukken terug in dat topic over geschreven hoe ik het zie.En denk dat het geen zonde dan is, maar allemaal denk denk he, ha ha ben sinds tijdje veel gegroeid in geloof en dit is nieuw voor mij hoe doe ik dat met mijn geloof nu ik in jezus geloof? enfin in ieder geval als ik weer een relatie begin doe ik het samen met jezus

we denken idd verschillend (nog wel dan) maar ik heb ook niet altijd zo naar dit soort dingen op deze manier gekeken. Mijn kijk is gaan veranderen toen ik de bijbel begon te lezen enzo en me af begon te vragen hoe God tegen dit soort dingen aankijkt. In het oude testament heb ik kunnen ontdekken waar hij wel en niet van houdt. En omdat ik met Hem een verbond heb hou ik rekening met waar Hij wel en niet van houdt. Ik wil Hem pleasen niet mezelf.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:10
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PETRA411 schreef:
flowerful ik vind dit stuk van je mooi geschreven en ben het met alle dingen die hier staan eens.
ik zie sex voor het huwelijk in bepaalde gevallen niet als zonde ja. en over homofili denk ik zo mijn dingen er over, maar of het zo is, of ikhet goed zie?? Wijselijk probeer ik me uit deze discussie te houden, maar lees de meningen van anderen. ben nog moe van de discussie sex voor het huwelijk Knipoog smiley

Jezus houd van alle mensen,wij hoeven zijn liefde niet te verdienen met daden enhoe we zijn of hoeveel werken we hebben,(wilniet zeggen dat we ermaar oplosmogen leven) dat is allemaal genade.Hij heeft het kruis gedragen voor zondaren.
En iedereen is welkom bij jezus, ook homo,s
Ik ben er wel van overtuigd dat als ik zondig ik daardoor minder vervuld ben van de heilige geest,gelukkig is jezus daar om me zonden te vergeven. vond de regel uit debijbel effe moeilijk, dat god zijn geest geeft aan wie hem gehoorzamen, dacht hoe moet ik dat opvatten? want zonder zonde ben ik niet.


dank je wel.

Begrijp ik je goed Petra? Dat je wel overtuigd bent dat als men zondigt men daardoor minder vervuld is met de Helige Geest?

want dan kom men dus bij het verhaal van de 10 maagden, 5 wijs, 5 dwaas. de olie (=symbool voor HG) van de 5 dwaas raakte op. die gingen terug om olie te kopen maar in de tussen tijd kwam Jezus en nam alleen de 5 wijs mee. De 5 dwaas konden niet meer binnen in het koninkrijk.

maar zoals ik al zei: "zolang er leven is is er hoop". die 5 dwasen zijn wijs geworden want ze waren olie gaan kopen. Ze hebben welles waar de 1e komst van Jezus gemist maar zullen als ze wijs blijven en vol houden dan zullen ze Zijn 2e komst niet missen. Maar makkelijk zullen ze het niet hebben totaan zn 2e komst. Want houden ze niet vol dan zullen ze het koninkrijk niet halen, helaas. Ook een hele discussie op zich.

jakobus 1:13-15> 13 Wie in verleiding komt, moet niet beweren: ‘Die verleiding komt van God.’ Want God stelt niemand aan verleiding bloot, zoals hij zelf ook niet door iets slechts in verleiding kan worden gebracht. 14 Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op dinsdag 26 juni 2012, 10:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
XABIA794 schreef:
gaat over overspel, één van de 10 geboden

dat geeft dan wel aan dat sex in het huwelijk bedoeld is.


Laatst aangepast door
FLOWERFUL304
op zondag 24 juni 2012, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304 (55)





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 24 juni 2012, 21:58
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
MARSJG370 schreef:
ieder mens is gewoon. Als we dat nou allemaal zouden accepteren en aanvaarden. De 1 heeft zijn geloof in GOD, en de ander in mohammed of pietje puk, laat een ieder in zijn waarde en laat diegeen doen en geloven in wat hij of zij wil, want ieder heeft zijn visie daar in, want wie zegt dat GOD boven andere heiligen staat??? Omdat het in de bijbel staat???


het gaat hier niet om dat ieder in zn waarde laten of wat die wil doen.
Ieder moet dat voor zichzelf weten hoe men als christen met het sex voor het huwelijk wil omgaan. Deze discussie over sex is niet om mensen te vertellen wat men ermee moet doen of niet. Maar een discussie daarover met mensen met verschillende visies over sex moet toch vreedzaam mogelijk zijn zonder dat iemand zich daarover aangesproken voelt of het zich persoonlijk maakt of aan trekt.

Maar het is gewoon een discussie over sex voor het huwelijk bijbels is of niet? Sex voor het huwelijk is niet bijbels, sex in het huwelijk is bijbels.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van FLOWERFUL304
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 Volgende
Pagina 3 van 7