ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MAT170
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 06:56
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
THOMAS968 schreef:
Bijbelteksten aanhalen is niet erg als je maar donders goed weet waar je het over hebt en je je goed in exegese hebt verdiept voor je er een duiding aan geeft. De weerzin ontstaat als mensen een standpunt hebben dat kennelijk met er bij gesleepte bijbelteksten onderstreept moet worden. Het wordt pas betweterij als bijbelteksten worden misbruikt. Zo kun je met bijbelteksten slavernij goedkeuren, wat in de Gouden Eeuw op grote schaal gebeurde. Een van de meest vreselijke topics hier ging over de positie and de vrouw en waar ze als oorzaak van het kwaad werd neergezet - en dat is daar een goed voorbeeld van. Als mensen standpunten innemen en zichzelf gezag aan proberen te meten met bijbelteksten dan is dat eigenlijk blasfemie. Heel veel mensen voelen dat feilloos aan. Het kan dus wel degelijk betweterij en veroordelend zijn als je suggereert het beter te weten aan de hand van bijbelteksten. Het probleem zit hem niet in de bijbelteksten zelf maar het ijdel en verkeerd gebruik ervan en vooral het gebrek aan de juiste interpretatie. Zeker als het de persoonlijke vroomheid kennelijk moet onderstrepen - en dat is maar al te vaak het geval. Mijn standpunt is dat je boijbelsteksten niet mag gebruiken om je eigen ego direct of indirect op te hemelen. De ervaringen met dit soort types zijn bij veel mensen die op CM zitten erg slecht. Persoonlijk ben ik van mening dat veel van dit soort types zich zo hebben gedragen dat we dankbaar mogen zijn dat veel mensen zich niet daardoor van het christendom hebben afgewend.

Mensen die de moeite nemen de Bijbel goed te bestuderen en ook kijken naar de context en de bedoeling, moeten een flinke inspanning leveren en komen niet met makkelijke uitspraken. Dan ben je echt niet lauw, bepaald niet zelfs.

Thomas, nog aan tafel gebeden voor varkensvlees? Dan heb je bijbels gezien volgens de letterlijke interpretatie echt geen recht van spreken.

Jezus werd ook van allerlei dingen vals beschuldigd, niks nieuws dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 23:05
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
@thomas968 Ik denk dat mensen vaak niet willen horen wat Gods woord te zeggen heeft, behalve zoals het hun uitkomt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:59
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
JANS221 schreef:
religie is voor jou naamchristendom? leg eens uit?

Mensen die in naam christen zijn maar niett tot bekering en geloof in Jezus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:44
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
PIETER619 schreef:
Dus jij bepaald wat God moet (aan de hand van Zijn woord) doen als Jezus hier weer komt en God mag niet gaan vergeven wat Hij wil, maar jou wil geschiede dan?
,,

Niet mijn wil geschieden, het zijn Jezus eigen woorden die ik vanuit de bijbel aanhaalde ervan uitgaande dat het goed uit de grondtext is vertaald. Ik geloof dat wat Jezus in zijn woord zegt hij zich eraan houdt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 22:37
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
VIOOL125 schreef:
Dan is het ook niet nodig om vermaand te worden. Of zoals in openbaringen staat "tuchtig en bestraft te worden". Want God bepaald zelf wat en wie Hij vergeeft. Of zie ik het nu helemaal verkeerd Pieter? Waarom geeft Hij anders zijn Woord, als we ons daar niet aan mogen spiegelen?

Mee eens maar sommige mensen vinden bijbelteksten aanhalen betweterij en veroordelend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:55
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
PIETER619 schreef:
Beste Mat, ik heb een broertje dood aan allen die menen te weten hoe alles is beschreven en te werk gaat. Let wel we mogen vragen stellen aan gaande Gods woord, maar het beslist niet gebruiken om anderen te veroordelen,.

Petrus had gelijk de meesten van ons niet gezondigd tegen de Heilige Geest. Gelijk Jeus vergeeft ,moeten we zijn voorbeeld volgen.

God zal Rechter zijn, maar Jezus onze advocaat, Hij heeft ons vrij gekocht en bepaald wie wel tot Zijn volgelingen behoren en wie niet.
De Drie Eenheid (God) staat boven wat wij denken te weten, hoe Zij zullen handelen bij het eind der tijden, we kondneweleens voor hele grote verrassingen komen te staan, met onze betweterij

Dat zeg ik ook niet dat Petrus tegen de heilige geest heeft gezondigd maar dat God altijd vergeeft klopt niet dat heb ik net laten zien. Wat ik denk is dat je niet tegen kritiek kunt en niet openstaat voor correctie.


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 1 januari 2013, 21:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:52
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
ROADY558 schreef:
Hm oke. Ik heb dat iemand wel 's horen zeggen:
Je lastert de Heilige Geest als je Zijn werk voor duivels houdt.

Blijft inderdaad een lastig ding om te "vatten" en te "begrijpen".

Ze zagen op dat moment voor hun ogen dat Jezus een boze geest uitdreef.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
ROADY558 schreef:
Wat is volgens jou "lasteren tegen de Heilige Geest"?

Dat is een moeilijke in Marcus staat het in het verband met het uitdrijven van boze geesten en dat Jezus door de schriftgeleerden wordt beschuldigd het door de overste van de boze geesten te doen. In Marcus3vers20tot30


Laatst aangepast door
MAT170
op dinsdag 1 januari 2013, 21:49
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:38
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
PIETER619 schreef:
op Golgotha door ons buiten de deur gezet, toen wij gelijk Petrus zeiden we kenne Hem niet, gelukkig mogen wij gelijk petrus d edeur voo rhem weer open zette en Hem binnen laten, wan tHij blijft vergeven

Het klopt niet de lastering van de heilige geest word niet vergeven Marcus3vers29 maar wie gelasterd heeft tegen de heilige Geest, heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar staat schuldig aan eeuwige zonde.

En dit dan hebreeen6vers4 Want het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht zijn geweest, van de hemelse gave genoten hebben en deel gekregen hebben aan de heilige Geest, 5 en het goede woord Gods en de krachten der toekomende eeuw gesmaakt hebben, 6 en daarna afgevallen zijn, weder opnieuw tot bekering te brengen, daar zij wat hen betreft de Zoon van God opnieuw kruisigen en tot een bespotting maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 21:22
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
ROADY558 schreef:
Ik geloof zelf dat - wat deze bijbelpassage aangaat - ze hun Heer wel hebben gekend. Ze zijn "heet" geweest, maar hebben hun materiele zaken boven Hem gesteld, en zodoende lauw geworden.

Daarom zegt Jezus hier ook dat je beter koud kunt zijn dan lauw, of beter heet dan lauw. Koude mensen kan God raken, hete mensen kan God inzetten. Maar lauwe mensen smaakt Hem duidelijk niet. Daar kan Hij niks (meer...) mee...

Ik ben het hiermee eens, ik denk dat ze in het begin Jezus wel als hun heer hebben gekend maar dat ze lauw zijn geworden. Maar let op wat Jezus zegt dat hij ze uitspuwt, voor mij een duidelijk teken van verwerping als ze zo blijven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:58
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
MARITIME853 schreef:
Wat is religie Mat?

Voor mij is dat het naamchristendom.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:57
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
PIETER619 schreef:
Wat warm of koud aangaat is ergens wel begrijpelijk, maar dan in ander opzicht.

..
Kom je tot besef dat het werk van de Geest je in vuur en vlam zet en je het wel van de daken af wilt schreeuwen wie Jezus is en dat Hij dat voor een ieder heeft gedaan.

....

Dat is denk ik de eerste liefde en het is belangrijk die vast te houden. In openbaring zie je bv dat God een ding had tegen Efeze dat ze de eerste liefde niet meer hadden.

openbaring2vers4 Maar Ik heb tegen u, dat gij uw eerste liefde verzaakt hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd.....

Dit word specifiek tot die gemeente gezegd in openbaring en daar stond Jezus buiten maar andere gemeenten hadden een andere boodschap van Jezus. Ik geloof wel dat we wel in het einde van de eindtijd leven waar veel religie maar weinig geloof is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
PIETER619 schreef:
Wat warm of koud aangaat is ergens wel begrijpelijk, maar dan in ander opzicht.

Toen ik eindelijk door de Geest tot het besef kwam dan alleen Jezus mijn Heer en Verlosser kon zijn en dat ik door mij over te geven aan Hem ( de deur openzetten en Hem binnen liet) was dat het werk van de Heilige geest.
Wat een bevrijding was dat , ik helemaal blij en opgelucht.

.....

Ik geloof altijd dat het, het werk van de heilige geest is als iemand tot geloof komt.

Over de heilige geest
Johannes16vers8 En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel;


en toen Petrus dit zei Matteus16vers16 Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! 17 Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar mijn Vader, die in de hemelen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 16:40
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
JANS221 schreef:
Als je in Hem gelooft mag je er op vertrouwen dat Hij je niet loslaat. Er is dan geen gevaar om zoals jij zegt: in die situatie te eindigen.

Waarvoor word er dan gewaarschuwd of opgeroepen tot bekering aan die gemeente?

Ik geloof dat er ook een eigen verantwoording is namelijk Jezus die zegt dat hij klopt en als iemand klopt kun je opendoen of de deur dichtlaten. De andere kant wat ik geloof is als je wandelt met Jezus dat het, het werk van de heilige geest is in die persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 14:21
BerichtOnderwerp: Waarschuwing voor lauwheid.
 
Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.


Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt.
In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar
om in die situatie te eindigen. Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.

in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.

Jezus die ze oproept om zich te bekeren.

In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.

vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,

We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170 (41)





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 17:27
BerichtOnderwerp: De gelijkenis van de talenten (engels) goede luistertip
 
http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120626
deel 1

http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120627
deel 2

http://www.davidhocking.org/playmessage.php?message=20120628
deel 3

Ik geloof dat het een goede bijbelleraar is en ervaar er veel zegen door.

website http://www.davidhocking.org/radio-archive.php


Laatst aangepast door
MAT170
op vrijdag 27 juli 2012, 17:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MAT170
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Pagina 4 van 4