| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:39
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Weet je Maris....je bent zo extreem meteen. Je holt van de ene uiterste hoek naar de andere.
Je hoeft niet alles wat de medische wEtenschap aandraagt weg te gooien, maar je moet wel oppassen daar waar mensen de waarheid van de bijbel willen vervangen door datgene, wat zij als " achterhaalde waarheid" bestempelen en willen VERVANGEN IN DE BIJBEL door HUN WAARHEID!  |
Ik wil niks vervangen. Ik leg naast de bijbel de medische wetenschap. De medische wetenschap verklaart een hele hoop voor mij. Het geeft mij meer inzicht over er hoe mee om te gaan, en op een bijbelse manier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:45
|
|
|
|
Zaterdag 10 april:
ZACHTMOEDIG TEN OPZICHTE VAN ALLEN!
Heb lief en lach, maak je wereld zo gelukkig mogelijk om in te leven, heb lief en wees blij,
al zijn de dagen grauw, voor Mijn dicipelen zijn er zowel woestijn - dagen als bergen der
verheerlijking, maar in beide gevallen is het van belang, dat men volhardend en trouw
zijn plicht doet.
Wees zachtmoedig ten opzichte van allen, probeer het hart te zien, zoals IK dat zie, probeer
de pijn en de moeilijkheden van de ander te leren kennen, zoals IK die ken.
Probeer, voordat je iemand iets vraagt, of iemand iets zegt, Mij te vragen om als tolk
te fungeren tussen jou en die ander.
Leef geheel in de geest van gebed, door met Mij te spreken, vind je rust voor je ziel.
Eenvoudige taken, die men trouw blijft volbrengen, worden dienovereenkomstig
beloond en zijn mozaìèken in de weg naar succes.
Heet allen, die hier komen, welkom.
Ik heb je lief.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:56
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik wil niks vervangen. Ik leg naast de bijbel de medische wetenschap. De medische wetenschap verklaart een hele hoop voor mij. Het geeft mij meer inzicht over er hoe mee om te gaan, en op een bijbelse manier. | Helaas is wetenschap niet zo duidelijk als ze wel eens doet voorkomen. Wetenschappers maken ook keuzes, hebben ook principes, willen hun eigen stellingen onderzoeken. Datgene wat ik heb willen duidelijk maken aan de hand van voorbeelden, is dat de stelling dat homoseksualiteit aangeboren is, helemaal niet zo absoluut is als de zgn. wetenschap doet beweren. Toen mij gevraagd werd dat wetenschappelijk te laten bewijzen heb ik een artikel getoond, waarbij duidelijk bleek, dat ik niet de enige was met die ideeën.Daarbij opgeteld, dat mensen in therapie hun homoseksuele gewoontes op kunnen geven, en dat daar daadwerkelijk succes mee geboekt wordt. De discussie zou dan echt eens gevoerd moeten worden, want wetenschap bewijst beide dingen. En daarmee bewijst ze dus ook weer niets. Voor mij ligt het antwoord echt in de Bijbel, en dat betekent bevrijding verkondigen van alle zonde en ongerechtigheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Helaas is wetenschap niet zo duidelijk als ze wel eens doet voorkomen. Wetenschappers maken ook keuzes, hebben ook principes, willen hun eigen stellingen onderzoeken. Datgene wat ik heb willen duidelijk maken aan de hand van voorbeelden, is dat de stelling dat homoseksualiteit aangeboren is, helemaal niet zo absoluut is als de zgn. wetenschap doet beweren. Toen mij gevraagd werd dat wetenschappelijk te laten bewijzen heb ik een artikel getoond, waarbij duidelijk bleek, dat ik niet de enige was met die ideeën.Daarbij opgeteld, dat mensen in therapie hun homoseksuele gewoontes op kunnen geven, en dat daar daadwerkelijk succes mee geboekt wordt. De discussie zou dan echt eens gevoerd moeten worden, want wetenschap bewijst beide dingen. En daarmee bewijst ze dus ook weer niets. Voor mij ligt het antwoord echt in de Bijbel, en dat betekent bevrijding verkondigen van alle zonde en ongerechtigheid. |
Helaas chat, word niet iedereen genezen , van wat voor ziekte/aandoening dan ook. Je kan idd met de bijbel aan komen zetten, maar leid dat tot genezing?
Ik kreeg mijn eerste epileptische aanval begin 1988. In 1993 werd er eindelijk er een onderzoek naar gedaan. In die 5 jaar tijd heb ik gebeden om genezing, maar ik genas er niet van, het werd alleen maar erger. in 1997 werd ik genezen verklaard, na jaren lang medicijnen slikken. Voor mij lag toen het antwoord niet in de bijbel maar bij de medische wetenschap. God heeft er voor gezorgd dat ik door de medische wetenschap genas.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:24
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | De vrijheid van godsdienst is niet in het geding. Maar de vrijheid van (politieke) vereniging. Of de vrijheid van geweten. Maar die laatste is niet onze grondwet verankerd. |
Ik geloof dat jij hier een fout maakt door te zeggen dat het een beperking van het geweten is. Iedereen tolereerd elkaar binnen de partij en de meesten zijn ook niet zo bekrompen in het denken. De vrijheid van godsdienst is wel in het geding omdat zij een bep. godsdienstvisie hebben die jij NIET accepteerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:26
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Dus geen enkele vrouw die nog net wel SGP mag stemmen, voelt zich geroepen om de politiek in te gaan? Apart... |
Moet dat dan. Ik mag toch zelf weten waar ik lid van wordt. Misschien wordt ik wel lid van de PVV. (Dat is niet te hopen ). Jij zit hier een zinlose discussie uit te vreten geloof ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:35
|
|
|
|
Ik denk dat er wel sgp-vrouwen zullen zijn die de politiek in willen, maar door hun opvoeding hebben ze geleerd te zwijgen. De politieke ambities hebben ze altijd aan de mannen overgelaten, omdat dat hun opdracht was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:58
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | Ben het helemaaal met je eens Mar.
Alleen de bijbel kan ons vertelen hoe de mens is en niet de wetenschap......vooral als die wetenschap bedreven wordt door ongelovige mensen....dan kunnen ze helemaal niets bijdragen.
Er bestaat n.l. helemaal geen WAARDEVRIJE wetenschap. Dit wil zeggen, dat de uitkomsten van wetenschapsbedrijving gekleurd wordt door de beoefenaar, dus de wetenschapper zelf, zijn levensovertuiging en filosofie.
Is een wetenschapper ongelovig dan kun je verwachten, dat de uitkomsten van zijn/haar wetenschappelijk bezigzijn altijd tegenstrijdig zullen zijn t.a.v. het geloof en datgene wat er in de bijbel staat, omdat hij/zij n.l. nooit gemotiveerd kan zijn om de bijbel recht te doen en eerder het tegendeel wil bewijzen.
De uitkomsten van de wetenschap in de plaats stellen van wat er in de bijbel staat is de grootste vergissing en domheid, die een mens maar kan maken.
Hoe staat het ook al weer in de bijbel....? Wat voor mensen wijs is, is dwaasheid voor God en wat voor mensen dwaas is is wijs voor God.
Hoe makkelijk valt een mens in zijn/haar eigen waandenkbeelden helaas.....tot schade van de mens zelf.  |
Hier ben ik voledig mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:01
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | De wetenschappers zijn ook schepselen Gods. En niet iedere wetenschapper is ongelovig. Waarom heeft God die mensen geboren laten worden?
De medische wetenschap is nu zo ver gekomen dat mensen langer kunnen leven. En dat de mensen niet meer zomaar doodgaan aan een verkoudheidje. En ik ben God dankbaar dat Hij er voor gezorgd heeft dat de medische wetenschap er is. Maar ook de medische wetenschap heeft minpuntjes. En ik kijk naar de pluspuntjes.
Ik ben genezen verklaard van mijn epilepsie. En daar ben God dankbaar voor. Vroeger zou ik op de brandstapel zijn beland omdat ik bezeten zou zijn geweest. |
De wetenschap zegt ook er bestaat geen God en schepping al hellemaal niet volgens hun THEORIE.
Een weterschapper verklaard alleen waarom twee klontjes suiker zoeter is dan èèn klontje suiker in de koffie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:14
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De wetenschap zegt ook er bestaat geen God en schepping al hellemaal niet volgens hun THEORIE.
Een weterschapper verklaard alleen waarom twee klontjes suiker zoeter is dan èèn klontje suiker in de koffie. |
Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:17
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik heb de link gelezen leanne; pffffffff zul je een kus wel bewaren voor na t huwelijk? anders blijf je ALS MEISJE zo teleurgesteld achter, omdat je t nooit meer zo uniek kunt beleven; (voor jongens geld dat blijkbaar niet?)
shocking |
nou heb t globaal gelezen...... is kussen dan nog wel raadzaam is terrecht een gedachte die je je kan gaan afvragen hannah.
Ik begrijp de bezorgdheid maar al te goed, wat er in t stuk staat. Maar zo simpel als in de bijbelse tijd is t leven niet meer.
ten eerste werd veel en veel vroeger getrouwd. Als de eerste sexualiteit naar boven kwam, was er al een man/vrouw in t spel betrokken. Was er in die tijd echt gevoel van liefde, of was t gewoon een feit dat je met die of die trouwde/uitgehuwelijkt werd, t bed deelde etc En dan later leerde liefhebben.
De vrouw in die tijd was ook helemaal afhankelijk van de man hierna. Tegenwoordig is een vrouw zelfstandig, kan een eigen leven opbouwen en is daardoor de afhankelijkheid van de man kwijtgeraakt.
Trouwen wordt steeds later, en wat dan met stukjes genegenheid als aanrakingen en zoenen? Vind t stuk aan een kant goed, maar aan andere kant lukt dat niet , denk ik.
Dan vraag ik mij na dat lezen van dat stuk dus ook nog af, wat je dan moet met je gedachten, als je dus weet wat het gevoel van sexualiteit inhoudt. Je kan het begeren en verlangen heel lang uitstellen, je hondje ...hahahhaaha....leren te blijven hangen...whahaha... Maar wat als t hondje weet wat springen, rennen, dollen en blaffen is????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:20
|
|
|
|
Onlangs hoorde ik van iemand de uitdrukking:
"je begint toch niet met het einde van je relatie?"
Hier zit wat in.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:24
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan. |
mEDISCHE WETENSCHAP EN MEDISCHE WETNSCHAP ZIJN TWEE mARIS.
jE GEBRUIKT HET ALLEMAAL WEL ERG SIMPLISTISCH VIND IK.
Het is een heel groot veld, datgene wat zich medische wetenschap noemt en niet alles is daar "verantwoord" in.
En in de medische wetenschap geloven....? Hoe doe je dat. Je kunt het toepassen, daar waar het verantwoord toepasbaar is. En dat zal steeds weer afgewogen moeten worden (eventueel).
Geloven moet je alleen in de Heer jezus christus.
Dat veel mensen niet genezen as ze naar genezing zoeken in de Heer kan van vele factoren afhangen, o.a. in de mate van je geloof, zegt de Heer.
Ik heb wel genezing bij de Heer gevonden en kon de medische wetenschap en de verworvenheden op het gebied van de psychologie mij niet genezen....Dat is weer miijn ervaring....
Mijn therapeut een hoogleraar in de Ortho/pedagogie kon mij niet van mijn angsten en mijn depressie af helpen, maar de Heer wel......... en niet alleen dat...Hij gaf me zelfs een Nieuw Leven...en dat kan geen enkele dokter op deze aarde....dat kan alleen Jezus christus. Ook kan geen enkele dokter voor mijn zonden sterven om mij van die zondenlast af te helpen, maar Jezus kon dat wel......en dat had en heb ik nodig en ieder mens heeft dat nodig om gered te worden . Ook ben ik enorm aangevallen door de duisternis op mijn geest. Nadat de Heer in mijn leven was gekomen kon ik die aanvallen gelukkig door de overwinning van Jezus Christus aan het kruis, doordat Hij de duivel en alle machten op het kruis heeft overwonnen, afslaan en uit mijn leven bannen en ze gebieden uit mijn leven weg te gaan en bescherming te vragen aan de Heer. En ik heb met de Heer die overwinning ook behaald. Ik heb n.l. een ervaring met een demoon op mijn studentenkamer gehad en dat was helemaal niet leuk. Ik ben zelfs van mijn kamer afgevlucht zo bedreigend was het .....
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op zondag 11 april 2010, 00:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:25
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb het hier bij dit topic alleen gehad over de medische wetenschap.
maar goed.. jij geloofd daar niet in. dan moet je bij ziekte ook niet naar een dokter gaan. |
Om jou uit de droom te helpen mijn werk is wetenschappenlijk. Inderdaad hoef ik niet naar de dokter te gaan want ik krijg medicijnen welke niet genezen maar verlichten. Vanwege de bijwerkingen komt er nog dossis aan andere medicijnen bij. Zo wordt het chemische industrie instant gehouden een voortzetting dat in de 2e wereld oorlog begonnen is. Denk daar maar eens overna.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 11 april 2010, 00:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:31
|
|
|
|
| SOLAFIDE630 schreef: | mEDISCHE WETENSCHAP EN MEDISCHE WETNSCHAP ZIJN TWEE mARIS.
jE GEBRUIKT HET ALLEMAAL WEL ERG SIMPLISTISCH VIND IK.
Het is een heel groot veld, datgene wat zich medische wetenschap noemt en niet alles is daar "verantwoord" in.
En in de medische wetenschap geloven....? Hoe doe je dat. Je kunt het toepassen, daar waar het verantwoord toepasbaar is. En dat zal steeds weer afgewogen moeten worden (eventueel).
Geloven moet je alleen in de Heer jezus christus.
Dat veel mensen niet genezen as ze naar genezing zoeken in de Heer kan van vele factoren afhangen, o.a. in de mate van je geloof, zegt de Heer.
Ik heb wel genezing bij de Heer gevonden en kon de medische wetenschap en de verworvenheden op het gebied van de psychologie mij niet genezen....Dat is weer miijn ervaring....  |
Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:37
|
|
|
|
Er is geen betere medicijn dan de "BOOM DES LEVENS".
Vandaar dat God Adam en Eva uit het paradijs verdreven heeft. Zodat de mens niet voor EEUWIG in de zonde zou blijven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
WAS en toen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
Zoals ik al zei...er zijn veel mensen, die geen genezing vinden maar wel willen.
Willen of er genoeg geloof ervoor hebben kan wel eens verschillend zijn. wie weet, waarom de één wel genezing krijgt en de ander niet...ik weet het niet....dat weet alleen de |Heer.
Ook Lazerus stierf...en de Heer ging niet meteen naar Lazerus toe, toen Lazerus ziek was. Jezus werd dat zelfs verweten, dat Hij niet meteen was gekomen en Lazerus dood had laten gaan....maar de Heer heeft hem weer opgewekt...... Alles gebeurt op zijn tijd.......De Heer weet overal van.
Ik ben God niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 00:58
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vind het geen argument om te zeggen dat het komt in door de mate waarin je geloofd. Mijn vader genas niet van zijn ziekte, hoe graag hij het ook wilde. En toch hij was een erg gelovig iemand. Lucas.. 1 van de volgelingen van Jezus was arts.... |
Nou...daar is toch niets mis mee, dat Lucas arts was? Ook in die tijd moesten er wonden genezen worden....dat deed men bijv. met olie en wijn.
Zoals ik al zei...er is niets mis met de medische wetenschap...mits het verantwoord gebeurt en niet de mens op de plaats van God stelt, maar de mens in dienst van de mens op een verantwoorde en liefdevolle, dienstbare wijze, is m.i. zeer zegenvol.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 02:45
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ik geloof dat jij hier een fout maakt door te zeggen dat het een beperking van het geweten is. Iedereen tolereerd elkaar binnen de partij en de meesten zijn ook niet zo bekrompen in het denken. De vrijheid van godsdienst is wel in het geding omdat zij een bep. godsdienstvisie hebben die jij NIET accepteerd. |
Ze mogen denken wat ze willen. Maar hun godsdienstvisie als politiek systeem 'verkopen' is gewoon iets anders. Dat raakt de verhouding tussen kerk (religie) en staat. Ze mogen van mij willen dat alleen mannen van boven de 45 op de kandidatenlijst mogen staan, als dat in hun visie past. Maar dat is niet zoals het werkt in Nederland. Hier is iedereen (nou ja, bijna iedereen) gelijk voor de wet.
De SGP zou best hun statuut of reglement kunnen veranderen en vrouwen vragen op basis van vrijwilligheid zich te onthouden van politiek bedrijven binnen hun partij, als dat hun visie is.
Verder heeft Nederland allerlei verdragen ondertekent, die de SGP ook moet handhaven, wil zij het gezag vertegenwoordigen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 02:47
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Moet dat dan. Ik mag toch zelf weten waar ik lid van wordt. Misschien wordt ik wel lid van de PVV. (Dat is niet te hopen ). Jij zit hier een zinlose discussie uit te vreten geloof ik. |
Ik voer nooit zinloze discussies. Wel verwacht ik een gedachtenwisseling op basis van argumenten: filosofische, sociologische, politicologische of theologische. Iets roepen en het verder niet onderbouwen kan zelfs een kind.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 02:50
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:12
|
|
|
|
wordt je niet moe van al dat slapen imre??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wordt je niet moe van al dat slapen imre?? |
Erg moe, Hannah. Daarom doe ik vaak een middagdutje.....
Trouwens, ik ga nog even terug naar bed....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:29
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Er is geen betere medicijn dan de "BOOM DES LEVENS".
Vandaar dat God Adam en Eva uit het paradijs verdreven heeft. Zodat de mens niet voor EEUWIG in de zonde zou blijven. |
wat ik zo mooi vind mar, is dat er iets is veranderd met het verlossingswerk van de Heere Jezus. bij de schepping waren wij mensen de kroon op de schepping; "een weinig minder dan de engelen". door onze ongehoorzaamheid werden we kinderen van de duisternis, maar na in genade te zijn aangenomen zijn wij nu zelfs kinderen en erfgenamen van de Vader geworden, dankzij onze Oudste Broeder!!
uiteindelijk mogen we dus dichter tot God naderen, dan tijdens de paradijs periode!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:31
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Erg moe, Hannah. Daarom doe ik vaak een middagdutje.....
Trouwens, ik ga nog even terug naar bed....  |
slaap lekker....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:37
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | nou heb t globaal gelezen...... is kussen dan nog wel raadzaam is terrecht een gedachte die je je kan gaan afvragen hannah.
Ik begrijp de bezorgdheid maar al te goed, wat er in t stuk staat. Maar zo simpel als in de bijbelse tijd is t leven niet meer.
ten eerste werd veel en veel vroeger getrouwd. Als de eerste sexualiteit naar boven kwam, was er al een man/vrouw in t spel betrokken. Was er in die tijd echt gevoel van liefde, of was t gewoon een feit dat je met die of die trouwde/uitgehuwelijkt werd, t bed deelde etc En dan later leerde liefhebben.
De vrouw in die tijd was ook helemaal afhankelijk van de man hierna. Tegenwoordig is een vrouw zelfstandig, kan een eigen leven opbouwen en is daardoor de afhankelijkheid van de man kwijtgeraakt.
Trouwen wordt steeds later, en wat dan met stukjes genegenheid als aanrakingen en zoenen? Vind t stuk aan een kant goed, maar aan andere kant lukt dat niet , denk ik.
Dan vraag ik mij na dat lezen van dat stuk dus ook nog af, wat je dan moet met je gedachten, als je dus weet wat het gevoel van sexualiteit inhoudt. Je kan het begeren en verlangen heel lang uitstellen, je hondje ...hahahhaaha....leren te blijven hangen...whahaha... Maar wat als t hondje weet wat springen, rennen, dollen en blaffen is???? |
misschien een hekje neerzetten voor fikkie, jonathan? dan weet fikkie tot waar hij kan rondrennen........ maar helemaal kus-loos? dat klinkt mij meer als vriendschap in de oren, jou niet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 08:54
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Het berust ook op een denkfout. Lichamelijk en geestelijk zijn wel te onderscheiden maar niet echt helemaal te scheiden. Onze geestelijke waarnemingen en ervaringen spelen zich ook in ons lichaam af en beinvloeden elkaar. Een diabeet die te weinig glucose in zijn hersenen heeft, krijgt een verminderd waarnemings- en denkvermogen, dat zich echter snel herstelt als het glucosegehalte weer normaal wordt. Ook bij (beginnende)dronkenschap of bij medicijngebruik kunnen we het geestelijk functioneren beinvloeden. De scheiding van geestelijk en lichamelijk was de heersende Griekse filosofie in de latere Oudheid, waarin Paulus leefde. We weten nu dat lichaam en geest elkaar enorm beinvloeden. Mensen worden lijfelijk ziek van stress en geestelijk soms verzwakt van lichamelijke ziekte. Wat we geest noemen is veel lichamelijker dan we denken. Ik ben met je eens Hannah dat de kerken de fout in gaan als ze zeggen als je 'geestelijk'. bent het lichamelijke je niets doet. Ook als ik diepe religieuziteit ervaar, neem ik dat nog steeds waar middels processen in de hersenen en de rest van het lichaam. Waarmee overigens niet ontkend is dat er een ziel bestaat.
Thomas, die vindt dat wetenschap ook bevrijdende inzichten kan bieden. |
ik denk zelf dat het nog een flinke stap verder gaat thomas; God zelf zegt dat hij de reltie tussen man en vrouw vergelijkt met de relatie tussen Christus en de gemeente. en daarvoor gebruikt hij niet het samen een gezin runnen, oid, maar de lichamelijke intimiteit. ik kan me dus niet voorstellen, dat die intimiteit dan minderwaardig kan zijn; aangezien Hij het zelf op een zo hoog nivo in de symboliek gebruikt.
daarnaast zie ik een groot nadeel van het miskennen van sexualiteit; in de gemeente waar ik uit kom (geen kerkverband overigens) slaan veel jongeren door naar de andere kant; maken daardoor verkeerde keuzes, en zijn de gevolgen dat zij levenslang een andere koers varen, en van God verwijdert raken, Hem zelfs helemaal loslaten!!
maar het begin hiervan ligt erin, dat het allemaal in t geniep moet, omdat de gevoelens/behoeften toch ergens een uitweg zoeken, en dan een ongezonde route volgen, omdat je als mens anders het risico loopt, dat je afgewezen wordt, en door de groep/gemeente/sociaal netwerk niet meer wordt geaccepteerd.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 11 april 2010, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 09:11
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Erg moe, Hannah. Daarom doe ik vaak een middagdutje.....
Trouwens, ik ga nog even terug naar bed....  |
het is nog geen middag
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|