| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:49
|
|
|
|
Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.
Dus als ik dan opmerkingen lees over perversiteit en bij wie dat het meest voorkomt dan put ik liever uit mijn eigen ervaringen met homo's.
De personen met wie ik omga, zowel man als vrouw en die een homofiele geaardheid hebben, zijn keurige nette mensen. Die niet de parkeerplaatsen afstruinen of darkrooms bezoeken. Misschien in hun jeugd jaren wel es wat gekkigheid uitgehaald maar ook daarin ben ik waarschijnlijk erger geweest dan hun.
Die nette mensen zie je niet op tv. Die gaan niet op een bootje door de grachten van amsterdam. Die hebben een keurig leven met een baan, zorg voor elkaar en eventuele gezin. Net zoals hetero's dat doen.
En net zoals niet elke hetero vrouw een hoer is Niet elke hetero man een hoerenloper is Is ook niet elke homo pervers
t Zijn namelijk gewone mensen net als jij en ik
Er word ze wel van alles toegegooid aan rotzooi door kerken dankzij "de kerk" en de houding die sommige hebben ten aanzien van homofiele geaardheid, heb ik een aantal jaren geen contact gehad met mijn broer hij als homo en ik als kerkganger stonden lijnrecht tegen over elkaar ik denk niet zoals sommige kerken maar ik stond er tegen wil en dank ik wel model voor dat gebeurd er dus als je zo stellig bent in je negatieve oordeel over homo's en andere mensen gelukkig hebben we elkaar weer gevonden en is het contact weer helemaal goed maar dit is wel een situatie die we te danken hebben aan de bekrompenheid en vooroordelen van "de kerk" en nee, niet alle kerken denken zo, dat weet ik ook wel, gelukkig niet want dan kwam ik nooit weer in de kerk
k vind het lastig om goed te verwoorden wat ik denk en voel maar ik hoop dat het een beetje goed overkomt
Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 19 januari 2012, 13:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:11
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.
Dus als ik dan opmerkingen lees over perversiteit en bij wie dat het meest voorkomt dan put ik liever uit mijn eigen ervaringen met homo's.
De personen met wie ik omga, zowel man als vrouw en die een homofiele geaardheid hebben, zijn keurige nette mensen. Die niet de parkeerplaatsen afstruinen of darkrooms bezoeken. Misschien in hun jeugd jaren wel es wat gekkigheid uitgehaald maar ook daarin ben ik waarschijnlijk erger geweest dan hun.
Die nette mensen zie je niet op tv. Die gaan niet op een bootje door de grachten van amsterdam. Die hebben een keurig leven met een baan, zorg voor elkaar en eventuele gezin. Net zoals hetero's dat doen.
En net zoals niet elke hetero vrouw een hoer is Niet elke hetero man een hoerenloper is Is ook niet elke homo pervers
Er word ze wel van alles toegegooid aan rotzooi door kerken dankzij "de kerk" en de houding die sommige hebben ten aanzien van homofiele geaardheid, heb ik een aantal jaren geen contact gehad met mijn broer hij als homo en ik als kerkganger stonden lijnrecht tegen over elkaar ik denk niet zoals sommige kerken maar ik stond er tegen wil en dank ik wel model voor dat gebeurd er dus als je zo stellig bent in je negatieve oordeel over homo's en andere mensen gelukkig hebben we elkaar weer gevonden en is het contact weer helemaal goed maar dit is wel een situatie die we te danken hebben aan de bekrompenheid en vooroordelen van "de kerk" en nee, niet alle kerken denken zo, dat weet ik ook wel, gelukkig niet want dan kwam ik nooit weer in de kerk
k vind het lastig om goed te verwoorden wat ik denk en voel maar ik hoop dat het een beetje goed overkomt
Je hebt het goed en eerlijk verwoord, Momo. Trouwens, halsstarige bevooroordeelde mensen kan je niet overtuigen van hun ongelijk. Hun motivatie voor het vooroordeel dat ze spuien raakt meestal kant noch wal. Eigenlijk is het verspilde energie als je steeds hun op nonsens gebaseerde argumenten wilt weerleggen met waarheidsgetrouwe ervaringen of stellingen.
Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...zolang we maar ondanks onze verslaving lief zijn voor onze medeleden...er worden wel eens erg kwetsende zaken geschreven... |
Hoe kom je daar nu weer bij Tja en die verslavingen he ligt er maar aan waar je aan verslaafd bent maar er zijn er waar de hersenen behoorlijk van in de war raken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:16
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Hoe kom je daar nu weer bij
Wel, ik heb gisteren gehoord dat in de chatroom iemand weer erg onaardig deed...Laat het dan net iemand zijn die zich ook nogal vlug benadeeld voelt en dan iemand anders aanvalt door domme opmerkingen te spuien.
Tja en die verslavingen he ligt er maar aan waar je aan verslaafd bent maar er zijn er waar de hersenen behoorlijk van in de war raken  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:17
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Enige tijd geleden moest mijn dochter van haar psycholoog, haar gezinsleden als een dier tekenen, met de uitleg, waarom juist dat dier. Hieruit zou te halen zijn in hoeverre je fantasie ontwikkeld is Voor de grap hebben we dat eens thuis gedaan, en het viel me op hoe moeilijk dit is.
Probeer jezelf eens, door jouw eigenschappen, karakter, uiterlijk etc eens als een dier te zien. Met welk dier zou je jezelf dan vergelijken? |
Tja ehhhhhh..... daar vraag je wat als welk dier ik mezelf zie. Ik denk als een poes/kat. Ik kan spinnen als ik plezier heb (bij wijze van) maar ik kan ook mijn nagels trekken als iets mij niet zint of grommen. Maar kan net als een poes/kat snel tevreden zijn met wat ik krijg. Ben tevreden met mijn huisje en de mensen om me heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:35
|
|
|
|
Ik kon mijn kleding halen, want die hadden ze meegenomen voor sporen, de politie. Nou, kon ik dat niet opbrengen, paar keer verzet, kreeg elke keer migraine. Nou belde ik weer, dat ik het wel kom halen, als ik iemand vind die mee kan.
Nou sturen ze het op!!!! Warme douche voor de politie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:36
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Is de dwalende geesten niet bij jou? Dat is de vorst der duisternis, LJ. Geen 1 mens heeft geen zonde, zeker niemand. |
Herman, weet je
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Wat geven we aandacht, angst of liefde
Jezus is de overwinnaar van die vorst der duisternis.
Voor altijd.
Wat een zegen voor ons hier op aarde.
Amen
Laatst aangepast door
|
LOVEJEZUS310
|
op donderdag 19 januari 2012, 14:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:36
|
|
|
|
| PAULDIJK025 schreef: | beetje laat maar ja,
Als nieuwjaar zijn intrede doet, lacht oudjaar zich een rotje. |
...ik had het al een paar keer gelezen maar nu begrijp ik het pas...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 20 januari 2012, 10:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik zal beter maar  |
Frank...je doet net of je niks DURFT...te zeggen... Je durft anders goed je mond te roeren hoor!!!
Denk niet dat jouw mond zo gauw dicht te snoeren is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:39
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Frank...je doet net of je niks DURFT...te zeggen... Je durft anders goed je mond te roeren hoor!!!
Denk niet dat jouw mond zo gauw dicht te snoeren is... |
...ik had er eerst iets anders neergezet maar dat was ongepast...te impulsief (het had iets te maken met een voorval in de chatroom gisteren) en daarom heb ik het maar weer verwijderd...ik kan dus maar beter zwijgen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 19 januari 2012, 14:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:42
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dat is kenmerkend voor verslaafden Frank, die hebben geen oog meer voor anderen en leven helemaal voor hun verslaving  |
Jolan,
Is dit jou eigen ervaring.
Vindt het een nogal directe conclusie
Daar doe je verslaafden tekort mee
Mijns inziens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:50
|
|
|
|
Voor de zekerheid,
Ben er allang overheen. leven nu eenmaal in gebroken wereld. je kan alleen uitkijken.
Maar het leven is de moeite waard, want je leeft met God.
Tegen ongelovigen zeg ik altijd van ´want God bestaat´.
Ach, en de vrouwen die ik ken, vriendinnen, vriendinnen van vrienden etc., ik ken helemaal niemand die ´s avonds nog de deur uitgaat. als het donker is. zonder auto.
Ja, één vriendin woont in een liefelijk dorpje.
Fijne dag! En dingen hiervoor zijn gewoon misverstanden...´en dan zeker met zo´n beladen en negatief onderwerp als dit onderwerp......
Ja, lees je zoiets in de krant...nu was het meer dichtbij, dan is het gevoeliger, en krijg je, zeker op een forum, allerlei misverstanden, en iedereen bedoeld het goed, daar ben ik van overtuigd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 14:59
|
|
|
|
Hai LJ,
Dit klopt weer helemaal wat je zegt, werkt bemoedigend, en sterkt etc.
Als we dat in tongen spreken etc. er uit laten, zijn we het over veel dingen eens....
En dát mag ook wel gezegd worden over de vrije groepen, ja, ik noem het maar even zo, want ik wil niet aanwijzen. Dat ze wel altijd heel erg enthousiast zijn over het geloof, zoals jij ook in je stukje hiervoor! en ook vaak erg rake dingen zeggen, ook stukje hiervoor.
Ja, ik schrijf dit, als ik het ergens niet mee eens ben, schrijf ik het ook, maar dit positieve, mag ook wel even gezegd worden, vind ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 15:26
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Jolan,
Is dit jou eigen ervaring.
Vindt het een nogal directe conclusie
Daar doe je verslaafden tekort mee
Mijns inziens |
Hij is direct, maar wel waar in mijn ogen. Bij een verslaafde gaat de verslaving voor alles. Als je de verslaving opzij zou kunnen zetten voor iets anders, was je ook niet verslaafd tenslotte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:19
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | Ik hou er meer van om vanuit mijn persoonlijke wereld te kijken dan dat wat er om me heen gebeurd en ver van mij af staat.
Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand | Waarheid, dat is een belangrijk punt. Wat heeft dat te betekenen in deze setting? Het grote bezwaar van de bijbel tegenover homoseksualiteit is haar promiscuïteit. En dat vormt naar mijn idee de basis hoe ik er naar kijk. Ik geloof best wel dat een aantal monogaam wil leven hoor, maar meestal volgt dat wel op een periode van promiscuïteit. En de onveiligheid die dit gedrag met zich meebrengt. Je kunt tegenwoordig haast niet meer je auto parkeren bij een tankstation, zonder dat je daarmee geconfronteerd wordt. Het beeld wat ontstaat bij relatieve buitenstaanders is, dat ze zich willen uitleven, helemaal overgeven aan hun instincten en begeertes. En vreemd genoeg zijn ze er ook trots op. Iemand die zelf homo was, zei dat hij zichzelf over moest geven aan iets wat sterker dan hem was. Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven. Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:26
|
|
|
|
| CHRISTIAN146 schreef: | 7:21: "Zijt gij als slaaf geroepen, bekommer u daarover niet, maar als gij ook vrij kunt worden, maak er dan te meer gebruik van." 7:26 Ik acht dus om de bestaande nood dit goed, dat het voor een mens goed is, zo te zijn. 27 Zijt gij aan een vrouw verbonden? Zoek geen scheiding. Hebt gij geen vrouw meer? Zoek er geen. 28 Maar ook wanneer gij trouwt, dan doet gij daarmede geen kwaad, en wanneer een jongedochter trouwt, dan doet ook zij daarmede geen kwaad.
Volgens mij worden er nu dus problemen gezocht die er niet zijn. Als ik hoofdstuk 7 aanvaard zoals het er staat dan zie ik alle nuance van God en Paulus over de kwesties die je in de laatste posting aanhaalde. Behalve op de kwesties waar God duidelijk geen nuances wil. | Toch doe je geen recht aan deze tekst zoals hij bedoeld is. Als Paulus zou weten dat de terugkomst van Jezus meer dan 2000 jaar op zich zou laten wachten, dan ben ik ervan overtuigd dat hij andere dingen geschreven zou hebben. Hij geeft voorlopige voorzieningen aan, anders kun je het niet lezen. Drie keer legt hij de nadruk erop om in de status te blijven zoals je bent. Dit kun je niet zomaar naar deze tijd toetrekken. Je kunt niet stellen, dat als je ongetrouwd bent, je dat dan maar moet blijven. En dat adviseert Paulus ook in dit gedeelte. Paulus geeft zelf weer: de tijd waarin we leven, is de motivatie voor deze regels. Ik begrijp heel goed, dat dit in jouw ogen vrijzinnig is, maar dat is niet zo. Ik probeer juist zoveel mogelijk recht te doen aan deze tekst, maar ik weiger om de context buitenspel te zetten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN146
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:32
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Toch doe je geen recht aan deze tekst zoals hij bedoeld is. Als Paulus zou weten dat de terugkomst van Jezus meer dan 2000 jaar op zich zou laten wachten, dan ben ik ervan overtuigd dat hij andere dingen geschreven zou hebben. Hij geeft voorlopige voorzieningen aan, anders kun je het niet lezen. Drie keer legt hij de nadruk erop om in de status te blijven zoals je bent. Dit kun je niet zomaar naar deze tijd toetrekken. Je kunt niet stellen, dat als je ongetrouwd bent, je dat dan maar moet blijven. En dat adviseert Paulus ook in dit gedeelte. Paulus geeft zelf weer: de tijd waarin we leven, is de motivatie voor deze regels. Ik begrijp heel goed, dat dit in jouw ogen vrijzinnig is, maar dat is niet zo. Ik probeer juist zoveel mogelijk recht te doen aan deze tekst, maar ik weiger om de context buitenspel te zetten... |
Ik heb natuurlijk meer zaken aangehaald dan alleen dit. Om herhaling van zetten te voorkomen laat ik het hierbij, want elke nieuwsgierige lezer kan natuurlijk zelfstandig door dit topic bladeren hoewel onze discussie zich alleen op de laatste 2 bladzijden van dit forumtopic heeft afgespeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:35
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...zolang we maar ondanks onze verslaving lief zijn voor onze medeleden...er worden wel eens erg kwetsende zaken geschreven... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:35
|
|
|
|
Ik heb vandaag voor postbode moeten spelen. Ze kunnen blijkbaar niet lezen bij TNT post.
Ja er is een dame die de post wel hel erg slecht bezorgd. En het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Ik heb gisteren dus al een klacht ingediend over het bezorgen van de post.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:45
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | . Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven.
Laten we maar zeggen ten voordele van de homoseksuelen: Gelukkig (?) zijn er vele hetero's die gebukt gaan onder die begeertes (zoals jij het zegt, Chat) en hun seksbelevingen kunnen botvieren in allerhande parenclubs, sm-clubs en wie weet wat nog allemaal meer. Ja, ook voor zulke mensen, heteroseksuelen, die zelf vinden dat ze het te bont maken, of die er door anderen op worden gewezen, bestaat een therapie. Ook Different of Tot heil des Volks biedt therapieën aan die een verslaving, ook een seksverslaving, kunnen onderdrukken. Er zijn vast een hoop hetero's die gebruik maakte van zo'n therapie. Die hetero's worden niet aangeleerd om hun geaardheid te onderdrukken maar wel om hun begeertes te doseren. Gelukkig moet een hetero niet leren zijn geaardheid te aanvaarden want dat is heel 'normaal'.
Wij wijken wel af van de bedoeling van deze topic maar het moest toch wel eens gezegd worden.
Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet. | Wat natuurlijk telt voor elke seksuele geaardheid...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:46
|
|
|
|
Jezus is de overwinnaar van die vorst der duisternis.
Maar wij niet. Wij zijn nog in de zonde tot de dood toe. Jezus kan en mag ons redden door Zijn verkiezende genade. We moeten wel geloven (=dat is zeker weten) dat Jezus voor ons gestorven is als wij door Jezus gered mogen zijn. De dichter van Psalm 51 zingt zo mooi
1 Gena, o God, gena, hoor mijn gebed. Verschoon mij toch naar Uw barmhartigheden. Delg uit mijn schuld, vergeef mijn overtreden: Uw goedheid wordt noch paal, noch perk gezet. Ai, was mij wel van ongerechtigheid; Mijn schuld is zwaar, ik heb Uw wet geschonden; Zie mijn berouw, hoor, hoe een boetling pleit, En reinig mij van al mijn vuile zonden.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 19 januari 2012, 16:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:47
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai LJ,
Als we dat in tongen spreken etc. er uit laten, zijn we het over veel dingen eens....
En dát mag ook wel gezegd worden over de vrije groepen, ja, ik noem het maar even zo, want ik wil niet aanwijzen. Dat ze wel altijd heel erg enthousiast zijn over het geloof, zoals jij ook in je stukje hiervoor! en ook vaak erg rake dingen zeggen, ook stukje hiervoor.
Ja, ik schrijf dit, als ik het ergens niet mee eens ben, schrijf ik het ook, maar dit positieve, mag ook wel even gezegd worden, vind ik. |
Shanita, zolang we ons richten op Gods Hart komt het helemaal goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:49
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb vandaag voor postbode moeten spelen. Ze kunnen blijkbaar niet lezen bij TNT post.
Ja er is een dame die de post wel hel erg slecht bezorgd. En het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Ik heb gisteren dus al een klacht ingediend over het bezorgen van de post. |
Zeg Mariska,
Heb je nog geen kerstkaarten (van 2009) gehad
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op donderdag 19 januari 2012, 16:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOVEJEZUS310
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:50
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Jezus is de overwinnaar van die vorst der duisternis.
Maar wij niet. Wij zijn nog in de zonde tot de dood toe. Jezus kan en mag ons redden door Zijn verkiezende genade. We moeten wel geloven (=dat is zeker weten) dat Jezus voor ons gestorven is als wij door Jezus gered mogen zijn. De dichter van Psalm 51 zingt zo mooi
1 Gena, o God, gena, hoor mijn gebed. Verschoon mij toch naar Uw barmhartigheden. Delg uit mijn schuld, vergeef mijn overtreden: Uw goedheid wordt noch paal, noch perk gezet. Ai, was mij wel van ongerechtigheid; Mijn schuld is zwaar, ik heb Uw wet geschonden; Zie mijn berouw, hoor, hoe een boetling pleit, En reinig mij van al mijn vuile zonden. |
Herman,
Jou wij is niet mijn wij.
Ga mij liever richten op de vrijheid die Jezus mij geeft.
Daar richt ik mij op.
Eeuwig zonde om het niet te gaan doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 16:56
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Waarheid, dat is een belangrijk punt. Wat heeft dat te betekenen in deze setting? Antwoord: je hebt je waarheid gebaseerd op een bepaalde groep en kijkt niet naar het geheel. Het grote bezwaar van de bijbel tegenover homoseksualiteit is haar promiscuïteit. En dat vormt naar mijn idee de basis hoe ik er naar kijk. Je bent altijd zo goed om de teksten van de bijbel in de tijd en het decor te plaatsen waarin het thuis hoort. In dit geval doe je dat niet. Dit was in de tijd dat men er maar op los n***te. Maakte niet uit met wie of wat. Heeft helemaal niks met homoseksualiteit te maken. Een homo moet er niet aan denken om lichamelijk contact te hebben met een hetero van het andere geslacht. Ik geloof best wel dat een aantal monogaam wil leven hoor, maar meestal volgt dat wel op een periode van promiscuïteit. Dit is niet voorbehouden aan homo's. Meeste hetero's doen dit ook. Zijn dan alle hetero's pervers? En de onveiligheid die dit gedrag met zich meebrengt. Je kunt tegenwoordig haast niet meer je auto parkeren bij een tankstation, zonder dat je daarmee geconfronteerd wordt. En ook niet meer bij de ontmoetingspunten van hetero's die op zoek zijn naar het bevredigen van hun lusten. Het beeld wat ontstaat bij relatieve buitenstaanders is, dat ze zich willen uitleven, helemaal overgeven aan hun instincten en begeertes. Met begeertes is niks mis. Als ik een stuk taart begeer en ik neem het ipv een koekje dan mag dat best. Begeren doe je op velerlei manieren. Iemand die rookt begeert zn sigaret. Bovendien begeer ik om te zijn als Christus. Nog meer voorbeelden nodig? Oh ja, ik begeer regelmatig een glaasje wijn. Als begeerte niet meer onder controle is, heb je een probleem. Bovendien vorm je zelf een bepaald beeld. Dat word je niet opgedrongen. En vreemd genoeg zijn ze er ook trots op. Iemand die zelf homo was, zei dat hij zichzelf over moest geven aan iets wat sterker dan hem was. Als een hetero zo gebukt ging onder zijn begeertes, zouden we allemaal zeggen, dat hij het onder controle moest houden, of anders therapie zoeken. Maar omdat het een homo is, zeggen we: hij kan er niks aan doen, hij moet er maar mee leren leven. Wat een vreemde conclusie. Homo zijn betekend gevoelens hebben voor hetzelfde geslacht. Dit uit zich in liefde, genegenheid en sexualiteit. Zelfde als bij hetero's. Hetero's begeren hun partner op een gezonde manier. Homo's begeren hun partner op een gezonde manier. Wie niet meer op een gezonde manier met zn begeerte kan omgaan, zou ik adviseren om hulp te gaan zoeken. Geaardheid, kan ik begrip voor hebben. De uiting van deze geaardheid niet. Dan ook niet voor de hetero. Geen pervers gedrag bij beide groepen. Homo's zijn niet per definitie perverser dan hetero's. Ach en wat is eigenlijk pervers? Wat voor de 1 leuk is vind de ander maar niks. Zo heb ik een grote fantasie en vind daar niks pervers aan. |
Momo, die blij is met haar gevoelens van begeerte en instinct.
Laatst aangepast door
|
MOMO697
|
op donderdag 19 januari 2012, 17:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:03
|
|
|
|
Eigenlijk is het verspilde energie als je steeds hun op nonsens gebaseerde argumenten wilt weerleggen met waarheidsgetrouwe ervaringen of stellingen.
Heb het toch weer geprobeerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:04
|
|
|
|
| LOVEJEZUS310 schreef: | Herman,
Jou wij is niet mijn wij.
Ga mij liever richten op de vrijheid die Jezus mij geeft.
Daar richt ik mij op.
Eeuwig zonde om het niet te gaan doen.
 |
Als Jezus je gevonden mag worden, betekent niet dat je automatisch met Hem zal leven. Ik wil niet dat iemand mag vergelijken als farizeeërs, die hoogmoedig door de straten lopen met bijbeltje onder de arm. Ze denken dat ze naar de hemel gaan door goed godsdienstig leven.
We moeten juist buigen voor de Koning der koningen, omdat wij kinderen des toorns zijn, dit hebben wij verdiend.
kijk maar naar psalm 25 : 2 en 6 en ook psalm 86 : 6
psalm 25 : 2 Heer', ai, maak mij Uwe wegen, Door Uw woord en Geest bekend; Leer mij, hoe die zijn gelegen, En waarheen G' Uw treden wendt, Leid mij in Uw waarheid, leer IJvrig mij Uw wet betrachten. Want Gij zijt mijn heil, o Heer', 'k Blijf U al den dag verwachten.
psalm 25 : 6 Wie heeft lust den Heer' te vrezen, 't Allerhoogst en eeuwig goed? God zal Zelf zijn leidsman wezen, Leren, hoe hij wandlen moet. 't Goed, dat nimmermeer vergaat, Zal hij ongestoord verwerven, En zijn Godgeheiligd zaad Zal 't gezegend aardrijk erven.
psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te handlen, 'k Zal dan in Uw waarheid wandlen; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer', mijn God, ik zal U loven, Heffen 't ganse hart naar boven; 'k Zal Uw Naam en majesteit Eren tot in eeuwigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:10
|
|
|
|
| MOMO697 schreef: | | Momo, die blij is met haar gevoelens van begeerte en instinct. | Goed je wilde een aantal bijbelteksten. Ik heb ze niet genoemd omdat ze in het verleden diverse keren zijn aangehaald: | Rom1:24 schreef: | | Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. |
en hoe ging het in Sodom en Gomorra: | Gen19 schreef: | | Maar nog voordat Lot en zijn gasten konden gaan slapen, liepen alle mannen van Sodom bij Lots huis te hoop, jong en oud, niemand uitgezonderd. 5 ‘Waar zijn die mannen die bij je overnachten?’ riepen ze Lot toe. ‘Breng ze naar buiten, we willen ze nemen!’ 6 Lot ging naar buiten en deed de deur achter zich dicht. 7 ‘Maar vrienden, zoiets kunnen jullie toch niet doen!’ zei hij. 8 ‘Luister, ik heb twee dochters die nog nooit met een man geslapen hebben. Die zal ik bij jullie brengen, doe met hen wat jullie willen. Maar laat die mannen met rust, ik heb hun niet voor niets een veilig onderkomen geboden.’ 9 Maar ze schreeuwden: ‘Uit de weg!’ Ook riepen ze: ‘Dat woont hier als vreemdeling en moet ons zo nodig de wet voorschrijven. Wacht maar, jij zult er ook van lusten, en nog meer dan zij!’ En ze drongen Lot ruw opzij en wilden de deur openbreken. 10 Maar de twee mannen trokken Lot het huis in en deden de deur weer dicht, 11 en ze sloegen alle mannen die bij de ingang van het huis waren, jong en oud, met blindheid, zodat ze tevergeefs probeerden de ingang te vinden. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:10
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hai LJ,
Ja, ik schrijf dit, als ik het ergens niet mee eens ben, schrijf ik het ook, maar dit positieve, mag ook wel even gezegd worden, vind ik. |
maar je reageert niet op mijn reaktie naar aanleiding wat je eerder schreef ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:14
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Jezus is de overwinnaar van die vorst der duisternis.
Maar wij niet. Wij zijn nog in de zonde tot de dood toe. Welke bijbel lees jij? De mijne zegt toch echt dat ik door Hem meer dan overwinnaar ben. Dat ik zelfs mede-erfgenaam ben. Staat niet dat ik dat ooit zal worden. Maar dat ik het ben ! Jezus kan en mag ons redden door Zijn verkiezende genade. We moeten wel geloven (=dat is zeker weten) dat Jezus voor ons gestorven is als wij door Jezus gered mogen zijn. De dichter van Psalm 51 zingt zo mooi
1 Gena, o God, gena, hoor mijn gebed. Verschoon mij toch naar Uw barmhartigheden. Delg uit mijn schuld, vergeef mijn overtreden: Uw goedheid wordt noch paal, noch perk gezet. Ai, was mij wel van ongerechtigheid; Mijn schuld is zwaar, ik heb Uw wet geschonden; Zie mijn berouw, hoor, hoe een boetling pleit, En reinig mij van al mijn vuile zonden.
En die schuld is betaald. Leef dan ook vanuit die Vrijheid |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|