Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:21
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja dan zijn we verder uitgepraat.... en mochten behalve andersdenkenden over dit issue er nog mensen met oprechte vragen hierover zitten dan is er verder geen ruimte voor om die tegen het Licht te houden want het woord is "dus duidelijk " en "het woord moet je recht snijden".... | Nu overdrijf je vind ik. Maar in de kern van de zaak komen we daar toch wel op uit. We kunnen niet zomaar die teksten uit Gods Woord aan de kant zetten. En dan te bedenken dat Sodom en Gomorra hier ook om bekend stonden.. En dat was daar zo heftig, dat ze Lot wilden dwingen de engelen aan hun over te geven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gewoon zoals het er staat toch? Waarom zou je daar nu iets anders moeten lezen? |
vaak word er vergeten dat God niet alleen maar liefde is...Hij is ook een God van wraak ( kijk naar Egypte, Hij vernietigde hen volkomen, Elia en de Baailspriesters op de KArmel?) en er zijn meer voorbeelden van dat God een God kan zijn van wraak.... Je kunt niet altijd alles bedekken met de mantel der liefde,ook al zouden wij dat graag wel willen. Als je 1 gebod overtreed overtreed je de hele wet...Een zonde IS een zonde, de grootte maakt niet uit....... Maar, God geeft altijd een kans, of meerdere, om naar hem terug te keren...Stond Hij niet op de uitkijk naar de jongste toen die terug kwam? Gaf Hij hem niet de mooiste gewaden, sieraad aan zijn vnger en nieuwe sandalen??
God is liefde, jazeker, maar Hij heeft ook een andere kant, waar wij liever niet aandenken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:24
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | Hoi! Begrijp ik het goed dat jullie deze avond karaoke gaan zingen in een cafeetje? Ben wel benieuwd wat ik me bij zo'n avondactiviteit voor mag stellen... Of ben ik nu heul blond?  | Kom gewoon ff kijken, is echt reuze leuk....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:24
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Allemaal een fijne....HERFSTVAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!  |
met warme chocolademelk, met slagroom en marshmallows erin......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:25
|
|
|
Amen... en je krijg een heel leven om daar naar toe te werken.
oefening baart kunst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
Vul de lijst maar aan:
Chatuliem619 Pieter649 Annette792 Erika129 Tink100 Marsjg
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 22:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
|
|
|
ERIKA129 schreef: | We gaan op herhaling: Op zaterdag 29 september zullen we beginnen bij café de Boa's in Amersfoort. Het Smartlappencafë....Groenmarkt 7 te Amersfoort. Aanvang 20.00 uur.
Vul de lijst maar aan:
Chatuliem619 Pieter649 Annette Erika129 | Marsjg370 Tink100
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:26
|
|
|
TINK100 schreef: | met warme chocolademelk, met slagroom en marshmallows erin...... |
Ik heb gehoord dat Kerstmis dit jaar in oktober is...ik ga al kerstliedjes beginnen zoeken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:28
|
|
|
MOTORMUIS997 schreef: | Hoi! Begrijp ik het goed dat jullie deze avond karaoke gaan zingen in een cafeetje? Ben wel benieuwd wat ik me bij zo'n avondactiviteit voor mag stellen... Of ben ik nu heul blond?  |
Ze zingen natuurlijk alleen maar opwekking en Psalmen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:30
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb gehoord dat Kerstmis dit jaar in oktober is...ik ga al kerstliedjes beginnen zoeken... |
Dan begin ik maar weer de kinderbijbel te lezen
staan tenminste leuke verhalen in!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:32
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ze zingen natuurlijk alleen maar opwekking en Psalmen... |
opgewekte muziek is het wel, maar opwekking????? meer een beetje horlepiep en zo. en hutsekadee of zoiets, zolang we maar leut hebben, het leven heeft ook zijn vrolijke kanten, het draait iet alleen maar om bidden en GOD eren
groet, marsjg370
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nu overdrijf je vind ik. Maar in de kern van de zaak komen we daar toch wel op uit. We kunnen niet zomaar die teksten uit Gods Woord aan de kant zetten. En dan te bedenken dat Sodom en Gomorra hier ook om bekend stonden.. En dat was daar zo heftig, dat ze Lot wilden dwingen de engelen aan hun over te geven..... |
Ik vind niet dat ik overdrijf... ik geef alleen aan hoe ik het ervaar waarop e.e.a. hier wordt toegepast en veralgemeniseerd... en ik houd me maar even bij hoe ik de afgelopen jaren Jezus meer en meer heb leren kennen... als de Totaal Andere... zo verrassend Anders in liefde en waarheid. Ik denk dat we met ons allen nog es achterover zullen vallen als we door de Poort heen lopen en ieder ontmoeten die we met het woord een koppie kleiner hadden gedacht te maken... maar goed... ik overdrijf
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 16 juli 2012, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:37
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind niet dat ik overdrijf... ik geef alleen aan hoe ik het ervaar waarop e.e.a. hier wordt toegepast en veralgemeniseerd... en ik houd me maar even bij hoe ik de afgelopen jaren Jezus meer en meer heb leren kennen... als de Totaal Andere... zo verrassend Anders in liefde en waarheid. Ik denk dat we met ons allen nog es achterover zullen vallen als we door de Poort heen lopen en ieder ontmoeten die we met het woord een koppie kleiner hadden gedacht te maken... maar goed... ik overdrijf  |
wacht even wij willen niemand een koppie kleiner maken. en ik heb een homo vriend die wil ik echt niet kwijt. voor geen goud! hij is er altijd voor mij!
Net zo goed dat er geen sex voor het huwelijk mag!
Ik denk ook dat God dit schrijf om ons te beschermen.
Maar ik denk echt dat wij uiteindelijk moeten gaan leven naar zijn wil.
Anders had er echt wel ergens iets duidelijk in de bijbel gestaan dat het anders is
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 16 juli 2012, 22:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:41
|
|
|
[quote=MARIANNE338]Dit topic brengt heel wat terweeg. Ook ik bleef in mn maag zitten met het feit dat God Adam EN Eva schiep, als levensgezellin. Ik heb Romeinen 1 vers 26 en 27 opgezocht en daar staat;
Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegen natuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald.
Dit kan van ze lang zal ze leven niet op homo's slaan, wat heeft een jongen van 13/14 die erachter is dat ie homo is met bovenstaande tekst te maken, zeker als tie lieve eventueel christelijke ouders heeft..?Ook ik heb geen problemen met homo's, maar God denkt daar toch anders over. Het mag niet...
Ik vind van wel ik lees die teskten in romeinen 1 anders, betreft seksorgies: De schuld der heidenen en hun straf 18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Christelijke homo's kennen God en verheerlijken Hem en danken hem22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. 24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende. christelijke homo's hebben een natuurlijke omgang niet opgegeven,die is er in de meeste gevallen niet eens geweest28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt:christelijke homo's achtten het niet verwerpelijk God te kennen 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.Dit kan niet slaan op christelijke homo's maar op losbandig seksleven met groepseks 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven. Bovenstaande slaat op parenclubs waar seksorgieën worden gegeven..En als we de Bijbel niet lettelijk nemen, zoals sommige onder ons...waarom lezen we hem dan nog? En wat nemen we dan nog wel letterlijk?? Ik denk goed lezen... Ik neem hem letterlijk de bijbel, wat in romeinen staat: 28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.Dit slaat op gemene egoïstische mensen die oa hun kinderen kunnen mishandelen, uit zijn op eigenbelang, zichzelf verheerlijken, ontrouw zijn, hun vrouwen belazeren maar niet op vredelievenden christelijke homo's die trouw zijn in een relatie 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven. Wie bepaalt wat we letterlijk moeten nemen, en wat niet? Wat heeft bovenstaande tekst nu te maken met een christelijke homo die trouw is en in een relatie is? Met name de vetgedrukte tekst.
Pakken we dan alleen de dinger er nog uit, die in onze ogen belangrijk zijn? Een voorganger preekt wat God zegt in Zijn woord. We mogen dan in 2012 leven...God is er al vanaf het beginne, en Zijn Woord duurt tot in der eeuwigheid. Als een voorganger moet preken wat wij mensen willen horen........kan hij beter stoppen. Ik mag toesten wat een voorganger zegt, als een voorganger zegt: "als je aan mij ongehoorzaam bent ben je eigenlijk ongehoorzaam aan God", ja, bekijk 't ff lekker, zeker als zo'n man dan ook nog dingen preekt die niet eens in de bijbel staan.
Ik oordeel niet.......dat laat ik aan God over... Zijn Woord......we kunnen er niet omheen. Zo is dat..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 16 juli 2012, 23:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:48
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Allemaal een fijne....HERFSTVAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!  |
JE neemt me de woorden uit de b** Je zal maar in een tentje zitten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:50
|
|
|
HARALD940 schreef: | En waar bidden ze dan voor?
Katholieken bidden al eeuwen lang hun Weesgegroetjes naar Maria om voorbede voor hun te doen bij God. | Gisteren bv. een wielrenner wint de etappe en vertelt, dat hij wist dat zijn overleden broer bij zich was..Zulke uitspraken hoor je wel vaker de laatste tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:54
|
|
|
Shanita , toen ik ook door las kwam ik ook uit op mensen die de verkeerde kant op gaan.
Maar ik denk ook als je homo word - bent dan ben je de andere kant op , dan dat God je geschapen heb.
Ik geef het op , en laat de beslissing bij God.
eigenlijk wil ik het liefst dat iedereen naar God gaat, alhoewel , ik geef het OP.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 16 juli 2012, 22:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:57
|
|
|
Je kunt leuk fantaseren Shanita. Heb je wel eens van Gay Bars gehoord? Homoseksualiteit wordt juist door haar promiscuiteit afgewezen in de bijbel. En die promiscuiteit bestaat nog steeds....Maar deze discussie hebben we al eerder gevoerd.
Om op de vraag in te gaan waar dit topic mee gestart wordt: bestaan christen homo's? Ik geloof best wel dat ze bestaan. Want wie ben ik om de mens te veroordelen. De Heer weet het beste denk ik hoe Hij daarmee om gaat. Maar dat weerhoudt mij er niet van het gedrag te veroordelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 22:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En hoe denk je dat dat bij de huidige homofielen gegaan is? Veel mensen zijn juist in deze wereld terecht gekomen omdat ze door anderen daartoe verleid zijn. Spelletjes spelen daar begint het heel vaak mee. Dit fenomeen gebeurt veel meer dan dat je denkt. Homoseksualiteit en seksverslaving liggen heel dichtbij elkaar. De heren van de vrije liefde... |
Je impliceer eigenlijk dat alle homo's en lesbiennes een losbandig seksleven er op na houden, en dat dat bij hetero's niet zo is, terwijl Rom 1:26, 27, en ook Sodom en Gomorra er over gaan dat het hetero's zijn die er een losbandig seksleven en Goddeloos leven er op na houden. En mensen die verleid worden door anderen met homoseks worden daardoor beschadigd, maar daar word je geen homo van.
Waarom zijn homo's voor jou zo slecht? Ben jij zo goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:00
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | En dat vraag jij??? (Zeeuw toch??) Staat er overigens bij... Als je nou nog eens even iets positiefs zei... Maar nee hoor... |
ik zie het nergens staan hoor.
Vrijdag geven ze mooi weer af. Positief genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:01
|
|
|
Wie bepaald de mate van mijn begrip voor of naar die ander?
heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op maandag 16 juli 2012, 23:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:02
|
|
|
HARALD940 schreef: | Je impliceer eigenlijk dat alle homo's en lesbiennes een losbandig seksleven er op na houden, en dat dat bij hetero's niet zo is, terwijl Rom 1:26, 27, en ook Sodom en Gomorra er over gaan dat het hetero's zijn die er een losbandig seksleven en Goddeloos leven er op na houden. En mensen die verleid worden door anderen met homoseks worden daardoor beschadigd, maar daar word je geen homo van.
Waarom zijn homo's voor jou zo slecht? Ben jij zo goed? | Helaas word je er wel homo van Harald. De meeste homo's hebben dat nl. meegemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:02
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Je kunt leuk fantaseren Shanita. Heb je wel eens van Gay Bars gehoord? Homoseksualiteit wordt juist door haar promiscuiteit afgewezen in de bijbel. En die promiscuiteit bestaat nog steeds....Maar deze discussie hebben we al eerder gevoerd.
Om op de vraag in te gaan waar dit topic mee gestart wordt: bestaan christen homo's? Ik geloof best wel dat ze bestaan. Want wie ben ik om de mens te veroordelen. De Heer weet het beste denk ik hoe Hij daarmee om gaat. Maar dat weerhoudt mij er niet van het gedrag te veroordelen...
Nee veroordelen doe ik niemand , en vind ik ook niet dat dat mag! nooit niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas word je er wel homo van Harald. De meeste homo's hebben dat nl. meegemaakt. |
Laten we dan met z n alle bidden dat ze het goede mogen gaan doen! Dat onze ogen open mogen gaan! En dat we mogen weten wat het goede is!
Wat ik wel hoor is dat steeds meer mannen anale sex willen !!!!
ik wist niet wat ik hoorde , bij een vrouw he! Soory maar ik kom uit het jaar NUL.
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op maandag 16 juli 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Helaas word je er wel homo van Harald. De meeste homo's hebben dat nl. meegemaakt. |
Hmmm, dan zou ik ook homo zijn geworden....... En ff denken, nee, ik ben geen homo
Homo's worden geboren, niet gemaakt. Homo's die "verleid" zouden zijn, die waren bij hun/haar geboorte al homo. En nee, het is niet geneesbaar. Homo's die genezen zijn, zitten weer in de kast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:11
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Je kunt leuk fantaseren Shanita. Heb je wel eens van Gay Bars gehoord? Homoseksualiteit wordt juist door haar promiscuiteit afgewezen in de bijbel. En die promiscuiteit bestaat nog steeds....Maar deze discussie hebben we al eerder gevoerd. Die gay bars, met promiscuiteit, die heb je ook voor hetero's maar dan erger...ga mij even wat vertellen in ben wel een amsterdammer...Om op de vraag in te gaan waar dit topic mee gestart wordt: bestaan christen homo's? Ik geloof best wel dat ze bestaan. Want wie ben ik om de mens te veroordelen. De Heer weet het beste denk ik hoe Hij daarmee om gaat. Maar dat weerhoudt mij er niet van het gedrag te veroordelen.... Als zij in een relatie zijn en trouw oordeel ik niet, net als ik hetreo's die vreemd gaan bij het leven wel zou kunnen oordelen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:11
|
|
|
[quote=HEIDE115]Wie bepaald de mate van mijn begrip voor of naar die ander?
heide
Begrip ja dat is ook z n groot woord , dat is niet te begrijpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:12
|
|
|
dus.... als men erachter komt dat men homo/lesbie is, is er volgens jou steeds sprake van een voorgeschiedenis met verleiding en losbandige seks en daardoor word je dus homo/lesbisch... (zou men alleen maar naar seks streven en daarop gericht zijn? Ik vraag het me af!) Gericht zijn op het zelfde geslacht is meer dan alleen (gericht zijn op) seks hebben met.
Jo... die haar vragen heeft en vraagtekens durft te houden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 16 juli 2012, 23:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:13
|
|
|
Als je wilt weten of je zelf bent,vraag het dan gewoon Kijk dan naar de antwoorden die je krijgt.
heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 23:14
|
|
|
Onzin.
Meeste homo's zijn zo geboren. En wisten het al vanf hun 9de-14de.....
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
 |
|