ChristianMatch
 


Forum

Berichten van AKKARI165
ChristianMatch forum index » Berichten van AKKARI165
Auteur Bericht
AKKARI165 (46)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 23 april 2014, 18:59
BerichtOnderwerp: angst en paniek aanvallen
 
Zo Denk Ik er in grote lijnen ook over na.
Vind het ook jammer dat mensen zich te veel doorschieten in de bijbelse leer
En zo komt het op mij over dat je je dat verschuild achter bepaalde dogma's
Kende iemand die alleen maar met bijbel teksten smeet. Zijn woorden waren metaal er staat geschreven dus is het zo. Heeft zo'n persoon dan nog wel een eigen mening denk . Dan. Maar om even terug te komen op de angst en paniek aanvallen. Ja die is irreƫel. En goed dat je er bij benoemd Dat je de angst wel degelijk voelt en Dus als echt ervaart
Nu kun je zeggen God geneest maar precies zoals je zegt waarom lopen er zijn veel zieken rond. Een fundamentalistische zou zeggen dat komt omdat mensen met bepaalde zonde zich niet verbroken hebben. Daarom zijn ze ziek. Vind ik Nog al wat om dat te verkondigen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AKKARI165 (46)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 april 2014, 16:57
BerichtOnderwerp: angst en paniek aanvallen
 
Hallo lieve mensen

Zijn er mensen die ook te kampen hebben gehad met angst en paniek aanvallen
Heb er zelf namelijk hele nare ervaringen mee gehad. Voor een buitenstaander is het moeilijk te snappen. Goed te begrijpen omdat ik het zelf namelijk niet kan analyseren.

Nu ben ik er geen last meer van Maar dat was vroeger wel anders.
Het gevoel zelf is om het zo even uit te drukken want heb er ook geen andere woorden voor walgelijk tot de eerste graad. Ik vind het dan ook moeilijk te begrijpen waarom God het toelaat want ik gun het echt niemand. Nu heb ik wel het gevoel dat God zegt er iets mee te doen. Weet alleen niet wat en hoe. Zijn spreken is wel helder en duidelijk. In the bijbel heb en ook naar antwoorden gezocht maar worstel ermee. Vind het Bijbel zo ie zo een moeilijk boek om te lezen cq te begrijpen. Daarbij de romantisering eromheen maakt het Allemaal zo abstract. Ben zelf namelijk en heel critisch realistisch denkend persoon Groetjes david
Groetjes david
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
AKKARI165 (46)





Berichten: 3

BerichtGeplaatst: woensdag 16 april 2014, 13:05
BerichtOnderwerp: wel of niet bidden
 
Ben benieuwd hoe jij erover denkt.

Ik vind bidden maar niks
Ik geloof dat God weet wat je nodig hebt.
God kent mijn gedachte en weet waar ik tegen aan loop
Als ik ergens moeite mee heb en zaken niet begrijp dan denk Ik dat hard op in mijn gedachten van hoe kan dat God. En God moet dat toch snappen. Hij heeft me immers gemaakt en weet alles van me. Zo kun je bijvoorbeeld bidden tot je een ons weegt
Maar waarom heeft dat dan meerwaarde. Stel je bid voor geen oorlog geen honger op de wereld. Ik denk dan ja dat hebben wij aan ons zelf te wijten. Een econoom filosoof zei als al het geld op de wereld verdeeld zou worden was Afrika net zo welvarend als Amerika
Ecologisch gezien zijn we ook weer egocentrische wezens.
God's wegen zijn immers niet onze wegen en denk dat hij wil dat we problemen zelf eerst moeten en kunnen oplossen Mijn stelling is dus
heeft gebed werkelijk effect en nut of weet god wat de wereld en de schepping nodig heeft
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van AKKARI165
Pagina 1 van 1