| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 09:48
|
|
|
|
Een hele fijne verjaardag Annet,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 09:53
|
|
|
|
ik ben nooit zo goed in al die leuke plaatjes hierboven, maar de felicitaties zijn er niet minder om Annet,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 10:17
|
|
|
|
Nog een kleine aanvulling op deze weging. Iets wat we gelezen hebben in Timotheüs. Voor sommige kerken is het zonde weer opnieuw te trouwen. Maar die hebben geen oog, dat de ongehuwde staat ook verleidingen met zich meebrengt. Toen ik pas gescheiden was, kan ik nog wel een gesprek herinneren, waarin ik zei: wat ik nu verder ook doe, ik zondig altijd in jullie ogen. Mjn echtscheiding is een zonde, hertrouwen is een zonde, en nu leef ik in zonde. Ik was er op een gegeven moment moe van, van al die veroordelingen van mensen. Ik kan me die houding van Momo best wel voorstellen, de moedeloosheid van alles....
Omdat ik zelf gemerkt heb hoe de kerk je kan veroordelen, meestal niet alleen de kerk, maar ook mensen om je heen, vind ik dat er een oplossing geboden moet worden.
Lisa, jij stelde een terechte vraag: is echtscheiding in het OT zonde? Als je gewoon gebruik maakt van een wet, overtreed je hem toch niet. Misschien was het een gedoogconstructie. God wil niet dat de mens scheidt, maar als hij dat wel doet, laat het dan volgens de bepaade regels gaan. Hetzelfde zie je dat toch ook in bepaalde offers. God wil niet dat we bepaalde dingen doen, als we dat wel doen, laten we dan bepaalde offers brengen.God stelt de norm, als wij niet voldoen aan die norm, kunnen we bepaalde offers brengen....
Hiermee zie je eigenlijk hoe armoedig de verzoening in het OT is. Het gaat hier alleen om daden, maar niet om de persoon die er achter zit. Pas in Jezus krijgt de verzoening haar volledige betekenis, je wordt wedergeboren, je hart verandert. Daar wordt de verzoening structureel aangepakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 10:20
|
|
|
|
|
Annet ook van mij een goeie verjaardag toegewenst met een gelukkig nieuw levensjaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA515
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 11:14
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | | Het is dan de jaarlijkse interkerkelijke week van het gebed. |
Voor de liefhebbers een is hier een adres: www.weekvangebed.nl
Onder het kopje deelnemers staat verder informatie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 11:26
|
|
|
|
Annette, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk heb je een fijne dag enne... laat je goed verwennen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 11:48
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | | Tjsa..je draagt een kroon of niet... |
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 12 januari 2012, 11:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 11:54
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | pffffff, laat me niet lachen...het echte werk in ZH...vriendelijkheid en al die andere goeie dingen vind je niet behalve dan in Brabant...  |
| FRANK schreef: | Trouwens Visser, moest die mededeling van jou niet in het mooiste moment staan?  |
ongetwijfeld
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op donderdag 12 januari 2012, 11:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:00
|
|
|
|
Ook namens mij, Annette, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je samen met man en kids een gezellige en fijne dag mag hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:01
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Gefeliciteerd, Annette.
Fijne dag gewenst, samen met je kinderen en kleuter.
 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:13
|
|
|
|
mijn dochtertjelief gaat vanavond eten maken te weten aardappels, witlof en varkenhaas. Het is voor haar een goede oefening voordat ze gaat trouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:13
|
|
|
|
Vanavond wordt het het "lievelingsgerecht van vele mannen hier" : SPRUITJES!!!! En ik wed dat, als al die "verwende lieverdjes hier" MIJN spruitjes geproefd hebben dat ze dan zeggen: mmmm spruitjes vallen eigenlijk toch wel mee! Kwestie van bereiden he....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:15
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | 168 is altijd berTJE geweest dus als we dat zo houden dan halen we die kale wel tussen de andere berten uit  |
Hij is meer volwassener dan voorheen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:19
|
|
|
|
Zullen we ophouden met deze slowchat? Dit topic is bedoeld als aanmelding voor de stapavond, niet om je eigen lolletjes op te botvieren....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 14 januari 2012, 16:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:24
|
|
|
|
| MARRY942 schreef: | Vanavond wordt het het "lievelingsgerecht van vele mannen hier" : SPRUITJES!!!! En ik wed dat, als al die "verwende lieverdjes hier" MIJN spruitjes geproefd hebben dat ze dan zeggen: mmmm spruitjes vallen eigenlijk toch wel mee! Kwestie van bereiden he....  |
Klopt, maar dat is eigenlijk met alle groente zo he, niet alles is lekker maar (bijna) alles kan je lekker maken. Ik had hier maandag 2 spuitenhatertjes aan tafel maar de ene vond 'deze spruitjes wel lekker' en de andere vond ze 'nog wel een beetje vies maar niet zo vies als anders'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:28
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Klopt, maar dat is eigenlijk met alle groente zo he, niet alles is lekker maar (bijna) alles kan je lekker maken. Ik had hier maandag 2 spuitenhatertjes aan tafel maar de ene vond 'deze spruitjes wel lekker' en de andere vond ze 'nog wel een beetje vies maar niet zo vies als anders' |
Hihi...zie je...dat bedoel ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:31
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Om in ieder geval hoofdpijn van te krijgen Ik stond vanmorgen vroeg op, liep naar de keuken voor een bakkie leut. Stond daar een beetje vaat, ik de kraan open gedraaid om af te wassen. Liep effe naar de huiskamer, voor het nieuws, geen nieuws, toen effe naar internet en de krant door gespit. Toen weer terug naar de keuken, koffie zal wel klaar zijn, en wat schertste mijn verbazing het lege kopje kwam me al tegemoet kraan vergete dicht te draaien, overloopje verstopt, me hele keuken drijfnat  |
Ow Gerrit, dat was dus "dweilen met de kraan open" , water naar de zee dragen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:34
|
|
|
|
Éfeze 2: 15-23
Gisteren riep ik u al op, om u uit te strekken naar de gave van Profetie (waarin ik heb gebeden en gehoopt, dat u aan deze oproep gehoor heeft gegeven), waar ik vandaag weer een beetje meer op in wil gaan.
Ik haalde al aan dat het begint met Gods getuigenis aan te nemen en erna te handelen en Hem elke dag weer te volharden om Hem te zoeken en Zijn Woorden tot u te nemen.
Dit Schriftgedeelte beschrijft Paulus op een prachtige en heldere wijze, wat de uitwerking hiervan is; Dat Hij u overvloedig vult met Zijn Geest, dat Hij meer en meer in u opwast, dat u mag gaan van openbaring tot openbaring, om vervult te worden met Zijn Kennis. Waarom? Zodat u mag zien en verstaan, wat Zijn roeping is in uw leven en wat de uitwerking is wanneer u daarin wandelt. Verder, dat u mag zien, Zijn Heerlijkheid, met daarin Zijn rijkdom, waar Hij u toe geroepen heeft.
Door te volharden in uw zoektocht en naar Hem te blijven luisteren, mag u groeien, mag u komen tot inzichten, heeft u toegang tot Zijn zegeningen en stelt u Hem in staat, om door u heen te werken met kracht!
Dan mag u zien zoals Hij u tot leven heeft geroepen met Zijn opstandingkracht, Hij ook door u heen, mensen (opnieuw) tot leven roept. Zoals Hij uw ogen heeft geopend, Hij door u heen, mensen hun ogen zal openen. Ga zo maar door.
Laat Hem uw dag inrichten. Stel u open voor Zijn leiding. Laat Hem u keer op keer vervullen.
Dan rest mij alleen nog te schrijven; Ga volharden, bid, lees Zijn Woord, hoor naar Zijn Stem en handel daarnaar en Zijn Woord zal levend en zichtbaar worden in uw leven!
De Vader zegene u in Zijn liefde,
Amanda Jansen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:46
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Wat betreft de scheidingen in het oude testament, dit vond ik in het nieuwe testament oa in marcus 10, waaruit ik opmaak dat God scheiden toegelaten heeft, maar niet goed vond
Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?
4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.
5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.
6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.
7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;
8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.
9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. |
Zouden wij als wedergeboren christenen ons hier dan niet naar moeten uitstrekken? Wij hebben toch Christus in ons? Zou Christus in ons dan niet voldoende moeten zijn? Of leven we nog teveel naar het vlees?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:49
|
|
|
|
offtopic
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 12 januari 2012, 23:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:53
|
|
|
|
|
We zijn toch niet volmaakte mensen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 12:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zullen we ophouden met deze slowchat? Dit topic is bedoeld als aanmelding voor de stapavond, niet om je eigen lolletjes op te botvieren.... En Momo, ook niet om andere mensen te dwingen mee te gaan met een wandeling... |
Het gaat om vrijwillig en vrijblijvend Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:13
|
|
|
|
Mijn hoogbejaarde moeder viel gisteren nogal ongelukkig......paniek in de tent,ik zit op mn werk 1,5 uur verderop en moest tot laat werken........na 1 smsje van mij vliegt mijn vriend er na zijn werk heen(met bloemen!)zet er koffie,maakt eten,troost mijn moeder,wast af,ruimt op...........wat ben ik een bofkont!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:27
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | waar de man woon draag hij de kroon!
Bij het woord WOON...ontbreekt een T
Maak je er dan een zin van...rijmt het meteen niet meer...
Dan mag die man met een kroon oplopen, maar het maakt hem nog geen AANRECHTAANWIJZER!!!!!!
ach dat is jullie eeuwenoude recht en wat aangeboren is, daar komen wij niet aan, wijzer toch
Je kunt goed zien wie hier hardleers zijn( en dus moeilijk dingen begrijpen)
Tjsa..je draagt een kroon of niet... Fijne verjaardag....Het is te hopen dat Annette aan het aanrecht heeft gestaan, maak jij weer kans op een stukkie eigengemaakt gebak.... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:51
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: |  |
hahahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:52
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Mijn hoogbejaarde moeder viel gisteren nogal ongelukkig......paniek in de tent,ik zit op mn werk 1,5 uur verderop en moest tot laat werken........na 1 smsje van mij vliegt mijn vriend er na zijn werk heen(met bloemen!)zet er koffie,maakt eten,troost mijn moeder,wast af,ruimt op...........wat ben ik een bofkont!  |
Wat een goeie keerl heb jij zeg!! Maarre hoe is het met mams afgelopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 13:55
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Zouden wij als wedergeboren christenen ons hier dan niet naar moeten uitstrekken? Wij hebben toch Christus in ons? Zou Christus in ons dan niet voldoende moeten zijn? Of leven we nog teveel naar het vlees? |
Ik denk dat we altijd, in alle opzichten nog teveel geneigd zijn naar het vlees te leven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 12 januari 2012, 14:13
|
|
|
|
| JOLAN931[color=#FF0000 schreef: | ]Wat betreft de scheidingen in het oude testament[/color], dit vond ik in het nieuwe testament oa in marcus 10, waaruit ik opmaak dat God scheiden toegelaten heeft, maar niet goed vond
Maar Hij antwoordende, zeide tot hen: Wat heeft u Mozes geboden?
4 En zij zeiden: Mozes heeft toegelaten een scheidbrief te schrijven, en haar te verlaten.
5 En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Vanwege de hardigheid uwer harten heeft hij ulieden dat gebod geschreven.
6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.
7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;
8 En die twee zullen tot een vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees.
9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet. |
Wat betreft scheidingen in het NT heeft Jezus gezegd:
Matteüs 5: 27-32: Gij hebt gehoord, dat er gezegd is: Gij zult niet echtbreken. Maar Ik zeg u: Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd. Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.
Jezus geeft aan dat we radicaal moeten zijn, in alles.. HOe houden we ons hieraan? Of geven we toch zelf overal onze eigen invulling aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |