ChristianMatch
 


Forum

Waarschuwing voor lauwheid.
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 14:21
 
Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.


Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt.
In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar
om in die situatie te eindigen. Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.

in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.

Jezus die ze oproept om zich te bekeren.

In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.

vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,

We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 14:36
 
MAT170 schreef:
Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.


Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt.
In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar
om in die situatie te eindigen.
Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.

in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.

Jezus die ze oproept om zich te bekeren.

In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.

vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,

We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien.

Als je in Hem gelooft mag je er op vertrouwen dat Hij je niet loslaat. Er is dan geen gevaar om zoals jij zegt: in die situatie te eindigen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 16:40
 
JANS221 schreef:
Als je in Hem gelooft mag je er op vertrouwen dat Hij je niet loslaat. Er is dan geen gevaar om zoals jij zegt: in die situatie te eindigen.

Waarvoor word er dan gewaarschuwd of opgeroepen tot bekering aan die gemeente?

Ik geloof dat er ook een eigen verantwoording is namelijk Jezus die zegt dat hij klopt en als iemand klopt kun je opendoen of de deur dichtlaten. De andere kant wat ik geloof is als je wandelt met Jezus dat het, het werk van de heilige geest is in die persoon.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 17:42
 
MAT170 schreef:
Waarvoor word er dan gewaarschuwd of opgeroepen tot bekering aan die gemeente?

Ik geloof dat er ook een eigen verantwoording is namelijk Jezus die zegt dat hij klopt en als iemand klopt kun je opendoen of de deur dichtlaten. De andere kant wat ik geloof is als je wandelt met Jezus dat het, het werk van de heilige geest is in die persoon.

Laodicea was een welvarende gemeente, de inwoners hadden een goed leven. In deze brief aan hen gericht worden nu eens geen concrete dwalingen beschreven maar wordt er meer een grote onverschilligheid belicht. Niet koud, niet warm.
Daarom worden ze opgeroepen om iets aan die lauwheid te doen. Ze worden gewezen op hun verantwoordelijkheid om een keuze te maken. De hemel klopt aan bij de aarde en vraagt geloof. En wie in Hem gelooft is gered. Er hoeft dan geen angst meer te zijn dat God je (alsnog) afwijst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:39
 
Je schrijft het zelf al Jezus stond in deze gemeente aan de deur te kloppen. Hij was niet binnen maar buiten.
Ieder die Hem toebehoort heeft Jezus binnengelaten in zijn/haar hart.
Het feit dat Hij buiten stond betekend dat zij dat niet hadden gedaan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VIOOL125





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:45
 
JANS221 schreef:
Laodicea was een welvarende gemeente, de inwoners hadden een goed leven. In deze brief aan hen gericht worden nu eens geen concrete dwalingen beschreven maar wordt er meer een grote onverschilligheid belicht. Niet koud, niet warm.
Daarom worden ze opgeroepen om iets aan die lauwheid te doen. Ze worden gewezen op hun verantwoordelijkheid om een keuze te maken. De hemel klopt aan bij de aarde en vraagt geloof. En wie in Hem gelooft is gered. Er hoeft dan geen angst meer te zijn dat God je (alsnog) afwijst.

Ik denk dat de sleutel idd ligt in het feit dat het grote onverschilligheid gaat. Is dat niet precies hetzelfde waar we vandaag de dag tegen aan lopen als gelovige? Als wij als gelovige in het hier en nu op onze verantwoordelijkheid gewezen worden. Welke keus maken we dan? Dat de hemel klopt bij de aarde en vraagt geloof. Dat is een actie die bij ons ligt. En die actie is niet alleen het geloven. Maar ook het wandelen in geloof. We hoeven geen angst te kennen als wij Jezus persoonlijk kennen als Heer en Heiland van onze ziel. Wel mogen we ons leven spiegelen aan zijn Woord. Dat betekend dat waar we ons onverschillig gedragen de keus mogen maken om kiezen voor heet of koud. Volgens dit stuk is het heel belangrijk. We vervallen veel te makkelijk in oude patronen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:50
 
ROELANDE345 schreef:
Je schrijft het zelf al Jezus stond in deze gemeente aan de deur te kloppen. Hij was niet binnen maar buiten.
Ieder die Hem toebehoort heeft Jezus binnengelaten in zijn/haar hart.
Het feit dat Hij buiten stond betekend dat zij dat niet hadden gedaan

Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:56
 
MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd.....

Ja dat verwoord je goed Maritime degenen die zeggen van Hem te zijn maar het niet zijn. Een gemeente die zichzelf rijk acht maar in Gods ogen arm en blind en naakt. Omdat Hij buiten de deur staat
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:57
 
MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd.....


De "hele kerk"? Dat is nogal een oordeel dan toch? Dan hoor jij en dan hoor ik daar ook bij... Ik ken, o.a. hier op CM, hele "warme" gelovigen!


Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 1 januari 2013, 18:59
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 18:57
 
MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze
tijd.....

Waar haal jij die stelligheid vandaan dat de kerk van God, nog koud noch heet is in deze tijd? Wie/wat bedoel jij met de kerk van God? Iedere gelovige?
Mogen die voor zichzelf spreken i.p.v. dat jij al voor ze uitmaakt dat ze koud noch heet zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:02
 
MAT170 schreef:
Dit is wat Jezus zegt in openbaring3vers14 En schrijf aan de engel der gemeente te Laodicea:

Dit zegt de Amen, de getrouwe en waarachtige getuige, het begin der schepping Gods: 15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.


Als dit niet een totale afwijzing is dat Jezus ze uit hun mond spuwt.
In eerste instantie moest ik aan mezelf denken er is namelijk een gevaar
om in die situatie te eindigen. Ik geloof Jezus volgen is niet iets van een enkele beslissing maar iets om elke dag te doen.

in vers19 Allen, die Ik liefheb, bestraf Ik en tuchtig Ik; wees dan ijverig en bekeer u.

Jezus die ze oproept om zich te bekeren.

In vers20 Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.

Dit vers maakt duidelijk waar Jezus staat namelijk buiten en niet binnen. Hij klopt en hij blijft kloppen maar hij staat buiten.

vers17 Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte,

We leven in een rijk land in Nederland over de gehele wereld gezien en helaas kunnen mensen daarop hun vertrouwen stellen en niet meer hun afhankelijkheid van God zien.


In een liefdesrelatie is geen plaats voor angst en dreigende totale afwijzing ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:03
 
JANS221 schreef:
Waar haal jij die stelligheid vandaan dat de kerk van God, nog koud noch heet is in deze tijd? Wie/wat bedoel jij met de kerk van God? Iedere gelovige?
Mogen die voor zichzelf spreken i.p.v. dat jij al voor ze uitmaakt dat ze koud noch heet zijn?


Waarom raden wij tegelijkertijd elkaars gedachten? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:06
 
JOL252 schreef:
De "hele kerk"? Dat is nogal een oordeel dan toch? Dan hoor jij en dan hoor ik daar ook bij... Ik ken, o.a. hier op CM, hele "warme" gelovigen!

Het antwoord is te vinden bij Roelande haar reactie.
Zij verstaat het wel.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 1 januari 2013, 19:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:08
 
JOL252 schreef:
In een liefdesrelatie is geen plaats voor angst en dreigende totale afwijzing ...

Nee maar in een liefdesrelatie staat die Ander ook niet buiten, dus hoef je voor het bovenstaande ook niet bang te zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:12
 
ROELANDE345 schreef:
Nee maar in een liefdesrelatie staat die Ander ook niet buiten, dus hoef je voor het bovenstaande ook niet bang te zijn.


Dat is exact wat ik er mee wil zeggen. Dank je wel voor de aanvulling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:14
 
MARITIME853 schreef:
Het antwoord is te vinden bij Roelande haar reactie.
Zij verstaat het wel.

dus jij zegt hiermee dat ik het niet snap. Lees nog maar eens goed en probeer een andere interpretatie. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:20
 
JANS221 schreef:
Waar haal jij die stelligheid vandaan dat de kerk van God, nog koud noch heet is in deze tijd? Wie/wat bedoel jij met de kerk van God? Iedere gelovige?
Mogen die voor zichzelf spreken i.p.v. dat jij al voor ze uitmaakt dat ze koud noch heet zijn?

De kerk van God was er al voordat de Here Jezus geboren werd.
Al in de OT had God het volgende gezegd over de kerk van God:

Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Luk 3:2 Onder de hogepriesters Annas en Kajafas, geschiedde het woord Gods tot Johannes
Luk 3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Die waren toen al krom gegaan!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:23
 
MARITIME853 schreef:
De kerk van God was er al voordat de Here Jezus geboren werd.
Al in de OT had God het volgende gezegd over de kerk van God:

Mat_3:3 Want deze is het, van denwelken gesproken is door Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Luk 3:2 Onder de hogepriesters Annas en Kajafas, geschiedde het woord Gods tot Johannes
Luk 3:4 Gelijk geschreven is in het boek der woorden van Jesaja, den profeet, zeggende: De stem des roependen in de woestijn: Bereidt den weg des Heeren, maakt Zijn paden recht!

Die waren toen al krom gegaan!!!!

Neem me niet kwalijk, maar ik versta jou nu niet! Kan je me uitleggen wat deze 3 bijbelteksten met mijn vragen/opmerkingen te maken hebben? Kun je het misschien in je eigen woorden zeggen? En wie zijn er krom gegaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:24
 
JOL252 schreef:
dus jij zegt hiermee dat ik het niet snap. Lees nog maar eens goed en probeer een andere interpretatie. Knipoog smiley

Het zit hem niet in gevoelsmatigheid. Vandaar dat het lauw is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:27
 
JANS221 schreef:
Neem me niet kwalijk, maar ik versta jou nu niet! Kan je me uitleggen wat deze 3 bijbelteksten met mijn vragen/opmerkingen te maken hebben? Kun je het misschien in je eigen woorden zeggen? En wie zijn er krom gegaan?

De wegen van Gods kerk zijn krom gegaan. Mischien past beter om te zeggen de "kerkelijke christendom".
Lees de teksten in zijn contekst.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 1 januari 2013, 19:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:28
 
MARITIME853 schreef:
Het zit hem niet in gevoelsmatigheid. Vandaar dat het lauw is.



Smiley die vol vragen zit Kun je even concreet maken wat je onder gevoelsmatigheid verstaat in de context van deze discussie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:31
 
JOL252 schreef:
Smiley die vol vragen zit Kun je even concreet maken wat je onder gevoelsmatigheid verstaat in de context van deze discussie?

nee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:32
 
Wat warm of koud aangaat is ergens wel begrijpelijk, maar dan in ander opzicht.

Toen ik eindelijk door de Geest tot het besef kwam dan alleen Jezus mijn Heer en Verlosser kon zijn en dat ik door mij over te geven aan Hem ( de deur openzetten en Hem binnen liet) was dat het werk van de Heilige geest.
Wat een bevrijding was dat , ik helemaal blij en opgelucht.

Kom je tot besef dat het werk van de Geest je in vuur en vlam zet en je het wel van de daken af wilt schreeuwen wie Jezus is en dat Hij dat voor een ieder heeft gedaan.

Zie je ergens anders in gemeenten of op Opwekking in Biddinghuizen, wat de Geest allemaal wil doen, en dat wil je eigenlijk ook in je gemeente we;l wilt zien. Breng je het ter sprake, kom je een muur van onbegrip tegen, wat ook tot gevolg had dat sommigen vertrokken naar ander gemeenten, omdat men geestelijk niet kon groeien.

Wat ik eigenlijk bedoel is, bewust belijdend christen worden is 1, maar dan denken dat je er bent, en je zelf er niet toe aanzet om je te verdiepen in wat Jezus van je vraagt wordt je lauw. Dat het Geestelijk vuur van de Geest maar ten volle mag branden en onze(vermeende) lauwheid maar tot een vurige verlangen een kind zo de Heer wil, te willen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:33
 
MARITIME853 schreef:
nee.

Niet zo vriendelijk... ik vraag je gewoon om verduidelijking van jouw teksten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:38
 
JOL252 schreef:
Niet zo vriendelijk... ik vraag je gewoon om verduidelijking van jouw teksten.

Dat begrijp ik, vind dat ik genoeg gezegd heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:41
 
MARITIME853 schreef:
De wegen van Gods kerk zijn krom gegaan. Mischien past beter om te zeggen de "kerkelijke christendom".
Lees de teksten in zijn contekst.

Ik mag aannemen dat jij de teksten in hun context gelezen hebt, voordat je ze plaatste. Ik versta ze niet, zelfs niet als ik ze in hun context lees. Zou jij het voor mij uit kunnen leggen, hoe jij het verstaat?

Ook je eerste twee zinnen vat ik niet. Waar zijn de wegen van Gods kerk krom gegaan en waarom is het beter om te zeggen kerkelijk christendom?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:42
 
MARITIME853 schreef:
Dat begrijp ik, vind dat ik genoeg gezegd heb.


Toch vind ik niet dat je erg duidelijk bent en als ik Jans zo lees kan zij er ook geen chocola van maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:47
 
PIETER619 schreef:
Wat warm of koud aangaat is ergens wel begrijpelijk, maar dan in ander opzicht.

Toen ik eindelijk door de Geest tot het besef kwam dan alleen Jezus mijn Heer en Verlosser kon zijn en dat ik door mij over te geven aan Hem ( de deur openzetten en Hem binnen liet) was dat het werk van de Heilige geest.
Wat een bevrijding was dat , ik helemaal blij en opgelucht.

.....

Ik geloof altijd dat het, het werk van de heilige geest is als iemand tot geloof komt.

Over de heilige geest
Johannes16vers8 En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel;


en toen Petrus dit zei Matteus16vers16 Simon Petrus antwoordde en zeide: Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God! 17 Jezus antwoordde en zeide: Zalig zijt gij, Simon Barjona, want vlees en bloed heeft u dat niet geopenbaard, maar mijn Vader, die in de hemelen is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARITIME853





Berichten: 637

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:49
 
VIOOL125 schreef:
Ik denk dat de sleutel idd ligt in het feit dat het grote onverschilligheid gaat. Is dat niet precies hetzelfde waar we vandaag de dag tegen aan lopen als gelovige? Als wij als gelovige in het hier en nu op onze verantwoordelijkheid gewezen worden. Welke keus maken we dan? Dat de hemel klopt bij de aarde en vraagt geloof. Dat is een actie die bij ons ligt. En die actie is niet alleen het geloven. Maar ook het wandelen in geloof. We hoeven geen angst te kennen als wij Jezus persoonlijk kennen als Heer en Heiland van onze ziel. Wel mogen we ons leven spiegelen aan zijn Woord. Dat betekend dat waar we ons onverschillig gedragen de keus mogen maken om kiezen voor heet of koud. Volgens dit stuk is het heel belangrijk. We vervallen veel te makkelijk in oude patronen.

Klopt, ben ik mee eens.
Het wordt anders wanneer er iemand heet of koud is in Het Geloof.
Deze wordt niet begrepen en verstaan door de kerkgangers.
Het gevoel welke men erbij heeft bepaald of het van God is of niet.
Het Woord van God is daarin niet meer belangrijk als leidraad.
De lauwheid ontstaat juist omdat het om ons menselijke(vleselijke) gevoelens gaat.


Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 1 januari 2013, 19:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAT170





Berichten: 107

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:51
 
MARITIME853 schreef:
Dat wat de Here Jezus zegt, wordt gezegd tegen diegene welke zeggen van Hem te zijn.
Een waarschuwing omdat de kerk van God, nog koud en heet is in deze tijd.....

Dit word specifiek tot die gemeente gezegd in openbaring en daar stond Jezus buiten maar andere gemeenten hadden een andere boodschap van Jezus. Ik geloof wel dat we wel in het einde van de eindtijd leven waar veel religie maar weinig geloof is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Pagina 1 van 5