Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 16:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan. |
Positieve discriminatie bestaat wel degelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:08
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dat ligt gewoon aan je computer Ik kon het gewoon openen Of ben ik nu ook occult?  |
Momo,
Ik kan het ook gewoon openen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | I don't like it...
Sommige hebben de mond vol over occulte zaken. Yoga, Tai chi, bidden tot Maria, een kaarsje branden voor een intentie...het is voor vele allemaal occult. Wel, ik vind sommige opnames van spreken in tongen heel occult. Het doet me steeds denken aan de filmen zoals de Exorcist en The O-men en dergelijke stomme films...ja, ook aan de films van Harry Flopper... |
Frank,
Grappig, hoe herken je dat iets occult is, dan moet je daar toch een stuk reflectie vanuit jezelf in herkennen
Toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden; hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af
hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen???
hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden" |
Ik heb precies hetzelfde, misschien dat wij dan gewoon zelf occult zijn? Tsja, dan vanavond toch maar weer een rondje vliegen op je bezem he Hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:20
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb precies hetzelfde, misschien dat wij dan gewoon zelf occult zijn? Tsja, dan vanavond toch maar weer een rondje vliegen op je bezem he Hannah  |
Cm is meer occult dan ik dacht
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:20
|
|
|
MOMO697 schreef: | Positieve discriminatie bestaat wel degelijk |
Maar positieve discriminatie heeft altijd een negatieve bijwerking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:21
|
|
|
Ik heb het stukje beluisterd.......was moeilijk want hij ratelt nogal maar goed......als ik het goed begrepen heb zegt hij dat iedereen in tongen kan spreken?Je doet je mond open,je zet je hart open en je kunt er vanuit gaan dat de Heilige Geest het overneemt?Ik dacht dat spreken in tongen een gave was en niet iedereen heeft die gave? Valt me wel op dat die vrouwen op de achtergrond gelijk beginnen te kletsen over mensen wiens hart niet zuiver zou zijn waardoor ze "nep" spreken? (roddelderoddel? )
Kweenie wat ik er van moet denken........ Doet iedereen bij jullie in de kerk dit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:29
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kan een hokje positief zijn? Er is toch nog steeds dat hokje, hé? Positieve of negatieve discrimante bestaat toch ook niet? Tenzij dan in het taalgebied maar dat is dan weer sarcastisch bedoelt. Je moet het wel begrijpen dan. |
Das waar, neem alleen de Walen en de Vlamingen maar in het heetst van de strijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 17:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb het ook wel in de chatbox gezegd, nee, dat doen we dus niet. Ook dat vind ik luiheid en gemakzucht. Net zo goed als dat ik vind dat mensen Engels moeten kunnen lezen, vind ik ook, dat als je in een chatbox komt, je je hebt aan te passen aan de anderen. Er gaan anders ook gewoon mensen weg, omdat ze het niet goed kunnen volgen allemaal. Ik begrijp ook nooit goed waarom ze een relatie zoeken en ze nemen niet eens de moeite NL te leren spreken. |
ik weet dat je dat hebt gezegd, maar sommigen willen dus wel de nederlandse taal leren, maar hoe kunnen ze dat, als wij ze niet helpen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:04
|
|
|
TINK100 schreef: | ik weet dat je dat hebt gezegd, maar sommigen willen dus wel de nederlandse taal leren, maar hoe kunnen ze dat, als wij ze niet helpen? |
de enige manier om nederlands te leren is op CM?? Welnee Tink, men word verlokt door de sociale voorzieningen in nederland gecombineerd met wat advocaten en vrijwilligers die tot het gaatje gaan om deze mensen in nederland te kunnen houden.
Een immigrant die postief mee wil bouwen aan zn nieuwe vaderland zorgt er tenminste voor iets van die taal te kennen voor hij aankomt.
De nederlanders die emigreren naar het buitenland zijn over t algemeen goed opgeleid en spreken hun talen. De mensen die Nederland komen, spreken vaak geen woord nederlands, hebben geen enkele interesse dit land positief op te bouwen en houden graag hun hand op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:14
|
|
|
Stroomstoring in 1 1/2 uur en om half 6 weer stroom. Ik heb keurig betaald hoor meneer Eneco
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:28
|
|
|
Hoi Haas,
Gefeliciteerd met je verjaardag en we wensen je Gods zegen toe voor nieuw levensjaar, veel plezier vanavond met je gezin en je familie.

Herman en Brigit
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op zondag 15 januari 2012, 18:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:35
|
|
|
Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen
Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen. Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.
En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch? Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? 
Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 18:56
|
|
|
Gebed voor vrede, shalom, zegen voor iedereen
"Vrede, shalom betekent harmonie en slaat op het feit dat de harmonie met God hersteld is. Dit is met de verzoening die God verricht heeft door de dood van Zijn Zoon Christus (2 Cor 5:20-21). Hierin komen we tot geloof (Rom 5:1)en deze vrede brengt de heerlijke toegang met zich mee tot God (Rom 5:2)."
Donderdag zien we elkaar weer om te bidden. Wat is er mooier dan voor elkaars noden te gaan naar onze Heere en vragen voor inzicht en leiding tot uitzicht ervan. Ook kunnen we bidden dat Hij voorziet in het oplossen van onze eenzaamheid én ons verlangen voor een "soulmate for life". Bidden voor cm-vrienden gebeurt het best in overleg. Groot is onze God, niets is onmogelijk. Be there same place, same time ! http://youtu.be/VCMBkxr2WSc Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 15 januari 2012, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Kunnen jullie deze onzin op de concurrentie-site neerzetten. Dan komt daar misschien een beetje leven in...  |
Dan is het maar afwachten of we daar ook een Belg zullen treffen die net zo hapt op alles en iedereen als jij, Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:23
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Gebed voor vrede, shalom, zegen voor iedereen
"Vrede, shalom betekent harmonie en slaat op het feit dat de harmonie met God hersteld is. Dit is met de verzoening die God verricht heeft door de dood van Zijn Zoon Christus (2 Cor 5:20-21). Hierin komen we tot geloof (Rom 5:1)en deze vrede brengt de heerlijke toegang met zich mee tot God (Rom 5:2)."
Donderdag zien we elkaar weer om te bidden. Wat is er mooier dan voor elkaars noden te gaan naar onze Heere en vragen voor inzicht en leiding tot uitzicht ervan. Ook kunnen we bidden dat Hij voorziet in het oplossen van onze eenzaamheid én ons verlangen voor een "soulmate for life". Bidden voor cm-vrienden gebeurt het best in overleg. Groot is onze God, niets is onmogelijk. Be there same place, same time !
Herman  |
De boodschap is inmiddels (wel keihard) overgekomen Herman!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:25
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen
Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen. Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.
En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch? Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? 
Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! ) |
Mooi Pietje, bedankt voor de waarschuwing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:28
|
|
|
TINK100 schreef: | ik weet dat je dat hebt gezegd, maar sommigen willen dus wel de nederlandse taal leren, maar hoe kunnen ze dat, als wij ze niet helpen? |
Maar hoe kunnen ze de taal leren als wij maar bezig blijven met hun taal spreken? De beste manier om het te leren is door het te doen. En als ze dan proberen om nederlands te spreken en daarbij af en toe terugvallen op wat engelse woorden vind ik het helemaal geen probleem, maar dan wordt het tenminste geprobeerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Mijn mooiste moment was in de AH...neen, ik heb er niets geproefd want er lag niets. Het was gewoon eens wat anders dan hier binnen te zitten...'een kinderhand is gauw gevuld.' |
Ik ben ook niet binnen blijven zitten: ben samen met mijn dochter naar de kerk geweest...heerlijke dienst! We kwamen onder jubelend orgelspel naar buiten! Glorie aan God!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:35
|
|
|
HERMAN388 schreef: | toch geen appeltaart? met frisse slagroom erbij? jammie toch  |
appels benne geen groente Her , das fruit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 19:47
|
|
|
MARRY942 schreef: | De boodschap is inmiddels (wel keihard) overgekomen Herman! |
Marry,
Muziek verzacht de zeden zeggen we hier. dus Shabbat Shalom http://youtu.be/VCMBkxr2WSc Vindt de muziek prachtig, Hebreeuws, zou nog graag de tekst begrijpen . Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 15 januari 2012, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:11
|
|
|
HERMAN388 schreef: | toch geen appeltaart? met frisse slagroom erbij? jammie toch  |
...zoiets zeggen is al bijna even erg als nu nog een kleffe foto met een kerstboom op je profiel hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:27
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik ben ook niet binnen blijven zitten: ben samen met mijn dochter naar de kerk geweest...heerlijke dienst! We kwamen onder jubelend orgelspel naar buiten! Glorie aan God! |
Toen de mensen in de kerk merkte dat je naar buiten ging jubelde die nog veel harder...dat was hun mooiste moment
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:30
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Dan is het maar afwachten of we daar ook een Belg zullen treffen die net zo hapt op alles en iedereen als jij, Frank  |
ik ga een site zoeken waar de meiden veel liever zijn...euh, maar op welke site vind ik lieve vrouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:39
|
|
|
PIETER649 schreef: | De nederlanders die emigreren naar het buitenland zijn over t algemeen goed opgeleid en spreken hun talen. |
hmm....ik meen me ergens een topic gelezen te hebben, gestart door geciteerde, waarin geciteerde in één zin 2 (twéé) taalfouten maakt in de taal van het land waar hij woont...
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zondag 15 januari 2012, 20:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:42
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Marry,
Muziek verzacht de zeden zeggen we hier. dus Shabbat Shalom http://youtu.be/VCMBkxr2WSc Vindt de muziek prachtig, Hebreeuws, zou nog graag de tekst begrijpen . Herman |
"Sjabath Sjalom" is de groet waarmee men elkaar een prettige Sjabath wenst. Verder is het een medley van liedjes waarin opgeroepen wordt om vooral te bidden voor het volk Israel en voor de vrede van Jeruzalem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:50
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik ga een site zoeken waar de meiden veel liever zijn...euh, maar op welke site vind ik lieve vrouwen...  |
[url]www.brabantsevrouwen.be[/url]
Laatst aangepast door
|
COOTJE711
|
op zondag 15 januari 2012, 20:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:53
|
|
|
COOTJE711 schreef: | [url]www.brabantsevrouwen.be[/url]  |
[url]www.brabantsevrouwen.nl[/url] hij doet het niet.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 15 januari 2012, 20:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |