| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 20:59
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Maar positieve discriminatie heeft altijd een negatieve bijwerking. |
Tja, het blijft discriminatie Hoe je het ook noemt ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:02
|
|
|
|
Er is veel informatie te vinden op de site ouder alleen
Veel tips, ervaringen en advies
Daarnaast is het een leuke club mensen
Geen idee of ik het wel mag noemen maar dat merk ik dan vanzelf wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:07
|
|
|
|
Het is nu vandaag. Morgen is het morgen. Gister was het gisteren. En volgend jaar is nog ver weg, of dichtbij........
Want .... later als ik groot ben, dat is pas ver weg. Als ik rond loop, met of zonder man. Als ik pas op kinderen of een hond. Als ik oma word of niet... Als ik alleen ben vol verdriet.... Als ik gelukkig ben elke dag.... Qat mijn toekomst ook zijn mag, de toekomst is onzeker...
Nu is nu en vandaag is vandaag.... Dus ik probeer nu te leven graag...
Want na dit leven geloof ik trouw... Zal God er zijn op wie ik bouw..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! ) |
Hallo Pieter Je moet ook de inflatie niet vergeten,
Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:24
|
|
|
|
De ellende van Nederland is, dat als je op vakantie gaat in het buitenland, je moeite doet om je verstaanbaar te maken daar. Maar als er buitenlanders in Nederland komen dat je vrijwillig verplicht bent om je verstaanbaar te maken in HUN taal of engels.
En waar ik op CM vaak aan moet denken is: een ieder wordt bijna geacht om engels te kunnen volgen en spreken, maar de Statenvertaling is veeeeeeeeeels te moeilijk om te leren lezen, omdat er oud-hollandse woorden in staan....hoe hypocriet
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op zondag 15 januari 2012, 21:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:27
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |  |
sorry
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat leuk dat op CM mensen elkaar vinden en er zelfs huwelijken uit voort komen
Ik hoop wel dat zeker de mensen die aan hun 2e, 3e of 4e huwelijk toe zijn, een moment van bezinning nemen vordat ze in het huwelijksbootje stappen. Met samengestelde gezinnen is het juist belangrijk dit te regelen want uit ervaring kunnen we zeggen dat een huwelijk niet altijd tot de dood duurt.
En zelfs al duurt het tot de dood, dan nog wil je niet door je stiefkinderen gedwongen worden je huis te verkopen toch? Of nog erger: geconfronteerd worden met de ex van je partner omdat die de erfenis van de stiefkinderen beheerd? 
Al met al een belangrijk onderwerp, die huwelijkse voorwaarden.... ( vergeet ook je testament niet !!! ) |
Dank je Pieter! Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:29
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | En waar ik op CM vaak aan moet denken is: een ieder wordt bijna geacht om engels te kunnen volgen en spreken, maar de Statenvertaling is veeeeeeeeeels te moeilijk om te leren lezen, omdat er oud-hollandse woorden in staan....hoe hypocriet |
inderdaad jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:30
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | sorry  |
het moest ook niet '.be' maar wel '.nl' zijn...
ach, Nederlanders...je hebt er veeeeel werk mee en je vraagt je ook af waarom je al dat werk wel wilt doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | het moest ook niet '.be' maar wel '.nl' zijn...
ach, Nederlanders...je hebt er veeeeel werk mee en je vraagt je ook af waarom je al dat werk wel wilt doen |
ach... ik dacht het alleen maar een beetje vertrouwd voor jou te houden.... Wèèr niet goed....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:33
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | inderdaad jolan  |
je moet eens in de chatbox een tijdje zitten. Als je daar de 'Nederlandse' teksten leest moet je eerste wel studies gedaan hebben om die te begrijpen. Het Egyptische spijkerschrift is makkelijker te begrijpen.
Eigenlijk moet je niet naar de chatroom gaan om zo'n teksten te lezen want ook sommige forumschrijvers hebben een eigenaardig schrijftaaltje...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 15 januari 2012, 21:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:33
|
|
|
|
| BERT168 schreef: | ANNETTE792 schreef: Bei uns ist alles großer und beßer..
Ik ben van plan een tafel te reserveren bij een heel geinig restaurantje in Kranenburg Duitsland. Net 10 km over de grens bij Nijmegen richting Kleve. Dit restaurantje staat bekend om zn perfecte keuken, warme uitstraling en het mooiste is nog wel: je mag er binnen roken!
Zin in een gemütlich avondje uit? Geef je dan onderstaand op, max 12 personen!
hannah702 wil ook graag mee,mag ik even voor hannah doen,dus bij deze..
1. Annette 2. Pieter 3. Erika 4. Mariska 5. Martin 6. Chatuliem 7. Bert 8. Willie 9. Jolan 10. Grace 11 hannah702 |
en die man van Grace dan? Gatie niet mee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:34
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | en die man van Grace dan? Gatie niet mee? |
Nee, die heeft andere verplichtingen te die dag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:35
|
|
|
|
| COOTJE711 schreef: | ach... ik dacht het alleen maar een beetje vertrouwd voor jou te houden.... Wèèr niet goed....  |
ik vraag me af wat ik nog op dit forum doe...wat ik eigenlijk nog deze site doe...pfffff, ze worden hoelanger hoe niet-onstouter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | je moet eens in de chatbox een tijdje zitten. Als je daar de 'Nederlandse' teksten leest moet je eerste wel studies gedaan hebben om die te begrijpen. Het Egyptische spijkerschrift is makkelijker te begrijpen.
Eigenlijk moet je niet naar de chatroom gaan om zo'n teksten te leven want ook sommige forumschrijvers hebben een eigenaardig schrijftaaltje... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:49
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dank je Pieter! Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is. |
je kunt nooit alles afzekeren en ieders situatie is weer anders. wel weet ik dat in mijn, of beter gezegd, ons, geval beide noodzakelijk waren. zowel huw.voorwaarden als testamenten.
er word vaak gezegd over huw.voorwaarden dat het een gebrek aan vertrouwen is, maar na overlijden heb je wel te maken met de nabestaanden van je partner. daarnaast zijn er meerdere wetten waarin dingen geregeld worden.
je zult je partner niet tekort willen doen, maar je kinderen ook niet....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:50
|
|
|
|
Pieter heeft wel een punt. Een huwelijk is een bevestiging van een liefdesrelatie maar ook een maatschappelijk contract. Als je trouwt in gemeenschap van goederen, trouw je ook in gemeenschap van schulden. De partner met schulden is met een huwelijk echt de helft van de schuld kwijt. Dat kan zich bij een volgende scheiding wel eens heel erg wreken. Je kunt ook van elkaar houden en de zakelijke kant goed regelen. Van de mensen die eerder gescheiden zijn, scheidt een aanzienlijk deel weer. Een roze bril mag - maar je verstand gebruiken ook. De financiele gevolgen van een scheiding kunnen aanzienlijk blijken. Geld maakt niet gelukkig maar geldzorgen ook niet en ik heb het laatste van die twee liever niet.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 15 januari 2012, 22:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:55
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | hmm....ik meen me ergens een topic gelezen te hebben, gestart door geciteerde, waarin geciteerde in één zin 2 (twéé) taalfouten maakt in de taal van het land waar hij woont... |
valt me dan nog mee dat er geen 3 taalfouten in staan!
wat ik wel weet en zelfs jij kunt dat niet ontkennen, is dat ik een positieve bijdrage lever aan de economie van mijn nieuwe woonland en niet als een parasiet leef hier. en dat kan je niet van alle immigranten in nederland zeggen, ik schat dat de grootste helft parasiteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 21:59
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Toen de mensen in de kerk merkte dat je naar buiten ging jubelde die nog veel harder...dat was hun mooiste moment  |
Haha Frank, grapjas!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:00
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Stroomstoring in 1 1/2 uur en om half 6 weer stroom. Ik heb keurig betaald hoor meneer Eneco |
Hallo Herman.
Was het geen zwart geld want dat moet weer eerst wit gewassen worden. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:02
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Het gaat mij erom Marry dat er gezegd wordt we vragen aan de persoon waar het over gaat of ze het op prijs stelt dat is heel wat anders dan dat je moet vernemen dat jou naam wordt genoemd in de gebedsroom!!
En als mensen thuis voor mij willen bidden prima fijn doe ik ook voor anderen maar dat is in mijn besloten huis en alleen! Dus als jij voor mij wilt bidden in de gebedsroom kan je mij daar eerst even over mailen of ik dat op prijs zou stellen! |
Lieve mensen waar gaat dit over???? Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht??? Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren??? Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is??? Waar gaat dit over?? Ben ik nu zo dom of eh?????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:15
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | wat ik wel weet en zelfs jij kunt dat niet ontkennen, is dat ik een positieve bijdrage lever aan de economie van mijn nieuwe woonland en niet als een parasiet leef hier. en dat kan je niet van alle immigranten in nederland zeggen, ik schat dat de grootste helft parasiteerd. |
daar heb ik niks over gezegd en zal ik ook nu niet doen. als ik dat wel zou doen, ga ik off-topic, en dat is zeer tegen de wens van bepaalde mensen, die ik uiteraard niet voor de kop wil stoten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:20
|
|
|
|
In de jaren 50 emigreerde een man naar Canada en die kwam een paar jaar later terug om een vrouw uit Nederland te halen. Ze ging mee en vanaf dag1 in Canada sprak hij Engels met haar, terwijl hij echt het Nederlands wel beheerste. Canada is een land met mogelijkheden maar in die tijd was de enige sociale voorziening de kerk, waar je via relaties aan een baan kon komen. Wie geen Engels sprak, kwam niet ver. Hard? Zeker, maar je hand ophouden was zinloos want er kwam niks in. Als je uit een arm land komt, onderontwikkeld voor Nederland bent en je krijgt meteen het minimumloon zonder te werken tsja, dat moet wel mis gaan. De helft van de sociale bijstand gaat nu naar mensen met een derdewereldachtergrond. Zoals de meeste mensen weten, ben ik een voorstander van goede sociale voorzieningen maar deze politiek werkt nu eenmaal niet.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 15 januari 2012, 22:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:23
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | En waar gaan jullie dan naar toe? |
Winterberg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
Winterberg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
|
|
|
|
Winterberg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:26
|
|
|
|
| TINK100 schreef: | | ik weet dat je dat hebt gezegd, maar sommigen willen dus wel de nederlandse taal leren, maar hoe kunnen ze dat, als wij ze niet helpen? | En help je ze dan als je ze in het Engels te woord staat? Laten ze eerst een cursus NL volgen, je kunt niet verwachten dat we de hele chatbox op hun gaan aanpassen. Ik vind het ook buitengewoon a-sociaal dat mensen dat van ons verwachten.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 15 januari 2012, 22:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:33
|
|
|
|
Waarom het mooie van het geloof onderuit halen met deze onzin....
Zelfde geldt voor profetie en aanverwante onzin. O ja, gebedsgenezing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:37
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Jakobus 1: 2-18
Volharding onder beproevingen 2 Acht het voor grote vreugde, mijn broeders, wanneer gij in velerlei verzoekingen valt; 3 Wetende, dat de beproeving uws geloofs lijdzaamheid werkt. 4 Doch de lijdzaamheid hebbe een volmaakt werk, opdat gij moogt volmaakt zijn en geheel oprecht, in geen ding gebrekkelijk. 5 En indien iemand van u wijsheid ontbreekt, dat hij ze van God begere, Die een iegelijk mildelijk geeft, en niet verwijt; en zij zal hem gegeven worden. 6 Maar dat hij ze begere in geloof, niet twijfelende; want die twijfelt, is een baar der zee gelijk, die van den wind gedreven en op- en nedergeworpen wordt. 7 Want die mens mene niet, dat hij iets ontvangen zal van den Heere. 8 Een dubbelhartig man is ongestadig in al zijn wegen. 9 Maar de broeder, die nederig is, roeme in zijn hoogheid. 10 En de rijke in zijn vernedering; want hij zal als een bloem van het gras voorbijgaan. 11 Want de zon is opgegaan met de hitte, en heeft het gras dor gemaakt, en zijn bloem is afgevallen, en de schone gedaante haars aanschijns is vergaan; alzo zal ook de rijke in zijn wegen verwelken. 12 Zalig is de man, die verzoeking verdraagt; want als hij beproefd zal geweest zijn, zal hij de kroon des levens ontvangen, welke de Heere beloofd heeft dengenen, die Hem liefhebben. 13 Niemand, als hij verzocht wordt, zegge: Ik word van God verzocht; want God kan niet verzocht worden met het kwade, en Hij Zelf verzoekt niemand. 14 Maar een iegelijk wordt verzocht, als hij van zijn eigen begeerlijkheid afgetrokken en verlokt wordt. 15 Daarna de begeerlijkheid ontvangen hebbende baart zonde; en de zonde voleindigd zijnde baart den dood. 16 Dwaalt niet, mijn geliefde broeders! 17 Alle goede gave, en alle volmaakte gifte is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is, of schaduw van omkering. 18 Naar Zijn wil heeft Hij ons gebaard door het Woord der waarheid, opdat wij zouden zijn als eerstelingen Zijner schepselen. |
Het is goed om dit stuk weer te lezen; bemoedigend

Met name vers 2, onder andere.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 15 januari 2012, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | de enige manier om nederlands te leren is op CM?? Welnee Tink, men word verlokt door de sociale voorzieningen in nederland gecombineerd met wat advocaten en vrijwilligers die tot het gaatje gaan om deze mensen in nederland te kunnen houden.
Een immigrant die postief mee wil bouwen aan zn nieuwe vaderland zorgt er tenminste voor iets van die taal te kennen voor hij aankomt.
De nederlanders die emigreren naar het buitenland zijn over t algemeen goed opgeleid en spreken hun talen. De mensen die Nederland komen, spreken vaak geen woord nederlands, hebben geen enkele interesse dit land positief op te bouwen en houden graag hun hand op. |
Sja, of ze komen naar hier om 4-5 jaar te werken omdat in NL de lonen 3 x zo hoog zijn als in hun eigen land. Om daarna weer terug te keren en dààr een huis te bouwen wat 3 x goedkoper is als in NL. En vele werkgevers blij met al die buitenlanders omdat ze geen Hollanders te pakken kunnen krijgen. Maar dat is een ander verhaal. Vindt je het gek dat ze geen interesse hebben om de nederlandse taal te leren.
|
|
| Naar boven |
|
|