ChristianMatch
 


Forum

Angsten en spanning
Ga naar pagina 1 2 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:22
 
Lieve allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een gebedspunt plaatst hier. Zouden jullie willen bidden voor mijn angsten. Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst. Ik ben al wel in therapie en we zijn er ook wel mee bezig maar het is er gewoon elke week. Ik ben nu al gespannen voor zondag. Ben bijna zover dat ik niet ga zondag. Nou dank voor jullie gebeden.

Liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOTORMUIS997





Berichten: 69

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:29
 
INGRID978 schreef:
Lieve allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een gebedspunt plaatst hier. Zouden jullie willen bidden voor mijn angsten. Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst. Ik ben al wel in therapie en we zijn er ook wel mee bezig maar het is er gewoon elke week. Ik ben nu al gespannen voor zondag. Ben bijna zover dat ik niet ga zondag. Nou dank voor jullie gebeden.

Liefs

Lieve Ingrid,

Ik bid vanavond, en de komende dagen voor je. Je staat op mijn gebedslijstje! Liefs, Els
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IRIZXX484





Berichten: 17

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 mei 2014, 23:36
 
INGRID978 schreef:
Lieve allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik een gebedspunt plaatst hier. Zouden jullie willen bidden voor mijn angsten. Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst. Ik ben al wel in therapie en we zijn er ook wel mee bezig maar het is er gewoon elke week. Ik ben nu al gespannen voor zondag. Ben bijna zover dat ik niet ga zondag. Nou dank voor jullie gebeden.

Liefs

Ik zal voor je bidden!

Ik vroeg me wel af, en als je niet wilt antwoorden dan is dat natuurlijk prima, wat nou dan precies de angst veroorzaakt? Is het een soort sociale angststoornis, dus dat je bang bent voor de sociale omgeving, of heeft het echt specifiek met de kerk te maken?

Sterkte ermee!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 18:01
 
IRIZXX484 schreef:
Ik zal voor je bidden!

Ik vroeg me wel af, en als je niet wilt antwoorden dan is dat natuurlijk prima, wat nou dan precies de angst veroorzaakt? Is het een soort sociale angststoornis, dus dat je bang bent voor de sociale omgeving, of heeft het echt specifiek met de kerk te maken?

Sterkte ermee!

Hoi Iriz,

Geen idee waar het vandaan komt, daarom is het ook zo eng. Dank voor het bidden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:20
 
Ik heb een periode in me leven gehad, dat ik last had van straatangst, en op een gegeven moment gingen de angsten weg, doordat ik iedere keer als ik dacht, help.... de bijbel open sloeg en dan kwam ik weer woorden van God tegen.
Ik geloof dat er zo,n 600 keer ongeveer in de bijbel staat dat we niet bang hoeven te zijn.
En daar kunnen we God rustig op vertrouwen dat er niets is om bang voor te zijn.
Misschien helpt het ook bij jouw?, gewoon tegen over je angst Gods woorden en beloften zetten, je daar aan vast houden.

veel sterkte

jes 41-13:
Want ik de here uw God, grijp uw rechterhand vast, die tot u zegt: vrees niet, ik help u
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:25
 
uit spalm 91:
want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen,
op de handen zullen zij u dragen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:31
 
PETRA373 schreef:
uit spalm 91:
want hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen,
op de handen zullen zij u dragen

Dankjewel voor deze fijne woorden.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 mei 2014, 22:42
 
INGRID978 schreef:
Dankjewel voor deze fijne woorden.

Knipoog smiley

graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn,
maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.

Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was,
een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.

En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.

Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan

En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.

liefs
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:19
 
PETRA373 schreef:
graag gedaan, ik weet hoe akelig angsten zijn,
maar weet ook dat het niet zomaar wat woorden zijn die ik voor je schreef, die woorden zijn waarheid, dat is mijn ervaring.

Ik had straatangst doordat ik zwaar getraumatiseerd was,
een voorbeeldje van de waarheid van die woorden: was de dag dat ik dacht ik kan niet meer, ik kan e r niet meer tegen toen ik ergens buiten was en ineens was het als of ik Jezus hoorde zeggen, je hoeft niet bang te zijn, ik ben bij je en er zijn ook engelen om je heen, kijk daar en toen zag ik een engel.

En ieder keer als ik buiten was en het was me teveel, sloeg ik net toevallig de bijbel open op teksten die ik net nodig had.

Gewoon voordat je gaat, Jezus over je angsten vertellen, en vragen of hij met je mee wil gaan en de bijbel mee nemen en als het te veel word, tot Jezus bidden en die bijbel openslaan

En ik weet erg moeilijk in de praktijk, maar op een dag ga je die angsten die jij hebt overwinnen, want Jezus heeft die angsten al voor jouw overwonnen, dus samen met Jezus, gaat het voorbij die angsten.

liefs

Lieve Petra,

Ik begrijp dat jouw woorden niet zomaar woorden zijn en ik ben heel blij met je reactie. Kunnen we misschien een keer samen chatten?

Wat ik zo moeilikj vind aan het hele verhaal is dat het inderdaad heel logisch is om je bijbel te pakken wanneer je bang bent, of om te gaan bidden. Ik doe dit ook altijd wanneer ik onderweg ben naar de kerk, en terwijl ik ben bang in de kerk, dan bid er iemand voor me. Maar toch is het er. Het helpt me tot nu toe niet om dan in de bijbel te lezen. Nou ik hoop dat we elkaar eens spreken.

Lieve groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 08:59
 
Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:34
 
JOL252 schreef:
Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.

Zo waar!!!!!

Ik mail je Ingrid Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:47
 
JOL252 schreef:
Soms zitten er achter angstgevoelens weer andere gevoelens verstopt die nog niet bespreekbaar zijn of bewust worden gevoeld.

Hoe dan ook is schuilen bij God, je bewust zijn dat Hij met je op pad gaat en erbij is, inderdaad het beste advies, bij Hem is het veilig.

En wat ik vooral dapper van je vind is dat je toch op zondag daar op je plek zit in de samenkomst. Dat is pas heldenmoed, ondanks je angst toch gaan.

Hoi Jol,

Dank voor je lieve woorden. Op dit moment zit ik thuis omdat ik het niet aandurfde om toch te gaan. Maar tis wel fijn om dan toch hier terecht te kunnen en een beetje te posten.

groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050





Berichten: 1331

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 09:50
 
Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 10:09
 
ANNETTE050 schreef:
Misschien heb je wat aan een hulphond??? Wellicht kom je daarvoor in aanmerking.


Hoi Anette,

Helaas is een hond geen optie voor mij omdat ik begeleid woon en we hier een huisdier regelement hebben. Keb al vaker geprobeerd om een kat te krijgen maar helaas.


groetjes
Ingrid
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 10:38
 
INGRID978 schreef:
Hoi Anette,
Helaas is een hond geen optie voor mij omdat ik begeleid woon en we hier een huisdier regelement hebben. Keb al vaker geprobeerd om een kat te krijgen maar helaas.
groetjes
Ingrid

Ik denk dat Annette niet in de eerste plaats aan een hond of kat als gewoon huisdier denkt. Ze heeft het over een hulphond. Een kat lijkt mij niet te kunnen helpen.
Het is goed dat je mensen hebt die voor en met je bidden. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar bidt dat angsten (spanningen, ziekten etc.) zomaar altijd opeens verdwijnen.
Daarom is het goed dat je ook in therapie bent gegaan en daar hulp hebt gezocht om zodoende er achter te komen waardoor je angsten veroorzaakt worden. Vaak is het zo dat als je op een bepaalde plek angst of paniek ervaart, dat dat de volgende keer weer terugkomt. Dat heeft dan niets met de kerk zelf te maken, maar meer met de gedachte dat je het altijd op die plaats (bij jou de kerk) hebt.
Veel sterkte.


Laatst aangepast door
JANS221
op zondag 1 juni 2014, 10:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
INGRID978





Berichten: 15

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 11:06
 
JANS221 schreef:
Ik denk dat Annette niet in de eerste plaats aan een hond of kat als gewoon huisdier denkt. Ze heeft het over een hulphond. Een kat lijkt mij niet te kunnen helpen.
Het is goed dat je mensen hebt die voor en met je bidden. Maar het is natuurlijk niet zo dat als je maar bidt dat angsten (spanningen, ziekten etc.) zomaar altijd opeens verdwijnen.
Daarom is het goed dat je ook in therapie bent gegaan en daar hulp hebt gezocht om zodoende er achter te komen waardoor je angsten veroorzaakt worden. Vaak is het zo dat als je op een bepaalde plek angst of paniek ervaart, dat dat de volgende keer weer terugkomt. Dat heeft dan niets met de kerk zelf te maken, maar meer met de gedachte dat je het altijd op die plaats (bij jou de kerk) hebt.
Veel sterkte.

Ja Jans ik ben ook heel blij dat ik in therapie ben gegaan. Ik vind het alleen wel heel moeilijk dat de angst in de kerk er wel steeds is. Ik bedoel we werken er wel aan maar ondertussen is het heel moeilijk. Ik ben nu thuis gebleven omdat ik het niet aandurfde. Ergens geeft dat wel rust maar ook wel wat onrust.

Ja ik snapte het van die hulphond idd. Misschien in de toekomst gaat t wel lukken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 12:05
 
Beste Ingrid,

Het zinnetje dat er voor mij uitsprong in je startpost was dit:
" Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst."

Bekijk het eens op deze manier.
Als je thuis alleen zit, voel je je redelijk veilig omdat je gemoed en je geest min of meer in rust zijn. Maar op het moment dat je andere mensen gaat ontmoeten, wordt er iets in jou aangewakkerd, iets dat thuis ook al (op de achtergrond, onmerkbaar) aanwezig was.

Blijkbaar gebeurt er iets op het moment dat je de kerk binnenstapt:
Je wordt door de aanwezigheid van de mensen daar, geconfronteerd met iets dat in je leeft: je angst.

Niet zo vreemd dat die angst na de zangdienst minder is of weg is.
In een zangdienst zul je zingen over Jezus, over Gods liefde, over hoe groot en betrouwbaar God is, over Zijn bescherming voor jou.
Allemaal dingen die tegen je angst ingaan. Blijkbaar kunnen ze niet naast elkaar leven: angst en Gods liefde.....
Je kan het ook zo zeggen: Gods liefde en aanwezigheid verdrijft blijkbaar de aanwezigheid van angst.

Probeer op zondagochtend voordat je naar de kerk gaat, zelf 's een paar liedjes te zingen en kijk of de angst dan ook verdreven wordt.

Met groet,
Roady
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 12:21
 
ROADY558 schreef:
Beste Ingrid,

Het zinnetje dat er voor mij uitsprong in je startpost was dit:
" Elke week als ik de kerk binnen kom, komt er angst en dat gaat niet eerder weg dan na de zangdienst."

Bekijk het eens op deze manier.
Als je thuis alleen zit, voel je je redelijk veilig omdat je gemoed en je geest min of meer in rust zijn. Maar op het moment dat je andere mensen gaat ontmoeten, wordt er iets in jou aangewakkerd, iets dat thuis ook al (op de achtergrond, onmerkbaar) aanwezig was.

Blijkbaar gebeurt er iets op het moment dat je de kerk binnenstapt:
Je wordt door de aanwezigheid van de mensen daar, geconfronteerd met iets dat in je leeft: je angst.

Niet zo vreemd dat die angst na de zangdienst minder is of weg is.
In een zangdienst zul je zingen over Jezus, over Gods liefde, over hoe groot en betrouwbaar God is, over Zijn bescherming voor jou.
Allemaal dingen die tegen je angst ingaan. Blijkbaar kunnen ze niet naast elkaar leven: angst en Gods liefde.....
Je kan het ook zo zeggen: Gods liefde en aanwezigheid verdrijft blijkbaar de aanwezigheid van angst.

Probeer op zondagochtend voordat je naar de kerk gaat, zelf 's een paar liedjes te zingen en kijk of de angst dan ook verdreven wordt.

Met groet,
Roady

Ongetwijfeld goed bedoeld, maar wat klinkt het weer simpel! Zing een paar liedjes en kijkt of je angst verdwijnt!
Ook christenen die Gods liefde ervaren, kunnen te maken hebben met angsten en spanningen. Angst en Gods liefde kunnen in deze gebroken wereld dus wel naast elkaar bestaan! Zelfs als je Gods nabijheid ervaart!
Ik vraag me zelfs af of je mensen zo werkelijk helpt als ze te horen krijgen dat angst en Gods liefde niet naast elkaar kunnen bestaan. Want het is er wel en zij ervaren dat!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 12:31
 
JANS221 schreef:
Ongetwijfeld goed bedoeld, maar wat klinkt het weer simpel! Zing een paar liedjes en kijkt of je angst verdwijnt!
Ook christenen die Gods liefde ervaren, kunnen te maken hebben met angsten en spanningen. Angst en Gods liefde kunnen in deze gebroken wereld dus wel naast elkaar bestaan! Zelfs als je Gods nabijheid ervaart!
Ik vraag me zelfs af of je mensen zo werkelijk helpt als ze te horen krijgen dat angst en Gods liefde niet naast elkaar kunnen bestaan. Want het is er wel en zij ervaren dat!

Ha Jans!

Blijkbaar werkt het inderdaad zo eenvoudig: na de zangdienst ervaart Ingrid geen angst meer maar iets anders.

Dus tijdens het zingen vindt er een positieve verandering plaats.
Mooi he :)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373





Berichten: 2328

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 12:52
 
ROADY558 schreef:
Ha Jans!

Blijkbaar werkt het inderdaad zo eenvoudig: na de zangdienst ervaart Ingrid geen angst meer maar iets anders.

Dus tijdens het zingen vindt er een positieve verandering plaats.
Mooi he :)

zeker mooi..... en ha ha zo waar... zodra we zingen tot God, heeft dat gevolgen.

Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 13:12
 
ROADY558 schreef:
Je kan het ook zo zeggen: Gods liefde en aanwezigheid verdrijft blijkbaar de aanwezigheid van angst.


Met groet,
Roady

Was God dan niet aanwezig met Zijn liefde bij Jezus in de tuin van Gethsemané? Daar waar Hij zelfs bloed zweette van de angst?


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 13:13
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:10
 
ROADY558 schreef:
Ha Jans!

Blijkbaar werkt het inderdaad zo eenvoudig: na de zangdienst ervaart Ingrid geen angst meer maar iets anders.

Dus tijdens het zingen vindt er een positieve verandering plaats.
Mooi he :)

Ja is ook mijn persoonlijke ervaring en heeft ook mijn kinderen vaak geholpen met hun (normale huis tuin en keuken) angsten.
Maar ook bij een vriend van mij met zeer ernstige psychoses heb ik meermalen mogen ervaren dat (voor hem) zingen tot God vele angsten kalmeerden.
Dus misschien simpel maar het werkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:10
 
JOL252 schreef:
Was God dan niet aanwezig met Zijn liefde bij Jezus in de tuin van Gethsemané? Daar waar Hij zelfs bloed zweette van de angst?

Zeker wel.
Maar waarom was Jezus zo bang?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:18
 
ROADY558 schreef:
Zeker wel.
Maar waarom was Jezus zo bang?

Dat weten we beiden. Het enige dat ik wil proberen aan te geven met mijn vraag is dat waar angst is God niet afwezig is of wil zijn. Daar is Hij juist.

Hem in het centrum te zetten van onze aanbidding is een manier, levenswijze, bron van Kracht en zeker ook genezend, maar niet de oplossing.


Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 1 juni 2014, 14:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:29
 
JOL252 schreef:
Dat weten we beiden. Het enige dat ik wil proberen aan te geven met mijn vraag is dat waar angst is God niet afwezig is of wil zijn. Daar is Hij juist.

Hem in het centrum te zetten van onze aanbidding is een manier, levenswijze, bron van Kracht en zeker ook genezend, maar niet de oplossing.

Ik denk dat ik je begrijp.

Ik wou het toch maar even laten bij de opmerking die Ingrid zelf plaatste.
Ik merkte slechts op dat er blijkbaar een verband bestaat tussen angst en zingen over Jezus. Ik ben benieuwd naar hoe Ingrid het een en ander beleeft en ziet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 14:30
 
JOL252 schreef:
Dat weten we beiden. Het enige dat ik wil proberen aan te geven met mijn vraag is dat waar angst is God niet afwezig is of wil zijn. Daar is Hij juist.

Hem in het centrum te zetten van onze aanbidding is een manier, levenswijze, bron van Kracht en zeker ook genezend, maar niet de oplossing.

Ja, dat was ook wat ik aangaf. Zeggen dat Gods liefde en aanwezigheid, de aanwezigheid van angst verdrijft, is een ontkenning van de angsten waarmee ook christenen in hun leven te maken kunnen hebben. En natuurlijk, muziek en zang helpen en kunnen rustgevend en kalmerend werken en je er (even) boven uittillen, maar er zal toch gezocht moeten worden naar de oorzaak van de angsten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:10
 
JANS221 schreef:
Ja, dat was ook wat ik aangaf. Zeggen dat Gods liefde en aanwezigheid, de aanwezigheid van angst verdrijft, is een ontkenning van de angsten waarmee ook christenen in hun leven te maken kunnen hebben. En natuurlijk, muziek en zang helpen en kunnen rustgevend en kalmerend werken en je er (even) boven uittillen, maar er zal toch gezocht moeten worden naar de oorzaak van de angsten.

Het is natuurlijk niet zo simpel zo van je hebt angst en je laat God in je leven en de angst is weg.
Maar het is ook niet zo dat Gods aanwezigheid alleen maar kalmerend en rustgevend is je er (even) boven uit tilt zoals jij schrijft. Zo bedoel je het denk ik ook niet.
God aanwezigheid zoeken door het zingen of op andere wijze kan wel degelijk de angst verdrijven. Heb het vaak genoeg gezien. Elke keer als je angst hebt weer gaan zingen en proclameren kan echt helpen.
Helaas niet altijd. Maar als je weet waar je angsten vandaan komen en je in therapie bent geweest en soms zelfs mediciijnen krijgt helaas werkt dat ook niet altijd.
Die vriend waar ik het net over schreef is zo ernstig getraumatiseerd dat ook zijn psychiaters niet weten wat te doen om de angsten te laten verdwijnen. Wat hem het beste helpt is toch echt samen met hem tot God gaan samen zingen en bidden. Dan heeft hij weer voor even rust. En het feit dat de Heer Jezus in de Bijbel heeft laten zien dat ook Hij heel angstig was in Getsemane steunt mijn vriend enorm.
De wetenschap dat je met al je angsten groot of klein of je nu weet waar ze vandaan komen of niet bij God de Vader mag komen is op zich al geweldig. En dat je gewoon bang mag zijn bij Hem , Hij wil ook daarin gewoon naast je staan Hij weet wat je voelt Hij is zelf immers ook heel angstig geweest
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LAURA291





Berichten: 327

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:11
 
Muziek en zingen kunnen idd enorme impact hebben op hoe je je voelt. Kijk maar naar David die zingt voor koning Saul (hoewel daar nog iets meer aan de hand was).

Ik vind het scherp opgemerkt van Roady en mss klopt het en helpt vantevoren zingen ook. Wat niet wegneemt dat de oorzaak van de angst dan mss nog moet worden opgespoord en opgelost. Het kan toch geen kwaad om het uit te proberen?

Maar mss helpt het niet en dan is er een andere reden waarom na de zangdienst jouw angst weg is. Wel interessant als je de reden daarvoor zou kunnen achterhalen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:36
 
ROELANDE345 schreef:
Het is natuurlijk niet zo simpel zo van je hebt angst en je laat God in je leven en de angst is weg.
Maar het is ook niet zo dat Gods aanwezigheid alleen maar kalmerend en rustgevend is je er (even) boven uit tilt zoals jij schrijft. Zo bedoel je het denk ik ook niet.
God aanwezigheid zoeken door het zingen of op andere wijze kan wel degelijk de angst verdrijven. Heb het vaak genoeg gezien. Elke keer als je angst hebt weer gaan zingen en proclameren kan echt helpen.
Helaas niet altijd. Maar als je weet waar je angsten vandaan komen en je in therapie bent geweest en soms zelfs mediciijnen krijgt helaas werkt dat ook niet altijd.
Die vriend waar ik het net over schreef is zo ernstig getraumatiseerd dat ook zijn psychiaters niet weten wat te doen om de angsten te laten verdwijnen. Wat hem het beste helpt is toch echt samen met hem tot God gaan samen zingen en bidden. Dan heeft hij weer voor even rust. En het feit dat de Heer Jezus in de Bijbel heeft laten zien dat ook Hij heel angstig was in Getsemane steunt mijn vriend enorm.
De wetenschap dat je met al je angsten groot of klein of je nu weet waar ze vandaan komen of niet bij God de Vader mag komen is op zich al geweldig. En dat je gewoon bang mag zijn bij Hem , Hij wil ook daarin gewoon naast je staan Hij weet wat je voelt Hij is zelf immers ook heel angstig geweest

Nee, zo bedoel ik dat niet, sterker nog ik heb dat helemaal niet geschreven! Ik heb geschreven dat muziek en zang rustgevend en kalmerend kunnen werken.
Wat jij voor de rest schrijft, heb ik ook geschreven en daar ben ik het mee eens. Alleen struikelde ik over de zin dat angsten en de aanwezigheid van God niet samen kunnen gaan. Je doet met zo`n uitspraak christenen tekort die de aanwezigheid van God ervaren in hun leven en toch ook angsten hebben.
Bidden, zingen en de juiste hulpverlening zoeken lijken mij een prima combinatie; Bid en werk!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558





Berichten: 702

BerichtGeplaatst: zondag 1 juni 2014, 15:38
 
JANS221 schreef:
Ja, dat was ook wat ik aangaf. Zeggen dat Gods liefde en aanwezigheid, de aanwezigheid van angst verdrijft, is een ontkenning van de angsten waarmee ook christenen in hun leven te maken kunnen hebben. En natuurlijk, muziek en zang helpen en kunnen rustgevend en kalmerend werken en je er (even) boven uittillen, maar er zal toch gezocht moeten worden naar de oorzaak van de angsten.

Ik zal niet ontkennen dat het wijs is om ook naar oorzaken te zoeken.

Ik ontken niet dat christenen geen angst hebben, of zouden mogen hebben.
Ik denk dat juist OMDAT christenen God blijven zoeken, ze met hun angsten geconfronteerd worden. Hoe zou ik weten wat nacht is, als er geen dag zou bestaan?
Hoe zou ik angst kunnen onderscheiden, als ik niet wist wat liefde was?


Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 1 juni 2014, 15:43
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina 1 2 Volgende
Pagina 1 van 2