ChristianMatch
 


Forum

Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 15:55
 
Op de zogeheten 'biblebelt' is momenteel een uitbraak van mazelen. Het RIVM heeft dat vastgesteld. Omdat een deel van de bevolking niet is gevaccineerd zal de ziekte zich nog wel verder uitbreiden. De uitbraak in deze gebieden heeft te maken met de weigering van sommige reformatorische christenen om zich te laten vaccineren. Zij beschouwen inenting als een interventie in goddelijke voorzienigheid.

Bij elke uitbraak van ziekten die door vaccinatie te voorkomen zijn, is er altijd de vraag: Moet vaccinatie verplicht worden voor alle kinderen? Ook als de ouders vanwege hun geloofsovertuiging hier tegen zijn?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARTIJN277





Berichten: 36

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 16:07
 
In Nederland zijn er bewegingen die pleiten voor 'baas in eigen buik '. Als mensen het recht hebben om een ongeboren kind te aborteren, dan lijkt het me geen overdreven voorrecht dat je je geboren kinderen niet wilt laten inenten :) Als er gevaar bestaat voor de bevolking buiten de weiger-inenters in de vorm van besmetting (omdat de eigen inenting is uitgewerkt) wordt het wat lastiger om vrijheden te verdedigen, maar dan moet de rest van de bevolking die gevaar loopt maar gewoon een nieuwe inenting halen ? Moet geen probleem zijn, met de dreiging van mexicaanse griep liepen we ook bijna allemaal naar de gymzaal voor een prik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 17:46
 
JANS221 schreef:
Op de zogeheten 'biblebelt' is momenteel een uitbraak van mazelen. Het RIVM heeft dat vastgesteld. Omdat een deel van de bevolking niet is gevaccineerd zal de ziekte zich nog wel verder uitbreiden. De uitbraak in deze gebieden heeft te maken met de weigering van sommige reformatorische christenen om zich te laten vaccineren. Zij beschouwen inenting als een interventie in goddelijke voorzienigheid.

Bij elke uitbraak van ziekten die door vaccinatie te voorkomen zijn, is er altijd de vraag: Moet vaccinatie verplicht worden voor alle kinderen? Ook als de ouders vanwege hun geloofsovertuiging hier tegen zijn?

Was paar keer ook uitbraak kinderverlamming ook zelfde reden.

Ja, ik ken iemand die laat zijn kinderen niet inenten, en ja die was elke keer weer bang als er een uitbraak polio was.

Verplicht zitten haken en ogen aan. Ook omdat er, tegenwoordig, dubieuze inentingen zijn, die dan ook zouden worden gegeven.(gelezen op een amerikaanse site, mail je de url wel door als je wil).

Hij wou ze wel laten inenten, maar dan lig je uit de kerk, met alle sociale een zakelijke gevolgen van dien.

Zeker omdat het wordt gebracht als "Van God zijnde", dat niet inenten.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 juni 2013, 17:48
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:01
 
Ik kan me nog goed herinneren hoe ik wekenlang doodziek op een bed voor het raam lag met de mazelen.........mijn neef heeft er chronische hersenvliesontsteking aan overgehouden,hij heeft dat nu 5x meegemaakt.Hier in de regio was destijds ook een uitbraak van de bof,je ziet er nog de gevolgen van want er zijn een aantal jongens onvruchtbaar van geworden.

Mensen mogen gelukkig zelf de keuze maken om niet in te enten maar ik vind het jammer dat die mensen hun kinderen blootstellen aan gevaren die simpel te voorkomen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:58
 
Jammer dat men de medische wetenschap niet als Gods geschenk ziet. er zijn wel door die wetenschap digen gedan di egrens overschrijdend waren, maar dat men vaccins ontdekt en zo de eigenlijke ziekte grotendeels uit kan bannen is men wat mij betreft dat aan je kinderen verplicht om te laten doen.

Doet me denken aan het verhaal van een overstroming waar een man in zijn huis wordt bezocht door iemand in een boot waarop de man weigerde om in te stappen, want God zal hem wel helpen, toen het water hoger kwam en hij op het dak moest vluchten, kwam er een helicopter die hem op wilde pikken maar hij weigerde, God zou hem wel helpen. toen hij vedormnek was en bij God aan kwam vroeg hij aan God waarom hielp u niet, waarop God zei ik heb die mensen in boot en helicopter naar je toegestuurd maar jij wilde niet geholpen worden.

Dus mogen wij als ouders onze kinderen Gods hulp weigeren? Zelf ben ik door die vasthoudendheid haast een schoonzuster verloren, gelukkig had mijn broer toch het laatste woord en is ze na veel bloedverlies, bij een bevalling wel met speod naar ziekenhuis gebracht en geholpen.

Hopelijk ziet men toch eens in, dat God ook anders kan helpen door anderen heen en niet altijd rechtstreeks
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 19:14
 
PIETER619 schreef:
Jammer dat men de medische wetenschap niet als Gods geschenk ziet. er zijn wel door die wetenschap digen gedan di egrens overschrijdend waren, maar dat men vaccins ontdekt en zo de eigenlijke ziekte grotendeels uit kan bannen is men wat mij betreft dat aan je kinderen verplicht om te laten doen.

Doet me denken aan het verhaal van een overstroming waar een man in zijn huis wordt bezocht door iemand in een boot waarop de man weigerde om in te stappen, want God zal hem wel helpen, toen het water hoger kwam en hij op het dak moest vluchten, kwam er een helicopter die hem op wilde pikken maar hij weigerde, God zou hem wel helpen. toen hij vedormnek was en bij God aan kwam vroeg hij aan God waarom hielp u niet, waarop God zei ik heb die mensen in boot en helicopter naar je toegestuurd maar jij wilde niet geholpen worden.

Dus mogen wij als ouders onze kinderen Gods hulp weigeren? Zelf ben ik door die vasthoudendheid haast een schoonzuster verloren, gelukkig had mijn broer toch het laatste woord en is ze na veel bloedverlies, bij een bevalling wel met speod naar ziekenhuis gebracht en geholpen.

Hopelijk ziet men toch eens in, dat God ook anders kan helpen door anderen heen en niet altijd rechtstreeks

O, dus hun mogen ook hun vrouwen niet in ziekenhuis laten bevallen en naar ziekenhuis (laten) brengen als er iets misgaat...?

Ja, die vrouw van die man waar ik het net over had, hierboven die mocht absoluut geen kinderen meer krijgen, toch zwanger geraakt, miskraam en ze was zelf bijna dood, ja, gehoord uit 1ste hand...

Quote:
gelukkig had mijn broer toch het laatste woord en is ze na veel bloedverlies, bij een bevalling wel met speod naar ziekenhuis gebracht en geholpen.

En ws daarna uit de kerk gezet, door heren ouderlingen, wegens ongehoorzaamheid?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 juni 2013, 19:17
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:17
 
MARTIJN277 schreef:
In Nederland zijn er bewegingen die pleiten voor 'baas in eigen buik '. Als mensen het recht hebben om een ongeboren kind te aborteren, dan lijkt het me geen overdreven voorrecht dat je je geboren kinderen niet wilt laten inenten :) Als er gevaar bestaat voor de bevolking buiten de weiger-inenters in de vorm van besmetting (omdat de eigen inenting is uitgewerkt) wordt het wat lastiger om vrijheden te verdedigen, maar dan moet de rest van de bevolking die gevaar loopt maar gewoon een nieuwe inenting halen ? Moet geen probleem zijn, met de dreiging van mexicaanse griep liepen we ook bijna allemaal naar de gymzaal voor een prik.

He? Smiley die vol vragen zit

Ik kan me niet heugen dat ik naar een gymzaal oid ging voor inenting Mexicaanse griep.
(O ja, nu ik erover denk kreeg een brief huisarts over inenting tegen griep, niet gedaan, ik krijg nooit eens griep Huilende smiley, smiley in tranen ) Ik bedoel het zo, gewone griep is juist gezond want je lichaam vecht dan juist om de schadelijke virussen en bacteriën te doden, dus als je nooit griep of koorts hebt...?

Wel voor te stemmen...


Of was dat alleen voor mensen die naar buitenland gingen of van buitenland kwamen?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 juni 2013, 20:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619





Berichten: 1149

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:37
 
SHANITA130 schreef:
O, dus hun mogen ook hun vrouwen niet in ziekenhuis laten bevallen en naar ziekenhuis (laten) brengen als er iets misgaat...?

Ja, die vrouw van die man waar ik het net over had, hierboven die mocht absoluut geen kinderen meer krijgen, toch zwanger geraakt, miskraam en ze was zelf bijna dood, ja, gehoord uit 1ste hand...



En ws daarna uit de kerk gezet, door heren ouderlingen, wegens ongehoorzaamheid?

Nee gelukkig, kwam het gezonde verstand toch bovendrijven, haar ouders waren wel gelukkig met hun kinderen en hadden ook een zeer verstandige lieve moeder. Mijn schoonzus is 3 x thuis bevallen, maar toen bij de derde bevalling dokter zich vergiste en er 2 uitkwamen, is ze bij de andere 2 tweelingen wel in ziekenhuis bevallen. gelukkig maakt men daar nu toch meer gebruik van de medische wetenschap.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:41
 
PIETER619 schreef:
Nee gelukkig, kwam het gezonde verstand toch bovendrijven, haar ouders waren wel gelukkig met hun kinderen en hadden ook een zeer verstandige lieve moeder. Mijn schoonzus is 3 x thuis bevallen, maar toen bij de derde bevalling dokter zich vergiste en er 2 uitkwamen, is ze bij de andere 2 tweelingen wel in ziekenhuis bevallen. gelukkig maakt men daar nu toch meer gebruik van de medische wetenschap.

Nou valt weer mee dan gelukkig....

Maar ja, toch linke boel....in het algemeen in die kerken hoor.... Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 14:25
 
MARTIJN277 schreef:
In Nederland zijn er bewegingen die pleiten voor 'baas in eigen buik '. Als mensen het recht hebben om een ongeboren kind te aborteren, dan lijkt het me geen overdreven voorrecht dat je je geboren kinderen niet wilt laten inenten :) Als er gevaar bestaat voor de bevolking buiten de weiger-inenters in de vorm van besmetting (omdat de eigen inenting is uitgewerkt) wordt het wat lastiger om vrijheden te verdedigen, maar dan moet de rest van de bevolking die gevaar loopt maar gewoon een nieuwe inenting halen ? Moet geen probleem zijn, met de dreiging van mexicaanse griep liepen we ook bijna allemaal naar de gymzaal voor een prik.

Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn...


Laatst aangepast door
IFAN841
op zondag 23 juni 2013, 14:28
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:00
 
IFAN841 schreef:
Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn...


Het zal toch geen complot zijn? Geschokte, onthutste smiley

Toch wijst men haarscherp richting waar het aan schort: de liefde, het sociale aspect waarin christenen in die orthodoxe hoek in hun gedrevenheid naar God in te kort schieten/cq uit het oog verliezen.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 23 juni 2013, 15:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:15
 
PIETER619 schreef:
Nee gelukkig, kwam het gezonde verstand toch bovendrijven, haar ouders waren wel gelukkig met hun kinderen en hadden ook een zeer verstandige lieve moeder. Mijn schoonzus is 3 x thuis bevallen, maar toen bij de derde bevalling dokter zich vergiste en er 2 uitkwamen, is ze bij de andere 2 tweelingen wel in ziekenhuis bevallen. gelukkig maakt men daar nu toch meer gebruik van de medische wetenschap.

Ik zie het nu pas goed, 'andere 2 2-lingen'?

Wat gaaf, leuk!!!!

Dus 3 tweelingen! Wat een wonder!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:18
 
IFAN841 schreef:
Kijk, met jou kan ik praten! Maar het probleem ligt volgens mij veel dieper. Het is volgens mij de pure vijandigheid en diep gewortelde intolerantie in Nederland ten aanzien van Christenen! Vooral de NOS speelt dit spel erg graag mee en blaast alles onevenredig groot op! Hoe vals en doortrapt kan je zijn...

Sniet helemaal waar, zelfs Gordon(die ik overigens een hele toffe gast vind), is gelovig geworden door de EO.
Lachende smiley En dat werd breed positief uitgemeten door de NOS!
Heel veel 'christenen' hadden hun lidmaatschap EO opgezegd toen ze hoorden dat Gordon op de EO zou komen. Smiley met dichtgeplakte mond

Ik vind dat Zieke smiley

Met Gordon kan ik lachen!!! Lachende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 23 juni 2013, 17:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 15:37
 
JOL252 schreef:
Het zal toch geen complot zijn? Geschokte, onthutste smiley

Toch wijst men haarscherp richting waar het aan schort: de liefde, het sociale aspect waarin christenen in die orthodoxe hoek in hun gedrevenheid naar God in te kort schieten/cq uit het oog verliezen.

Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 17:01
 
IFAN841 schreef:
Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel!

Bron?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841





Berichten: 150

BerichtGeplaatst: zondag 23 juni 2013, 21:06
 
SHANITA130 schreef:
Bron?

Verschillende Journaals misschien...? Ga maar eens op YT kijken ofzo...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 08:49
 
SHANITA130 schreef:
Bron?


Een bron kan ook je eigen waarneming zijn, hoeft niet altijd met feiten onderbouwd maar als een eigen indruk neergezet worden...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 10:20
 
JOL252 schreef:
Een bron kan ook je eigen waarneming zijn, hoeft niet altijd met feiten onderbouwd maar als een eigen indruk neergezet worden...

Oke.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 14:32
 
IFAN841 schreef:
Nou, dat is maar voor een gedeelte zo hoor! En zeker de NOS! Die speelt graag een voluit anti-Christelijk spel!


Onderbouw dat eens. Welk gedeelte? Hoe wordt dat spel gespeeld? Over welke Christenen heb je het?

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 24 juni 2013, 14:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 22:15
 
Zijn niet alleen de groep cristenen ook natuur artsen die mensen op ideeen brengen dat inenten niet goed is.

Heb een vrouwtje gekend, die was alles via natuur
Zwammen thee drinken, en haar kinderen allemaal niet ingeënt
Want volgens natuurartsen kon het dan weer meer kwaad dan goed.


Maar zelf mocht ik van gewone artsen me kinderen niet inenten voor kinkhoest. Omdat dat epilepsie zou stimuleren en die had ik in de familie
Later waren de meningen van artsen toch doen, want kinkhoest begon weer meer te komen en hebben sommigge er toch eentje gehad.
Ma ja wat is erger, epelepsie of kinkhoest.....

Z heb ik de inenting tegen baarmoeder kanker niet gedaan bij een dochter, vond de inenting nog te vaag, en was voor soort kanker wat je kan voorkomen als je een man gewoon zijn ding schoon laat wassen. Geen vuil er in je komt


Was tebang het later mischien gevolgen zou hebben die inenting. Vond het allemaal te experimenteel die inenting.


Maar ben natuurlijk wel voor inentingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 23:11
 
PETRA373 schreef:
Zijn niet alleen de groep cristenen ook natuur artsen die mensen op ideeen brengen dat inenten niet goed is.

Heb een vrouwtje gekend, die was alles via natuur
Zwammen thee drinken, en haar kinderen allemaal niet ingeënt
Want volgens natuurartsen kon het dan weer meer kwaad dan goed.


Maar zelf mocht ik van gewone artsen me kinderen niet inenten voor kinkhoest. Omdat dat epilepsie zou stimuleren en die had ik in de familie
Later waren de meningen van artsen toch doen, want kinkhoest begon weer meer te komen en hebben sommigge er toch eentje gehad.
Ma ja wat is erger, epelepsie of kinkhoest.....

Z heb ik de inenting tegen baarmoeder kanker niet gedaan bij een dochter, vond de inenting nog te vaag, en was voor soort kanker wat je kan voorkomen als je een man gewoon zijn ding schoon laat wassen. Geen vuil er in je komt

Was tebang het later mischien gevolgen zou hebben die inenting. Vond het allemaal te experimenteel die inenting.


Maar ben natuurlijk wel voor inentingen.

Het Humaan PapillomaVirus wordt overgedragen tijdens seks, ook als dat veilig gebeurt. Al is de kans dan inderdaad kleiner. De meeste HPV soorten veroorzaken overigens geen baarmoederhalskanker. Als meisjes die nog niet seksueel actief zijn worden ingeënt, zijn zij voor 99% beschermd tegen mogelijke infecties met HPV. Goede hygiëne lijkt mij vanzelfsprekend. Bijwerkingen zijn tot nu toe nog niet aangetoond, wat de effecten op de langere termijn zullen zijn is echter niet bekend.

Blijft nog steeds de vraag: Moet er een verplichte vaccinatie voor kinderen komen?


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 25 juni 2013, 07:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 09:53
 
JANS221 schreef:
Het Humaan PapillomaVirus wordt overgedragen tijdens seks, ook als dat veilig gebeurt. Al is de kans dan inderdaad kleiner. De meeste HPV soorten veroorzaken overigens geen baarmoederhalskanker. Als meisjes die nog niet seksueel actief zijn worden ingeënt, zijn zij voor 99% beschermd tegen mogelijke infecties met HPV. Goede hygiëne lijkt mij vanzelfsprekend. Bijwerkingen zijn tot nu toe nog niet aangetoond, wat de effecten op de langere termijn zullen zijn is echter niet bekend.

Blijft nog steeds de vraag: Moet er een verplichte vaccinatie voor kinderen komen?



Nee er moet geen verplichte vaccinatie voor kinderen komen, dat is mijn mening, lees dit stuk maar eens, ik persoonlijk sta hier volkomen achter.



Verliezen wij bij verplichte vaccinatie ons zelfbeschikkingsrecht?
Viathou Peletier © September 2009

Tijdens een verblijf op La Vie Tara in Frankrijk, nam ik kennis van een uitgelekt document van de Franse overheid waaruit blijkt dat ‘vrijwillige’ vaccinatie tegen de Mexicaanse griep op het laatste moment (eind september 2009) toch wordt afgedwongen. De plannen daarvoor zijn in een vergevorderd stadium. Een speciale volg- en opsporingsprocedure via de wettelijk verplichte, met een microchip uitgeruste Franse medische ID card, gaat nauwkeurig registreren wie het vaccin ontvangen heeft en wie niet. Zie HIER. Iedereen komt aan de beurt.

Gezondheidspersoneel in Frankrijk zal verplicht worden mee te werken; bij weigering zullen ‘sancties’ volgen.
Mensen die niet meewerken krijgen nu al het etiket “een gevaar voor de samenleving” te zijn.
Het vaccineren zelf gaat niet gebeuren via de reguliere gezondheidszorg en huisartsen, maar door speciaal opgeleide vaccinatieteams. Het geheel lijkt meer op een militare operatie dan een publieke gezondheidscampagne. Het Franse document bevat verwijzingen naar Franse wetten ( Art. L3131-8 en 9) die stellen dat gezondheidspersoneel verplicht is mee te werken en dat bij weigering ‘sancties’ zullen volgen. Mensen die niet meewerken krijgen nu al het etiket “een gevaar voor de samenleving” te zijn.

Dit bericht riep bij mij een diepe verontwaardiging en verontrusting op waaruit een aantal vragen ontstond die ons allen aangaat.

-Wilt u gevaccineerd worden?

Om deze vraag te beantwoorden is goede informatie noodzakelijk. Via de media, zoals kranten en televisie, komt een vrij eenzijdig beeld naar buiten. Het is erop gericht u te vertellen, dat de overheid en het RIVM weet wat goed voor u is, en dat u hun richtlijnen zonder verdere vragen kunt volgen. Is dat zo?

- Weet u precies wat er in een vaccin zit?

Wanneer u persoonlijk onderzoek gaat doen over vaccinatie, zult u tot de conclusie komen, dat een eensluidend antwoord niet mogelijk is. Via allerlei wegen wordt momenteel aandacht gevraagd voor wat er allemaal in een vaccin zit. Weet u dat er toegevoegde stoffen inzitten zoals kwik, aluminium en squaleen en dat ze allerlei klachten en neurologische schade kunnen veroorzaken. Over deze stoffen wordt in de reguliere media niet gesproken en ook de overheid biedt hierover geen infomatie. Ook bij navraag niet. Je kunt je afvragen als je beseft dat vaccinmakers, c.q. de farmaceutische industrie, niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor de eventuele gezondheidschade van niet of nauwelijks geteste vaccins, waarom dat is.

- Ben ik, als ik me niet laat vaccineren, een gevaar voor de samenleving?

Als iedereen een vaccin krijgt en ik niet, kan ik toch niemand besmetten? En als ik ervoor kies liever ziek te worden van de griep dan het risico te lopen ziek te worden van de bijwerkingen van de vaccinatie, dan is het toch mijn eigen vrije keuze?

Het is toch niet aan de overheid om te bepalen of ik, door het vaccin niet te nemen, ziek mag worden of niet? Als deze keuze niet meer vrij is kan men zich het volgende afvragen:

- Leef ik nog in een vrij land en heb ik nog het recht zelf te beslissen over mijn eigen lichaam?

Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ik in een democratische samenleving vrij ben om zelf beslissingen te nemen met betrekking tot mijn eigen lichaam. Waarschijnlijk heeft u net als ik wel gemerkt dat we zo langzamerhand in een met wetten en regels gedomineerde maatschappij leven, waar in toenemende mate beperking van vrijheid en ontwikkeling wordt opgelegd. Denk daarbij aan intensievering van de controle op het geldsysteem, en alternatieve medische- en voedselindustrie, zie onder andere codex alimentarius, landbouw- en veeteelt- productiemethoden, en controle op de vrijheid van meningsuiting.

Het opvallende is dat we ook nog elkaar moeten gaan bespioneren zodat we gezamenlijk zicht houden op elkaars “gehoorzaamheid”. Als ons gedrag afwijkt van de door het collectief – meestal bepaald door de overheid – opgelegde normen- en waardensysteem, moet dit gemeld worden aan de overheid. Dit riekt naar “verdeel en heers” strategie! Wordt de burger zelfs geleerd immoreel te handelen? Ik mocht niet klikken van mijn ouders!

- Wat als ik in Frankrijk of de VS woon en besluit me niet te laten vaccineren?

Word ik dan gestigmatiseerd als gevaar voor de samenleving? Klopt het dat ik dan ook nog sancties als geldboetes en zelfs gevangenisstraf kan verwachten?


Meneer Klink vindt dat je maar beter verlegen MET de vaccinaties verlegen kan zitten, dan OM... Een woordspeling van zo'n € 700 miljoen. Een dure grap noemen we dat..!

Wat gebeurt er in Nederland met de 34 miljoen vaccins die minister Klink heeft besteld? Twee per persoon? Hij weet kennelijk meer dan ik. Waar blijft mijn zelfbeschikkingsrecht; mijn vrijheid zelf te beslissen over mijn eigen lichaam?

Het lijkt erop dat onze vrijheid van keuze aan banden wordt gelegd door middel van het omdraaien van de redenering dat wij een gevaar vormen voor de samenleving, als wij ons niet laten vaccineren. Het kan niet anders, dan dat hier een andere bedoeling achter ligt. Is deze gesuggereerde pandemie een voorwendsel om iedereen verplicht te vaccineren?

Gezien de ingredienten van de vaccins worden onze lichamen ernstig vergiftigd. Waarom wordt hierover gezwegen? Is het de bedoeling dat wij juist ziek en afhankelijk worden en niet meer in staat zijn verantwoordelijkheid te nemen voor onze eigen (spirituele) ontwikkeling en bewustwording?

Los van het eventuele doel en de inhoud van de vaccinatie (die mijns inziens al ernstig genoeg zijn), voel ik mij diep geraakt dat ik tegen mijn wens – en dus onder dwang – mij zou moeten laten vaccineren. Dit druist volledig in tegen mijn gevoel van vrijheid zelf keuzes te mogen maken en hiervoor de verantwoordelijkheid te nemen. Mijn zelfbeschikkingsrecht wordt mij doelbewust ontnomen. Is dit een verhulde poging tot een vorm van slavernij door het “systeem”? Wil ik zo leven?

Deze immorele, onethische en onrechtmatige houding, strategie en handeling ten opzichte van de onwetende, goed vertrouwende burger in de maatschappij, dient de groei en ontwikkeling van de samenleving niet. Het impliceerd ontnemen van het geboorterecht om in vrijheid keuzes te mogen maken, en dit is gewetenloos.

Is dit het einde van de democratie?

Lieve mensen, wordt wakker uit de schijnveiligheid die ons wordt gespiegeld door onvolledige informatie rond de vaccinatie. Informeer jezelf goed, maak de bewuste keuze of je je wilt laten vaccineren of niet, en voel ook of dit klopt of niet.

Handel vanuit het ge-Weten, vanuit het hart. Laten we gaan staan in onze soevereine kracht en laten we zien hoe een liefdevolle en vooral verantwoorde menselijke samenleving eruit ziet.

Viathou Peletier
Voor meer informatie zie website: de Spuit blijft eruit HIER


Ook al is een mogelijk wettelijke verplichting in veel landen niet aan de orde, het gaat erom dat er in de eerste plaats landen zijn waar dit wél aan de orde is, en dus het zelfbeschikkingsrecht verkracht wordt. En in de tweede plaats kun je je afvragen of de ongelooflijke morele druk die door overheden aan de burgers wordt opgelegd, nog wel juridisch verantwoord is..!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 10:01
 
JANS221 schreef:
Het Humaan PapillomaVirus wordt overgedragen tijdens seks, ook als dat veilig gebeurt. Al is de kans dan inderdaad kleiner. De meeste HPV soorten veroorzaken overigens geen baarmoederhalskanker. Als meisjes die nog niet seksueel actief zijn worden ingeënt, zijn zij voor 99% beschermd tegen mogelijke infecties met HPV. Goede hygiëne lijkt mij vanzelfsprekend. Bijwerkingen zijn tot nu toe nog niet aangetoond, wat de effecten op de langere termijn zullen zijn is echter niet bekend.

Blijft nog steeds de vraag: Moet er een verplichte vaccinatie voor kinderen komen?

dat vond ik dus zo eng, wat de effecten op langere termijn zullen zijn, is nog niet bekend.....
wat ik des tijds vond toen ik alles uitzocht, dat het om een infectie gaat die je alleen krijgt inderdaad bij slechte hygiëne
dus dacht , voor koombaar zonder inenting.

me dochter was toen 15 en zag het zelf ook niet zitten, met de vage informatie die je erbij kreeg, met gevolgen langere termijn niet bekend.
Kan me herrrineren dat best veel mensen uit me omgeving er ook niet voor gekozen hebben toen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 10:18
 
en dan denkend over de vraag moet het verplicht worden?

was die ene inenting verplicht geweest, had ik het gevoel gehad, de overheid, mijn dochter als een experiment gebruikte.....

Andere inentingen sta ik helemaal achter, maar waneer we als experiment een inenting gebruiken, ouders vragen of ze interesse hebben om mee te doen.......ben ik toch heel blij dat het niet verplicht is.

verder iemand die een zusje of broertje heeft met ernstigge epilepsie, waarbij een arts beslist geen kinkhoest vaccinatie, want zitten stoffen in die de epelepsie kunnen bevorderen.
Na jaren later beslissen artsen weer, toch die kinderen een k geven....
verwarrend als ouder, ik heb toch voor inenting gekozen, ook al had een half zusje epilepsie, ben toch wel blij ik zelf mocht kiezen, van d e artsen.

Mijn kinderen zijn geen bezit van de overheid. Moeilijk iets, ook ik vind het niks dat strenge cristelijke ouders hun kinderen niet laten inenten, maar verplichten?????
Zou er geen antwoord op weten, want kan dus ook de andere kant, twee soorten inentingen, eentje dacht ik, maak een ander kind maar proefkonijn, niet mijn kind, andere zeiden artsen nee, niet doen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968





Berichten: 2706

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 14:50
 
Je kunt in de Nederlandse wetgeving niet zo maar verplicht worden een medische handeling of behandeling te ondergaan. Verplicht inenten is niet aan de orde. Het rare in het verhaal is dat kinderen geen zelfbeschikkingsrecht hebben: de ouders beslissen. Die beslissen in een enkel geval dat ze hun kinderen de kans laten lopen op bijvoorbeeld kinderverlamming terwijl ze in een gebied wonen waar deze ziekte zich makkelijker kan verspreiden. In dit geval beroepen ze zich op Gods voorzienigheid terwijl ze feitelijk - hun eigen kinderen notabene - blootstellen aan een ziekte die eenvoudig te voorkomen is.

Iemand die polio krijgt als kind door deze ouders moet toch in zijn volwassen leven, bijvoorbeeld tijdens de incontinentie die er mee samenhangt, vragen gaan stellen over het Godsbeeld van zijn ouders en de consequentie daarvan voor onschuldigen die de rest van hun leven half of heel verlamd zijn. Op een gegeven moment hou je mensen er niet meer onder door ze wijs te maken dat ze niet tegen Gods wil mogen opstaan. Polio was en is ook niet Gods wil maar de wil van de ouders die bang gemaakt zijn.
Als alles van God komt waarom geldt dat dat niet voor de grote zegen van kennis en geneeskunst? Die zal wel weer van satan zijn dan. Het is een keuze op basis van een godsbeeld dat niet te verdedigen is. Het doet de verkondiging van het Evangelie ook geen goed.

Anthroposofen stellen niet dat je niet mag inenten maar of je de overweging moet meenemen dat sommige ziekten door het menselijk lichaam zelf te bestrijden zijn, waardoor er weerstand wordt opgebouwd. Strikt genomen word je bij een inenting een beetje ziek gemaakt, waardoor het lichaam weerstand tegen die ziekte opbouwt. Het lichaam kan dat ook zelf na bijvoorbeeld kinderziektes zonder een inenting.
Maar tegen bijvoorbeeld polio enten ze wel in. Op de foto een uiteraard misleide Christen, gestraft met polio door zijn ouders met op het bord: Ik smeek u, doe dit uw kind niet aan.


http://www.geheugenvannederland.nl/?/nl/items/ANP01:12985037/&p=1&i=5&t=10&st=polio&sc=subject%20all%20%22polio%22%20AND%20%28isPartOf%20any%20%22ANP01%22%20%29/

Thomas.


Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 25 juni 2013, 15:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 15:19
 
Buiten dat heb ik ook verhalen gehoord dat als kids net ziek zijn geweest en dan TOCH inentingen krijgen het hardstikke fout kan lopen , er zijn geruchten dat ze er autistisch door kunnen worden. Heb 1 verhaal uit eerste hand gehoord van een moeder die dat is overkomen, het ventje was net ziek geweest is toch ingeent hij was toen rond de 2 jaar hij sprak goed en ontwikkelde zich normaal, maar NA die inenting veranderde hij totaal, hij sprak niet meer en hij gedroeg zich ook autistisch , niemand wist wat ze met hem aan moesten, zijn mams heeft jarenlang voor hem moeten knokken om hem op een goede school etc te krijgen en de dingen weer uit hem te krijgen . Er zitten dus zeker gevaren aan inentingen want weten wij wat ze er allemaal in stoppen??? Het heeft dus 2 kanten, als ik ooit kids krijg zou ik het lastige keuze vinden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 15:22
 
TALITHA162 schreef:
Buiten dat heb ik ook verhalen gehoord dat als kids net ziek zijn geweest en dan TOCH inentingen krijgen het hardstikke fout kan lopen , er zijn geruchten dat ze er autistisch door kunnen worden. Heb 1 verhaal uit eerste hand gehoord van een moeder die dat is overkomen, het ventje was net ziek geweest is toch ingeent hij was toen rond de 2 jaar hij sprak goed en ontwikkelde zich normaal, maar NA die inenting veranderde hij totaal, hij sprak niet meer en hij gedroeg zich ook autistisch , niemand wist wat ze met hem aan moesten, zijn mams heeft jarenlang voor hem moeten knokken om hem op een goede school etc te krijgen en de dingen weer uit hem te krijgen . Er zitten dus zeker gevaren aan inentingen want weten wij wat ze er allemaal in stoppen??? Het heeft dus 2 kanten, als ik ooit kids krijg zou ik het lastige keuze vinden.



Zo heb ik een oom in de familie die door inentingen epilepsie heeft gekregen vlak nadat hij zijn inentingen heeft gekregen dit is onderzocht en bewezen dat door het vaccin hij nu levenslang moet boeten en zware medicijnen moet blijven slikken, afgekeurd is etc etc......

Er zijn ook aan inentingen wel degelijk gevaren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 15:31
 
De uitbraak van mazelen momenteel is niet te vergelijken met een uitbraak van polio. Kinderen met mazelen houden er meestal niets aan over. Inderdaad is dit anders met polio. Nu is een medische (be)handeling (nog) niet verplicht. Kan je het niet laten vaccineren van een kind tegen b.v. polio zien als het moedwillig in gevaar brengen van een kind? Zelf ben ik huiverig voor het verplicht stellen van medische behandelingen, maar vaccinatie beschouwen als een interventie in goddelijke voorzienigheid gaat voor mij veel te ver: God deelt her en der geen ziekten uit aan mensen al naar het Hem belieft. Zo`n God is een God om bang voor te zijn, naar ons evenbeeld geschapen, waarmee je jezelf goedkeuring kan geven om wel of niet te handelen en dat vervolgens weer bestempelen als de wil van God. Kinderen medische behandelingen onthouden en zo de kans laten lopen op ziekten, kan ik niet begrijpen. We hebben als mensen een verantwoordelijkheid voor al wat leeft en dus ook voor het welzijn van onze kinderen.

Van al de vaccinaties die in het vaccinatieprogramma van de overheid zijn opgenomen is aangetoond dat de risico's van de inenting kleiner zijn dan de risico's van de ziekte. Dat wil niet zeggen dat de vaccins allemaal altijd volstrekt ongevaarlijk zijn. Wel dat een persoon die zich laat vaccineren minder risico's loopt dan een ongevaccineerde persoon.


Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 25 juni 2013, 16:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 17:07
 
TALITHA162 schreef:
Buiten dat heb ik ook verhalen gehoord dat als kids net ziek zijn geweest en dan TOCH inentingen krijgen het hardstikke fout kan lopen , er zijn geruchten dat ze er autistisch door kunnen worden. Heb 1 verhaal uit eerste hand gehoord van een moeder die dat is overkomen, het ventje was net ziek geweest is toch ingeent hij was toen rond de 2 jaar hij sprak goed en ontwikkelde zich normaal, maar NA die inenting veranderde hij totaal, hij sprak niet meer en hij gedroeg zich ook autistisch , niemand wist wat ze met hem aan moesten, zijn mams heeft jarenlang voor hem moeten knokken om hem op een goede school etc te krijgen en de dingen weer uit hem te krijgen . Er zitten dus zeker gevaren aan inentingen want weten wij wat ze er allemaal in stoppen??? Het heeft dus 2 kanten, als ik ooit kids krijg zou ik het lastige keuze vinden.

Je haalt de woorden uit mijn mond...
Ook ik ben hier inmiddels van op de hoogte...(wat autisme betreft)
Staat trouwens heel veel op internet ...
Toch zijn mijn kinderen ingeënt....en ik stond daar ook achter...

Maar.............heb wel 2 kids met autisme...
Ooit is in een onderzoek hiernaar over gesproken...
Toen heb ik het naast me neer gelegd..(soort berusting)
Maar nu...(????)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 17:26
 
ZEELAND736 schreef:
Je haalt de woorden uit mijn mond...
Ook ik ben hier inmiddels van op de hoogte...(wat autisme betreft)
Staat trouwens heel veel op internet ...
Toch zijn mijn kinderen ingeënt....en ik stond daar ook achter...

Maar.............heb wel 2 kids met autisme...
Ooit is in een onderzoek hiernaar over gesproken...
Toen heb ik het naast me neer gelegd..(soort berusting)
Maar nu...(????)

ja ik vind het een eng iets, wij weten niet wat voor troep ze erin gooien , zo kunnen ze experimenteren op de kids , ze kunnen doen wat ze willen want hebben wij enige zicht erop???? en wat te denken van al die vage ziekten ineens waar je vroeger nooit van hoorde???? we moeten niet meer klakkeloos ervanuit gaan dat de regering en wereldleiders het beste met ons voor hebben. Nog een nadenkertje.... er gaan miljoenen om in de farmaceutische wereld denk je dan dat ze als ze WEL een ziekte kunnen genezen dat ons gaan vertellen en daarmee miljoenen euro;s mislopen??????? waarom er mysterieuze ziektes ineens tevoorschijn komen is zodat ze weer redenen hebben om medicijnen op ons te experimenteren. zo dus ook met vaccinatie het IS niet altijd goed wat ze geven
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 11 Volgende
Pagina 1 van 11