ChristianMatch
 


Forum

gezond verstand of achterdocht
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 19:46
 
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROBBEDOES873





Berichten: 735

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:10
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Ik heb er wel eens over gedacht,
Maar is het niet zo dat een ex vaak een negatief beeld heeft en niet echt een reëel beeld is?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:47
 
je kan het ook anders doen,opletten hoe hij over zijn ex praat,hoe hij met haar omgaat, luisteren naar warom hij gescheiden is, dat zegt vaak ook al heel veel over die persoon vind ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:51
 
Als het goed zit tussen je nieuwe relatie en zijn of haar ex is het niet nodig dan kom je er wel achter zoals Petra het beschreef. Als het niet goed zit is het misschien de snelste manier om je relatie te beëindigen . En een originele
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 21:55
 
Ik heb niet gebeld. Ik denk omdat mijn lief zegt, hier is haar nummer, ga je gang.

Ik weet wel dat de ex van mijn ex het heel jammer vindt dat niemand haar ooit info heeft gegeven over onze ex Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA411





Berichten: 231

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 22:07
 
INGE721 schreef:
Ik heb niet gebeld. Ik denk omdat mijn lief zegt, hier is haar nummer, ga je gang.

Ik weet wel dat de ex van mijn ex het heel jammer vindt dat niemand haar ooit info heeft gegeven over onze ex Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Ha ha,moest effe nadenken de ex van je ex.
Ik heb de nieuwe liefde van me ex wel eens voorzichtig gewaarschuwd, maar ze luisterde niet,geloofde me niet, mijn ex vertelde natuurlijk een ander verhaal.Volgens hem was ik de boze ex.tja...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:16
 
Er zitten 2 kanten aan en het hangt sterk af van hoe men uit elkaar is gegaan. Stond men bij een scheiding haaks tegenover elkaar, dan zal de ex geen goed woord over hebben voor de ex partner.

Zou het zo zijn, dat men altijd wel in goede doen is geweest met elkaar en de liefde "bekoeld" is en men in goed fatsoen uit elkaar ging, zal men meer goede dingen vertellen.

Wie wel eerlijker zijn, dat zijn vaak de kinderen, mits op een goede manier benaderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:51
 
PIETER619 schreef:
Er zitten 2 kanten aan en het hangt sterk af van hoe men uit elkaar is gegaan. Stond men bij een scheiding haaks tegenover elkaar, dan zal de ex geen goed woord over hebben voor de ex partner.

Zou het zo zijn, dat men altijd wel in goede doen is geweest met elkaar en de liefde "bekoeld" is en men in goed fatsoen uit elkaar ging, zal men meer goede dingen vertellen.

Wie wel eerlijker zijn, dat zijn vaak de kinderen, mits op een goede manier benaderd.

Kinderen zijn juist vaak grenzeloos loyaal aan hun ouders Pieter...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FLOWERFUL304





Berichten: 205

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 23:03
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Als je het niet helemaal vertrouwt is het niet zo'n slecht idee op zich. maar dan bij twijfel niet mee in zee gaan zou ik zeggen. Maar goed verliefdheid maakt blind.

En naar God gaan in gebed en Hem vragen of dit wel de man cq vrouw voor je is is ook een optie natuurlijk. Dit is wat ik idg wel doe. En tot nog toe heb ik altijd een antwoordt gekregen wat mij voor heel veel verkeerde keuzes heeft behoed.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:17
 
FLOWERFUL304 schreef:
Als je het niet helemaal vertrouwt is het niet zo'n slecht idee op zich. maar dan bij twijfel niet mee in zee gaan zou ik zeggen. Maar goed verliefdheid maakt blind.

En naar God gaan in gebed en Hem vragen of dit wel de man cq vrouw voor je is is ook een optie natuurlijk. Dit is wat ik idg wel doe. En tot nog toe heb ik altijd een antwoordt gekregen wat mij voor heel veel verkeerde keuzes heeft behoed.

Ik geloof niet dat ik iemand zou benaderen die erg gekleurd is. En wie bij een ex gaat vragen hoe iemand is, om nadere gegevens voor een relatie te krijgen, die kan volgens mij van te voren al weten dat het antwoord niet echt onafhankelijk is.

En bidden, dat geld voor alles. Maar in het aangaan van een relatie denk ik toch vooral dat er veel energie en tijd in geïnvesteerd moet worden om eerst is iemand echt te leren kennen. En vanuit kennen komt in ieder geval een eerlijk beeld naar voren. Eigenschappen van iemand kunnen bij de één erg afstoten, terwijl het juist bij de ander een klik vormt.

Ik zou dus niet direct een ex vragen naar een mening. Als ik voor een contact al in de gelegenheid zou zijn om de gegevens van die ex te krijgen. Zie me nog niet bij een eerste contact vragen, wat is telefoonnummer van je ex, dan kan ik even vragen hoe je ben, of navragen hoe hij over je denkt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILMA729





Berichten: 202

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 00:38
 
Ik vind het een vreemd advies van een psycholoog. Wanneer je leeft met een flinke dosis achterdocht, zit dat naar mijn mening in jezelf, wellicht je eigen ervaring uit het verleden.
Als je een nieuwe relatie niet vertrouwt vanwege zijn gedrag, of andere signalen die je oppikt, kan je er ook gewoon open en eerlijk over praten lijkt mij.
Het zou bij mij heel vreemd overkomen als de nieuwe vriendin van mijn ex mij zou bellen om informatie.
Ik denk dat je gewoon alle tijd moet nemen om elkaar te leren kennen. Niet alleen blindvaren(staren) op de vlinders in je buik, maar ook je gezond verstand gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 22:50
 
INGE721 schreef:
Kinderen zijn juist vaak grenzeloos loyaal aan hun ouders Pieter...

Niet als er zaken aan de hand zijn die "wettelijk" niet mogen en dat dat de reden voor de scheiding was. Sloeg pa of ma d ekindern bij het minst eof gerinste en de ander kwam voor de kinderen op en werd dus ook geslagen, zullenze "verkeerde"heus niet beter laten voorstaan dan hij/zij was.

Zijn kinderen in liefde en eerlijk opgevoed en zouden ouders, wegens miscommunicatie of door de sleur hun huwelijk beëindigen, zal men wel goed over ouders praten. Ik denk nu mijn jongste zoon weer met zijn moeder heeft gesproken hij (als en het hem vraagt) eerlijk zal antwoorden en dat hij dus ondanks hun zware botsing, haar als goed moeder zal bestempelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NICKY298





Berichten: 345

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 13:54
 
WILLEM618 schreef:
Ik geloof niet dat ik iemand zou benaderen die erg gekleurd is. En wie bij een ex gaat vragen hoe iemand is, om nadere gegevens voor een relatie te krijgen, die kan volgens mij van te voren al weten dat het antwoord niet echt onafhankelijk is.

En bidden, dat geld voor alles. Maar in het aangaan van een relatie denk ik toch vooral dat er veel energie en tijd in geïnvesteerd moet worden om eerst is iemand echt te leren kennen. En vanuit kennen komt in ieder geval een eerlijk beeld naar voren. Eigenschappen van iemand kunnen bij de één erg afstoten, terwijl het juist bij de ander een klik vormt.

Ik zou dus niet direct een ex vragen naar een mening. Als ik voor een contact al in de gelegenheid zou zijn om de gegevens van die ex te krijgen. Zie me nog niet bij een eerste contact vragen, wat is telefoonnummer van je ex, dan kan ik even vragen hoe je ben, of navragen hoe hij over je denkt?

zo is het willem , eerst even heel lang de kat uit de boom kijken.
veel samen doen en alles met elkaar bespreken.

En als alles gemoedelijk gaat en je allebij elkaar steeds opzoek dan komt het vast goed!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: donderdag 21 juni 2012, 15:37
 
Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:09
 
FRANKT627 schreef:
Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.

Is zo Frank, gelukkig kunnen we bidden tot God voor evenwicht ! Allelujah.
Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 22 juni 2012, 06:09
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 06:12
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Heel verstandig...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
XABIA794





Berichten: 634

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 09:00
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Achterdocht is een killer. Wie leeft in achterdocht, paranoia, wantrouwen kan nooit openstaan voor iets nieuws. Te veel overmoed is ook nergens goed voor want:' wanneer de moed overal is, is de voorzichtigheid nergens meer.' Het is een feit dat je een evenwicht moet zoeken tussen beiden maar wanneer je zelf niet evenwichtig bent moet je ook niet veel wonderen verwachten.

Het antwoord van Frank wil ik hier even bij plaatsen... daar zit zeker een grote bron van waarheid in.
Langs de ene kant is het goed om een objectief beeld te hebben over een mogelijke relatie, maar aan de andere kant zal je dat op die manier ook nooit krijgen.
De ex is een andere persoonlijkheid dan jezelf, en zaken waar anderen zich dood aan ergeren zijn voor jou misschien juist heel leuk.
Na mijn scheiding heb ik jaren last gehad van wantrouwen en achterdocht. (na verschillende jaren in een sfeer van overspel te leven komt dat vanzelf)
Je innerlijke moet in orde zijn voor je weer klaar bent voor een relatie.
Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen voor mezelf dat ik pas anderen terug kan vertrouwen, in hun relatie naar de Heer toe.
Dit bedoel ik echt in een ernstige manier van hoe die persoon relatie invult, niet gewoon een keertje naar de dienst gaan... Oprechtheid van een persoon kan je niet laten invullen door een anders mening toch?
Dat vergt wel wat tijd maar ik denk nuttig om niet voor verrassingen te staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL689





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:32
 
SHANITA130 schreef:
Heel verstandig...

Een beroeps Psycholoog ? en dan ook op deze site een advies: vraag de kinderen eens? Lieve mensen ga bij je zelf te raden en bid er voor.Ontdek zelf en ga niet over een nacht ijs. sterkte en wijsheid .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL689





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:33
 
SHANITA130 schreef:
Heel verstandig...

Een beroeps Psycholoog ? en dan ook op deze site een advies: vraag de kinderen eens? Lieve mensen ga bij je zelf te raden en bid er voor.Ontdek zelf en ga niet over een nacht ijs. sterkte en wijsheid .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968





Berichten: 757

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 22:34
 
VIOOL689 schreef:
Een beroeps Psycholoog ? en dan ook op deze site een advies: vraag de kinderen eens? Lieve mensen ga bij je zelf te raden en bid er voor.Ontdek zelf en ga niet over een nacht ijs. sterkte en wijsheid .

Wijze woorden Viool. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BEUN656





Berichten: 494

BerichtGeplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 23:28
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Oeps, ik snap 'm al. Kan handige tip zijn... Getuigt misschien ook wel van achterdocht ja.


Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 22 juni 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 12:09
 
BEUN656 schreef:
Oeps, ik snap 'm al. Kan handige tip zijn... Getuigt misschien ook wel van achterdocht ja.

Dat is dus de vraag, is het achterdocht of juist wel gezond verstand....
Juist als iemand totaal geen idee heeft waarom hij/zij gescheiden is of alle schuld op de ex plaatst.......kan het goed zijn om te horen wat vooor de betreffende persoon de werkelijke reden van de scheiding was.

Trouwens, ook andersom kan het gebeuren. Hoe reageer jij als de nieuwe partner van je ex kontakt met jou opneemt????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:17
 
INGE721 schreef:
Een psycholoog heeft mij ooit het advies gegeven om de ex van
je nieuwe relatie te bellen om zijn/haar kant te horen van het
verhaal en op deze manier een beeld te krijgen van je nieuwe
partner.

Graag jullie mening hierover.

Wat een dom advies van die psycholoog. Als die ex nu eens haar of zijn ex een loer wilt draaien en hem of haar zodanig slecht gaat maken dat het iedereen afschrikt wat ga je dan doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:19
 
FRANKT627 schreef:
Wat een dom advies van die psycholoog. Als die ex nu eens haar of zijn ex een loer wilt draaien en hem of haar zodanig slecht gaat maken dat het iedereen afschrikt wat ga je dan doen?

zoist Frank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:32
 
FRANKT627 schreef:
Wat een dom advies van die psycholoog. Als die ex nu eens haar of zijn ex een loer wilt draaien en hem of haar zodanig slecht gaat maken dat het iedereen afschrikt wat ga je dan doen?

Dan ga ik mijn gezond verstand gebruiken.
Ik vind het niet zo gek om je af te vragen wat de werkelijke reden van iemand zijn scheiding is.
Op cm lees je tenslotte ook dat vrijwel iedereen met een autist, narcist of vreemdganger is geweeest. en wie weet daarin beter antwoord te geven dan de ex?????? Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 16:45
 
als ik even terug gaat naar je vraag Inge
Leest ik over beeld krijgen van je nieuwe partner

waarom zou je over hem/haar info moeten inwinnen?

Begrijpelijk zit aan jou vraag een verhaal vast in de praktijk
En is een antwoordt geven hierop wel erg moeilijk lijkt mij?

heb ik je niet begrepen,zeg het dan gewoon even;)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGE721





Berichten: 535

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:05
 
HEIDE115 schreef:
als ik even terug gaat naar je vraag Inge
Leest ik over beeld krijgen van je nieuwe partner

waarom zou je over hem/haar info moeten inwinnen?

Begrijpelijk zit aan jou vraag een verhaal vast in de praktijk



De reden voor mij zou zijn dat ik mijn eigen intuitie niet vertrouw en bang ben om weer met een psychiatrisch patient te trouwen.
Ik heb bij sommige dates me regelmatig afgevraagd wat hun ex vrouw van het verhaal van hun voormalig man zou vinden. Even voor de duidelijkheid, ik date alleen met mannen
De mop is nu wel dat ik nog geen enkele behoefte voel om de ex van mijn lief te bellen.
En is een antwoordt geven hierop wel erg moeilijk lijkt mij?

heb ik je niet begrepen,zeg het dan gewoon even;)

Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:13
 
WILLEM618 schreef:
Ik geloof niet dat ik iemand zou benaderen die erg gekleurd is. En wie bij een ex gaat vragen hoe iemand is, om nadere gegevens voor een relatie te krijgen, die kan volgens mij van te voren al weten dat het antwoord niet echt onafhankelijk is.

En bidden, dat geld voor alles. Maar in het aangaan van een relatie denk ik toch vooral dat er veel energie en tijd in geïnvesteerd moet worden om eerst is iemand echt te leren kennen. En vanuit kennen komt in ieder geval een eerlijk beeld naar voren. Eigenschappen van iemand kunnen bij de één erg afstoten, terwijl het juist bij de ander een klik vormt.

Ik zou dus niet direct een ex vragen naar een mening. Als ik voor een contact al in de gelegenheid zou zijn om de gegevens van die ex te krijgen. Zie me nog niet bij een eerste contact vragen, wat is telefoonnummer van je ex, dan kan ik even vragen hoe je ben, of navragen hoe hij over je denkt?

Ik zelf bedoelde het zo: alleen de ex bellen als je intuïtie of gevoel zegt dat er iets niet klopt, that's all. Normaal doe je dat natuurlijk niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:16
 
WILMA729 schreef:
Ik vind het een vreemd advies van een psycholoog. Wanneer je leeft met een flinke dosis achterdocht, zit dat naar mijn mening in jezelf, wellicht je eigen ervaring uit het verleden.
Als je een nieuwe relatie niet vertrouwt vanwege zijn gedrag, of andere signalen die je oppikt, kan je er ook gewoon open en eerlijk over praten lijkt mij.
Het zou bij mij heel vreemd overkomen als de nieuwe vriendin van mijn ex mij zou bellen om informatie.
Ik denk dat je gewoon alle tijd moet nemen om elkaar te leren kennen. Niet alleen blindvaren(staren) op de vlinders in je buik, maar ook je gezond verstand gebruiken.

Als je een relatie niet vertouwd, dan kan je er dus niet eerlijk en open over praten, vanwege het gebrek aan vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 23 juni 2012, 17:30
 
INGE721 schreef:
Engeltje smiley Engeltje smiley

Omdat je mijn woorden mij gelijk toespeelt,voel ik dat het idd dieper zit..
Of misschien is je reactie tussen mijn reactie terecht gekomen?


Laatst aangepast door
HEIDE115
op zaterdag 23 juni 2012, 17:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2