ChristianMatch
 


Forum

Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 13:59
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
ZEELAND736 schreef:
Nog even en er wordt gerenoveerd in mijn woning...
Natuurlijk is het mooi als je overal nieuwe kozijnen en een nieuw balkon krijgt...
Maar heb ook gehoord dat mijn afdak daardoor tijdelijk weg zal moeten...
Daar zie ik meer tegenop!!
Dat wordt een blik mannen open trekken!!!!
a.s dinsdag komen ze kijken wat wel en niet verwijderd moet worden...
Alles binnen en buiten met een afstand van een meter moet leeg zijn...

is toch gezellig zo,n blik mannen om je heen, ik heb de hele week zitten lachen om een blik mannen die kabel in de stoep bij mij aan het graven waren. harstikke gezellig. heel wat momenten gehad waar ik nu nog om zit te lachen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 09:23
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
CARMEN073 schreef:
Je had ook al lang op bed moeten liggen dan! (Vannacht om 0.15 uur)
was effe aan het wachten tot de wasmachine klaar was, ha ha hij draait alweer, was nr 2 vandaag...en gisteren kwam er een kid terug van weekje vakantie, ja ja hele koffer vol was erbij Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 09:17
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
over vallen in de geest, johannes 18 vers6 ,Toen hij dan tot hun zeide: ik ben het, deinsden zij terug en vielen ter aarde. effe verder zoeken... matt 2 vers 11, en ze vielen neder en bewezen hem hulde, matt 17 vers 6, toen de discipelen dit hoorden, wierpen zij zich op hun aangezicht ter aarde en werden zeer bevreesd, marcus 3 vers 11, dit gaat over vallen van onreine geesten:en de onreine geesten wierpen zich voor hen neder, telkens als zij hem zagen, marcus 7 vers 25, want terstond hoorde van hem een vrouw, wier dochtertje een onreine geest had, en zij kwam tot hem en viel hem te voet. effe een paar voorbeelden, de vraag natuurlijk is hoe moet je het lezen, hoe is het vertaalt, in het eerste vb is bij de gevangenneming, een groep soldaten willen jezus gevangen nemen en ontmoeten de geest van god en vallen massaal neer? natuurlijk kun je ook denken ze knielden voor hem, maar warom dan vertaalt met vielen? handelingen 9 vers 3, paulus die god ontmoet, een sterke man paulus , er staat en ter aarde gevallen.... vervolgens zegt god, sta op. openbaringen 1 vers 17 en toen ik hem zag viel ik als dood voor zijn voeten enfin wat voorbeelden, lees de bijbel maar es bewust zoekende naar mensen die vallen door gods geest die zich openbaart dan ga je ineens nadenken over het vallen bid tot jezus en vraag om wijsheid hierin en lees in de bijbel dan kom je dingen tegen waarvan je denkt.... hee vielen die mensen neer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 08:23
BerichtOnderwerp: Toetsing en onderscheiding
 
CARMEN073 schreef:
Voor alle duidelijkheid: ik geloof in de gave van profetie. En ik geloof dat God nu nog steeds door Zijn profeten heen spreekt.

Maar de vraag is: hoe toets je dit alles?

Mensen die denken dat profetie per definitie bemoedigend en bevestigend moet zijn (je moet er een goed gevoel van krijgen) hebben volgens mij een te eenzijdig beeld van God. Sommigen beweren zelfs dat God niet straft: Hij is alleen maar liefdevol, zacht en geeft doorlopend schouderklopjes. Ik lees in de bijbel iets heel anders.

tot nu toe zijn alle profetieën die ik over mezelf heb gekregen via anderen mensen uitgekomen, dus das voor mij een makkelijke toets. behalve eentje, maar die is kort geleden uitgesproken, de tijd zal het leren. en eigenlijk waren de profetieën een bevestiging van het geen wat god me zelf ook duidelijk maakte. ook profetieeen over de gemeente zijn uitgekomen door gastsprekers, dus daar heb ik allemaal positieve ervaringen mee. Lachende smiley ha ha de verbazingwekkenste was dat ik in de kerk zat, de gastspreker onder de preek me aankeek en zei, ik heb een woord van god.. bla bla bal petra die ooit heel kritisch na de kerk ging maar er niet om heen kan dat er wel degelijk profetieeen zijn, tongentaal, mensen die soms vallen, jezus leeft Lachende smiley de bijbel is waarheid maar wat dacht je van de woorden van god tegen noach die de ark moest bouwen, zat er niet honderentwintig jaar tussen voor die woorden werkelijkheid werden, misschien moeten we ook begrijpen dat een profetie niet altijd meteen uitkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 00:15
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
WILLEM618 schreef:
Hoe herkenbaar. De energie die je opdoet in de vakantie heb je ook nodig om de eerste dagen erna te overleven he.
Wij hadden een super vakantie, thuis gekomen: 25 wassen, alles weer opruimen, kinderen die toch ook hun aandacht vragen, en een puber die is lekker dwars voor de kar gaat zijn.

Nog even, dan is het normale leven weer aan de orde, is er weer regelmaat, en zal alles wel weer gaan lopen. Maar wat een energie kost het om vakantietijd vol te maken Twijfelende smiley

En toch kijk ik weer uit naar de volgende vakantie, met het besef dat ook dit relatief is Clown smiley

ha ha, dat doet me es goed om es te lezen dat iemand 25 wassen heeft Lachende smiley zelf tel ik me eigen wassen maar niet van gister en vandaag, misschien ook wel 25, ligt nog hele berg was in de badkamer. de school was weer begonnen en ja hoor, donderdagavond effe kids kammen voor hoofdluiscontrole, zag ik daar toch een luisje.... eh wassen maar, alle knuffels, jassen, lakens, grote schoonmaak in huis. gelukkig droogde de was waanzinnig snel buiten. De luis is dood en ik ben zelf ook bijna dood door het effe hard werken, en alle kids behandelen met dat spul. en dan sochents voor school en werk kids effe allemaal uitwassen, weer kammen, allemaal voor 8 uur in de ochtend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:57
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
FILIA110 schreef:
Het is om te beluisteren....scheelt weer, ha, ha..... het zijn mp3 opnamen...
je kunt dus lekker even onderuit luisteren ..... Knipoog smiley

das gaaf, onder het poetsen mp 3 op. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 23:34
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
dankje filia, die ga ik es lezen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:16
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
misschien dat ik straks tijd heb om effe het een en ander op te zoeken, waar in de bijbel staat dat mensen vielen door gods aanwezigheid,anders morgen. best interesant om te lezen vind ik. en dan denk je toch anders over het vallen in de geest. tja en tongen das ook zo iets vreemds in eerste instantie , Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:07
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
WILLEM618 schreef:
ik kan dat niet stellen, omdat ik me er totaal geen enkele voorstelling van kan maken. Wel heb ik het eens meegemaakt, en het kwam mij over als een in trance raken van een groep mensen voor in de kerk op het podium. Die zo "vol" werden van de geest, dat sommigen vielen, en een andere bijna van het podium viel. En de voorganger was helemaal blij, maar ik voelde me er verre van op mijn gemak. En de kreten die werden uitgeslaakt had meer weg van een groep afrikanen om een totumpaal, dan dat ik er ook maar iets van begreep.
En dit zal vast een verkeerd beeld zijn, of net een verkeerde kerk zijn geweest, maar dit beeld heb ik hierbij voor ogen. En dat is heel wat anders in mijn beleving, dan wat ik ervaar als een kind naar zijn vader gaat, om iets te vragen wat het zo onmisbaar nodig heeft. En als dat kind het dan ook nog is helemaal verknoeit heeft bij die vader, komt het toch, met een houding van het niet verdient te hebben, en toch naar de vader te komen, verlegen, nederig, te weten dat het straf verdient heeft, en toch te vragen om die gunst. Niet om die gunst, maar omdat het kind het zo nodig heeft van de vader die gave te ontvangen waar het om vraagt. En het Volmaakte gebed, wat Jezus ons geleerd heeft, is ook in normaal bruikbare taal gegeven. En zelfs het gebed, wat Jezus bad net voor Zijn lijden, werd in een gewone taal gedaan: Laat deze drinkbeker aan Mij voorbij gaan, maar niet Mijn wil, maar Uw wil geschiede.

ooit ging ik weer voor het eerst na jaren na een kerk en jee ben na een kwartier weggegaan, voelde zo sterk de kracht van de heilige geest daar dat ik het gevoel had dat ik zou omvallen, geweldigge gemeente vind ik, de leer bijbels de vruchten bijbels alleen ook daar vallen wel es mensen en soms moet ik knokken om niet te vallen door de kracht van de heilige geest die soms overme komt als ik bid tot jezus. Aangezien ik er zeer kritisch tegenover stond over dat sommigge mensen vielen ben ik het flink gaan nazoeken en in de bijbel vielen ook mensen door de aanwezigheid van gods geest, lees de bijbel maar es goed. inmiddels heb ik er geen moeite meer mee als er wel es iemand valt, vreemd genoeg doen ze zich nooit pijn, het lijkt wel of de heilige geest ze neerlegt. op me twintigste had ik een andere ervaring, er kwam een prediker die bekend stond om zijn kracht in gebed en als je na voren ging zou hij je zalven met de heilige geest, ik zei tegen jezus, als het niet van u is, wilt u me dan beschermen, de hele kerk viel om behalve ik... ha ha, ook voelde ik zelf de heilige geest niet aanwezig daar, of anders verwoord jezus liefde. later viel me steeds meer op dat de voorganger sommigge dingen zei die niet klopten met de bijbel. ook spraken ze daar in tongen, naar mijn mening was het allemaal fake, maar in de gemeente waar ik nu ben, nee, misschien dat er een paar fakers tussen zitten, maar daar geloof ik in de echtheid ervan. warom in tongentaal???? niet gewoon verstaanbaar ? goede vraag om verder in te verdiepen , aan de andere kant, wij weten niet alles wat god weet, kunnen die informatie niet aan, denk ik. Demonen hebben trouwens ook een eigen taal, maar daar ga ik liever niet op in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:24
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
WILLEM618 schreef:
Dank voor je bijdrage Petra. Ik ben ook erg voorzichtig in het geven van een oordeel over tongentaal.
Wel geloof ik dat het geen verplicht nummer is. Wie geloofd zal hebben, ZAL zalig worden. Ik heb echter wel veel vraagtekens erbij staan. Wat niet wegneemt dat iets wat een teder iets in het geloof voor iemand is, ik dat ook met respect zal behandelen.

k denk dat god ook nooit iemand tongentaal zou geven als die persoon zelf er ook niet aan toe is, het nog niet echt begrijpt. het eng vind ofzo. enfin ik hoop eerdaags een stuk van jou meer erover te lezen om dat je je er in aan het verdiepen bent Lachende smiley , misschien leer ik er ook dan wat van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:20
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
1 ervaring die ik zelf had met iemand die in tongentaal bad, was toen ik nog straatangst had, heel bang na de kerk ging en dacht jezus help me ik red het niet onder het zingen. opeens stond er achter me iemand op, een cristen die zeer cristelijk is in mijn ogen, ging langs me staan en begon in tongen te bidden, tijdens het gebed verdween me angst helemaal. En ik vraag me af of gods geest door de man heen bad tegen de geest van angst die om me heen hing.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:14
BerichtOnderwerp: Tongentaal....bijbels of juist een dwaalleer...
 
WILLEM618 schreef:
Ik ben het in deze niet helemaal met je eens Jol. Ik ben de laatste dagen wel bezig te lezen over tongentaal, maar dat laat ik dan maar even buiten beschouwing. Duidelijk is wel, dat Tongentaal, of spreken in tongen, iets anders is dan kennis, beelden, gezichten zien, enz. Het spreken in tongen is praten in een taal, vreemde taal, of wat ook. Naar mijn bescheiden mening is dat heel iets anders dan de omgang met God in de dingen die jij noemt, maar ook anders dan eventuele profetie.

Je laatste zin is helemaal juist, maar in een discussie hoeft die niet altijd bovenaan te staan. Praten over hoe we dingen zien, hoeft geen verwijdering nog veroordeling in te houden.

volgens mij maakt tongentaal je ook heel sterk in de geestelijke wereld, het is gods geest die door je heen spreekt, gods geest is een scheppende kracht, ik heb wel es getuigenissen gehoord over bv iemand die bewusteloos in het ziekenhuis lag, niets meer kon doen, maar omdat gods geest in hem was nog wel in tongen kon zingen. vervolgens genas die man helemaal. ook het bidden in tongen is een sterk iets in strijd tegen demonen, het is gods geest die door je heen bid. effe wat gedachten voor mij met respect voor degenen die niets van tongen vinden, begrijpelijk ook ik heb velen in tongen zien bidden met een groot kritisch vraagteken voor mij, maar toch heb ik ook cristenen ontmoet waarvan ik oprecht geloof dat het godsgeest is die door hun heen bid, praat. ikzelf ben er op dit moment ook mee bezig om me er verder in te verdiepen, want als het echt van god is, ja dan wil ik dat ook wel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 11:04
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
gewoon wat gedachten die ik heb, je hebt twee koninkrijken 1 het koninkrijk van god, 2 het koninkrijk van satan(tegenstander)

waar spreekt jezus zelf over het koninkrijk van satan? volgens mij spreekt hij alleen over het koninkrijk van manon, de afgod van geld en terwijl wij cristenen ons zitten te verdiepen in dit topic over wat is occult etc. vraag ik me af hoeveel cristenen eren in hun hart manon? waardoor ze gebonden zijn aan het koninkrijk van satan, ook al zijn ze cristen, innerlijk verdeeld door egoistme, geld.... het valt me ook op door de bijbel heen wat wilt god van ons? dat we omzien naar anderen elkaar helpen,delen met onze rijkdom aan armen. wat waren bv de zonden van sodom, dat ze hooghartig waren, minachtend na anderen mensen, niet omkeken na de elendigge, de wezen en weduwen niet hielpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 15:00
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
oke het queten gaat niet goed met hele tekst, maar wat ik hier mee wil zeggen is, willemijn, vind het echt vreemd zoals jij reageert op mij, terwijl ik je nergens heb beledigd ofzo, nergens ook iets over yogha heb geschreven. dus ik wou vragen of je wil ophouden ermee, terechte kritiek is oké, maar gewoon je effe afreageren zonder reden op iemand , negatief over iemand schrijven zonder reden vind ik niet oké. dus hoop dat je hier mee ophoud en zelf het goede v.b. als cristen geef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:52
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=PETRA944] reactie 7
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:51
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
een waarzegster haalt haar informatie uit de geestelijke wereld van de tegenstander,jan zijlstra die geneest, bidden in tongen zijn geestelijke gaven in jezus naam, gegeven door gods geest. zo zie ik het, dus niet net wat in mijn straatje past, maar wat zegt de bijbel erover. god waarschuwt ons in de bijbel om niet naar een waarzegger te gaan, om ons te beschermen. iemand die een profetie doet, doet dat door gods geest, een waarzegster doet het door het demon waar ze contact mee heeft. is maar net in welk straat je je wil staan? Wil jij je weg in het leven samen met jezus gaan en dicht bij hem zijn, of wil je samen met de tegenstander je weg gaan? Zo denk ik erover he, met respect geschreven voor anders denkende.
reactie zes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:50
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
helemaal mee eens.
vijfde was dit was een reactie op geestelijke gaven dat die met opwekking meer tevoorschijn komen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:43
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
Ik snap hem denk ik...., kern van het topic,wat is occult.
je mag er wat van zeggen vind ik, maar ik persoonlijk vind,geef iemand de ruimte om haar emoties te ventileren en daarna gewoon weer ontopic.
vierde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:42
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
goed omschreven, je veroordeelt de daad en niet de mens. Ik denk dat we inderdaad bepaalde daden mogen veroordelen.
derde ging over oordelen, ook niet over yoga
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:41
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
want we hebben het hier over occulte dingen,maar wat gebeurt er als we iets doen wat occult is? we gaan bv na een waarzegger, vervolgens raken we onder de invloed van de geest waarmee de waarzegster in verbinding is,zetten we een duer open,voor de tegenstander enik denk dat sommigge mensen onderschatten wat dat voor gevolgen voor ons in ons leven heeft.
twede
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 14:40
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
PETRA944 schreef:
Ik persoonlijk vind het niet erg als iemand reageert met een stuk emotie van eigen ervaringen,natuurlijk omdat ik dat zelf ook meestal doe, we hebben natuurlijk de nuchtere mensen hier en de mensen die met emotie schrijven,dat houd de boel dan toch mooi in evenwicht.
maar vind sexuele mishandeling eigenlijk wel met occult te maken, want een dader heeft niet godgeest inzich, maar is gebonden aan een erge onreine geest, die ergens via een deur bij de dader na binnen is gegaan
en als occult in het verborgene is, wat ik hier eerst las,nou dat gebuert allemaal in het verborgene dingen die een kwade geest van sexuele zonde doet, mensen verleid op de verkeerde weg op dat gebied, aan zich bind.

zal es effe queten wat ik allemaal hier in dit topic heb geschreven. dit was het eerste
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 10:48
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=WILLEMIJN232]

ik heb alles goed gelezen en nogmaals en voorde laatste keer, bespaar je energie om na mij te schrijven ik negeer je voortaan,richt me liever op positieve bijdrages,met iemand die niet eerlijk communiceert ben ik definitief uitgecommuniceert.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 07:00
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
en inmiddels jouw reacties kennende, nee dit schrijf ik niet pb, net zoals jij de dingen niet per pb doet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 06:44
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=WILLEMIJN232]

Als je een discussie voert moet je goed lezen willemijn , eerder creeer jij een ruzie achtige sfeer, ik heb na je geschreven dat ik niet op de discussie jan zijlstra inga, omdat ik daar al in twee topics over heb geschreven die jij ook leesde, warom discussies herhalen, vervolgens beweer jij ik schrijf ik yogha occult vind,iets wat ik nooit heb geschreven, effe herhaling: ik heb geschreven over waarzeggerij. ook heb ik geschreven,met respect voor mensen die er anders over denken. dus vind jouw reactie in de hele discussie eerder ruzie achtig na mij toe, vooral als je dingen over me schrijft die niet waar zijn. Dus als je nog eszo vriendelijk op me reageert,bespaarje de moeite,doe het bij iemand anders, ik discusieer niet met mensen die niet eerlijk zijn en helemaal niet met mensen die gewoon leugens overme neer gaan schrijven. Dat jeje gekwetst voelt dat sommiggen hier wel met een oordeel over yogha schrijven, kan ik me voorstellen,maar dan moet je daarmet hun op ingaan,niet met mij,als ik daar niets over geschreven heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 22:17
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=WILLEMIJN232] willemmijn zou je effe op dit topic willen terug lezen, ik heb nergens kritiek of iets over yogha geschreven, alleen over waarzeggerij, dus fijn als je even je woorden corrigeert en geen leugens hier over me neer schrijft, aangezien ik niks over yogha heb geschreven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 21:12
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=WILLEMIJN232] om even je geheugen op te frissen, op het topic van shanita over goedgelovig hebben we een hele discussie al gevoerd waar jan zijlstra bij werd besproken en in een ander topic heb ik ook al eens over jan zijlstra geschreven, bv over de machtigings kaarten waar je zo kritisch tegen aankijkt, dat die niet verplicht zijn. Jij was daar ook in dat topic, en zie het nut er niet van in warom die hele discussie met jou opnieuw te voeren, zou zeggen lees effe alles terug.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 20:59
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
[quote=WILLEMIJN232]Jan Zijlstra vind zichzelf ook wel erg goed....als je nagaat dat hij overal met ruzie weggaat omdat hij alleen het beter en goed kan doen.........kan je je afvragen of dat wel zo in Gods Geest is wat daar gebeurt..........[/quote Ikzelf ervaar altijd een heel andere jan zijlstra, dat is mijn mening en jij mag jouw mening hebben, ik ga daar verder niet op in willemijn geen zin in een discussie. jij denkt zo over jan ik weer anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 17:03
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
WILLEMIJN232 schreef:
ik vind het in tongen spreken en de genezingsdiensten van Jan Zijlstra ook naar het occulte neigen, dan raak je ook onder invloed van diegene en dat kan ook -niet altijd positieve- gevolgen voor je leven en je bankrekening hebben.......maar een waarzegster mag dan weer niet? Net hoe het in je straatje past natuurlijk....
een waarzegster haalt haar informatie uit de geestelijke wereld van de tegenstander,jan zijlstra die geneest, bidden in tongen zijn geestelijke gaven in jezus naam, gegeven door gods geest. zo zie ik het, dus niet net wat in mijn straatje past, maar wat zegt de bijbel erover. god waarschuwt ons in de bijbel om niet naar een waarzegger te gaan, om ons te beschermen. iemand die een profetie doet, doet dat door gods geest, een waarzegster doet het door het demon waar ze contact mee heeft. is maar net in welk straat je je wil staan? Wil jij je weg in het leven samen met jezus gaan en dicht bij hem zijn, of wil je samen met de tegenstander je weg gaan? Zo denk ik erover he, met respect geschreven voor anders denkende.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 16:52
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Weer een linkje gevonden die je uitkwam Shanita? Wat een onzin weer. Het is ten eerste historisch onjuist. Toen alle geschriften van de Bijbel klaar waren, was de gemeente nog steeds bezig met de gaven van de Geest. Bovendien was het Oude Testament al klaar, het overgrote gedeelte van de bijbel dus. Het verband tussen de totstandkoming van Gods Woord en het vervagen van de gaven van de Geest is dus compleet onjuist en verzonnen. De reden dat de gaven van de Geest verminderden was, omdat men niet meer echt bezig was met het vestigen van Gods koninkrijk. Bij elke opwekkingsbeweging zie je dat het niet alleen gepaard gaat met groei. maar ook met de werking van de Geest. Pas als Gods koninkrijk hier gevestigd is, compleet en af, zijn de gaven van de Geest niet meer nodig. Dat zal zijn bij de komst van Jezus.
Gaven van de Geest doen niks af aan het Woord van God. Ze ondersteunen het zelfs en versterken het. En ze zullen er nooit tegenin gaan.
helemaal mee eens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944 (58)





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 21 augustus 2012, 11:09
BerichtOnderwerp: satanisme : wat is het wel en wat is het niet ?
 
CHATULIEM619 schreef:
Dan kun je zwart werken en belasting ontduiking ook wel occult noemen, want die gebeuren ook in het verborgene. Nee, we hebben juist een zuivere definitie nodig, vooral omdat mensen zich persoonlijk geraakt voelen door de term occult.
En Shanita heeft er gewoon een handje van om elk topic om zeep te helpen met haar problemen, dus dan moet je er ook wat van kunnen zeggen.

Ik snap hem denk ik...., kern van het topic,wat is occult.
je mag er wat van zeggen vind ik, maar ik persoonlijk vind,geef iemand de ruimte om haar emoties te ventileren en daarna gewoon weer ontopic.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA944
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 39 Volgende
Pagina 18 van 39