ChristianMatch
 


Forum

Berichten van INGRID978
ChristianMatch forum index » Berichten van INGRID978
Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:18
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
JANS221 schreef:
En zo is het maar net! God is erbij, hij trekt met ons op en zal ons niet alleen laten, zelfs als wij dat niet altijd zo voelen en niet kunnen bidden!

Hij is er bij. Dat weet ik ook. Daarom heb ik hier ook dat filmpje over Laminin gepost. Ik denk daar steeds even aan als t voelt alsof Hij er niet bij is. Wat ik alleen niet begrijp is waarom dan toch de angst er is. Ik ben dat aan het uitzoeken maar tot dat ik het antwoord op die vraag gevonden heb, vind ik het wel spannend. Gelukkig kan ik hier op dit forum lekker samen zijn met mensen die t blijkbaar soms ook herkennen.

X
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 19:00
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
LAURA291 schreef:
Muziek en zingen kunnen idd enorme impact hebben op hoe je je voelt. Kijk maar naar David die zingt voor koning Saul (hoewel daar nog iets meer aan de hand was).

Ik vind het scherp opgemerkt van Roady en mss klopt het en helpt vantevoren zingen ook. Wat niet wegneemt dat de oorzaak van de angst dan mss nog moet worden opgespoord en opgelost. Het kan toch geen kwaad om het uit te proberen?

Maar mss helpt het niet en dan is er een andere reden waarom na de zangdienst jouw angst weg is. Wel interessant als je de reden daarvoor zou kunnen achterhalen.


Lieve allemaal,

Wat een boel reacties op mijn onderwerp. Dank jullie wel. Ja ik ben ook bezig om te achterhalen waar de angst vandaan komt, maar helaas heb ik heb ik dat niet zo maar te pakken. Het nare aan de angst is dat ik wanneer ik daar echt in zit, ik niet eens kan bidden. Dan kan ik niet bij God komen. Dit is geen excuus. Het lukt me dan echt niet. Ik vind het fijn om hier al jullie reacties te lezen. En om ervaringen te delen. Dank jullie wel. Ik krijg hier door het gevoel dat ik er niet alleen in sta.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 11:06
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat Annette niet in de eerste plaats aan een hond of kat als gewoon huisdier denkt. Ze heeft het over een hulphond. Een kat lijkt mij niet te kunnen helpen.
Het is goed dat je mensen hebt die voor en met je bidden. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar bidt dat angsten (spanningen, ziekten etc.) zomaar altijd opeens verdwijnen.
Daarom is het goed dat je ook in therapie bent gegaan en daar hulp hebt gezocht om zodoende er achter te komen waardoor je angsten veroorzaakt worden. Vaak is het zo dat als je op een bepaalde plek angst of paniek ervaart, dat dat de volgende keer weer terugkomt. Dat heeft dan niets met de kerk zelf te maken, maar meer met de gedachte dat je het altijd op die plaats (bij jou de kerk) hebt.
Veel sterkte.

Ja Jans ik ben ook heel blij dat ik in therapie ben gegaan. Ik vind het alleen wel heel moeilijk dat de angst in de kerk er wel steeds is. Ik bedoel we werken er wel aan maar ondertussen is het heel moeilijk. Ik ben nu thuis gebleven omdat ik het niet aandurfde. Ergens geeft dat wel rust maar ook wel wat onrust.

Ja ik snapte het van die hulphond idd. Misschien in de toekomst gaat t wel lukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 10:09
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
ANNETTE050 schreef:
Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.


Hoi Anette,

Helaas is een hond geen optie voor mij omdat ik begeleid woon en we hier een huisdier regelement hebben. Keb al vaker geprobeerd om een kat te krijgen maar helaas.


groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:47
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
JOL252 schreef:
Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.

Hoi Jol,

Dank voor je lieve woorden. Op dit moment zit ik thuis omdat ik het niet aandurfde om toch te gaan. Maar tis wel fijn om dan toch hier terecht te kunnen en een beetje te posten.

groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
PETRA373 schreef:
graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn,
maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.

Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was,
een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.

En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.

Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan

En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.

liefs

Lieve Petra,

Ik begrijp dat jouw woorden niet zomaar woorden zijn en ik ben heel blij met je reactie. Kunnen we misschien een keer samen chatten?

Wat ik zo moeilikj vind aan het hele verhaal is dat het inderdaad heel logisch is om je bijbel te pakken wanneer je bang bent, of om te gaan bidden. Ik doe dit ook altijd wanneer ik onderweg ben naar de kerk, en terwijl ik ben bang in de kerk, dan bid er iemand voor me. Maar toch is het er. Het helpt me tot nu toe niet om dan in de bijbel te lezen. Nou ik hoop dat we elkaar eens spreken.

Lieve groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:31
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
PETRA373 schreef:
uit spalm 91:
want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen,
op de handen zullen zij u dragen

Dankjewel voor deze fijne woorden.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:04
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
JOL252 schreef:
http://youtu.be/TOGL2vNCj7cMisschien lukt het dan zo beter.

Net even gecheckt en het filmpje doet het. Veel kijk plezier.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:01
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
IRIZXX484 schreef:
Ik zal voor je bidden!

Ik vroeg me wel af, en als je niet wilt antwoorden dan is dat natuurlijk prima, wat nou dan precies de angst veroorzaakt? Is het een soort sociale angststoornis, dus dat je bang bent voor de sociale omgeving, of heeft het echt specifiek met de kerk te maken?

Sterkte ermee!

Hoi Iriz,

Geen idee waar het vandaan komt, daarom is het ook zo eng. Dank voor het bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:22
BerichtOnderwerp: Angsten en spanning
 
Lieve allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een gebedspunt plaatst hier. Zouden jullie willen bidden voor mijn angsten. Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst. Ik ben al wel in therapie en we zijn er ook wel mee bezig maar het is er gewoon elke week. Ik ben nu al gespannen voor zondag. Ben bijna zover dat ik niet ga zondag. Nou dank voor jullie gebeden.

Liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:09
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?
 
Op dit moment lees ik een boekje van Wilkin vd Kamp. Kan een christen gebonden zijn? Erg boeiend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 22:53
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
 
Dit is echt zo gaaf! Ik werd er stil van.

http://youtu.be/TOGL2vNCj7c
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 22:44
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
FFT360 schreef:
Je profiel op deze site is al een goede start Knipoog smiley

Dat is fijn om te horen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 21:34
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
 
Wat mij nu bezighoudt is de vraag welke rubriek ik hier kan kiezen om mezelf voor te stellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978 (45)





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: donderdag 29 mei 2014, 23:48
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?
 
Ik wordt erg blij van een filmpje op Youtube dat ik gisteren zag. Het gaat over Laminin. Het bewijs dat Jezus in je woont! Echt de moeite waard om eens te checken. Het filmpje is van Louie Giglio-laminin. Echt top!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van INGRID978
Pagina 1 van 1