ChristianMatch

Forum

Pesten...
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4145 4146 4147 4148 4149 4150 4151 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:21

YES356 schreef:
Hallo Heide,
Frank bedoeld het woord niet discriminerend naar personen toe denk ik.

Wat en wie hij bedoeld is naar mijn idee het regiem van die landen die de mensenrechten ernstig schenden.
Waar onder ook die van de homos.
Gaf daar een woord voor die bij jou als persoonlijk voor jou bedoeld zou zijn .
Ik ben er eigenlijk vast van overtuigd dat Frank dit niet naar iemand persoonlijk, en dus al helemaal niet persoonlijk na jou toe bedoelde!

Dat het bij jou zo binnenkomt en het zo opvat begrijp ik!! Dat frank zich van geen kwaad bewust is begrijp ik ook!

Als het zo is als ik denk hoop dat jullie elkaar gaan begrijpen.

gewoon een uitdrukking die ze in Belgie heel grappig bedoelen, meer niet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:22

YES356 schreef:
Hallo Heide,

Wat en wie hij bedoeld is naar mijn idee het regiem van die landen die de mensenrechten ernstig schenden.
Ik ben er eigenlijk vast van overtuigd dat Frank dit niet naar iemand persoonlijk, en dus al helemaal niet persoonlijk na jou toe bedoelde!

Dat het bij jou zo binnenkomt en het zo opvat begrijp ik!! Dat frank zich van geen kwaad bewust is begrijp ik ook!

verwijderd.

Laatst aangepast door
HEIDE115
op donderdag 12 juli 2012, 21:53
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:28

VISSER278 schreef:
Kumt goed akket goed begriepe . Ma doe ma heinig an heur.

Oeps, dat is ff nadenken zeg na 35 jaar.

Tlukt mien verdreijd nog a toe de miezerige letterkes van oew te ontsiefren!!
Moar akt goad begriepe zij arges op te wougten! Ik doe mien beste, mien knar is mangs al un betjen leuger.
Aij ffkes heenig an doat dan kumt goad.
Tzit dral ante kommn. Khebt mangs al in mien krar een stuksken veur mekoar!

Vertaling!

Het lukt me verdraaid nog aan toe de kleine letters van jou te ontcijferen!!
Maar als ik het goed begrijp zit je ergens op te wachten! Ik doe mijn best,mijn hoofd is nu al een beetje meer leeg.
Als je even rustig aan doet dan komt het goed.
Het zit er aan te komen. Ik heb nu al in mijn hoofd een klein stuk voor elkaar!

Maar ik zie dat je het kan lezen uit je opmerking: Kumt goed akket goed begriepe . Ma doe ma heinig an heur.

Vertaling
Komt goed als ik het goed begrijp. Maar doe rustig aan hoor

ga ik doen dat rustig aan doen

goad goan!

Laatst aangepast door
YES356
op woensdag 11 juli 2012, 00:34
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:28

YES356 schreef:
Hallo Heide,

Bedankt voor je reactie yes,
Het vervolg staat in de andere topic;)
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:35

HEIDE115 schreef:
Bedankt voor je reactie yes,
Het vervolg staat in de andere topic;)

Okay!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:38

HEIDE115 schreef:
Dank voor je reactie yes..
Ik heb in een andere topic mijn gedachte er ook over uit gesproken.
als je een zin kan plaatsen zoals jij dit doet.
dat er landen zijn waar mensen rechten ernstig geschonden worden
zeg ik toch nog even hier dan..dat ik liever zo'n zin had gelezen.
want dan begrijp ik het ook wat bedoelt wordt.

Ja ik schreef gisteren ook wat! en dat had ik ook anders kunnen verwoorden!

Komt Goed!
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:42

YES356 schreef:
Ja ik schreef gisteren ook wat! en dat had ik ook anders kunnen verwoorden!

Komt Goed!

we moeten er op letten idd,ik.jij..ik.weer..en dan toch jij ook weer..

en als laatste ik.. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HEIDE115
op woensdag 11 juli 2012, 00:43
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:45

HEIDE115 schreef:
we moeten er op letten idd,ik.jij..ik.weer..en dan toch jij ook weer..

en als laatste ik.. Knipoog smiley

ik Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:49

CANADIAN073 schreef:
Aj mie zo'n butendiekse krukels hi eten kaj ze hoet leern ken'n

Wie bedoele jie noe???

Ik ben geen echte zeeuwse, maar iemand die niet hier woont..noem je dat een butendiekse???

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 11 juli 2012, 00:50
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:51

ERIKA129 schreef:
Dan nog is Hij er voor je en hoort ook je stamelen, en net als wij denken Heere ik kan niet meer bidden alle deuren zijn gesloten..
Dan opent Hij een raam en laat zien mijn kind hier ben Ik ik zal altijd met je zijn en met je meegaan... Ook als jij het even niet kan dan Zie ik je hart aan... Een vader laat zijn kind niet los in ons aardse leven... een Hemelse Vader doet dat zeker niet!

Ik weet wat het is als je denkt er staat een muur een grote blok beton ik ben alleen en wat helpt het bidden me nog?? Altijd weer kom ik toch weer bij Hem uit... Waarom?? Hij laat nooit los wat Zijn Hand begon!!

Psalm 138 : 4

Als ik, omringd door tegenspoed,
Bezwijken moet,
Schenkt Gij mij leven;
Is 't, dat mijns vijands gramschap brandt,
Uw rechterhand
Zal redding geven.
De HEER is zo getrouw, als sterk;
Hij zal Zijn werk
Voor mij volen - den,
Verlaat niet wat Uw hand begon,
O Levensbron,
Wil bijstand zenden.

gelezen..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 00:54

Bedankt voor de reactie's
Ik hoop er nog op in te gaan..
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 01:00

Ben de serie van de ""Doornvogels"" weer aan het bekijken...

Is geloof ik al de 3e keer...
Ik blijf het mooi vinden!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
CREALIEF898

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 01:05

HEIDE115 schreef:
Hoi u en jij..

Mijn of het;) ..kopje trilt van het Senseo apparaat af
Herkent iemand dit!
en hoe kan je dit voorkomen?

Verder ben ik best wel handig hoor;)

Misschien is het een porseleinen kopje, dat is te licht en als het smal van onderen is staat het op zo'n geribbeld onderplaatje ook niet stabiel.
De koppen van de Hema bijvoorbeeld (aardewerk, zwaarder) blijven goed staan... Succes
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 01:11

Kon ff niet in slaap komen! hierna wel! weet ik zeker! Slapende smiley Knipoog smiley

http://youtu.be/krj5cQbbzX4
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:02

LEANNE226 schreef:
Dat is 'em,dank je!

"wat niet kan is nog nooit gebeurd" Knipoog smiley

geef mij de kalmte om te accepteren wat ik niet veranderen kan. Maar geef mij de moed om te veranderen wat ik wel veranderen kan. En wijsheid om er onderscheid in te maken.

Dit was 'm ongeveer, als ik de echte originele tekst vind zet ik 'm hierop.
Die was volgens mij namelijk ietsie anders, maar kwam natuurlijk wel op het zelfde neer.

Vooral dat 'moed om te veranderen wat ik kán veranderen' speelt erg bij mij nu. Ja, daar kan moed voor nodig zijn ;)

Quote:
"wat niet kan is nog nooit gebeurd" Knipoog smiley

Deze vind ik ook erg goed Knipoog smiley!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:40

Spreuken 22
10 Jaag de spotter weg en de twist verdwijnt, en het twisten en smaden houdt op.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 02:52

Spreuken 11 29 Wie zijn huis in wanorde brengt, zal wind erven;
de dwaas wordt een slaaf van de wijze van hart.

20 De verkeerden van hart zijn de HERE een gruwel,
maar de oprechten van wandel zijn Hem welgevallig.

4 Rijkdom baat niet ten dage des toorns,
maar gerechtigheid redt van de dood.

Spreuken 2 21 Want de oprechten zullen het land bewonen
en de vromen zullen daarin overblijven,
22 maar de goddelozen zullen uit het land worden uitgeroeid
en de trouwelozen zullen eruit worden weggerukt.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:08

[quote=FLOWERFUL304]Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het over de homofiele praktijken had, dat dat bijbels gezien zonde is. Dat is jou mening, ik vind homofile praktijken bijbels gezien geen zonde, net zoals ik heterofiele praktijken geen zonde vind, als men maar in een relatie is en trouw aan elkaar, dat is een voorwaarde vind ik. Hoe ik zelf tegen die mensen sta daar heb ik me niet over uitgelaten, maar men heeft allerlei conclusie voor mij getrokken of in mijn mond gelegd, hoe je het ook zegt.

Ik heb wel aangegeven dat als men homofiele praktijden wil doen dat ze dat zelf mogen weten daar zijn zij zelf verantwoordelijk voor. Ik ga hun leven niet voor ze bepalen m.a.w. ik geef er niet om hoe ze willen leven m.a.w. dat moeten ze zelf weten.
Klinkt vrij liefdeloos; je geeft er niet om hoe ze willen leven.....even los ervan dat ik het er niet mee eens ben dat ze in zonde leven als homo's praktizeren
De bijbel geeft wel degelijk aan wat er met zulke mensen gebeurt die homofiele praktijken Waar staat dan wat er met 'zulke mensen' homo's die praktizeren dus gebeurd? welk vers? uitoefen en ook dat heb ik aan de oorde gebracht waarbij men dus allerlei conclusie trok naar mijn persoon. Ook heb ik aangegeven dat God wil dat zij zich bekeren en de homofiele praktijden niet meer doen. En waar staat dat in de bijbel dat God wil dat ze dat niet meer doen? Maar ja, blijkbaar schrijf ik grieks of zo. Maar schrijven is lastiger dan praten. Afen.

En ja idd, ook ik heb genoeg gelezen en geschreven hier. Ik probeer het dan ook af te sluiten want binnenkort ben ik niet meer in cm. hahaha, Ik hoor sommigen nu al juichen van blijdschap. Waarom denk je dat sommigen zouden juichen van blijdschap? Nog even geduld! Knipoog smiley succes. Waarmee?

Ik moet zeggen, ik vind je vrij liefdeloos overkomen, en ik ben benieuwd met welke bijbelteksten je gaat komen op mijn vragen, want die teksten staan er helemaal niet. ja, uit z'n verband gerukte teksten die er niets mee te maken hebben. Maar ik bedoel, concreet, duidelijke teksten, net zolas 'gij zult niet stelen' bijvoorbeeld...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:49

Geplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 14:59

[quote=YES356]Hoe kunnen we met zijn allen respectvol spreken over homo seksualiteit onder christenen ?[quote=YES356][

Wel, yes, als je het mij vraagt is het niet mogelijk om met zn allen een respectvolle discussie te voeren over homo sexualiteit, tenzij de "veroordelende christen" zoals sommige mensen mij en anderen bestempelen, die een andere kijk hebben en/of op een andere manier comminiceren, uit dit forum toppic blijven.

Maar zoals ik gisteravond heb ontdek is herman968 uit cm gegooid zo ook beun656. De mensen die een klacht tegen deze 2 mensen hebben ingediend zijn misschien zelf eerst begonnen met 1 van deze 2 mensen te beledigen maar die blijven dus wel in cm zitten. Dit onrechtvaardig handelen van cm redactie is niet juist naar mijn mening. Dit zegt ook wel iets over cm redactie zelf en waar ze voor staan. Ze kunnen net zo goed dat "christian" weg laten want het is hier niet anders dan het was in sodom en gommorra (=de wereld).Als ik dit zo lees denk ik van:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2
want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. Mattheus 7 1 en 2....en Lucas 6 37;
En oordeelt niet en gij zult niet geoordeeld worden. En veroordeelt niet en gij zult niet veroordeeld worden; laat los en gij zult losgelaten worden
Als ze 1 eruit gooien moeten ze ook die klacht hebben ingediend eruit gooien want allebei heeft fout niet één. O, hoe weet jij dat? Dat alle partijen fout waren en niet één, was je erbij, heb je alles gevolgd, weer zeg ik: 'gij zult niet oordelen...Matheus 7:1-5 1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt; 2 want met het oordeel, waarmede gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden, en met de maat, waarmede gij meet, zal u gemeten worden. 3 Wat ziet gij de splinter in het oog van uw broeder, maar de balk in uw eigen oog bemerkt gij niet? 4 Hoe zult gij dan tot uw broeder zeggen: Laat mij de splinter uit uw oog wegdoen, terwijl, zie, de balk in uw oog is? 5 Huichelaar, doe eerst de balk uit uw oog weg, dan zult gij scherp kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder weg te doen. Ja, dit staat in de bijbel, letterlijk en duidelijk over degenen die oordelen... Kon het niet onder elkaar uitgewerkt worden wat ook de rede van de klacht mocht zijn geweest Wat denk je zelf?, zijn we kinderen onder elkaar? Wat heeft dit met kinderen te maken, die zijn nog onbedorven, de kleintjes....Wij moeten worden als kinderen anders kunnen we het koninkrijk van God niet binnekomen. Mattheus 18 1-3 1 Op dat ogenblik kwamen de discipelen bij Jezus en vroegen: Wie is wel de grootste in het Koninkrijk der hemelen? 2 En Hij riep een kind tot Zich, plaatste dat in hun midden, 3 en zeide: Voorwaar, Ik zeg u, wanneer gij u niet bekeert en wordt als de kinderen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
nogmaals, het is triest te moeten ervaren en dan spreek ik ook namens anderen, hoe men hier in het forum op een niet respectvolle, onsportieve en zelfs kinderachtig manier met elkaar omgaat. Dat sommige mensen zover gaan om een klacht indienen tegen anderen die niet dezelfde kijk hebben op het toppic en/of op een andere manier communiceren, zodat deze uit het forum en zelfs uit cm verwijderd worden. wie zegt dat er hier sprake was van een klacht...? Verdraagzaamheid hier op het forum is ver te zoeken!...Vind jij jezelf verdraagzaam?Dan wil ik dit hieronder nog meegeven:

jak 4:4>Trouwelozen, weet u niet dat vriendschap met de wereld(=sodom en gommorra) vijandschap met God betekent? Wie met de wereld (=sodom en gommora) bevriend wil zijn, maakt zich tot vijand van God. Voor wie is dat bedoeld, wie is hier, volgens jou trouweloos?http://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra
Sodom en Gomorra lagen in Kanaän en waren - volgens de Bijbel en Koran - berucht vanwege de "verdorvenheid" van de inwoners. De naam Sodom heeft geleid tot de term sodomie, een uitdrukking voor 'zondige', verboden seksuele contacten. Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden.
Sodomie wordt wel eens gebruikt om homoseksualiteit mee aan te duiden. Wordt dat wéleens gebruikt? En dan, wat wil jij daarmee zeggen? En dan wens ik jullie veel succes met de discussie over dit topic. Klinkt mij wat cynisch en sarcastisch in mijn oren, deze wens van jou, kan dat kloppen? en vind jij dat bijbels?
...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 11 juli 2012, 04:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 04:56

En nu, sweet dreams! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 05:16

ZEELAND736 schreef:
Eerst een Russische site...nu een Roemeense...
Waar denk je Frank...dat je HAAR zult vinden???
Was FF ook niets???

De meeste leden die op FF zitten vind je ook op CM terug. Tevens is het net of iedereen daar op FF in slaap is gevallen. Niets te beleven dus.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 05:20

LEANNE226 schreef:
Ik heb laatst een "heg" laten inkorten(het waren bekant bomen geworden) die ruim boven de goot uit kwam,kostte me 120 euro en voor dat geld voerden ze de rotzooi ook nog af.......

Ik heb connyveren of zoiets en dat zijn ook al inderdaad dunne boompjes geworden. Ze zijn drie meter hoog en moeten naar 2 meter gebracht worden. Het is zo'n 30 meter heg maar het grootste gedeelte is erg moeilijk bereikbaar. Het is best een hele karwei dat ook niet met 2 man op 1 dag gedaan kan worden. Want dat zag ik bij een buur.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 05:24

VISSER278 schreef:
Wat???????????? Is die heg nu nog niet om zeep geholpen?????

Ik heb de zaag maar sinds gisteren in de namiddag visser. En de heg is zo hoog en mijn ladder is iets te kort...ik zou euh iemand moeten hebben die nogal groot is. Ken jij zo iemand Visser... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 06:35

Liefde is niet het bewonderen van het volmaakte,
maar het aanvaarden van het onvolmaakte
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 06:44

Ieder mens heeft diep van binnen
doosjes met herinneringen.
Draag die doosjes niet als last
want heus, ze komen vaak van pas.
Doosjes die je laten weten
... dat het slechter is geweest;
doosjes vol met dankbaarheid,
voor elke lach, voor ieder feest .

Mooie doosjes vol met liefde,
boordevol van tederheid;
maar ook doosjes vol van afschuw
haat en onverdraagzaamheid.
Die mag je rustig laten zitten
met de deksel stijf erop .
En die doosjes vol met liefde
zet die altijd bovenop.

Want wanneer er weer zo`n dag is,
vol verdriet en tegenslag;
put dan moed uit zo`n doosje,
dan verander je op slag.
Je ziet de dingen weer heel anders,
voelt je dankbaar en blij.
Als je me niet wilt geloven
probeer het dan, het helpt ook mij
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:00

Vanmorgen in alle vroegte.....een fijn bericht!!
Nadat vorige week op het vliegveld in Brazilie een moeder met haar dochter werden aangehouden en bij controle van papieren ....1 LETTER(!!!) niet in orde bleek te zijn...mochten ze niet naar Nederland...
De vader is hier al en het gezin komt voorgoed in Nederland wonen..omdat de corruptie in het land steeds erger wordt...
Ze dachten dat de dochter tegen haar zin naar Nederland moest...
Zelfs de kinderrechter moest er aan te pas komen!!!!
2000 euro armer...en een blijde vader die in Nederland op hen wacht!!!
Het gezin zal vanmiddag herenigd worden..
Welkom...N...en C..ik hoop jullie gauw te zien!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:03

FRANKT627 schreef:
De meeste leden die op FF zitten vind je ook op CM terug. Tevens is het net of iedereen daar op FF in slaap is gevallen. Niets te beleven dus.

Nee...van slaap is hier geen sprake toch??? Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:09

YES356 schreef:
Kon ff niet in slaap komen! hierna wel! weet ik zeker! Slapende smiley Knipoog smiley

http://youtu.be/krj5cQbbzX4

Prachtig lied...
Stond op een site die gemaakt was voor de geadopteerde dochter uit Sri Lanka van mijn neef. Het meisje is inmiddels al een half jaar in Nederland en is een blij en lief mensenkind...!!!!
Het lied stond centraal in hun leven tijdens de 3 jaar dat ze hebben gewacht op haar komst!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op woensdag 11 juli 2012, 08:10
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:25

Ik ga doosjes opzoeken!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 11 juli 2012, 08:41

DJES101 schreef:
Ieder mens heeft diep van binnen
doosjes met herinneringen.
Draag die doosjes niet als last
want heus, ze komen vaak van pas.
Doosjes die je laten weten
... dat het slechter is geweest;
doosjes vol met dankbaarheid,
voor elke lach, voor ieder feest .

Mooie doosjes vol met liefde,
boordevol van tederheid;
maar ook doosjes vol van afschuw
haat en onverdraagzaamheid.
Die mag je rustig laten zitten
met de deksel stijf erop .
En die doosjes vol met liefde
zet die altijd bovenop.

Want wanneer er weer zo`n dag is,
vol verdriet en tegenslag;
put dan moed uit zo`n doosje,
dan verander je op slag.
Je ziet de dingen weer heel anders,
voelt je dankbaar en blij.
Als je me niet wilt geloven
probeer het dan, het helpt ook mij

Mooi zeg, zo uit het leven gegrepen!!!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4145 4146 4147 4148 4149 4150 4151 ... 6194 Volgende
Pagina 4148 van 6194