ChristianMatch
 


Forum

Pesten...
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 22:12
 
Pesten.

Pesten is het gedrag waarbij één persoon herhaald en gedurende langere tijd door een of meerdere anderen bejegend wordt op manieren die leiden tot fysieke verwonding en/of psychisch lijden. Dit kan variëren van woordgrapjes tot structureel geweld.

Plagen en pesten is niet hetzelfde. Niet iedereen kan het onderscheid even goed herkennen. Hierdoor wordt pesten nogal eens ten onrechte voor plagen aangezien. Bij plagen zijn beide partijen (vrijwel) aan elkaar gelijk, en is de situatie één op één. De ene keer doet de een wat, de andere keer de ander. Het kan gebeuren dat het niet prettig gevonden wordt, en er kan zelfs ruzie van komen, maar zelfs dan geven beide partijen goed partij.

Pesten is structureel anders dan plagen. In tegenstelling tot bij plagen is er hier geen gelijkwaardigheid meer. De gepeste kan het moeilijk vinden zich te verweren. Vaak durft, wil of kan hij niet terugslaan, of is hierin niet doeltreffend. Plagen houdt na verloop van tijd op, terwijl pesten vaak voortdurend doorgaat.

Als 'grapjes' tot vervelens toe herhaald worden en de ander zich niet wil verweren, dan is er al sprake van een vorm van pesten.

Slachtoffers slaan of zeggen iets terug maar zijn hierin niet doeltreffend.

Zo wordt een vicieuze cirkel geboren: de gepeste verliest zijn vertrouwen, en kan of wil zich hierdoor niet te verweren hetgeen de pester aanmoedigt door te gaan. Het is daarom belangrijk niet alleen de pester aan te spreken op zijn gedrag, maar ook aandacht te schenken aan het bevorderen van het (zelf)vertrouwen van het slachtoffer.

De daders hebben vaak verschillende motieven om tot pesten over te gaan. Soms is dit pure verveling. In andere gevallen kan het een frustratie zijn die ze willen afreageren, concurrentiedrang, of jaloezie.

Iemand kan ook denken populair te zijn door zich aan de slachtoffers "op te trekken". Pesters zijn in veel gevallen onzeker en proberen dit onder stoer gedrag te verbergen. In veel gevallen menen pesters dat ze populairder worden door hun gedrag, maar in werkelijkheid keuren de meeste groepsgenoten het pesten af of zijn ze hooguit aardig voor de pester omdat ze zich christelijk proberen te gedragen.


Meestal pesten ze alleen als ze in een groep zijn, of voldoende (passieve) medestanders hebben. De meeste daders durven niets te ondernemen als ze zich onvoldoende gesteund voelen. De meelopers, mensen die het bagateliseren en ontkennen zijn meestal zelf bang er iets van te zeggen of vinden het te onbelangrijk, maar laten hem meestal vallen als hij zelf gezichtsverlies lijdt.


Volwassenen nemen vaak hun toevlucht tot verbale en indirecte pesterijen, die beslist hard kunnen aankomen.

Zoals eerder vermeld pesten pesters meestal alleen als ze in een groep zijn.
Meelopers, mensen die het stilzwijgend goedkeuren onder het mom van bijvoorbeeld 'naastenliefde' zullen vaak de pester laten vallen wanneer die zelf gezichtsverlies leidt.

Zo komt het ook voor dat wanneer het slachtoffer verdwijnt of er zich niets meer van aantrekt, de pester zich tegen iemand anders gaat keren. Naast meelopers onderscheidt men ook de toeschouwers, de personen die getuige zijn van het pesten maar er niets tegen doen. Vaak staan ze ook zodanig buiten het gebeuren dat ze zich pas achteraf realiseren hoe serieus de situatie was. Docenten, managers en redactie kunnen in zekere zin ook toeschouwers zijn, wanneer ze ver van hun forumleden of personeel staan. Ze weten dan niet of slecht wat er in de groep omgaat, en schatten de ernst van de situatie onvoldoende in. Bovendien zullen de groepsleden een afstandelijke docent, manager of redactie minder snel in vertrouwen nemen.

Hierdoor lijkt het alsof velen actief dan wel passief tegen het slachtoffer is of dat het slachtoffer na lang pesten zo gefrustreerd is, dat hij hierdoor het gevoel heeft werkelijk geen kant uit te kunnen. En bijvoorbeeld hele boze dingen gaat terugzeggen, dingen die hij/zij uit zichzelf nooit zal zeggen, omdat het bijvoorbeeld een erg vreedzaam iemand is.

Zinvol is het wanneer een groep en een leider samen spelregels opstellen: wat is prettig voor iedereen? wat doen we als groep niet?
Een gevaar dat om de hoek komt kijken, is wanneer men te maken heeft met een pester met psychopathische eigenschappen. In dit geval zullen de afspraken vaak averechts werken en zal deze pester zelfs de verkregen inzichten in zijn slachtoffers misbruiken om zijn pestgedrag nog te verscherpen en doelgerichter te maken.

Dit waren zo mijn gedachten over pesten, gedeeltelijk overgenomen uit een site over pesten en een beetje aangepast.


Pesten is structureel en brengt het slachtoffer tot wanhoop. Pesten is een universeel, niet-cultuurgebonden verschijnsel. Onderzoek heeft aangetoond dat de omvang en de verschijningsvorm van pesten in Noord-, Midden- en Zuid-Europa vrijwel identiek is. Ook in de Verenigde Staten en Japan komt het voor. Pesten kan verbaal, fysiek of elektronisch van aard zijn. De laatste vorm heeft als cyberpesten sinds de intrede van het internet en bedrijfs- en schoolservers een hoge vlucht genomen.


Cyberpesten: De daders voelen zich veilig, ongenaakbaar en onherkenbaar, waardoor ze weinig terughoudend zijn.
Cyberpesten is ernstiger dan "gewoon" pesten, omdat dader en slachtoffer niet in direct contact met elkaar staan, maar enkel via de computer verbonden zijn. Ook worden hierdoor grenzen verlegd en gaat de dader verder. De dader voelt zich niet geremd, waardoor meerdere mensen het te weten komen.
Niet enkel fysiek of sociaal dominante personen doen aan cyberpesten. Door zijn kennis over het internet voelt de dader zich vaak machtiger dan het slachtoffer en denkt dan 'veilig achter de computer' zijn slag te mogen slaan.
Het slachtoffer voelt zich onveiliger dan bij gewoon pesten want hij voelt zich niet vrij op bijvoorbeeld een forum wat daar wel voor bedoeld is.

De impact van cyberpesten is groter dan bij gewoon pesten, want er zijn veel meer toeschouwers door het medium internet.
Cyberpesten is niet terug te draaien – vaak blijven de gegevens op internet gewoon bestaan, zodat het slachtoffer er jaren nadien nog mee geconfronteerd kan worden. Werkgevers die via internet informatie over sollicitanten opzoeken, kunnen bij hun zoektocht ook cyberpesten tegenkomen, waardoor zij zich misschien minder geroepen voelen om de gepeste persoon in dienst te nemen.
Slachtoffers, daders en derden die er mee te maken hebben staan hierover vaak niet open.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 16:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 22:24
 
goed stuk shanita,zet me wel tot na denken met het woord plagen, bij pesten vermeld. zelf plaag ik ook nog wel es, meer voor de humor,maar met totaal geen bedoelingen die een pester doet. laat ook altijd wel merken dacht ik dat ik het niet echt meen. En denk dat de ander het ook als humor ziet, vraag me nu af, misschien in de beleving van de ander komt het wel als pesten over Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 22:46
 
PETRA944 schreef:
goed stuk shanita,zet me wel tot na denken met het woord plagen, bij pesten vermeld. zelf plaag ik ook nog wel es, meer voor de humor,maar met totaal geen bedoelingen die een pester doet. laat ook altijd wel merken dacht ik dat ik het niet echt meen. En denk dat de ander het ook als humor ziet, vraag me nu af, misschien in de beleving van de ander komt het wel als pesten over Smiley die vol vragen zit

Ja, het onderwerp kwam eventjes zomaar in me op. ik had denk ik ergens iets gelezen vandaag. maar ja, omdat velen hiermee te maken kunnen krijgen, of te maken hebben (gehad), dacht ik ik zet het hier even neer. wat informatie over pesten.

Als je zelf in je hart weet, Petra, dat het geen pesten is wat je doet, maar plagen, dan is het goed. Dat ziet God ook. en de meeste mensen zien dat ook. Dan kan je ook bijval krijgen omdat altijd wel iemand ziet dat je het zó niet bedoeld hebt. Dit is wat ik denk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 22:53
 
PETRA944 schreef:
goed stuk shanita,zet me wel tot na denken met het woord plagen, bij pesten vermeld. zelf plaag ik ook nog wel es, meer voor de humor,maar met totaal geen bedoelingen die een pester doet. laat ook altijd wel merken dacht ik dat ik het niet echt meen. En denk dat de ander het ook als humor ziet, vraag me nu af, misschien in de beleving van de ander komt het wel als pesten over Smiley die vol vragen zit

Petra, van al je postings hier op het forum heb ik nog nooit het idee gehad dat je aan het pesten was.

Ik vind je humor en je plaagjes zelfs heel goed. Soms kan het wel eens gebeuren dat een plaagje verkeerd of niet begrepen wordt maar met wat enige uitleg nadien wordt alles weer gladgestreken. Je moet dus geen zorgen maken over je plaagerijtjes. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CANADIAN073





Berichten: 111

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:00
 
Om op het www aan te geven hoe serieus iets bedoeld word zijn volgens mij de smiley geboren, maar ik denk dat het dan aan de lezer is hoe hij iets opvat. Niettemin is het een interresant onderwerp .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022





Berichten: 3599

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:02
 
FRANKT627 schreef:
Petra, van al je postings hier op het forum heb ik nog nooit het idee gehad dat je aan het pesten was.

Ik vind je humor en je plaagjes zelfs heel goed. Soms kan het wel eens gebeuren dat een plaagje verkeerd of niet begrepen wordt maar met wat enige uitleg nadien wordt alles weer gladgestreken. Je moet dus geen zorgen maken over je plaagerijtjes. Knipoog smiley

Mijn idee ook hoor Petra!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:05
 
FRANKT627 schreef:
Petra, van al je postings hier op het forum heb ik nog nooit het idee gehad dat je aan het pesten was.

Ik vind je humor en je plaagjes zelfs heel goed. Soms kan het wel eens gebeuren dat een plaagje verkeerd of niet begrepen wordt maar met wat enige uitleg nadien wordt alles weer gladgestreken. Je moet dus geen zorgen maken over je plaagerijtjes. Knipoog smiley

ha ha , jij begrijpt ze ook wel,(denk ik) en kan waanzinnig goed terug plagen, eerlijk gezegd maakt het me heel erg aan het lachen om met jou zo te communiceren, Je reageert zo leuk terug. toch maak ik me er zorgen over of het op anderen misschien wel minder overkwam,op een forum is het moeilijk,je ziet een ander niet, en na vandaag weer een communicatie te hebben gehad die me met vraagtekens achterlaat,zet het me tot denken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:06
 
PETRA944 schreef:
ha ha , jij begrijpt ze ook wel,(denk ik) en kan waanzinnig goed terug plagen, eerlijk gezegd maakt het me heel erg aan het lachen om met jou zo te communiceren, Je reageert zo leuk terug. toch maak ik me er zorgen over of het op anderen misschien wel minder overkwam,op een forum is het moeilijk,je ziet een ander niet, en na vandaag weer een communicatie te hebben gehad die me met vraagtekens achterlaat,zet het me tot denken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:08
 
Nee Petra...wat je schrijft zie ik niet als...PESTEN...
Overigens...dat vind ik een verkeerd woord..
Ik bedoel in die zin...kinderen kunnen elkaar pesten...
Maar noem je dat zo...als volwassenen onder elkaar???

Als er hier iets gebeurd...zie ik het als ""steken"" of kinderlijk gedrag...
Inderdaad soms gunnen mensen elkaar het licht in de ogen niet...

Soms willen mensen elkaar niet begrijpen...
Maar echt pesten??
Nee dat vind ik iets heel anders....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:15
 
maar een moeilijker onderwerp nog is het pesten. in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.
of kan ik deze reactie maar beter verwijderen? heeft het nut, draagt het bij tot een olossing, want een oplossing weet ikniet, zelf ben ik ontmoedigd, is dit me laatste avond op het forum.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:15
 
PETRA944 schreef:
goed stuk shanita,zet me wel tot na denken met het woord plagen, bij pesten vermeld. zelf plaag ik ook nog wel es, meer voor de humor,maar met totaal geen bedoelingen die een pester doet. laat ook altijd wel merken dacht ik dat ik het niet echt meen. En denk dat de ander het ook als humor ziet, vraag me nu af, misschien in de beleving van de ander komt het wel als pesten over Smiley die vol vragen zit

Jij en pesten?? Je hebt gewoon een dijk van een humor en ik lig geregeld in een deuk. Moet nog steeds vragen bij huishoudtopic of er ook een ontdeukapparaat bestaat.


Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 9 juli 2012, 23:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:20
 
PETRA944 schreef:
maar een moeilijker onderwerp nog is het pesten. in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.
of kan ik deze reactie maar beter verwijderen? heeft het nut, draagt het bij tot een olossing, want een oplossing weet ikniet, zelf ben ik ontmoedigd, is dit me laatste avond op het forum.

Dan zeg ik...NEGEREN!!!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:22
 
PETRA944 schreef:
maar een moeilijker onderwerp nog is het pesten. in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.
of kan ik deze reactie maar beter verwijderen? heeft het nut, draagt het bij tot een olossing, want een oplossing weet ikniet, zelf ben ik ontmoedigd, is dit me laatste avond op het forum.

ik reageer hier dus even
wanneer jij iets in je zinnen laat door schemeren over je twijfels over mijn aanwezigheid op het forum,dan moet je niet alleen op het antwoord letten..maar ook op je vraag denk ik.
verder heb ik zelf niets,waarom ik iets tegen jou zou hebben.
ik zou je eerder verdedigen niet weg te gaan

ik zelf zeg sneller wat ik niet aardig vindt.
en praat niet graag om de kern heen met..ze pesten.en er zijn..en sommigen...en volgus mij..
ik stap op de persoon af.en soms merkt iemand dat..ja jammer dan.


Laatst aangepast door
HEIDE115
op maandag 9 juli 2012, 23:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:24
 
ZEELAND736 schreef:
Dan zeg ik...NEGEREN!!!!!!

klopt is wijs,maar dan zie je dat anderen gepest worden,of erg geirriteerd die niet kunnen negeren, want dat is best moeilijk en dan kijk je toe en laat een slachtoffer alleen ergens staan. En danben je weer geneigd omeffe flink de waarheid terug te zeggen tegen zo,n pester. of het wijs is helemaal negeren? toekijken hoe iemand maar doorgaat,vind het moeilijk...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:25
 
PETRA944 schreef:
maar een moeilijker onderwerp nog is het pesten. in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.
of kan ik deze reactie maar beter verwijderen? heeft het nut, draagt het bij tot een olossing, want een oplossing weet ikniet, zelf ben ik ontmoedigd, is dit me laatste avond op het forum.


Ik geloof niet dat dat een taak voor jou is maar meer een taak voor de redactie van CM.
Vorige week heeft CM een oproepje laten klinken om niet op de man te spelen , maar als er zijn die er toch mee blijven doorgaan , sja......... Huilende smiley, smiley in tranen


Laatst aangepast door
VISSER278
op maandag 9 juli 2012, 23:27
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:29
 
Misschien dan maar de weg van de minste weerstand kiezen???
Soms wil iemand graag aandacht...en dat krijgt de persoon als je reageert!!!!
Zie het zoals je soms een kind moet behandelen...
Hoe vaak wordt er niet gezegd...NEGEREN...
Hoe moeilijk dat ook is....
Ik vaar er wel bij....

En ik weet dat er hier mensen zijn...die het heel goed kunnen...dat negeren...
Is ook uit een stukje zelfbehoud...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:32
 
Quote:
PETRA944 schreef:
maar een moeilijker onderwerp nog is het pesten. in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.
of kan ik deze reactie maar beter verwijderen? heeft het nut, draagt het bij tot een olossing, want een oplossing weet ikniet, zelf ben ik ontmoedigd, is dit me laatste avond op het forum.

Quote:
in mijn ogen is iemand hier structureel mensen aan het pesten, en wat doen we eraan? zie ik het verkeerd? Volgens mij niet, maar wat kun je er aan doen? Ik zou het antwoord niet weten, het beschadigt mensen, verziekt de sfeer hier.soms twijfel ik,zou die persoon het wel goed bedoelen,de persoon is slim, bestudeert de slachtoffers goed. krijgt het voor elkaar om de sfeer te verzieken, dat mensen er op in gaan. mensen zich terugtrekken van het forum.

Zo zie ik dat ook.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 9 juli 2012, 23:35
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:36
 
HEIDE115 schreef:
ik reageer hier dus even
wanneer jij iets in je zinnen laat door schemeren over je twijfels over mijn aanwezigheid op het forum,dan moet je niet alleen op het antwoord letten..maar ook op je vraag denk ik.
verder heb ik zelf niets,waarom ik iets tegen jou zou hebben.
ik zou je eerder verdedigen niet weg te gaan

ik zelf zeg sneller wat ik niet aardig vindt.
en praat niet graag om de kern heen met..ze pesten.en er zijn..en sommigen...en volgus mij..
ik stap op de persoon af.en soms merkt iemand dat..ja jammer dan.

oh ik denk dat de bedoeling van mijn woorden zo verkeerd is overgekomen,ikhet verkeerd verwoord heb, ik heb helemaal geen twijfels over jouw aanwezigheid heide, vind dat je prachtigge stukken schrijft die mooi zijn om te lezen.
ik twijfel over mijn eigen aanwezigheid hier.
was bang dat je je gekwets zou voelen door reactie van een ander op jou in dat topic en dat je je misschien daardoor zou gaan twijfelen om te schrijven zoals je doet. je het zou aantrekken sommigge negatieve reacties...eh Gefrustreerde smiley voel me weer es stom, en hoop dat ik goed verwoord wat ik bedoelde ben best goed in miscommunicaties Gefrustreerde smiley

zeeland heeft vast gelijk, negeren mensen die echt bewust pesten en de meeste personen die last hebben van de pester hier,kunnen zich heelgoed zelf verweren, ik maak het alleen maar chaotischer...

echt sorry heide en ben blij met je reactie, nu is het voor mijn gevoel goed. ik hoop voor jou ook anders laat het weten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:36
 
ZEELAND736 schreef:
Misschien dan maar de weg van de minste weerstand kiezen???
Soms wil iemand graag aandacht...en dat krijgt de persoon als je reageert!!!!
Zie het zoals je soms een kind moet behandelen...
Hoe vaak wordt er niet gezegd...NEGEREN...
Hoe moeilijk dat ook is....
Ik vaar er wel bij....

En ik weet dat er hier mensen zijn...die het heel goed kunnen...dat negeren...
Is ook uit een stukje zelfbehoud...

Pesten komt onder volwassenen zeer zeker voor.Bewust opmerkingen maken die het zelfvertrouwen onderuit halen vallen daar o.a. onder.
Negeren werkt maar gedeeltelijk omdat de schade al is aangebracht op het moment dat die woorden worden uitgesproken.........


(en nee,ik bedoel niemand in het bijzonder)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:39
 
Soms Petra...moet een mens niet teveel denken in zulke situaties!!!!
En dat meen ik hoor....
Ik denk soms teveel...

(Maar dan meer in de trant van...Ohhh...wat heb ik gezegd...of...heb ik iets verkeerds gezegd???)
Soms denkt een mens veel erger van zichzelf dan het in werkelijkheid is overgekomen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:39
 
VISSER278 schreef:
Ik geloof niet dat dat een taak voor jou is maar meer een taak voor de redactie van CM.
Vorige week heeft CM een oproepje laten klinken om niet op de man te spelen , maar als er zijn die er toch mee blijven doorgaan , sja......... Huilende smiley, smiley in tranen

voor mijn gevoel schiet cm tekort,maar die weten misschien ook niet een twee drie hoe optelossen. enfin laat het gesprek aan jullie over. hoop dat de sfeer snel beter word
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:40
 
PETRA944 schreef:
oh ik denk dat de bedoeling van mijn woorden zo verkeerd is overgekomen,ikhet verkeerd verwoord heb, ik heb helemaal geen twijfels over jouw aanwezigheid heide, vind dat je prachtigge stukken schrijft die mooi zijn om te lezen.
ik twijfel over mijn eigen aanwezigheid hier.
was bang dat je je gekwets zou voelen door reactie van een ander op jou in dat topic en dat je je misschien daardoor zou gaan twijfelen om te schrijven zoals je doet. je het zou aantrekken sommigge negatieve reacties...eh Gefrustreerde smiley voel me weer es stom, en hoop dat ik goed verwoord wat ik bedoelde ben best goed in miscommunicaties Gefrustreerde smiley

zeeland heeft vast gelijk, negeren mensen die echt bewust pesten en de meeste personen die last hebben van de pester hier,kunnen zich heelgoed zelf verweren, ik maak het alleen maar chaotischer...

echt sorry heide en ben blij met je reactie, nu is het voor mijn gevoel goed. ik hoop voor jou ook anders laat het weten

maak je geen zorgen Petra hierover verder.
je bent een oprecht persoon in mijn ogen


Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:40
 
LEANNE226 schreef:
Pesten komt onder volwassenen zeer zeker voor.Bewust opmerkingen maken die het zelfvertrouwen onderuit halen vallen daar o.a. onder.
Negeren werkt maar gedeeltelijk omdat de schade al is aangebracht op het moment dat die woorden worden uitgesproken.........


(en nee,ik bedoel niemand in het bijzonder)

Misschien een stukje nuchterheid betrachten???
(Denk nu niet dat ik zo nuchter ben hoor...maar moet het wel doen uit zelfbehoud)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ZEELAND736





Berichten: 4863

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:43
 
Temeer een reden mensen....om de zaak gewoon te laten rusten!!!!!!!!!

Nu de persoon weg is die jullie met name hebben genoemd...gaan we zijn naam ook niet meer noemen....


Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 9 juli 2012, 23:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
VISSER278





Berichten: 4852

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:44
 
LEANNE226 schreef:
Pesten komt onder volwassenen zeer zeker voor.Bewust opmerkingen maken die het zelfvertrouwen onderuit halen vallen daar o.a. onder.
Negeren werkt maar gedeeltelijk omdat de schade al is aangebracht op het moment dat die woorden worden uitgesproken.........


(en nee,ik bedoel niemand in het bijzonder)


Ben ik het helemaal mee eens , maar iemand kan het zelf ook in de hand werken om gepest en genegeerd te worden . ( en dan bedoel ik echt niet iemand hier op de site hoor)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:48
 
VISSER278 schreef:
Ben ik het helemaal mee eens , maar iemand kan het zelf ook in de hand werken om gepest en genegeerd te worden . ( en dan bedoel ik echt niet iemand hier op de site hoor)

Tja,dat is het leven he..........ik las hier ergens laatst een mooie opmerking,kan hem zo snel niet meer vinden.......iets over woorden en gebeurtenissen scheiden naar belangrijkheid en alleen aandacht te schenken aan de belangrijke dingen(het was veel mooier maar ja.......Knipoog smiley)

Ik heb in mijn werk veel te maken met agressie en ik moet helaas zeggen dat het nooit went Twijfelende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 00:15
 
LEANNE226 schreef:
Tja,dat is het leven he..........ik las hier ergens laatst een mooie opmerking,kan hem zo snel niet meer vinden.......iets over woorden en gebeurtenissen scheiden naar belangrijkheid en alleen aandacht te schenken aan de belangrijke dingen(het was veel mooier maar ja.......Knipoog smiley)

Ik heb in mijn werk veel te maken met agressie en ik moet helaas zeggen dat het nooit went Twijfelende smiley

Kan dat het bekende gezegde zijn: "choose your battles" Vertaling: "kies je gevechten". ? Dus om een iets jezelf heel druk maken, omdat dat echt belangrijk is, of omdat je er echt last van hebt en er iets aan wilt veranderen, en aan andere dingen die niet leuk zijn, die negeren, omdat je er veel minder last van hebt.

Of de bijbeltekst: fil 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn ?

Of: Moed hebben om te veranderen wat je kan veranderen, en te accepteren wat je niet kan veranderen, en wijsheid om tussen deze 2 onderscheid te maken....?

Welterusten Slapende smiley


Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 10 juli 2012, 00:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:12
 
verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:31
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627





Berichten: 7231

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:56
 
HEIDE115 schreef:
Door iemand in de topic ''andere christenen'' viel een woord in de vorm van discriminatie(ik meen door Frank?)

Was dit nodig denk je?
Of zoekt hij zoals oud cm lid ook de ''nieuwkomers'' weg te dringen.

Heide wijs me eens aan in mijn tekst waar ik het woord 'discriminatie' heb geschreven?

Indien ik het wel had geschreven zou ik dan als oud cm-lid de nieuwkomers willen wegjagen? Wat is dat nu toch weer voor een veronderstelling? Ik begrijp helemaal niet waarop je doelt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232





Berichten: 5407

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 18:59
 
ZEELAND736 schreef:
Soms Petra...moet een mens niet teveel denken in zulke situaties!!!!
En dat meen ik hoor....
Ik denk soms teveel...

(Maar dan meer in de trant van...Ohhh...wat heb ik gezegd...of...heb ik iets verkeerds gezegd???)
Soms denkt een mens veel erger van zichzelf dan het in werkelijkheid is overgekomen...


Mijn ervaring is toch wel dat het soms veel erger kan overkomen dan jij misschien bedoelt......en kan je een ander echt wel tekort doen....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 ... 8 Volgende
Pagina 1 van 8