ChristianMatch

Forum

Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4156 4157 4158 4159 4160 4161 4162 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:49

Als ik dit allemaal lees, moet ik denken aan mijn vakantie met mijn vriendin
jaaaaaaaaren geleden.
We waren in Vlissingen op vakantie, en wilden gaan uit eten.
We zagen een leuk, gezellig restaurant, en gingen naar binnen.
Het was nog vrij rustig, en we kozen een leuk plekje bij het raam.
Het duurde maar even, en geleidelijk aan stroomde het vol.
Iedereen deed een bestelling, en wij uiteraard ook.
Tja....zei mn vriendin..het is hier een ruim aanbod van vis....
No way..zei ik.....ik neem een lekker biefstukje..
En als er mensen vis gaan slurpen, vertelde ik haar...wil ik een andere tafel.
Dat meen je niet, zei mn vriendin....ik zei o ja....
want anders krijg ik geen hap door mn keel.
Mijn angst werd waarheid..
Overal op tafels kwamen van die grote zwarte pannen , met OESTERS!!!!
En daar begon het geslurp.......
Mijn vriendin begon te lachen.....nou..daar zitten we dan.
Ik kreeg het benauwd....want zo kreeg ik echt geen hap door mn keel.
Toen er even later een ober aan kwam met ons eten, heb ik hem vriendelijk verzocht, of we asjeblieft!!!!!...aan een andere tafel mochten gaan zitten.......ik zag hem denken.......stomme muts!!!!
Maar ik kreeg mn zin....we zaten verrrr weg van het geslurp...en ik heb heerlijk gegeten!! Lachende smiley

Eigenlijk heb ik wel een vraag....
Als je bij iemand voor het eerst gaat eten en je krijgt slurp vis......
wat doe je dan he?
Zeggen dat ik echt geen honger heb? Zieke smiley
Ik lus dat egg nie........kokkeltjes....oestertjes...krabbetjes......
Als het oooooit voorkomt...dan hoop ik dat er een kat of hond onder tafel ligt Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:50

PETRA944 schreef:
Hoe denk je bv dat een schrijver van een krant een samenkomst beschrijft als de schrijver zelf bv niet gelooft in genezingen vandaag de dag, maar nog gelooft dat dat alleen gebeurde in de tijd van de bijbel?
Zijn eigen bril komt door het artikel heen. Is het dan waarheid wat de krant schrijft? onderzoek het zelf.

Ik weet dat zo'n journalist objectief is, worden er echt mensen genezen op de lange termijn schrijven ze dat ook.

Naar de dvd's die Zijlstra verkoopt, met de zogenaamde genezingen, die waren van heel korte duur, daar is onderzoek naar gedaan. Dat was op een eo-actualiteiten programma.
Iedereen op die dvd's, die in de dienst waren 'genezen', daar zijn ze na een tijdje bij die mensen langs geweest en iedereen was nog even ziek en zieker dan daarvoor.
En op de vraag waarom ze dan nog op die dvd's stonden, die dus ook nog steeds werden verkocht, de mensen die zogenaamd waren genezen, gaf Zijlstra ontwijkende antwoorden.

Kijk, het werkt psychologisch. Door dat bidden en overgave, kunnen mensen zich tijdelijk eventjes beter voelen, en dan gaat Zijlstra roepen dat ze zijn genezen.
Of het zijn ziektes die vanzelf ook wel over waren gegaan.

Of ziektes die een psychiater ook zou kunnen genezen...dus Lichamelijke ziektes met een psychische oorsprong. iedereen die wat menselijke warmte voelt en wat aandacht krijgt zou daarvan genezen.

Enfin, ik hou d'r over op, ik zoek die linken wel even op, vandaag of morgen.
Dus ik ondezoek het zelf.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 12 juli 2012, 12:11
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 11:53

ROELANDE345 schreef:
Het domein van de slang is niet geschreven door Frank Ouweneel maar door Wim Ouweneel,( zn broer)

Ja, dat bedoelde ik ook, zijn oudere broer.....
Ik dacht dat men dat zou begrijpen..
Zijn jongere broer heeft dezelfde 'gaven'.

Zit in de genen denk ik...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 12 juli 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:00

ZEELAND736 schreef:
Uhhhhh!!!
Thee mag...boekie mag...hoekie mag....
Maar voor de rest...geen dingen doen die ik ook niet zou doen...

Knipoog smiley

OOOO...ellende ..drijfnat geregend.....ik moest boodschappen doen..anders hangt mn kroost vanavond gillend in de koelkast......
Waarom isie leeg????
Dusss...geen boek...geen thee...geen koek....
Maar er staat wel een lekkere jachtschotel klaar Kwijlende smiley
En nu nog naar mn werk...terwijl bijna al mn collega's met vakantie zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:01

SHANITA130 schreef:
Ik weet dat zo'n journalist objectief is, worden er echt mensen genezen op de lange termijn schrijven ze dat ook.

Naar de dvd's die Zijlstra verkoopt, met de zogenaamde genezingen, die waren van heel korte duur, daar is onderzoek naar gedaan. Dat was op een eo-actualiteiten programma.
Iedereen op die dvd's, die in de dienst waren 'genezen', daar zijn ze na een tijdje bij die mensen langs geweest en iedereen was nog even ziek en zieker dan daarvoor.
En op de vraag waarom ze dan nog op die dvd's stonden, de mensen die zogenaamd waren genezen, gaf Zijlstra ontwijkende antwoorden.

Kijk, het werkt psychologisch. Door dat bidden en overgave, kunnen mensen zich tijdelijk eventjes beter voelen, en dan gaat Zijlstra roepen dat ze zijn genezen.
Of het zijn ziektes die vanzelf ook wel over waren gegaan.

Of ziektes die een psychiater ook zou kunnen genezen...dus Lichamelijke ziektes met een psychische oorsprong. iedereen die wat menselijke warmte voelt en wat aandacht krijgt zou daarvan genezen.

Enfin, ik hou d'r over op, ik zoek die linken wel even op, vandaag of morgen.
Dus ik ondezoek het zelf.

Smiley die vol vragen zit
Ik ken persoonlijk wat mensen , 3 om precies te zijn die langer en korter geleden genezen zijn in een dienst van Zijlstra. En die dat nog steeds zijn!
(Overigens ken ik ook mensen die dat gewoon in hun eigen dienst genezen zijn) gewoon aantoonbaar met medisch bewijs Is natuurlijk ook helemaal niet gek als we bedenken dat God de gene is die geneest en niet Jan Zijlstra of wie dan ook

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op donderdag 12 juli 2012, 12:09
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:06

XABIA794 schreef:
Ik zou vooral denken,
behoud het goede en laat de rest.
het is met alles zo, voor je hopen dingen voor waarheid aanneemt doe je best wat onderzoek, maar dit geldt ook voor het omgekeerde.
Is het dan de bedoeling om alle artikelen die geschreven worden als waarheid aan te nemen?
er is ook al een hoop verschenen aan bijbelkritiek, waardoor vele mensen zich niet meer durven te verdiepen in Gods Woord.
Ik had geen moeite met de uiteenzetting van Fr. Ouweneel. Hij heeft vooral een oproep tot bekering in zijn boodschap. en uiteraard moet ieder zelf weten dat het boek openbaring vooral in "interpretatie" moet gelezen worden.
Want inderdaad weet niemand de voleinding van Gods Werk als de Vader...

Hier was pakweg tien jaar gelden ook al ophef over, toen ging het over de oudere broer.
Dus ik heb al jaren dat ik helemaal niets met het fenomeen 'Ouweneel' te maken wil hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:09

ROELANDE345 schreef:
Smiley die vol vragen zit
Ik ken persoonlijk wat mensen , 3 om precies te zijn die langer en korter geleden genezen zijn in een dienst van Zijlstra. En die dat nog steeds zijn!
(Overigens ken ik ook mensen die dat gewoon in hun eigen dienst genezen zijn) gewoon aantoonbaar met medisch bewijs

Ik ken ook mensen die genezen zijn.

Zelfs ongelovigen mensen die kanker hadden.

Zelfs meer dan drie...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:15

SHANITA130 schreef:
Ik ken ook mensen die genezen zijn.

Zelfs ongelovigen mensen die kanker hadden.

Zelfs meer dan drie...

Als je de Vader vraagt om een brood geeft Hij je zeker toch geen steen

ken je dat liedje?
Als ik God om iets vraag en ik krijg dat, dan aanvaart ik het als komende van Hem. Ga ik niet er allerlei andere verklaringen voor zoeken.
Maar ik begrijp dat jij teleurgesteld bent in dit soort dingen?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:16

ZEELAND736 schreef:
Ik heb er drie(kussens)
Niet 1 is er goed, maar de combinatie van bepaalde stand...lukt het me...
Ooit al eens het aanbod gehad van een fysio waarbij ik een heel duur kussen mocht uitproberen....(nog steeds veel nek en schouderklachten)
Ook dat haalde het niet...
Heb al eens van een kenner gehoord dat het gros van de mensen...""worstelt"" met een kussen...
Ik heb de moed opgegeven en leer er mee leven...

Boze smiley ...ik herken het probleem...ik heb ook een tijd gehad dat ik met nekpijn of barstende hoofdpijn uit bed kwam. Ik heb alle soorten kussen geprobeerd. Ook die 'speciale' en erg dure kussens. Uiteindelijk blijft het maar zoeken en proberen en je moet ook eens trachten je kussen een beetje op te rollen of zo. Een andere vorm geven, dat wilt bij mij wel eens helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:21

Maar luister....die zwarte pannen met inhoud zijn vast geen oesters geweest denk ik....
Die komen vaak op een schaal...
Mossels wel in pannen...
Er is ooit eens in Vlissingen een wedstrijd mossels eten geweest...ONBEPERKT...

Die won een kennis....die at 6 pannen op( natuurlijk begrijp je dat er veel ""afval"" van schelpen aan de mossels zit...

Zo eten mijn dochter en ik 2 kilo mossels...
Dat lijkt veel maar je houd er een bord vol aan over....lekker met frietjes...
( en de sausjes...mmm)
En creabea hier ...bewaarde de schelpen en maakte er mosselkransen van!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:23

MARIANNE338 schreef:
OOOO...ellende ..drijfnat geregend.....ik moest boodschappen doen..anders hangt mn kroost vanavond gillend in de koelkast......
Waarom isie leeg????
Dusss...geen boek...geen thee...geen koek....
Maar er staat wel een lekkere jachtschotel klaar Kwijlende smiley
En nu nog naar mn werk...terwijl bijna al mn collega's met vakantie zijn...

JACHTSCHOTEL????

MMM...goed idee alweer lang geleden.....
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:29

SHANITA130 schreef:
Hier was pakweg tien jaar gelden ook al ophef over, toen ging het over de oudere broer.
Dus ik heb al jaren dat ik helemaal niets met het fenomeen 'Ouweneel' te maken wil hebben....

Inderdaad jammer dat de personen in kwestie zichzelf hier niet kunnen verdedigen.
Ik kreeg vanuit mijn gemeente ook een hele hoop negatieve reacties te verwerken als ik opgebouwd van een toespraak terug kwam van W. ouweneel, een gemeente waar ik veel kom is nogal huiverig naar alles waar de Geest aanwezig kan zijn.
Zitten liever veilig op hun stoeltje traditioneel te wezen. Jammer vaak dat ze niet open staan voor andere opinies en visies. (ze missen een hoop "wonderen" waar God Zich in openbaard)
Het ergste van alles vond ik dan nog dat de personen in kwestie die me gingen wijzen, zelf geen onderzoek hadden gedaan, als gewoon klakkeloos artikels zitten overnemen.
Ik was toevallig dit weekend op bezoek na uitnodiging in een Trin gemeente.
Ik heb er geen enkele moeite ervaren dan dat ik een geweldig woord en dienst heb mee gemaakt.
Zoals ik al zei... behoud het goede en .... gooi het kind niet met het badwater weg Knipoog smiley

Laatst aangepast door
XABIA794
op donderdag 12 juli 2012, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:31

ROELANDE345 schreef:
Als je de Vader vraagt om een brood geeft Hij je zeker toch geen steen

ken je dat liedje?
Als ik God om iets vraag en ik krijg dat, dan aanvaart ik het als komende van Hem. Ga ik niet er allerlei andere verklaringen voor zoeken.
Maar ik begrijp dat jij teleurgesteld bent in dit soort dingen?

Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt, toen ik pas gelovig was geloofde ik alles. Ouweneel, Zijlstra, Benny Hinn etc.

Heb daar hele bedragen aan uitgegeven.
Boeken, dvd's video's toen nog...

Dan hoorde en las ik dat dit niet klopt dat niet klopt, ja, voel me behoorlijk g.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:35

XABIA794 schreef:
Inderdaad jammer dat de personen in kwestie zichzelf hier niet kunnen verdedigen.
Ik kreeg vanuit mijn gemeente ook een hele hoop negatieve reacties te verwerken als ik opgebouwd van een toespraak terug kwam van W. ouweneel, een gemeente waar ik veel kom is nogal huiverig naar alles waar de Geest aanwezig kan zijn.
Zitten liever veilig op hun stoeltje traditioneel te wezen. Jammer vaak dat ze niet open staan voor andere opinies en visies. (ze missen een hoop "wonderen" waar God Zich in openbaard)
Het ergste van alles vond ik dan nog dat de personen in kwestie die me gingen wijzen, zelf geen onderzoek hadden gedaan, als gewoon klakkeloos artikels zitten overnemen.
Ik was toevallig dit weekend op bezoek na uitnodiging in een Trin gemeente.
Ik heb er geen enkele moeite ervaren dan dat ik een geweldig woord en dienst heb mee gemaakt.
Zoals ik al zei... behoud het goede en .... gooi het kind niet met het badwater weg Knipoog smiley

Dan werkt 't voor jou wel, en voor mij niet.

Ik zeg ook niet dat alles wat zij zeggen niet waar is, tuurlijk, zij zeggen ook veel (halve) waarheden, anders zou niemand meer komen...

De zalen moeten natuurlijk wel goed gevuld blijven met enthousiaste aanhangers..

Maar om te zeggen dat als je een probleem met mij hebt, heb je een probleem met God, of gewoon dingen verzinnen over de eindtijd die feitelijk gewoon leugens zijn...ja, gaat me te ver, ook al zeggen ze ook dingen die zo zijn.

Quote:
"Net als broer Willem houdt Frank op tal van plaatsen in het land spreekbeurten waar hij zijn kennis doorgeeft. Op zich niet zo schokkend, er lopen heel wat wannabe Hal Lindseys rond die het boek Openbaring als geen ander kunnen duiden, maar Frank onderscheidt zich op één belangrijk punt: hij zuigt de meeste Eindtijd-feiten gewoon uit z’n dikke duim".

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 12 juli 2012, 12:44
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:38

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ...ik herken het probleem...ik heb ook een tijd gehad dat ik met nekpijn of barstende hoofdpijn uit bed kwam. Ik heb alle soorten kussen geprobeerd. Ook die 'speciale' en erg dure kussens. Uiteindelijk blijft het maar zoeken en proberen en je moet ook eens trachten je kussen een beetje op te rollen of zo. Een andere vorm geven, dat wilt bij mij wel eens helpen.

Kijk Frank..heb ik iemand die me begrijpt... Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:40

ROELANDE345 schreef:
mn kleinzoon (net 3)was heel resoluut bij het in bed stoppen; Nee ik hoef Woefwoef niet ik ben groot. De knuffel mocht zelfs niet in de slaapkamer blijven een paar keer geprobeerd maar het mocht echt niet. Toen maar afgesproken dat de knuffel in de gang zou slapen vlak bij zijn kamertje en dat hij hem mocht gaan pakken als hij hem miste. De slaapkamerdeur was nog maar net dicht of hij ging al weer open. Twee benauwde oogjes keken om het hoekje; even Woefwoef pakken.
Hij was toch iets minder groot als ie zelf dacht

Heerlijk toch...tof dat een 3jarige nog even van de vloer is....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:42

SHANITA130 schreef:
Teleurgesteld is nog zacht uitgedrukt, toen ik pas gelovig was geloofde ik alles. Ouweneel, Zijlstra, Benny Hinn etc.

Heb daar hele bedragen aan uitgegeven.
Boeken, dvd's video's toen nog...

Dan hoorde en las ik dat dit niet klopt dat niet klopt, ja, voel me behoorlijk g.....

Je moet niet op de boodschappenjongen vertrouwen maar op de Boodschapper! Zelf onderzoek doen naar wat gezegd wordt voor je alles gelooft, maar ook niet alles weggooien omdat de boodschap hier en daar niet klopt. Blijft mensen werk he. Het is beter bij de Here te schuilen dan op edelen te vertrouwen staat al in de psalmen
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:44

ZEELAND736 schreef:
Heerlijk toch...tof dat een 3jarige nog even van de vloer is....

ja haha hij is altijd de hele nacht van de vloer. Tenminste das de bedoeling Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:49

Ja, daar ben ik nu, jaren later door schade en schande ook achter.

Je hebt gelijk!

Toch kan het schadelijk zijn als pas gelovigen deze dingen en mensen geloven en er dan achter komen dat ze liegen.

Voor mij gold dat wel heel erg...

Dusz, als ik een iemand die pas gelooft kan weerhouden....door net als ik heel enthousiast van Benny Hinn dit en Benny Hinn dat, ja, dan doe ik dat...

Wat je zegt klopt helemaal, de boodschap, niet de boodschapper, al heb je ook integeren ertussen.

Waar ik ook erg van schrok was als mensen zeiden van dat ze het járen 'alleen' met God moesten doen, totdat ze naar die en die bijeenkomsten gingen, met bekwame broeders en zusters...

Ach ja, en sommigen kunnen denken dat ik mensen zwart probeer te maken met die artikelen...
Dat doen die mensen zelf al..
Mijn motivatie om het hier te zetten is grote verontwaardiging, en anderen waarschuwen....

Want wat sommige mensen voor geld doen....het enige dat ze uiteindelijk nog interesseert is het geld..anders ga je niet zoals ouweneel hele feiten uit je duim zuigen cq lopen verzinnen. Gewoon liegen en dan doorgaan als integere christenen.....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 12 juli 2012, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 12:58

Vanmorgen 11.00u Hang ik mn was nu wel of niet buiten
wel-niet-wel niet-wel-niet
12.00u ; wel
13.00u NIET Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:01

Een heerlijke zon is er nu hier...zal es effe de was ophangen...vooral neusdoeken...stomme verkoudheid Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:05

ZEELAND736 schreef:
Kijk Frank..heb ik iemand die me begrijpt... Knipoog smiley Lachende smiley

ik begrijp het ook...heb regelmatig hele gevechten met dat ding.....en ook 3 kussens in bed liggen....
mijn nek en hoofd doen ook zeer, maar ja....ik worstel nog maar even door
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:07

FRANKT627 schreef:
Ze kan toch niet kletsen op CM of msn en tergelijkertijd haar koffers pakken. Er zijn nu eenmaal prioriteiten... Knipoog smiley

een vrouw/ moeder ben je 24 uur van de dag..lijkt trouwens ook geen eind aan zo'n dag te komen...altijd wel iets te vinden of tegen te komen voordat je je bed tegenkomt.....

( tinka, die alles opruimt om zo haar bedje snel te bereiken) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:29

God de Vader zal weten wanneer onze Heer terug komt op de wolken.
Het boek openbaring staat niet voor niets in de Bijbel. Als men niet de Bijbel mag gebruiken om mensen te waarschuwen dat het einde naderd, kunne we dus de waarheid van de rest van de Bijbel ook aan de kant zetten.

Tekenen des tijds moeten we wel op letten, er staan er veel profetieën over, zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Als iemand op grond van de Bijbel zegt dat we in de barensweeën der eindtijd zitten en uitlegt waarom hij dat zegt, is het wel zaak om allert te blijven en dus het goede pad te behouden.

Velen zijn in principe bang voor de eindtijd, maar wat zal het een Feest zijn, Gods Feest. Jezus als Koning van nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde wordt, wereld Vrede overal. Geen sores meer om wat wel of niet waar is, geen sores meer om aardse zaken, en gebreken meer zowel op fysiek als mentaal.

Ouweneel ken ik niet hen ook niets van hem gehoord of gelezen, maar het gaat om de intensie waar iemand mee bezig is, gelijk ook een Benny Hinn dat doet. Het gaat niet om in wat voor naam men het doet, maar met welke intensie, is het eigen belang of is het daadwerkelijk ter meerdere eer en glorie van God.

Er zal bijvoorbeeld genezne worden in Jezus naam, waarvan Jezus later zal zeggen ik heb u niet gekend, terwijl er wel genezen word, gelijk Hij aangeeft.
Misschien zijn sommigen, gelijk Hinn wel ooit goed begonnen, nu hebben ze gebed nodig om de Waarheid weer onder ogen te zien in hun hart.
Jezus wil niet dat er mesne verloren gaan du sals wij mesnsen kenne die niet goed bezig zijn is ipv te gaan afkatten op die personen, ons gebed voor hen is zo nodig.

Gods Geest kan en wil heel veel, kunnen wij ons laten leiden door Hem?

Laatst aangepast door
PIETER619
op donderdag 12 juli 2012, 13:30
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:32

FRANKT627 schreef:
Een heerlijke zon is er nu hier...zal es effe de was ophangen...vooral neusdoeken...stomme verkoudheid Boze smiley

Papieren gebruiken...of een keukenrol in je nabijheid...
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:33

ROELANDE345 schreef:
Vanmorgen 11.00u Hang ik mn was nu wel of niet buiten
wel-niet-wel niet-wel-niet
12.00u ; wel
13.00u NIET Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Boze smiley

Ikke hep wel gedaan...maar zodra het dreigt hep se een afdakkie...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:34

Best interesant, waar geloof je in, in de bijbel?
wat geloof je van de bijbel? dat alleen vroeger jezus wonderen deed? mensen werden genezen, soms vielen door de aanwezigheid van god, mensen werden bevrijd van demomen, of geloof je dat god nu nog steeds dezelfde is, en nog steeds dezelfde dingen in jezus naam kunnen gebeuren?
cristenen die daarin geloven, in jezus naam bv, mensen genezen,(net zoals de apostelen deden in handelingen door gods geest) krijgen daarin veel kritiek van anderen cristenen.
moet me denken , hoe de farizeen destijds op jezus zelf reageerden, als hij iemand genas of bevrijdde etc.
aan sommigge dingen doen sommigge traditionele kerken me denken aan de reacties van de farizeen in de bijbel

en die farizeeen hadden veel kritiek. Wil hier niet zeggen alle traditionele kerken, maar sommigge mensen uit de traditionele kerk.

Voor klakkeloos alle kritiek aan te nemen, onderzoek het zelf.

klein vb over geld vragen,ja ik ken samenkomsten waar machtigingskaartjes liggen,maar heb ook de predikers horen zeggen bij de collecte,je bent niet verplicht om te geven,voel je vrij daarin. en dan kijkje naar de werken van zon gemeente en snap je wel warom ze vragen om geld,bv een heel dorp in oeganda vol met kinderen onderhouden ,tja kost geld. Ook verantwoorden die mensen hun kosten tegenover de gemeente.dus niet meteen zo negatief als er geld word gevraagd.
en commercie,ach zo duur zijn die dvd,s of cd,s van jan zijlstra bv niet, hij zou ze voor meer geld kunnen verkopen denk ik, en omdat hij dat niet doet,zegt me iets dat het niet om het geld gaat.

onderzoek de dingen zelf,kijk naar wat de leer is, is het bijbels?
kijk naar de vruchten..
en bij jan zijlstra worden mensen genezen, blijven genezen. Dat zijn mijn bevindingen.

liefs voor iedereen,met respect voor de mensen die anders denken, wou gewoon graag mijn mening er effe bij zetten
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:35

TINK100 schreef:
een vrouw/ moeder ben je 24 uur van de dag..lijkt trouwens ook geen eind aan zo'n dag te komen...altijd wel iets te vinden of tegen te komen voordat je je bed tegenkomt.....

( tinka, die alles opruimt om zo haar bedje snel te bereiken) Knipoog smiley

Koffers pak ik juist inderdaad op het laatste moment in...dan heb ik mijn hoofd er het beste bij...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:39

PIETER619 schreef:
God de Vader zal weten wanneer onze Heer terug komt op de wolken.
Het boek openbaring staat niet voor niets in de Bijbel. Als men niet de Bijbel mag gebruiken om mensen te waarschuwen dat het einde naderd, kunne we dus de waarheid van de rest van de Bijbel ook aan de kant zetten.

Tekenen des tijds moeten we wel op letten, er staan er veel profetieën over, zowel in het Oude als Nieuwe Testament. Als iemand op grond van de Bijbel zegt dat we in de barensweeën der eindtijd zitten en uitlegt waarom hij dat zegt, is het wel zaak om allert te blijven en dus het goede pad te behouden.

Velen zijn in principe bang voor de eindtijd, maar wat zal het een Feest zijn, Gods Feest. Jezus als Koning van nieuwe Hemel en Nieuwe Aarde wordt, wereld Vrede overal. Geen sores meer om wat wel of niet waar is, geen sores meer om aardse zaken, en gebreken meer zowel op fysiek als mentaal.

Ouweneel ken ik niet hen ook niets van hem gehoord of gelezen, maar het gaat om de intensie waar iemand mee bezig is, gelijk ook een Benny Hinn dat doet. Het gaat niet om in wat voor naam men het doet, maar met welke intensie, is het eigen belang of is het daadwerkelijk ter meerdere eer en glorie van God.

Er zal bijvoorbeeld genezne worden in Jezus naam, waarvan Jezus later zal zeggen ik heb u niet gekend, terwijl er wel genezen word, gelijk Hij aangeeft.
Misschien zijn sommigen, gelijk Hinn wel ooit goed begonnen, nu hebben ze gebed nodig om de Waarheid weer onder ogen te zien in hun hart.
Jezus wil niet dat er mesne verloren gaan du sals wij mesnsen kenne die niet goed bezig zijn is ipv te gaan afkatten op die personen, ons gebed voor hen is zo nodig.

Gods Geest kan en wil heel veel, kunnen wij ons laten leiden door Hem?

mooi geschreven, ook mensen die preken enzo, maken wel es fouten, begrijpen god soms verkeert, beter ervoor bidden dan afbranden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 12 juli 2012, 13:40

SHANITA130 schreef:
Ja, daar ben ik nu, jaren later door schade en schande ook achter....

Want wat sommige mensen voor geld doen....het enige dat ze uiteindelijk nog interesseert is het geld..anders ga je niet zoals ouweneel hele feiten uit je duim zuigen cq lopen verzinnen. Gewoon liegen en dan doorgaan als integere christenen.....

Een ding weet ik zeker Shanita Wat Frank Ouweneel drijft is echt niet geld. Hij komt als je hem uitnodigt om te spreken gewoon voor niks, onkosten vergoeding. Tenminste bij ons in de gemeente ik ken hem echt al jaren (40ong)heb een aantal keer met hem gesproken. Hoewel ik absoluut geen fan van hem ben heb ik toch sterk de indruk dat hij wil leven tot Gods eer. En dat hij zelf geloofd wat hij zegt. Volgens mij is het iemand die nogal gecompliceerd in elkaar zit. Van Willem weet ik zeker dat het een integer persoon is die probeert te leven naar Gods eer. En ook hij komt voor noppes!. Benny Hinn ken ik niet maar ook hij heeft boeken geschreven waar zeer waardevolle dingen instaan. Dus tis wat Xabia zei niet het kind met het badwater weggooien.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4156 4157 4158 4159 4160 4161 4162 ... 6194 Volgende
Pagina 4159 van 6194