ChristianMatch
 


Forum

Ik voel me nog;).........
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 13:55
 
Oh nee he..niet weer:))....

Hier proberen we te gaan spreken ..wie wilt.. over leeftijden..en wanneer je ''liever kiest'' voor een jonger persoon.of juist een wat ouder iemand?...
Of uiteraard voor.. lekker.. je eigen leeftijd..of heeldichtindebuurt van je eigen leeftijd........

Zelf focus ik mij niet zozeer op hoe oud iemand is.
Als je allebei van spruitjes houdt.. ben je al een heel eind..

Nee,even geen grappen erover op dit moment,
Ben best benieuwd ,hoe dit leeft hier..

Er is een topic geweest over dit onderwerp in het verleden,
Maar..wou graag even een nieuwe start maken.



(hopelijk valt dit ook in goede aarde,het is tenslotte zondag)


Heide


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 5 mei 2013, 14:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:03
 
HEIDE936 schreef:
Oh nee he..niet weer:))....

Hier proberen we te gaan spreken ..wie wilt.. over leeftijden..en wanneer je ''liever kiest'' voor een jonger persoon.of juist een wat ouder iemand?...
Of uiteraard voor.. lekker.. je eigen leeftijd..of heeldichtindebuurt van je eigen leeftijd........

Zelf focus ik mij niet zozeer op hoe oud iemand is.
Als je allebei van spruitjes houdt.. ben je al een heel eind..

Nee,even geen grappen erover op dit moment,
Ben best benieuwd ,hoe dit leeft hier..

Er is een topic geweest over dit onderwerp in het verleden,
Maar..wou graag even een nieuwe start maken.



(hopelijk valt dit ook in goede aarde,het is tenslotte zondag)


Heide

Nou, wat ik al een paar keer tegenkwam op datingsites, was dat oudere mannen zelfs boven de 60 een meisjesachtige vrouw wouden.....

Dan moet ik meteen denken aan het tv programma 'hotter than my daughter'....met Gordon. Hartstikke leuk, komisch en ook leerzaam, en zeker voor betrokkenen, programma, nou mag ik Gordon ook erg graag hoor.
Knipoog smiley

Maar ja, dát ga je dan dus krijgen, oa.... Twijfelende smiley

Ik ben sowieso al heel bang en allergisch voor het woord 'relatie'.

Bij mij gewoon vrienden, en ja, zoals met alle vrienden ja, je weet nooit.
Maar als er al vanuit moet worden gegaan dat het eventueel iets zou moeten kunnen worden, ja, dan kan ík mezelf al meteen bij voorbaat al niet meer zijn.

Zo was ik een keer jaren jaar of vier bevriend, met iemand en dat werd iets, nou ja, tis zijn eigen schuld dat het nu uit is, ik zie 'm nog, ja zat wel ff een tijdje tussen natuurlijk, en nu is het gewoon weer vrienden, net als eerst, alsof er niets was.

Maar als ik een date zou hebben, met als doel kijken of 'het 'iets is voor een relatie, ja dan bén ik al zó zenuwachtig, net alsof ik voor een examen ofzo op moet komen waar alles vanaf hangt.
Of, net alsof ik net, met veel moeite VWO kan halen en men verwacht van mij dat ik medicijnen ga studeren, de zwaarste studie, zoiets...

Nee, alvorens 'het' een relatie wordt moet er mi tijd overheen gaan.
Je moet elkaar toch eerst leren kennen, je op een bepaalde hoogte veilig moeten kunnen voelen?
Naar mekaar toe moeten kunnen groeien, en blijft het vrienden, fijn, wordt het iets, ja, meegenomen dan. Of heel fijn dan.

Ja, ik ken mensen die kennen mekaar al een dag, trekt de een bij de ander in, meteen, en na 2 maanden is het helemaal over en uit.

Leeftijd, ja, rond de mijnes, zo tussen 40-50.


Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 5 mei 2013, 15:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMY994





Berichten: 267

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:25
 
HEIDE936 schreef:
Oh nee he..niet weer:))....

Hier proberen we te gaan spreken ..wie wilt.. over leeftijden..en wanneer je ''liever kiest'' voor een jonger persoon.of juist een wat ouder iemand?...
Of uiteraard voor.. lekker.. je eigen leeftijd..of heeldichtindebuurt van je eigen leeftijd........

Zelf focus ik mij niet zozeer op hoe oud iemand is.
Als je allebei van spruitjes houdt.. ben je al een heel eind..

Nee,even geen grappen erover op dit moment,
Ben best benieuwd ,hoe dit leeft hier..

Er is een topic geweest over dit onderwerp in het verleden,
Maar..wou graag even een nieuwe start maken.



(hopelijk valt dit ook in goede aarde,het is tenslotte zondag)


Heide

Fijn dat je het onderwerp opnieuw opstart, Heide. Ik vind het een interessant onderwerp. Vooral omdat er soms heel verschillende meningen over zijn. Leerzaam dus.

Zoals ik in de vorige topic al zei: levensfase vind ik belangrijker dan leeftijd. Ik denk dat ik zelf bijvoorbeeld nog helemaal niet in de seniore-fase beland ben. Ik ben ook heel benieuwd hoe anderen dat beleven. Of er veel mensen zijn die zich in een oudere- of jongere levensfase bevinden dan hun leeftijd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 15:56
 
In ieder geval bedankt voor de reacties
Misschien volgen er meerdere..

T'lijkt mij niet dat de anderen er al uit zijn.....;)
Niets vraagt om verplichting.
Maar wel leuk en leerzaam als er zullen volgen.

Ik probeer later op de dag nog een reactie te delen..


Laatst aangepast door
HEIDE936
op zondag 5 mei 2013, 16:32
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 17:49
 
Ja leuk, doe je goed Heide!

Best veel over nagedacht, de levens fase en de klik goed is, dan is de leeftijd een bijzaak.
Ik denk dat gewoon het idee is, de leeftijds getallen.
Eerst dacht ik ook wel anders over, toch best veel over nagedacht.
Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 17:56
 
serieus, zon tien jaar jonger of ouder ongeveer, maar inderdaad andere dingen zijn de kern.

Maar eh daten als vrouw op je 47ste Twijfelende smiley
Wat verwachten mannen, dat je er nog perfect uitziet, dus niet, en ook geen zin om er als een barbie pop bij te lopen, of me haar te moeten verven, omdat als ik ouder word, die man me dan minder mooi vind.
zegt wat over het houden van die man, niet mijn manier van houden van, als hij niet meer van me houd als ik er niet te gek uit zie.

en ja gaat over uiterlijk, maar leeftijd en uiterlijk hebben met elkaar te maken.
en natuurlijk moet e r ook aantrekkingskaracht zijn, en dan denk ik wel es, over een paar jaar eh, is het nog minder met me uiterlijk.... oke dan ben ik een mooie oudere vrouw met wit haar als een engel Engeltje smiley want af en toe krijg ik ineens zie ik dan spierwitte haren...vandaag ontdekte ik er weer 1 Verraste, verbaasde smiley

en soms word ik daar onzeker van denk ik eh, ben ik nog wel datebaar met blub en zo,n 5 witte haren, want word steeds ouder geen fotomodel meer. en ja gaat niet om uiterlijk, maar toch vinden mannen me ook leuk als ik niet heel mooi ben? Zijn er wel mannen die verder kijken dan je uiterlijk? me hele leven kom ik mannen tegen die zeggen je ziet er zo leuk uit, maar wat als ik e rniet meer leuk uitzie? eh zien me dan niet meer? eerlijk gezegd hoef ik zo,n man dan ook niet en laat ze na hun eigen kijken, hun krijgen ook blub en hebben geen 8 kinderen gebaard.

enfin sereiuze gedachten van vrouw die bijna de 50 nadert Smiley die vol vragen zit
Die wel es denkt als ik voor de spiegel sta Twijfelende smiley ha ha en ben blij met me uiterlijk, maar voor een man, voor te date Smiley die vol vragen zit ja voor een 20 jaar ouwere misschien, maar daar heb ik geen zin in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:16
 
Ja, net wat je zegt Petra...

Ik zag laatst, op me statpagina msn, waar ook me mail zit, een reportage van bekende mensen die er goed uitzien in bikini...ja, komen er allemaal best mooie foto's voorbij, waarvan ik van de meeste wel dacht, ja, hehe, op die leeftijd zag ík er nog veel beter uit in bikini....

Kijk, dat bedoel ik, ik dacht weleens toen ik 20 was, en iemand anders was 40, van jeetje, das 2x zo oud als ik ben....

Ja, en nu ben ik zelf 40 plus, ja, hehe, logisch dat je er niet meer zo uitziet als de helft jonger van je leven.....

Maar ja, dat wordt ons door de strot geduwd, jong en dus mooi, dan ben je wat...de leugen, want over 10/20 jaar zijn hun ook 40+, en door bepaalde mannen bedacht...

Graag of niet, en dan ook heel graag, anders date ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 18:49
 
Hoop wel dat er ook een man mee leest,

Krijgt het Spaans benauwd hier...:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:04
 
HEIDE936 schreef:
Hoop wel dat er ook een man mee leest,

Krijgt het Spaans benauwd hier...:)

sereius, jij bent een man, vertel leeftijd en uiterlijk en hoe denkt een man zelf over zijn uiterlijk op een bepaalde leeftijd als mogelijk date geval???
Staan jullie dan ook voor de spiegel en denken eh.... oke met die trui heb ik minder blub en etc....
en wat verwacht een vrouw? dat ik er nog uitzie als 20 Smiley die vol vragen zit

En sorry zal het aan mannen verder overlaten... interessant....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: zondag 5 mei 2013, 19:29
 
PETRA373 schreef:
sereius, jij bent een man, vertel leeftijd en uiterlijk en hoe denkt een man zelf over zijn uiterlijk op een bepaalde leeftijd als mogelijk date geval???
Staan jullie dan ook voor de spiegel en denken eh.... oke met die trui heb ik minder blub en etc....
en wat verwacht een vrouw? dat ik er nog uitzie als 20 Smiley die vol vragen zit

En sorry zal het aan mannen verder overlaten... interessant....

Ik heb niet het idee dat Heide zo is...

Maar ja je moet ze de kost geven, ja, je mag wel 40+ zijn, als je er maar wel stukken jonger uitziet. Ook gevoed door de media propaganda.
Overal, reclames, programma's, etc. Hoeveel programma's gaan er niet over, over er jonger uitzien? Ja, zelfs verstopt in gewone praatprogramma's. Ik kijk niet veel tv, dus dan valt het op.
Er was eens in een of ander praatprogramma een vrouw, die betekend iets toen ze jonger was, ze was nu wat ouder, de verslaggever vroeg of ze nog wel tevreden is met zichzelf....

Wat ik belangrijk vind is dat ík gelukkig ben en dat zie ik aan me ogen hoe die staan.
En ja, tuurlijk, ik moet nog naar de kapper ff laten bijpunten enzo.
En tuurlijk, ik draag wat ik denk dat kan en waar ik me ook relaxed in voel.


Maar ja, ik heb niet veel kleding, maar ja, de kleding die ik heb, ja, daar voel ik me goed in. Dat is belangrijk, je moet je goed voelen op je gemak, en niet steeds te hoeven denken als er een jonger iemand voorbij komt van ik ben niet meer zo jong, en je daar dan ook nog slecht over voelen.

Elke leeftijd heeft zijn charme. En zijn voordeel, en ik ben blij met mij leeftijd, en als ik gelukkig en vrolijk ben, ja. Ja, en ik weet uit ervaring er zijn veel mannen die iemand zoeken de helft zo oud als hun zelf zijn.
Trouwens het is logisch, als je 40+ bent ja, dan zie je er ook uit als 40+, hehe.
Je eigen goed verzorgen ja dat is evident, maar er jonger uit moeten zien, nee.

S. Is 41, voelt zich 41 en ziet er uit als 41, wordt weleens geschat op 35, en dat is dan leuk, maar meer niet, ben het wel....wordt ook sinds 2 á 3 jaren 'mevrouw' genoemd ipv 'dat meisje' ja, nou en?


Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 6 mei 2013, 00:46
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 09:52
 
Leuk, al enkele gedachten in de vorm van een reactie hier geplaatst,
Wil alleen nu niet breedvoerig erop ingaan...

Is het zo dat je tegen ''een schatje aan loopt''.....
Dan vraag je soms nog na een paar maanden,...ben je nu echt zo jong of oud:)....
Met andere woorden;iedereen gaat in der daad anders met leeftijd om.
Bij een goede KLIK,zie je elkaars leeftijd..int juiste licht:)........

Maar goed,dat is hoe ik er een beetje instaat...

Voor nu dit even..

Heide


Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 6 mei 2013, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 15:07
 
HEIDE936 schreef:
Leuk, al enkele gedachten in de vorm van een reactie hier geplaatst,
Wil alleen nu niet breedvoerig erop ingaan...

Is het zo dat je tegen ''een schatje aan loopt''.....
Dan vraag je soms nog na een paar maanden,...ben je nu echt zo jong of oud:)....
Met andere woorden;iedereen gaat in der daad anders met leeftijd om.
Bij een goede KLIK,zie je elkaars leeftijd..int juiste licht:)........

Maar goed,dat is hoe ik er een beetje instaat...

Voor nu dit even..

Heide

Hai Heide :)

Dít bedoel ik dus...

De KLIK....brrrr.....

Dan voel ik net alsof ik op moet komen bij 'Holland Got Talent' ofzo'.

En ik voel me ook net zo'n Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, je kan zo worden weggestuurd; 'ja, jammer maar ja ik voel geen klik..'.

Nou, mij niet gezien. Twijfelende smiley

Ik heb weleens verhalen gehoord....kwam zo'n vrouw helemaal voor niets opdagen...'Ja, sorry hoor, maar ik voel geen klik, en ja die moet ik toch echt voelen'. Ja...daar sta je dan...

Een klik, wat ik onder enigszins sympathie versta,

Ja, die kan je pas na een hele tijd voelen....dat moet toch groeien... Knipoog smiley

Ja, als ik in de kroeg een leuke gast tegenkom, ja, dan kan ík niet meteen zeggen of ik een klik voel hoor, dan zou ik degene eerst beter moeten leren kennen.

Ja, en dan zet ik iemand in de map 'vrienden'.

En ik kijk wel.

Maar niet als ik iemand drie seconden zie, ja sorry hoor, je bent gezakt, 'er is geen klik'.

Dan ben ik al zó zenuwachtig....dan ben ik sowieso mezelf al niet....net alsof ik door een keuring moet komen zo voelt het voor mij.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 15:47
 
De magie van de klik

NRT-recensie: Wat de wetenschap kan vertellen over aantrekkingskracht

Door: Adri Twisk - Noorderlicht recensie team
Brein & Gedrag De magie van de klik
Waarom klikt het soms meteen tussen twee mensen, en blijft die snelle verbinding bij andere ontmoetingen uit? Anders dan de titel van het boek 'De magie van de klik' suggereert, is daar wel degelijk iets zinnigs over te zeggen. En dat doen de schrijvers ook.

De magie van de klik

In De magie van de klik wordt nader onderzocht welke factoren een rol spelen bij die gevallen waar het klikt tussen mensen. Het klikt tussen mensen als ze na de eerste kennismaking meteen het gevoel hebben elkaar al jaren te kennen. Tussen Ori en Rom Brafman klikt het in ieder geval, zij zijn broers en tevens auteurs van dit boek. Ori staat bekend als bestsellerauteur en Rom als hoogleraar psychologie.

De broers stellen dat er vijf zogenaamde ‘klikversnellers’ of factoren bestaan die telkens gezien worden in situaties waarin er sprake is van een klik. Deze versnellers zijn kwetsbaarheid, nabijheid, resonantie, overeenkomsten en een veilige plaats.

Je zou denken dat als je je kwetsbaar opstelt een ander dan gemakkelijk macht over je uit kan oefenen, maar het blijkt juist dat door het risico wat je hier mee neemt de ander zich ook sneller openstelt en daardoor een hechtere band ontstaat die tot een zogenaamde instant-verbinding kan leiden.

Dat mensen in het algemeen zich niet vaker kwetsbaar opstellen, houdt volgens de schrijvers verband met het onbekend zijn met de krachtige werking bij het tot stand brengen van instant-intimiteit en uiteraard van de eventuele misbruik van de gegeven informatie.

Cliq© pni

Midden van de gang

Nabijheid is tevens een belangrijke factor. Voorbeeld: Uit onderzoek is gebleken dat studenten die in studentenhuizen in het midden van de gang wonen significant vaker als populair worden aangewezen dan degenen die aan het eind van de gang wonen. Ander voorbeeld: Wetenschappers die op dezelfde etage zijn gehuisvest werken twee keer zoveel met elkaar samen dan met collega’s op een andere verdieping. Dit verschijnsel noemen psychologen ‘spontane communicatie’ en verwijst naar niet-geplande, gewone gesprekken als mensen in elkaars nabijheid verkeren.

Resonantie is de staat waarin je verkeert als alles om je heen met je meewerkt, alles voegt zich naar je doel en mensen in deze staat vinden vanzelfsprekend sneller een klik met anderen dan degenen die de indruk wekken dat alles tegenwerkt. Het is een vorm van ‘flow’ waarin anderen worden meegezogen.

Overeenkomsten zijn uiteraard belangrijk; hoe meer, des te sneller de klik. Wat echter vreemd aandoet, is dat het onderwerp waar overeenkomst over bestaat van minder belang is. Twee mensen die een hekel hebben aan fastfood, voelen evenveel sympathie voor elkaar als wanneer ze eenzelfde voorkeur hebben voor een bepaalde politieke partij. Het blijkt vooral dat de mate waarin ze overeenstemmen van belang is en niet zozeer waarover.

Een veilige plaats kan worden toegelicht met als voorbeeld een land als Zuid Korea dat in 1960 nog een ontwikkelingsland was en sindsdien een sterke economische ontwikkeling heeft doorgemaakt. Toch blijkt de bevolking meer depressieve mensen te tellen en is het aantal zelfmoorden ten opzichte van vroeger met een factor drie gestegen. De mensen voelen zich schijnbaar niet veilig in een sterk geïndustrialiseerde omgeving met een heftige concurrentie,
waar het moeilijk is om je op een betekenisvolle manier mee te verbinden.

De magie van de klik is vlot geschreven en geeft je in ieder geval een aantal suggesties om de kans op een eventuele klik te vergroten.



Titel: De magie van de klik (oorspr. Click: The magic of instant connections)
Auteurs: Ori & Rom Brafman (Vert. Marie-Christine Ruijs)
Uitgever: Maven Publishing, 2011
Paperback, 224 pagina's, EUR 17,- of EUR 8,- als e-book
ISBN 9789490574222
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 16:28
 
Mooi..dat je dit erbij hebt gehaald Shanita..

Over het ene woordje KLIK kan men denk ik boek delen schrijven.

Voor mij is het simpel gezegt..een foto kunnen maken..heeft ook een klik nodig.
Is de foto gemaakt dan kan je er samen naar kijken hoe de foto geworden is?
Maar..de klik was dus nodig..
En na de foto te hebben gezien;de ene gaat spontaan springen en dansen zo mooi vindt zij de foto..
En de ander loopt met wat ??? weg..

KLIK is voor mij;het moment van iets of veel..of weinig of niets voelen.

Over.. dat iets tijd nodig heeft en moet groeien,kan je ook onder een klik verstaan..maar dat laat ik even rusten.


Many zei ook mooi; of iemand zich in een andere levensfase zich voelen kan dan zijn of haar leeftijd.
Daar kan denk ik ook wel meer over gezegd worden?(misschien wel door Many zelf)..

Maar voor nu dit even..

(En, zou leuk zijn..als anderen ook even reageren op de stukjes hier:) Engeltje smiley


Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 6 mei 2013, 18:18
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 16:43
 
De andere stukjes heb ik ook gelezen,
Logisch kan ik niet overal ..en op iedereen ingaan;))......

Pikt er hier en daar wat uit!..


Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 6 mei 2013, 21:25
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 16:46
 
de magie van de klik, is je aangetrokken voelen tot het geen wat iemand uitstraalt vind ik
de geur, Chemie
de manier van bewegen
erg belangrijk de lach
na mijn ervaring vaak totaal onverwacht


je moet het niet verwarren met je bij iemand meteen thuisvoelen, doordat het een bekend patroon is. bv:
de vrouw die agressieve man heeft gehad, weer zo,n tiepe tegenkomt en zich daar meteen weer bij aangetrokken voelt, door het vertrouwde systeem wat bekend is en wat dan weer herhaalt word
zo denk ike r over...

petra op leeftijd, en die door dit topic dacht, scheit, heb me dochter wat foto,s laten maken en es niet de mooiste er uit gekozen en gewoon op me profiel geflikkerd,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 17:00
 
SHANITA130 schreef:
Hai Heide :)

Dít bedoel ik dus...

De KLIK....brrrr.....

Dan voel ik net alsof ik op moet komen bij 'Holland Got Talent' ofzo'.

En ik voel me ook net zo'n Smiley met dichtgeplakte mond

Ja, je kan zo worden weggestuurd; 'ja, jammer maar ja ik voel geen klik..'.

Nou, mij niet gezien. Twijfelende smiley

Ik heb weleens verhalen gehoord....kwam zo'n vrouw helemaal voor niets opdagen...'Ja, sorry hoor, maar ik voel geen klik, en ja die moet ik toch echt voelen'. Ja...daar sta je dan...

Een klik, wat ik onder enigszins sympathie versta,

Ja, die kan je pas na een hele tijd voelen....dat moet toch groeien... Knipoog smiley

Ja, als ik in de kroeg een leuke gast tegenkom, ja, dan kan ík niet meteen zeggen of ik een klik voel hoor, dan zou ik degene eerst beter moeten leren kennen.

Ja, en dan zet ik iemand in de map 'vrienden'.

En ik kijk wel.

Maar niet als ik iemand drie seconden zie, ja sorry hoor, je bent gezakt, 'er is geen klik'.

Dan ben ik al zó zenuwachtig....dan ben ik sowieso mezelf al niet....net alsof ik door een keuring moet komen zo voelt het voor mij.

en toch is er wel degelijk een kilk die je heel snel ziet shanita, die je met sommigge mensen hebt.
alleen met wie je geen klik hebt, zijn ook aardig en leuk, blijft over vriendschap zonder die speciale klik toch.
mannen die hun date zo wegsturen zijn gewoon gasten die alleen op het uiterlijk uit zijn denk ik en je kan ook daten en van vriendschap uitgaan, want hoe groot is de kans op die klik?
zo denk ik erover he
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 19:02
 
Even terug naar de leeftijd,en ''de andere'' kijk op alles rond mijn leeftijd.

Vaker speelt er ook bij mij dat,dat ook ik mijn ervaring hebt opgedaan..ook in minder leuke dingen.
Hoe ik dus op dit moment in het leven staat..is denk ik wel wat veel mee kan spelen..
Het lijkt dat ik uit ervaring,nu meer kijkt hier..wat een ander belangrijk vindt en wat niet.
Begrijp goed hoe ik dit bedoelt..na.. dus alles wat gebeurd is..

Wanneer ik beschadigd bent..dan kijk ik soms ongewild met andere ogen..
en moet leren soms stap voor stap daar een weg in te gaan vinden.
Mij vaak veilig willen voelen..gaat vaak voorop..tegelijkertijd zeg ik;dat mag ook.

Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen...
Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van....


Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 6 mei 2013, 19:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 19:32
 
PETRA373 schreef:
de magie van de klik, is je aangetrokken voelen tot het geen wat iemand uitstraalt vind ik
de geur, Chemie
de manier van bewegen
erg belangrijk de lach
na mijn ervaring vaak totaal onverwacht


je moet het niet verwarren met je bij iemand meteen thuisvoelen, doordat het een bekend patroon is. bv:
de vrouw die agressieve man heeft gehad, weer zo,n tiepe tegenkomt en zich daar meteen weer bij aangetrokken voelt, door het vertrouwde systeem wat bekend is en wat dan weer herhaalt word
zo denk ike r over...




petra op leeftijd, en die door dit topic dacht, scheit, heb me dochter wat foto,s laten maken en es niet de mooiste er uit gekozen en gewoon op me profiel geflikkerd,


Ff nieuwschierig gespiekt naar je foto's, maar ze zijn leuk!! Echt een vrolijke Petra zie ik daar terug in je foto, net zoals je schrijft, echt leuk!
Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 19:42
 
PETRA373 schreef:
en toch is er wel degelijk een kilk die je heel snel ziet shanita, die je met sommigge mensen hebt.
alleen met wie je geen klik hebt, zijn ook aardig en leuk, blijft over vriendschap zonder die speciale klik toch.
mannen die hun date zo wegsturen zijn gewoon gasten die alleen op het uiterlijk uit zijn denk ik en je kan ook daten en van vriendschap uitgaan, want hoe groot is de kans op die klik?
zo denk ik erover he

Ahum: ik dacht, toen ik net thuiskwam, sneeeeeeel weghalen deze posting; ik heb ook al een boekbespreking geplakt...
En er klinkt misschien wat, onnodige, frustratie uit....

Maar ja, je hebt al gereageerd, ja dan is het aso om het weg te halen, en ja, je hebt me gequote ook, dus het heeft dan ook geen zin...

Ja, ik heb gewoon een keer de verkeerde tegengekomen, jaren terug en ja, die zat steeds te zwijmelen over jonge dingen etc. Ja, dat is respectloos: a. degene was een stuk ouder dan ik, en b. ik was ook zo jong, en hun worden ook oud. En c. ik vroeg me af, wat doet en wilt ie dan van mij..?

Dus ja, daar heb je volkomen gelijk in....'een meisjesachtige vrouw'....staat er dan.....

En ja, je kan ook die 'speciale klik' krijgen na een tijd vrienden zijn, is mijn ervaring, en ja soms heb je die meteen. Maar ja dan heb je meer zo iets van 'liefde op het 1ste gezicht', en ja, dat komt mi niet zo vaak voor.

En nu moet ik heel snel, voor 8ten boodschappies halen......helaas...laterz!!!! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 20:29
 
MAMALOE463 schreef:
Ff nieuwschierig gespiekt naar je foto's, maar ze zijn leuk!! Echt een vrolijke Petra zie ik daar terug in je foto, net zoals je schrijft, echt leuk!
Knipoog smiley

Ja Petra, hartstikke gaaf jou foto's. met name die waar je op lacht, die zijn nog mooier.
Knipoog smiley
Weet je wat ik zo leuk vind, ja, steeds meer mensen zetten duidelijk hun foto, en dat vind ik zo leuk, als ik nu iemand op straat tegen zou komen zou ik hem/haar zo herkennen!! Lachende smiley

Vind het sowieso erg leuk zo'n groep christenen en dat je hier zo met elkaar van gedachten kan wisselen Lachende smiley

Dat is een zegen, dat dat bestaat, met toch de redactie die nu en dan eventjes oplet. Knipoog smiley

Ja, ik heb die paar cent per dag, er wel voor over, waar hebben we het over...? Een halve sigaret minder..oid... Knipoog smiley

S. blij met een van de zegens die CM heet. Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:18
 
HEIDE936 schreef:
Even terug naar de leeftijd,en ''de andere'' kijk op alles rond mijn leeftijd.

Vaker speelt er ook bij mij dat,dat ook ik mijn ervaring hebt opgedaan..ook in minder leuke dingen.
Hoe ik dus op dit moment in het leven staat..is denk ik wel wat veel mee kan spelen..
Het lijkt dat ik uit ervaring,nu meer kijkt hier..wat een ander belangrijk vindt en wat niet.
Begrijp goed hoe ik dit bedoelt..na.. dus alles wat gebeurd is..

Wanneer ik beschadigd bent..dan kijk ik soms ongewild met andere ogen..
en moet leren soms stap voor stap daar een weg in te gaan vinden.
Mij vaak veilig willen voelen..gaat vaak voorop..tegelijkertijd zeg ik;dat mag ook.

Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen...
Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van....

tja, het is veilig om alleen te blijven, geen risico,s dat je hart word gekwetst enzo....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOANNIE702





Berichten: 1095

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:17
 
PETRA373 schreef:
tja, het is veilig om alleen te blijven, geen risico,s dat je hart word gekwetst enzo....



alleen dan zal je nooit kunnen afvragen, hoe voelt het .........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:22
 
Ik vind leeftijd zeker belangrijk! Voor mij geen date met een verschil van 10 tot 15 jaar jonger, maar ook niet ouder! Die staan totaal anders in het leven! Daten met jongeren, nee, die willen eventueel nog kinderen bijvoorbeeld, en ik absoluut niet! Tenminste niet van mezelf! En ouder, die zijn vaak al oma, en daar voel ik mezelf te jong voor! Dus ik houd het ongeveer op mijn eigen leeftijd! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:23
 
JOANNIE702 schreef:
alleen dan zal je nooit kunnen afvragen, hoe voelt het .........

Inderdaad, als je met beide benen op de grond blijft staan, dan kom je ook niet vooruit! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:44
 
LANFY127 schreef:
Ik vind leeftijd zeker belangrijk! Voor mij geen date met een verschil van 10 tot 15 jaar jonger, maar ook niet ouder! Die staan totaal anders in het leven! Daten met jongeren, nee, die willen eventueel nog kinderen bijvoorbeeld, en ik absoluut niet! Tenminste niet van mezelf! En ouder, die zijn vaak al oma, en daar voel ik mezelf te jong voor! Dus ik houd het ongeveer op mijn eigen leeftijd! Knipoog smiley


Knipoog smiley ..Nou een oma..kan volgens mij wel een super bakkie zetten
Die dan ook echt je kopje naar je toe komt brengen..zie je dat niet voor je Lachende smiley

Nee grap..duidelijke keuze Lanfy Lachende smiley


Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 6 mei 2013, 23:53
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:55
 
HEIDE936 schreef:
Knipoog smiley ..Nou een jonge oma..kan volgens mij wel een super bakkie zetten
Die dan ook echt je kopje naar je toe komt brengen..zie je dat niet voor je Lachende smiley

Haha! Neuh.....niet echt! Het is een totaal andere belevings, en denkwereld dan ik heb! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:55
 
Knipoog smiley Je was me voor! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LANFY127





Berichten: 233

BerichtGeplaatst: maandag 6 mei 2013, 23:55
 
Sorry! Dubbel!

Laatst aangepast door
LANFY127
op maandag 6 mei 2013, 23:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936





Berichten: 434

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:09
 
LANFY127 schreef:
Haha! Neuh.....niet echt! Het is een totaal andere belevings, en denkwereld dan ik heb! Knipoog smiley



Nou goed,ik ga je maar niet te wijs maken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Pagina 1 van 4