Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:16
|
|
|
FRANKT627 schreef: | we willen dus op zaterdag 4 augustus voor de twaalfde keer met elkaar gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" (verlengde arnhemse weg 101 te ede) rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad;
je rijd dus bij de schaapskooi over de parkeerplaats, neemt de S-bocht om het schuurtje heen en rijd door tot de tweede groep bomen aan je linker hand; daar zie je een parkeerplaats, waar we in het gras zitten (en sommigen op stoelen).
mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond 9 uur.
ieder neemt weer eigen eten/BBQ-vlees en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl. om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar; dat werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken wordt na de picknick thuis weer genoten. - uiteraard kun je je kinderen en huisdieren ook gewoon meenemen.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 met pleegdochter qsjes546, 44 jaar, regio 035 mieke962, 41 jaar, regio 0181 sonja008, 36 jaar regio 0341 jans221, 51 jaar, regio 0180 Erika129, 37 jaar, regio 0318 willemien943, 45 jaar, regio 010 Tjoklat313, 52 jaar, regio 078 flower776 51 jaar, regio 0180 Jol252 49 jaar, regio 071
harald940, 37 jaar, regio 038 Leonard480, regio0180 Jozua472, 55 jaar, regio 0113 siroka573, 33 jaar Willem618, 43 jaar, regio 344 OV (met 4 kinderen) Bram548, 48 jaar, regio0113 vindmij053, 55 jaar, regio 0344 Yes356, 46 jaar, regio 0314 Visser278, 45 jaar, regio 0113 (OV) Ludovis278, 55j, regio 0184 Ronald047, 48 jaar, regio 010
bij regen wordt een feest-tent meegenomen door; Leo in samenwerking met Leonard ..... ..... .....
BBQ wordt meegenomen door; -Jans 221 (iemand die hem kan gebruiken mag hem mee terugnemen) ..... ..... .....
houtskool wordt meegenomen door; - harald940 - Jans221 ..... ..... ..... |
Yeah ik kom OV (in Jol-taal Onder Voorbehoud)
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 16 juli 2012, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Yeah ik kom OV (Onder Voorbehoud) |
Iedereen die op de lijst staat komt toch onder voorbehoud...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Iedereen klets er maar door, Hannah...om moedeloos van te worden  |
ik weet het frank; je hebt het ZWAAAAAR!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:24
|
|
|
Ik plaats deze dingen voor een ieder die beschadigt is door jaren lang zich in te laten met deze groepen en mensen.
Wat niet meer terug te draaien is.
Mensen die dingen te horen kregen, opdrachten, van leiders en mensen iets eronder, wat ze moesten doen wat zogenaamd Gods wil was. Alleen door die mensen (en hun geld) daar te houden. De schade die daaruit is voortgekomen en niet meer terug is te draaien....
De Openbare klinieken en dag activeiten centra, die hier in de bijbelbelt zitten waar ik woon, vol zitten met 'ooit evangelisch', En ook plaatsten in Amsterdam..Mensen tot op het bot beschadigd...mensen die de christelijke klinieken niet inkwamen, doordat ze 'het toch niet zouden redden'. alleen mensen werden daar opgenomen die wel verslaafd waren en verder weinig problemen hadden. en nog met ouders enzo omgingen. Zodat het slagingspercentage lekker hoog was, ivm giften uit kerken, itt de reguliere klinieken, maar ja de reguliere niet christelijke klinieken ja, die selecteren dus ook niet.
Maar wel, in dezelfde tijd in hun magazines schreven dat geeneen geval hopeloos is..
Mensen die tot geloof kwamen en zich jarenlang dingen op de mauw hebben laten spelden. En jaren later zich schokkende realiseren dat er niets van klopt, het de leiders enkelt om hun geld ging.
Voor al deze mensen, die daardoor gedesillusioneert zijn, daarvoor schrijf ik deze dingen. Met innige deelnemenig naar de zelfmoorden die eruit zijn voortgekomen!
En voor de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, kijk uit!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SANNE258
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 13:28
|
|
|
Van mij een aanbeveling over een film die niet specifiek christelijk is, maar wel de moeite waard om te kijken. Dit weekend 'The untouchables' gezien. Prachtige Franse film over de relatie tussen een verlamde welgestelde ontwikkelde man en zijn nieuwe verzorger, een laag geschoolde zwarte jongere man uit de arme buitenwijken van Parijs. Prachtig gefilmd, schitterend spel, veel humor en respect voor gehandicapten. Ik neem dan de enkele keer dat de naam van Jezus niet terecht gebruikt wordt, maar voor lief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:04
|
|
|
Als wij met dit gezwets nu wat berijkten , zou het leuk zijn !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik plaats deze dingen voor een ieder die beschadigt is door jaren lang zich in te laten met deze groepen en mensen.
Wat niet meer terug te draaien is.
Mensen die dingen te horen kregen, opdrachten, van leiders en mensen iets eronder, wat ze moesten doen wat zogenaamd Gods wil was. Alleen door die mensen (en hun geld) daar te houden. De schade die daaruit is voortgekomen en niet meer terug is te draaien....
De Openbare klinieken en dag activeiten centra, die hier in de bijbelbelt zitten waar ik woon, vol zitten met 'ooit evangelisch', En ook plaatsten in Amsterdam..Mensen tot op het bot beschadigd...mensen die de christelijke klinieken niet inkwamen, doordat ze 'het toch niet zouden redden'. alleen mensen werden daar opgenomen die wel verslaafd waren en verder weinig problemen hadden. en nog met ouders enzo omgingen. Zodat het slagingspercentage lekker hoog was, ivm giften uit kerken, itt de reguliere klinieken, maar ja de reguliere niet christelijke klinieken ja, die selecteren dus ook niet.
Maar wel, in dezelfde tijd in hun magazines schreven dat geeneen geval hopeloos is..
Mensen die tot geloof kwamen en zich jarenlang dingen op de mauw hebben laten spelden. En jaren later zich schokkende realiseren dat er niets van klopt, het de leiders enkelt om hun geld ging.
Voor al deze mensen, die daardoor gedesillusioneert zijn, daarvoor schrijf ik deze dingen. Met innige deelnemenig naar de zelfmoorden die eruit zijn voortgekomen!
En voor de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, kijk uit! | tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen. En denk je nu echt dat alleen evangelische kerken last hebben van dit gedrag? Ik denk, als ik zo naar de traditionele kerk kijk, hier in de buurt, ik ook wel een boekje open kan doen over misbruik maken van macht en misbruik van de bijbel. Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Of zal ik het eens hebben over de misleiding van Augustinus en Luther en Calvijn? Of het misbruik van macht van de Dordtse Synode?
Ik zal je een heel klein voorbeeldje geven. Een moeder kwam laatst eens bij me met het verhaal dat haar kind, dat op een reformatorisch school zat, bewust niet geholpen werd door de lerares, omdat ze niet naar dezelfde kerk ging, maar naar een andere. Toen de moeder naar die lerares toeging, gaf ze dat ook toe. De moeder zag zich dus genoodzaakt haar kind naar een andere christelijke school te brengen, waar ze wel de benodigde aandacht kreeg. Als ik jouw manier van denken zou volgen, zou ik dus kunnen zeggen, dat op de reformatorische scholen alleen maar reformatorische kinderen geholpen worden en andere christenen zijn maar tweederangs in hun ogen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:45
|
|
|
[quote=PETRA944]beter inplaats van goedgelovig te lezen, ga es zelf naar een dienst van trin toe, Ik ben zo vaak naar zulke plekken geweest, opwekkingsbijeenkomsten, seminars, foute gemeentes, noem maar op, jarenlang. leer je ze eens kennen, en dan bedoel ik ook echt kennen, niet met een kritische geest 1 keer een samenkomst bezoeken. Er zullen best wel integere mensen tussen zitten, tuurlijk...mensen die zich inzetten voor weduwen en wezen, die zelfveel wezen onderhouden, die niet zelf zo bezig zijn met anderen bekritiseren, waar een katholieke priester welkom is en een gereformeerde of noem maar op. die zich inzetten om iedereen jezus te laten leren kennen,laatst naar noord korea zijn geweest. zich ook richten op de meest gesloten landen. makkelijk om langs de kant te zitten met kritiek, ga zelf es mee, wat doe je zelf als cristen? Wat ik doe als christen daar ga ik niet mee lopen prijken op sites zoals deze.en jaja natuurlijk heeft goedgelovig ook al kritiek geschreven over bezoek aan noord korea, een vriendin van mij is ook naar noord korea gegaan, geweldig dat daar het licht van jezus word gebracht in een land wat de liefde van jezus zo hard nodig heeft, Ook niet alles is negatief, stukken van zo'n organisatie kunnen integer zijn... Ik zelf ben blij dat ik me niet hoef te verantwoorden tegen over god dat ik negatief mezelf uitlaat over harde werkers van zijn koninkrijk. Ik laat me uit over charlatans , bedriegers en leugenaars, en ik kan dat heel erg goed verantwoorden naar God. alleen eerst niet op sites zoals deze, alleen naar lotgenoten, en nu, doordat christelijke kranten erover schrijven kan ik ze citeren...over dingen waar ik zelf allang achter was, maar geen bewijs had... Ik ken daar de mensen een beetje, zoals ik al eerder schreef, geen zin om ze temoeten verdedigen, maar gooi al die kritiek maar doorde wc.
ja de farizeeen,hadden ook heel veel kritiek op jezus bediening,Ik heb geen kritiek op Jezus en Zijn bediening waren mensen die zogenaamd heel gelovig waren... de bijbel goed konden, vergelijk ze met sommigge religieuze cristenen, naar de kerk, bidden, maar jezus echt in je hart? Ja, daar vergelijk ik ze mee, farizeers..alsje iedere week in een koeien stal zit,word je ook nog geen koe.
wat betreft fouten van cristenen, het zijn ook maar mensen,mensen die midden in de strijd staan en zeker wel es een fout zullen maken, Dit gaat helaas niet over fouten maar over mensen die moedwillig anderen bedonderen... kritiek op jan zijlstra, oueweneel, trin, wat doe je zelf als cristen? Wat ik doe als christen is onder andere waarschuwen en dan met name de pas gelovigen...echt ik zal me niet tegenover god durven vertonen als ik over die mensen kritiek zoveel loosde. Dus kan oa het Nederlands Dagblad zich ook niet naar God vertonen...Ik zou me niet naar God durven vertonen na zoveel mensen te hebben voorgelogen en bedrogen te hebben, en dan nóg blijven ontkennen, dat 'het internet liegt' en dat soort slappe excuses, of jezelf schoonpraten met dat jezelf slachtoffer bent van het letterlijk citeren van de bijbel enzo.
En het gaat hier over feiten, geen aanames..
gelukkig is god genadig, zou hij begrijpen dat je je laat beinvloeden door bepaalde negatieve dingen.
Dat is tussen hun en God...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 16 juli 2012, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:57
|
|
|
Ik gebruik mijn films heel vaak voor bijbelstudies en ik laat ze ook wel in een dienst zien. De volgende films gebruik ik daar dus voor:
The Robe Wycliffe C.H. Spurgeon, the People's Preacher Bamboe in de Winter China Cry Adrian Plass Azusa Street
Twee films zijn te lang:
10 Commandments Inn of the Sixth Happiness
Eén film wil ik nog graag in mijn collectie hebben:
The Cross and the Switchblade.
Af en toe laat ik ook iets zien van de opwekking in Florida, dat is ook heel indrukwekkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:04
|
|
|
SANNE258 schreef: | Van mij een aanbeveling over een film die niet specifiek christelijk is, maar wel de moeite waard om te kijken. Dit weekend 'The untouchables' gezien. Prachtige Franse film over de relatie tussen een verlamde welgestelde ontwikkelde man en zijn nieuwe verzorger, een laag geschoolde zwarte jongere man uit de arme buitenwijken van Parijs. Prachtig gefilmd, schitterend spel, veel humor en respect voor gehandicapten. Ik neem dan de enkele keer dat de naam van Jezus niet terecht gebruikt wordt, maar voor lief. | Eigenlijk vind ik dit helemaal niet passen in de bedoeling van TS. Hij vroeg om specifiek chr. films. Als je hier alle films gaat noemen die je mooi vindt, blijven we wel bezig zeg.
Kelly's Heroes Sum of All Fears Haar naam was Sara Where Eagles Dare Bridget Jones Schindler's List Shoah Lethal Weapon (4 films) Poirot (35 films) Source Code James Bond (13 films) Sherlock Holmes ( 12 hoofdfilms en daarnaast nog 3 complete series) The Italian Job Miss Marple (16 films) Columbo (6 films) Ontvoering van Heineken Chronicles of Narnia The Tourist Boys from Brazil Eichmann Enemy of the State Apollo 13 Salt The Frisco Kid Godfather Soldaat van Oranje
Zo een kleine bloemlezing van de films die ik op mn harde schijf heb staan. Niet christelijk, maar wel mooi hoor.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:04
|
|
|
niet alle evangelische gemeenten zijn hetzelfde, zo kan ik ook wel hele ladingen kritiek schrijven over katholieke kerk en noem maar op,wat voor kerk,mensen die zich daar beschadigt voelen door leiders in die kerk. er zijn ook mensen die in klinieken zijn geweest, daar geen genezing vinden en wel in de kerk.
in iedere kerk lopen wolven in schaapskleren, daar waarschuwt de bijbel zelfs voor.
en in iedere kerk kun je ook mensen vinden die oprecht met geloof bezig zijn, wonderen.
wist je dat er ook een katholieke priester is die net zoals jan zijlstra rond gaat en mensen daar genezen worden? emiliano tardif, in het ziekenhuis toen hij zelf ziek was kwamen enkele katholieke leken voor hembidden, er trad meteen genezing in. tardif orieenteerde zich met betrekking tot de charamatische vernieuwing en in het bijzonder de dienst van de genezing. eenmaal terug in de domicaanse republiek bemerkte hij dat god ook hem gebruikte voor soms heel spectaculaire genezingen. Hij reist op alle contunenten. heb een boek van hem, jezus geneest, weet niet of de man nu nog rondtrekt ofzo, maar staat vol met getuigenissen. toen ik dat mijn katholieke moeder liet lezen,die na vraag deed bij haar pastoor die zeer enthousiast over hem reageerde, had ik wel goedkeuring om na jan zijlstra te gaan, want jan zijlstra komt uit evangelische kring....mensen die het vooral om geld doen.eerlijk gezegd ben iknog nooit in een kerk geweest die geen collecte houd. als mijn moeder trouwens voor een ziek familielid wil laten bidden,dan zegt de pastoor tijdens de mis laten we bidden voor bla bla bla, dan moet ze daar voor betalen. jan zijlstra bad voor mij zonder dat ik hem daarvoor hoefde te betalen. zo kunnen we op dit topic heele lange discussie gaan houden over de fouten van kerken, fouten die kerkelijke leiders hebben gemaakt, beter als gelovigge denk jezelf ook na, volg jeniet klakkeloos leiders,maar lees je ook niet klakkeloos alle kritiek en neemt die maar aan voor waarheid. omwat voorkerk hetnou ook gaat, van gereformeerden tot evangelische,
maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd. wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen? En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....
Enfin laat het topic verder aan jou over shanita, met dit topic verschillen we van mening en vind jenog steeds lief hoor,voordat je mijn tegengas verkeert oppakt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen. En denk je nu echt dat alleen evangelische kerken last hebben van dit gedrag? Ik denk, als ik zo naar de traditionele kerk kijk, hier in de buurt, ik ook wel een boekje open kan doen over misbruik maken van macht en misbruik van de bijbel. Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Of zal ik het eens hebben over de misleiding van Augustinus en Luther en Calvijn? Of het misbruik van macht van de Dordtse Synode?
Ik zal je een heel klein voorbeeldje geven. Een moeder kwam laatst eens bij me met het verhaal dat haar kind, dat op een reformatorisch school zat, bewust niet geholpen werd door de lerares, omdat ze niet naar dezelfde kerk ging, maar naar een andere. Toen de moeder naar die lerares toeging, gaf ze dat ook toe. De moeder zag zich dus genoodzaakt haar kind naar een andere christelijke school te brengen, waar ze wel de benodigde aandacht kreeg. Als ik jouw manier van denken zou volgen, zou ik dus kunnen zeggen, dat op de reformatorische scholen alleen maar reformatorische kinderen geholpen worden en andere christenen zijn maar tweederangs in hun ogen... |
Ik heb al meerder keren op je geragereerd, ik blijf niet bezig.
Quote: | tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen. |
Jij weet heel goed dat ik doel op leugenaars en bedriegers en niet op mensen met goede bedoelingen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:14
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb al meerder keren op je geragereerd, ik blijf niet bezig.
Jij weet heel goed dat ik doel op leugenaars en bedriegers en niet op mensen met goede bedoelingen.... | Veralgemeniseer dan niet zo vreselijk, dan krijg je ook niet zulke reacties. Jij noemt mensen met goede bedoelingen leugenaars en bedriegers, mag ik daar dan tegenin gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:16
|
|
|
PETRA944 schreef: | niet alle evangelische gemeenten zijn hetzelfde, zo kan ik ook wel hele ladingen kritiek schrijven over katholieke kerk en noem maar op,wat voor kerk,mensen die zich daar beschadigt voelen door leiders in die kerk. er zijn ook mensen die in klinieken zijn geweest, daar geen genezing vinden en wel in de kerk.
in iedere kerk lopen wolven in schaapskleren, daar waarschuwt de bijbel zelfs voor.
en in iedere kerk kun je ook mensen vinden die oprecht met geloof bezig zijn, wonderen.
wist je dat er ook een katholieke priester is die net zoals jan zijlstra rond gaat en mensen daar genezen worden? emiliano tardif, in het ziekenhuis toen hij zelf ziek was kwamen enkele katholieke leken voor hembidden, er trad meteen genezing in. tardif orieenteerde zich met betrekking tot de charamatische vernieuwing en in het bijzonder de dienst van de genezing. eenmaal terug in de domicaanse republiek bemerkte hij dat god ook hem gebruikte voor soms heel spectaculaire genezingen. Hij reist op alle contunenten. heb een boek van hem, jezus geneest, weet niet of de man nu nog rondtrekt ofzo, maar staat vol met getuigenissen. toen ik dat mijn katholieke moeder liet lezen,die na vraag deed bij haar pastoor die zeer enthousiast over hem reageerde, had ik wel goedkeuring om na jan zijlstra te gaan, want jan zijlstra komt uit evangelische kring....mensen die het vooral om geld doen.eerlijk gezegd ben iknog nooit in een kerk geweest die geen collecte houd. als mijn moeder trouwens voor een ziek familielid wil laten bidden,dan zegt de pastoor tijdens de mis laten we bidden voor bla bla bla, dan moet ze daar voor betalen. jan zijlstra bad voor mij zonder dat ik hem daarvoor hoefde te betalen. zo kunnen we op dit topic heele lange discussie gaan houden over de fouten van kerken, fouten die kerkelijke leiders hebben gemaakt, beter als gelovigge denk jezelf ook na, volg jeniet klakkeloos leiders,maar lees je ook niet klakkeloos alle kritiek en neemt die maar aan voor waarheid. omwat voorkerk hetnou ook gaat, van gereformeerden tot evangelische,
maar ja in charamatische bewegingen gebeuren nog weles wonderen, net zoals bij jezus in die tijd en dat zorgt voor kritiek,net zoals in jezus tijd. wat een ophef,jezus op een zondag genas... en jee dit verhaal dan,jezus komt ergens geneest een erg krankzinnigge en vervolgens stort er een kudde zwijnen vanaf het rafijn, de mensen uit het dorp wouden dat jezus verder liep. kun je hun reactie voorstellen? En waar leefde jezus van? Hij trok rond,maar werkte hij eigenlijk? moeten zeker mensen hebben gedacht, profiteur....
Enfin laat het topic verder aan jou over shanita, met dit topic verschillen we van mening en vind jenog steeds lief hoor,voordat je mijn tegengas verkeert oppakt |
Hai! Petra,
Ik vat je kritiek niet verkeerd op.
Het zijn gewoon mijn ervaringen en van mensen die ik ken, vrienden, en ook mensen die heel dicht bij me staan.
En nu de christelijke kranten en christelijke sites ermee komen, ja, gerechtigheid in mijn ogen. Eindelijk..
En ja, er zitten heel veel integere eerlijke christenen in die organisaties. Die zijn ook slachtoffer, mijns inziens.
En mensen die alleen maar goede ervaringen met die oranisaties hebben, Prijs de Heer! In mijn ogen moet dat ook, anders zou 'het' niet werken met alleen negatieve ervaringen. Er moeten ook waarheden verkondigt worden, voor de geloofwaardigheid.
Maar ja helaas hebben velen er slechte ervaringen mee, zie boek: "ooit evangelisch".
Groetjes!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 16 juli 2012, 15:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:25
|
|
|
[quote=SHANITA130]
feiten??? ik ga zelf naar trin,kom die feiten daar niet tegen. jammer zoals jij teleurgesteld bent in sommigge cristenen, begrijp dat je bedoeling goed is, maar zieke mensen waarschuwen omdan maar niet naar jan zijlstra te gaan? Jammer als ze door jouw waarschuwingen genezing mis lopen. want feit blijft dat er mensen worden genezen. en ja er worden ook mensen niet genezen, en die zullen zeker teleurgesteld zijn. ik weet ook niet het warom.maar wat hebben mensen te verliezen? Zo bekijk ik het,zo ben ik zelf er ook na toegegaan. eh is het allemaal spygisch?mensen die genezen? dan doen dokters enzo het verkeerd,kunnen ze beter de meeste mensen naar een spygiater sturen . vast ook spygisch iets voetexzeem....had hele erge, had er nog geneens niet gebed voor gevraagd, maar was weg,niet meer terug gekomen. maar als dat spygisch is,warom dan nog zalf er voor uitschrijven als dokter? warom zegt een dokter niet dan eh petra ga naar een sygiater, die kan je voetexzeem genezen,das de oorzaak spygisch.
enfin houd er over op,jij jouw mening,ikmijn mening
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:29
|
|
|
[quote=PETRA944] en we kruisen elkaar, ha ha iedere keer als ik wat neerzet,zie ik jij weer wat geschreven hebt.
en weet ook wel dat er in evangelische kringen verkeerde kerken zitten die zelfs erg sekte achtig zijn, toen ik tot geloof kwam op me 20ste ben ik die tegen gekomen, heeft ervoor gezorgd ik jaren niet meer na een kerk ben geweest. Maar ze zijn niet allemaal het zelfde. en nu ga ik es opruimen... ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:18
|
|
|
NICKY298 schreef: | Als wij met dit gezwets nu wat berijkten , zou het leuk zijn ! |
Dat lukt alleen als we the original creation van God willen zijn en geen copierrobots van elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:56
|
|
|
NICKY298 schreef: | Als wij met dit gezwets nu wat berijkten , zou het leuk zijn ! |
Vervelend dat het gezwets wordt genoemd... Van wie is het gezwets???
Waar ik het wel mee eens ben...we komen en niet uit... En Daniel...ik zou niet mogen copieren??? Dan is het in ieder geval wel duidelijk wat ik bedoel...!!!
Van mij mag dit topic ook sluiten...het ontaard straks weer in hetzelfde als waarmee het andere topic ten gronde is gegaan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:59
|
|
|
Wat weer een vreselijk kinderachtige reacties hier. Hebben we eens een normale discussie en dat wordt weer afgedaan als gezwets. Kunnen we hier dan niks meer bespreken? Het niveau is wel heel laag aan het worden zo. Als je het niet leuk, belangrijk of interessant vindt, meng je dan niet in de discussie, maar ga niet een goed gesprek afdoen als gezwets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel.....
Willemijn: Laten we het daar maar ophouden, ik lees slecht.........
LOL...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:02
|
|
|
Ja , dan kan je weleens hebben, dat als je iets schrijft de ander al iets heeft geschreven en andersom.
Toch wil ik wel serieus op je postings ingaan, want ik neem jou serieus!
Maar ja, ik moet nu ook het een en ander doen, laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:05
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Dat lukt alleen als we the original creation van God willen zijn en geen copierrobots van elkaar |
Als Chat het me kwalijk zou nemen...hoor ik dat zeker.... Nu jij het zegt doet het me niet zo veel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja , dan kan je weleens hebben, dat als je iets schrijft de ander al iets heeft geschreven en andersom.
Toch wil ik wel serieus op je postings ingaan, want ik neem jou serieus!
Maar ja, ik moet nu ook het een en ander doen, laterz!  |
neem die van jou ook sereius en begrijp je wel, jammer alleen dat je met het onkruid ook het koren uittrekt. zo denk ik erover
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:47
|
|
|
We gaan op herhaling: Op zaterdag 29 september zullen we beginnen bij café de Boa's in Amersfoort. Het Smartlappencafë....Groenmarkt 7 te Amersfoort. Aanvang 20.00 uur.
Vul de lijst maar aan:
Chatuliem619 Pieter649 Annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:04
|
|
|
We gaan op herhaling: Op zaterdag 29 september zullen we beginnen bij café de Boa's in Amersfoort. Het Smartlappencafë....Groenmarkt 7 te Amersfoort. Aanvang 20.00 uur.
Vul de lijst maar aan:
Chatuliem619 Pieter649 Annette Erika129
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:19
|
|
|
We zijn slimmer dan mannen
Het lijkt wel alsof we mannen aan alle kanten inhalen. We zijn steeds vaker hoger opgeleid, gaan vaker vreemd en nu blijkt ons IQ ook hoger te zijn dan die van mannen.
Met deze ontdekking kwam de Nieuw-Zeelandse psycholoog James Flynn in de Britse krant The Sunday Times.
IQ-scores gestegen
”In de afgelopen honderd jaar stegen zowel de IQ-scores van mannen als vrouwen, maar het IQ van de vrouwen steeg sneller”, aldus Fynn. Volgens de psycholoog is dit een gevolg van de vooruitgang. ”De hersenen passen zich aan de complexiteit van de moderne wereld aan."
Waarom slimmer?
Flynn komt met nog een paar mogelijke oorzaken. Zo doen vrouwen vaak aan multitasken in gezin en werk. Een andere verklaring is dat vrouwen altijd een hoger IQ hadden, maar zich dat nu pas realiseren. Flynn zegt wel dat er meer onderzoek moet worden gedaan om de inhaalbeweging nader te verklaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:32
|
|
|
Dit topic brengt heel wat terweeg. Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin. Ik heb Romeinen 1 vers 26 en 27 opgezocht en daar staat;
Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet... En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog? En wat nemen we dan nog wel letterlijk?? Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet? Pakken we dan alleen de dinger er nog uit, die in onze ogen belangrijk zijn? Een voorganger preekt wat God zegt in Zijn woord. We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid. Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen.
Ik oordeel niet.......dat laat ik aan God over... Zijn Woord......we kunnen er niet omheen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:52
|
|
|
Inderdaat en hier ziet niemand door de bomen het bos nog.
we halen er gewoon van alles bij!
om dat wat er staat te veranderen naar wat wij graag zouden willen.
Er staat ook in de bijbel dat er mensen zullen zijn die niet trouwen , door dat ze twee slachtig zijn of .....
En denk er aan de wetten van mozes op de berg horeb voor israel te gehoorzamen.
ik moet ff zoeken wat daar allemaal staat/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 18:58
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Dit topic brengt heel wat terweeg. Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin. Ik heb Romeinen 1 vers 26 en 27 opgezocht en daar staat;
Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet... En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog? En wat nemen we dan nog wel letterlijk?? Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet? Pakken we dan alleen de dinger er nog uit, die in onze ogen belangrijk zijn? Een voorganger preekt wat God zegt in Zijn woord. We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid. Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen.
Ik oordeel niet.......dat laat ik aan God over... Zijn Woord......we kunnen er niet omheen. |
Helemaal eens met je Marianne... Ik mag ook niet uit HET BOEK afdoen...en niet toedoen... Ook geen water bij de wijn... Of ik dat kan..??? Dat is het nu juist ook... Ik struikel dagelijks...dus in dat opzicht ben ik niet beter dan een ander.... Dat is het wat me tegen de borst stuit... Soms wordt het verdraaid naar eigen goeddunken... Of lezen we alleen graag wat we willen horen??? Pikken we de krenten uit de pap???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 19:02
|
|
|
INGE721 schreef: | Het had wel handig geweest als jij vroeger naast ons gewoond had. Mijn moeder liet de monteur komen omdat de tv het begeven had...... bij het stofzuigen achter de tv was de stekker uit het contact geraakt... Dus de momteur had een makkie
 | Net een moeder als ik dus...(had kunnen zijn) Autoproblemen....wegenwacht erbij...het vroor die nacht best heftig... Mevrouwtje...hij staat nog op de zomerstand...(WAT er nu op de zomerstand stond weet ik al niet meer) Even iets omzetten...en klaar wastie...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|