ChristianMatch

Forum

Engelse taal op het forum.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3493 3494 3495 3496 3497 3498 3499 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:43

ANNETTE792 schreef:
Maar positieve discriminatie heeft altijd een negatieve bijwerking.

Positieve discriminatie is gewoon discriminatie.

Thomas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:45

Dank je wel Shanita

En ik hoop dat je me vergeven wilt voor het feit dat ik dacht dat je een hele negatieve reactie zou geven ...
Toen ik zag dat je gereageerd had op dit topic Verlegen lachende smiley

Fijn dat je gereageerd hebt, thanks
Naar boven

Auteur Bericht
LOVEJEZUS310

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 22:45

SHANITA130 schreef:
Waarom het mooie van het geloof onderuit halen met deze onzin....

Boze smiley

Zelfde geldt voor profetie en aanverwante onzin. O ja, gebedsgenezing. Boze smiley

Shanita,

Vreemd dat jij tongentaal onzin vindt terwijl het een gave van de heilige geest is.

Profetie is ook een gave van de heilige geest.

Ach meningen hier verschillen, daar ben ik wel achter inmiddels

Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:02

JOLAN931 schreef:
Dank je Pieter!
Ik vraag me alleen af(na overleg met advocaat) of een testament niet voldoende/afdoende is.

Alles heeft zijn beperkingen, Jolan. Weet je dat je zelfs maar schenkingen mag doen tot een bepaald bedrag zodat je je eigen kroost niet zou benadelen? Hoe hard je ook gewerkt hebt voor je geld, of laten werken hebt voor je geld en bezittingen, je bent nooit ten volle baas van je bezittingen.

Je echt goed laten informeren of wat kan of niet kan is echt geen slechte zaak. Je moet ook trachten het verschil te zien tussen vruchtgebruik en dergelijke dingen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:10

MARY052 schreef:
Lieve mensen waar gaat dit over????
Het gaat erom dat er voor iemand gebeden is!!! Is dat nu zo slecht???
Is dat nu een reden om hier een discussie over te voeren???
Als er nu slechte dingen gezegd werden of er werd vreselijk geroddeld in de gebedsroom, oke dan kan ik me voorstellen dat er drukte van komt, maar omdat er voor iemand gebeden is???
Waar gaat dit over??
Ben ik nu zo dom of eh?????

Mary, het deed en doet mij ook erg zeer! Ik dacht dat ik goed deed...zelf vind ik het fijn als iemand voor mij bidt....Vind het erg jammer dat het zo opgevat werdt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:13

LOVEJEZUS310 schreef:
Shanita,

Vreemd dat jij tongentaal onzin vindt terwijl het een gave van de heilige geest is.

Profetie is ook een gave van de heilige geest.

Ach meningen hier verschillen, daar ben ik wel achter inmiddels

Engeltje smiley

ik weet het niet LJ, je kan nogal vlug denken dat je een uitverkorene bent van de Heilige Geest.

Sommige mensen doen het of beweren het om zichzelf in de picture te zetten. Zijn we werkelijk verkorenene om profietien te verkondigen om het welzijn van de andere of beweren we het om ons zelf belangrijk te maken.

Sommige predikanten maken ook misbruik van wat simpelere mensen om zo zichzelf te verrijken, volgelingen te kweken. Meestal gaat het om mensen die niet echt een hoog IQ hebben of mensen die hele nare ervaringen achter de rug hebben en enorm zoekende zijn of waren. Mensen die labiel zijn en daardoor manipuleerbaar. Zulke mensen zijn zo kneedbaar dat ze een hersenspoeling makkelijk toelaten en dan op het zendingspad worden uitgestuurd om te verkondigen wat andere hen lieten geloven. Het getuigt eerder van een onredelijke fanatieke houding waar een hele dikke muur omheen is gebouwd waar geen doorkomen aan is.

Ik vermoed dat jouw 'apostolische taak' hier helaas weinig zal opleveren wat het werven van volgelingen betreft. Het is zo onwerkelijk allemaal, zo zweverig...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 januari 2012, 23:43

HANNAH810 schreef:
ik ben het volledig met je eens, dat er, zeker na vergeving, alle ruimte is voor een nieuwe start voor gescheiden mensen.
ook ben ik het met je eens, dat het begrip vergeving uitgedragen wordt door hoe je omgaat met schuld en vergeving binnen een kerkelijke gemeente.
wat ik níét met je eens ben, is de vorm waarin je dat zou gieten.

ik zou je willen wijzen op de manier waarop God zelf omgaat met schuld en vergeving.
wanneer je dit volmaakte voorbeeld volgt binnen de kerkelijke gemeente doe je denk ik het meest recht aan onze Schepper en Verlosser, en aan de mensen die het betreft.

in de bijbel zegt de Heere God dat hij onze zonden werpt in de zee van vergetelheid, op de diepte van de zee.
dit betekend dus, dat ze nooit meer in aanmerking komen; ze zijn immers weggewassen door het bloed van de Heere Jezus zelf, en op die manier is aan Gods recht voldaan.
God ziet ons op die manier door de Heere Jezus aan; IN Christus.
hij ziet niet die armoedige mens, met alle fouten gebreken, verwondingen en vertroebelde emoties, maar Hij ziet de volmaakte mens; Christus Jezus, het volmaakte Lam van God.
wanneer we dus als volmaakt voor Hem mogen staan, dan mogen we, (na vergeving dus, he!!) ook als volmaakt voor het huwelijks-bankje staan, om de zegen van God onze Vader te ontvangen.

wanneer ik het helemaal duidelijk wil maken, mag ik er misschien nog wel iets bij vermelden?
adam en eva stonden minder dicht bij God vóór de zondeval, dan toen zij na de zondeval vergeving ontvangen hadden.
in de vorm waarop je de eredienst / trouwdienst zou willen gieten, mag je dit denk ik ook terug laten komen;
door de moeilijker situaties in het leven, zoals echtscheiding of het overlijden van je echtgenoot/echtgenote, kun je God van byzonder nabij hebben ervaren, en dit klinkt ook door in je geloofsleven, je relatie van vertrouwen met God.

zou het niet geweldig zijn, wanneer we als gemeenten van de Heere Jezus Christus uit mogen dragen, dat Hij ons aanziet in Zijn Zoon, ongeacht de omstandigheden waar we doorheen moesten; en dat Hij deze omstandigheden gebruikte om ons vertrouwen in Hem te vergroten?

ik denk dan aan de tekst; de verdrukking werkt lijdzaamheid, en de leidzaamheid bevinding, en de bevinding werkt de hoop; de hoop beschaamt niet omdat de liefde van God in onze harten is uitgestort.

romeinen 5
http://www.statenvertaling.net/bijbel/rome/5.html
naar aanleiding van jouw redenatie zou ik je willen vragen om vooral eens te kijken naar vers 20, chatuliem;
de genade is groter dan de misdaad; onze God vergeeft OVERVLOEDIG.....

wat geeft dat veel reden tot een juichend dankbare eredienst, bij een tweede huwelijks-inzegening, nietwaar?
Allereerst ben ik blij, dat je het met mijn principes eens bent. Dat is uiteindelijk het belangrijkste. En dat verschil wat je wilt aangeven is alleen maar in het uiterlijk vertoon.
Het ene sluit het andere niet uit toch? Je kunt in een andere vorm net zo goed de dankbaarheid en de vreugde uitstralen. Je geeft alleen aan dat er een verschil is.
Vanmiddag heb ik met een medeoudste gepraat, en in zijn gemeente hebben ze dat ook gedaan, en het was heel vreugdevol.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 00:05

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik vraag me af wat ik nog op dit forum doe...wat ik eigenlijk nog deze site doe...pfffff, ze worden hoelanger hoe niet-onstouter

Heb jij dan niet gewoon een Nederlander-mop voor ons, als "tegenaanval"???
Misschien werkt dat wel beter? Clown smiley

tip: zoek een Belgenmop, vervang het woord Belg voor Nederlander, of wie dan ook maar, en het is een Nederlander-mop. Ff ter info, omdat ik niet weet of dit algemeen bekend mysterie ook al in België bekend is.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 01:35

ben geen volgeling van LJ

en ben ook niet zweverig

ben gewoon ik en deel zijn geloof
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 02:55

STEENTJE178 schreef:
Heb jij dan niet gewoon een Nederlander-mop voor ons, als "tegenaanval"???
Misschien werkt dat wel beter? Clown smiley

Drie mannen, een Belg, een Hollander en een neger, zitten gespannen te wachten in de kraamkliniek. Plots komt de dokter binnen: "proficiat, alle drie een jongen! Er is echter een probleem, door de drukte hebben we de baby's verward en ik denk dat jullie best kunnen zeggen wie je kleine is". Bij de drie baby's neemt de Belg onmiddellijk het kleine negertje.
Zegt de dokter: "Maar meneer dat kan toch niet die van jou zijn?"
En de Belg: "Ik weet het, maar het is de enige manier om zeker te zijn dat ik met geen Hollanderke naar huis ga".
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 04:19

Ik kan niet zien welk weer het is. Het is te donker...
Naar boven

Auteur Bericht
INKTVIS960

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 06:33

Op de scheiding van water en land,
waar de wind van zich laat horen,
een zee vol tranen was geboren,
ontdekte ik jou afdruk in het zand,
die door liefde niet is verloren.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 08:20

FRANKT627 schreef:
Ik kan niet zien welk weer het is. Het is te donker...

Het is koud!! Echt koud, eindelijk een beetje vorst om alle verkoudheids-en griepbacillen een beetje uit te roeien.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 09:49

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley ...zoiets zeggen is al bijna even erg als nu nog een kleffe foto met een kerstboom op je profiel hebben...

het is altijd vrolijk op de foto
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 09:49

HANNAH810 schreef:
wil ik ook eens leren hoe in tongen te spreken, zegt ie dat er een FOUT is opgetreden;
hoe "occult" kun je het krijgen, vraag ik me dan af Knipoog smiley

hoe was het ook weer willemijn? wat moet je dan ook al weer roepen??? Clown smiley

hannah..........in tongen spreken is "fout opgetreden"
Even ter verduidelijking. Hij zegt in dit filmpje dat de enige fout die je ermee kunt maken is, door het niet te doen. Hij heeft het niet over een foute tongentaal.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 09:53

FRANKT627 schreef:
I don't like it...

Sommige hebben de mond vol over occulte zaken. Yoga, Tai chi, bidden tot Maria, een kaarsje branden voor een intentie...het is voor vele allemaal occult. Wel, ik vind sommige opnames van spreken in tongen heel occult. Het doet me steeds denken aan de filmen zoals de Exorcist en The O-men en dergelijke stomme films...ja, ook aan de films van Harry Flopper...
Er zijn voorbeelden van occulte tongentaal. Alleen, dan moet je wel enorm in het occulte zitten om dat te kunnen. Dit komt niet voor bij een christen die zijn hart aan God toegewijd heeft. Je zou eerder zien, dat een persoon die occult belast is, niet in tongen zou spreken, dan dat ie een occulte tongentaal zou spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:03

ANNETTE792 schreef:
Het is koud!! Echt koud, eindelijk een beetje vorst om alle verkoudheids-en griepbacillen een beetje uit te roeien.

Hier is ook alles wit. De eerste keer sinds de winter zijn intrede deed...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:04

En toch vind ik dat er veel te licht over wordt gedacht, over scheiden algemeen.
En trouwens niet alleen scheiden, maar eigenlijk alle zonden, over alle zonden die vergeven worden.
Er is zo veel meer in een mensen leven dan huwen alleen, waarom zou je weer het risico lopen dat het weer mis kan gaan.
Een tweede huwelijk, is niet bepaald een verzekering op een eeuwige verbintenis, of trouw.
Gaat heen en zondig niet meer, waarom dan wel de verleiding opzoeken?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:07

HERMAN388 schreef:
het is altijd vrolijk op de foto

Aha,dat is al beter... Knipoog smiley

Ik ga straks rijst eten met groenten en vis...ik moet alleen nog eens nadenken welk soort saus ik zou gebruiken zodat die groenten en rijst niet al te droog zijn..
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:11

3 boterhammen op en groene thee gedronken en voor vanavond geen idee
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:14

up
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:16

LEONARD480 schreef:
Winterberg Smiley die vol vragen zit

En nog drie keer ook?

Wow, als dat geen echte liefde is ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:17

Voorjaarschoonmaak van start

Alles uit de kast gehaald,
niet gebruikt? op de marktplaats zetten
kapot? in de kliko
te kleine of oude kleren? in de zak

te veel ruimte over in de kast? kleren kopen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:18

BILLY701 schreef:
Kunnen we toch wel gaan wandelen
Ook is het met een kleine groep

Ja hoor, 4 februari ?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:20

GERRIT084 schreef:
En toch vind ik dat er veel te licht over wordt gedacht, over scheiden algemeen.
En trouwens niet alleen scheiden, maar eigenlijk alle zonden, over alle zonden die vergeven worden.
Er is zo veel meer in een mensen leven dan huwen alleen, waarom zou je weer het risico lopen dat het weer mis kan gaan.
Een tweede huwelijk, is niet bepaald een verzekering op een eeuwige verbintenis, of trouw.
Gaat heen en zondig niet meer, waarom dan wel de verleiding opzoeken?

De verleiding is soms groter buiten het huwelijk dan binnen het huwelijk.
Als ongetrouwd mens bedoel ik. Maar ook dat is leven vanuit het vlees. En omdat het vlees zwak is en blijkbaar mag zijn, is een huwelijk de beste optie voor velen.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:25

CHATULIEM619 schreef:
Er zijn voorbeelden van occulte tongentaal. Alleen, dan moet je wel enorm in het occulte zitten om dat te kunnen. Dit komt niet voor bij een christen die zijn hart aan God toegewijd heeft. Je zou eerder zien, dat een persoon die occult belast is, niet in tongen zou spreken, dan dat ie een occulte tongentaal zou spreken.

Bij de satanische kerken bestaat ook "tongentaal" maar idd dan vanuit een andere hartsgesteldheid.

Een jonge vriend van mij heeft daarom besloten niet in tongen te bidden. Voor hem is de grens te dun. Hij komt vanuit het satanisme en heeft zn hart aan de Heer gegeven.
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:27

Gisteren schreef ik u over Lofprijs en Aanbidding en hoe dit samengaat om God te ontmoeten, om naar Zijn Stem te horen en Hem te gehoorzamen, door Zijn wegen te kennen en na te volgen. Zo wil ik vandaag weer met u terugkeren in Psalm 95, om verder lezen in de verzen 7-11.

Wanneer wij deze verzen lezen, kunt u duidelijk lezen, dat door het horen naar Zijn stem, dus door te luisteren, u Zijn wegen leert kennen en wanneer u gehoorzaamd, u een waarachtig Thuis, in Hem zult vinden en in Zijn rust en Zijn vrede zult leven. Wel, zoal ik al eerder aanhaalde, zult u Zijn Zegeningen verkrijgen door Hem te vertrouwen en Hem te Gehoorzamen.

Ik heb u hier de beloften opgenoemd, maar hier zit ook een keerzijde aan, wanneer u niet Hoort naar Zijn stem en gehoorzaamd, wordt uw hart verhard en Zijn toorn blijft op u en Zijn leven zal in u niet zijn.

Wanneer wij de woestijnperiode van het volk van Israel nalezen, zien we dat God beloften deed, ze op de meest wonderlijke manieren van alles voorzag, ze kwamen niets tekort, maar toch verhardde zij hun harten. Maar waarom? Ongeduld en gevoel van onrecht, waardoor ze gingen klagen en in een put van zelfmedelijden gingen zitten.

Ze hoorden Zijn beloften, ze hoorden de weg daarna toe, ze zagen Gods Wonderen, maar hun hart werd verbitterd, door ongeloof, wantrouwen, klagen, ondankbaarheid, enz. Vandaag de dag is dit niet anders. Maar lieve mensen, dit doet Gods Hart zo ontzettend verdriet!

Ontzettend veel beloften heeft de Vader ons gegeven, doormiddel van Zijn Woord, doormiddel van Profetie, maar hoe velen geloven en wandelen hier daadwerkelijk in? Tegenwoordig vinden mensen geen rust, geen doorbraken in hun levens, velen ervaren Gods Tegenwoordigheid niet meer. Waarom? Ongehoorzaamheid. Mensen hebben het nagelaten, om God te ernstig te zoeken en te danken voor al Zijn Zegeningen en Zijn Beloften. Men dient Hem niet met een blijmoedig hart en zien Zijn zegeningen niet meer, maar menen dat het navolgen van Hem ontzettend veel kost, dat het te zwaar is en de beloften keer op keer uitgesteld worden. Men klaagt en klaagt, waardoor we zien dat er ontzettend veel mensen verbitterd zijn geraakt, door het zogenaamde onrecht wat hen is aangedaan.

Wel wanneer mensen hieraan toegeven, komt men tot niets. Want let wel, ongeloof, het gevoel het onwaardig zijn, om Gods beloften aan te nemen, het vasthouden aan een levensstijl, enz., zijn vorm van hoogmoed, het beter weten dan God Zelf, door Zijn Woord tegen te spreken en niet bereidt zijn Hem na te volgen en verantwoording te nemen voor hun eigen levens.

Wanneer u uzelf hierin herkent, dat uw geloof op God is weggeëbd en uw Zijn stem ongehoorzaam bent geweest, of niet bereidt bent geweest om uw leven onvoorwaardelijk aan Hem te geven, of verantwoording te nemen, voor uw keuzen, spreken en uw handelingen. Vraag Hem dan vergeving en bekeer u van uw vleselijke manier van leven en neem Zijn genade gift aan, want Hij wacht op u, om Zichzelf aan u te openbaren, u te vergeven en u te plaatsen op de Weg, Die Hij gegaan is, om te leven. Want onthoudt wel, geen prijs is te hoog, om uw leven af te leggen en Hem na te volgen. Want u zult merken, dat uw leven, geen leven is, maar overleven. Leven, vind u alleen in Hem, en Hij is het waard om verhoogt te worden.

Hij gaf alles voor u, om u de Zijne te noemen, heeft u dat ook voor Hem over? Hoever wilt u gaan, om Hem na te volgen?

God zegene U in Zijn genade,

Amanda Jansen
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:27

JOLAN931 schreef:
en die man van Grace dan? Gatie niet mee?

We komen met drie vrouwen in 1 auto Clown smiley
En dat gaat helemaal goedkomen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:29

Geen idee wat ik eet mag mijn benen weer onder de tafel van een anders schuiven Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 16 januari 2012, 10:32

Bij sommige reacties heb ik de indruk dat men zichzelf veel meer wil straffen dan de bedoeling is. Denken jullie echt dat God je je hele leven wil straffen omdat je een misstap begaan hebt?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3493 3494 3495 3496 3497 3498 3499 ... 6194 Volgende
Pagina 3496 van 6194