ChristianMatch

Forum

Wat heb je gedaan vandaag?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3364 3365 3366 3367 3368 3369 3370 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:33

Ben vandaag enkele uren bij mijn ouders geweest. Was geleden sinds midden oktober...ze herkende mij nog... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:34

LISA610 schreef:
Ik zit echt met grote verbazing te kijken naar wat hier allemaal op het forum wordt gekwakt als het gaat over vreemd gaan. Ik had dit topic uiteraard al eerder gezien, maar ben bewust terughoudend geweest in het geven van een reactie. Zolangzamerhand gaat dit hele topic echter alleen nog maar over seks en volgens mij was dat niet de vraag waarmee het topic is gestart. Volgens mij was de vraag vooral gericht aan mensen die zijn vreemd gegaan. De topic-starter begon met de vraag wat die mensen hadden gemist bij hun vorige partner, alsof hij een verklaring zocht voor overspel.

Volgens mij is overspel nooit goed te praten. Alle "redenen" die hier naar voren zijn gebracht, zijn in feite geen reden voor overspel, hooguit voor de verleiding om overspel te plegen. Daadwerkelijk toegeven aan die verleiding is echter nog weer even een stap verder. Op het moment dat je met die verleiding te maken krijgt is het veel dapperder om het gesprek met je partner aan te knopen en eens te gaan onderzoeken waar het mis dreigt te gaan. Voor mij persoonlijk geldt namelijk niet dat er "pas" sprake is van overspel als mijn partner seks heeft met een andere vrouw. Als hij met een andere vrouw zoent zoals hij alleen met mij hoort te zoenen en aan een andere vrouw zit zoals hij alleen aan mij hoort te zitten gaat hij in mijn ogen vreemd, ook al is er dan geen sprake van seks. Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat een gesprek niet veel zin meer heeft als zoiets zou gebeuren. Mijn vertrouwen in de ander loopt dan zo'n grote schade op, dat ik de relatie beëindig. Ik wil me namelijk absoluut niet moeten afvragen wat mijn partner doet als hij een avondje met zijn kameraden iets gaat doen. Een relatie waarin geen sprake is van wederzijds vertrouwen is in mijn ogen dan ook volstrekt zinloos.

Hoi Lisa,

Ik ben het helemaal eens met je verhandeling waarom overspel niet goed is te praten.

Ik vind het alleen zo jammer, dat je in je eerste alinea zegt van dat er vanalles wordt neergekwakt, het hele topic zolangzamerhand over sex gaat. Enzovoort.

En dat je het wel gelezen had, maar bewust terughoudend was in het geven van een reactie.
Als je zo terughoudend was, dan had je deze dingen niet gezegd.
Dan had je gewoon je betoog kunnen houden die erg goed is, zonder daarbij eerst mensen die wel degelijk eerst hebben nagedacht en geen dingen hebben 'neergekwakt' te beledigen.

Ik had echt het gevoel dat je alleen iets goeds kon schrijven als je eerst anderen had beledigt. De een verwijderd meteen snel alle reacties, de ander zegt z'n abbonemment, onder andere daardoor op, en weer een ander voelt zich niet lekker.

Jammer, want je stuk vond ik wel erg goed!!! Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley , en stond ik helemaal achter.
Ook jammer dat je dat niet veel eerder op had geschreven. Maar dat je dat niet deed omdat je bewust terughoudend was.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 24 december 2011, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:41

VISSER278 schreef:
O, ik dacht ook de banden van je auto Lachende smiley

Visser, wat was ook alweer die groene paal in je tuin??? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Visser, wat was ook alweer die groene paal in je tuin??? Verraste, verbaasde smiley

Een verkeerslicht die niet op oranje wilt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 22:55

Quote:
LISA610: Lijkt me inderdaad goed om de discussie op deze manier voort te zetten. Persoonlijk zou ik absoluut geen relatie willen met iemand die getrouwd is. Noem mij rustig een dikke egoïst: ik ben graag de enige voor een man en ik wil mijn partner niet delen met een andere vrouw. Dat betekent dus dat ik niet een relatie begin met iemand die een andere partner heeft en ook dat ik het niet accepteer als mijn partner vreemd zou gaan. En ja, dat betekent ook dat mijn partner erop mag vertrouwen dat hij ook voor mij de enige is.

Dat is logisch en daar is iedereen het mee eens denk ik.

Quote:
Overigens vind ik de stelling dat je dat in het begin niet zou weten erg vreemd. Hoe zou je dat nou niet weten? Je leert toch eerst iemand een beetje kennen voordat er een relatie ontstaat? En als je dus weet dat iemand een andere partner heeft, waarom begin je dan aan een relatie met diegene? Hoe kun je nu denken dat een dergelijke relatie toekomst heeft?

In het begin kan iemand zich heel anders voordoen, dan dat ie óók is. Met andere woorden, iemand kan zich voor de buitenwereld heel vroom voordoen, en er een geheime tweede agenda op na houden.

Dan weet je dat de eerste maanden niet, en druppelt als het ware, zijn/haar ware gezicht naar binnen. Dan heeft de partner(die de dupe is dus) vaak al veel contacten verbroken, zogenaamd voor de relatie. en heeft zich al gehecht, en zijn/haar leven ingericht ten behoeve van de relatie.

Dus iemand hoeft niet pers se een andere partner te hebben, het kan ook een notoire vreemdganger zijn. Met een dubbelleven.
Omdat het zo langzaam gaat; dan kom je hiér achter, dan dáárachter, en je hebt je hele leven al aan hem gewijd, kan het moeilijk zijn, ineens te stoppen.
Je blijft hoop houden tegen beter weten in.

Pas als je een schok krijgt, van het een of ander kan dat je wakker schudden en kan je voorgoed stoppen.

Verder laat ik je stuk, hierbeneden staan, omdat ik het een erg goed stuk vind, zoals al je stukken Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley En ik alles al gezegd heb, of het, en iets moet onduidelijk zijn, maar dan hoor ik het wel.

Quote:
Maar los daarvan: waarom zou je überhaupt willen meewerken aan het plegen van overspel door iemand. We kunnen natuurlijk allemaal wel Bijbelteksten opnoemen waaruit blijkt dat overspel scherp wordt veroordeeld in de Bijbel. Wel eens nagedacht waarom dat zo is? Volgens mij is dat zo omdat overspel erg veel schade teweeg brengt: natuurlijk aan degene die bedrogen wordt, maar in feite ook aan de derde persoon waarmee vreemd wordt gegaan en misschien zelfs ook wel aan degene die bedriegt. Overspel is een grote vijand van goede relaties tussen mensen, het berust op liegen en bedriegen en gaat ten kostte van vertrouwen in de ander en dus ook ten koste van relaties. Geen wonder dat God hier zo op tegen is, want God is een God van liefde en dus ook van relaties. In feite zijn alle geboden gericht op het feit dat we op een goede manier met God en met anderen om moeten gaan. En volgens mij zou je ook kunnen stellen dat vrijwel alle verleidingen erop gericht zijn om te voorkomen dat we op een goede manier met God en met anderen omgaan. Juist daarom is het zo belangrijk dat we de verleidingen leren te weerstaan, zodat er wel sprake kan zijn van goede relaties die zijn gebaseerd op wederzijds respect, vertouwen en echte liefde zoals God dat steeds heeft bedoeld.

Als ik het heb over verleidingen trek ik dat veel breder dan seks, maar het hoeft geen betoog dat juist dat één van de verleidingen is waarover christenen moeilijk kunnen praten. In die zin waren de bijdragen van Leanne meer dan terecht (jammer dat ze gedwongen werd die te verwijderen)Wat me veel te ver ging binnen dit topic is dat bij mij de indruk ontstond dat een gebrek aan (goede) seks een excuus zou kunnen zijn om overspel te plegen (en dat kwam juist niet bij Leanne vandaan). Hoe zit het dan met mensen die door fysieke problemen geen seks meer kunnen hebben? Is het dan toegestaan om overspel te plegen? Kom nou toch… alsof het alleen daar om zou gaan binnen een relatie.

Persoonlijk vind ik dat er nooit een geldig excuus bestaat voor het plegen van overspel. Als iemand in de verleiding terecht komt om overspel te plegen, dient hij of zij zich allereerst af te vragen waardoor die verleiding veroorzaakt wordt. En leg dat dan niet bij de ander neer, maar ga eens in de spiegel kijken. Per slot van rekening is het jouw verleiding en niet die van jouw partner. Het is voor mensen vaak zo makkelijk om te zeggen dat het aan die ander lag, maar uiteindelijk draait het ook hier om het nemen van verantwoordelijkheid voor je eigen doen, laten en denken.

Trouwens Lisa,

Ik ben echt ontzettend blij, dat je beide stukken hebt geschreven!!!!
Ze raken wat mij betreft precies de kern.

Ik heb ze aan een vriendin van mij laten lezen, die bepaalde issues had wat zich al járen voortsleepte, en die heeft er echt heel erg veel aan gehad. en door jou stukken knopen door kunnen hakken!
Lachende smiley

Namens haar, Bedankt!!!! Lachende smiley Lachende smiley

NB: ach, en dat ik het ff niet zo leuk vond dat je het woordje 'neerkwakken' had gebruikt, geeft niets, in vergelijking met hoe goed je stukken zijn.
Ik was zelf even van mij stuk, gedeeltelijk daardoor, omdat ik juist echt wel na had gedacht voor ik iets neerschreef. En ik het nog eens nalas, en toch niet echt iets kon vinden, wat ik met een dubbele bodem en/of onnadenkend had geplaatst.
Vandaar.

Alsnog bedankt! Lachende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 25 december 2011, 15:37
Naar boven

Auteur Bericht
JOOST764

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:00

Kerstmaal 2e Kerstdag patat met fricandellen.

Leve de culiniaire neergang.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:04

JOOST764 schreef:
Kerstmaal 2e Kerstdag patat met fricandellen.

Leve de culiniaire neergang.

hmmm ik een viergangen menu, door zusje klaargemaakt voor de gans-gehele familie.
ik wil wedden dat mijn meisje liever een culinaire neergang voorgeschotelt zal krijgen!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:35

VISSER278 schreef:
Een verkeerslicht die niet op oranje wilt Lachende smiley

Ik dacht je kerstboom.... Knipoog smiley Leuk he, dat ik er nog even ben om je te plagen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:37

WILLEMIJN232 schreef:
Ik dacht je kerstboom.... Knipoog smiley Leuk he, dat ik er nog even ben om je te plagen...... Knipoog smiley

ja, leuk dat je er nog even bent, willemijn!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:42

WILLEMIJN232 schreef:

ja leuuuuuuuuuk. Mn kerstboom waar alleen de stam van overgebleven is. De rest is naar de ballen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:49

WILLEMIJN232 schreef:

Boze smiley En ik moest het stil houden van je Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 december 2011, 23:53

MARIO216 schreef:
Boze smiley En ik moest het stil houden van je Gefrustreerde smiley

Sja, zo zie je maar ... de liefde voor CM gaat via het forum he. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 00:23

COOTJE711 schreef:
Dan maar aan het illegale vuurwerk Chat
Waar ik heen gaat met oud en nieuw schieten ze met melkbussen.... ook nog een optie? Knipoog smiley
De knal is er zeker, enne niet lekker als je het deksel tegen je hoofd krijgt.... Smiley met dichtgeplakte mond Zieke smiley

Een oom vond het in zijn jonge jaren leuk om rotjes tussen de eenden te gooien in het water.
De eenden stormden vervolgens op het 'lekkere hapje' af....

Stiekem vonden wij dit ook wel erg leuk Verlegen lachende smiley
Illegaal vuurwerk doe ik niet aan. En carbid steken ze hier ook altijd af, maar dan op een weiland. Bij ons krijgt men daar een oficiële vergunning voor. En dierenmishandeling...lijkt me logisch dat ik daar niet voor ben.
Maar ik hou er niet van dat er een beeld ontstaat dat vuurwerk gevaarlijk is en dat men er alleen maar verkeerde dingen mee doet. Er zijn voldoende mensen die op een normale manier ervan genieten, en de meeste mensen die zeggen tegen vuurwerk te zijn, gaan toch wel kijken als iemand anders iets moois afsteekt. En zo'n brandje, dat vind iedereen toch ook wel leuk? Volgens mij kan dat gewoon naast elkaar bestaan. Hoe denk je dat men aan al dat hout komt om te verbranden. Van veel mensen die tegen anderen durven te zeggen, dat het eigenlijk verboden moest worden.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 25 december 2011, 00:27
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 05:03

VISSER278 schreef:

Heren......niet plagen he nu ik er weer eventjes ben....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 07:38

VISSER278 schreef:

Wie verklaarde via het forum hun liefde, Visser? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 09:04

MARRY942 schreef:
Nee hoor Visser...dat komt niet door "die band".....Ik....eentje van de ouwe stempel zogezegd....die niet aan bands....enneh...noem het maar "dat hallelujagedoe" gewend is...
Ik heb in de doopdienst van mijn zoon en dochter....net zo hard meegejubeld....MET band...maar ook MET GOD...ik voelde Zijn aanwezigheid daar...kan het niet verklaren...heb geen uitleg...maar HIJ was daar!!!! Gods wegen zijn wonderlijk Visser

Mooie ervaring Marry,

In his Presence.

Marry, blijf maar jubelen hoor, met of zonder band

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 09:13

Uit uw hemel zonder grenzen

Uit uw hemel zonder grenzen
komt Gij tastend aan het licht
met een naam en een gezicht
even weerloos als wij mensen.

Als een kind zijt Gij gekomen
als een schaduw die verblindt
onnaspeurbaar als de wind
die voorbijgaat in de bomen.

Als een vuur zijt Gij verschenen
als een ster gaat Gij ons voor
in den vreemde wijst uw spoor
in de dood zijt Gij verdwenen.

Als een bron zijt Gij begraven
als een mens in de woestijn.
Zal er ooit een ander zijn
ooit nog vrede hier op aarde?

Als een woord zijt Gij gegeven
als een nacht van hoop en vrees
als een pijn die ons geneest
als een nieuw begin van leven.

Huub Oosterhuis
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 09:28

Zondag 25 december, Psalm 147: 1-6; Overvloed van leven.

Het is kerst vandaag. Christus is geboren! En – wat heet toeval? – de psalm die vandaag onze aandacht vraagt, doet ons denken aan de lofzang van Maria. ‘Heersers stoot hij van hun troon en wie gering is geeft hij aanzien.’ Ook sociaal gesproken valt er wat te zingen: ‘Wie honger heeft overlaadt hij met gaven, maar rijken stuurt hij weg met lege handen.’ Dat is helemaal in de lijn van de psalm: ‘de HEER richt zich de vernederende op en drukt de goddelozen neer.’
Ik bespeur enige verbazing. Is dat kerst? Met kerst gaat het toch over de liefde van God, geopenbaard in het kind van Bethlehem? Jazeker, maar dat betekent meer dan een mooi plaatje, meer dan een lieftallig tafereeltje. De komst van de Verlosser betekent onze verlossing. Jawel. Maar is dat dan geen verlossing van onze zonden? Zeker! Absoluut! Wij worden van onze zonden verlost, van al onze misdaden. Zie het Lam Gods, dat de zonde der wereld wegdraagt! Maar die verlossing betekent dan ook werkelijk bevrijding, een concrete losmaking van alles wat knelt en ons benauwt. Daar horen ook structuren bij, kleinschalig en grootschalig. God grijpt in, in onze verworden, zelfzuchtige samenleving. Alles gaat op de schop, alles wordt op de kop gezet, de onderste steen komt boven. Keizers als Augustus, koningen als Herodes, stadhouders als Pilatus – met al hun pretenties blijken ze maar kleine pionnetjes op Gods grote schaakbord. Het omgekeerde komt ook aan licht: kinderen worden ten voorbeeld gesteld, armen worden zalig gesproken, melaatsen worden aangeraakt. De eersten worden laatsten, wie achterkomt, loopt voorop. Daar heb je ten voeten uit, de God van Israël. In Jezus, zijn Zoon, wordt dat helder als de dag. In Hem wordt de liefde van de Eeuwige vlees en bloed. ‘Ik ben gekomen,’ zegt Jezus, ‘opdat zij leven hebben en overvloed.’

Groot is de Here, groot in krachten,
er is geen grens aan zijn gedachten.
Die zich ootmoedig aan Hem geven,
schenkt Hij een overvloed van leven.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 10:09

FRANKT627 schreef:
Wie verklaarde via het forum hun liefde, Visser? Lachende smiley

Visser en ik natuurlijk Frank........ Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 10:39

http://www.youtube.com/watch?v=ZQJx942hI3M&feature=youtu.be
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 10:44

WILLEMIJN232 schreef:
Visser en ik natuurlijk Frank........ Engeltje smiley

Oh, dan wens ik Visser vooral veel sterkte...Knipoog smiley

(verdorie, als dat echt zo is zit ik op een verkeerd spoor... Smiley met dichtgeplakte mond )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 11:33

een warme manier om "lonely chrismas" te vieren...........

(even om de plaatjes heenlezen, ik kon geen betere link vinden)

http://www.gereformeerdzierikzee.nl/archief/03kerst/03kerst.htm
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 11:35

FRANKT627 schreef:
Oh, dan wens ik Visser vooral veel sterkte...Knipoog smiley

(verdorie, als dat echt zo is zit ik op een verkeerd spoor... Smiley met dichtgeplakte mond )

Toch geen detective neigingen? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 11:37

Eet smakelijk allemaal vandaag........ Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 11:45

WILLEMIJN232 schreef:
Toch geen detective neigingen? Boze smiley

Ach, je hoort hier en daar is wat en dan ga je puzzelen...en dan is het een kwestie van elimineren...tja, dat gaat zo als ze de mensen laten speculeren...gelukkig dat ik niet nieuwsgierig ben... Knipoog smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 11:52

FRANKT627 schreef:
Ach, je hoort hier en daar is wat en dan ga je puzzelen...en dan is het een kwestie van elimineren...tja, dat gaat zo als ze de mensen laten speculeren...gelukkig dat ik niet nieuwsgierig ben... Knipoog smiley Engeltje smiley

Mensen suggereren graag en vullen aansluitend erg voor de ander in....en verspreiden dat vervolgens in hun onschuld waarschijnlijk......zich niet realiserend dat ze daar andere mensen pijn en verdriet mee doen en er meer stuk mee maken dan ze zich ooit zullen bedenken.....Zo werkt het nu eenmaal.....en soms hoor je dan dingen die je eignelijk helemaal niet wilt en hoort te weten....Maar ik zal mij daar zelf hoogstwaarschijnlijk ook wel schuldig aan maken dus het is een opmerking en geen kritiek.
Dus voor allle duidelijkheid: Visser en ik vinden elkaar gewoon aardig, niets meer en niets minder....
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 12:01

WILLEMIJN232 schreef:
Eet smakelijk allemaal vandaag........ Lachende smiley met blinkend witte tanden

wat staat er op jouw menu-kaartje, willemijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 12:05

HANNAH810 schreef:
wat staat er op jouw menu-kaartje, willemijn?

Ik eet bij mijn zoon Hannah, dus ik heb werkelijk geen idee, hem kennende zal het best gezellig en lekker zijn........heerlijk om zo aan te schuiven in alle rust...(volgend jaar met twee kinderstoelenhe? ook leuk...)En we missen natuurlijk deze kerst ook wel iemand......dus ik ben ook wel een beetje weemoedig ....maar dat begrijp je wel...

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 25 december 2011, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 12:31

WILLEMIJN232 schreef:
Mensen suggereren graag en vullen aansluitend erg voor de ander in....en verspreiden dat vervolgens in hun onschuld waarschijnlijk......zich niet realiserend dat ze daar andere mensen pijn en verdriet mee doen en er meer stuk mee maken dan ze zich ooit zullen bedenken.....Zo werkt het nu eenmaal.....en soms hoor je dan dingen die je eignelijk helemaal niet wilt en hoort te weten....Maar ik zal mij daar zelf hoogstwaarschijnlijk ook wel schuldig aan maken dus het is een opmerking en geen kritiek.
Dus voor allle duidelijkheid: Visser en ik vinden elkaar gewoon aardig, niets meer en niets minder....

weet ik wel, W-tje...maar ik doelde ook niet op jullie hoor...ik was weer een beetje de nieuwsgierige aan het spelen... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 25 december 2011, 12:33

Mijn slechtste moment....de wekker loopt af.....en je realiseren: oh...het is kerst.... en dat je ook deze kerst weer alleen naar de kerk moet (eh....mag!).....
Bij het naarbuitengaan speelde de organist het Halleluja van Handel....
zo majestueus, zo juichend! (We zongen ook nog mijn favoriete psalm: Geloof zij God met diepst ontzag....)
Hij kan en wil en zal in nood, zelfs bij het naderen van de dood, volkomen uitkomst geven.
In mijn opstandige, bruisende koppie is het weer effe rustig!
Merry Christmas everybody!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3364 3365 3366 3367 3368 3369 3370 ... 6194 Volgende
Pagina 3367 van 6194