ChristianMatch

Forum

Tekenen dat het einde naderd????
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3465 3466 3467 3468 3469 3470 3471 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:35

MARISKA601 schreef:
Eens komt aan alles een eind.
Niets heeft het eeuwige leven.
Alleen wij mensen hebben eens het eeuwige leven.

Hebben eens het eeuwig leven?
Of is dat eeuwige leven al begonnen voor je in het hier en nu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:38

LOVEJEZUS310 schreef:
Morgen Herman,

Er zijn inmiddels ook tekenen dat cm zijn einde gaat naderen

Of zeg ik nu teveel

Smiley met dichtgeplakte mond

Sjalom Jeruzalem
Of komt de eindtijd voor cm als niemand meer betaald?
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:40

MARISKA601 schreef:
Wat is er mis met dat je de de zondag andere dingen doet
dan door de weeks?

Ik ben er niet slechter van geworden.
Ik ging vroeger 2x naar de kerk.
De tv bleef vaak op zondag uit.
We deden soms spelletjes, of lazen boeken.
Bij mooi weer gingen we weleens fietsen.

Uit eten en een terasje nemen deden we niet.
Zondagsrust betekende voor ons: je laat niemand voor je werken op die dag.

Zo ben ik vroeger ook opgevoed Maris, bij ons thuis ging het er hetzelfde aan toe....niet schaatsen als er heerlijk ijs lag, ook geen terrasjes en zo....
(doe ik nu nog niet op zondag: schaatsen kan dit ouwe mens met versleten knietjes nie meer, en een terassie pik ik op andere dagen nog wel eens, hoeft van mij niet op zondag)
Mijn opvattingen zijn eh...wel iets gewijzigd....maar aan tv heb ik nog steeds geen behoefte op zondag, ik kan best één dag zonder...(wel moeilijk geworden vanwege boer zoekt vrouw, best leuk om te zien hoe die kerels gelukkig worden, maar daar hebben we dan "programma gemist" voor)
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:49

Wij ..hebben een handvat gekregen....... De Bijbel......!!

Laten we zorgen dat er genoeg olie in onze kruik is, het kunnen gebruiken, op het juiste moment.

Laatst aangepast door
LIEKE000
op dinsdag 10 januari 2012, 13:57
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:51

Als ik het zo lees zijn er vele regeltjes waar je aan moet voldoen......schuldloos gescheiden zijn(soms is dat zelfs niet genoeg),lid zijn van een bepaalde kerk,genoegen nemen met een eenvoudige dienst(hoezo moet je met minder genoegen nemen,bén je minder???) etc.......terwijl je op elk moment van de dag om een zegen van God over je relatie kunt vragen.
Wat is er zo speciaal aan die kerkelijke zegen door een dominee dat je zonder die zegen geen huwelijk aan zou durven?Door al die regeltjes is het een formaliteit geworden en geen kwestie meer van het hart.En zoals we weten geeft het geen garantie op een goed huwelijk......

Blijft over:een mooie ceremonie waarin je ten overstaan van iedereen die aanwezig is een zegen over je huwelijk vraagt.
Is het een recht?Blijkbaar niet.......jammer,ik zou graag willen weten waarom sommige kerken gescheiden mensen die zegen weigeren,op welke basis ze je Gods zegen ontzeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 13:52

MOMO697 schreef:
Johannes 14:15-27

14: 15-27Gisteren beschreef ik al, hoe belangrijk het is, om iedere dag weer, een bewuste keuze te maken, om God te volgen en te gehoorzamen en hierin te volharden. Maar waarom? Om te groeien, met hieraan een prachtige belofte; Een ontmoeting met de Koning der koningen!

Jezus haalt in dit Schiftgedeelte aan hoe Hij Zichzelf aan ons openbaar kan maken en ons, zoals ik eerder al beschreef, Zijn Hart en plannen aan ons kan openbaren; Door Zijn Woord te bewaren, dus na te leven, gehoorzamen en hierin te volharden. Vele mensen vinden, juist dit, ontzettend moeilijk en ook ik ben hierin geen uitzondering.

Elke dag worden we weer wakker op een strijdtoneel, maar met wie? Met onszelf (zie Jakobus 1: 14)! Om weerstand te bieden tegen ons eigen vlees (begeertes, emoties, gedachten, enz.), moeten we leren om te blijven volharden in Gods wegen, Zijn Woord, Zijn Wil. Prijs God, dat Hij ons een Helper heeft gegeven; De Heilige Geest!

De Vader heeft Hem aan ons gegeven en doormiddel van Hem, woning in ons gemaakt. God is niet alleen met ons, Hij woont in ons! Dichterbij dan dit, kan niet! Het is de Heilige Geest, Die ons helpt, om Gods Woord te begrijpen en te bewaren. Om hierin te wandelen en te groeien. Hij openbaart aan ons het Koninkrijk en de schatten die hierin verborgen zijn.

Geef niet op, wanneer u niet direct resultaten ziet, maar blijf ten allen tijden volharden, ook al lijkt het dat alles fout gaat, wat maar fout kan gaan. Wanneer de mensen om u heen, opeens opspelen en het u soms erg moeilijk maken. Houd dan juist vol, om God te blijven zoeken, Hem te blijven vertrouwen en u te blijven uitstrekken naar Zijn giften. Want juist wanneer het lijkt dat u niet verder komt, wanneer het lijkt dat de situaties alleen maar verslechteren, weet dan dat u zeer dichtbij een doorbraak bent in uw leven, waarin God Zichzelf kan openbaren aan u, als uw Verlosser, uw Helper, uw Leidsman, uw Vriend, uw Trooster, uw Geliefde.

Een relatie kost tijd, het vraagt een zoeken, het vraagt een volharding, net als met vruchten, alles kost tijd, aandacht, voedsel en verzorging. Heb geduld en durf fouten te maken. Wandel met God, in alle ontspanning en laat Hem u vormen en leiden en zie hoe Zijn Woord in uw leven gaat opwassen en zichtbaar gaat worden.

Gods zegen voor deze dag,

Dank je Momo voor jou zegen

Momo, mooi topic Your ID in christ

We kunnen er niet omheen dat we een Id in deze wereld hebben.

Tenslotte hebben we allemaal een aards paspoort en een burger service nummer.

Heb inmiddels een paspoort voor burger van Gods koninkrijk aangeschaft.

Bevalt mij goed om een hemelburger te zijn.

In naam van de Koning der Koningen

Amen

Laatst aangepast door
LOVEJEZUS310
op dinsdag 10 januari 2012, 13:52
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:02

Het zijn niet mijn eigen gedachten maar ik vind ze zo bemoedigend dat ik ze hier plaats.
Het verwoord wat ik geloof en wat Gods relatie met mij inhoudt.
Ben blij dat je ook een Hemelburger bent en je bewust bent van je identiteit in Christus Lachende smiley

[url]www.youridinchrist.org[/url]

Laatst aangepast door
MOMO697
op dinsdag 10 januari 2012, 17:44
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:04

MARRY942 schreef:
Zo ben ik vroeger ook opgevoed Maris, bij ons thuis ging het er hetzelfde aan toe....niet schaatsen als er heerlijk ijs lag, ook geen terrasjes en zo....
(doe ik nu nog niet op zondag: schaatsen kan dit ouwe mens met versleten knietjes nie meer, en een terassie pik ik op andere dagen nog wel eens, hoeft van mij niet op zondag)
Mijn opvattingen zijn eh...wel iets gewijzigd....maar aan tv heb ik nog steeds geen behoefte op zondag, ik kan best één dag zonder...(wel moeilijk geworden vanwege boer zoekt vrouw, best leuk om te zien hoe die kerels gelukkig worden, maar daar hebben we dan "programma gemist" voor)

En zo leg je jezelf een wet op die zo door God niet bedoeld is.
Is mijn bescheiden mening.
Jij hebt het recht op de jouwe.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:06

Ik ga hiermee door onder Bijbelstudie
Zijn zo geweldig mooie en bemoedigende woorden die ik graag deel
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:06

Nog één regeltje toevoegen, ik kan het niet laten:
Jezus Christus, Triomfator, mijn VERLOSSER, MIDDELAAR.....
Ook jouw Verlosser en Middelaar Vogue...hij stierf immers ook voor jouw zonden!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:07

Nog één regeltje toevoegen, ik kan het niet laten:
Jezus Christus, Triomfator, mijn VERLOSSER, MIDDELAAR.....
Ook jouw Verlosser en Middelaar Vogue...hij stierf immers ook voor jouw zonden! (en de mijne)
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:09

Ik vraag mij af of Jezus het ergens heeft gehad over erfzonde.
In de bergrede in elk geval niet.

Daar heeft Hij het nergens over de "zonde" van Adam en Eva, over een vijandschap tussen mens en God, over de verbanning als straf, over de dood die toen zijn entree maakte in de wereld, of over een erfzonde die aan alle nakomelingen ten deel zou vallen.

Wat Hij van een dergelijke leer zou hebben gevonden is een zeer intrigerende vraag !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:10

MOMO697 schreef:
En zo leg je jezelf een wet op die zo door God niet bedoeld is.
Is mijn bescheiden mening.
Jij hebt het recht op de jouwe.

Wij maken allemaal onze eigen wetjes Momo...
Maar God kijkt over die wetjes heen...
We hebben allemaal een geweten gekregen....
Daar houd ik me maar aan vast....
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:12

LIEKE000 schreef:
Wij ..hebben een handvat gekregen....... De Bijbel......!!

Laten we zorgen dat er genoeg olie in onze kruik is, het kunnen gebruiken, op het juiste moment.

Oh maar iedereen hier baseerd zich op de bijbel hoor Lieke.
Volgens verschillende interpretaties maar toch ...

Dus hoe kijk jij er dan tegen aan?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:44

MARISKA601 schreef:
Wat is er mis met dat je de de zondag andere dingen doet
dan door de weeks?

Ik ben er niet slechter van geworden.
Ik ging vroeger 2x naar de kerk.
De tv bleef vaak op zondag uit.
We deden soms spelletjes, of lazen boeken.
Bij mooi weer gingen we weleens fietsen.

Uit eten en een terasje nemen deden we niet.
Zondagsrust betekende voor ons: je laat niemand voor je werken op die dag.

Och,ik kom uit een streng gezin maar mijn vader wilde ons op zondag ook laten genieten van sommige dingen.
Toen trouwde ik en kwam terecht in een wereld waarin geen ledigheid mocht plaatsvinden op zondag.......niet wandelen,fietsen,lezen,handwerken,koken,geen visites,alleen kerkmuziek.......dat waren nog eens zondagen,er naar uitkijken deed je bepaald niet,een bloedhekel kreeg ik er aan,ruzies hoorden bij de zondag leek het wel Gefrustreerde smiley
Ik leef nu anders maar helaas zit het er zo ingeramd dat het schuldgevoel vaak de overhand krijgt,enorm jammer want dat is niet nodig.
En voor wat ik doe op zondag hoef ik bij mensen geen verantwoording af te leggen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:52

Gefeliciteerd met je verjaardag, Cootje!
Heel veel fijne jaren erbij toegewenst, en voor vandaag natuurlijk ook een hele fijne dag.

Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 14:52

Gefeliciteerd met je verjaardag, Cootje!
Heel veel fijne jaren erbij toegewenst, en voor vandaag natuurlijk ook een hele fijne dag.

Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE000

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:12

IK WEET HET NIET !

Veel wat er nu op aarde zich plaatsvind, is al eerder in de geschiedenis gebeurd.

'k Lees het Forum met veel interesse, ......zeker met alle respect voor jullie........maar ik heb geen mening, gewoon om die reden dat ik het niet weet.

Toch houdt het mij heel erg bezig en maak me zorgen .....ook om de natuur ....HET IS ZO MOOI , weetje !!!!GOD heeft alles geschapen en wij maken zoveel kapot, zonder dat we er eigenlijk bij stilstaan.

Ik blijf jullie wel volgen op het Forum, 'k leer daar weer van en krijg goede tips om daarna een menig te vormen.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:18

Een slecht moment...wil ik het niet noemen...
Ik noem het een droevig moment...

Onverwachts naar een begrafenis....buurvrouw uit de oude straat...
Ik heb zelf geen krant, maar krijg er wel eens 1..
Zo ook eergisteren, en las ik de rouwadvertentie...en kom net terug.
Wilde na afloop ook nog even condoleren maar moest naar huis vanwege TNT pakket...
Daar zit ik nu alweer een uur op te wachten...had zodoende nog wel naar het condoleren gekund...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:34

Blijft over:een mooie ceremonie waarin je ten overstaan van iedereen die aanwezig is een zegen over je huwelijk vraagt.
Is het een recht?Blijkbaar niet.......jammer,ik zou graag willen weten waarom sommige kerken gescheiden mensen die zegen weigeren,op welke basis ze je Gods zegen ontzeggen[quote Leanne]

Hier wil ik wel even op in gaan.
Misschien heb ik makkelijk praten ben nooit gehuwd geweest maar een mening heb ik er zeker wel over.

Ook ik kom om het maar zo te zeggen van een rechtse kant, bij ons in de kerk zitten zat mensen die een tweede huwelijk zijn aangegaan en ik weet dat er dan gesprekken zijn met de predikant.
De enige huwelijken die bij mijn weten niet in de kerk voltrokken worden zijn van hen die overspel plegen omdat dat een zeer duidelijke bijbelse grondslag heeft, gij zult niet begeren uw naasten vrouw/ man enz...

Als ik nu een relatie zou krijgen met een gescheiden man en we zouden willen trouwen zou ik graag ook een kerkelijk huwelijk willen en naar mijn inziens moet dat ook mogelijk zijn! Wat als de man verlaten is omdat zijn vrouw overspel pleegde of de vrouw door de man?? Zou die persoon dan nooit meer mogen trouwen in de kerk? ik zou dat zeer kwalijk vinden!
Niet de kerk geeft de zegen mee, nee je vraagt God om een zegen over je huwelijk!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:36

En dan was ik nog vergeten te melden dat het bar mistig was vanmorgen Boze smiley vind er niks meer aan dit weer ik heb het koud en wil ZON......ZON.....ZON Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 15:37

DANIEL777 schreef:
mannenhaters Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley

Ben je er nu weer Boze smiley
Niks mannenhaters maar VROUWENTOPIC Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:00

(de quote doet het niet Boze smiley )

Maar wat als een persoon na een misstap(laten we overspel nemen)spijt betuigd,wordt hem dat dan niet vergeven zodat ook de weg naar een nieuw kerkelijk huwelijk weer open staat?
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:02

Helemaal mee eens Erika.....

Ik heb een lieve vriend....maar ook hij is bedrogen.....
Zijn ex had alvast even alles geregeld....ook was er al een vervanger...
Dan heb je te maken met overspel.....
Hij is echter daarna erg in de steek gelaten door de kerk...en daardoor ook naar een ander kerkgenootschap overgegaan...
Mijn huwelijk is niet beëindigt door overspel....
Doordat er geen overspel was....wordt mijn scheiding gezien als een reden...dat ik dus NIET meer opnieuw mag...en kan trouwen...(in de kerk wel te verstaan)

HIJ zou dan als het ware WEL...mogen en kunnen trouwen...maar ik niet...

Dan zou ik er net als Jolan en W voor kiezen...om toch een dominee te vinden die ons WEL zou willen trouwen, ook al zou ik dan niet tot die geloofsgemeenschap behoren....

Of...dan helemaal niet in de kerk...
Maar( en ik zeg het met alle eerbied) dan samen op de knieën in het gebed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:07

LEANNE226 schreef:

Maar wat als een persoon na een misstap(laten we overspel nemen)spijt betuigd,wordt hem dat dan niet vergeven zodat ook de weg naar een nieuw kerkelijk huwelijk weer open staat?

Jazeker Leanne, dan kunnen ze bij ons schuldbelijdenis doen...
Maar...(en zo denk ik nu nog)
Als ik mezelf schuldig zou voelen over de scheiding...oke...dan zou ik toch terug gaan naar mijn ex???
En dan denk ik aan een eerder genoemd punt hier....
DAGELIJKS...moet ik schuldbelijdenis doen...toch???

Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad!!!!

Iedere dag ga ik weer de mist in...Ik struikel dagelijks in vele dingen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:29

ERIKA129 schreef:
En dan was ik nog vergeten te melden dat het bar mistig was vanmorgen Boze smiley vind er niks meer aan dit weer ik heb het koud en wil ZON......ZON.....ZON Kwijlende smiley

Wij hadden hier niets mist, geen regen, milde temperatuur...echt een mooie dag. Ik heb buiten wat werkjes gedaan...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:36

ZEELAND736 schreef:
Jazeker Leanne, dan kunnen ze bij ons schuldbelijdenis doen...
Maar...(en zo denk ik nu nog)
Als ik mezelf schuldig zou voelen over de scheiding...oke...dan zou ik toch terug gaan naar mijn ex???
En dan denk ik aan een eerder genoemd punt hier....
DAGELIJKS...moet ik schuldbelijdenis doen...toch???

Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad!!!!

Iedere dag ga ik weer de mist in...Ik struikel dagelijks in vele dingen...

Wat ik nu niet begrijp.........is dat je aangesloten bent(even in het algemeen hoor,niet persoonlijk bedoeld)bij een kerkgemeenschap die regels heeft,ik ga er vanuit dat je dus akkoord gaat met die regels........maar dat je wel zou overwegen vanwege het niet willen sluiten van je nieuwe huwelijk een zijstap te maken naar een andere kerk.
Hoe moet ik dat zien?(serieus bedoeld)
Je bent,neem ik aan, aangesloten bij die kerk omdat die het dichtst bij je geloofsbeweging komt?Alleen voor de punten waar je het niet mee eens bent wijk je uit......ben je dan toch niet op je plaats in die kerk of vind je dat je best mag afwijken van hun regels?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:53

LEANNE226 schreef:

Denk het wel dat dan een huwelijk wel open staat, alleen zullen er diverse gesprekken plaatsvinden!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 16:57

LEANNE226 schreef:
Wat ik nu niet begrijp.........is dat je aangesloten bent(even in het algemeen hoor,niet persoonlijk bedoeld)bij een kerkgemeenschap die regels heeft,ik ga er vanuit dat je dus akkoord gaat met die regels........maar dat je wel zou overwegen vanwege het niet willen sluiten van je nieuwe huwelijk een zijstap te maken naar een andere kerk.
Hoe moet ik dat zien?(serieus bedoeld)
Je bent,neem ik aan, aangesloten bij die kerk omdat die het dichtst bij je geloofsbeweging komt?Alleen voor de punten waar je het niet mee eens bent wijk je uit......ben je dan toch niet op je plaats in die kerk of vind je dat je best mag afwijken van hun regels?
Een vervolgvraag zou ook kunnen zijn: hoe zou je reageren als het bij een ander zo was, zou je dan ook de kerk uit gaan? Je reageert natuurlijk heel erg vanuit jezelf, hoe heb je gereageerd toen dit bij anderen gebeurde?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 januari 2012, 17:04

CHATULIEM619 schreef:
Een vervolgvraag zou ook kunnen zijn: hoe zou je reageren als het bij een ander zo was, zou je dan ook de kerk uit gaan? Je reageert natuurlijk heel erg vanuit jezelf, hoe heb je gereageerd toen dit bij anderen gebeurde?

Ik heb hier geen ervaring mee,vandaar ook mijn vragen.Openbare schuldbekentenis voor de kerkgemeenschap bestaat bij ons(gelukkig) niet en de gesprekken over een voorgenomen huwelijk vinden achter gesloten deuren plaats.Ik mag aannemen dat dominee en kerkeraad de juiste beslissingen nemen,wie ben ik om dan te oordelen over het huwelijk?

Het komt hier trouwens zeer zelden voor,scheidingen zijn normaal op CM maar in de buitenwereld blijven veruit de meeste mensen gewoon getrouwd(is geen commentaar maar een constatering)Ik ken erg weinig gescheiden mensen en de enige die hertrouwd is heeft de belofte alleen in het gemeentehuis afgelegd.
Nog even een aanvulling:als een gescheiden persoon in onze kerk opnieuw trouwt wordt zijn scheiding niet vermeldt(m.a.w.ik weet niet altijd of die persoon eerder getrouwd is geweest),vind ik heel goed,hoeven we niet allemaal te weten toch?Ieder verdient een nieuwe kans.

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 10 januari 2012, 17:20
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3465 3466 3467 3468 3469 3470 3471 ... 6194 Volgende
Pagina 3468 van 6194