ChristianMatch
 


Forum

Berichten van BLUEEYES500
ChristianMatch forum index » Berichten van BLUEEYES500
Auteur Bericht
BLUEEYES500 (37)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 21:04
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht
 
Als je de behoefte voelt om meer achtergrond informatie over iemand in te winnen zijn er, naar mijn inziens, misschien twee dingen aan de hand:

1. je kunt niet goed met elkaar praten/ hebt nog niet gepraat (aan de manier van antwoorden, de woordkeuze en toon, kun je vaak ook veel aflezen)
2. je voelt aan je intuïtie al dat het niet helemaal goed zit, soms moet je die rode vlaggen (en je gevoel!) ook serieus nemen! En niet langer eerst bewijs zoeken, onderbuik gevoel is soms goud waard!

En bidden kan zeker geen kwaad!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUEEYES500 (37)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 12:59
BerichtOnderwerp: Cristenlijke homo´s
 
PIETER619 schreef:
Christen en homo zijn is dus weldegelijk mogelijk. We kunnen er gelijk Bijbelteksten gaan bij halen waar mee we op de stoel van God gaan zitten en hen gaan veroordelen. WWJD in het Nederlands WZJD (wat zou Jezus doen), ik denk dat we eerst dat we van uit dat standpunt maar eens moeten gaan denken, ipv het af te kappen of wat dan ook. Gebed is een heel groot wapen tegen het kwaad, dus ook voor ons vooringenomenheid. Laat ons in Gods Liefde met elkaar omgaan en hen die dat nodig hebben steunen in wat er op hun pad terecht komt. Mocht men menen dat iemand fout handeld, is eerst God vragen of die dat ook vind en dat Hij dan de oplossing maar wil geven.
Ik ben nog in de ontdekkingsfase van het geloof, maar ik weet zeker dat er vele met mij zijn die dit (o.a.) een heikel punt vinden! Er zijn dus veel christenen die het zelf VEROORDELEN, zoals in de reacties hierboven te lezen, maar in de bijbel staat toch echt: gij zult niet oordelen, het laatste oordeel is aan GOD... Dus, is het zo moeilijk om een ander te accepteren én vertrouwen te hebben in God dat hij het zelf wel regelt? Mensen hebben tegenwoordig een chronisch gebrek aan inlevingsvermogen en respect... Dat valt me weer een beetje tegen, dat zelfs christenen zo denken (is overigens ook een zonde: anderen veroordelen, dus dan zijn ze net zo "zondig" als de homo's Smiley die vol vragen zit ) Iedereen heeft zijn zwakheden en iedereen begaat zonde's dus waarom een ander op de zijne "aanvallen"/pakken als je zelf ook niet perfect bent... (Ik wil niemand kwetsen, maar dat is mijn gevoel hierover, moest het gewoon even kwijt omdat dit voor mij toch wel een punt is of ik de stap kan nemen naar het geloof)

Pieter ik ben blij dat je er zo'n goede en gezonde kijk op hebt, wekt toch nog een beetje vertrouwen...


Laatst aangepast door
BLUEEYES500
op vrijdag 22 juni 2012, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BLUEEYES500 (37)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 09:47
BerichtOnderwerp: Gebed om kalmte
 
Wat verwoord je dat mooi! AMEN!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van BLUEEYES500
Pagina 1 van 1