Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:38
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor , Chat heeft helemaal gelijk. En op de vraag van W-tje of er romances zijn ontstaan..... Wil je dan zò graag weten wie met wie een kamer heeft gedeeld? Was dan mee gegaan . Visser gaat hier geen lang verhaal neerzetten hoe het was ,( er zijn personen die een veeeeel beter schrijftalent hebben) , wel dat het een geslaagd uitje was wat zeker voor herhaling vatbaar is. |
...als je moet afgaan op wie met wie in een kamer sliep dan heb jij nu een relatie met Willem...en ik een relatie met mezelf want ik sliep alleen in een kamer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:39
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat fijn dat het uitstapje zo geslaagd was!! Vertel! Vertel!! |
Moest het leuk zijn geweest dan had ik zeker wat verteld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:45
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Sundagse sla
Lekker en makkelijk (bijna geen afwas) 5 verschillende soorten sla in een kom. Daar over heen 1 halve ui snipperen, daarop 2 eieren, (gekookt hard) 3 kleine tomaatjes, en 1 balletje fetta kaas (in plakjes) Een halve komkommer er overheen schaven aan plakjes (met kaas schaaf) beetje peper en zout er overheen strooien, + een scheutje azijn, effe hussele dan een paar plakjes geschaafde kaas er overheen, het geheel effe smelten in de micro wave . Dan 250 gram pp mager spek bakken, en zonder vet er overheen gooien.
Neem van mij maar aan das lekker, dat vreet de koningin niet eens  |
Ik mis hierbij de frietjes. Dan is het voor mij helemaal af.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:00
|
|
|
Neem van mij maar aan das lekker, dat vreet de koningin niet eens
Ik eet meestal lekker en vreet niet.......wat een taalgebruik......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:09
|
|
|
TYPMIEP270 schreef: | ... Dus is het vechten tegen de emoties geblazen (vaak win ik dat gevecht, vandaag toch niet helemaal, met als gevolg dat je je nog schaamt voor de emotie ook ).
Het voelt ondankbaar, maar op zo'n moment denk ik; bid er dan maar niet (hardop) voor tijdens de dienst
Herkennen jullie dit, of...?? Aan andere kant weet ik dat het gebed gemeend is hoor Dus wie weet, kan ik het morgen weer waarderen dat er voor gebeden is. |
Dit is zeker herkenbaar. In het geval je een relatie hebt gehad. Echtscheiding of anders, dan wordt ook je ook bepaald bij je herinneringen. Ook al heb ik een scheiding achter de rug. Er zijn ook vele mooie herinneringen die dan boven komen. Maar het is niet alleen in de kerk. Denk maar eens aan de hele commercie rondom kerst. De ouderen zijn vaak niet alleen hun partner kwijt, maar ook is de kring van kennissen en vrienden vaak behoorlijk uitgedund.
ik denk dat men in de maatschappij, maar ook in de kerken meer rekening mag houden met singles. Het spontane contact, wat ik ken uit mijn jeugd, is er niet meer tegenwoordig. Alle contact schijnt tegenwoordig gepland te moeten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Sundagse sla
Lekker en makkelijk (bijna geen afwas) 5 verschillende soorten sla in een kom. Daar over heen 1 halve ui snipperen, daarop 2 eieren, (gekookt hard) 3 kleine tomaatjes, en 1 balletje fetta kaas (in plakjes) Een halve komkommer er overheen schaven aan plakjes (met kaas schaaf) beetje peper en zout er overheen strooien, + een scheutje azijn, effe hussele dan een paar plakjes geschaafde kaas er overheen, het geheel effe smelten in de micro wave . Dan 250 gram pp mager spek bakken, en zonder vet er overheen gooien.
Neem van mij maar aan das lekker, dat vreet de koningin niet eens  |
Feta is toch altijd in plakken en bolletjes mozarella? (niet dat het uitmaakt, beiden zijn lekker door de sla )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:16
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Beste Cm leden,
kennen jullie de Pre-Marriage Course en de Mariage Course?
De ene is bedoeld om je voor te bereiden op het huwelijk en de anders is voor groei in de relatie tussen getrouwde stellen.
Ik weet er zelf vrij weinig van, maar op deze twee websites is veel daar over te vinden:
http://www.premarriagecourse.nl/
http://www.marriagecourse.nl/
Ik heb er enige jaren iets over gehoord van iemand die beide cursissen gaf in leiden.
Groeten van Paulus |
Tegenwoordig bestaan er meerdere van zulke cursussen. Ik denk dat deze waardevol zijn. Sommigen hebben een goed voorbeeld gehad aan hun ouders. Maar in mijn beide huwelijken die zijn misgegaan, hebben zowel ik als mijn beide partners niet zo'n goed voorbeeld gehad. Zo'n cursus kan dan toch een hulp zijn om een en ander in het goede licht te zien. Vaak is het zo dat men cursussen als deze pas waardevol vindt als het misgegaan is of dat er problemen in het huwelijk zijn. Beter is het van tevoren over deze dingen na te denken. Conflicten zullen in elke relatie voorkomen, maar als men daar verstandig mee om kan gaan, zal dat zeker bijdragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:41
|
|
|
De overnachting kunnen we de volgende keer wel schrappen, een paar uurtjes langer aan de bar en gelijk verder met het ontbijt.
En die romances? Ach
Laatst aangepast door
|
SIMSIM368
|
op zondag 12 februari 2012, 17:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 17:52
|
|
|
Ach als je als single op een feestje komt, merk je het soms ook wel wat. Ik maak er niet een punt van. Merkwaardig is het wel, omdat het aantal alleenstaanden of hoe je het maar wilt noemen, nog steeds toeneemt. De samenleving verzakelijkt wat en de kerken daardoor mogelijk ook. Eerlijk gezegd ervaar ik de kerk toch nog als een plaats waar nog wat tegenwicht wordt geboden. Belangrijk is denk ik wel hoe je het zelf voelt. Mogelijk verzakelijkt het in het westen wat meer dan daar buiten, zeker weten doe ik dat ook niet. Mensen individualiseren en dit zou de prijs wel eens kunnen zijn. In het Noorden merk ik toch dat de gemeenschapszin er nog wel is. Speel je zelf in de picture en kaart het aan he. Het is goed voor de kerkopbouw als de ervaringen van de leden erkend worden. De samenleving en de kerkleden voegen zich niet naar het beeld wat bij de samenleving van 20 jaar geleden of meer paste.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 12 februari 2012, 17:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:05
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ach als je als single op een feestje komt, merk je het soms ook wel wat. Ik maak er niet een punt van. Merkwaardig is het wel, omdat het aantal alleenstaanden of hoe je het maar wilt noemen, nog steeds toeneemt. De samenleving verzakelijkt wat en de kerken daardoor mogelijk ook. Eerlijk gezegd ervaar ik de kerk toch nog als een plaats waar nog wat tegenwicht wordt geboden. Belangrijk is denk ik wel hoe je het zelf voelt. Mogelijk verzakelijkt het in het westen wat meer dan daar buiten, zeker weten doe ik dat ook niet. Mensen individualiseren en dit zou de prijs wel eens kunnen zijn. In het Noorden merk ik toch dat de gemeenschapszin er nog wel is. Speel je zelf in de picture en kaart het aan he. Het is goed voor de kerkopbouw als de ervaringen van de leden erkend worden. De samenleving en de kerkleden voegen zich niet naar het beeld wat bij de samenleving van 20 jaar geleden of meer paste.
Thomas |
Ik ben zelf al jaren single. Vanuit de kerk waar ik woon heerst juist het tegen over gestelde: Iemand zei onlangs tegen mij:¨Misschien wil God wel helemaal niet dat je een vrouw ontvangt en kinderen ontvangt van God. Je kunt ook prima bidden, ook bidders zijn er hard nodig in de Kerk. Dit terwijl ik zo graag een relatie zou willen. Maar God is goed. Het komt zeker goed, op God zijn tijd.
Laatst aangepast door
|
PAULUS636
|
op zondag 12 februari 2012, 18:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:08
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Feta is toch altijd in plakken en bolletjes mozarella? (niet dat het uitmaakt, beiden zijn lekker door de sla ) |
Ik heb zonet patat gegeten en 2 kaas souflees. Was zelfgemaakte patat. Het was heel lekker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:08
|
|
|
Er is juist net visiedocument van de PKN verschenen: hartslag van het leven en dat gaat over dit soort dingen........dus ik denk dat er juist wel aandacht voor is of komt........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN130
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:09
|
|
|
Heerlijk genoten van allemaal prachtige mensen zonder maskertjes! Die er niet bij waren hadden ongelijk... want om heel eerlijk te zijn: geef mij maar emoties, warmte, oprechtheid, lichaamstaal, sfeer en recht in elkaars ogen kijken i.p.v. de virtuele wereld van deze chat. Of hoe ontmoetingen in vriendschap je diep en wezenlijk gelukkig kunnen maken.
Ik ben verliefd !!!
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zondag 12 februari 2012, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:12
|
|
|
JOHAN130 schreef: | Heerlijk genoten van allemaal prachtige mensen zonder maskertjes! Die er niet bijwaren hadden ongelijk... want om heel eerlijk te zijn: geef mij maar emoties, warmte, oprechtheid, lichaamstaal, sfeer en recht in elkaars ogen kijken i.p.v. de virtuele wereld van deze chat. Of hoe ontmoetingen in vriendschap je diep en wezenlijk gelukkig kunnen maken.
Ik ben verliefd !!!  |
Mogen we ook weten op wie je verliefd bent? Enne, weet 'zij' er al van???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:14
|
|
|
Beste Cm leden,
ik zou heel graag iemand vinden die alle muziek cassettes welke destijds uitgegeven zijn door Stichting Opwekking met daarop de opwekkings liiederen oomgezet in mp3 dan wel DVD format willen hebben. Op een DVD passen ongeveer 1000 muziek nummers. Deze muziek cassettes zijn naar ik weet nergens te krijgen. Kan iemand mij hier aan helpen? Stuur maar een Persoonlijk berichtje via CM.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:15
|
|
|
En op de vraag van W-tje of er romances zijn ontstaan..... Wil je dan zò graag weten wie met wie een kamer heeft gedeeld? Was dan mee gegaan
Soms is er nog leven naast CM en dan heb je andere afspraken...... Niet zo kattig doen hoor tegen mij.....heb je ook zo kort geslapen of was je bed te kort????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNE180
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:27
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Beste CM leden,
ik zag er dat er in Maart 2012 een speed dating georganiseerd door Christian Match wordt gehouden in Alphen a/d Rijn. Dit is voor mij wel ver reizen. Ik woon zelf ergens in de provincie Noord-Brabant. Ik vraag mij af zo er ook een speed dating georganiseerd kunnen worden ergens in Noord-Brabant, bijv. Den Bosch, Eindhoven, Tilburg of Breda. Ik ben benieuwd wat mogelijk is.
Groeten van Paulus |
Hallo Paulus,
Eigenlijk moeten ze drie punten in nederland pakken zodat voor iedereen te doen is ,ik vind Alphen a/d Rijn ook ver weg Dus ik hoop dat ze daar naar kijken of dat andere mensen goeie ideeen hebben
Groetjes Ria
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En op de vraag van W-tje of er romances zijn ontstaan..... Wil je dan zò graag weten wie met wie een kamer heeft gedeeld? Was dan mee gegaan
Soms is er nog leven naast CM en dan heb je andere afspraken...... Niet zo kattig doen hoor tegen mij.....heb je ook zo kort geslapen of was je bed te kort????  |
... te kort in bed??? Enne wat bedoel je daar mee???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:44
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Beste Cm leden,
ik zou heel graag iemand vinden die alle muziek cassettes welke destijds uitgegeven zijn door Stichting Opwekking met daarop de opwekkings liiederen oomgezet in mp3 dan wel DVD format willen hebben. Op een DVD passen ongeveer 1000 muziek nummers. Deze muziek cassettes zijn naar ik weet nergens te krijgen. Kan iemand mij hier aan helpen? Stuur maar een Persoonlijk berichtje via CM. |
Stichting opwekking verkoopt de cd's... Dure hobby als je ze allemaal tegelijk aanschaft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 18:56
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Stichting opwekking verkoopt de cd's... Dure hobby als je ze allemaal tegelijk aanschaft |
Hoi Mariska,
ik bedoel eoigenlijk niet de cd´s van Stichting Opwekking, maar alle oude uitgegeven muziek cassettes met daarop de opwekkings liederen uit die tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN130
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:01
|
|
|
SIMSIM368 schreef: | De overnachting kunnen we de volgende keer wel schrappen, een paar uurtjes langer aan de bar en gelijk verder met het ontbijt.
En die romances? Ach
 |
Bedankt voor de gastvrijheid in een luxueus kader met stromend warm water (bikers zijn gewend in een tent te slapen en zich drie dagen niet te wassen) Ook de catering was subliem! ... maar de bar heb ik niet gevonden??? Bedankt!
Laatst aangepast door
|
JOHAN130
|
op zondag 12 februari 2012, 19:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:16
|
|
|
SUSANNE180 schreef: | Hallo Paulus,
Eigenlijk moeten ze drie punten in nederland pakken zodat voor iedereen te doen is ,ik vind Alphen a/d Rijn ook ver weg Dus ik hoop dat ze daar naar kijken of dat andere mensen goeie ideeen hebben
Groetjes Ria |
Inderdaad Ria,
waaromk niet bijv. in Utrecht, Maastricht en Groningen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Feta is toch altijd in plakken en bolletjes mozarella? (niet dat het uitmaakt, beiden zijn lekker door de sla ) |
Tja en sla altijd in een zakkie je denk toch niet dat een kaasfabriek alles in plakkies maakt of in kleine blokkies. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat: De geiten in het grootte duitsland al zo zijn gemanipuleerd dat ze bij het melken meteen maar blokkies geven spekkies zullen bij jullie ook al wel ergens aan een boom groeien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:21
|
|
|
Het weer...
Ik hoorde dat het vandaag zou dooien... Ik dus vol verwachting naar buiten kijken hoe het met het dooien ging... Het schoot al aardig op...
Loop ik net met zakje afval naar de kliko.. En wat voel en zie ik...
Ja hoor...
SNEEUW
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 12 februari 2012, 19:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SIMSIM368
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:23
|
|
|
JOHAN130 schreef: | Bedankt voor de gastvrijheid in een luxueus kader met stromend warm water (bikers zijn gewend in een tent te slapen en zich drie dagen niet te wassen) Ook de catering was subliem! ... maar de bar heb ik niet gevonden??? Bedankt! | Je was op de bar kruk in slaap gevallen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Neem van mij maar aan das lekker, dat vreet de koningin niet eens
Ik eet meestal lekker en vreet niet.......wat een taalgebruik......  |
Uwe miskende koninklijke hooghartigheden daar gelaten, neemt u mij niet kwalijk, ik wist niet dat uwe konklijke hooghartigheid ook neuzelaars top[c,s aandeed. mijn nederige excuses voor het taal gebruik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:27
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Uwe miskende koninklijke hooghartigheden daar gelaten, neemt u mij niet kwalijk, ik wist niet dat uwe konklijke hooghartigheid ook neuzelaars top[c,s aandeed. mijn nederige excuses voor het taal gebruik  |
Ach, het zijn gewone fatsoennormen hoor om het over eten te hebben ipv .........brrrr
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:27
|
|
|
GILBERT767 schreef: | Om gen 6:4 beter te begrijpen, moet je het boek van Henoch er bij pakken Dit is een buite bijbelse bron die laat zien dat er in de oudheid hybride zijn geweest die zowel mens als dier moeten zijn geweest of mens en gevallen engel/demon, ik geloof dat er in die tijd en daarna ook reuzen waren ook dat staat beschreven in het boek van Henoch, het boek Henoch is een heel interessant boek als je weet dat er in de bijbel staat dat, de laatste dagen zullen zijn als in de dagen van Noach
Ik geloof dat dit boek buiten beschouwing is gelaten tijdens de samenstelling van de bijbel, maar dat het zeker niet minder waar is, Henoch woord namelijk ook aangehaald in onze bijbel er word van hem gezegd dat hij wandelde met God, Genesis 6:4 staat er bijna letterlijk in, je leest er over specifieke engelen die ook in de bijbel voorkomen, en die mannen van naam, zou onderandere de vreemde half mens half dier of demon verklaren die je nog wel eens als wand beschildering ziet, en wat dacht je van paaseiland als ik 9 keer zo sterk en zo groot was kon ik zoon steen waarschijnlijk samen met mijn buurman optillen e verzetten.
Voor dat je dit afwimpel als kolder wil ik je er even aan herinneren dat, satan direckt na de zondeval wist dat, God met een redingsplan zou komen en het was al snel bekend wat dat zou zijn, Jezus, Jezus moest geboren worden uit een specifieke stam, dit wist satan, Jezus zou op een bepaalde tijd geboren worden, ook dit wist hij, dus als reactie zie je door heel de bijbel heen dat satan er alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat de geboorte van Jezus rein en heilig zou plaats vinden, denk nu aan dat wat ik eerder heb gezegd, hij satan wist dus dat de Messias uit de mensen zal komen dus wat is zijn reactie het menselijk ras manipuleren zou dat Jezus niet geboren kan worden, dat plan is mislukt, poging twee de kinderen moorden in exodus 1 zie ook als een aanval op de Messias om dat het een aanval is op zijn volk waar Hij uit komt Gelukkig is het de satan niet gelukt om Jezus tegen te houden.
Ik be benieuwd naar de reactie van de lezer. |
Het is een interessante gedachtengang en ik zal hem niet als kolder afwimpelen, temeer omdat er in de Bijbel wel aangehaald wordt uit het boek Henoch en ook uitspraken/profetieën van Henoch worden weergegeven ( zie Judas 2 vers 14 en 15 ), maar in de Bijbel lees ik verder niets over wat jij hier opschrijft en als het boek gelezen werd en het klopt wat je zegt, zou dat zeker in de Bijbel geplaatst zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:40
|
|
|
'k Geloof dat iedereen aandacht wil..... maar je moet jezelf leren geven, openstaan voor de ander en dan ontdek je dat je misschien niet ván iedereen aandacht ontvangt, maar dat er wel voor iedereen aaandacht is..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 19:42
|
|
|
[quote=PAULUS636]Erg ontroerend en indrukwekkend, kijk tot het einde;
krijg je weer kracht van, denk ik.
Kijk naar uw eigen, nadat je dit hebt gezien !
indrukwekkend........
http://youtu.be/W5mbldTkruM
|
|
Naar boven |
|
|