ChristianMatch
 


Forum

Berichten van ERIK801
ChristianMatch forum index » Berichten van ERIK801
Auteur Bericht
ERIK801 (49)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 november 2013, 17:29
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?
 
Na vanavond heb ik ook geen toegang meer of ik moet gaan betalen en daar heb ik nou geen zin in. Ik betaal al voor een andere christelijke website. De reactie van Thomas dat hij mij raar vind moest ik wel op reageren want zo was mijn opzet niet.

Ik oordeel ook iemand niet in zake van eten, drinken of op het stuk van feestdag, nieuwe maan of sabbat zoals paulus aan de kolossenzen schreef. Iedereen is er vrij in wat hij kiest. Het betreft ook hoe je de bijbelse feestdag, sabbat en nieuwe maan viert te eren van JHWH. Volgens mij bedoel Paulus niet dat men afgoden mag vereren zoals de feesten van sinterklaas, kerst en pasen zijn opgezet.

Inzake eten is weer een aparte discussie. Als ik bij mensen uit eten ben die vegatarisch zijn en die zeggen tegen mij dat men alles mag eten dan zal ik er geen vlees eten omdat er geen vlees in huis is. Zo wordt de nieuwe testament ook vaak verkeerd begrepen dat men tegenwoordig alle ongedierte mag eten. Lees eens de volgende studies 9- 14 van Werner Stauder betreft de spijswetten. Wat men er van vind mag men zelf over beslissen.

https://sites.google.com/site/messiaansestudies/downloads-in-pdf

Ik zat nog vandaag te denken betreft ons rechtssysteem waar Thomas over had dat het zo ontwikkeld is. President Poetin had er nog over dat pedofiele organisatie gewoon in Nederland kan bestaan. Tja, zo ontwikkeld is ons systeem het ook niet. Trouwens wil ik zeker niet met de politiek bemoeien want daar is geen eer aan te behalen.

Allen Shalom toegewenst
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK801 (49)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 18 november 2013, 21:23
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?
 
Beste Thomas,

Volgens mij wilde ik geen discussie beginnen maar iets meedelen. Ik mag van christianmatch weer drie dagen op hun site zitten en die zijn bijna weer om. Dus heb ik ook geen andere keus en daarom vindt ik het ook niet raar. Maar als jij het raar vindt dat mag. Iedereen is er vrij in in zijn of haar denken.

Ik ben ook geen jood maar ook een heiden die wel in de God van Israël geloof. In het oude testament worden de heidenen die met het volk Israël meeliepen vanuit Egypte vreemdelingen genoemd. Dan ben ik dus een vreemdeling die met het volk van Israël verbonden voelt. Heb je Jesaja 66 wel eens gelezen.

Dus je wil wel zeggen dat wij heidenen wel de heidense feesten mogen vieren. In het eerste gebod wordt er toch gezegd dat er één god is namelijk JHWH en dat wij geen andere goden mogen aanbidden (exodus 20 vers 2 en 3. En vers 8 Gedenk den sabbatdag, dat gij dien heilig. Wie hebben wij dan lief de goden van de heidenvolken of de god van Israël. Als we de god van Israël niet liefhebben waarom gaan we dan naar de kerk, naar de gemeentes, naar de bijeenkomsten. Jeshua verloochend zijn Vader JHWH ook niet waarom mogen wij dan wel verloochenen.

De levieten en priesters hebben ook heel veel wetten aan toegevoegd wat niet juist is en wat ook niet bijbels is. Altijd de bijbel er op na lezen. Rare vraag om iemand te stenigen die te veel gedronken heeft terwijl JHWH gezegd heeft dat wij niet mogen doden. Volgens mij wordt de verkrachter bijbels gezien ook gestraft op zijn daden wat ik logisch vindt. Maar dat zal ik na moeten lezen. Jij vindt dat de mensheid zich geëvalueerd heeft en in de wolken loopt van liefde. Zou JHWH ook zichzelf geëvalueerd hebben?? Zou JHWH zich vergist hebben dat zijn rustdag zondag is te eren van de zonne goden??

JHWH is niet wreed, Als we in Hem en in Zijn zoon Yeshua geloven zijn we uit Zijn genade zalig zoals Paulus in zijn brieven aan efeze geschreven had. (efeze 2). De genade is Gods gave (efeze 2:8)

Ons rechtsysteem wordt steeds minder christelijk en laat iedereen vrij. Op zich wel blij dat de zondag geen vaste rustdag wordt te eren van de zonne goden dan kan ik weer eens normaal winkelen. Wat ben ik blij dat vrijdagavond de sabbat begint naar een week werken om tot rust te komen.

Ik ben het niet me je eens. Dat mag toch. Ik leg het je ook niet op. Het is jouw mening en ik heb mijn mening.

Vrije wil, dat hebben wij van JHWH gekregen.

Dank je voor je bijdragen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ERIK801 (49)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: maandag 18 november 2013, 18:03
BerichtOnderwerp: De feestdagen staan voor ons deur maar waarom vieren wij ze?
 
Waarom vieren wij de bijbelse voorjaar en najaar feesten niet zoals ze in leveticus 23 sta omschreven. Jezus en de discipelen van Jezus vieren wel de feesten in Leviticus 23. Er is in het nieuwe testament niks veranderd aan de vastgestelde feesten van JHWH, de God van Israël en de God van Yeshua (Jesus). Jezus heeft de feesten niet verandert. Zelfs Paulus vierde de feesten die door JHWH vastgesteld zijn.

Wat is er nou mis met sinterklaas, kerstfeest en pasen die de hedendaagse christenen vieren. Is het de gezelligheid, de tradities of eren wij JHWH hiermee of eren wij andere goden hiermee?

Hoe denken jullie over het volgende filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=h2oTIK5Nou4

De mens heeft een vrije wil gekregen om te kiezen en daar laat ik jullie helemaal vrij in. Ik heb mijn keuze gemaakt. Mijn proefabonnement van drie dagen is na vandaag afgelopen. Kan op reacties en vragen niet meer reageren maar ik wilde het met jullie delen. Shalom, Erik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van ERIK801
Pagina 1 van 1