ChristianMatch

Forum

fabeltjeskrant
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3551 3552 3553 3554 3555 3556 3557 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:26

CHATULIEM619 schreef:
ff on topic dames. Dit hoeft geen klaagtopic te worden hoor.

dat kan er nog bij, Chat. een onzin-topic is het al, dus klagen kan ook nog wel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:27

COOTJE711 schreef:
ehh... ik heb wel hoogtevrees... Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

ehhh ...vrouwenvrees kan dat ook Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:30

GRIFFIN748 schreef:
dat kan er nog bij, Chat. een onzin-topic is het al, dus klagen kan ook nog wel

onzin of geen onzin ....als we alles zouden verwijderen betreffende onzin-topics blijft er bar weinig over Griffin Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:36

LEONARD480 schreef:
onzin of geen onzin ....als we alles zouden verwijderen betreffende onzin-topics blijft er bar weinig over Griffin Smiley met dichtgeplakte mond

beter dan het gezever van Chat in dit topic
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:57

HANNAH810 schreef:
op glijbaan nivo, of zoeken we het hoger; op de trampodinges. coo?

gelukkig maar... Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op donderdag 26 januari 2012, 00:57
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 00:58

GRIFFIN748 schreef:
beter dan het gezever van Chat in dit topic
Ja, joh. je komt echt wel aan de beurt hoor. Ik zit alleen maar te denken welke rol ik je zou moeten geven. Door je geklaag ben je natuurlijk een uitstekende Bor de Wolf, maar die rol is al vergeven...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 01:07

COOTJE711 schreef:
Mijn mooiste momenten vandaag.....
hèèrlijk uit de nachtdienst, 4 dagen vrij voor de boeg, 4 dagen genieten, 4 dagen uitslapen...gezellige visite net de deur uit geschopt.

ja ja... Knipoog smiley ...en wie zou dat toch geweest zijn Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
FRANKT627
op donderdag 26 januari 2012, 01:41
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 01:14

MOMO697 schreef:
vooroordelen te over Kotsende smiley

Nee beste momo, ik schreef dat niet omdat ik jòu bedoelde ofzo.
Ik ken je situatie helemaal niet.
Het was meer een algemene opmerking
Ik werk in het ziekenhuis en helaas worden zeer regelmatig patiënten opgenomen die wèl in zo'n situatie verkeren.
Dan bedoel ik het ook niet als verwijt maar wèl de trieste werkelijkheid...
Dus....voel je niet aangevallen.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 01:58

COOTJE711 schreef:
Nee beste momo, ik schreef dat niet omdat ik jòu bedoelde ofzo.
Ik ken je situatie helemaal niet.
Het was meer een algemene opmerking
Ik werk in het ziekenhuis en helaas worden zeer regelmatig patiënten opgenomen die wèl in zo'n situatie verkeren.
Dan bedoel ik het ook niet als verwijt maar wèl de trieste werkelijkheid...
Dus....voel je niet aangevallen.... Knipoog smiley

ok thanks
ken de trieste werkelijkheid ook
het voorbeeld dat doet volgen
in het goeie
en in het slechte
opa dat kleinzoon van twee op schoot heeft, en em de suiker onderuit het borrelglaasje voert, vol met alcohol, en pa en ma mogen er niks van zeggen want kleinzoon is naar opa vernoemt
een nwe generatie alcoholverslaving is geboren ...

hier zijn we knokkers
en dat voorbeeld doet ook volgen
gelukkig ten goede
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 02:02

HANNAH810 schreef:
van de glijbaan samen is ook zo wat he?
er is wel een speeltuin bij hoorde ik..........

ben je van plan zoveel lol te maken dat je het ervan in je broek doet dan, momo?? Verraste, verbaasde smiley

zeker nog nooit fanatiek op een trampo gesprongen hannah?
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 02:06

LEONARD480 schreef:
ehhh ...vrouwenvrees kan dat ook Huilende smiley, smiley in tranen

t ging in drenthe toch ook goed? Knipoog smiley gewoon meegaan dus
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 08:31

MARRY942 schreef:
Ach Hannah, als ik dat allemaal nu nog moet gaan checken.....dan ben ik 93 eer ik de juiste miljonair gevonden heb.....en dan hoeftie mij nie meer Huilende smiley, smiley in tranen

ik snap dat, marry, de ene miljodinges is ook de andere nie, he? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 08:50

COOTJE711 schreef:
ehh... ik heb wel hoogtevrees... Geschokte, onthutste smiley Knipoog smiley

jij hoogtevrees...daar geloof ik nu niets van... Knipoog smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond ...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:17

En nu eerlijk zijn...........stel dat je iemand treft die graag zijn/haar schulden samen met jou wil aflossen ga je dan nog voor de tweede date of zoek je dan toch verder naar iemand die anders in het leven staat?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:35

LEANNE226 schreef:
En nu eerlijk zijn...........stel dat je iemand treft die graag zijn/haar schulden samen met jou wil aflossen ga je dan nog voor de tweede date of zoek je dan toch verder naar iemand die anders in het leven staat?

Niemand maar ook niemand anders hoeft mijn schulden af te lossen als ik die zou hebben.
Ik zou die schulden wel eens zelf hebben gemaakt.
Dus is het aan mij om die af te lossen.

Wel gemakkelijk hoor om een ander die te laten aflossen. Gefrustreerde smiley

En andersom, ik zou geen schulden die een ander heeft gemaakt willen afbetalen.
Ik heb die schulden niet gemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:37

LEANNE226 schreef:

Ik denk dat het normaal is dat je dan eerst weet hoe hij of zij aan die schulden gekomen is. Er kunnen immers verschillende reden zijn hoe hij of zij die schulden gemaakt heeft. Dit kunnen hele 'normale' schulden zijn maar het kan ook zijn dat die schulden gemaakt werden door een niet zo 'propere' manier. Hoeveel bedragen die schulden en hoelang zal er er afbetaald moeten worden? Dus, enige duidelijkheid, eerlijkheid kan er toe aanzetten om een 2de maal af te spreken of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:47

FRANKT627 schreef:
Ik denk dat het normaal is dat je dan eerst weet hoe hij of zij aan die schulden gekomen is. Er kunnen immers verschillende reden zijn hoe hij of zij die schulden gemaakt heeft. Dit kunnen hele 'normale' schulden zijn maar het kan ook zijn dat die schulden gemaakt werden door een niet zo 'propere' manier. Hoeveel bedragen die schulden en hoelang zal er er afbetaald moeten worden? Dus, enige duidelijkheid, eerlijkheid kan er toe aanzetten om een 2de maal af te spreken of niet.

Helemaal mee eens Frank!
Het gaat mij ook veel meer om de manier waarop iemand in het leven staat en er op dat moment mee omgaat.
Geldzorgen zijn vreselijk,ze drukken enorm op de relatie,lijkt me heel zwaar.

Ik heb ooit gedate met een "dat vertel ik je later wel" meneer,ik kwam er al snel wat hij wilde vertellen omdat hij steeds zijn portemonnee "vergeten" was als het op afrekenen aankwam.......dan is er geen sprake van eerlijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:51

FRANKT627 schreef:
jij hoogtevrees...daar geloof ik nu niets van... Knipoog smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond ...
Ik ook niet.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:55

FRANKT627 schreef:
ja ja... Knipoog smiley ...en wie zou dat toch geweest zijn Smiley met dichtgeplakte mond
Nou zeg... wil je gelijk m'n hele adressen bestand...? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 09:58

CHATULIEM619 schreef:
Ja, joh. je komt echt wel aan de beurt hoor. Ik zit alleen maar te denken welke rol ik je zou moeten geven. Door je geklaag ben je natuurlijk een uitstekende Bor de Wolf, maar die rol is al vergeven...

Succes met de volgende aflevering Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:01

Kunnen we het nog gezellig houden?

Klagen over gezever, geneuzel, offtopic gaan, onzin, heeft weinig zin.
Mensen blijven toch schrijven wat ze willen.

De fabeltjeskrant staat boordevol met onzin.
En sommige mensen genieten nou eenmaal van al die onzin.

We weten nu waar de fabeltjeskrant overgaat.
Dus mensen lees het topic dan niet.
Dat scheelt weer een spelletje mens erger je nieten.

Ja ook dat doen de fabeltjeskrantdieren.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:03

COOTJE711 schreef:
Nou zeg... wil je gelijk m'n hele adressen bestand...? Verraste, verbaasde smiley

Op een retorische vraag hoeft niet geantwoord te worden... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:06

FRANKT627 schreef:

Ja, deze keer ben ik het ook eens met Frank eens.
Eerlijkheid is het allerbelangrijkste hierin!

Ben het met Mariska eens, dat àls ik zelf schulden zou hebben. ik er moeite mee zou hebben om ze te delen...
Naar boven

Auteur Bericht
COOTJE711

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:08

FRANKT627 schreef:
Op een retorische vraag hoeft niet geantwoord te worden... Knipoog smiley
Op een gewone ook niet hor Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:15

LEANNE226 schreef:
Helemaal mee eens Frank!
Het gaat mij ook veel meer om de manier waarop iemand in het leven staat en er op dat moment mee omgaat.
Geldzorgen zijn vreselijk,ze drukken enorm op de relatie,lijkt me heel zwaar.

Ik heb ooit gedate met een "dat vertel ik je later wel" meneer,ik kwam er al snel wat hij wilde vertellen omdat hij steeds zijn portemonnee "vergeten" was als het op afrekenen aankwam.......dan is er geen sprake van eerlijkheid.

Ik kan heel goed begrijpen dat er enige schroom is om te vertellen over een schuld die je staan hebt. Of hoe je aan die schuld bent gekomen. Als het bijvoorbeeld gaat over een aankoop van een wagen dan is dat nog ergens te begrijpen en ik denk niet dat die vorm van schuld eerlijkheid in de weg staat. Heeft men het over een schuld met justitie-geurtje dan is de schroom veel groter om dit te vertellen. Lijkt uiteindelijk uit de gesprekken dat het jarenlang knokken wordt om niet alleen die schuld maar ook bepaalde gedragingen van de betrokken persoon of zijn of haar omgeving te zuiveren dan wordt het al andere koek. Waarschijnlijk treedt men dan ook niet zo makkelijk naar voren met die bekentenis wat dan weer argwaan opwekt.

Voor je je hart echt aan iemand toevertrouwd is het echt niet slecht om meer te weten over de achtergrond. Diegene die dan een schuld heeft zou zijn 'dat vertel ik je later' principe beter veranderen in 'ik moet je iets zeggen' principe indien die persoon aanvoelt dat er een zekere liefde in de lucht hangt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:19

LEANNE226 schreef:
Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties

Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten Knipoog smiley maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk.

De relaliteit is soms anders, je denkt de "ware" gevonden te hebben en geeft jezelf met hart en ziel over aan die ander; die ander, die achteraf dan niet de juiste blijkt..
Gelukkig heeft het leven ( God ) heel veel verrassends moois voor ons in petto. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:31

LEANNE226 schreef:
Ik vind het een te romantische voorstelling van seks.........seks heb je als je je ziel blootgelegd hebt en de ander volkomen vertrouwd,dus ja,dat intieme gevoel laat je achter als je uit elkaar gaat.Maar je kunt dan wel verder,je bent niet voor eeuwig verloren voor een nieuwe relatie........ het is weer te vinden en dus zeker uitwisselbaar!Ik ga er wel vanuit dat we het hier niet hebben over wisselende contacten maar serieuze relaties

Op Carsten zijn leeftijd had ik al een huis gekocht en stond op het punt te gaan trouwen dus ik vind hem oud genoeg om over seks te praten Knipoog smiley maar ik zou met hem(en geen ander)over mijn persoonlijke situatie praten dus ik geef Momo ook gelijk.

Ik vind dat er hier veel te moeilijk gedaan word.
Sex kan ook gewoon lekker ongecompliceerd gedaan worden, gewoon je lusten botvieren met elkaar, niks mis mee
Naar boven

Auteur Bericht
MOMO697

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:38

PIETER649 schreef:
Ik vind dat er hier veel te moeilijk gedaan word.
Sex kan ook gewoon lekker ongecompliceerd gedaan worden, gewoon je lusten botvieren met elkaar, niks mis mee

gewoon samen genieten klinkt iets vriendelijker

kan ook van een milkshake zijn maar das zo koud he?

misschien leg ik mn ziel en zaligheid niet in een potje ... Knipoog smiley

... scrabble ? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:42

MARIAN519 schreef:
De relaliteit is soms anders, je denkt de "ware" gevonden te hebben en geeft jezelf met hart en ziel over aan die ander; die ander, die achteraf dan niet de juiste blijkt..

Als je denkt de ware gevonden te hebben en je dan met hart en ziel overgeeft, en ook seks hebt, vóór het huwelijk bestaat er inderdaad de kans dat hij of zij niet de ware is wat zich laten blijken in een relatiebreuk. Je bent immers nog niet gebonden wat een breuk vergemakkelijkt.

Aan de hand van wat je schreef, Marian, zou je haast gaan denken dat je pleit om te wachten met 'echt vrijen' tot na het huwelijk want je huwt immers niet met de persoon van wie je niet zeker bent dat hij of zij de ware is. Hierdoor wordt de vraag verschoven van 'kan seks voor het huwelijk?' naar 'kan ik vrijen vóór het huwelijk als ik de ware gevonden heb?'.

Soms wordt met begrip 'jij bent de ware' nogal lichtzinnig omgesprongen...maar dat is een andere discussie.

Gelukkig heeft het leven ( God ) heel veel verrassends moois voor ons in petto. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 26 januari 2012, 10:42

Donderdag 26 januari, Psalm 13: 4-6; Mijn zekerheid.

Wat is dat voor een zekerheid, waarvan sprake is in de berijming van deze psalm? Is dat de zekerheid van de dogmatiek, die keurig alles op een rij heeft gezet wat ik als gelovig mens moet of mag belijden? Is dat de zekerheid van de wetenschapper, die dankzij perfecte research met feiten kan aantonen dat het zo is en niet anders? Nee, daar is in deze psalm geen sprake van. Het woord zekerheid komt niet eens voor in de oorspronkelijke tekst. Dat wil zeggen, het is als een parel verborgen in de oester van het werkwoord vertrouwen. ‘Ik vertrouw op uw liefde.’ Het is de zekerheid die typerend is voor genegenheid, de ware vriendschap. Je weet het zeker: ik kan op de ander rekenen, hij zal mij bijstaan, in alle nood en dood.
Mooi is dat verwoord in het oude gezang ‘Verlosser, Vriend, o hoop, o lust.’ Daarin staat het, met zoveel woorden: ‘Hij geeft mij brood en beker, ‘k ben van zijn liefde zeker. Hij is mijn hoop!’ Aan de tafel van Christus krijg je het te zien en te proeven: hoe goed is God is voor mensen. In de uitreiking van brood en wijn word ik daarvan overtuigd. Dankzij de verkondiging van het evangelie kon ik het weten, maar nu kan ik er helemaal niet meer om heen: het wordt me op de lippen gelegd, het wordt me in de mond gegeven, letterlijk en figuurlijk: Christus voor u, Christus ín u!
Wat moet een mens nog meer? Van niets en niemand ben je zeker. Je beste vrienden kunnen je in de steek laten. De mens die je lief was, kan je verraden. Broeders en zusters kunnen je links laten liggen. God niet. Daar ben ik zeker van.

Gij toch, Gij zijt mijn zekerheid.
Gij helpt en redt mij op uw tijd.
Mijn hart juicht om uw zegeningen.
Den Heer zal ik mijn loflied zingen,
want Hij heeft mij zijn gunst bereid.

Laatst aangepast door
MARIO216
op vrijdag 27 januari 2012, 10:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3551 3552 3553 3554 3555 3556 3557 ... 6194 Volgende
Pagina 3554 van 6194