Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:15
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! |
Ben ik wel met je eens, Herman maar zou je die twee dingen niet door elkaar willen halen? Bovendien kunnen we alleen als mensen over God spreken. En als mensen kunnen we nu eenmaal alleen vanaf beneden dingen zeggen en dus nooit van boven. Het is een grote valkuil om God voor je karretje te willen spannen.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:20
|
|
|
zo, dat is inderdaad een hele mooie en diepe gedachte van de wijze vrouw, djes!!
thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Heb nochtans mooi reactie gekregen, pivémail. Niet iedereen is zo expliciet als jij Roelande of als YES. Iedereen is vrij om te reageren zoals hij/zij wilt toch. Trouwens mijn mening doet er niet toe, het is wat God wil, toch! |
Helemaal gelijk Herman dat wat God wil is het belangrijkste. De ervaring leert dat we daar verschillend over kunnen denken. Dus telt jouw mening ook , want dat is het nut van een forum, discussiëren over een onderwerp en daarbij geef je dan je mening. En alle meningen zijn even belangrijk. Dat je mag reageren zoals jij wilt spreek voor zich. En ook weer voor iedereen. Dus als er een paar keer gereageerd wordt zo van wij willen geen preek over iets wat niet direct over het onderwerp gaat, staat het jou natuurlijk vrij om die wel te geven. En wij mogen er dan weer wat van zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:37
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Even teruggelezen van vorig jaar
Straks ga ik naar de kerk ten overdenking van de uitstorting van de Heilige Geest. Ik denk dat vele mensen niet weten pinksteren is, de buren weten helemaal niet wat dat is. Het zal wel meer 90% van Nederlandse bevolking niet weten wat de pinksteren is. |
Des temeer een reden om te getuigen Herman!!! Niet...van de buurman weet er niets van.... Laten we beginnen vanuit onszelf!!! Wat geven wij door...wat wordt er van ons gezegd.... Komen we er zelf niet vaak veel te kort in????
Ja..ook ik!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Des temeer een reden om te getuigen Herman!!! Niet...van de buurman weet er niets van.... Laten we beginnen vanuit onszelf!!! Wat geven wij door...wat wordt er van ons gezegd.... Komen we er zelf niet vaak veel te kort in????
Ja..ook ik!!! |
Als ik nog hoor dat er gisteren 50.000 mensen op Opwekking waren valt het nog wel mee Herman..... Zit me dan wel weer af te vragen hoeveel er gisteren bij Pinkpop waren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 12:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Des temeer een reden om te getuigen Herman!!! Niet...van de buurman weet er niets van.... Laten we beginnen vanuit onszelf!!! Wat geven wij door...wat wordt er van ons gezegd.... Komen we er zelf niet vaak veel te kort in????
Ja..ook ik!!! |
Als ik nog hoor dat er gisteren 50.000 mensen op Opwekking waren valt het nog wel mee Herman.....Maar Zeeland heeft wel een punt, begin bij jezelf.... Zit me dan wel weer af te vragen hoeveel er gisteren bij Pinkpop waren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als ik nog hoor dat er gisteren 50.000 mensen op Opwekking waren valt het nog wel mee Herman.....Maar Zeeland heeft wel een punt, begin bij jezelf.... Zit me dan wel weer af te vragen hoeveel er gisteren bij Pinkpop waren? |
Er waren veel meer mensen bij Opwekking dan bij pinkpop, gaaf hè?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:40
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Er waren veel meer mensen bij Opwekking dan bij pinkpop, gaaf hè?  |
Maar ja, Bruce Springsteen komt niet naar de Opwekking en is vandaag wel op Pinkpop...... Wel een diep gelovig mens trouwens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 13:55
|
|
|
NICKY298 schreef: | Mooi om te horen tinneke.
Maar ik geloof dat dit alles telt voor wie Jezus volgen en dus zijn gemeente! |
dat denk ik ook wel Nicky. dat het voor alle gelovigen geldt die Jezus volgen. maar op het moment is het ook heel actueel naar de gemeente toe waar ik heen ga en was het in antwoord op wat mijn senior voorganger voor de dienst aan de spreker aangaf. namelijk dat satan in zijn eigen zwaard zal vallen.
en ook dat geldt voor alle gelovigen die Jezus volgen.
op zich zijn alle boodschappen in het groot te bezien maar in dit geval was het ook specifiek gericht, dus aan onze gemeente. vandaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 14:36
|
|
|
PINKSTEREN
Pinksteren, de Geest is daar! Alweer zo’n prachtig Godsgebaar. Wij geloven in de liefde, Hoewel wij steeds weer velen griefden.
In dat huis in Israël Kwam met het vuur Zijn Geest in tel. Het Woord was God en daalde neer Als Geest van onze Lieve Heer.
Nu eeuwen later Christus’ kerk Nog altijd standhoudt, blijkt Zijn werk Voorgoed te gaan de wereld door. En daarom zingt Zijn kerk in koor:
Kom, Schepper, Geest, daal tot ons neer; Houdt Gij bij ons Uw intocht, Heer. Vervul het hart dat U verbeidt Met hemelse barmhartigheid.
Schenk ons, o God, geloof en kracht; Geef liefde ons, toon ons Uw macht. Verlos ons als pijn in ons woedt; Geef, Heer, Uw vrede ons voorgoed.
Terwijl de twijfel ons soms breekt En ons de strijdlust dan ontbreekt, Vinden wij toch telkens weer Een nieuwe Levensbron: U, Heer!
Eenmaal komt ook voor ons de dag Van vreugde, genezing, vrijheid, lach. Dan klinkt het eeuwige loflied Van elk die Uw genade geniet:
Rood is de avond als ’t zonlicht daalt; In de dood hebt U hun lot bepaald. Van alle einders, de verste kust Vinden zij vrede, feest en rust.
E[/b]n wanneer het nacht gaat worden Zal Zijn Geest de Trooster worden. Zijn Geest zal spreken tot mijn Geest, Dat eensklaps God mijn ziel geneest.
Nu wij hier Zijn komst gedenken, Zijn Drie-eenheid ons indenken, Nu komt ook voor ons de tijd Met Hem mee te gaan in Zijn strijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 16:04
|
|
|
ik voor mij weet het inmiddels niet meer. ik herken de reaktie van Manna waarin hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij er nog niet klaar voor was. heeft God ook tegen mij gezegt. hoewel het nu anders is. hoe anders. hm.
dan de vraag of het iemand van een andere kerk mag zijn. hm. dan denk ik. alles behalve katholiek. maar is dat ook waar. hm
het liefst uit mijn eigen kerkkring. jaja. maar wat als hij daar niet tussen zit. hm
vandaag las ik in God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur, over een boek(je) geschreven door Derek Prince. genaamt: God en je partnerkeuze. Heb het maar besteld. kan wel wat hulp gebruiken bij het beter verstaan van Gods stem hierin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 16:22
|
|
|
TINEKE986 schreef: | ik voor mij weet het inmiddels niet meer. ik herken de reaktie van Manna waarin hij zegt dat God tegen hem zegt dat hij er nog niet klaar voor was. heeft God ook tegen mij gezegt. hoewel het nu anders is. hoe anders. hm.
dan de vraag of het iemand van een andere kerk mag zijn. hm. dan denk ik. alles behalve katholiek. maar is dat ook waar. hm
het liefst uit mijn eigen kerkkring. jaja. maar wat als hij daar niet tussen zit. hm
vandaag las ik in God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur, over een boek(je) geschreven door Derek Prince. genaamt: God en je partnerkeuze. Heb het maar besteld. kan wel wat hulp gebruiken bij het beter verstaan van Gods stem hierin  |
Wat willen we nou eigenlijk: een liefdesrelatie... Ons verstand en onze overwegingen staan ons zo vaak in de weg. Okay, ik ken de teksten over arglistig is het hart en zo maar toch denk ik in deze: volg je hart en stap over eigengemaakte muurtjes heen (of breek er desnoods een gat in) voordat je het een en ander door al die overwegingen misloopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 17:31
|
|
|
YES356 schreef: | De vragen lijken mij door de auteur heel duidelijk en persoonlijk al gesteld te zijn toch? Nl:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken. |
Een van de redenen waarom ik vind dat sex voor het huwelijk moet plaatsvinden is dat dat een goede manier is om te ontdekken of je ook lichamelijk bij elkaar past. Je leert ook zien hoe je partner met je omgaat: lief, teder of dwingend.... Bindings angsten komen vaak bij echte intimiteit naar boven... En, last but not least, als in je verkeringstijd de druk van het geen sex mogen hebben weg is kom je toe aan andere dingen. Heeeeel belangrijke zelfs: hoe vouw jij de handdoeken op? Waarom laat jij de knijpers aan de lijn hangen? Waarom gebruik jij geen bakpapier in de oven???? En helaas zijn deze dingen net zo ergerlijk en geven niet minder spanning in een relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:07
|
|
|
Huiswaarts
Dat men zich in de weg vergiste en vaak tegen de bierkaai vocht, dat men de beste kansen miste - te hoog toch werd het doel gezocht
dat veel onhaalbaar is gebleken en zo wanhopig onvervuld tot aan het laatste teken van een symbool, in zwart gehuld,
dat is geen avondmeditatie van dominee of kapelaan: 't is de gewone conversatie als de supporters huiswaarts gaan.
Willem Wilmink
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PAULUS636
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:19
|
|
|
Ik ben het helemaal met je eens Jol,
Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn. Maar God kan elke muur doorbreken, net als wij. Zingen we niet:
Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon en wij worden één. (Opwekking 485)
Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date kijkt naar de gellofsovertuiingg en zijn of haar kerkgenootschap. Dat vind ik best jammer.
Ik ben zelf een christen die openstaat voor andere geloven Uiteraard zou ik het liefst een relatie willen met een christelijke vrouw. Jezus staat bij mij op de eerste plaats. Als ik kan Lofprijzen met een vrouw in een toekomstige relatie dan voel ik mij zodoende gesteund in mijn geloofs beleving. Ik vind het namelijk heel fijn om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 18:46
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens Jol,
Wat ik vooral bedoel is dat er veel verschil in de geloofsovertuigen, het kerkgenootschap kan zijn. Maar God kan elke muur doorbreken, net als wij. Zingen we niet:
Wij doorbreken elke muur in de Naam van de Zoon en wij worden één. (Opwekking 485)
Ik heb vaak het gevoel dat men direct voor een date kijkt naar de gellofsovertuiingg en zijn of haar kerkgenootschap. Dat vind ik best jammer.
Ik ben zelf een christen die openstaat voor andere geloven Uiteraard zou ik het liefst een relatie willen met een christelijke vrouw. Jezus staat bij mij op de eerste plaats. Als ik kan Lofprijzen met een vrouw in een toekomstige relatie dan voel ik mij zodoende gesteund in mijn geloofs beleving. Ik vind het namelijk heel fijn om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden. |
Nou, dat is een 'loffelijk streven". We kunnen elkaar in relaties vinden waar Jezus zelf voor heeft gebeden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 28 mei 2012, 18:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:25
|
|
|
PAULUS636 schreef: | Ik ben het helemaal met je eens Jol,
Ik ben zelf een christen die openstaat voor andere gelovenUiteraard zou ik het liefst een relatie willen met een christelijke vrouw. Jezus staat bij mij op de eerste plaats. Als ik kan Lofprijzen met een vrouw in een toekomstige relatie dan voel ik mij zodoende gesteund in mijn geloofs beleving. Ik vind het namelijk heel fijn om God te Loven, te Prijzen en te Aanbidden. |
bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14 Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 19:35
|
|
|
Er is wel een discussie over sex voor het huwelijk maar die is, als je naar de cijfers kijkt, wel heel erg theoretisch hoor. Minder dan vijf procent verklaart als maagd het huwelijk in te gaan en als je beseft dat het percentage islamitische vrouwen al hoger is, dan gaat het maar om zeer weinig. Het is weer een type discussie die dus niet zo over de werkelijkheid gaat.
Mijn inziens heeft Inge volkomen gelijk. Als het verlangen zo groot niet is dat het er toch van komt, vraag ik me af of de basis wel sterk genoeg is. Ik vind het veel erger dan mensen er kort na hun huwelijk achter komen dat ze niet bij elkaar passen en nog een leven lang met elkaar door moeten gaan. Want ja het Gij zult niet echtscheiden nemen we serieus. En dat is ook mensen op CM wel overkomen.
Verder vind ik dat we liefde en seksualitiet niet zo moeten vergeestelijken. Kenneljk moet iedereen die bij zichzelf vaststelt dat lust toch ook een belangrijk deel van de relatie is, wij allemaal dus, het gevoel krijgen dat het fout is. Alsof we niet allemaal met dezelfde hormonen en lustgevoelens geboren zijn. Er zijn echt niet speciale christelijke hormonen. Wie hier op CM wil nou niet een lliefdesrelatie met passende inimitiet waar je beiden tot bloei komt? Zouden sommige gelovigen zich wel realiseren hoezeer dat bijdraagt tot een gelukkig leven? Dat geldt voor christenen net zo goed hoor.
Mensen die me wat langer volgen, weten dat ik nimmer pleit voor losbandigheid en aanverwante zaken. Maar we moeten als Christenen af van het beeld dat we mensen zijn met verwrongen opvattingen over seksualiteit. Je hoeft het nieuws maar half te volgen om te weten wat voor schade het aanricht. Al vind ik het aangeprate zondebesef waar met name veel vrouwen in stilte aan lijden, veel erger.
God heeft in het begin de mensen voor elkaars geluk geschapen.
Thomas, er is niks mis mee als Christen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 30 mei 2012, 15:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOTORMUIS997
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 20:08
|
|
|
Ik heb mijn kaartje inmiddels besteld. Gaat heel eenvoudig via de website www.hadassastervansusa.nl Wie weet tot de 15e!
Laatst aangepast door
|
MOTORMUIS997
|
op woensdag 6 juni 2012, 18:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 20:36
|
|
|
Often in life we forget the things we should remember and remember the things we should forget" Unknown
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 23:14
|
|
|
De gelovige die uit het vlees leeft, schroeit of zijn geweten dicht, of, als zijn geweten werkzaam blijft, komt hij onherroepelijk bij dit punt uit: "ik ellendig mens'. (Ouweneel, Bouwstenen voor geloof, blz. 170).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 29 mei 2012, 07:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: maandag 28 mei 2012, 23:44
|
|
|
Mijn liefje en mijn dochtertje gingen we naar het strand bij Ouddorp maar de pret duurde kort en was veel te koud en erg zeemistig. Dat scheelt 6 graden tussen de zee en binnenland. Half uur later gingen we naar Grevelingendam. Daar scheent de zon volop
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 00:37
|
|
|
Ook ik zat aan het strand...met dochter en zoon....en de picknickmand!!!! Het kind kwam weer boven in me...ik zocht schelpen...
Geen last gehad van de kou...maar ook niet van de warmte... Maar dat was verradelijk..!! Ik nog helemaal wit...moet me heel goed beschermen tegen de zon... Toch nog een gedeelte van mijn benen...lelijk verbrandt...waarvan ik dacht dat ik ze niet in hoefde te smeren...Ach...krijg ik toch nog een kleurtje!! Maar het was zeer ontspannend...dat wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 01:04
|
|
|
Mist bij de zee??? T was er toch errug lekker hoor mèt de zon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 01:40
|
|
|
AJAX IS THE BEST!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 01:42
|
|
|
SHANITA130 schreef: | AJAX IS THE BEST! |
Huh ..wacht maar af het komende voetbaljaar..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 04:04
|
|
|
IK ben nog even geweest bij opwekking. Het was er bere gezellig. En de liedjes heel mooi! De sweer was goed en de heilige geest heel dichtbij. IK heb geen spijt dat ik er was. Heel even is het geluid weg gevallen en hebben we met zijn alle gezongen. Er zijn drie biemers overleden werd er gezegd. dat is wel jammer. Maar Jezus leeft alles komt goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 04:14
|
|
|
Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Of het nu echt uitgeprobeerd meot worden , kan wel plezierig zijn natuurlijk.
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden!
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 29 mei 2012, 04:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 07:06
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik vind wel dat je moet praten met je partner over sex als je samen verder wil in een huwelijk. Dat je wel een beeld heb! Ik geloof ook wel dat je elkaar veleid als de een behoefte heeft. En mijn inziends is dat als je van elkaar houd je er samen wel uitkomt met de sex! En dat je samen expirimenteer wat je fijn vind. En ja je heb wel wat voor elkaar over neem ik aan? zolang het wel normaal is
Of het nu echt uitgeprobeerd meot worden , kan wel plezierig zijn natuurlijk.
Maar vaak is de omgang met elkaar een groter probleem volgens mij in het dagelijks leven en is dat het belangrijkst om dat uit te vinden. En situatie s op te zoeken om samen te gaan doen om er achter te komen of je bij elkaar past en elkaar kunt verdragen in moelijke tijden! |
ik denk dat je het allemaal niet los van elkaar hoeft te zien. Het is een totaalpakketje waarin je samen én naar elkaar toegroeit én alle ingrediënten aanwezig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 mei 2012, 08:54