| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:15
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk vind ik dit emotionele chantage. Wat wil je hiermee bereiken? Als ze het uit gemaakt heeft, moet je er ook een punt achter kunnen zetten en niet zielig gaan doen op het forum.... |
Chat je bent net die beroemde stier in de porceleinkast....misschien eers eens bij inktvis informeren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Nee, in mijn woonplaats wordt men tenminste gewaarschuwd voor gladheid... |
En die uithaal van Esteban?? Geweldig he?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | gisteravond wel, vandaag mogen annet dr kindjes de restjes opeten en krijg ik iets dat wel lekker is...
en ja frank, ik loop niet weg voor een sletje, maar na gisteravond wel voor hun slierten  |
hmmm ben nu toch wel nieuwsgierig.....wat eettie nou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:19
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ik kan me nog herinneren dat er jaren zijn geweest dat ik niets had met al die gekleurde kaarten....en al die heftige wensen... Een Gelukkig Nieuwjaar...??? Ik voelde me helemaal niet gelukkig.... Prettige Feestdagen...??? Wat was er prettig aan???
Toch hoorde ik dat van meer mensen.... Je zult je man...vrouw of kind verloren hebben...en dan Kerst en Oud en Nieuw vieren??? Wat is er te vieren....als je zoveel verdriet hebt... Ik kon daar wel inkomen... Vandaag precies 2 jaar geleden...kwam ik hier wonen...en over 3 dagen zou het kerst zijn...Gescheiden....na zoveel jaar van twijfels....(en nog) Toch veel verdriet en zijn we gewoon samen geweest...heel stilletjes ...mijn dochter en ik..
Ik kreeg jaren geleden een kaart en daar stond een wens op die ik nooit zal vergeten en die ikzelf ook ben gaan gebruiken....
Soms heeft een vogel sterke vleugels nodig om te landen op een zwakke tak.....
Ik wens jouw(jullie) sterke vleugels voor die zwakke tak in het nieuwe jaar!!!!!
Ik blijf hem mooi vinden en gebruiken... Voor mensen die nog steeds niets hebben met...""prettig"" en ""gelukkig"" |
Dank je wel Zeeland...die boodschap geldt voor mij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik ben net terug van de AH...er lag kaas om te proeven, ook enkele vleesjes, koek was er ook en nog iets wat ik niet ken maar wel erg pikant was ...dus ik eet vandaag niet meer... |
En koffie en thee was er ook wel zeker? Makkelijk he , die appies
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIVIER124
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:31
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch? |
nee ik heb geendrie kinderen die naastmij een uitkering hebben. 1tje wilteerst een halfjaarwerken,om wat te kunnen sparen omdoor te studeren op kamers, nog 1 tje zoiets en 1tje werkt fulltime,miniumloon. laatkinderen dan een gedeelte meebetalen, niet hunheleloon,of geef ze de ruimte om effe te sparen om op zich zelf te kunnen wonen. Blijkbaar begrijp je wel de bedoeling van een uitkering,maar niet hoe hetis omvandaag de dag van een uitkering te leven. het beeld zoalshier eerder beschreven, denken demeeste mensen eerder aan, de ouder die zwart werkt en ineen vette autonaar sociale zaken rijd, zo isniet iedereen. nog een vb,stelje hebt eenuitkering en een uitkering van 200 euro voor eengehandicapt kind. met denieuwe regel,valt deuitkering voor het gehandicapt kind weg. gevolg, de ouder kanniet meer bepaalde zorg geven die dat gehandicapte kind nodig heeft. Envoormij met drie werkendekidskan ikdelen,maar de ouder die 1 werkendkid heeftenbv 800 euro permaand verdiend? endit isnou netde reden warom ikdit ookschrijf, ommensen bewust te makendat het leven indebijstand niet zo is,zoals sommigge denkeneniedereen kan er ooit interecht komen ookjij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:32
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | kies een biefstukje zonder peesjes (niet alle stukjes zijn even mals en goed bereid door de slager namelijk) kruid het vlees van te voren, zodat de smaak goed door het vlees kan trekken; zout nog niet gebruiken; dat trekt het vocht uit het vlees. doe ruim roomboter in de pan, en wanneer dit bruin is, en het schuim dus is weggetrokken leg je de biefstukken in de pan. "wandel" vier minuten met de biefstukjes door de pan, en ze zijn klaar. (je kunt door op het vlees te drukken een goede inschatting maken hoe gaar de biefstukken aan de binnenkant zijn; gaar vlees veert niet meer terug, en dan heb je "schoenzool-biefstuk) probeer de vier minuten dus aan te houden, mits het stuk biefstuk niet al te dik is. na vier minuten verandert namelijk de eiwit-stolling, en dat heeft effect op de malsheid.
kleine tip voor een lekker sausje; doe de biefstukken op een bordje en leg er een deksel of aluminiumfolie over om hen warm te houden. doe een paar lepels boursin in de pan tot deze zacht is geworden, en maak de saus op dikte met wat koffiemelk. wel gelijk opdienen, want er komt redelijk snel een velletje op. beetje champignons ernaast bakken en je kunt smullen!
veel plezier en gezelligheid, momo.
hannah.........slagersdochter |
Helemaal goed Hannah. Hoe was het nou ook alweer met die kaantjes?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:36
|
|
|
|
Volgens mij is het "de olifant", in die porceleinkast, maar goed, vaak is "iets denken" beter dan zeggen, of het hier neerschrijven.
Hieruit blijkt dat ook Marry uit het oosten komt.
Fijne feestdagen, en groeten van Inktvis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:41
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Als je zijn profiel gelezen had dan had je kunnen zien dat die geliefde overleden is.........ik denk dat het een liefdeuiting aan haar is,vind ik een mooie gedachte. |
ik verwijs alleen naar de topic 'lichtje' Vissie verdween en liet Laika maanden in het ongewisse....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:47
|
|
|
|
|
Maar waarom moeten we dan al deze informatie hier te grabbel gooien???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTY039
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:48
|
|
|
|
|
Langs deze weg wil ik iedereen een gezegend kerstfeest wensen en een heel goed, gezond en gelukkig 2012
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Maar waarom moeten we dan al deze informatie hier te grabbel gooien??? |
Begrijp inderdaad niet waarom hij nu op deze manier weer begint.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:50
|
|
|
|
| INKTVIS960 schreef: | Omdat het bijna kerstfeest is schrijf ik :
De wijzen.............en Leanne,........ komen uit het oosten.
Tevens wens ik iedereen ( ook die uit het westen komen ) fijne dagen toe. |
ik dacht dat Leanne zich in het noorden bevond...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:51
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ik verwijs alleen naar de topic 'lichtje' Vissie verdween en liet Laika maanden in het ongewisse.... |
inderdaad...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:53
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | En koffie en thee was er ook wel zeker? Makkelijk he , die appies  |
ja, dat was er ook maar die neem ik niet meer...ik heb ooit eens erg gemorst...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 19:58
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry, maar ik vind deze regeling terecht. Als je drie kinderen hebt die naast jou een uitkering hebben, hebben jullie samen een modaal inkomen. Dat kan niet de bedoeling zijn van een uitkering, toch? |
Precies, het is geen opgebouwd recht, het is bijstand, een soort hulp en aan hulp mag je niets afdwingen. Daar mag je dankbaar voor zijn dat het er (nog) is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:03
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Even chrome installeren  |
Dat hebben ze daar niet alleen roest volgens mij althans ze roesten zich daar vast, op het oude vertrouwde alleen zo vertrouwd is het ook weer niet meer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:05
|
|
|
|
| RIVIER124 schreef: | nee ik heb geendrie kinderen die naastmij een uitkering hebben. 1tje wilteerst een halfjaarwerken,om wat te kunnen sparen omdoor te studeren op kamers, nog 1 tje zoiets en 1tje werkt fulltime,miniumloon. laatkinderen dan een gedeelte meebetalen, niet hunheleloon,of geef ze de ruimte om effe te sparen om op zich zelf te kunnen wonen. Blijkbaar begrijp je wel de bedoeling van een uitkering,maar niet hoe hetis omvandaag de dag van een uitkering te leven. het beeld zoalshier eerder beschreven, denken demeeste mensen eerder aan, de ouder die zwart werkt en ineen vette autonaar sociale zaken rijd, zo isniet iedereen. nog een vb,stelje hebt eenuitkering en een uitkering van 200 euro voor eengehandicapt kind. met denieuwe regel,valt deuitkering voor het gehandicapt kind weg. gevolg, de ouder kanniet meer bepaalde zorg geven die dat gehandicapte kind nodig heeft. Envoormij met drie werkendekidskan ikdelen,maar de ouder die 1 werkendkid heeftenbv 800 euro permaand verdiend? endit isnou netde reden warom ikdit ookschrijf, ommensen bewust te makendat het leven indebijstand niet zo is,zoals sommigge denkeneniedereen kan er ooit interecht komen ookjij. |
Ik ben het met je eens dat het niet klopt dat de uitkering van een ouder omlaag gaat wanneer een kind een eigen inkomen heeft. Tenslotte heeft een kind ook dat geld zelf nodig voor een evt studie oid.
Niettemin vind ik wel dat een thuiswonend kind mét een eigen inkomen best wat bij kan dragen. Vroeger (en in veel gezinnen nog steeds) is het de normaalste zaak van de wereld dat een kind kostgeld betaalt. Ook bij mij thuis was dat vroeger zo. Op het moment dat wij een eigen inkomen hadden moesten wij ook, naar ratio, het een en ander bijdragen.
Mijn ouders verdienden niet veel, maar genoeg en vonden het betalen van kostgeld ook een onderdeel van onze opvoeding. Begrijpen dat het leven ook geld kost en hoe daar dan mee om te gaan. Ik ben er iig niet slechter van geworden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ja, dat was er ook maar die neem ik niet meer...ik heb ooit eens erg gemorst...  |
Nou en???? Had ik pas ook , niet in de AH maar in de plaatselijke super. Had een doosje tompoucen gepakt en de volgende kwam ook mee ..... tompoucen uit het doosje , óp de vloer. Een..... doet de tompoucen weer netjes in het doosje en legt ze weer netjes terug in de stelling. Heb ze er toch maar even op gewezen dat er wel heeeel veel vieze schoenen door dat gangpad gegaan zijn op die morgen. Ze heeft ze toen toch maar weggegooid .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:33
|
|
|
|
Wat mensen weleens vergeten is dat al dat geld ook ergens verdiend moet worden en dat dit in de huidige tijd niet altijd even makkelijk is. Er staat bij geen enkele uitkeringsverstrekkende instelling een ezeltje die goud schijt als je aan zn staart trekt...
Daarbij is iedereen, ook de clienten van de soos, medeverantwoordelijk voor het gebrek aan banen etc. IEDEREEN koopt liever chinese meuk dan degelijk europees materiaal vanwege de kosten. Dat lijkt slim maar heeft veel, heel veel banen gekost....
en wie mag dat betalen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:50
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat mensen weleens vergeten is dat al dat geld ook ergens verdiend moet worden en dat dit in de huidige tijd niet altijd even makkelijk is. Er staat bij geen enkele uitkeringsverstrekkende instelling een ezeltje die goud schijt als je aan zn staart trekt...
Daarbij is iedereen, ook de clienten van de soos, medeverantwoordelijk voor het gebrek aan banen etc. IEDEREEN koopt liever chinese meuk dan degelijk europees materiaal vanwege de kosten. Dat lijkt slim maar heeft veel, heel veel banen gekost....
en wie mag dat betalen? |
zoete lieve gerretje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:57
|
|
|
|
[quote=LOVEJEZUS310]Wat moet er van die jeugd terecht komen tegenwoordig
ik vind het taalgebruik waardeloos... sorry hoor, maar dit hoort niet op cm thuis...
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 22 december 2011, 20:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:59
|
|
|
|
gelukkig was ik al klaar met eten...
helaas was ik een gaspitje vergeten uit te draaien...
met als resultaat...
een restje aangebrande rode kool...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 20:59
|
|
|
|
Sjonge , wat een geklaag. Is CM een uurtje uit de lucht geweest , al daaaaaaaaaagen geleden , en dan nu nog klagen hoe slechte kwaliteit pc men wel niet heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:11
|
|
|
|
Wat moet er van die jeugd terecht komen tegenwoordig
je hebt geen ervaring van de kinderen, dat hoeft je toch niet mee bemoeien, dat moeten de ouders zelf voor eigen kinderen doen. Dat is hun verantwoordelijk. Dat filmpje hoort hier niet thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:28
|
|
|
|
doe jij ook nog wat anders in je leven dan zweven en youtube filmpjes kijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LAIKA882
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eigenlijk vind ik dit emotionele chantage. Wat wil je hiermee bereiken? Als ze het uit gemaakt heeft, moet je er ook een punt achter kunnen zetten en niet zielig gaan doen op het forum.... |
Als je niet weet waar het over gaat ,zeg dan niks
Inktvis en ik zijn close iets wat jij niet begrijpt maar dit gaat over zijn grote liefde zijn overleden vrouw ,dus wat jij hier schrijft gaat mij EEN BRUG TE VER
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:37
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | doe jij ook nog wat anders in je leven dan zweven en youtube filmpjes kijken?  |
Soos-joloog denk ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIVIER124
|
|
Geplaatst: donderdag 22 december 2011, 21:45
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Ik ben het met je eens dat het niet klopt dat de uitkering van een ouder omlaag gaat wanneer een kind een eigen inkomen heeft. Tenslotte heeft een kind ook dat geld zelf nodig voor een evt studie oid.
Niettemin vind ik wel dat een thuiswonend kind mét een eigen inkomen best wat bij kan dragen. Vroeger (en in veel gezinnen nog steeds) is het de normaalste zaak van de wereld dat een kind kostgeld betaalt. Ook bij mij thuis was dat vroeger zo. Op het moment dat wij een eigen inkomen hadden moesten wij ook, naar ratio, het een en ander bijdragen.
Mijn ouders verdienden niet veel, maar genoeg en vonden het betalen van kostgeld ook een onderdeel van onze opvoeding. Begrijpen dat het leven ook geld kost en hoe daar dan mee om te gaan. Ik ben er iig niet slechter van geworden  |
dat betalenkids met ouders inde bijstand ook,zo vervaltbv dehuurtoeslag omdat jekind daaraan moet meebetalen, maar het gaat niet omeen gedeelte meebetalen,maar voorsommigge 100procent met verbazing lees ik sommigge reacties, blijkbaar word erniet goedbegrepen dusnog een vb alleenstaandemoeder met 1kind van18 die 800 euro verdiend voorheen, over 2oo om van te eten, kind betaalde zelfdziektekosten, met denieuwe regel, betaald kind 800 euro aan ma,ma krijgt 800minder van soos, enmoet kindzakgeld geven,ziektekostenbetalen stel dat alles100 euro kost permaand, dan is erover nog maar 100 euro per maand om te eten, dus we krijgen mensen die richtingarmoede gaan. en wie mijn uitkering betaald,dieheb ik zelfbetaald aan belasting de afgelopen jaren en betalen mijn kinderenaan belasting weer terug. enfin ik ga hetnietmeer uitleggen ,ik hadiets meer begrip vancristenen verwacht vooreen regel die,nietmij,maar sommigge mensen innederland in moeilijkheden brengt.
|
|
| Naar boven |
|
|