ChristianMatch
 


Forum

Berichten van HENK393
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK393
Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:27
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
 
WILLEMIJN232 schreef:
In mijn tijd als diaken mocht ik eens bij een ziekenzalving in mijn gemeente zijn. iets wat zeer incidenteel gebeurd bij ons. Het ging om iemand die ernstig ziek was. het waren heilige momenten, ik kan niet anders zeggen en ik was er ook van onder de indruk. het ging niet om genezing maar net wat je al schreef, het aanvaarden wat de wil van God was.....
Een poosje daarna switchte die persoon van kerk en ging naar de evangelie gemeente. Tot mijn verbazing kreeg ik een uitnodiging voor haar doop omdat dat een voorwaarde was om toegelaten te worden tot die gemeente en omdat zij wedergeboren werd...
Dat verklaart denk ik gelijk mijn tegenstand tegen de herdoop. Hoe kan je als je van die heilige momenten beleefd met God je nog weer her laten dopen omdat het regel is om tot die gemeente te mogen horen?

Dit verschilt wel per evangeliegemeente.
Soms is de doop ook een bevestiging van je geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:16
BerichtOnderwerp: Vrouwen en telefoonnummers
 
wat is er nu mis mee? mannen bewaren ze ook lang.
ik altans wel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:20
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
FLOWERFUL304 schreef:
het doet mij verdriet om te zien dat de wereld van sex en lust waar ik uit ben gekomen, ook onder de christen wordt geleeft onder het mom van liefde.

Toen ik pas christen was stond ik van te kijken hoe christenen zo makkelijk sex voor of buiten het huwelijk om doen. Had ik niet verwacht aan te treffen in de christelijke wereld. Ik had meer reinheid daarin verwacht. Het geeft God bepaald geen glorie.

En ik sta er ook van te kijken hoe men het allemaal goed probeert te praten en dat zogenaamd uit naam van liefde of in naam van liefde, hoe je het ook wil noemen.

Ik denk dat je hiermee wèl een punt hebt Flowerful.


Laatst aangepast door
HENK393
op woensdag 6 juni 2012, 16:15
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: woensdag 6 juni 2012, 00:03
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
YES356 schreef:
ligt er aan met hoveel vingers je wijst Knipoog smiley mij is geleerd (vroeger) niet te wijzen Knipoog smiley Welkom Henk

Dank je! Knipoog smiley
Meer dan met 8 vingers wijzen lukt me niet Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:22
BerichtOnderwerp: Het Boek van Mormon... Is het geloof waardig?
 
MICHAELT930 schreef:
De Mormoonse "kerk" is een WERK VAN DE DUIVEL!! Ik zal een paar feiten noemen die dit bewijzen. De oprichter van de Mormoonse organisatie genaamd Joseph Smith is een bewezen valse profeet met vele valse profetieën. Zwarte/donkere mensen waren niet toegestaan in de "priesterschap" van de Mormoonse kerk, omdat ze geloofden dat God die mensen had vervloekt met "een donkere huidskleur en platte neus". In het boek van Bruce McConkie "Mormon Doctrine" staat dat de mens zelf ook tot "God" kan worden. Brigham Young, 2e (valse!)profeet van de mormonen geloofde dat er wezens in de zon zouden wonen en dat er grote reuzen op de maan zouden wonen. En dat God op een planeet genaamd "Kolob" zou wonen. En zelf had hij meer dan 60 vrouwen(!). Een hoop kolder dus en absoluut een misleiding door Satan.

Ik ben zelf ook op onderzoek gegaan, persoonlijk. Heb hun "kerkdiensten" bezocht en alles onderzocht. En op vele vragen die ik stelde wisten ze geen of geen goed bijbels antwoord. Waaronder, hoe het kan dat het volgens Joseph Smith goed was dat Adam en Eva zondigden(!)

Meer informatie, hier http://carm.org/is-mormonism-christian

De mormonen kerk lijkt inderdaad heel mooi en integer (zoals eerder aangegeven)
Maar bij de inhoudelijke leer heb ik grote twijfels.


Laatst aangepast door
HENK393
op maandag 4 juni 2012, 18:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
HANNAH810 schreef:
in de hannah's-hollands-vertaling staat er;
als je nu bij de Heere Jezus hoort, waarom laat je je dan nog door mensen van die (onzin-)wetjes opleggen van "je mag niet pakken, proeven en aanraken".
het lijkt allemaal o zo verstandig, maar het is alleen maar ontkenning van je lichamelijke behoeften; het slaat nergens op, en dient alleen maar om je poepie-vroom te voelen".


alles wat niet door God is ingesteld, zijn menselijke verzinsels........en vallen dus "overbodige regels"

Met andere woorden dus.... ga je gang...?
Veel dingen staan namelijk niet letterlijk in de bijbel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:15
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
TINK100 schreef:
het gaat erom dat er flink wat bijbelteksten rond gegooid worden, die wel of niet van toepassing zijn of uit zijn verband worden gerukt.....er worden dingen aangehaald of uitgesproken die niet zo moeten gezegd worden......ik vind het nogal wat dat je op basis van een bepaalde tekst met iemand niet mag omgaan of iemand naar de hel kunt verwijzen......ik ben blijd at ik dat niet hoef te beslissen, laat dat aan een Ander over. Als je niet weet hoe iemand zijn/ haar situatie in elkaar zit, zwijg dan of breng het anders!!

Klopt, alleen God komt het oordeel toe, gelukkig maar....
Teksten kunnen nu eenmaal verschillend uitgelegd worden, kijk maar eens naar de kerkhistorie. Hoeveel strijd was er toen al Boze smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:13
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
idd, maar ik doe niet aan sex voor het huwelijk en dat al sinds mijn christen zijn. Daarvoor ken ik de geestelijke consequenties maar al te goed.

Geen verkeerde keuze van je lijkt me...
Maar ik vraag me af waarom mensen hier zo heftig op reageren...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 18:06
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk
 
FLOWERFUL304 schreef:
Een foutje is geoorloofd, we zijn mens, het moet niet een levenstijl worden. Want dan is genade niet meer genoeg.

Als we dat gaan beseffen dan gaan we anders leven. Voor elke keus die we maken zijn er consequenties aan verbonden.
goede keus= goede consequenties, slechte keus=slechte consequentie maar God komt dan met zn genade en keert het ten goede voor ons, maar gaan wel door de gevolgen van die slechte keus.

Het valt me op dat FLOWERFUL aardig in de vuurlinie ligt...
Blijkbaar is het een gevoelig punt voor velen!
Het is ook niet leuk om op punten gewezen te worden die voor jezelf gevoelig liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK393 (53)





Berichten: 40

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 17:50
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus
 
Hey, ben hier nieuw.
Dit is een interessant onderwerp!
Ik ben benieuwd; als je naar een ander wijst, wijs je met 4 vingers naar je zelf...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK393
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2