| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 22:59
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | We bestellen geen trouwkaarten, veel te duur joh. we plaatsen 1 (gratis) trouwadvertentie van de forum van CM. Handig toch
Foto`s maak ik zelf wel hahaha |
Kijk ....dat vind ik nog es geweldig. Alle leden van Cm uitnodigen voor de bruiloft. Je hebt groot gelijk Herman. En Brigit geeft ook haar toestemming? Drieëntwintighonderd bruiloftsgasten plus je familie , kunnen die toch wel allemaal op één foto?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:00
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja ook een idee
Maarre ik leer hier niks van hoor nog geen tips over hoe een relatie te krijgen  |
Een relatie krijgen is al moeilijk maar een relatie houden is nog veel moeilijker...
Tja...het is me wat maar ik
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ohooooo Visser, er zijn ook grenzen hoor...marry ijdele hoop geven is niet netjes... |
De vraag is..... wilt ze het ook?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:03
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Vandaar al die appeltjes natuurlijk  |
Of zoals het overbekende gezegde luidt: An apple a day keeps the doctor away...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:07
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Of zoals het overbekende gezegde luidt: An apple a day keeps the doctor away...  |
Had je mij dit niet 8 maanden geleden kunnen zeggen En bedankt hè
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:08
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Had je mij dit niet 8 maanden geleden kunnen zeggen En bedankt hè  |
ik kan ook niet overal aan denken...ik ben ook maar een mens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | In dit pleidooi ben ik het helemaal met u eens, los van de ervaringen van het onderwerp scheidingen. Maar het neemt niet weg, dat het pendelen tussen belevingen soms wel eens een verlichting is, voor hen die worstelen met eigen ervaringen. Maar of dat dan ook goed is, is maar de vraag, waarop je hier geen antwoord krijgt. En ik denk dan ook dat de kerk in elke beleving een heet hangijzer kan zijn. Dat elke kerk zijn eigen regels handteerd op grond wat zij zeggen uit de Bijbel, daar kan iedereen zijn vraagtekens bij zetten. En temeer de huidige kerken nog al eens mee gaan, in wat de wereldse wetten voorschrijven. Is het vooralsnog allemaal je eigen verantwoording die men neemt, en niet die van welke kerk. Ik heb het in het verleden wel eens meer gezegd, ook een predikant of vertegenwoordiger van een kerk, geeft geen zegen, hij vraagt een zegen. En hoe en wat er in de Bijbel staat, er staat ook. dat een ieder die wat toevoegt, of onthoud wat er in Gods woord geschreven staat, geoordeeld wordt. Dus ook wat je ik u hier plaatsen, is vaak onthouden en bijvoegen of toevoegen. Weest gewaarskouwd, groet u Gerrit | Kijk Gerrit, ik zou graag willen dat je eens inhoudelijk ingaat op alles. Dat is veel zinvoller denk ik. Met loze kreten kan ik niet zoveel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:42
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | De vraag is..... wilt ze het ook?  |
Ze wilt misschien wel maar of ze...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kijk ....dat vind ik nog es geweldig. Alle leden van Cm uitnodigen voor de bruiloft. Je hebt groot gelijk Herman. En Brigit geeft ook haar toestemming? Drieëntwintighonderd bruiloftsgasten plus je familie , kunnen die toch wel allemaal op één foto?  |
Ik wil eerst wel eens zien hoe Herman foto's van hen zelf gaan nemen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:48
|
|
|
|
|
Vandaag tijdens het naar huis fietsen, ree ik tussen de weilanden. En op een lantaarnpaal boven mij zag ik een roofvogel zitten kijken naar mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 13 januari 2012, 23:55
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Vandaag tijdens het naar huis fietsen, ree ik tussen de weilanden. En op een lantaarnpaal boven mij zag ik een roofvogel zitten kijken naar mij. |
Hij had honger...of misschien ook weer niet...gelukkig maar want anders kon je dit niet vertellen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:03
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Kijk ....dat vind ik nog es geweldig. Alle leden van Cm uitnodigen voor de bruiloft. Je hebt groot gelijk Herman. En Brigit geeft ook haar toestemming? Drieëntwintighonderd bruiloftsgasten plus je familie , kunnen die toch wel allemaal op één foto?  | Ach... vast wel in de wurg-houding, dan gaan er veel makke schapen op èèn foto
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:03
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hij had honger...of misschien ook weer niet...gelukkig maar want anders kon je dit niet vertellen...  | en dat op de dertiende.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:04
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Tja ook een idee
Maarre ik leer hier niks van hoor nog geen tips over hoe een relatie te krijgen  |
gooi je katten de deur uit, daar heeft bijna iedere man een bloedhekel aan. neem een puppy, en dan geen maltezer leeuw, maar iets van een bouvier ofzo, jeweetwel net als ma flodder 
Pieter, had veel date-sucses na aanschaf cocker spanielpuppie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ze wilt misschien wel maar of ze...  |
ga dr maar niet te hard van uit
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Kijk Gerrit, ik zou graag willen dat je eens inhoudelijk ingaat op alles. Dat is veel zinvoller denk ik. Met loze kreten kan ik niet zoveel. |
Geef maar een inhoudelijke vraag, en wat ik hier voor heb gezet, spreekt toch wel voor zich. En wat ik wel eens vaker heb gezet, citaten en verwijzingen naar de Bijbel doe ik niet, althans niet om een stelling te verdedigen, En wat scheidingen aan gaat, ieder geval is een geval apart, die kan je volgens mij ook nooit vergelijken. Er staat ergens geschreven, wat God samenvoegt zal de mens niet scheiden. Dus hertrouwen, ja voor onze wet is alles mogelijk, en bij die van God effe minder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 00:25
|
|
|
|
Er was een vraag van Fredbunt over een avondje wokken en dan voor de regio Zeeland.... Uiteraard zijn al uit alle windstreken mensen welkom... Laat eerst maar eens horen of er belangstelling is.... Jong en ouder is welkom.... Wij gingen uit van de lokatie Goes....
Moeilijk om nog even een datum te plannen... Misschien eind februari.. Kom op Zeeland klim in je pc en laat wat van je horen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 01:09
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Er was een vraag van Fredbunt over een avondje wokken en dan voor de regio Zeeland.... Uiteraard zijn al uit alle windstreken mensen welkom... Laat eerst maar eens horen of er belangstelling is.... Jong en ouder is welkom.... Wij gingen uit van de lokatie Goes....
Moeilijk om nog even een datum te plannen... Misschien eind februari.. Kom op Zeeland klim in je pc en laat wat van je horen..... |
lekker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 01:18
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | Dus That's all verwoord beter je gevoelens als: Da's alles??? |
Ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 01:20
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | mijn iq is niet hoger dan die van een dooie cactus dus ik zal wel vaker een taalfout maken in mijn bijdrages op het forum.
maar mijn vraag blijft:
Wat is het nut ervan om dingen in een andere taal neer te zetten? |
heb ik al op geantwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 01:26
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als je het nodig hebt je in het engels uit te drukken omdat je je in die taal beter kunt verwoorden, heb je grote armoede in je nederlands. Sterker nog: Als je je uitdrukt in andermans moedertaal ben je niets meer dan een naprater
Ik heb wel een tip voor sommigen... oefen eens wat met de nederlandse taal, schrijf eens een sollicitatiebrief ofzo.... |
Ben taalkundig zeer onderlegd dus dat zal het niet zijn. En een baan heb ik ook al. Een naprater zal ik nooit worden, helaas voor sommigen hier op cm ... gna gna En de ene taal is nou eenmaal rijker dan de andere taal. Als je dat niet snapt heb je dus van taal geen kaas gegeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 01:31
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | en dat op de dertiende..... |
daar had ik al niet meer aangedacht...arme vogel toch indien hij mario had opgegeten, helemaal binnenstebuiten had dat pluimzbeest geweest...en dat allemaal omdat het vrijdag de 13de was...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 07:35
|
|
|
|
Zaterdag 14 Januari, Psalm 7: 7-18; Mijn onschuld.
Toe maar, de dichter durft. Moet er niet hoognodig een raam open in deze psalm? Het gaat stinken…, ‘Ik ben onschuldig, mij treft geen blaam.’ Dat is snel gezegd. Maar zeggen ze dat niet allemaal? Ga maar eens luisteren op een willekeurige dag bij de rechtbank. ‘Edelachtbare, echt, ik heb niets gedaan, ik word volkomen ten onrechte verdacht! U moet me wel vrijspreken…’ Is hier hoogmoed in het spel? Ik heb de neiging wantrouwig te worden. Zo is het mij niet meegeven, in mijn jonge jaren. Wij zijn grote zondaars, niemand van ons is goed, zelfs niet één. Zo staat dat toch in de Bijbel? Al doe je een bepaalde zonde alleen maar in gedachten, dat sta je bij God toch al in het krijt. Was het niet Jezus zelf, die ons schuldbesef aanscherpte en niemand vrijuit liet gaan? En was het niet zijn leerling Paules, die met ongekende radicaliteit iedereen schuldig verklaarde voor God? Moet ik dan op voorspraak van zo’n psalm geloven dat een mens ook wel eens géén blaam kan treffen en dat hij dus onschuldig kan zijn? Ja, dat moest ik maar geloven. Het is nogal ziekelijk ervan uit te gaan dat iedereen altijd maar aan alles schuldig is. Het boek Job staat niet voor niets in de Bijbel. Iedereen beweerde van hem dat hij een zondaar was en om die reden zwaar werd gestraft. Maar Job hield vol: hij had niets misdaan. En God gaf hem nog gelijk ook! God is rechter. Hij beslist. En Hij weet beter dan wie ook hoe groot mijn schuld en hoe groot mijn onschuld is.
God zal der volken rechter wezen. Zou ik zijn oordeel moeten vrezen? Rechtvaardig sta ik voor ’t gericht. Heer, breng mijn onschuld aan het licht.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 08:51
|
|
|
|
| YELNIN491 schreef: | Precies, als je bv dagelijks engels spreekt, dan denk je op een gegeven moment ook in het engels en dan kan er hier op het forum nog wel es een engels woord tussendoor komen. Slip of the pen please forgive |
Ook in het moderne bedrijfsleven is Engels de voertaal meestal. En als je een beetje bij zal willen blijven zul je toch mee moeten gaan met die ontwikkeling. Ook bij mij slipt er soms een engels woord van de tong. Komt ook omdat je er dagelijks mee omgaat. En wat is daar erg aan ?? Als het goed is kan iedereen het volgen. Daarom heb ik er geen bezwaar tegen dat er soms een woord of een zihn in het engels op het forum word gezet. En als je op het moment ff de nederlandse woorden niet kan vinden. en je weet het wel in het engels heb ik er helemaal geen bezwaar tegen om dat te gebruiken.
Maar ach dit is ook maar de mening van een simpele groninger!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 08:51
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Er was een vraag van Fredbunt over een avondje wokken en dan voor de regio Zeeland.... Uiteraard zijn al uit alle windstreken mensen welkom... Laat eerst maar eens horen of er belangstelling is.... Jong en ouder is welkom.... Wij gingen uit van de lokatie Goes....
Moeilijk om nog even een datum te plannen... Misschien eind februari.. Kom op Zeeland klim in je pc en laat wat van je horen..... |
Oeps wat ver !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:39
|
|
|
|
Ik moet zeggen dat ik op 2 benen hink, aan de ene kant word ik ook wel 's moe van de Engelse bijdragen omdat ik lang niet alles begrijp, maar aan de andere kant begrijp ik best dat er mensen zijn die het Engels makkelijker vinden. Ook weet en begrijp ik dat, wanneer je een bijdrage vertaalt naar het Nederlands, vaak de kracht van de inhoud niet wordt weergegeven. En het is zo dat er idd een boel Nederlanders zijn die de Engelse taal beter beheersen dan het Nederlands.
Toch ben ik van mening dat het geen kwaad kan om hierin rekening met elkaar te houden. Heb je een bijdrage in het Engels? Prima, maar probeer dan daarbij in het Nederlands de inhoud weer te geven in je eigen woorden. En mocht je dat zelf niet lukken, vraag dan een ander om het te doen.
Tenslotte leven we nog steeds in Nederland en niet in Engeland.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:53
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | gooi je katten de deur uit, daar heeft bijna iedere man een bloedhekel aan. neem een puppy, en dan geen maltezer leeuw, maar iets van een bouvier ofzo, jeweetwel net als ma flodder 
Pieter, had veel date-sucses na aanschaf cocker spanielpuppie  |
Zegge meneertje Pieter ze moeten me wel nemen zoals ik ben ga me niet anders voordoen Die katten blijven!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INDY717
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:53
|
|
|
|
Hmmm...na twee cliénten die overleden zijn op m'n stage, ben ik eigenlijk wel bekaf... Maar het is nu gelukkig weekend, en mooi weer, dus daar ga ik dan van genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:55
|
|
|
|
| INDY717 schreef: | Hmmm...na twee cliénten die overleden zijn op m'n stage, ben ik eigenlijk wel bekaf... Maar het is nu gelukkig weekend, en mooi weer, dus daar ga ik dan van genieten!  |
Tja dat is weer het nadeel van de zorg, maar ook al is het altijd weer even vreemd als er een bewoner of patient overlijd je leert er echt wel mee omgaan anders kan je dit beroep niet doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 januari 2012, 09:59
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | En... komt de lente er al weer aan??? Hoorde gister al een Merel zingen...  |
Geloof het of niet ik heb een hortensia in de bloei staan en er lopen er al een paar uit
|
|
| Naar boven |
|
|