ChristianMatch
 


Forum

jong en vrij gemeente den haag
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 16:38
 
Hoii allemaal ik ben heel erg benieuwd naar de jong en vrij gemeente in Den Haag zitten hier leden van die gemeente? Hoe ervaren jullie het in die gemeente? Ik denk erover om keertje te gaan kijken. Maar ben wel benieuwd of hier toevallig ook leden zijn en wat jullie ervaringen zijn Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 17:20
 
jong en vrij... maak ik een kans daar? Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:01
 
BAPPI605 schreef:
jong en vrij... maak ik een kans daar? Knipoog smiley

haha een kans op wat???? Lachende smiley

het lijkt me leuk om met leden in contact te komen zodat ik misschien dan alvast wat mensen ken voor ik daar binnen wandel. Vind het beetje eng Verlegen lachende smiley
is voor mij nogal een stap vandaar mijn vraag Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:16
 
TALITHA162 schreef:
haha een kans op wat???? Lachende smiley
Lachende smiley

Nee, voordat ik weer verkeerd begrepen wordt Gefrustreerde smiley ... jong en vrij suggereert dat je een bepaalde leeftijd moet hebben en single!
Heb even op de website gekeken... ziet er flitsend uit! Boodschap en intenties lijken mij oprecht! Jammer, niet in Amsterdam.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 18:23
 
BAPPI605 schreef:
Nee, voordat ik weer verkeerd begrepen wordt Gefrustreerde smiley ... jong en vrij suggereert dat je een bepaalde leeftijd moet hebben en single!
Heb even op de website gekeken... ziet er flitsend uit! Boodschap en intenties lijken mij oprecht! Jammer, niet in Amsterdam.

tja qua leeftijd weet ik ook niet aan wat voor categorie ik moet denken maar ik ben 36 en voel me nog zeker wel jong en vrij

Knipoog smiley en waar lees jij dat je single moet zijn voor die gemeente????????
ja ze zitten in 5 plaatsen maar ik hoorde iemand wel iets noemen over amsterdam ik zal hem is vragen of ze ook daar wat aan het opstarten zijn Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BAPPI605





Berichten: 122

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:05
 
TALITHA162 schreef:
Knipoog smiley en waar lees jij dat je single moet zijn voor die gemeente???????? Knipoog smiley

Nergens, maar in de context van jong en vrij, associeer ik dan als ''in de 20 en niet getrouwd''
Ik vind het ook interessant als een kerk/gemeente zegt dat mensen ''vrij'' mogen zijn in hun kerk/gemeente... wat bedoelen ze daar precies mee? Zo vaak voelt men zich gebonden door alle tradities en regels die worden opgelegd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: donderdag 20 juni 2013, 19:09
 
BAPPI605 schreef:
Nergens, maar in de context van jong en vrij, associeer ik dan als ''in de 20 en niet getrouwd''
Ik vind het ook interessant als een kerk/gemeente zegt dat mensen ''vrij'' mogen zijn in hun kerk/gemeente... wat bedoelen ze daar precies mee? Zo vaak voelt men zich gebonden door alle tradities en regels die worden opgelegd.

ja nouja qua leeftijd denk ik niet dat ze er een groot ding van maken hoor als jij je jong van hart voelt :)))

En ja dat spreekt mij dus ook aan , ik kom om die reden al heel wat jaren niet meer in een gemeente omdat ik ook aan loop tegen al die dogma;s en al die kerkleringen en dat je maar in hun straatje moet lopen anders hoor je er niet bij , er is vaak weinig ruimte voor "vrij denkers" . Ik vertik het om klakkeloos iets aan te nemen alleen omdat anderen het zeggen ik onderzoek het zelf met de bijbel

Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 juni 2013, 16:57
 
BAPPI605 schreef:
Nergens, maar in de context van jong en vrij, associeer ik dan als ''in de 20 en niet getrouwd''
Ik vind het ook interessant als een kerk/gemeente zegt dat mensen ''vrij'' mogen zijn in hun kerk/gemeente... wat bedoelen ze daar precies mee? Zo vaak voelt men zich gebonden door alle tradities en regels die worden opgelegd.

Hai Bappie,

Ik kwam in deze groeperingen, 'Jong en Vrij' was toen nog van de EO, dacht ik.

Met vrij bedoelen ze: 'vrij in Christus.'(Dacht ik) En jong kan je dus heel breed opvatten er komen er ook van alle leeftijden...

Het is mijn ding niet, allemaal wat te enthousiast, voor mij dan he?

Anders wordt ik ook verkeerd begrepen Gefrustreerde smiley
Coole smiley met zonnebril
Ja, ieder z'n ding, ik hou weer meer van een ingetogen dienst. Knipoog smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 21 juni 2013, 17:51
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 17:57
 

Jong en Vrij is nog een relatief jonge gemeente, met gemeenten in Hellevoetsluis, Amersfoort, Sliedrecht, Den Haag en Twente. Daarnaast zijn er, direct verbonden aan JV zogenaamde "Gracebases", een soort kleine broertje/zusje- gemeentes van de grotere JV's. Sinds de start van de eerste gemeente, minder dan tien jaar geleden, hebben de gemeenten een zeer sterke groei meegemaakt. De stijl van de diensten wordt kenmerkend door het moderne karakter, waarbij je moet denken aan bv Hillsong-achtige aanbiddingsmuziek en preken met een persoonlijke aanspreekstijl en humor.
De gemeente onderscheid zich echter met name en vooral van andere "evangelische" gemeenten door een uitdrukkelijke focus op vergeving en genade op basis van geloof in Jezus. Dit geloof in Jezus wordt gezien als de basis voor het zijn van een nieuwe schepping in Jezus. De preken richten zich dan ook op het leren kennen van Jezus als grondlegger en borg van deze nieuwe schepping in de kerkganger. De focus ligt dus daarmee uitdrukkelijk niet op de kerkbezoeker en zijn zonden en tekortkomingen (met als gevolg schuldgevoel), maar op Jezus en zijn werk aan het kruis, waarin de gelovige mag leren wandelen en groeien.

Zoals bij elke kerk(vorm) zijn er ook kritiek- en verbeterpunten. Niet iedereen is het eens met de grote focus op genade, met name vanuit traditionelere hoeken. Daarnaast is het standpunt m.b.t. tot zegeningen en genezingen niet bij iedereen onverdeeld geaccepteerd. Tot slot, door de snelle en explosieve groei is men nog volop bezig ook onderling een band van broeders en zusters onder elkaar te worden. Ook het feit dat sommigen een uur of meer rijden om bij de diensten aanwezig te zijn helpt hierin niet direct mee, in ieder geval niet in vergelijking met een dorpskerk waar alle leden en contacten binnen de directe omgeving wonen.


Voor meer info:
www.jongenvrij.nl

Dennis


Laatst aangepast door
DENNIS196
op zaterdag 22 juni 2013, 18:02
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TALITHA162





Berichten: 16

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 18:55
 
DENNIS196 schreef:

Jong en Vrij is nog een relatief jonge gemeente, met gemeenten in Hellevoetsluis, Amersfoort, Sliedrecht, Den Haag en Twente. Daarnaast zijn er, direct verbonden aan JV zogenaamde "Gracebases", een soort kleine broertje/zusje- gemeentes van de grotere JV's. Sinds de start van de eerste gemeente, minder dan tien jaar geleden, hebben de gemeenten een zeer sterke groei meegemaakt. De stijl van de diensten wordt kenmerkend door het moderne karakter, waarbij je moet denken aan bv Hillsong-achtige aanbiddingsmuziek en preken met een persoonlijke aanspreekstijl en humor.
De gemeente onderscheid zich echter met name en vooral van andere "evangelische" gemeenten door een uitdrukkelijke focus op vergeving en genade op basis van geloof in Jezus. Dit geloof in Jezus wordt gezien als de basis voor het zijn van een nieuwe schepping in Jezus. De preken richten zich dan ook op het leren kennen van Jezus als grondlegger en borg van deze nieuwe schepping in de kerkganger. De focus ligt dus daarmee uitdrukkelijk niet op de kerkbezoeker en zijn zonden en tekortkomingen (met als gevolg schuldgevoel), maar op Jezus en zijn werk aan het kruis, waarin de gelovige mag leren wandelen en groeien.

Zoals bij elke kerk(vorm) zijn er ook kritiek- en verbeterpunten. Niet iedereen is het eens met de grote focus op genade, met name vanuit traditionelere hoeken. Daarnaast is het standpunt m.b.t. tot zegeningen en genezingen niet bij iedereen onverdeeld geaccepteerd. Tot slot, door de snelle en explosieve groei is men nog volop bezig ook onderling een band van broeders en zusters onder elkaar te worden. Ook het feit dat sommigen een uur of meer rijden om bij de diensten aanwezig te zijn helpt hierin niet direct mee, in ieder geval niet in vergelijking met een dorpskerk waar alle leden en contacten binnen de directe omgeving wonen.


Voor meer info:
www.jongenvrij.nl

Dennis

dank voor je heldere uitleg hihi
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 19:06
 
Mooi site,

Even de link, want de titel van een film daar spreekt me aan: nooit meer crises?

Jong en vrij


Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 juni 2013, 12:21
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 20:43
 
SHANITA130 schreef:
Mooi site,

Even de link, want een film spreekt me aan: nooit meer crises?

Jong en vrij


De link werkt niet, kom gewoon op de site, valt dat aan te passen shanita?
Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:02
 
DENNIS196 schreef:
De link werkt niet, kom gewoon op de site, valt dat aan te passen shanita?
Dennis

Als ik er op CM, in mijn post op klik, kom ik wel op de site van Jong en Vrij Smiley die vol vragen zit

Dus? Kijk maar als je klikt op 'reageren' op mijn post, dan zie je [ url= www.jong en vrij.nl [ /url ]

Zonder spaties natuurlijk....allesaanmekaarvast

O nee, ik krijg dan: http://jongenvrij.nl/ Smiley die vol vragen zit

Zal ff kijken, mom.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 juni 2013, 22:04
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 juni 2013, 22:07
 
En toch, als ik www.jongenvrij.nl, in me adres balk plak, veranderd dat in http://jongenvrij.nl/

Check maar...iig bij mij doet de link het wel raar Smiley die vol vragen zit

Raar, doet deze het wel: http://jongenvrij.nl/over-ons/ ?

En dan: klik hier

Dus eerst dit typen of plakken: [url= http://jongenvrij.nl/over-ons/
alleen dan zonder spatie na de '='
Daar meteen een "]" achter...Na dit adres dus: http://jongenvrij.nl/over-ons/ Dan 'klik hier' of andere tekst, en dan [/url] er meteen achter zonder spatie...En 'klik hier' of andere tekst dus zonder aanhalingstekens, kan wel, maar dan komen die er ook op....


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 22 juni 2013, 22:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DENNIS196





Berichten: 7

BerichtGeplaatst: maandag 24 juni 2013, 17:05
 
Bedankt voor je moeite Shanita,

heb het filmpje iig kunnen vinden!

Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 12:59
 
Ik ken de gemeente wel maar ik zou me niet zo snel bij zo'n gemeente aansluiten, omdat het Bijbels Theologisch niet klopt wat er verkondigd wordt.

Het is alleen maar lange leve de lol, wij zijn verlost en er is geen kwaad en zonde meer en we mogen gewoon doorgaan met zondigen want we leven toch onder de genade. Zoek eens naar de ketter Marcion en je hebt grotendeels wat de Jong&Vrij gemeente leert. Op de kansel ligt een Bijbel van 66 boeken, maar slechts de Paulinische geschriften worden gelezen en dan nog wel zo dat het precies uitkomt zoals de sprekers willen. En het volk roept ja en amen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 13:18
 
MANNA420 schreef:
Ik ken de gemeente wel maar ik zou me niet zo snel bij zo'n gemeente aansluiten, omdat het Bijbels Theologisch niet klopt wat er verkondigd wordt.

Het is alleen maar lange leve de lol, wij zijn verlost en er is geen kwaad en zonde meer en we mogen gewoon doorgaan met zondigen want we leven toch onder de genade. Zoek eens naar de ketter Marcion en je hebt grotendeels wat de Jong&Vrij gemeente leert. Op de kansel ligt een Bijbel van 66 boeken, maar slechts de Paulinische geschriften worden gelezen en dan nog wel zo dat het precies uitkomt zoals de sprekers willen. En het volk roept ja en amen.

Ben je er geweest?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MANNA420





Berichten: 93

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 13:27
 
JOL252 schreef:
Ben je er geweest?

Ik heb ''preken'' geluisterd van deze gemeente. Ik ben lid van de plaatselijke gereformeerde kerk waar ik me thuis voel. Ik ben geen kerkshopper, maar luister nog wel eens een preken uit andere gemeenten die online staan om zo een beeld te vormen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 25 juli 2013, 21:28
 
MANNA420 schreef:
Ik ken de gemeente wel maar ik zou me niet zo snel bij zo'n gemeente aansluiten, omdat het Bijbels Theologisch niet klopt wat er verkondigd wordt.

Het is alleen maar lange leve de lol, wij zijn verlost en er is geen kwaad en zonde meer en we mogen gewoon doorgaan met zondigen want we leven toch onder de genade. Zoek eens naar de ketter Marcion en je hebt grotendeels wat de Jong&Vrij gemeente leert. Op de kansel ligt een Bijbel van 66 boeken, maar slechts de Paulinische geschriften worden gelezen en dan nog wel zo dat het precies uitkomt zoals de sprekers willen. En het volk roept ja en amen.

Hai Manna,

Helemaal met je eens!!!

Klopt Bijbels Theologisch niet!
Idd, die indruk deed ik ook op, ben er jaren geweest, omdat ik niet beter wist zeg maar. (ongelovig opgegroeid, toen ik volwassen was gaan geloven) En ja, Traditionelen kerken waren dood, zo werd mij jarenlang voorgehouden.

Lang leve de lol, etc. idd.

En precies hoe het de sprekers uitkomt, andere dingen worden weggelaten.

En idd. "Mag ik een 'Amen', en iedereen roept 'Amen', daarop.

Knipoog smiley

Ps: Ja, er zitten natuurlijk wel wat dingen tussen die dan weer wel zo zijn, maar voel aan en weet wat je bedoelt, en mee eens!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 25 juli 2013, 21:42
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Pagina 1 van 1