ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DOCTORWHO259
ChristianMatch forum index » Berichten van DOCTORWHO259
Auteur Bericht
DOCTORWHO259 (63)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 10:47
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Het is wel wat off-topic maar in mijn visie is het folklore om vlees nodig te vinden, ik eet vegetarisch omdat mijn dochter vanaf ongeveer 4 jaar strikt vegetarisch eet en dat heel principieel is blijven doen.
Zo'n arm beest onder rot omstandigheden laten leven en slachten is denk ik niet de manier waarop Christus het zou voorstaan om met het aards om te gaan.
Niet wat de mond ingaat maakt het hart onrein maar wat de mond uitkomt.
Een kiloknaller kopen en voorbijgaan aan wat daar aan ten grondslag ligt maakt mijn hart in elk geval onrein.
Eiwitten uit het voedsel komen in je lichaam, de hormonen ook. De gekke koeien ziekte wordt niet door een virus maar een prion veroorzaakt die veel beter tegen omstandigheden kan dan een virus. Maar als de koe dood is, zijn de cellen aan het versterven en zijn de virussen nog intact.
Teveel daar aan denken is niet goed voor je welzijn. De beroemde tetanus is zelfs een gewone bacterie maar wel een die sporen maakt die bijna overal tegen kunnen.
Met die kennis omgaan is meer iets van hygiene en zorgvuldigheid.

Een vaccinatie is inderdaad heel vergaand ingrijpend met risico's, daarom is het goed je recht als Christen uit te oefenen en te durven vragen hoe, waarom. Recht... misschien beter 'plicht'.
We doen in deze tijd wat we nu goed achten en over honderd jaar denkt men daar anders over...
In elk geval is eiwitbehoefte een idee uit lang vervlogen tijden geworden en kan een goede vegetarische maaltijd meer en beter eiwit bevatten dan een standaard maaltijd. Gezond eten en leven doe je niet alleen voor jezelf maar ook voor deze wereld, je kinderen en de kinderen van je kinderen zodat later een wijzere kijk kan ontstaan, toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DOCTORWHO259 (63)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 09:14
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
Natuurlijk blijf je als ouder zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt.
Stemmingmakerij als Frankenstein mag tot de verbeelding spreken maar als het jouw beslissing beïnvloed dan gaat dat wat ver.
Een vaccin is geen goedje dat in de schappen naast mineraalwater hoort.
Dat er DNA in zit... als in een serie van Doctor Who..die je opeens verandert in een sprekende hond?
In een onsje biefstuk zit echt veel DNA, een plakje leverworst nog meer, en wat je eet krijg je echt wel binnen.
Een overvaccinatie gedachte is wel realistisch en dat is meer de issue; dat wij als ouders er voor staan dat hier naar gekeken wordt en naar gehandeld wordt, de zoveelste grieppandemie die zo dreigend is dat we vier vaccins per Nederlander moeten kopen...dat schetst inderdaad wel de beslissingskwaliteit.

Ik zal wel de laatste zijn er alleen lof en zegen over te spreken maar het ging mij er om dat het ronduit misplaatst is een ouder de schuld te geven van autisme omdat die diens kind heeft laten vaccineren.
Je hebt leugens, grote leugens en statistiek is wel eens de grap er over. Bewijzen zijn complex en slecht vergelijkbaar. Het is niet iets dat je op je eigen situatie zomaar over kunt zetten.
Vaccineren heeft wel een sociale waarde omdat het zo veel ellende nog steeds voorkomt. Het voordeel komt nooit zonder nadeel. Vertrouwen in de toekomst is niet alles goed vinden maar mijdt het kwade.
Verplicht vaccineren kan alleen ontstaan als de weerstand er toe noopt.
Zo werken systemen nou eenmaal.
Dat er mensen kritisch en bevlogen zijn over alle zoete koek die zo goed verkoopt ben ik eigenlijk heel gelukkig onder.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DOCTORWHO259 (63)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 18:55
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
 
In de 23 jaar dat ik arts ben heb ik deze discussie al zo vaak gehoord, de ene keer met betere argumenten dan de andere keer.

Het verschil tussen iets in Gods hand leggen en iets in Gods hand leggen kan ik echter nog steeds niet zien.

Vaccinaties zijn middelen die we als samenleving en als groep gebruiken, ook diegene die niet immuun worden, worden beschermd.
Er zijn legioenen poliopatienten die kreupel door het leven gaan/gingen omdat iemand het Licht had gezien, maar dat zal haast wel niet van God zijn geweest.
Nog minder is het natuurlijk als je mensen gaat opstoken en allerlei ziekten gaat toeschrijven aan een vaccin, "m'n oom had het ook".
Terug naar de middeleeuwen kan nou eenmaal niet voor ons maar om iemand schuld aan te praten?
Het is laag en negatief. Vaccineer en bid dat bijwerkingen bespaard blijven, dat ontwikkelingen voortzetten, dat het ons gegeven mag worden.

In de loop van de tijd blijkt wat er waar is en wat niet, dat is wat we als moderne mens te dragen hebben, of je kiest voor de weg van de Mormonen. Niet vaccineren is ook een ander een kans ontnemen, nog los van het feit dat in wat nu bekend is het onacceptabel is met je kinderen medische experimenten uit te voeren door es te kijken wat er gebeurt als je niet vaccineert.
En nee, vaccineren is niet heilig maar wat het al aan leed en ellende bespaart heeft maakt een andere keuze niet humaan.
pff voor de zoveelste keer dan maar weer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DOCTORWHO259 (63)





Berichten: 4

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 juni 2013, 16:43
BerichtOnderwerp: welke gebeden van jou zijn verhoord?
 
Misschien leuk om mijn eerste bericht op dit forum hier te plaatsen.

Ik mag echt wel zeggen dat ik hulp heb gehad, gebeden verhoord zijn en er wonderen gebeurden.
Pas kort geleden was er een moment waarop ik ondanks alle 'zware lasten' op mezelf stond. In die tijd deed ik naast bidden meer aan meditatie dan puur en alleen bidden.
Ik wilde graag verder met m'n leven zonder in spagaat te liggen, achter feiten aan te lopen, achterstalligheid en nog-te-klaren-klussen; maar al zo vaak had ik dat schone schip bevaren, om steeds weer 'terug bij af' te zijn.
"Een rollercoaster" oftewijl een achtbaan waar je immers altijd eindigt waar je startte.
Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik bad, of meer smeekte eigenlijk, dat ik hiervan en hieruit nou een keer een uitweg mocht vinden.
Na meer dan 40 jaar mezelf een Christen gevonden te hebben ben ik daar nu mee opgehouden door er een te zijn. Morgen ontvang ik mijn volwassenen doop en eindelijk is het tot me door gedrongen waarin de kracht van de Heer tot uiting komt, hoe vaak er al vergeving was, waar ik er naast zat.
Mijn verstand heeft me altijd weerhouden om tot volle overgave te komen, tot mijn 'ellende' me murw maakte, en ik aan de hand van een zuster in gebed kwam, en mij door de Heer liet leiden.
Dat gebed is ook al verhoord.
Zodra een gebed niet meer een verwachting is, een claim, een eis of de vraag om beloning kan bijna alles.
Ik had nooit kunnen voorspellen dat het zo liep maar nog elke dag dank ik de Heer en soms wel tien keer op een dag, dat ik mijn weg heb mogen vinden.


Laatst aangepast door
DOCTORWHO259
op zaterdag 1 juni 2013, 17:57
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DOCTORWHO259
Pagina 1 van 1