ChristianMatch
 


Forum

Berichten van MARCOVH807
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Berichten van MARCOVH807
Auteur Bericht
MARCOVH807 (42)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:58
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
MAMALOE463 schreef:
Wat moedig dat je dit zo kunt neerschrijven....

dank je, maar ik sta sindskort iets anders in het leven, vandaar ook mijn lidmaatschap hier. Vroeger was je zoekende naar de juiste vrouw. Tegenwoordig heb ik dat zijdelings geschoven en ben ik meer op zoek naar vrienden en vandaar uit misschien iets laten opbloeien.

Hierdoor kan je meer lak nemen aan de reactie van mensen om je heen. Als je zoekende bent, dan deel je minder. Je probeert je beter voor te doen dan je bent.

Dus als deze nieuwe manier van communiceren vrouwen afschrikt, dan ben ik liever vrijgezel dan met een vrouw die alleen maar mooi weer wil horen. Dan kan je idd behoorlijk eenzaam samen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807 (42)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:50
BerichtOnderwerp: Ik voel me nog;).........
 
FRANKT627 schreef:
Als je op een datesite staat vind ik niet dat je je moet verontschuldigen wanneer je op iemands profiel gaat kijken. Of die persoon nu 18 of 88 jaar is. Ik kijk ook wel eens op profielen van mannen en vrouwen die niet tot mijn 'categorie' behoren. Soms kijk ik dan naar de foto's ivm bloemen of iets anders interessants. Of ik lees gewoon de tekst en ga ik eens op zoek naar taalfouten. Enkele maanden geleden, dat schreef ik nog op het forum, keek ik eens op een profiel van een man. Hij stuurde me een boze mail en blokkeerde me dan ook nog eens. Je hebt nu eenmaal rare snuiters. Het is niet anders.

ok, bizar. Eerst vel reageren dat iemand bij je kijkt en dan vervolgens je de mogelijkheid ontnemen om te reageren. Wel handig, want je kan dan geen boze reactie terug ontvangen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807 (42)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 23:47
BerichtOnderwerp: Pesten...
 
pesters hebben het vaak zelf niet in de gaten de ze pesten. Ik kan er over mee praten (van beide kanten).

Vaak geeft de pester slechts 1 opmerking tegen het slachtoffer zonder te beseffen hoe het binnenkomt. Echter als 30 personen een negatieve opmerking maken, dan is het voor hun slechts 1 opmerking, maar voor de ontvanger zijn het 30.

Heb zelf aan beide kanten gestaan. Als jij het slachtoffer ben, dan merk je het. Echter als je een pester bent, dan moet iemand je ogen ontsluiten en je attenderen dat je al nummer 30 ben en dat de ontvanger het als pesten beschouwd.

Werkt heel confronterend als iemand dat zegt, terwijl je weet hoe het aan de andere kant is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807 (42)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 19:01
BerichtOnderwerp: Ik voel me nog;).........
 
SHANITA130 schreef:
Iemand van 24 met iemand van 70, ja. Wat is de liefde toch mooi....

Kan haar man lekker gaan vissen met haar opa...mooi!!! hoor die liefde... Zieke smiley

ach het kan ook anders. Een paar jaar geleden was een vrouw van 28 jaar al oma geworden. Oma en moeder hadden beide een kind gekregen op hun 14e.

Overigens ligt voor mij de deadline op max 7 jaar jonger en max 1 jaar ouder. Een enkele uitzondering daar gelaten.

Overigens nog even terugkomend op de gelezen verhalen van contactzoekende mannen met 20+ jaar verschil, andersom kan het ook. Ik snap werkelijk waar niet wat vrouwen van 50+ doen op mijn eigen CM profiel. Ze zouden zowat mijn moeder kunnen zijn. Al ben ik dan een nakomertje en is mijn moeder 64 geworden.


Laatst aangepast door
MARCOVH807
op zaterdag 29 juni 2013, 19:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARCOVH807 (42)





Berichten: 35

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 10:30
BerichtOnderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
 
Eenzaamheid, tja daar kan ik helaas wel over meepraten. Het werd onlangs nog eens zeer pijnlijk duidelijk, toen ik in een over(ge)spannen situatie ziek thuis kwam te zitten.

Hoe op te lossen? Je openstellen en er door op uit te trekken, is het standaard antwoord dat je krijgt.

Klinkt allemaal heel simpel, nou nog te doen. Door de jaren heen ga je dan eens om je heen kijken hoe andere dat doen. Ga je eens kijken waar zij hun vrienden vandaan halen. Als ik dan om me heen kijk, dan valt mij op, dat zij de meeste vrienden van of school of uit hun kerkgemeenschap kennen.

Echter hier ligt dan voor mij het grootste probleem. Vanaf mijn 5e jaar was ik de pisang op school van groep 3 tot MBO4 (klasgenoten van basisschool zijn ook je klasgenoten op MAVO en op MBO ben je zo beschadigd/vereenzaamt dat je ook hier het target wordt). Diezelfde klasgenoten van de basisschool en MAVO zijn ook de groep personen waar je dan je vrienden uit je kerkgemeenschap zou kunnen halen. Oftewel, hier ga je dus je vrienden niet uit halen, want ze laten je gewoon letterlijk links liggen en kijken je nog niet eens aan.

Hierdoor wordt je wereldje wel heel klein en dus eenzaam.

Omdat ik dat zat werd en onze kerkelijke gemeenschap steeds verder wegzakte van de leer van God, ben ik verandert van kerkelijke gemeenschap. Deze kerkelijke gemeenschap omvat max 100 leden met een grote groep leeftijdsgenoten.

Echter kom je dan in het volgende probleem. Zij zijn getrouwd en hebben kinderen. Ze lopen dus direct van kerk naar kinderopvang en blijven daar dan binnen praten. Eenmaal buiten is het al wat later en gaat men direct naar huis of praat nog heel even over hoe goed hun kinderen het doen.

Daar zit ik dus ook niet op te wachten. Gelukkig weten 2 gezinnen dit (naast de 2 gezinnen waarvan de man in het bestuur zitten) en proberen dit zo goed mogelijk op te vangen. Echter het vertrouwen in de medemens is echter zo laag (mijn beste vrienden werden ooit eens mijn ergste vijanden op school), dat ondanks dat zij het blijven proberen, ik me totaal nog niet openstel naar hun, waardoor het eigenlijk zakelijke vrienden blijven.

Dus ja, eenzaamheid kan ik over mee praten. Vandaar dat ik een paar jaar geleden ben gaan sporten en meedoen aan een bijbelstudiegroepje van onze kerk om niet al te eenzaam te worden en te eindigen achter mijn beeldscherm.

Nou klinkt dit misschien wel treurig/wanhopig, echter ik heb meer dagen dat ik hier helemaal geen last van heb. Echter als je dan soms thuiszit en even niet goed weet wat te doen, dan merk je wel dat je geen vrienden hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van MARCOVH807
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2