ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3459 3460 3461 3462 3463 3464 3465 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:23

Ik vind er niks aan dat de vakantie weer voorbij is. Heerlijk als ze allemaal thuis zijn, en iedereen mag lak hebben aan de klok.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:26

HANNAH810 schreef:
en dat vind ik nu juist soms het moeilijke;
hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is;
hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes?
hoe kun je Gods leiding verstaan?

en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn?

Heel goede vraag hannah, het houd me al jaren bezig.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:33

ANNETTE792 schreef:
Bei uns ist alles großer und beßer..

Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve.
Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!

Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!

1. Annette
2. Pieter
3. Erika
4. Mariska
5. Martin
6. Chatuliem
7. Bert
8. Willie
9. Jolan
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 13:56

Jezus wandelde elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde met God de Vader. Deed alles in Hem, door Hem, voor Hem, met Hem.

Daarin lag Zijn rust, Zijn vertrouwen.

Als wij dan in Hem zijn, hebben wij dan nog een rustdag nodig?

Jezus ging mee in de gebruiken van Zijn tijd. Maar beperkte zich niet tot die gebruiken.

Jezus is mijn voorbeeld om mij naar uit te strekken. Ja, ik ga op zondag naar de dienst omdat er nou eenmaal diensten op zondag zijn. Maar de zondag is voor mij geen apart gezette dag.

Elke dag is voor mij een dag om Hem te danken voor Wie Hij is en wat Hij doet, gedaan heeft en nog gaat doen.
Elke dag wil ik mij uitstrekken naar Hem, het Woord ingaan.

Lukt mij dat? Welnee ben namelijk ook een mens van vlees en bloed.
Maar het verlangen is er wel en dat verlangen geef ik gestalte zoveel als ik kan door me bewust te worden van dat verlangen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:00

Interessante site:

http://noachieten.nl/art_paulus.php
Naar boven

Auteur Bericht
IESJE369

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:04

Gisteren genoten.

In mei gaan we weer verder.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:04

HERMAN388 schreef:
Slapen? Waarom zoekt je Jezus niet, ook in deze nacht?
Je beledigt de beste datingsite CM.
Over je persoonlijk, die op je profiel staat vind ik echt vreemd, ongepast en ook erg
hoogmoedig. Je bent niet op zoek naar levenspartner, je doet alleen maar profeteren.
Jouw nickename keur ik geheel af. Dat is puur kwetsend en je misbruikt Gods Naam.
Welterusten hoor
Slapende smiley

Beste Herman,

Ik maak mij zorgen over de teksten die jij schrijft naar mij.

De verbetenheid waarop je mij onderuit wilt halen, mij love jezus in een bepaald daglicht wilt plaatsen.

Ik heb jou persoonlijk niks aangedaan maar jou reacties zijn van een diepte die voorbij het menselijke gaan.

Is dit een uitstraling van cm, dit is weinig match.

Dit is meer verdelen.

Amen
Naar boven

Auteur Bericht
JACI886

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:11

COOTJE711 schreef:
Beste Jaci,
Al draag ik het joodse volk een warm hart toe, ik ben het helaas niet altijd met ze eens.
Een rabbijn heeft mij eens uitgelegd dat de orthodoxe jood gericht is op zichzelf en zijn verhouding tot God. Evangelisatie is ze helemaal vreemd. Als iemand (lees: christen of niet joods) zich aan wil sluiten dan wordt dit met argus ogen gezien. Je bent meestal niet welkom. Er is dus ook geen bekeringsdrang.
Ze zien dus ook niet het belang van het onderhouden van de joodse geboden voor een niet jood. Vanzelf is een goede levensstijl wel wenselijk, vandaar wèl het onder houden van de noachistische wetten.
Maar òòk in het orthodoxe jodendom zijn verschillende stromingen.....

Een groot verschil tussen de joden en de christenen is dat voor hen de wet nog niet vervuld is. De messias wordt nog steeds verwacht, besnijdenis ipv de doop enz...

Beste Cootje,

Allereerst wil ik duidelijk maken dat ik het ook niet altijd met joden eens ben. Maar ik denk wel dat we veel van ze kunnen leren. De ‘kerk’ heeft door de eeuwen heen veel van wat joods is ‘weggepoetst’, maar ik denk dat het belangrijk is om terug te gaan naar de bron van het christendom – het Jodendom – zonder hierbij het unieke van het christendom (de Messias is al gekomen in de persoon van Jezus en heeft voor ons het offer volbracht) uit het oog te verliezen.

Zoals je zelf al aangeeft zijn er inderdaad verschillende stromingen binnen het orthodoxe jodendom. Ik heb dan ook alleen weergegeven wat ik geleerd heb van de contacten die ik met (orthodoxe) joden heb. Ik heb van hen ook geleerd dat bekering naar het Jodendom inderdaad ontmoedigd wordt, maar ik heb ook van hen geleerd dat het niet zo is dat ze niet willen dat niet-joden de God van de joden dienen ofzo. Wat ik van hen geleerd heb is dat het wordt ontmoedigd omdat het niet nodig is dat niet-joden zich aan de 613 geboden van het Jodendom houden, het is voor niet-joden ‘genoeg’ om zich aan de zeven Noachidische geboden houden.

Hierbij een uitleg van rabbijn Evers:
Quote:
Het weigeren gebeurt om verschillende redenen. Allereerst wordt hiermee de oprechtheid en het doorzettingsvermogen van de aanstaande geer getest. Tevens willen de rabbijnen van het Hof hiermee duidelijk maken, dat het niet ‘nodig’ is om Joods te worden. In tegenstelling tot andere geloven gaat het Jodendom niet uit van het axioma, dat de olam haba (het hiernamaals) exclusief voor de eigen geloofsgroep is. Ook niet-Joden hebben een plaats in de olam haba zolang zij zich houden aan de zeven wetten, die aan Noach gegeven zijn. Wanneer iemand die niet Joods is, overtuigd raakt van de waarheid van de Thora hoeft hij of zij dus niet over te gaan tot het Jodendom om volgens de Thora te leven. Alle volkeren op de aarde stammen af van Noach en voor hen gelden zeven mitsvot (geboden). Het Joodse volk stamt af van Noachs zoon Sjeem (Sem) en nam bij G-ds Openbaring op de berg Sinai (3321 jaar geleden) de Thora op zich, die bestaat uit 613 mitsvot (geboden en verboden). Toetreden tot het Jodendom is dus een hele verantwoordelijkheid en daarom weigeren rabbijnen potentiële geriem (bekeerlingen) met de boodschap dat zij beter een goede niet-Jood kunnen zijn dan zich het leven zo veel moeilijker te maken door Joods te willen worden.
(http://joodsactueel.be/2010/05/07/gioer-%E2%80%93-overgang-tot-het-jodendom/)
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:18

MOMO697 schreef:
Jezus wandelde elke dag, elk uur, elke minuut, elke seconde met God de Vader. Deed alles in Hem, door Hem, voor Hem, met Hem.

Daarin lag Zijn rust, Zijn vertrouwen.

Als wij dan in Hem zijn, hebben wij dan nog een rustdag nodig?

Jezus ging mee in de gebruiken van Zijn tijd. Maar beperkte zich niet tot die gebruiken.

Jezus is mijn voorbeeld om mij naar uit te strekken. Ja, ik ga op zondag naar de dienst omdat er nou eenmaal diensten op zondag zijn. Maar de zondag is voor mij geen apart gezette dag.

Elke dag is voor mij een dag om Hem te danken voor Wie Hij is en wat Hij doet, gedaan heeft en nog gaat doen.
Elke dag wil ik mij uitstrekken naar Hem, het Woord ingaan.

Lukt mij dat? Welnee ben namelijk ook een mens van vlees en bloed.
Maar het verlangen is er wel en dat verlangen geef ik gestalte zoveel als ik kan door me bewust te worden van dat verlangen.

Zou het niet zijn dat God ons een rustdag geeft omdat Hij weet dat we anders maar door en door en door zullen gaan?
Dat Hij ons daarom juist een verplichte rustdag opgeeft om ons te beschermen tegen ons zelf als mensen die altijd maar bezig zijn?
Ik denk dat de rustdag wel degelijk een door God opgelegde verplichting is. Niet iets wat we moeten omdat het een gebod is, maar meer als een gunst van Hem die weet hoe druk we anders elke dag maar weer zijn.

En dan spreek ik niet over de zaterdag of de zondag, ik denk dat dat om het even is, maar meer aan een afgezonderde dag in de week, waarin we iets apart leggen voor de armen, rusten van onze bezigheden en onze gedachten aan Hem weiden Die ons deze dag gaf.

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 9 januari 2012, 14:21
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:21

Waarom dit topic onder agenda valt ontgaat me ten ene male maar dat zal misschien aan mij liggen. Volgens mij hoort dit topic onder christelijk leven.

Maar de aantijging van Herman vind ik echt te ver gaan de naam Love Jezus hoeft van mij ook niet, het is mooi dat je dat kan zeggen dat je ervan houd maar als naam m'n twijfels over.

Herman als je je zo aan LJ stoort mail de redactie maar val hem niet zo aan ook al ben ik het niet met LJ eens op deze manier ben je echt niet als Christen bezig!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:22

JOLAN931 schreef:

Gezellig Jolan Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:23

ERIKA129 schreef:
Waarom dit topic onder agenda valt ontgaat me ten ene male maar dat zal misschien aan mij liggen. Volgens mij hoort dit topic onder christelijk leven.

Maar de aantijging van Herman vind ik echt te ver gaan de naam Love Jezus hoeft van mij ook niet, het is mooi dat je dat kan zeggen dat je ervan houd maar als naam m'n twijfels over.

Herman als je je zo aan LJ stoort mail de redactie maar val hem niet zo aan ook al ben ik het niet met LJ eens op deze manier ben je echt niet als Christen bezig!!

Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:27

JOLAN931 schreef:
Al ben ik het niet eens met Hermans manier van uitlaten over LJ, toch kan ik hem wel enigszins begrijpen. LJ's reacties bruisen van hoogmoed, en als de bijbel iets afkeurt is het toch wel hoogmoed, of niet soms?

LJ beleefd zijn geloof anders maar om dan gelijk van hoogmoed te spreken? Vanuit een refo gedachte kan het hoogmoedig overkomen dat is wel zo maar een andere geloofsvorm kan toch ook prima?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:29

HANNAH810 schreef:
en dat vind ik nu juist soms het moeilijke;
hoe weet je wat nu precies Gods weg in je leven is;
hoe weet je welke weg te kiezen wanneer je de keus hebt uit meerdere routes?
hoe kun je Gods leiding verstaan?

en als je niet zeker bent wat God wil in je leven, is het dan wellicht de bedoeling om maar een beetje te doen wat je zelf denkt dat goed zou kunnen zijn?

Daar zeg je idd wat Hannah.
Dit is ook heel moeilijk van wanneer en hoe weet je het.
Het afgelopen jaar ben ik steeds nader tot God gekomen na alles wat er is gebeurt, ook nu ik de tegenslag weer heb met mijn werk.

Maar als ik dan verder kijk dan heb ik zeer vaak gebeden Heere help mij wijs mij de weg die ik gaan moet, en ik voel hierin sterk dat de Heere mij die op het moment wijst, al is dit eigenlijk niet de weg die IK wil.
Ik heb het Hem gevraagt omdat ik zelf vaak twijfel ( wie niet) en ook met mijn werk ik wist het niet meer en dat hoeft dus ook niet de Heere wijst mij de weg door te laten inzien dat ik dit beroep echt moet stoppen en ik vertrouw erop dat Hij mij nu ook verder leidt!

En zo zien we het misschien vaak niet in ons dagelijkse leven maar wel degelijk (ik tenminste wel) zoals nu in tegenspoed je hoeft het niet alleen te doen ALTIJD is HIj bij me!!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:31

DANIEL777 schreef:
weer afgekeken bij ander willemijn deze opmerking Gefrustreerde smiley

Eh Daniel het is een vrouwen topic he vurt wegwezen jij Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:33

ROMY721 schreef:
gelukkig maar!.....weet wat het is

Ja ik helaas ook Romy het is een familie kwaal Twijfelende smiley
ik kreeg het zelf ook rond de pubertijd maar gelukkig nooit op deze manier dit is eng.

Hoop voor mn neefje dat het niet te vaak voor gaat komen!

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 9 januari 2012, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:34

Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal Knipoog smiley
daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:36

HANNAH810 schreef:
Knipoog smiley

Ga je in retraite Hannah Verraste, verbaasde smiley
dat je deze topic omhoog haalt Knipoog smiley

Geinig eigenlijk je stelt een vraag over opschonen en prompt haalt men oude topics omhoog had het eerder moeten doen Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:38

COOTJE711 schreef:
Zet dan wel ff je zuurstof masker op Verraste, verbaasde smiley anders stik je....... Geschokte, onthutste smiley

Verraste, verbaasde smiley
Zijn we ze zo wel allebei kwijt als ze samen onderduiken Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:41

ERIKA129 schreef:
Vandaag bloemkool, aardappels en een gehakte bal Knipoog smiley
daar een beetje konijnenvoer bij en maaltijd is weer compleet Lachende smiley

Ik heb al gemerkt dat er veel gehakt (ofwel in de vorm van een bal of een worst) wordt gegeten. Ik weet dat het goedkoper is maar ook vettiger...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:44

FRANKT627 schreef:
Ik heb al gemerkt dat er veel gehakt (ofwel in de vorm van een bal of een worst) wordt gegeten. Ik weet dat het goedkoper is maar ook vettiger...

Rundergehakt is mager vlees hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:44

ERIKA129 schreef:
Ga je in retraite Hannah Verraste, verbaasde smiley
dat je deze topic omhoog haalt Knipoog smiley

Gefrustreerde smiley Knipoog smiley

hmm zou niet eens zo'n gek idee zijn;
zouden kinderen ook welkom zijn, denk je, erika? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:48

HANNAH810 schreef:
hmm zou niet eens zo'n gek idee zijn;
zouden kinderen ook welkom zijn, denk je, erika? Knipoog smiley

Ik ben eens in een weekend retraite geweest daar mocht je alleen bij de recreatie even praten.....dat viel mij wel erg zwaar dat stil zijn want ik was met een leuk groepje en ik praat graag.....
Wie weet zijn kinderen welkom maar dat moeten dan wel super brave stille kinderen zijn.......(zoiets als die van mij Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:51

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben eens in een weekend retraite geweest daar mocht je alleen bij de recreatie even praten.....dat viel mij wel erg zwaar dat stil zijn want ik was met een leuk groepje en ik praat graag.....
Wie weet zijn kinderen welkom maar dat moeten dan wel super brave stille kinderen zijn.......(zoiets als die van mij Knipoog smiley )

hmmm..........ik heb een heerlijk kwebbel-meisje die de ganse dag achter me aanhobbelt om alle belangrijkheden des levens met me te delen.
haar mondje staat geen moment stil, lijkt het wel.

misschien toch maar eens heroverwegen, dan? Lachende smiley met blinkend witte tanden

(gelukkig, zo hoef ik niet te vertellen dat ik zelf nauwelijks een half uur zou kunnen zwijgen!!)
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 14:56

ANNETTE792 schreef:
De scholen zijn weer begonnen Lachende smiley
Gek genoeg was ik het enige gezinslid dat om kwart over 6 fluitend uit bed sprong Clown smiley
Om 8 uur zaten ze alle 2 op school en kon ik beginnen met het inhalen van 2 weken achterstallig schoonmaakwerk.
T is bijna tien uur, de bovenverdieping blinkt weer, de wasmachine draait en beneden is het weer stofvrij. Zo nog ff een dweil erdoor en dan wachten tot mijn schatjes om 14 uur weer thuiskomen om er onmiddelijk weer een bende van te maken.
Maar das niet erg, want morgen is het weer een schooldag Duiveltje smiley

achterstallig schoonmaak-werk???
vrijdag was alles nog steriel!! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:10

WILLEMIJN232 schreef:
LJ beleefd zijn geloof anders maar om dan gelijk van hoogmoed te spreken? Vanuit een refo gedachte kan het hoogmoedig overkomen dat is wel zo maar een andere geloofsvorm kan toch ook prima?

Ik denk dat dit gewoon een van de lastige punten is van de verschillende belevingen op CM Willemijn. Sommige dingen zijn gewoon niet te bevatten voor deanders denkende misschien.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:11

JOLAN931 schreef:
Ik vind er niks aan dat de vakantie weer voorbij is. Heerlijk als ze allemaal thuis zijn, en iedereen mag lak hebben aan de klok.

Ik heb 1 kind dat juist vreselijk behoefte heeft aan die klok, dus de laatste dagen was het net een stuiterbal die door het huis vloog. Vanmorgen naar school geweest, om 14 uur opgehaald en hij is me nu heel lief aan het helpen met klusjes in huis, weer helemaal de oude. Lachende smiley
Na 2 weken vakantie voel ik me vaak meer politieagent ipv moeder, al mocht ik deze vakantie helemaal niet klagen, het ging heel goed tot afgelopen donderdag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 9 januari 2012, 15:16

ERIKA129 schreef:
Rundergehakt is mager vlees hoor Knipoog smiley

Nee, tartaar is mager vlees, rundgehakt hangt er vanaf wat er allemaal doorheen gedraait wordt he, en aangezien het afvalvlees is, zijn het meestal niet de magerste stukken die erdoor gaan.
Maar hier eten we vanavond ook gewoon een rundergehaktbal bij de spruitjesstampot hoor Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 9 januari 2012, 15:21
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

JOLAN931 schreef:
Ik denk dat dit gewoon een van de lastige punten is van de verschillende belevingen op CM Willemijn. Sommige dingen zijn gewoon niet te bevatten voor deanders denkende misschien.

Wat ik jammer vindt dat we zoveel willen vatten hier op cm

In Christus zijn we toch juist in eenheid.

Vindt het jammer dat we nu zo afdwalen hier, dat doet afbreuk aan Jezus boodschap van Liefde.

We moeten uiteindelijk bij onszelf te raden gaan hoe we hier op cm in interactie zijn met andere gelovigen.

Gezonde zelfreflectie en leren van fouten hoord daarbij in mijn beleving.

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op maandag 9 januari 2012, 15:18
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

ANNETTE792 schreef:
Nee, tartaar is mager vlees, rundgehakt hangt er vanaf wat er allemaal doorheen gedraait wordt he, en aangezien het afvalvlees is, zijn het meestal niet de magerste stukken die erdoor gaan.

Als het maar lekker smaakt Kwijlende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3459 3460 3461 3462 3463 3464 3465 ... 6194 Volgende
Pagina 3462 van 6194