ChristianMatch
 


Forum

Berichten van NATHALIE884
ChristianMatch forum index » Berichten van NATHALIE884
Auteur Bericht
NATHALIE884 (36)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 21:38
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Hallo Annette, ik begrijp je reactie niet helemaal. Wat ik bedoel met wat we moeten onderzoeken, is dat we moeten toetsen aan God's woord of dat gene wat gepredikt wordt klopt.

Het ware evangelie is het evangelie wat in de bijbel staat. En daar moeten we niet aan tornen. Wat helaas wel gebeurt bij het welvaartsevangelie. En nee, ik schuif niet alles daarnaartoe. Alleen datgene wat ze zelf beweren, en wat daarvan afwijkt van de bijbel. En dat is helaas heel veel.

Verder snap ik niet wat dat met de gereformeerde GGZ te maken heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATHALIE884 (36)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:30
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Ik ben het met je eens dat ook de critici moeten worden onderzocht. We moeten immers onderzoeken of dat gene wat wordt verkondigd ook klopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATHALIE884 (36)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 13:25
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Ik denk dat het komt doordat mensen er niet op vertrouwen dat de boodschap uit de bijbel voldoende is om mensen tot de kerk aan te trekken. Dus voegen ze dingen toe, of laten dingen weg. Ik denk inderdaad dat veel mensen de gezonde leer niet meer verdragen en dus hiermee komen.

Maar als je op deze manier mensen aantrekt tot de kerk, hoe blijven ze dan in het geloof staan, wanneer er tegenslagen komen. Iedereen heeft tegenslagen in zijn leven, niet iedereen heeft even zware tegenslagen. Maar ik geloof er niks van dat er voor ons als christenen een voorspoedig leven is weggelegd.

Denk maar eens aan de vervolgde christenen. Als zij het welvaartsevangelie zouden geloven, dan zouden ze allang van het geloof zijn afgevallen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATHALIE884 (36)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 12:35
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Mijn punt gaat vooral ook over de hele beweging, waar Joyce Meyer ook deel van is. Het punt dat er wordt gezegd dat bijvoorbeeld een Benny Hinn bekend staat omdat hij de gave van genezing heeft, waarom is hij niet in de ziekenhuizen? Het gemanipuleer om geld. Als je een zaad zaait dan zal God je zegenen. Ik heb verschillende verhalen gehoord van mensen die geld gaven en niet genezen werden, en dan het verwijt krijgen dat ze niet genoeg geloof hebben. Er zijn mensen overleden omdat ze dachten dat ze genezen waren. Ze zijn niet naar de dokters gegaan en zijn gestopt met het nemen van medicijnen, die ze nodig hadden. In de bijbel zegt Jezus tegen de tien melaatsen dat ze zich door de priester moeten laten controleren, nadat hij ze heeft genezen, maar bij Benny Hinn wordt gezegd dat je vooral niet moet twijfelen, en ja als je naar de dokter gaat is dat een teken van twijfel, toch?

Als je er meer over wilt weten kun je de volgende filmpjes kijken:
https://www.youtube.com/watch?v=0ks3EdMMT48
https://www.youtube.com/watch?v=_Glmjrd5XtE
https://www.youtube.com/watch?v=FIE-rtV9Qu4

Dit is heel uitgebreid over de hele beweging, dus er komt van verschillende sprekers iets naar voren.

Het gaat misschien niet specifiek over Joyce Meyer, maar zij maakt wel deel van die beweging uit, en staat ook achter deze mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
NATHALIE884 (36)





Berichten: 5

BerichtGeplaatst: maandag 5 mei 2014, 11:47
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?
 
Joyce Meyer zit in de Word of Faith beweging. Ook wel bekend als het welvaartsevangelie. Als je je daar in verdiept en je vergelijkt het met de bijbel dan ontdek je dat bepaalde teksten uit het verband worden getrokken, en dat ze helemaal niet zo goed uit de bus komen. Ik zou er niet mee in zee gaan in elk geval.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van NATHALIE884
Pagina 1 van 1