ChristianMatch

Forum

vergeven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3546 3547 3548 3549 3550 3551 3552 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:21

MAR907 schreef:
Hannah je hebt hellemaal gelijk. Knipoog smiley
Idd was Johannes de weg voorbereider, van diegene welke de paden van de kerk van toen recht zou maken.
Lachende smiley

hihi,
ben ik het toch alwéér niet met je eens!!
errug ben ik he?
johannes maakte de wegen klaar voor de Heere Jezus, die de weg tussen God en de mensen vrij zou maken.
net als toendertijd een wegbereider de wegen netjes maakte als de koning ze nodig zou hebben.

Engeltje smiley oke; oke; ik mag mijn mond een poossie houden, I KNOW

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 24 januari 2012, 21:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:27

MOMO697 schreef:
ps een echte man kan heeeeel galant zijn juist. het 1 sluit het ander niet uit Lachende smiley met blinkend witte tanden

echte man zal zich vast wel melden, momo, haha

wie wil jou nu niet effies ophalen in t noorden......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:28

HANNAH810 schreef:
echte man zal zich vast wel melden, momo, haha

wie wil jou nu niet effies ophalen in t noorden......... Engeltje smiley

Veels te ver Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:29

HANNAH810 schreef:
hihi,
ben ik het toch alwéér niet met je eens!!
errug ben ik he?
johannes maakte de wegen klaar voor de Heere Jezus, die de weg tussen God en de mensen vrij zou maken.
net als toendertijd een wegbereider de wegen netjes maakte als de koning ze nodig zou hebben.

Engeltje smiley oke; oke; ik mag mijn mond een poossie houden, I KNOW

Hahaha, Clown smiley dat is wat ik ook bedoel. Je bent niet erg hoor, wel .......... Engeltje smiley
De Here Jezus is diegene welke de paden recht maakt voor ons.
Lees ook de teksten daarvoor, Johannes heeft het over "want deze is het" (wie was het?).

In Math 3 vers 2 staat het antwoordt op het eeste gedeelte van .....Onze Vader......

Ook voor nu, Hij heeft die onderwijs doorgegeven aan zijn apostellen en deze hebben het weer de mensen onderwezen waaruit de huis gemeentes toen ontstaan zijn. Dat is het NT.
Wie waren het niet eens met Johannes???

Maar nu voor ons 2000 jaar later???? Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 24 januari 2012, 22:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:35

MOMO697 schreef:
hebben we met zn 3-en gedaan na er heel hard en in weer en wind voor gewerkt te hebben ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat is dan toch een keuze die je maakt om het daaraan te besteden?
Niets mis mee maar dan blijven er inderdaad andere dingen liggen.......zo werkt dat bij iedereen toch?
Ik heb geen flatscreen en heb de behoefte ook niet om er één aan te schaffen......maar als dat nu een hartewens is? Prima toch?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 24 januari 2012, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:38

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is dan toch een keuze die je maakt om het daaraan te besteden?
Niets mis mee maar dan blijven er inderdaad andere dingen liggen.......zo werkt dat bij iedereen toch?
Ik heb geen flatscreen en heb de behoefte ook niet om er één aan te schaffen......maar als dat nu een hartewens is? Prima toch?

Net weer een nieuwe winterjas gekocht voor 1/3 van de prijs voor volgend jaar winter.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:41

GRIFFIN748 schreef:
d'r is trouwens niks frans aan mijn Lagotto Romagnolo Boze smiley

verders onder voorbehoud, he...want ik heb nog niet gelezen dat HetBeest666 mee mag

en je dienstrooster he?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
NATHANYA830

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:50

Ik meld me aan, dus als ik het goed heb:

simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting
bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar
visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting
peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting

tjoklat313, 51 jaar, regio 978 MET overnachting ov
susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting
hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar
nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kinderen, die zeker ook nog naar de waterwerken willen...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:53

HANNAH810 schreef:
en ik kan je zeggen dat je elke vorm van luxe daarna dubbel op waarde kunt schatten; dat is dan het vóórdeel dat je kinderen er later wellicht van mogen hebben!!

]

Ik heb er echter de ook angst er aan overgehouden dat mijn kinderen luxe maar normaal gaan vinden.
Ik heb van dichtbij meegemaakt hoe iemand die altijd maar alles kreeg zichzelf en zn gezin in de armoede trekt.
Ik ben blij dat ik mn kinderen dingen kan geven die ik vroeger niet kon geven, maar ik wil dat ze er van bewust zijn dat niet altijd alles kan en dat geld niet zomaar aan komt waaien.

Ik kan er dan ook heerlijk van genieten als mn dochter blij in de kamer staat te springen als ze een vuilniszak vol te kleine kleding van het buurmeisje krijgt en er vervolgens een modeshow volgt, zeker als ik dan een neefje zie dat kleding van een bepaald merk 'eist'.
Mijn dochter wil volgend jaar weer een week op kamp, kan ik prima betalen, maar ik vind het een uitstekende manier om te leren dat je voor geld zal moeten werken. En ze hoeft echt niet als een Assepoestertje het huis te soppen, maar je eigen bed opschudden en je kamer opruimen moet kunnen als je 8 bent.
Elke week kleuren we een paar vakjes in de Ameland-geldmeter die we samen geknutseld heb. En ze vindt het nog leuk ook, ze komt zelfs wel eens om extra klusjes vragen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 21:53

Een winterjas kun je het beste in de uitverkoop halen voor de volgende winter als je naar de prijs kijkt. Volgende week mogelijk flink kouder dus wie weet heb je hem nog nodig, Mario.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:05

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben het niet met je eens...Juist in de kerk merk je dat mensen gemeenschapszin zoeken...Waarom zijn er van die grote refodromes en stroomt Drachten op zondagochtend vol......
De maatschappij is verindividualiseerd maar de kerk? Juist niet zou ik zeggen.....

De kerk biedt wel tegenwicht. Maar in hoeverre zoeken mensen in Drachten de eigen beleving? Het is wel zo dat het indruk maakt dat je er met zoveel mensen zit die doorgaans ook enthousiasme uitstralen. Het helpt echt daar moet je eerlijk in zijn. Maar is dat gemeenschapszin of het gevoel met velen te zijn? Ik zit zelf in een vergrijzende en teruglopende kerk en dat geeft toch geen goed gevoel. Toch is er wel een gemeenschapsgevoel omdat ik veel mensen vanouds ken. Aan de andere kant weet ik dat heel veel mensen zich in de kerken ook wel alleen voelen en de gemeenschap niet zo sterk ervaren. Ik moet wat dat betreft de baptisten nageven dat ze wel goed aan de sociale kant denken en elkaar ook buiten de kerk ontmoeten. De kerk is in die zin wel beinvloed door de moderne tijd maar nog steeds een ontmoetingsplaats.

Verder Willemijn: de meeste kerken en gemeentes lopen heel sterk terug.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 24 januari 2012, 23:07
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:05

Vast een cheetah, veel ruimte en vrijheid om me heen, snelheid.. op jacht... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TJOKLAT313

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:06

NATHANYA830 schreef:
Ik meld me aan, dus als ik het goed heb:

simsim368, 50 jaar, regio 0118, MET overnachting
bert364, 42 jaar, regio 0321, MET overnachting en zoon van 10 jaar
visser278, 44 jaar, regio 0113, MET overnachting
peter717, 48 jaar, regio 0341, evt met overnachting

even een kleine correctie:
tjoklat313, 51 jaar, regio 078 MET overnachting ov
susannah475, 46 jaar, regio 0318 MET overnachting
hannah810, 39 jaar, regio 073 MET overnachting en pleegdochter 6 jaar
nathanya830, 34 jaar, regio 0251 MET overnachting en drie kinderen, die zeker ook nog naar de waterwerken willen...

Zogezien ben ik de oudste, dus ook de wijste van het gezelschap Engeltje smiley

Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:13

MARIO216 schreef:
Veels te ver Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Voor de echte man Smiley die vol vragen zit ....Mario ...is dat toch geen probleem Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:24

BERT168 schreef:
eh chatuliempie...

even voor de duidelijkheid...ik heb een chevrolet en geen chrysler,dus misschien kun je dat even aanpassen bij de volgende fabeltjeskrant als m'm auto weer ter sprake komt? Lachende smiley Lachende smiley

Ach Bert...wat maakt dat nou uit....rijdtie? zuiptie benzine? istie gekeurd?
ANWB-gevoelig? Met of zonder deukies? maakt toch allemaal niet uit jong!
Hij bracht je waar je wezen moest.....of ut nou een arreslee, een skateboard met stoomaandrijving, of een fiets met houten wielen is.....de dame die op jou valt, valt niet op je vervoermiddel hoor, neem dat van deze ouwe heks aan! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:27

Nieuwe aanmelding

momo nog wat uit regio 0592
bertje nog wat uit regio 0599

onder voorbehoud
moet wel wat aan voorbereiding gedaan worden
dingen regelen

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:28

Hai Thomas,

Volgens mij zijn het "Vrije" Baptisten daar in Drachten. Je hebt ook "Baptisten", en daar zit wel verschil tussen heb ik gehoord.

Eventjes voor de zekerheid.

Ben het wel met je eens. Ze denken aan de sociale kant, en ontmoeten elkaar ook buiten de kerk.

Er zit ook een filiaal in Heerenveen.

Ik ken daar iemand, vandaar.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 24 januari 2012, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:28

Mijn mooiste moment was vanavond. Buurt-Bijbelkring noemen we dat.
Ik was super-nerveus, had zelf de inleiding....zou het wel lukken....zou ik wel overkomen....
En dan zie je: waar één of twee in Mijn Naam vergaderd zijn....daar ben Ik...
Dat hebben we gemerkt!!! Het was fijn!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:31

MARRY942 schreef:
Ach Bert...wat maakt dat nou uit....rijdtie? zuiptie benzine? istie gekeurd?
ANWB-gevoelig? Met of zonder deukies? maakt toch allemaal niet uit jong!
Hij bracht je waar je wezen moest.....of ut nou een arreslee, een skateboard met stoomaandrijving, of een fiets met houten wielen is.....de dame die op jou valt, valt niet op je vervoermiddel hoor, neem dat van deze ouwe heks aan! Knipoog smiley

Huh wat lees ik nu Smiley die vol vragen zit ...jij op een bezem...
Naar boven

Auteur Bericht
MARRY942

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:36

LEONARD480 schreef:
Huh wat lees ik nu Smiley die vol vragen zit ...jij op een bezem...

nee nee nee leonardus, das te min voor mij....ik vervoer mij momenteel op een vliegend tapijt..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:38

MARRY942 schreef:
nee nee nee leonardus, das te min voor mij....ik vervoer mij momenteel op een vliegend tapijt..... Knipoog smiley

als n tapijt vanzelf beweegt, zalle dr wel teveel beessies inzitten.... Verraste, verbaasde smiley en dat heeft nix met vliegen te maken
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:42

MARRY942 schreef:
laat maar kletsen visser....ik lust jouw eh..wat wast ook al weer...scharbotjes....of he..andere moeilijke naam...maar vast wel lekker
in ruil voor eh...pfffff aardappelschotel..
zeg nooit nooit he
Knipoog smiley

Huhhh, waar heb je het nou over? Boze smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:45

GERRIT084 schreef:
Wat voor werk doe je Smiley die vol vragen zit Kunnen ze beter veranderen in: wat is je minimale bestedingsruimte bv Tussen de 1500€ en de 3000€ per maand.
3000 € .. 6000€ .. ..
6000 € .. . 10.000€ .. ..
Dit ook bij de wensen zetten die je verwacht van je e.v.t partner, dit zijn zo,n beetje de belangrijkste zaken die men wil weten.
En het belangrijkste is nog steeds, hoe groot is je rugzakje, en dan komt er een hele poos niets.
En dan komt pas de liefde een keertje om het hoekje kijken, dus eerst het belangrijkste.
En dan pas de e.v.t andere fijne leuke bijkomstig heden, die je e.v.t kan mogen verwachten.
De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar.Das pas eerlijk Gefrustreerde smiley wat een geneuzel zeg Boze smiley

En dan de mijne.... kunnen boetes gedeclareerd worden bij CM? Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 22:46

LISA610 schreef:
In Ezechiël staat verschillende profetieën. Vandaag liep ik “bij toeval” aan tegen de volgende tekst (ik zocht namelijk om iets anders in de Bijbel).

Ezechiël 8:
15 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘En nog gruwelijker dingen zal ik je laten zien!’ 16 Hij bracht me naar de binnenhof van de tempel van de HEER. Bij de ingang, tussen de voorhal en het altaar, stonden ongeveer vijfentwintig mannen. Ze stonden met hun rug naar de tempel, met hun gezicht naar het oosten, en ze bogen zich in aanbidding neer voor de zon. 17 ‘Heb je het gezien, mensenkind?’ vroeg hij mij. ‘

Terwijl ik dit las, realiseerde ik mij ineens dat Moslims bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. Deze ingeving maakte mij nieuwsgierig, dus ik ben even gaan googlen. Hieonder een korte samenvattingen van mijn bevindingen:

Moslims moeten vijf keer per dag bidden met hun gezicht in de richting van Mekka. (Koran, soera 2:142-152). Voor hen is Mekka een heilige stad, omdat de profeet Mohammed daar geboren is in 571 na Chr. Mekka ligt in het Oosten. Er zijn twee bijzondere tijdstippen in het jaar wanneer iedereen die minder dan circa 10.000 km van Mekka verwijderd is, de richting naar Mekka kan bepalen door op hetzelfde tijdstip naar de zon te kijken. Rond 27/28 mei en 15/16 juli komt de zon bijna recht boven Mekka als het daar middag is. Op een zogenaamde kibladag kan iedereen die de zon op het juiste tijdstip boven de horizon ziet heel eenvoudig de richting naar Mekka bepalen door de kompasrichting naar de zon op te meten.

Wat me opvalt is dat Mohammed ruim 1000 jaar na Ezechiël leefde. Ezechiël werd immers 597 v.C. net als vele anderen weggevoerd in de Babylonische ballingschap.Ik zit me nu dan ook af te vragen of het zo kan zijn dat in de profetie van Ezechiël wordt gedoeld op het bidden van de moslims in de richting van Mekka. Hoe zien jullie dit? En hoe kijken jullie naar andere profetieën uit Ezechiël?

In Ezechiël 2 zegt God: " Mensenkind! Ik zend u tot de kinderen Israëls, tot de rebellerende volken, die tegen Mij gerebelleerd hebben; zij en hun vaderen hebben overtreden tegen Mij tot op dezen zelven huidigen dag.

4 En deze kinderen zijn hard van aangezicht, en stijf van hart; Ik zend u tot hen, en gij zult tot hen zeggen: Zo zegt de Heere HEERE

De profetie gaat dan denk niet over de moslims.. Smiley die vol vragen zit l
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:03

FRANKT627 schreef:
Hallo, meneer de Uil
Waar brengt u ons naar toe?
Naar CM-mertjesland?
Eh, ja, naar CM-merltjesland
En leest u ons dan voor uit de Cm-mertjeskrant?
Ja, ja, uit de CM-mertjeskrant
Want daarin staat precies vermeld
Hoe het met de daters is gesteld

Echt waar?
Echt waar.
Echt waar mijnheer De Uil?
Mmm mmm...

Want CM-ers zijn precies als mensen
Met dezelfde mensen-wensen
En dezelfde mensen-streken
Dat staan allemaal in de krant van CM-mertjessland,
van Cm-mertjesland
De CM-mmmmertjeskrant

en dan nu
knus naar de gezellige chatroom, en denk erom:
lief zijn en geen taalfouten:
Chat lekker.

Op naar...de Chat- room! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SIMSIM368

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:27

TJOKLAT313 schreef:
Zogezien ben ik de oudste, dus ook de wijste van het gezelschap Engeltje smiley

Daar hoef je geen wiskunde voor te studeren!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:27

GERRIT084 schreef:
En toch vind ik dat er veel te licht over wordt gedacht, over scheiden algemeen.En trouwens niet alleen scheiden, maar eigenlijk alle zonden, over alle zonden die vergeven worden.
Er is zo veel meer in een mensen leven dan huwen alleen, waarom zou je weer het risico lopen dat het weer mis kan gaan.
Een tweede huwelijk, is niet bepaald een verzekering op een eeuwige verbintenis, of trouw.
Gaat heen en zondig niet meer, waarom dan wel de verleiding opzoeken?

Voordat je scheiden gaat is er meestal heel veel ergs gebeurd, onderschat een scheding niet..helemaal voor christenen, die ook nog eens volgens Gods regels willen leven..God heeft het zo niet bedoeld.
Hij wilde dat we trouw zouden zijn, maar dat moet je dus in een huwelijk alle twee zijn..en daar gaat het vaak mis.
Je bent dan met twee mensen en moet de wil hebben om aan je huwelijk te werken...elke dag weer...en dat brengt alleen al risico's met zich mee. en wat niet? elke moment van je leven is een risico..bij alles wat je doet en/of laat..
en risico's geven je geen garantie..je kkunt zelf wel het besluit nemen om trouw te zijn; je hebt je verstand, je liefde en je wil...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:41

VISSER278 schreef:
Huhhh, waar heb je het nou over? Boze smiley Gefrustreerde smiley
Scharbotjes, gekookt in ratatouille, you now? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:42

VISSER278 schreef:
En dan de mijne.... kunnen boetes gedeclareerd worden bij CM? Huilende smiley, smiley in tranen
Neem ff contact op met de forum beheerder, misschien krijg je wel een keer een maand lang gratis abbo? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:45

GERRIT084 schreef:
Wat voor werk doe je Smiley die vol vragen zit Kunnen ze beter veranderen in: wat is je minimale bestedingsruimte bv Tussen de 1500€ en de 3000€ per maand.
3000 € .. 6000€ .. ..
6000 € .. . 10.000€ .. ..
Dit ook bij de wensen zetten die je verwacht van je e.v.t partner, dit zijn zo,n beetje de belangrijkste zaken die men wil weten.
En het belangrijkste is nog steeds, hoe groot is je rugzakje, en dan komt er een hele poos niets.
En dan komt pas de liefde een keertje om het hoekje kijken, dus eerst het belangrijkste.
En dan pas de e.v.t andere fijne leuke bijkomstig heden, die je e.v.t kan mogen verwachten.
De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar.
Das pas eerlijk Gefrustreerde smiley wat een geneuzel zeg Boze smiley

Logisch toch Gerrit?? Niets zo belangrijk als financieen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zal ook eens nagaan denken over m'n aanvullende wensen lijstje...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3546 3547 3548 3549 3550 3551 3552 ... 6194 Volgende
Pagina 3549 van 6194