ChristianMatch

Forum

De jarige van vandaag...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3464 3465 3466 3467 3468 3469 3470 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 07:36

Een hele fijne dag en alle goeds voor dit nieuwe levensjaar...
Gods nabijheid !!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:02

FRANKT627 schreef:
Was misschien de voorzienigheid die je ook nog eens wilde laten dweilen omdat het nodig was...hoe was het ook alweer: 'elk nadeel hep sijn voordeel...' Knipoog smiley

Ik had bijna gezegd, u heeft gelijk, maar wat dat aangaat ben ik wel schoontjes Engeltje smiley
Maar aangezien het laminaat is, is breken en weg gooien, een betere optie Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:04

mannenhaters Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:35

JOLAN931 schreef:
Maar hoe zie jij dan: 6 dagen zal je al je werk doen en de 7de dag rusten?
Is dat geen duidelijke verplichting dan? Werken en rusten gaat namelijk niet gelijk.

GIJ ZULT( oftewel je MOET) is dat geen verplichting dan? Het staat toch niet nutteloos in de bijbel? Je MOET klinkt nu bepaald niet als een goede raad, maar als een gebod, ofwel: verplichting

Lees handelingen 15 waarin door de apostelen onder de leiding van de Heilige Geest gezegd word welke voorschriften de heidenen, die zich bekeerd hebben, zouden moeten houden.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:45

HARALD940 schreef:
Omdat ik over dit onderwerp en andere geloofsonderwerpen eerder met een atheïst overeenstemming zal bereiken dan met Frank Ouweneel.

En waarom is dat?
Ben benieuwd naar je motivatie
Naar boven

Auteur Bericht
ROOSJE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 09:59

CLOWNTJE718 schreef:
Alleen

Nu is het uit
Je kunt niet langer meer.
Je bent alleen .
Voor de zoveelste keer.

Kun je nog vertrouwen.
Waar zit nu toch je moed,
Je zou wel willen huilen
Misschien doet dat wel goed.

Er zijn nog zoveel mensen
Die aardig voor je zijn.
Maar jij staat echt alleen
Ja jij ja voelt de pijn.

Hoe kom je er doorheen,
Hoe krijg je weer een start.
Misschien door dit te lezen
Verzacht misschien je hart

En wil je er van leren
Open dan je oor.
Niet alleen jij hebt zorgen.
Maar ook die ander hoor.

Clowntje

helemaal waar , clowntje.......
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 10:00

MARTIN695 schreef:
Hallo Herman

Ik had gelzen in jeremia dat dit nog niet de eindtijd is maar de tekenen maar dat er nog veel meer ellende zal komen.
Sjalom.
Martin

Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 10 januari 2012, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 10:15

LOVEJEZUS310 schreef:
Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem

Eens komt aan alles een eind.
Niets heeft het eeuwige leven.
Alleen wij mensen hebben eens het eeuwige leven.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 11:07

IESJE369 schreef:
Gisteren genoten.

In mei gaan we weer verder.

Idd, het was gisteren een mooie zonnige dag Lachende smiley
Krijgen we nu dan 3 maanden slecht weer Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 11:40

HARALD940 schreef:
Maar dat zegt ook niemand dat je dan niet hoeft te doen als er niks gebeurd is. En als ze dat wel graag willen kun je het er nog altijd met ze over hebben, het hoeft ook niet de boventoon te voeren tijdens zo'n dienst.

En wat je kinderen betreft, dan zien ze toch ook dat ook onder christenen niet alles pais en vree is? Lijkt me wel goed voor hun opvoeding en beeldvorming van de wereld.
Wat is er nu zo erg aan als een huwelijksbevestiging een andere vorm krijgt? Het schept enorm veel duidelijkheid voor iedereen. Het bruidspaar kan gezegend worden, de gemeente weet dat er een verschil is tussen eerste en tweede huwelijk en men heeft toch een feest.
Maar dit zal bv. niet in de kerk plaatsvinden, er wordt geen aparte kerkdienst voor gehouden. Het zou ook bv. onderdeel kunnen zijn van een normale zondagochtend dienst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 11:47

CHATULIEM619 schreef:
Wat is er nu zo erg aan als een huwelijksbevestiging een andere vorm krijgt? Het schept enorm veel duidelijkheid voor iedereen. Het bruidspaar kan gezegend worden, de gemeente weet dat er een verschil is tussen eerste en tweede huwelijk en men heeft toch een feest.
Maar dit zal bv. niet in de kerk plaatsvinden, er wordt geen aparte kerkdienst voor gehouden. Het zou ook bv. onderdeel kunnen zijn van een normale zondagochtend dienst.

Tijdens de inzegening moet er dus de nadruk liggen op mislukte huwelijken?
Voor de gemeente is het vaak al duidelijk zat hoe het zit tussen de bruid en bruidegom.
En er zullen bruidsparen zijn die geen zegen willen/kunnen vragen.

In veel refo kerken is het de gewoonte dat beiden lid moeten zijn van 1 en dezelfde kerk, dan kan er een huwelijksinzegening plaatsvinden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:00

MARISKA601 schreef:
Tijdens de inzegening moet er dus de nadruk liggen op mislukte huwelijken?
Voor de gemeente is het vaak al duidelijk zat hoe het zit tussen de bruid en bruidegom.
En er zullen bruidsparen zijn die geen zegen willen/kunnen vragen.

In veel refo kerken is het de gewoonte dat beiden lid moeten zijn van 1 en dezelfde kerk, dan kan er een huwelijksinzegening plaatsvinden.
Ik gebruik bewust het woord inzegening niet. Maar als iemand een zegen wil voor zijn/haar relatie, is daar in mijn ogen niks op tegen.
Je hoeft natuurlijk geen nadruk te leggen op mislukte huwelijken, je legt de nadruk dat iedereen een tweede kans verdient... Als men maar doet alsof er niks aan de hand is, dan doet het in mijn ogen geen recht aan de persoon. Want hij/zij weet wel degelijk wat er gebeurd is.
Toen ik pas gescheiden was, waren er mensen, die dat probeerden goed te praten, maar ik had daar niks aan. Ik wist wel degelijk, dat dat niet klopte. Pas toen ik mn zonde beleed, ontving ik vergeving. (ps 51) En al die mensen die me probeerden te overtuigen dat het goed was wat ik deed, brachten juist het averechtse in mij teweeg. Ik voelde me verder van God af dan ooit. Met mijn verstand dacht ik dat ik goed zat, maar mijn hart zat vol schuldgevoel en twijfels.
De bevestiging die ik voorsta geeft ruimte voor beide aspecten. Er is een huwelijk geweest. Dat is gestrand/mislukt. God geeft mensen echter een tweede kans, en je mag daarbij een zegen ontvangen. Die zegen vindt wel plaats op een andere manier.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 10 januari 2012, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:03

Ik heb 2x een langdurige relatie gehad met een gescheiden man en in beide relaties hadden we hier discussies over. Beide mannen hadden idd zoiets van dat een kerkelijke inzegening niet kan vanwege de gescheiden status.
Ik protesteer daar heel erg tegen aangezien voor mij die status niet geld en dat zou betekenen dat ik dus ook geen recht zou hebben op een kerkelijk huwelijk.

Ik vind dat niet eerlijk. Zowel de man als ik beginnen een nieuw leven samen, waarom dan zo blijven hangen in het verleden? Een verleden waar ik geen deel van uitgemaakt heb.

Ik ben heel blij dat er in mijn gemeente soepel over gedacht wordt en dat de nadruk vooral ligt op de relatie die het stel met God samen heeft!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:05

JOLAN931 schreef:
Een toepasselijke vraag voor mijzelf momenteel.
Tot voor een jaar geleden was ik het volkomen met Chat eens, zei het om een andere reden. Mijn eerste huwelijk was gelukkig heb ik 10 jaar lang gedacht, en ik wist niet beter of ik had een gezegend huwelijk. Totdat mijn ex zijn dubbelleven openbaar kwam en er weinig meer overbleef van die zegen die ik dacht te hebben.
Mijn standpunt werd in deze: als ik ooit nog eens trouw is God niet aan kerk of plaats gebonden en zal ik zeker ook niet meer in de kerk trouwen. In de hoek waar ik uit kom zijn alle trouwdiensten overigens enorm sober en naar mijn idee redelijk onpersoonlijk, ongeacht of je maagd bent of niet.

Maar nu ik voor de beslissing sta, trouw ik in de kerk of niet komt het ineens dichterbij. Aangezien mijn aanstaande ega dit eigenlijk wel een vereiste vind.
Dan ga je toch eens beter nadenken of je standpunten wel kloppen etc.

Persoonlijk heb ik een hekel aan het woord inzegening(alsof de voorganger dat bepaald) en noem ik het liever een zegen vragen aan God over je huwelijk.

Inmiddels zijn we een paar gesprekken verder, en onder andere ook met de dominee waarvan ik graag zag dat hij ons zou trouwen. Nu blijkt het dat de meeste kerken er echt niet op zitten te wachten om een gescheiden vrouw in het huwelijk te verbinden . Zelfs al kan je ze vertellen dat je gescheiden bent na tig keer proberen en doorlopend overspel. Ze zijn er gewoon huiverig voor lijkt het wel.

Toch gaat het kerkelijk huwelijk nu als het goed is door. Wel in een kerk waar ik persoonlijk nooit voor zou kiezen, en waar ik mezelf ook niet bij zal aansluiten. ik vind dit heel lastig omdat je het dan meer voor de ander doet. Toch kon ik zo toch weer op mijn oude standpunt terugvallen, dat God niet aan tijd of plaats gebonden is....dus ook niet aan de dominee of voorganger.
Ik wil mijn tekst niet voorzeggen aan de predikant en niets weten over wat hij zegt tijdens de dienst. Ik geloof zeker dat God ieder mens de woorden kan geven, die Hij wil dat ze spreken zullen, Ik hoop het aan Hem over te laten.
Het lijkt me dat je in een vreemde spagaat terecht komt als je eenmaal getrouwd bent. Je komt dan in een kerk die je nog meer gaat veroordelen dan voor die tijd, totdat ze je er uiteindelijk weggepest hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA515

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:05

VOGUE536 schreef:
heffen wij een loflied aan
Knipoog smiley

....want de Géést spreekt alle talen,
én doet ons verstaan.

Lieve Vogue, mag weten dat wanneer jij meent in de fout te zijn gegaan,
wij en jij de Heer mogen bidden, zodat jullie elkaar in de Geest mogen verstaan.
Dit was/is mijn gebed voor jouw.

Prijs de Heer
De weg is open
Naar de Vader naar elkaar

Ja Heer ook naar elkaar..... Maar wat is dat toch moeilijk...
Gisteren weer zo in de fout gegaan.
Heer wilt U mij vergeven en de pijn bij de ander wegnemen??
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:06

Wat is er mis met dat je de de zondag andere dingen doet
dan door de weeks?

Ik ben er niet slechter van geworden.
Ik ging vroeger 2x naar de kerk.
De tv bleef vaak op zondag uit.
We deden soms spelletjes, of lazen boeken.
Bij mooi weer gingen we weleens fietsen.

Uit eten en een terasje nemen deden we niet.
Zondagsrust betekende voor ons: je laat niemand voor je werken op die dag.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:08

CHATULIEM619 schreef:
Draai het eens om Annette. Ik zou er niet tegen kunnen als tijdens de voltrekking iedereen doet alsof er niks aan de hand was. Dan pas voel ik me schuldig, er is per slot van rekening wel wat gebeurd. Mn kids zijn er dan waarschijnlijk bij...

Misschien bekijken we dit onderwerp allemaal wel een beetje met onze eigen ervaringen chat, en daardoor kan je ook niet zeggen dat het op 1 bepaalde manier moet.

Ik heb er niks op tegen als een huwelijksinzegening anders is dan anders, maar alleeen als dat de wens van het bruidspaar zelf is.

Onze huwelijksdienst was een huwelijksdienst zoals alle andere huwelijksdiensten daar in die kerk verlopen, de dienst werd geleid door de dominee die heel mijn scheidingsdrama meegemaakt heeft. Waar de nadruk op gelegd werd in de dienst was het dankbaar mogen zijn dat je een tweede kans krijgt.
Onze trouwtekst is kol.3:15:

En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welken gij ook geroepen zijt in 1 lichaam, en weest dankbaar.

En dat mis ik een beetje in jou verhaal, het dankbaar mogen zijn dat je een tweede kans krijgt, ik lees er meer in dat je je eewig schuldig moet blijven voelen. Maar waarom, vergeving voor zonden geld toch voor ALLE zonden, niet voor alle zonden behalve scheiding?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:14

ANNETTE792 schreef:
Misschien bekijken we dit onderwerp allemaal wel een beetje met onze eigen ervaringen chat, en daardoor kan je ook niet zeggen dat het op 1 bepaalde manier moet.

Ik heb er niks op tegen als een huwelijksinzegening anders is dan anders, maar alleeen als dat de wens van het bruidspaar zelf is.

Onze huwelijksdienst was een huwelijksdienst zoals alle andere huwelijksdiensten daar in die kerk verlopen, de dienst werd geleid door de dominee die heel mijn scheidingsdrama meegemaakt heeft. Waar de nadruk op gelegd werd in de dienst was het dankbaar mogen zijn dat je een tweede kans krijgt.
Onze trouwtekst is kol.3:15:

En de vrede Gods heerse in uw harten, tot welken gij ook geroepen zijt in 1 lichaam, en weest dankbaar.

En dat mis ik een beetje in jou verhaal, het dankbaar mogen zijn dat je een tweede kans krijgt, ik lees er meer in dat je je eewig schuldig moet blijven voelen. Maar waarom, vergeving voor zonden geld toch voor ALLE zonden, niet voor alle zonden behalve scheiding?
Datgene waar ik voor sta wordt in de ogen van orthodoxen als zeer vrijzinnig gezien. Er zijn helaas nog veel gemeentes, die halsstarrig vasthouden aan het idee, dat als je eenmaal getrouwd geweest bent, je nooit meer mag trouwen.
Zelf denk ik dat ik door meer dan de helft van de gemeentes waar mijn gedachtengoed bij hoort, nog steeds als een afvallige wordt gezien.
Hier praten we er vrij gemakkelijk over, maar geloof me er zijn voldoende kerken/gemeentes, waar je een tweede kans niet krijgt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 10 januari 2012, 12:15
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:25

Hoi Cootje,

Van hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen toegewenst.

Groetjes

Brigit en Herman
Naar boven

Auteur Bericht
BRIGIT826

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:27

De echte winter kunnen we wel vergeten.
Sneeuwklokjes schieten al uit de grond, dat is de teken van aankomende lente.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 12:29

BRIGIT826 schreef:
De echte winter kunnen we wel vergeten.
Sneeuwklokjes schieten al uit de grond, dat is de teken van aankomende lente.

Tijd voor een lente-foto van jullie...Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:20

ERIKA129 schreef:
Lekkere brompot ben je soms toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Vandaag veeeeeeeeeel fruit eten en water drinken en dan vanavond lekker roerbakken kip met veel groente en rijst Lachende smiley

Waarom geen portie Smiley die vol vragen zit en toch weer veel Geschokte, onthutste smiley
Als je ... opvult met veeeeeeel kan je net zo goed ... eten Knipoog smiley
Alleen dan minder Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 10 januari 2012, 13:21
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:22

2 Korinthe 2:14-17

Iets wat mij al een geruime tijd bezighoud en afvraag is, wat is de geur dat ik verspreidt, wat zijn de vruchten die ik draag en verheerlijk en draag ik Jezus uit? Draag ik Zijn Naam, voor ieder te zien en te lezen? Elke dag weer, zijn dit keuzes die we moeten maken. Wie volg ik vandaag?

Wanneer een mens wandelt naar het vlees, draag hij de geur van dood. Een mens die wandelt naar de Geest, draagt de geur van Leven, de geur van Christus. Daar is geen tussenweg.

Het is zo ontzettend belangrijk, om iedere dag weer, een keuze te maken om God te volgen. Mensen te stimuleren het goede te doen, door ze bemoedigen in hun goede werken.

Ik heb veel om me heen gezien, dat er zoveel schade is ontstaan bij mensen, door woorden. Lieve mensen, het is onze verantwoordelijkheid, voor niemand een uitzondering, dat we elkaar aanmoedigen, wanneer mensen besluiten zich uit te strekken naar de gaven van de Geest. Wanneer iemand wil ontdekken wat zijn of haar plek is, binnen het Lichaam van Christus en Zijn Leven wil uitdragen.

Wij, het Lichaam van Christus, behoren een vangnet te zijn, om mensen op te vangen, wanneer ze gestruikeld zijn. Ze opnieuw op te richten, door Gods Woord te verkondigen en ze te helpen door te gaan op het punt waar ze gevallen zijn. Stimuleren om de overwinning daarin te behalen.

Lieve broer/zus, wij allemaal maken fouten en vallen iedere dag een paar keer, maar het is zaak om opnieuw op te staan en door te trekken, net zolang totdat wij de overwinning hebben behaald.

Een ding heb ik geleerd, op het moment dat ik mijn eerste Woord van God ontving is, dat Hij niet kijkt naar de dingen die ik fout doe, maar Hij kijkt naar de dingen die ik goed doe en daarin bemoedigd Hij mij en moedigt Hij mij in aan, zodat ik mag groeien en mag open bloeien en veel vrucht mag gaan dragen. Weet dat dit ook voor u, en de mensen om geld.

Fouten zijn er om van te leren. Daarom leer van uw eigen fouten, maar ook van de fouten van mensen, zodat deze u zullen behoeden voor grotere fouten. Die veel vergeven is, zal veel vergeving geven. Word u bewust van Gods genade over uw leven, zo zal u ook genadig zijn voor anderen.

Begin deze dag maar, de heerlijke geur van Christus te verspreiden, door mensen te bemoedigen met een oprecht hart. Zoek naar het kostbare goud, wat in een ieder mens te vinden is, en haal het naar voren, zodat het zichtbaar word en mag uitgroeien tot een prachtig hart, van puur goud. Want God heeft in ieder hart iets kostbaars gelegd, iets unieks. Want onthoud, God heeft in een ieder mens een speciale zegen gelegd, want Hij heeft ieder mens lief en wil dat geen van hen verloren gaat. Aan ons de taak, om Zijn Hart daarin te laten zien en Zijn leven uit te dragen, zodat er leven komt.

Zie door Gods ogen, naar uzelf en naar de mensen om u heen, dan zult u zien, dat vele struikelblokken op uw weg, niet door anderen, maar door uzelf zijn aangelegd, want niemand kan u stoppen, dan alleen uzelf. U heeft een keus, laat u zich stoppen, of neemt u Gods getuigenis aan voor uw leven en begint u met Hem te wandelen en Zijn leven te spreken?
Verspreidt u Leven of dood? Aan u de keuze.

Gods zegen in uw wandel met Hem,

Amanda Jansen
[url][url]www.youridinchrist.org[/url][/url]

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:25

Ik ben best even nieuwsgierig wat een trouwdienst in de kerk ...MET TOETERS EN BELLEN ...is....
Dat ken ik niet...Wat is er dan meer???
Toen ik de eerste keer trouwde...(met een gescheiden man!!) was dit in mijn ogen geen afwijkende dienst...c.q bruiloft .... als de bruiloft van mijn broer die 6 weken later trouwde...en dus is mijn ogen gewoon...zoals ik bij alle bruiloften binnen ons kerkgenootschap zie en meemaak....
Ik kan me ook niet herinneren...dat in de preek er ook maar iets gezegd is OVER of NAAR aanleiding VAN.....

Nogmaals ik zou dat nu anders doen...als ik besloot nog te trouwen....
Maar dat zal te maken hebben ook met de leeftijd...en toch mijn verleden...

Alhoewel...ik bedenk nu weer...stel je voor dat ik een man zou trouwen die zelf vrijgezel is geweest en dus geen verleden....
Ik denk dat je dat wel degelijk zou bespreken....vooraf...
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:26

Johannes 14:15-27

14: 15-27Gisteren beschreef ik al, hoe belangrijk het is, om iedere dag weer, een bewuste keuze te maken, om God te volgen en te gehoorzamen en hierin te volharden. Maar waarom? Om te groeien, met hieraan een prachtige belofte; Een ontmoeting met de Koning der koningen!

Jezus haalt in dit Schiftgedeelte aan hoe Hij Zichzelf aan ons openbaar kan maken en ons, zoals ik eerder al beschreef, Zijn Hart en plannen aan ons kan openbaren; Door Zijn Woord te bewaren, dus na te leven, gehoorzamen en hierin te volharden. Vele mensen vinden, juist dit, ontzettend moeilijk en ook ik ben hierin geen uitzondering.

Elke dag worden we weer wakker op een strijdtoneel, maar met wie? Met onszelf (zie Jakobus 1: 14)! Om weerstand te bieden tegen ons eigen vlees (begeertes, emoties, gedachten, enz.), moeten we leren om te blijven volharden in Gods wegen, Zijn Woord, Zijn Wil. Prijs God, dat Hij ons een Helper heeft gegeven; De Heilige Geest!

De Vader heeft Hem aan ons gegeven en doormiddel van Hem, woning in ons gemaakt. God is niet alleen met ons, Hij woont in ons! Dichterbij dan dit, kan niet! Het is de Heilige Geest, Die ons helpt, om Gods Woord te begrijpen en te bewaren. Om hierin te wandelen en te groeien. Hij openbaart aan ons het Koninkrijk en de schatten die hierin verborgen zijn.

Geef niet op, wanneer u niet direct resultaten ziet, maar blijf ten allen tijden volharden, ook al lijkt het dat alles fout gaat, wat maar fout kan gaan. Wanneer de mensen om u heen, opeens opspelen en het u soms erg moeilijk maken. Houd dan juist vol, om God te blijven zoeken, Hem te blijven vertrouwen en u te blijven uitstrekken naar Zijn giften. Want juist wanneer het lijkt dat u niet verder komt, wanneer het lijkt dat de situaties alleen maar verslechteren, weet dan dat u zeer dichtbij een doorbraak bent in uw leven, waarin God Zichzelf kan openbaren aan u, als uw Verlosser, uw Helper, uw Leidsman, uw Vriend, uw Trooster, uw Geliefde.

Een relatie kost tijd, het vraagt een zoeken, het vraagt een volharding, net als met vruchten, alles kost tijd, aandacht, voedsel en verzorging. Heb geduld en durf fouten te maken. Wandel met God, in alle ontspanning en laat Hem u vormen en leiden en zie hoe Zijn Woord in uw leven gaat opwassen en zichtbaar gaat worden.

Gods zegen voor deze dag,
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:28

CHATULIEM619 schreef:
Het lijkt me dat je in een vreemde spagaat terecht komt als je eenmaal getrouwd bent. Je komt dan in een kerk die je nog meer gaat veroordelen dan voor die tijd, totdat ze je er uiteindelijk weggepest hebben.

Dat denk ik juist niet.
De predikant heeft duidelijkheid, en wijzelf ook. Van te voren wisten we dat we qua achtergrond zeer verschillend waren, en toch hebben we een mogelijkheid gevonden om samen naar de kerk te gaan. Op zichzelf is dat al iets heel moois en boven verwachting. Het gaat om de zegen en niet om de persoon die de zegen uitspreekt hoorde ik eens een predikant zeggen, en ik denk dat daar zeker iets in zit.

Wat betreft een aangepaste dienst voor tweede huwelijken....het zou kunnen, ik heb er niets op tegen. Maar als een van beide voor de eerste keer trouwt, kun je dat toch niet maken? Zelf vond ik het belangrijk dat hij(trouwt voor de eerste keer) de eerste keuze had in sommige opzichten. Ik heb tenslotte alles al eens mee gemaakt. Nu is daar niets van te merken want we liggen prima op een lijn. Maar wat betreft het kerkelijk huwelijk...tja...ik vind dat je iets voor elkaar over moet hebben. En nu ik een beetje aan het idee gewend ben, ben ik er eigenlijk wel blij om ook.

Dit is overigens niet de kerk waar ik uit kom hè. Die trouwen ons niet over omdat W geen lid wil worden, anders hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan, maar idd met een heel sobere dienst
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:30

Van harte gefeliciteerd Cootje!!

Maak er een fijne dag van
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:31

JOLAN931 schreef:
Dat denk ik juist niet.
De predikant heeft duidelijkheid, en wijzelf ook. Van te voren wisten we dat we qua achtergrond zeer verschillend waren, en toch hebben we een mogelijkheid gevonden om samen naar de kerk te gaan. Op zichzelf is dat al iets heel moois en boven verwachting. Het gaat om de zegen en niet om de persoon die de zegen uitspreekt hoorde ik eens een predikant zeggen, en ik denk dat daar zeker iets in zit.

Wat betreft een aangepaste dienst voor tweede huwelijken....het zou kunnen, ik heb er niets op tegen. Maar als een van beide voor de eerste keer trouwt, kun je dat toch niet maken? Zelf vond ik het belangrijk dat hij(trouwt voor de eerste keer) de eerste keuze had in sommige opzichten. Ik heb tenslotte alles al eens mee gemaakt. Nu is daar niets van te merken want we liggen prima op een lijn. Maar wat betreft het kerkelijk huwelijk...tja...ik vind dat je iets voor elkaar over moet hebben. En nu ik een beetje aan het idee gewend ben, ben ik er eigenlijk wel blij om ook.

Dit is overigens niet de kerk waar ik uit kom hè. Die trouwen ons niet over omdat W geen lid wil worden, anders hadden ze dat waarschijnlijk wel gedaan, maar idd met een heel sobere dienst
Dat laatste verandert natuurlijk de zaak. Ik dacht dat ze je huwelijk niet wilden inzegenen omdat je al getrouwd geweest was.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:31

Ik zou willen dat het zomer werd. ik wil het niet meer koud hebben
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:32

Ook namens mij Cootje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Ik wens je een gezellige en fijne dag toe!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3464 3465 3466 3467 3468 3469 3470 ... 6194 Volgende
Pagina 3467 van 6194