ChristianMatch
 


Forum

Berichten van JOB303
ChristianMatch forum index » Berichten van JOB303
Auteur Bericht
JOB303 (37)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 12 september 2012, 23:22
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
WILLEMIJN232 schreef:
Dat bedoel ik er niet mee te zeggen....Er wordt in sommige kerkelijke kringen vrij makkelijk over vergeving gepraat.....vergeven is voor mij dat je inziet waar je de ander mee gekwetst hebt en onheus bejegent hebt........en vice versa.......dan kan je niet makkelijk zeggen ik heb een rein gewaad......inzicht in wat je hebt gedaan en dan vergeven........
En niet denken, God vergeeft me dus mijn schuld is schoon gewassen, dat vind ik te makkelijk....Snap je wat ik bedoel te zeggen Job?

hoi willemijn,

ik had je woorden eigelijk anders opgevat. sorry daarvoor.
maar wat je zegt is wel waar.
in die zin kan niemand zeggen, ik ben rein.
vergeven is, denk ik, niet iets menselijks maar iets van God.
voor ons is dat zo moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk. zeker wanneer iemand je iedere keer opnieuw onheus bejegend.
omdat de Heere Jezus ons leert om 70 maal 7 keer te vergeven, moeten we wel bij Hem om hulp om dat ook daadwerkelijk te doen.

werkelijke vergeving van onze zonden moet ook de uitwerking hebben dat je de je medemensen om vergeving vraagt voor wat je hun hebt aangedaan.

in een van de eerdere reacties schreef iemand dat je, wat jij ook zegt, in moet zien wat je verkeerd hebt gedaan, voor je op een goede manier om vergeving kunt vragen.
dit is veel meer waar dan wij met zn allen denken.
maar dit ik ook een erg vernederende waarheid, want iedereen wil de schone schijn ophouden dat ie best goed is. maar dan blijk het tegenovergestelde.
dat willen we helemaal niet weten he?

hier kan je niet makkelijk over praten of denken want het ligt zo ver buiten ons bereik, daar heb je echt gelijk in willemijn. in veel kerken gaat het een beetje zo van, zand erover, en klaar weer. maar het moet wel echt goed gemaakt worden.
hoe denk jij daarover, ik bedoel, waar zou die oppervlakkigheid vandaan komen?

gr hans


Laatst aangepast door
JOB303
op woensdag 12 september 2012, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOB303 (37)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 september 2012, 22:44
BerichtOnderwerp: Vergeving
 
hoi willemijn.

je was het niet eens met de laatste regel van het gedicht.
dat is op zich wel te begrijpen. in de bijbel staat dat de rechtvaardige 7 maal per dat struikelt. heel vaak betekend dat.

toch is het wel waar wat in het gedicht staat.
het geldt degenen die werkelijk in Christus zijn. ze hebben met Hem mogen ruilen; Hij heeft hun zonden gedragen, zij krijgen zijn volmaakte gerechtigheid. in de bijbel wordt dit vergeleken met een wit kleed. ze zijn rein in Hem.

maakt dit zorgeloze mensen?

Nee. Het ware geloof in Hem heeft in zich dat het Christus weldaden aanneemt, en van daaruit dankbaar is.
In de gelovigen is dit helaas niet altijd even sterk aanwezig, maar het wordt als het goed is wel steeds meer hun begeerte.
het is een kenmerk van het ware geloof, dat de gelovige altijd streeft naar volmaaktheid.

Ze hebben een Zaligmaker Die hen lief heeft gehad en ook lief zal hebben tot het einde. Hijzelf zorgt ervoor dat ze niet zo zullen struikelen dat ze het geloof zullen verloochenen of verloren gaan.

zijn ze dan niet verantwoordelijk voor hun daden?

dat zijn ze wel, je kunt bv. in de bijbel lezen dat jakob zijn vader bedriegt, en vervolgens door zijn oom, en weer later door zijn zoons bedrogen wordt.
hieruit kunnen we leren dat God het niet goedkeurde wat hij deed.
toch kwam hij met Zijn God niet bedrogen uit.
Daarom is hij, ondanks dat zijn falen niet goed te praten is, toch zo gelukkig.

er zijn altijd gelovigen geweest. wij kunnen niet aan de buitenkant zien of het vanbinnen waar is. het komt er op aan of ons geloof niet door onszelf gemaakt is, maar door God aan ons geschonken is. dat zal dan ook in onze wandel te zien zijn.

zeg dus nooit, niemand is volmaakt en ik ook niet, dus een zonde meer of minder maakt niet uit.
of we moeten zelf de straf voor onze zonden dragen, of Hij heeft onze zonden gedragen en dan wil je ook voor Hem leven.

gr. Job[b]


Laatst aangepast door
JOB303
op dinsdag 11 september 2012, 22:50
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOB303 (37)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:08
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
hoi lian.

ik was weer veel te breedsprakig, veel te uitvoerig en trad weer in een te grote hoeveelheid details. Twijfelende smiley
maar kwaardeer t wel dat je er ook uitvoerig op inging.
je herkent je zelf in de dingen die ik schreef. tis voor mij nog vrij nieuw.
toen ik er pas voor het eerst een boek over las vielen er heel veel puzzelstukjes op zn plek.

kvind t allemaal wel n beetje moeilijk hoor. het is een grote kunst zo te leven, zo met jezelf om te gaan en jezelf zodanig te accepteren, dat je kritiek, verwonderde blikken, tactloze woorden en daden van anderen op een zodanige manier kunt vertalen en voor jezelf uitleggen dat je er geen last van hebt, maar dat je er ten voordele van leert.
als er vroeger iemand boos keek, trok ik altijd automatisch de conclusie dat ie boos op mij was. onzin natuurlijk.
er valt nog zo veel te leren.

kga weer stoppen want ik moet vanavond om 9 uur werken dus mn tijd is om.'
bedankt voor je RE. en vr gr job
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOB303 (37)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 22 augustus 2012, 17:44
BerichtOnderwerp: Hoog Sensitief
 
hoi allemaal, ik ben hier nieuw en kom ff om et hoekje kijken.

fijn dat je hier je ei kwijtkan over hooggevoeligheid.
sinds kort weet ik dat ik t ook ben, maar eigenlijk veel te laat.
ik voelde en voel me nog steeds zo enorm onbegrepen. ze noemen me altijd
hans anders. ben ik anders? wel erg eigenzinnig en heb overal mn eigen ideeen over, omdat ik overal eerst goed over nadenk en overdenk handel ik vaak heel anders dan veel anderen.
alle vormen van geweld haat ik. ik kan niet boos worden en als ik het ben dan sloopt het me, (kweet niet of je t snapt).
grappig dat jullie ook over en weer schreven dat je zintuigen zoals reuk en geluid zo scherp afgesteld zijn. erg herkenbaar.
ik denk dat je ermee wordt geboren, maar het kan wel beinvloed worden door je leefomgeving.
dit geloof ik vast: hooggevoelig zijn is in de meeste gevallen een voordeel voor de mensen om je heen. maar voor jezelf is het erg lastig. tenminste voor mij.

ff wat vragen hoe denken jullie hier over?

hoort t ook bij hooggevoeligheid:
1. dat je het liefst maar alleen bent?
2. k ben nogal precies en streef altijd naar de 10?
3. dat je vaak een soort schuldgevoel hebt terwijl dat misschien helemaal niet nodig is?
---------------
4. ong. 20% van de mensen is hoogsensitief. maar dit zie ik echt niet terug in mijn omgeving. hoe kan dat. verstopt iedereen zich achter een masker?

5. ik probeer ook weleens een beetje stoer te doen om niet zo op te vallen, maar ik walg er eigelijk van. hoe meer je gewoon jezelf mag zijn hoe gelukkiger je je voelt. zachtaardig, vriendelijk, creatief enz. herkennen jullie dat?

6. hoe houd je je overeind in een werkkring met grotendeels keiharde ruwe kerels. kvoel me er bepaald geen vent tussen. kvind t een hele opgave.

als je nog tips hebt hoor ik ze graag.
groetjes job303
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van JOB303
Pagina 1 van 1