ChristianMatch
 


Forum

Berichten van DENNIS196
ChristianMatch forum index » Berichten van DENNIS196
Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 19:28
BerichtOnderwerp: Mannen waar knappen jullie op af bij een vrouw?
 
Eerste wat mij zo spontaan te binnen schiet: Onzekerheid, gebrek aan relativeringsvermogen en wel willen praten maar niet kunnen luisteren.
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 17:05
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
Bedankt voor je moeite Shanita,

heb het filmpje iig kunnen vinden!

Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 16:14
BerichtOnderwerp: Humor mag best van God
 
Leuke topic! Behalve als humor inderdaad van de duivel is, dan bedoel ik natuurlijk: Boeiende topic! Knipoog smiley
Als je een speech moet houden is een oude, bekende truc om te beginnen met een kleine grap, omdat het de aandacht van de toehoorders vestigt. Vanuit dat oogpunt, laten we eens kijken naar een bijbels voorbeeld hiervan:
Handelingen 2: De heilige Geest is zojuist uitgestort over de discipelen. Ze praten allen in andere talen, en de menigte is "buiten zichzelf en raakten in verlegenheid, en de één zei tegen de ander: Wat wil dit toch zeggen? Anderen zeiden spottend: Zij zijn vol van zoete wijn. Maar Petrus, die daar met de elf anderen stond, verhief zijn stem en sprak tot hen:" ...
Ok nogmaals even, een speech begint met een kleine grap weten jullie nog?
..." Joodse mannen en u allen die in Jeruzalem woont, dit moet u bekend zijn en laat mijn woorden tot uw oren doordringen: Deze zijn namelijk niet dronken, zoals u vermoedt,.. " ok komt ie Lachende smiley ".. want het is pas het derde uur van de dag. " Met andere woorden, daar is het toch nog veel te vroeg voor! Heb ik altijd wel een humorvolle opening gevonden van de eerste speech ooit na de uitstorting van de heilige Geest! Lachende smiley

Voor wie het niet grappig vindt.. Ook goed hoor, ik zie er de humor wel van in.

Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 14:14
BerichtOnderwerp: De hemel op aarde
 


Zojuist dit filmpje op youtube gezien. Heeft weliswaar niet met het Onze Vader direct te maken, wel met gebed in zijn algemeen. Is wel in het engels,
dus hoop dat jullie het ook kunnen verstaan Knipoog smiley
http://www.youtube.com/watch?v=IuVsY96vAfw

Zegen,
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:43
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 
SHANITA130 schreef:
Mooi site,

Even de link, want een film spreekt me aan: nooit meer crises?

Jong en vrij


De link werkt niet, kom gewoon op de site, valt dat aan te passen shanita?
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 17:57
BerichtOnderwerp: jong en vrij gemeente den haag
 

Jong en Vrij is nog een relatief jonge gemeente, met gemeenten in Hellevoetsluis, Amersfoort, Sliedrecht, Den Haag en Twente. Daarnaast zijn er, direct verbonden aan JV zogenaamde "Gracebases", een soort kleine broertje/zusje- gemeentes van de grotere JV's. Sinds de start van de eerste gemeente, minder dan tien jaar geleden, hebben de gemeenten een zeer sterke groei meegemaakt. De stijl van de diensten wordt kenmerkend door het moderne karakter, waarbij je moet denken aan bv Hillsong-achtige aanbiddingsmuziek en preken met een persoonlijke aanspreekstijl en humor.
De gemeente onderscheid zich echter met name en vooral van andere "evangelische" gemeenten door een uitdrukkelijke focus op vergeving en genade op basis van geloof in Jezus. Dit geloof in Jezus wordt gezien als de basis voor het zijn van een nieuwe schepping in Jezus. De preken richten zich dan ook op het leren kennen van Jezus als grondlegger en borg van deze nieuwe schepping in de kerkganger. De focus ligt dus daarmee uitdrukkelijk niet op de kerkbezoeker en zijn zonden en tekortkomingen (met als gevolg schuldgevoel), maar op Jezus en zijn werk aan het kruis, waarin de gelovige mag leren wandelen en groeien.

Zoals bij elke kerk(vorm) zijn er ook kritiek- en verbeterpunten. Niet iedereen is het eens met de grote focus op genade, met name vanuit traditionelere hoeken. Daarnaast is het standpunt m.b.t. tot zegeningen en genezingen niet bij iedereen onverdeeld geaccepteerd. Tot slot, door de snelle en explosieve groei is men nog volop bezig ook onderling een band van broeders en zusters onder elkaar te worden. Ook het feit dat sommigen een uur of meer rijden om bij de diensten aanwezig te zijn helpt hierin niet direct mee, in ieder geval niet in vergelijking met een dorpskerk waar alle leden en contacten binnen de directe omgeving wonen.


Voor meer info:
www.jongenvrij.nl

Dennis


Laatst aangepast door
DENNIS196
op zaterdag 22 juni 2013, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196 (41)





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 juni 2013, 18:43
BerichtOnderwerp: God, onze Vader
 
Ben benieuwd hoe het verder gaat! Heb zelf, jaartje of wat geleden, op dit forum ook het Onze Vader eens onder de aandacht gebracht, al was mijn insteek wel een heel andere. In veel gelovige kringen wordt dit als voorbeeld of zelfs het volmaakte gebed genoemd. Wat mij in dat opzicht in de eerste plaats opvalt is dat het gebed niet leert dat we iets in Jezus Naam mogen bidden. Zou je in je vervolg delen hier misschien iets over willen zeggen, waarom het Onze Vader niet in Jezus Naam gebeden wordt? En als het Onze Vader niet in Jezus Naam gebeden wordt, is het dan wel het "volmaakte" gebed?
Dennis


Laatst aangepast door
DENNIS196
op vrijdag 14 juni 2013, 18:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van DENNIS196
Pagina 1 van 1