Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vraag me eigen af, geloven we nog wel in het zelfde? Het lijkt nu zo af en toe Babel wel, nu is het de vertaling van de Bijbel weer. We kunnen natuurlijk bij elk antwoord wel zetten NBG of NBV . Of we gaan niet meer in op elkaars antwoorden, ik hou het bij het laatste. Weer anderen lezen het boek, en dan heb je er ook bij die zeggen een eigen lijntje te hebben, en als je dan om het nummer vraagt geven ze niet thuis. En zo kan je uren doorgaan, tot dat je een druk tegen komt die je op het lijf geschreven staat. | In veel gevallen maakt het niet uit welke vertaling je hebt. Maar in dit geval is het essentieel. Hoeveel mensen hebben geen misbruik van deze tekst gemaakt? En dat allemaal om hun eigen zonden goed te praten.
Eén van de dingen waar de SV geen rekening mee houdt, is dat woorden een verschillende betekenis kunnen hebben. Het Griekse woord sarks (vlees) heeft dat wel. In de Bijbel zijn er zes verschillende betekenissen aan te geven. Het gevolg is dat "vlees" een hele specifieke betekenis heeft gekregen, wat buiten de bijbel om niet bestaat. Je krijgt een bijbeltaal en een gewone taal. En dat komt bij buitenstaanders vreemd over.De eerste christenen stonden bekend als kannibalen, omdat ze het bloed van Jezus dronken en Zijn lichaam aten. Eén van de keuzes van de NBV, en naar mijn idee een terechte, is dat de taal die gebruikt wordt in de Bijbel dezelfde is als buiten de bijbel. In dit geval hebben ze vlees vertaald met lichaam, prompt is de betekenis veel duidelijker en niet meer ambigu.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 januari 2012, 12:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:37
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ik weet het niet LJ, je kan nogal vlug denken dat je een uitverkorene bent van de Heilige Geest.
Sommige mensen doen het of beweren het om zichzelf in de picture te zetten. Zijn we werkelijk verkorenene om profietien te verkondigen om het welzijn van de andere of beweren we het om ons zelf belangrijk te maken.
Sommige predikanten maken ook misbruik van wat simpelere mensen om zo zichzelf te verrijken, volgelingen te kweken. Meestal gaat het om mensen die niet echt een hoog IQ hebben of mensen die hele nare ervaringen achter de rug hebben en enorm zoekende zijn of waren. Mensen die labiel zijn en daardoor manipuleerbaar. Zulke mensen zijn zo kneedbaar dat ze een hersenspoeling makkelijk toelaten en dan op het zendingspad worden uitgestuurd om te verkondigen wat andere hen lieten geloven. Het getuigt eerder van een onredelijke fanatieke houding waar een hele dikke muur omheen is gebouwd waar geen doorkomen aan is.
Ik vermoed dat jouw 'apostolische taak' hier helaas weinig zal opleveren wat het werven van volgelingen betreft. Het is zo onwerkelijk allemaal, zo zweverig... |
Hoi Frank,
Er zijn inderdaad veel 'false'profeten die misbruik maken van de kwestbaarheid van anderen.
Frank, weet je ik hoef met jou vermoeden niet zoveel te doen, ik stem mij af met Jezus en ga met hem op weg.
Wat dat betreft laat ik mij graag leiden door hem.
Waar mensen op cm zich door laten leiden dat is hun verantwoordelijkheid niet de mijne.
Vervolg mijn weg met Jezus, in de persoonlijke relatie met hem.
Wens dat velen zich in deze genadetijd door Jezus laten inspireren.
Ik deel gewoon vanuit mijn leven nu, niet meer en niet minder.
Het is wel de kunst om uit de veroordeling te blijven.
Frank, goede reis
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op maandag 16 januari 2012, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 12:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zijn voorbeelden van occulte tongentaal. Alleen, dan moet je wel enorm in het occulte zitten om dat te kunnen. Dit komt niet voor bij een christen die zijn hart aan God toegewijd heeft. Je zou eerder zien, dat een persoon die occult belast is, niet in tongen zou spreken, dan dat ie een occulte tongentaal zou spreken. |
Dank je Chatuliem voor deze verheldering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:02
|
|
|
MOMO697 schreef: | Bij de satanische kerken bestaat ook "tongentaal" maar idd dan vanuit een andere hartsgesteldheid.
Een jonge vriend van mij heeft daarom besloten niet in tongen te bidden. Voor hem is de grens te dun. Hij komt vanuit het satanisme en heeft zn hart aan de Heer gegeven. |
Momo,
Ja de grenzen zijn soms flinterdun.
Daar getuigd jou verhaal oook weer van
Het is goed om bij twijfel niet te gaan experimenteren
De persoonlijke relatie met Jezus staat voorop.
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op maandag 16 januari 2012, 13:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:05
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dus toch, Nederlands |
Voor jou en mij wel Gerrit........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:07
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dr is maar 1 iemand die dat bepaald of je een gesprek met Mo hebt of niet en dat is Mo zelf. Daar is hetgeen Griffin doet niet op van invloed.
En je kan altijd ergens anders afspreken, Moet geen probleem zijn lijkt me. |
Gaat dit nog steeds over het stapavondje???? Wat een geneuzel weer als ik het mag zeggen(schrijven).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:42
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gaat dit nog steeds over het stapavondje???? Wat een geneuzel weer als ik het mag zeggen(schrijven). |
Dit noemen ze digitaal bekvechten Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
|
|
|
Wat een heerlijk weertje weer!! Vanochtend alles onder een wit vliesdekentje, en nu met het zonnetje erbij. Heerlijk!!
(ik ga zo maar es aan de wandel, volgens mij)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Voor jou en mij wel Gerrit........  |
Nee maar zijn jullie het eens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | In plaats van binnen te staan 'waggelen' zou je nu een rondje moeten gaan joggen. Je longen vullen en zoals Annette het al aangaf alle ziek-maak-beestje verwijderen door de lekkere vrieslucht. |
Helaas had ikke geen tijd voor vanmorgen moest naar mn werk Maar gisteren heb ik er wel heerlijk in gewandeld!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:45
|
|
|
MARRY942 schreef: | Zodirekt een boterhammeke met zure haring....mmmmmm  |
Hey Marry, dat is grappig. Hier tussen de middag ook
En vanavond staat er stamppot boerenkool op het menu
Het leven is zo gek nog niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:48
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dit noemen ze digitaal bekvechten Willemijn  |
Nee hoor, gewoon duidelijk zijn en je niks aan laten praten
Maar idd, dat geneuzel is heel offtopic en niet wenselijk dus ik wens iedereen een hele fijne stapavond heb andere plannen dus maak je niet druk wie weet een ander stapavondje wel van de partij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:49
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Gaat dit nog steeds over het stapavondje???? Wat een geneuzel weer als ik het mag zeggen(schrijven). |
Waar zou dit topic anders over moeten gaan dan Willemijn?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:50
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Nee...je bent zeker niet dom... Integendeel dit was een wijs en verstandig woord...ben het ook helemaal met je eens...
En inderdaad soms wordt er prive heel veel verteld..(doe ik soms ook)
Kijk ze hoeven voor mijn dode poes niet meer te bidden..maar net wat je zegt zolang het geen roddels zijn.. Voor elkaar bidden??? Ik ken dingen die slechter zijn. Maar geloof dat dit in het allerminst niet kwaad bedoeld was!! |
Ik zeg niet dat er niet voor mij gebeden mag worden! Ik ging alleen in op het feit dat er gezegt wordt dat men vraagt aan de desbetreffende persoon of er in de gebedsroom gebeden mag worden voor je! Iets wat bij mij dus niet gebeurt is en ik vernam dat er voor mij was gebeden, daarbij komt dat er mensen in de gebedsroom zitten die nooit op het forum komen en van mij niks afweten! Als men thuis voor mij in stilte bid prima maar het hoeft van mij niet in de gebedsroom en dat is mijn mening!' Er zit nog meer achter mijn gevoel maar dat houd ik maar voor mezelf ga niet met modder lopen gooien!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:51
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hey Marry, dat is grappig. Hier tussen de middag ook
Het leven is zo gek nog niet  |
Slecht mens die niet goed voor zichzelf zorgt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:54
|
|
|
MOMO697 schreef: | Waar zou dit topic anders over moeten gaan dan Willemijn?  |
Je begrijpt me verkeerd Momo, dit topic zou alleen over het stapavondje moeten gaan lijkt mij. En het geneuzel wie wat waar zegt is toch niet boeiend voor forumleden? Chatuliem organiseert het en laat die het regelen......één kapitein op het schip is meestal het handigst.... En als je vind dat hij iets weg moet halen? Mail hem even....hoeven wij niet van dat gekissebis mee te genieten....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 16 januari 2012, 13:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:54
|
|
|
Als je 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een paard en 's avonds zo moe bent als een hond, dan is de kans groot dat je een ezel bent!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:56
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Momo,
Ja de grenzen zijn soms flinterdun.
Daar getuigd jou verhaal oook weer van
Het is goed om bij twijfel niet te gaan experimenteren
De persoonlijke relatie met Jezus staat voorop. |
Yep. Dus heeft het ook geen zin om alles te proberen te beredeneren naar de letter. Als het hart niet naar Hem uitgaat en van Hem uitgaat ... Dan is er ook geen Liefde en Genade voor de ander.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 13:58
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Slecht mens die niet goed voor zichzelf zorgt  |
............ Leg uit!!!
(Ze zeggen toch: Haring in het land, dokter aan de kant? Het zal hem wel in die haring zitten )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Er zijn voorbeelden van occulte tongentaal. Alleen, dan moet je wel enorm in het occulte zitten om dat te kunnen. Dit komt niet voor bij een christen die zijn hart aan God toegewijd heeft. Je zou eerder zien, dat een persoon die occult belast is, niet in tongen zou spreken, dan dat ie een occulte tongentaal zou spreken. |
Jaja Chatuliem, is hetzelfde natuurlijk met yoga......en dan vind je het niet ok,,,,,dat is wel een beetje raar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jaja Chatuliem, is hetzelfde natuurlijk met yoga......en dan vind je het niet ok,,,,,dat is wel een beetje raar..... | het verschil is datgene wat de Bijbel ons leert. Tongentaal wordt gestimuleerd en gnosticisme (de NT variant van yoga) wordt afgewezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jaja Chatuliem, is hetzelfde natuurlijk met yoga......en dan vind je het niet ok,,,,,dat is wel een beetje raar..... |
en tegenstrijdig
het is het hart waar Hij naar kijkt
toch mag je wel voorzichtig zijn met invloeden vanuit het geestelijke
ach is eigenlijk ook geklets
zijn we immers niet meer dan overwinnaars? in Hem? erfgenamen, kinderen van dezelfde Vader
waarom maken we toch altijd een religie van iets so simpels als het vertrouwen en geloven in Hem ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | het verschil is datgene wat de Bijbel ons leert. Tongentaal wordt gestimuleerd en gnosticisme (de NT variant van yoga) wordt afgewezen. |
De kerstboom ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:10
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hey Marry, dat is grappig. Hier tussen de middag ook
Het leven is zo gek nog niet  |
Ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn er nog meer groenten dan zuurkool, boerenkool en spruitjes...het lijkt net wel of iedereen om de dag zijn menu afwisselt met slechts die drie groenten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:12
|
|
|
MOMO697 schreef: | Yep. Dus heeft het ook geen zin om alles te proberen te beredeneren naar de letter. Als het hart niet naar Hem uitgaat en van Hem uitgaat ... Dan is er ook geen Liefde en Genade voor de ander. |
Momo,
Soms kun je met een paar woorden veel uitdrukken.
Dank voor de woorden van kracht en liefde.
In Jezus zijn we diep in eenheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:15
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik kan het mis hebben maar volgens mij zijn er nog meer groenten dan zuurkool, boerenkool en spruitjes...het lijkt net wel of iedereen om de dag zijn menu afwisselt met slechts die drie groenten...  |
Hahahaha, laat ik dan de uitzondering op de regel zijn: zuurkool en spruitjes zijn 2 van de 3 groenten die ik nooit uit mezelf zal eten. En ik eet ook niet iedere dag boerenkool...... Nee, morgen staat er lasagne met spinazie en gehakt op het menu.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:17
|
|
|
dubbel gepost
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 16 januari 2012, 20:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:22
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als je 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een paard en 's avonds zo moe bent als een hond, dan is de kans groot dat je een ezel bent!  |
hmm, en hoe groot is precies die kans, erika??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:22
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: De nieuwe lijst:
Chatuliem Pieter Annette Willemijn Josina (o.v) Erika (o.v) Bert Cootje Frank Ineke (als ik vrij ben) Hannah702 Marianne Herman Marsjg (ov) Tink (ov) Bommie Miekjes Marjan474 (o.v.) Mariska (o.v.) Iesje369 ov Romy721 saskia (haas141) en aer sluit dan later aan ovb. Visje (ov) peertjes512
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 januari 2012, 14:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Als je 's morgens met de kippen opstaat, overdag werkt als een paard en 's avonds zo moe bent als een hond, dan is de kans groot dat je een ezel bent!  |
Aan de hand van die stelling zijn er niet veel ezels op CM...
|
|
Naar boven |
|
|