ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 410 411 412 413 414 415 416 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 16:34

IMRE695 schreef:
Sussannah (met de mooie ogen): je hebt sinds het begin van dit off-topic topic de 1000e bijdrage hier geleverd aan het weergaloze succes van dit topic dat eigenlijk nergens over gaat, maar toch heel boeiend is!

Gefeliciteerd! Als ik de paus was, dan zegende ik je! Knipoog smiley

En ook alle anderen: heel hartelijk dank voor alle off topic bijdragen!

Imre, die heel blij is! Lachende smiley Clown smiley Kussende smiley Verliefde smiley Engeltje smiley Verlegen lachende smiley Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ook al ben je de paus niet, je bent wel een kind van de Allerhoogste, dus jij hebt de vrijheid om te mogen zegenen. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:20

.... eine gesamt-Seelische Erhebung!
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:22

De servertijd van CM loopt 4 minuten achter op mijn computertijd. Woedende smiley

Hoe kan dat? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:22

IMRE695 schreef:
Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben.

Dus ook geen respect voor mensen zoals Dhr. Bas van der Vlies die wel integer is
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:31

MARIO216 schreef:
Dus ook geen respect voor mensen zoals Dhr. Bas van der Vlies die wel integer is

Ik zeg niet dat SGP-politici niet integer zijn. Maar als er een vrouw en een man gaan solliciteren en de vrouw is de meest geschikte kandidaat, dan zeg je toch ook niet, de man MOET het worden, want dat is zo verordineerd. Ik weet wel: bijbels gezien wordt er gesproken van verschillen tussen man en vrouw en hebben ze ieder een eigen taak en werkkring. Maar in de praktijk is dat een verdwijnend fenomeen. Het had ook meer de sociaal-economische gevolgen van de industriële revolutie te maken, dan met religie, dat vrouwen vooral in de rol van huismoeder werden gedrongen. De meeste SGP vrouwen werken net zo hard mee, zo niet harder (huishouden + part-time baan). Het gaat dan toch niet aan, dat een politieke vereniging, die mee wil participeren aan de Nederlandse democratie, kan zeggen: maar deze democratische spelregels gelden niet voor vrouwen. Als je dan principieel wil zijn, hef de SGP dan op en begin een ideële stichting met dit doel. Politiek is ook voor vrouwen. Sterker nog: hun bijdrage is essentieel voor een gezonde democratie. Ook reformatorische vrouwen hebben daarin (volgens mij) een taak.

Laatst aangepast door
IMRE695
op zaterdag 10 april 2010, 17:31
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:53

IMRE695 schreef:
Ik zeg niet dat SGP-politici niet integer zijn. Maar als er een vrouw en een man gaan solliciteren en de vrouw is de meest geschikte kandidaat, dan zeg je toch ook niet, de man MOET het worden, want dat is zo verordineerd. Ik weet wel: bijbels gezien wordt er gesproken van verschillen tussen man en vrouw en hebben ze ieder een eigen taak en werkkring. Maar in de praktijk is dat een verdwijnend fenomeen. Het had ook meer de sociaal-economische gevolgen van de industriële revolutie te maken, dan met religie, dat vrouwen vooral in de rol van huismoeder werden gedrongen. De meeste SGP vrouwen werken net zo hard mee, zo niet harder (huishouden + part-time baan). Het gaat dan toch niet aan, dat een politieke vereniging, die mee wil participeren aan de Nederlandse democratie, kan zeggen: maar deze democratische spelregels gelden niet voor vrouwen. Als je dan principieel wil zijn, hef de SGP dan op en begin een ideële stichting met dit doel. Politiek is ook voor vrouwen. Sterker nog: hun bijdrage is essentieel voor een gezonde democratie. Ook reformatorische vrouwen hebben daarin (volgens mij) een taak.

De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben.
Wilders is naar mijn meing erger met zijn grote mond.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:22

MARIO216 schreef:
De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben.

Helemaal mee eens, Mario!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:28

IMRE695 schreef:
Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben.

Ik geloof ook dat jij een hekel hebt aan tradities. Als het om standpunten verdedigen gaat heb ik daar soms heel veel respect voor.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:51

De letter E:

http://www.youtube.com/watch?v=J5VHIbSXGEo&feature=related

De laatse, de letter F, echt een giller:

http://www.youtube.com/watch?v=XSOuBnV4Bz4
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 19:41

MARIJAN072 schreef:
Ik snap eigenlijk niet waar mensen, die geen banden met het SGP hebben, zich mee bemoeien. Bijna alle SGP-vrouwen accepteren dit standpunt, dus waar maken anderen dan zo druk om? Er zijn genoeg andere partijen, waar je als vrouw terecht kunt.

Helemaal met je eens! Het is niet verplicht om lid te worden van de SGP dus ik neem ook aan dat je het standpunt accepteert als je lid wordt.......
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:13

MARIO216 schreef:

De vrijheid van godsdienst is niet in het geding. Maar de vrijheid van (politieke) vereniging. Of de vrijheid van geweten. Maar die laatste is niet onze grondwet verankerd.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:14

MARIO216 schreef:
Ik geloof ook dat jij een hekel hebt aan tradities. Als het om standpunten verdedigen gaat heb ik daar soms heel veel respect voor.

Maar, hoe zit het dan met het gehoorzaam zijn aan de overheden. Een oude traditie binnen het christendom, tenzij de overheid actief gaat vervolgen en onderdrukken? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:16

WILLEMIJN232 schreef:
Helemaal met je eens! Het is niet verplicht om lid te worden van de SGP dus ik neem ook aan dat je het standpunt accepteert als je lid wordt.......

Dus geen enkele vrouw die nog net wel SGP mag stemmen, voelt zich geroepen om de politiek in te gaan? Apart...
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:20

[quote=MARIO216]De letter E:

De laatse, de letter F, echt een giller:

FEESTMUZIEK! Clown smiley

En nu naar bed.... Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley et Slapende smiley tera

Laatst aangepast door
IMRE695
op zaterdag 10 april 2010, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:32

Door dat mernsen allemaal hun eigen visie hebben is het erg verwarrend
waar de seksuele aanleg bij de mens vandaan komt.
In de tijd waarin de bijbel werd geschreven, was de medische wetenschap nog niet zo ver.
De bijbel verteld ons weinig waar de aanleg vandaan komt.
Ik ben blij dat er een medische wetenschap is die het brein van de mens onderzoekt.
Zo is de medische wetenschap bezig geweest met de seksuele voorkeur bij mensen.
Ik heb al eerder in dit topic al dingen geplaatst waarop de medische wetenschap zich basseert.
Homoseksuele gevoelens negeren is verkeerd,
maar er aan toegeven ook.
Is het te genezen?
Nee, want zou ook pedoseksuele gevoelens te genezen zijn,
en helaas dat blijkt maar weer lees de kranten er maar op na.

En voor mij is het heel duidelijk:

God creëert in de moederschoot kinderen met of zonder afwijkingen.
Seksuele voorkeur ligt in de hersenen.
Als God alleen kinderen creëert met een heteroseksueel aanleg, waar komt homofilie dan dan vandaan?
Ik kan mij niet voor stellen dat iedere homo, door zijn opvoeding homo is geworden.
Ik kan wel geloven dat men homo word door seksueel misbruik.
Maar niet ieder misbruikt kind word homo.
Ik was vandaag op een site waar ik alleen een paar verhalen las van jongens tussen de 12 en 15 jaar die net ontdekten dat ze homoseksuele gevoelens hadden.
Dus die jongens zijn allemaal verkeerd opgevoed?
Veel van die jongens hebben het geen eens aan hun ouders verteld, dat ze die gevoelens hadden.

Ik gebruik de bijbel en de medische wetenschap met zulk soort dingen.

Als de medische wetenschap niet zo ver was geweest, dan was ik jaren geleden verklaard voor iemand die bezeten was door demonen.
De medische wetenschap verklaarde: epilepsie.

Wie moet ik dan geloven de bijbel die spreekt over demonen of de medische wetenschap?

Laatst aangepast door
MARISKA601
op zaterdag 10 april 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:39

IMRE695 schreef:
Dus geen enkele vrouw die nog net wel SGP mag stemmen, voelt zich geroepen om de politiek in te gaan? Apart...

Dat lijkt er heel erg op.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:46

IMRE695 schreef:

Blijkbaar niet want dan ga je wel lid worden van een andere partij!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 20:49

WILLEMIJN232 schreef:
Blijkbaar niet want dan ga je wel lid worden van een andere partij!

Lijkt mij ook! Dat noemen we vrouwen-logica. Knipoog smiley Eerlijk gezegd begrijp ik de opmerking/vraag van Imre niet zo.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 10 april 2010, 20:50
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:20

MAR907 schreef:
Ik denk dat jij mij niet begrijpt.

Geaardheid kan er zijn maar om het te negeren is een keuze.
Mijn geaardheid is mijn kinderen te slaan als niet luisteren, maar kies ervoor om het niet te doen.
Ik stel de bijbel boven de wetenschap, dat is omgekeerde van jou.

Bovendien als je een `christen` bent luister je toch naar wat God zegt inplaats van `wetenschap`. Dat is ook een keuze.

Psalm 139 zegt heeeel veel.

Ben het helemaaal met je eens Mar.

Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.

Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.

Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.

De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.

Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.

Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 21:21
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:23

galante heren bestaan nog; er is een auto speciaal geregeld voor vervoer van t station naar de picknick;
als je vervoer nodig hebt, kun je dat via de mail regelen met martien 579
bedankt martien!!
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:38

MARISKA601 schreef:
Door dat mernsen allemaal hun eigen visie hebben is het erg verwarrend
waar de seksuele aanleg bij de mens vandaan komt.
In de tijd waarin de bijbel werd geschreven, was de medische wetenschap nog niet zo ver.
De bijbel verteld ons weinig waar de aanleg vandaan komt.
Ik ben blij dat er een medische wetenschap is die het brein van de mens onderzoekt.
Zo is de medische wetenschap bezig geweest met de seksuele voorkeur bij mensen.
Ik heb al eerder in dit topic al dingen geplaatst waarop de medische wetenschap zich basseert.
Homoseksuele gevoelens negeren is verkeerd,
maar er aan toegeven ook.
Is het te genezen?
Nee, want zou ook pedoseksuele gevoelens te genezen zijn,
en helaas dat blijkt maar weer lees de kranten er maar op na.

En voor mij is het heel duidelijk:

God creëert in de moederschoot kinderen met of zonder afwijkingen.
Seksuele voorkeur ligt in de hersenen.
Als God alleen kinderen creëert met een heteroseksueel aanleg, waar komt homofilie dan dan vandaan?
Ik kan mij niet voor stellen dat iedere homo, door zijn opvoeding homo is geworden.
Ik kan wel geloven dat men homo word door seksueel misbruik.
Maar niet ieder misbruikt kind word homo.
Ik was vandaag op een site waar ik alleen een paar verhalen las van jongens tussen de 12 en 15 jaar die net ontdekten dat ze homoseksuele gevoelens hadden.
Dus die jongens zijn allemaal verkeerd opgevoed?
Veel van die jongens hebben het geen eens aan hun ouders verteld, dat ze die gevoelens hadden.

Ik gebruik de bijbel en de medische wetenschap met zulk soort dingen.

Als de medische wetenschap niet zo ver was geweest, dan was ik jaren geleden verklaard voor iemand die bezeten was door demonen.
De medische wetenschap verklaarde: epilepsie.

Wie moet ik dan geloven de bijbel die spreekt over demonen of de medische wetenschap?

Ik vind, dat je het spoor wat betreft de wetenschap wel behoorlijk bijster bent Maris. Pas daar voor op, vooral als je het allemaal niet kunt toetsen zelf.

Waar ben je als je de waarheid van de bijbel loslaat? Ja, juist.....nergens meer!

Tegen 1 feit, dat zgn. wordt bewezen door (ongelovige) wetenschappers, staan weer 5 andere bewezen feiten door andere wetenschappers, die het tegendeel bewezen hebben.

Men wil n.l. altijd dat bewijzen, waar je zelf in wilt en kunt geloven....men zoekt gewoon net zo lang tot ze een weg gevonden hebben, dat hun visie staaft............en dat zijn over het algemeen onbewuste processen, die daar een rol bij spelen bij de betreffende mensen.

De mens is een zeer onvolmaakt wezen en vanuit de mens zelf kan er totaal niets toe bijgedragen worden aan een waarheid door wetenschapsbedrijven, die de waarheid van dat wat in de bijbel staat kan vervangen. NOOIT. Ga je daartoe wel over, dan komt alles wat er in de bijbel staat op losse schroeven te staan voor degene die dat doet.

In wezen zoekt de mens altijd een bevestiging van dat waar hij zelf wel of niet in gelooft, uitzonderingen daargelaten, want die komen ook wel voor, maar die zijn m.i. in de minderheid.

Ga je maar eens verdiepen in de psychologie....hoe mensen zich ONBEWUST laten leiden door hun eigen levensvisie/overtuiging, waardoor ALLES wat ze doen GEKLEURD wordt. Huilende smiley, smiley in tranen

Je begeeft je echt op zeer gevaarlijke dwaalwegen als christen. Laat je niet bedotten. PAS DAAR VOOR OP!!!

Wetenschap bedrijven is en blijft mensenwerk en is dus ONVOLMAAKT, vooral als die wetenschap bedreven wordt door ONGELOVIGE mensen. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

En wat je schrijft over epilepsie....geloof me nou maar...ook Jezus kan tegenwoordig nog demonen er bij mensen uitgooien. Voor demonen hoef je helemaal niet bang te zijn, want in Jezus' naam moeten ze weggaan en zullen ze weggaan als je ze in Jezus' naam gebiedt weg te gaan.

Maar ja, de christen heden ten dage houdt zich daar niet meer zo mee bezig met het uitdrijven van geesten.....alhoewel er wel nog sommige christenen zijn, die dat wel doen gelukkig.

Ik ben volgens mij ook gereinigd van geesten....er is tot 3 x toe iets als en koude bliksemflits uit mij gegaan toen de Heer in mijn leven kwam en ben ik ook gereinigd van geesten geloof ik, want ik heb dat duidelijk gevoeld, en was ik mijn problemen van allerlei angsten kwijt en kon ook de aanvallen van de duivel afweren doordat Jezus alle machten en krachten heeft overwonnen op golgotha........en kon ik samen met de Heer voor mijn verdere genezing vechten en dat is ook volledig gelukt in Jezus' naam en in de kracht van de Heer.

Ik heb sindsdien geen hyperventilatie meer gehad en had ook geen last meer van fobieen etc. meer.

Jezus alleen is overwinnaar en met Hem hoef je nergens meer bang voor te zijn en zal alles moeten wijken in Jezus' naam. Met Hem zijn wij ook overwinnaars over alle duivelse machten en krachten. Vergeet dat NOOIT!!!

Dus op je vraag van.....Wie moet ik dan geloven de bijbel of de medische wetenschap....? Dan zou ik echt toch maat de bijbel geloven en BLIJVEN GELOVEN.

Wie heeft de dood overwonnen....de Heer of de medische wetenschap? Ja juist....de Heer, want de medische wetenschap weet totaal niets van de dood......weten zij veel. En een arts kan je misschien op het menselijke vlak wat troost bieden, maar waar is hij of zij als jij dit aardse verlaat en sterft? Wie staat er dan aan de andere zijde van de realiteit, die wij mensen niet kunnen zien en beleven vanuit ons aardse voelen en denken? Ja ....juist....ALLLEEN DE HEER en niemand anders!

Alleen de Heer kan ons helpen zowel hier op dit aardse tranendal als in de realiteit tot over de dood heen.........dus blijf a.u.b. in de |Heer geloven en wat Hij zegt over de bijbel, want de Heer nam de bijbel zeer serieus....Wie zijn wij dan wel, dat wij nu denken, dat we de waarheid van de bijbel op bepaalde vlakken als achterhaald kunnen bestempelen?

Hou vast aan de Heer en niet aan de menselijke wetenschap.

God bless you! Lachende smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 21:59

SOLAFIDE630 schreef:
Ik vind, dat je het spoor wat betreft de wetenschap wel behoorlijk bijster bent Maris. Pas daar voor op, vooral als je het allemaal niet kunt toetsen zelf.

Waar ben je als je de waarheid van de bijbel loslaat? Ja, juist.....nergens meer!

Tegen 1 feit, dat zgn. wordt bewezen door (ongelovige) wetenschappers, staan weer 5 andere bewezen feiten door andere wetenschappers, die het tegendeel bewezen hebben.

Men wil n.l. altijd dat bewijzen, waar je zelf in wilt en kunt geloven....men zoekt gewoon net zo lang tot ze een weg gevonden hebben, dat hun visie staaft............en dat zijn over het algemeen onbewuste processen, die daar een rol bij spelen bij de betreffende mensen.

De mens is een zeer onvolmaakt wezen en vanuit de mens zelf kan er totaal niets toe bijgedragen worden aan een waarheid door wetenschapsbedrijven, die de waarheid van dat wat in de bijbel staat kan vervangen. NOOIT. Ga je daartoe wel over, dan komt alles wat er in de bijbel staat op losse schroeven te staan voor degene die dat doet.

In wezen zoekt de mens altijd een bevestiging van dat waar hij zelf wel of niet in gelooft, uitzonderingen daargelaten, want die komen ook wel voor, maar die zijn m.i. in de minderheid.

Ga je maar eens verdiepen in de psychologie....hoe mensen zich ONBEWUST laten leiden door hun eigen levensvisie/overtuiging, waardoor ALLES wat ze doen GEKLEURD wordt. Huilende smiley, smiley in tranen

Je begeeft je echt op zeer gevaarlijke dwaalwegen als christen. Laat je niet bedotten. PAS DAAR VOOR OP!!!

Wetenschap bedrijven is en blijft mensenwerk en is dus ONVOLMAAKT, vooral als die wetenschap bedreven wordt door ONGELOVIGE mensen. Coole smiley met zonnebril Knipoog smiley

De wetenschappers zijn ook schepselen Gods.
En niet iedere wetenschapper is ongelovig.
Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?

De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven.
En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje.
En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is.
Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes.
En ik kijk naar de pluspuntjes.

Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie.
En daar ben God dankbaar voor.
Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:04

MARIJAN072 schreef:
Lijkt mij ook! Dat noemen we vrouwen-logica. Knipoog smiley Eerlijk gezegd begrijp ik de opmerking/vraag van Imre niet zo.

De vraag is: voelen SGP stemmende vrouwen dan niet de behoefte een specifiek vrouwelijk geluid te laten horen binnen die partij? Of zijn hun belangen echt veilig bij de SGP-mannen? Dat is mijn vraag.

Voor de goede orde: ik ben niet anti-SGP. Ik kan alleen hun uitgangspunt (theocratie i.p.v. democratie) niet onderschrijven. Theocratie in handen van (zwakke) mensen ontaardt in 10 van de 10 keer in onderdrukking en willekeur. Ik ben er vast van overtuigd dat de SGP een betrouwbare en zakelijke coalitiepartner kan zijn. Maar ik gun ze (binnen de Nederlandse verhoudingen toch al praktisch onmogelijk) geen enkele meerderheid. Smiley met dichtgeplakte mond

Imre, die na 24 jaar stemrecht best een keertje SGP zou kunnen stemmen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:07

Ik stop verder met de discussie.
Het heeft voor mij verder geen zin als men de medische wetenschap over bepaalde dingen niet erkend.

Als ik alles wat de medische wetenschap tot nu toe bereikt heeft, helemaal negeer en er geen waarde aan hecht, dan blijf ik met meer vragen zitten, dan dat ik ze tot nu toe heb.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:11

ik heb de link gelezen leanne;
pffffffff
zul je een kus wel bewaren voor na t huwelijk? anders blijf je ALS MEISJE zo teleurgesteld achter, omdat je t nooit meer zo uniek kunt beleven;
(voor jongens geld dat blijkbaar niet?)

shocking
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:16

MARISKA601 schreef:
De wetenschappers zijn ook schepselen Gods.
En niet iedere wetenschapper is ongelovig.
Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?

De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven.
En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje.
En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is.
Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes.
En ik kijk naar de pluspuntjes.

Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie.
En daar ben God dankbaar voor.
Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest.

we leven gelukkig niet meer in de Middeleeuwen Maris....maar waar ik het over heb is, dat je NOOIT maar dan ook NOOIT de waarheid van de bijbel moet vervangen door dat er een wetenschapper wil beweren, dat hij of zij wel eens iets denkt te hebben bewezen, wat de waarheid van de bijbel omver kan halen en vervangen.

Daar heb ik het met name over.

Dat in de Middeleeuwen mensen die bezeten waren op de brandstapel belandden was ook niet juist, want in Jezus' tijd zie ik, dat dergelijke mensen niet werden verbrand. Dat was het duistere van die tijd van de Middeleeuwen. Knipoog smiley

Wetenschappers ziijn inderdaad ook schepselen Gods, maar de mens is en blijft een ZEER ONVOLMAAKT WEZEN......vergeet dat nooit. En die kunnen de pank zeer goed misslaan. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op zaterdag 10 april 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
BERT411

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:26

HANNAH810 schreef:
we hebben t plan opgevat om te gaan picknicken in ede op de heide,
jolan, willie en ik gaan zowiezo; met vijf kinderen

er zijn er al die aangeven het leuk te vinden mee te gaan;
mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten?
liever niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen.....
tenzij je reden hebt om undercouver te blijven natuurlijk......

geinteresseerden zijn vooralsnog
jolan9.. en willie5..
karolus 338
elly 361
eduard 152
ringo 975

en een datum wordt geprikt; het wordt waarschijnlijk een zaterdagmiddag
Naar boven

Auteur Bericht
ADRIE500

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:28

SUPER ZEG!!!
Al die spontane aanmeldingen, leuk!
Het wordt zeker een gezellig avondje uit!
Zien we jou ook nog in Vianen de 24e????
Graag even een reactie naar Christina of naar mij.

Groetjes, Adrie.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:29

MARISKA601 schreef:
Ik stop verder met de discussie.
Het heeft voor mij verder geen zin als men de medische wetenschap over bepaalde dingen niet erkend.

Als ik alles wat de medische wetenschap tot nu toe bereikt heeft, helemaal negeer en er geen waarde aan hecht, dan blijf ik met meer vragen zitten, dan dat ik ze tot nu toe heb.

Weet je Maris....je bent zo extreem meteen. Je holt van de ene uiterste hoek naar de andere.

Je hoeft niet alles wat de medische wEtenschap aandraagt weg te gooien, maar je moet wel oppassen daar waar mensen de waarheid van de bijbel willen vervangen door datgene, wat zij als " achterhaalde waarheid" bestempelen en willen VERVANGEN IN DE BIJBEL door HUN WAARHEID!
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:30

IMRE695 schreef:
De servertijd van CM loopt 4 minuten achter op mijn computertijd. Woedende smiley

Hoe kan dat? Smiley die vol vragen zit

Conservatieve server met progressieve PC Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 410 411 412 413 414 415 416 ... 6194 Volgende
Pagina 413 van 6194