| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:01
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | claxoneren in je auto? |
valt deze conversatie niet onder het gebekritiseerde slowchatten???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Je kunt hiermee twee kanten op. Als ik zo kijk naar sommige reacties, dan denk ik: die weten niet wat wedergeboorte is. Voor hen is dat een compleet raadsel wat dat nu eigenlijk inhoudt. Aan de andere kant lees ik ook reacties van mensen, waarbij de wedergeboorte een proces geweest is, een leven van toewijding en liefde en geloof. Wij hebben als teken de doop, temeer omdat dat een duidelijk afgebakend punt is in je leven. Bij het ontbreken van dit teken, wordt alles veel vager. Een reden temeer om mensen te stimuleren de stap tot doop te nemen. |
Dus ip kan een geloofsbelijdenis ook een wedergeboorte zijn> En als je je leven lang een leven van toewijding, liefde en geloof hebt(ik denkl trouwens dat je dat sowieso als christen moet hebben) dan heb je he tproces van de wedergeboorte? Dat klopt toch niet Chatuliem?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:04
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | valt deze conversatie niet onder het gebekritiseerde slowchatten??? | weer afgekeken bij ander willemijn deze opmerking
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: |
de Heere Jezus stond overigens op met een verheerlijkt lichaam, niet een lichaam in dezelfde vorm als Hij uit maria geboren was, dus. daarom mocht maria Hem (na Zijn opstanding) in de hof dus ook niet aanraken. wanneer wij na dit leven weer op mogen staan om bij Hem te zijn, ontvangen we ook een vernieuwd lichaam.
|
Thomas mocht hem weer wel aanraken he, dus je redenatie klopt niet geheel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:24
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik kreeg laatst een vraag van een lid van CM: hoe lang moet je wachten voor je gaat / besluit te gaan trouwen ...
Sommige mensen weten het direct "wij zijn 'gemaakt' voor elkaar" en nemen direct de stap / het besluit om te trouwen. Dit "direct" kan varieren van 1 maand tot 1 jaar voordat ze elkaar het ja-woord geven. Anderen hebben wat meer tijd nodig voordat ze besluiten om in het huwelijksbootje te stappen en nog weer anderen blijven "steken" in het gevoel "is hij of zij echt de juiste voor mij".
Zelf ken ik een stel, binnen 1 week in ondertrouw en binnen een maand getrouwd ... ondertussen 3 lieve kindertjes en nog steeds zeer verliefd (binnenkort zelfs 15 jaar getrouwd)
Hoe zien jullie dit, hoe denken jullie over "het moment van trouwen"? Snel (direct, liefst binnen een jaar) Iets meer tijd nodig (toch wel binnen 2 jaar) Doordacht (wel zeker van elkaar, maar geen haast, tussen 2 en 4 jaar) Verliefd ... (altijd verliefd, maar nooit zeker weten of hij/zij de juiste is)
De vraagstelling gaat specifiek over trouwen, dus niet over samenwonen of latten ... |
Om te beginnen kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die direct weten dat ze voor elkaar gemaakt zijn. Maar wie ben ik....
Verder denk ik dat ook leeftijd een heel grote rol speelt in de beslissing om te gaan trouwen of niet. Dat een 18 jarige nog een paar jaar wacht vind ik helemaal zo gek nog niet. Maar ook als ik naar mezelf kijk zou ik het vreselijk vinden om binnen een jaar getrouwd te zijn. Sorry voor Cross, en alle anderen die hier binnen no-time het huwelijksbootje instappen, ik ben enorm huiverig voor zulke huwelijken, al gun ik hen natuurlijk alle geluk van de wereld, en zijn het volwassen mensen, met naar ik aanneem, volwassen beslissingen. Ook ik hoop te gaan trouwen, en dit is een doordachte beslissing. Na iets meer als 2 jaar, maar wel met de hoop er nog een jaar of 60 van te genieten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:33
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | volgens mij zijn we ietwat off-topic geraakt, maar wat ik als angstvrije duidelijke mening neer zou willen zetten, is dat je dezelfde boodschap anders kunt verpakken, zodat het een opbouwende mening wordt, die óók aansluit bij de onzekere kanten die ieder mens in zich heeft, zij het dat de ene mens wat meer onzekere kantjes heeft, dan de ander.
je zou, om een voorbeeld te noemen, het woord cactussen kunnen vervangen door mensen, heb je dat ook wel eens overwogen?
je kunt kwetsende opmerkingen om je heen gooien, of warmte om je heen strooien; werp je brood op het water; en je zult het vinden na vele dagen! stooi geen gif, maar Brood, chatuliem; dat lijkt me een goede levenshouding!
want wat je zaait, zul je ooit, op een dag, oogsten! groetjes van stekeltje, de cactussssssss  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:44
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Een gebed tot de Heilige Geest.
Present, Heer, Heilige Geest, wij zijn present, geboeid weliswaar door vele zonden, maar toch uitdrukkelijk in uw naam bijeen.
Leer Gìj ons, wat te doen en hoe te gaan. Toon Gìj ons, hoe te handelen, om met uw hulp in alles aan uw wensen te voldoen. Wees Gìj alleen èn voorstel èn besluit van ons beraad. Gìj die alleen met God Vader en diens Zoon de glorierijke naam hebt.
Gij, minnaar van het hoogste recht, laat niet toe dat wij de rechtvaardigheid verkrachten; laat domheid ons geen verkeerde wegen wijzen; laat gunst noch afgunst ons doen buigen; laat ons niet corrupt worden om steekpenningen of aanzien des persoons. Maar bind ons vast aan U, en stevig, door uw genadegave alleen, opdat wij samen één zijn in U en in niets afwijken van het ware.
Laat ons, verzameld in uw Naam, in alles gerechtigheid en godsvrucht en wijsheid betrachten, opdat ons oordeel nu in niets afwijke van het uwe en het eeuwig loon straks ons wachte voor wat we goed gedaan hebben.
Amen.
(Isidorus van Sevilla) |
en dat vind ik nu juist soms het moeilijke; hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is; hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes? hoe kun je Gods leiding verstaan?
en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 13:52
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | weer afgekeken bij ander willemijn deze opmerking  |
Nee hoor, kwam spontaan bij me op..... kattig type.... En weer? Wat bedoel je? Misschien hebben meer mensen dezelfde mening? Ook een optie toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nee hoor, kwam spontaan bij me op..... kattig type.... En weer? Wat bedoel je? Misschien hebben meer mensen dezelfde mening? Ook een optie toch? |
miauwmiauw
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:08
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Dit gedicht schreef Dietrich Bonhoeffer. De laatste strofe gebruikte ik wel eens (in een vorig en mooi leven) tijdens de eerste vespers van de Advent.
Door goede machten stil en rouw omgeven, Beschermd, getroost, beveiligd wonderbaar, zo wil ik deze dagen met u leven en met u binnengaan in het nieuwe jaar.
Nog drukt de zware last van kwade dagen, nog komt het oude kwellen hart en hoofd. Voor onze opgejaagde zielen vragen wij, Heer, het heil dat Gij ons beloofd.
En zo Gij ons de bittere kelk wilt geven vol leed, gevuld tot boven aan de rand, dan nemen wij hem dankbaar, zonder beven, uit uwe goede en getrouwe hand.
Maar wilt Gij ons nog eenmaal vreugde schenken aan deze wereld en de glans der zon, dan willen wat voorbijging wij gedenken: U zijn ons leven dat uit U begon.
Laat warm en stil vandaag de kaarsen branden: Gij hebt ze in onze duisternis gebracht. Breng, als het zijn kan, ons weer bij elkander. Wij weten het, uw licht schijnt in de nacht.
Zij het dat diepe stilten ons omringen, laat ons toch horen, Heer, nu als voorheen, het lofgezang dat al uw kindren zingen, het volle lied der wereld om ons heen.
Door goede machten wonderbaar geborgen wachten wij rustig, wat ons lot ook zij. God is met ons in de avond en de morgen, en elke nieuwe dag is Hij nabij. |
het blijft een mooi gedicht!! ook ruim een jaar na plaatsing.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 8 januari 2012, 14:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:17
|
|
|
|
| HERMAN968 schreef: | Vader wat moeten wij zonder U...
Here, Zo ook hebben we deze week Uw machtige hand in ons leven zien doorwerken als we verdrietig waren of als we het allemaal niet meer zo goed aankonden, doelloos of onrustig telkens weer kunnen wij bij U terecht Here dank voor Uw liefde die mij bedekt en telkens weer vreugde brengt onze harten vervult, volmaakt Dank voor Uw genade: Uw kerk die in onze harten is gevestigd over de al de denominaties heen allemaal broeders en zusters Dank dat Jezus onze Heiland is de verbinding is naar de Vader dank U dat u Uw zoon hebt gegeven
Shine Jesus Shine with Lyrics http://youtu.be/zLkni34o8uM Laten we God eren want hij zorgt voor ons Here almachtige God hetgeen U voor de wereld gedaan heeft is onbegrijpelijk gaat onze kennis en verstand te boven U stuurde Uw zoon om onze zonden op Zich te nemen ons te bevrijden van onze lasten. ons kracht te geven en de dood te overwinnen Dank dat U ons verheft het kleine groot maakt het zaad groeikracht schenkt het verbrokene heelt amen [/i][/size]David Phelps - Mary did you know ... http://youtu.be/y2RkqxYbpjQ Anna, Bettie, Vogue, Marry, Herman en Rodger |
Prettige dag, herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 8 januari 2012, 14:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:44
|
|
|
|
Oef, heftig! Fijn dat er iets meer duidelijk lijkt te worden, hopelijk kunnen ze gauw de oorzaak definitief vaststellen en iets doen w.b. behandeling!! Dit lijkt me zo'n nare ervaring voor zo'n kind nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:44
|
|
|
|
Oef, heftig! Fijn dat er iets meer duidelijk lijkt te worden, hopelijk kunnen ze gauw de oorzaak definitief vaststellen en iets doen w.b. behandeling!! Dit lijkt me zo'n nare ervaring voor zo'n kind nog!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 14:48
|
|
|
|
dus dan maar niet meer vragen??/ Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | er is gisteravond een MRI gedaan van zijn hoofd daarop was gelukkig niks bijzonders te zien! Hij ligt nu nog in het ziekenhuis en ze houden het op migraine die bij kinderen/pubers dermate kan zijn dat ze uren of zelfs dagen erg verward kunnen zijn dus dat is best heftig! Hopelijk komt hij zo thuis en zullen er denk wel vervolg onderzoeken komen met eventuele medicatie. |
Heftig hoor voor een knul van die leeftijd en ook voor de mensen om hem heen! Ik hoop dat hij idd medicatie zal krijgen én dat die ook zullen helpen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:07
|
|
|
|
vandaag wordt het bruinebonensoep.........uit de diepvries getrokken...wel zelf gemaakt hoor. Dochter komt weer eten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:11
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | vandaag wordt het bruinebonensoep.........uit de diepvries getrokken...wel zelf gemaakt hoor. Dochter komt weer eten.... |
diepvries-bouillion getrokken en daar bruinebonensoep van gemaakt...hoe origineel...euh smakelijk...
heb nog nooit gehoord dat ze van diepvries bouillion maakte...moet ik eens overleggen met Cootje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROMY721
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:13
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | diepvries-bouillion getrokken en daar bruinebonensoep van gemaakt...hoe origineel...euh smakelijk...
heb nog nooit gehoord dat ze van diepvries bouillion maakte...moet ik eens overleggen met Cootje... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:17
|
|
|
|
| ROMY721 schreef: | dus dan maar niet meer vragen??/ Ik vraag het meestal in de hoop dat het goed gaat, gaat het niet goed vraag ik ook waarom niet, gewoon belangstelling. is dat gek? |
Dus als iemand antwoordt dat het niet goed gaat dan vraag je ook niet wat er aan de hand is? Is dat dan niet juist een gebrek aan belangstelling? Misschien wil die andere even haar verhaal kwijt. Nu lijkt het er op dat het eigenlijk alleen maar goed moet gaan en dan mag er eventueel ook over verteld worden. Het geeft me allemaal zo'n gevoel alsof we alleen maar de leuke des levens mogen vertellen. Iemand die gelukkig is mag dat honderuit bejubelen maar als er eens wat fout zit moet het maar verzwegen worden. En als goede christenen zijn we dan wel begaan met het leed van de arme mensen aan de andere kant van de wereld of we vinden het allemaal heel erg dat één of andere natuurramp een dorp heeft weggevaagd. Maar wat dan met de mens die we kennen en die heel dichtbij woont? Of is dat verdriet of leed dan toch weer té dichtbij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Dus ip kan een geloofsbelijdenis ook een wedergeboorte zijn> En als je je leven lang een leven van toewijding, liefde en geloof hebt(ik denkl trouwens dat je dat sowieso als christen moet hebben) dan heb je he tproces van de wedergeboorte? Dat klopt toch niet Chatuliem? | Nee, het klopt ook niet, de besprenkeling en de belijdenis. Het weerhoudt mensen van echte keuzes. De bijbelse kijk op de wedergeboorte is dat dat via bekering en doop gebeurt. Met het verhaal van de besprenkeling en de belijdenis maakt men het zelf zo vaag. Terwijl de Bijbel zo duidelijk is op dat gebied.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:23
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | | Mooi zo mo dus dat was een geslaagde avond aan het begin van het jaar! |
Jazeker, laatste ging om 1 uur vannacht weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.
Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde. Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL | inderdaad!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:29
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Het was erg gezellig, bedankt iedereen die geweest is. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. En aangezien Gieten bovenop de Hondsrug ligt hebben we hier altijd droge voeten. | Ja, Momo. We moeten dit vaker doen. De volgende keer in Exloërmond?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:31
|
|
|
|
dat idee van een nieuw lichaam, dus wedergeboren worden met een nieuw lichaam na de dood, komt voort uit de gedachte dat het vlees onze zondige natuur is. Het lichaam is vlees is zondig dus kan de hemel niet in. Klopt niks van maar daar komt het wel vandaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:32
|
|
|
|
| HARALD940 schreef: | Dat Hij komt wanneer wij het niet verwachten.
Ja, dat wel, maar niet dat hij bv op 5 febr 2012 om 8:00 net voor het eind van de wereld voorspeld door de Maja's terugkomt.
Sorry, maar als ik antwoorden/informatie zoek, dan zeker niet bij hem.... |
Vanwaar jouw afkeer van dhr. F. Ouweneel ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De boodschap van Jezus is meer gericht op een PERSOONLIJKE eindtijd. En ja, de eindtijd voor ons mensen begint bij de geboorte.
Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde. Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL | Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Per slot van rekening wijdt Paulus zelfs twee brieven aan de eindtijdverwachting. Dus het hoort wel bij de prediking van Gods Woord. Maar het mag nooit het nieuwe evangelie worden, iets wat ik te veel terug zie in bepaalde gemeentes.
De indruk die ik van Ouweneel heb, is niet dat hij wil voorspellen wat er gebeuren gaat, maar veel meer laat zien, wat er al gebeurd is en dat vergelijkt met teksten vanuit de bijbel. Een andere benadering, vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Als Jezus zelf er wel aandacht aan besteedt in Zijn prediking, ons zelfs bepaalde handvaten geeft om te onderscheiden hoe we ermee om moeten gaan, dan is het op zich niet verkeerd om te kijken naar de tekenen van deze tijd? Pas als dat de enige boodschap wordt, waarbij de boodschap van liefde op de achtergrond verdwijnt, ben je m.i. verkeerd bezig. |
Bij dhr. F. Ouweneel staat de Liefde met stip op no. 1, de Genade van onze Heer Jezus Christus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:36
|
|
|
|
Het ware beter dat men zich daar eens druk over ging maken ipv fantaseren over een mogelijke eindtijd van de aarde. Er is per slot van rekening al een bijna 2000 jaar oude traditie van voorspellers die er naast zaten... ALLEMAAL |
Met mijn geboorte begon juist de eeuwigheid voor mij Niet mijn persoonlijke eindtijd Tenzij je dat ermee bedoeld
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, Momo. We moeten dit vaker doen. De volgende keer in Exloërmond? |
Mij best. Als Exloërmond dat ook goed vind?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:39
|
|
|
|
God is altijd online op het wereldwijde web bij Hem is nooit een storing en Zijn server is nooit bezet. Met God chatten is altijd mogelijk het contact is levensecht de verbinding is gelukkig draadloos ook zonder computer kun je bij Hem terecht. Hackers kunnen niet storen Gods firewall werkt altijd correct je zult hem wel zelf moeten installeren dan is jouw verbinding perfect. Gods computer zoekt heel het net af om te verbinden met jou en mij we mogen gratis downloaden en virussen zijn er niet bij.
De beste programma's kun je bij Hem krijgen dan loopt je computer als een trein en mocht je harde schijf toch crashen dan is God voor jou altijd online. Hij heeft geen wachttijd en geeft goede adviezen Hij heeft zelfs een Handleiding gemaakt als je die gebruikt als leidraad voor je leven dan wordt jouw (levens)computer nooit meer gekraakt.
|
|
| Naar boven |
|
|