ChristianMatch
 


Forum

Berichten van IJSJE204
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van IJSJE204
Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:12
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JOL252 schreef:
Ik geloof dat hier veel waarheid in schuilt. Afgezien van dat ik God op zeer moeilijke momenten zeker heb ervaren als aanwezig, troostend en zo nog wat woorden meer, zijn het vaak de mensen die duidelijk tastbaar en zichtbaar impact en het verschil maken. Maar voor mij staat het één niet los van het ander. Door mensen heen laat God ook van Zich spreken / horen / voelen.

Mooi hoe je dat zegt: je eigen verantwoordelijkheid is daar inderdaad. God heeft ons gemaakt als mensen met eigen verantwoordelijkheid, beslissingsbevoegdheid, autonomie. Lekker handig om tegen mensen die zware lasten dragen te zeggen: "leg het bij God neer en laat het los. Dat is aan de ene kant dan wel een bijbels gegeven maar je moet toch verder. "Leg het neer en laat je lasten bij God", ja maar de belastingaangifte moet toch gedaan, de was en de strijk ondanks bloedig drukke tijden ook, je kinderen die hun aandacht nodig hebben ondanks dat je zelf met je tong op je schoenen loopt ... etcetera. (Ik denk dat het ook erg gemakzuchtig is om het tegen iemand te zeggen. Het staat super geestelijk Kotsende smiley en het ontslaat je dan weer om diegene tegen wie je zo makkelijk zegt het los te laten, ook es een handje te helpen.)

.... voor mij geldt dit "en toch":
stort je hart uit voor Zijn aangezicht
deel de lasten mee aan God
ondanks het zelf dragen : vertrouwen, toch ook het geheim van loslaten
en het meedelen aan anderen, ja dat ook.

Maar nogmaals, ik zie dat niet los van hoe God in mijn leven aanwezig is en wil zijn.

Jol, je slaat de spijker op zijn kop. Daar zit ook een stukje van mijn jarenlange worsteling over wel of niet geloven wat er is, wat er geschreven staat en wat je voelt. Als ik iets voel van geloven of van het onzichtbare/mystieke, dan is het dat gevoel dat rondom je is, van iets dat je vasthoudt en mensen op je pad zet. Jij noemt het geloof in God, ik weet dat (nog) niet. Maar ik denk wel dat het hetzelfde gevoel is. Een basis van: het is goed zo, je mag er zijn. En dingen gebeuren zoals ze gebeuren moeten. Dat klinkt makkelijk gezegd, zeker als het om ingrijpende zaken gaat, maar ik denk dat het de bedoeling van ..?...is dat het belangrijk is hoe je omgaat met wat er in je leven voorbij komt. Vanuit een basisvertrouwen.
Zoiets, ik weet het ook allemaal niet, maar doe mijn best!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:02
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
GERRIT603 schreef:
mijn probleem is dat iedere bos bloemen in het niet valt naast mij, bij de mooiste ruiker denken de dames nog wat is dat voor miserabel bossie Clown smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Het is duidelijk: Gerrit vindt zichzelf de enige leuke man op CM!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:00
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat het daar fout gaat waar christenen gaan verkondigen zeker te weten hoe het zit en hoe het moet! En daarmee niet meer naar de ander kunnen luisteren, eigenlijk is er geen gesprek op die manier meer mogelijk.
En IJsje, ik vind het mooi om te lezen dat je er over nagedacht hebt om dit te plaatsen op het forum omdat je weet hoe moeilijk het voor een aantal mensen is om te lezen over ongeloof. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen, maar toch denk ik dat het goed is. Het heeft mij in elk geval weer even aan het denken gezet.
Christenen kunnen niet bewijzen dat God bestaat net zo min als een ander kan bewijzen dat Hij niet bestaat. Dat hoeft ook niet. Ikzelf geloof in God maar ik hoef God niet te bewijzen. Het geloof geeft mij wel hoop en vertrouwen in dit leven en straks. Maar ik kan je niet bewijzen dat ik gelijk heb, dit is wat ik geloof. En als je iets niet kunt bewijzen hoeft dat nog niets af te doen aan de vreugde, troost en blijdschap die je kunt ervaren vanuit je geloof.
Welkom terug IJsje!

ik geloof het allemaal wel, maar nu eerst koffie


Het is niet mijn bedoeling om wie dan ook het geloof af te nemen. Dat kan ook niet, want ongeloof is net zo onzeker als geloof. Ik kan het wel volledig bij het verkeerde eind hebben, het heeft ook te maken met keuzes die je maakt. Je kiest er zelf voor om te geloven of niet.
Ik vind het mooi dat er gisteravond wel gesprek mogelijk was. Ik voelde vanuit veel mensen respect voor mijn mening en dat voelt goed. Zo hoort het, juist ook vanuit het christelijk geloof.
En weet je Jans, ik gun het iedereen dat hij/zij troost en geborgenheid vindt in het geloof.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:05
BerichtOnderwerp: Het weer
 
GERRIT603 schreef:

dank je, jij ook
ik heb zalf tegen blaren klaar staan Knipoog smiley

Trek de stekker er op tijd uit!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:04
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
GERRIT603 schreef:
[/b]ik mag niet liegen van mijn moeder Lachende smiley

Je moeder heeft geen zeggenschap meer over jou, nu mag je het zelf zeggen! Als ik je moeder was zou ik zeggen dat je moet werken aan je zelfvertrouwen.
En voldoende rust moet nemen.

Slaap lekker!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:02
BerichtOnderwerp: Het weer
 
GERRIT603 schreef:
het wordt te koud om alleen te slapen ........ heb een elektrisch deken aangeschaft, dat is goedkoper dan een vrouw Clown smiley

Kijk je goed uit voor oververhitting?
Welterusten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 00:01
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
GERRIT603 schreef:
ik niet blijkbaar, anders zat ik niet zolang hier Knipoog smiley

Gerrit, er zijn veel fantastische vrouwen hier op CM. Heb je al eens gevraagd aan iemand waarom zij de enige leuke vrouw is? En haar vertelt waarom jij de enige leuke man bent?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:55
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
GERRIT603 schreef:
het is niet moeilijk om hem te vinden, maar ik vraag me af of dat jullie dames slim genoeg zijn om hem te vinden Clown smiley


en andersom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:53
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
FRANKT627 schreef:
Waarschijnlijk zegt hij niet in het openbaar wie hij is en maar wel alleen tegen vrouwen die hij kan paaien. Spijtig is dat. Niet voor ons omdat wij het niet te weten komen maar wel voor de vrouwen die hij in ootje neemt.

Ijs, zeg nu eens zelf, hoe komt het bij over wanneer een man zegt dat hij de leukste is? Dat hij de slimste is? Hoe komt dat binnen bij jou? Als het geen humor is van hem wat is het dan wel???

Echt Frank, het is pure humor in dit geval. Maar als iemand het echt zou menen dan zou ik me slap lachen en er alles aan doen om het te ontzenuwen. Of .......om te onderzoeken of het waar is. Want willen we allemaal niet de allerleukste man of vrouw die op aarde loopt voor onszelf? Om te beminnen en te verwennen, om boos op te worden zonder dat je wordt afgewezen, om het weer goed te maken met fantastische s..., om je hoofd op te leggen als dat nodig is en om rots te zijn als de ander dat nodig heeft? Er kan toch maar één iemand voor jou de leukste zijn? Lees: leukste=liefste=betrouwbaarste=onvoorwaardelijkste=grappigste=wijste=het allerbest passende dekseltje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:47
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
FRANKT627 schreef:
Waarschijnlijk zegt hij niet in het openbaar wie hij is en maar wel alleen tegen vrouwen die hij kan paaien. Spijtig is dat. Niet voor ons omdat wij het niet te weten komen maar wel voor de vrouwen die hij in ootje neemt.

Ijs, zeg nu eens zelf, hoe komt het bij over wanneer een man zegt dat hij de leukste is? Dat hij de slimste is? Hoe komt dat binnen bij jou? Als het geen humor is van hem wat is het dan wel???


Ik lig in een deuk als iemand dat zegt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:45
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
ROELANDE345 schreef:
hebben kippen wel hersens vraag ik me af. Leg ik een hoop stro en een fleecedeken onder en om mijn kippen in verband met de -17 C die we blijkbaar krijgen vannacht. Gaan ze er naast zitten Boze smiley
Als ik nu morgen 3 diepvries kippen heb is het hun eigen schuld



whoehahahaaha!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
ROELANDE345 schreef:
ja ik zou wel bewijzen willen waarom is ie dat en hoe oud is ie eigenlijk.
En waarom zou ik de leukste man van CM willen bijvoorbeeld?
En heel belangrijk.....
Wie o wie is het??????


Zo'n man zou je willen omdat hij de enige leuke man is.
Lijkt me logisch toch?
Maar, ik kan niet zeggen wie het is, dat moet hij zelf doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:38
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
ZEELAND736 schreef:
Het feit dat die man dat over zichzelf zou zeggen....
ZEGT MIJ AL GENOEG!!!!!

Als een vrouw het van zichzelf zou zeggen ook trouwens....

Wat zegt dat dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:31
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
Yes, in 1 avond al een hele pagina vol!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:29
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
JANS221 schreef:
Jij kan `t weten Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Heeft Jol de enige leuke man van CM veroverd?????????????????????
En wij dan????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:15
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
FRANKT627 schreef:
Het is niet je betrouwbare bron, ik weet ondertussen wie het is, die zich moet bewijzen maar wel diegene waarover het gaat. Vergis je niet in mensen met mooie teksten of praatjes van welke aard dan ook. Het zouden wel eens wolven kunnen zijn in schapenvacht. En ja, die heb je ook op deze site...mag ik wel zeggen na jarenlang hier aanwezig te zijn. Maar goed, ondervind maar zelf. Ik ben niet bij machte om te zeggen wat je wel of niet mag of moet doen.

De wolven in schaapskleren ben ik al tegengekomen, al ben ik hier maar kort geweest. Ik ben daarbij bij mezelf gebleven en dat is goed bevallen. Jullie zullen maar korte tijd last van mij hebben, ook al ben ik natuurlijk een lief en vriendelijk schaapje. Je hoeft je geen zorgen om mij te maken, ik kan mezelf heel goed redden.
Maar wat jammer Frank, dat jij die enige leuke vrouw van CM na al die jaren nog niet hebt gevonden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 23:08
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Hmm evolutie...

Dat was toch zoiets als:

In het begin was er niets.... en dat is ook nog eens ontploft?

En na een miljard jaar koelde het allemaal wat af. En uit datzelfde niets en die vreselijke vracht stof was ineens een eencellige amoebe..... waaruit de rest van het dieren- en plantenrijk uit is voortkomen.

Hmmm Road zegt: daar moet je pas een GROOT geloof voor hebben Twijfelende smiley

Dan is er nog hoop voor mij!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:58
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Dat zijn mooie wetenschappelijke worden (ongelovige) Thomas :)

Toch heb ik zekerheid.
Ik mag getuigen van de liefde van God, de kracht van God, de kracht die boeien verbreekt, de liefde die gebroken harten geneest, de kracht die opricht en eeuwig leven geeft.

Zie op de natuur. Zeg je dan: Er is geen God?
Zie het wonder van een pasgeboren kind. Er is geen God?
Zie het dieren- en plantenrijk. Geen God?

Ik geef toe, pas toen ik Gods liefde had ervaren, wist ik dat ik met God te maken had.

Ik ben zeker!
En daar word je vredig en blij van Lachende smiley

Fijn dat het voor jou zo duidelijk is.
Voor mij is het dat ook, in één woord te vatten: evolutie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:46
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
JOL252 schreef:
... en dus ??? Duiveltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Piet is ook een man! En enig in zijn soort!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
FRANKT627 schreef:
IJs, ik reageerde op de info die je gaf in je eerste bericht. Daar baseerde ik me dus op. Dat je me nadien pakt met bijkomende info, die je maar hebt vanuit een betrouwbare bron waarvan ik niet op de hoogte was, is niet fair. Of wel?

Tja Frank, misschien ervaar jij het als niet eerlijk, maar voor mij is deze site één grote zoektocht naar de waarheid. Mijn betrouwbare bron moet zichzelf nog bewijzen. Dat kan alleen maar volgens geschriften die op welke wijze dan ook op waarheid geverifieerd kunnen worden.
We zijn er dus nog niet. Deze geschriften zijn mij nog niet onder ogen gekomen, ik heb het van horen zeggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:36
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
FRANKT627 schreef:
IJsje, zeg je nu dat je niet gelooft in Hem?

Ik denk aan de term 'hiernamaals' aan meer Oosterse geloofsstrekkingen. Of aan een esotherisch geloof. Het klinkt, voor mij althans, als iets een reïncarnatie iets. Dus iets wat niet bij het christendom thuis hoort. Let wel, ik veroordeel geen andere geloofsstrekkingen.

Als ik over het 'hiernamaals' heb dan bedoel ik de hemel. Paulus zei immers ook dat de hemel ons vaderland is (Caelum Patria Nostra). Daar geloof ik in, ja, daar verlang ik naar. De hemelse rust. De grote ontmoeting met Hem, met familie die ons voorgingen naar het vaderhuis...de vrede.

Oja, de enkele bijdrage die ik van je las kwetste mij in elk geval niet. Dat wil ik even verduidelijken. Ik was verwittigd van je filosofische inslag en het is een welgekome afwisseling. Eens een nuchter gesprek hebben kan deugd doen.

Ja Frank, zoiets zeg ik. Ik denk dat ik niet geloof, na jaren geworsteld te hebben met mijn gelovige opvoeding. (PKN, voorheen gereformeerd) In de loop der jaren en met het groeien van mijn eigen 'wijsheid' en kennis en mogelijkheden, ben ik tot deze conclusie gekomen. Let wel, dit is mijn persoonlijke mening. Geen bedoeling om gelovigen onderuit te halen, ik zeg wat IK voel en denk.
Op yoga na ben ik niet bezig met occulte zaken en hang ik ook geen oosterse religie aan. Wel ben ik geinteresseerd in andere religies, maar niet zo diepgaand dat ik er studie van maak. Mijn vrijgemaakt gereformeerde buren zijn me net zo dierbaar als mijn atheistische collega. Een mens waardeer ik om zijn menszijn, waarbij het niet uitmaakt of hij gelovig is of niet. (voor hij mag je natuurlijk ook zij lezen)
Mijn roots liggen in het christelijk geloof, dat veranderd nooit. En ik voel ook geen weerzin of lust om dit geloof af te kraken omdat ik zelf anders kies. Ben zelfs nog lid van de kerk en heb een paar keer per jaar een gesprek met een dominee. Waarbij het dan meestal niet over geloven gaat.
Ik heb even getwijfeld of ik een bijdrage zou plaatsen op het forum, omdat ik weet hoe moeilijk het voor een aantal mensen is om te lezen over ongeloof. Maar ik heb er geen spijt van tot nu toe.
Als ik jouw laatste stukje lees, over je verlangen naar de hemel, dan vraag ik me af of je nu al wel gelukkig bent. Dat is toch ook belangrijk, je leven te vieren als je nog leeft? Jij hebt geluk, je kunt na je dood ook vieren, dat kan ik niet. Daarom wil ik niet verlangen naar later, maar nu leven, zo goed en zo kwaad als dat gaat.


Laatst aangepast door
IJSJE204
op vrijdag 7 december 2012, 22:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:22
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
ROADY558 schreef:
Road heeft daar anders een haarscherp beeld bij.
Je zit er dus naast.
Weet je zeker dat je hierover met mij in discussie wilt gaan??

Mijn vraag of je hier met mij over door wilt praten betreft het niet willen kwetsen van mensen die er anders over denken dan ik. Niet omdat ik de discussie niet aan wil gaan. De mening van iemand die niet zeker weet of ze gelooft kan persoonlijk diep ingrijpen op de gevoelens van hen die zeker weten geloven.
Of ik ernaast zit weet ik niet, dat weet jij ook niet. Dat jij er een ander beeld bij hebt, dat lees ik uit je bijdragen. En wat mij betreft is dat oke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:10
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Nee, net zomin als jij!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:00
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
@ Thomas

Ik denk dat je meer bewijzen nodig hebt. Er is 1 vrouw die zichzelf de enige leuke vrouw op CM vindt, je zou kunnen beginnen met haar te vragen hoe zij dat bewijzen kan. Dit is natuurlijk een uitspraak die niet vanzelf uit je brein ontspringt, er moet een reden voor zijn om jezelf zo te noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:57
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Ik leef nu en niet straks.
Iemand die niet gelooft, gelooft ook niet in het hiernamaals. Denk ik.
Ik niet in ieder geval.
Weet je zeker dat je hier met mij over door wilt praten?
Het is absoluut niet de bedoeling om mensen te kwetsen met mijn mening, die toch vaak anders zal zijn dan van veel CMers hier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:55
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
@ Frank,

Uit betrouwbare bron denk ik te weten dat deze man zichzelf leuk vindt om zijn intelligentie, zijn diepgang, zijn empathische vermogens en zijn humor, naast een aantrekkelijk uiterlijk. Zouden dergelijke gedachten hoogmoedig kunnen zijn? Jazeker, dat kan. Als hij zijn intelligentie en diepgang gebruikt om vrouwen te veroveren zonder serieuze bijbedoelingen, als hij andere mannen zou kleineren om er zelf beter uit te komen.
Mijn ervaring met deze 'enige leuke man' is anders, hij heeft oog voor de beschadigde mens, en neemt ook de tijd en de moeite om te helpen en goede woorden te spreken. Hij loopt er niet mee te koop, dat kun je niet meer hoogmoedig noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:43
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Die kleine lettertjes kan ik bijna niet lezen, houden jullie wel rekening met mijn varifocusglazen?
Nee, Road, je hoeft ook niet met mij te ruilen, ik heb geen enkele moeite met de manier waarop jij omgaat met je geloof en de bijbel.
Ik lees de bijbel niet, maar lees wel christelijke, of daarop gebaseerde, artikelen in krant en tv-gids.
Ik hoef mij niet te toetsen aan de bijbel omdat ik niet geloof op dezelfde manier als jij doet.
Maar ik neem aan dat ook jij gelooft in de kracht van mensen? Naast de kracht van God?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:36
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag
 
Het was ook wel spetterend, de vonken vlogen ervan af. Christelijk is zo'n breed begrip, alle verschillende stromingen zullen het wel nooit eens worden met elkaar. Dat geeft ook niet, als je elkaar maar in je waarde laat.
Ik ondervind, als ongeveer niet-gelovige, veel goeds en leuks op deze ene dag dat ik even mee mag doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:26
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren
 
Mijn ervaring is dat ik in moeilijke tijden meer heb gehad aan mensen om mij heen dan aan geloven. Als ik zou geloven, dan is dat echt in een vorm dat God via mensen werkt, en niet anders.
Ik geloof meer in eigen verantwoordelijkheid dan in je last bij God neer leggen. Ook in je eigen verantwoordelijkheid om je zorgen en moeite met anderen te delen, zodat je geholpen kunt worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IJSJE204 (67)





Berichten: 265

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:11
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM
 
oke Jans, ik denk dat het wel matcht!
Jullie passen vast heel goed bij elkaar.
Waarschijnlijk heb je hem zelf al wel ontdekt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van IJSJE204
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 7 van 9